Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
Én is egyből erre gondoltam, hogy miért nem lakatolja le?
másrészről én egyetlen sofőrt sem hibáztatok. láttam egy videót én is amiben a kamion előtt másznak be a másik hátuljába (fedélzeti kamerával veszi) nyomja a dudát de nem száll ki (én se szállnék) másik sofőr kiszáll kitessékeli őket, majd mire visszaszáll a másik már bent is van.
az a szégyen hogy tudják a rendőrök mi folyik ott, mégis megbüntetik a sofőrt. azért most valami engedmény kéne adni vagy elnézőbb lenni.
a hülye angolok hibája hogy olyan gazdagok és mindenki oda akar menni ( én nem )
-
titán
válasz csiben1 #1997 üzenetére
En ebben az egeszben azt nem ertem, hogy azert nem ma kezdodott ez, aki oda megy tudja nagyjabol mire szamithat. Hutoson lelakatolom az ajtokat, ponyvason szinten befuzom a vamzarzsinort, lelakatolom az ajtokat es a raklaptartot is. Akkor bocsanat hova is maszik fel? Sehova. Ez az allapot koszonheto egyreszt a trehany, nemtorodom soforoknek is, mert ha minden kamion le lenne zarva, 1 heten belul megszunne ami most van, mert rajonnek, hogy minden probalkozasuk sikertelen. Tegnap neztem egy videot, amin felmaszik a csavo hatra a mogotte jovo sofor meg nem csinal semmit, pedig jo ideig koveti is a masikat. Meg csak nem is szolt neki, akkor az allapotok valtozasat is hiaba varjuk.
Attol most tekintsunk is el, hogy a francia rendorok joreszt semmit sem csinalnak, ennyit roluk. Ellenorzeskor meg megint nem, mert nekik az a jo, ha minel tobb fent marad. Persze ennyit az unios hatarvedelemrol is.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz csiben1 #1997 üzenetére
Bemászik az áru alá. Nem látod hogy hol van. Húszból kettő nagyon jól elrejtőzik, és a franciák szar munkát végeznek, mert nincs felelőssége. Az angolokat nem érdekli, hogy papírod van arról, hogy te átvizsgáltattad az autódat.
Plusz szétverik az árut, szarrá tapossák, ha véletlen valami értékes, vagy kaja akkor szétlopják. Azt megint rádverik. Sehogy nem jó, de senki nem tesz semmit.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
csiben1
tag
Feltételezem a sofőr látja, hogy nagy a sürgés forgás a pótkocsija körül és sejtheti, hogy másznak fel. Ekkor meg gondolom szól a főnökének/helyi rendőrségnek... Én nem látok benne rációt, hogy így, hogy lehet átszökni észrevétlenül egy határon...
Mindenesetre elég durva a helyzet, nem is értem hol voltak ilyenkor a rendőrök ?You can walk straight through hell with a smile
-
#81556480
törölt tag
-
fesii
aktív tag
-
#81556480
törölt tag
4. Hetet kezdem a kocsiban, megyek szerbiába. Nem errol volt szo. Szerintem vissza se ülök. Csinalom az e kategóriát. Bp athaladasrolbmajd irok. Másodszor jövök be Magyarországra es nem visznek haza.
Franciaba tenyleg sok a körforgalom. .
Volt ket 2000km feletti fuvarom
-
fesii
aktív tag
válasz #81556480 #1983 üzenetére
Őszintén szombathelyiként pesten úgy megyek ahol át és beférek ott megyek.. Engem nem is ez akaszt ki hanem a sufni helyek, hogy egy garázsba van egy logisztika tábla semmi. Egy nem magyar nem tudom hogy találja meg a lerakókat. Volt már hogy az utcába két házzal odébb volt a hely de senki nem halott még arról a cégről...
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1983 üzenetére
M3>Róbert Károly >Budai alsó rkpt >Irinyi >Október 23 >Bocskai >Nagyszőlős >M1M7
M3>Hungária >Könyves K. >Rákóczi híd >Budafoki >Október 23 >Bocskai >Nagyszőlős >M1M7
M3>Hungária >Könyves K .>Rákóczi híd >Szerémi >Galvani >Andor >Egérút >M1M7Soroljam még?
Itt egy térkép, ezt töltsd le, jó fog jönni: [link][ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
Hát nem rosz ez a munka. Néha furcsa az útvonal de ki lehet bírni. Valamiért kicsit hamarabb hoznak haza de nem bánom. Amugy azt kell mondjam nem vagyok vén róka de akárhány nagy városban jartam eddig bp a legnagyobb szívás. Itt mindig szopok. Itt vagyok épp a reptér felé az itrack szervizbe. Mire az m1 felol ideértem leszivtam magam. Annyi korlátozás meg terelés meg tokomttudja. Na meg a felrakóm is a keletinél volt a michelinbe. persze pont ott is szet van túrva a varos. Egyebkent fogalmam nincs, leirhatnatok hogy lehet 7.49 tonnával átjutni m3 rol m1-re nem m0-an. Es masik irányba is. Eddig mindig masfele mentem. Osszevissza teketegtem ja meg szoptam is. Majd leirom mi volt. Most telorol vagyok szevasztok
-
ooloo
őstag
Ezek szerint megúsztad baj nélkül . A "hegyen" túl már nem annyira biztonságos .... a Bukaresti lerakó után még elküldtek Navodariba műanyag granulátumért . Na .. arra már csak üszkös képű degenerált románokat látsz . Szó szerint ! Egy normális kinézetű sem volt köztük . Én sem vagyok matyóhímzés , de ezek viszik a Pálmát .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
fesii
aktív tag
Na megvolt Románia a bukaresti elkerülő 3óra volt. Sokszor vártam, hogy reccsen az eleje. Általába a németekhez járunk és már kifejezetten unom és utálom is őket szóval nekem tetszett románia. Érdekes egy világ Az elején féltem a kutyáktól nem épp palota pincsik de harmadik nap után már nem zavartak nyugiba mentem 4 nagy döggel a 100méterre lévő étteremhez hogy 1200-ér tele egyen magam minden délbe
Nagyából tényleg az volt amit irtál meg egy két plussz érdekes dolog Másvilág de nekem tetszett[ Szerkesztve ]
-
titán
-
ooloo
őstag
Ne ijedj meg ... túléled . A határnál meg tudod venni amire és ameddig kell . Sok a bundás ( majdnem végig ) , de nem vészes . Arra figyelj , hogy ne törj senkit .... előszeretettel mennek bele - már törött autóval - a magyar rendszámos autókba , hogy aztán a biztosítón keressenek egy kicsit . Ha estére megállsz azért nem árt körültekintőnek lenni ... keress olyan parkolót , ahol sokan állnak . Nem ritka , ahol kutyával sétálnak a kamionok között egész este . A Bukaresti körgyűrűn röhögsz majd egy nagyot , ha azóta nem újították fel . A parkolók tele kóbor ebekkel ..... ne igen barátkozz velük . Betegek is lehetnek , ne ragasszanak rád semmi nyavalyát . Az ablakból dobhatsz nekik kaját ... az embernek azért van szíve ( egyeseknek ) . Amikor én voltam ott , akkor éppen egy tehéncsordát hajtottak át az úton a Bukarest tábla előtt ... nagyot néztem .
Szóval .... no para !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
fesii
aktív tag
Tiszteletem
Ki mit tud a csodálatos Romániával kapcsolatban? Heti jegyet kell vennem remélem ezt megtudom venni még magyarba. Bármi info jól jön ami eszetekbe jut..Bukarestbe megyek egyébként hatalmas kedvel.... -
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1965 üzenetére
Bemegy egy ember a pszichiátriára .... Doktor úr ! Olyan bizonytalan vagyok ... vagy mégsem ?
Ha jól tudom Z jelölésű utak nincsenek .... a többin vannak nyilvános parkolók . Ez a szakma ezzel is jár(hat) , de ezt Te is tudod .
Aki kurvának áll , az ne csodálkozzon , hogy meg........ák .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Nemtudom miért tökölök. Nem tetszik a távollét, meg a 4 nap itthonlét
Tavaly csináltam ezt , akkor 10-14 napos utak voltak és lepukkant kocsi.
Namost ha nem autópályán megy az ember, és lejár a vezetési idő, akkor majd a z út szélén fogom kivenni a pihenőt ?! az nem olyan frankó.
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1961 üzenetére
Szia !
A Francia N és D jelölésű utaktól nem kell tartanod ... meglehetősen jó minőségűek és sok esetben az autópályával párhuzamosan futnak . A francia vidék meseszép ! Ha üa.normád nincs , akkor a viszonylag sok körforgó sem okozhat problémát . Én kifejezetten élvezem , ha olyan helyre kapok felrakót vagy lerakót , ahová D jelzésű utak vezetnek . Ajánlom figyelmedbe a kis falukban a házi pékségeket.... isteni kenyerek vannak . Igaz nem olcsó , de megéri .
Más ...
Mit tökölsz ennyit .... szeretném már leírva látni , hogy elhelyezkedtél !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
NNA megint nagy a dilemma. ma voltam egy cégnél. nagyon frankó állapotú 7.5ös nagyfülkés (kategóriában nagy) gépek vannak . Felvennének , de 3 hét/1hét (4-5nap) lenne. Én meg nemtudom bírnám e a 3 hetet Eddig max 14 nap volt egyhuzamban. napidíjas bérezés, + alapbér, minden következő héten emelkedik a napi bér.
Minden jól hangzik egyébként, csak a vezénylő azt mondta, ők diktálják az útvonalat, mert példának felhozta hogy franciába az autópálya mellett teljesen frankó az alsóbbrendű út, így oda fog küldeni ilyen helyeken. Ez kicsit fura volt. Más alternatíva nem nagyon van most, lehet hogy muszáj leszek beleugrani -
zsid
senior tag
-
titán
válasz #81556480 #1952 üzenetére
En meg a convoytruckban vettem egy 350w-os invertert, pontosan azt a tipust mar nem talaltam most a webshopban. Nekem ott azt tanacsoltak, hogy ne a legolcsobbat vegyem, par ezer forinttal volt dragabb ez a tipus. Hasonlo mint ez, csak az enyem ezust szinu. Es tenyleg nem volt vele soha semmi problema.
-
Zolás
addikt
válasz #81556480 #1952 üzenetére
Kimondottan 24voltos adapterről hajtom a laptopomat, az inverter sokat fogyaszt. Külső hdd megtöltve filmekkel, ennyi az egész.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#81556480
törölt tag
egy kérdés: hány wattos invertert használtok, és mit használtok róla ?
-
#81556480
törölt tag
na aj, a jó cégekhez nehezebb bekerülni. De azért van egy erős középmezőny is
az az eset is fennáll még hogy pesten jóval sokkalta több munka van mint mondjuk itt borsodban. te is Pataki származású vagy. Itt laknál meglenne a 300 ? Nyugatról keletre haladva egyre csóróbb fillérb*aszó cégek vannak.. itt még nehezebb jót találni.
A multkor nem külföldön pózoltál valahol?Most akkor te nemzetközizel vagy nem?
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1949 üzenetére
Azért ehhez tegyük hozzá, hogy ahol normálisak a munkakörülmények és a fizetés ott általában alacsony a fluktuáció. Ahol meg magas, annak oda van.
Én is jó vagyok példának: a rosseb sem akart nemzetközizni. Megvolt a nettó 300+ és szinte el sem hagytam Pest megyét. Pedig lett volna jobban fizető jobb munka, de én nem akarok világot látni.
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
értem én hogy a szükség nagy úr, de akkora sofőr hiány van hogy dőzsölni lehet a munkákban alap C+E + Gki-val. ha meg kicsit szorgalmasabb valaki és csinál ADR-t esetleg nyelvet is tud, akkor meg kifejezetten jó fizetések is vannak. nembeszélve arról hogy itt a közvetlen környezetemben is van 2-3 olyan cég aki minden hétvégére haza hozza a sofőrt ilyen 250körüli fizetésért.
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1947 üzenetére
Nem mindenkinek van megfelelő kvalitása és nem mindenki áll a sarkára egyből. nekem is van egy barátom, ő ilyen 230-250 között kap nemzetköziben és nem vált. Mondjuk ő ahogy megáll, már a westing előtt rántja a sörös doboz nyitóját..
Sok helyen a szükség nagy úr..<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
ja, viszont az 1 hét az szerintem csak 5 nap lesz. Így lenne kerek a történet . Elvégre ez Magyarország
Tényleg, nemrég vagyok a nemzetközi vizeken, de nem értem meg azokat akik nyergesen ilyen 4-5 heteket kint vannak aztán kapnak egy 250ezres fizetési csekket. Abban a másodpercben kiszállnék és hazasétálnék
-
Cheesy
őstag
Atyám mesélte még év elején: a német BASF gyárban (lehet van több is, nem emlékszem a városra) mikor első alkalommal megérkezett és lejelentkezett a portán, a portás elég tüzetesen (érthető, hiszen mégiscsak ipari vegyszerekkel dolgoznak) átnézte a munka- és védőruházatát, amit majd a gyár területén viselnie kell, mert bármi baja esik a gyárat nagyon komolyan megbüntetik.
Namost, van náluk egy standard védőruházat, amit a cég áll. Természetesen nem felelt meg az emberünknek, mert saválló(!) lábbeli kell oda (itt nem a talpon volt a hangsúly, hanem a felsőrészen). Mivel atyám tudta, hogy oda fogják küldeni és pont itthon volt előtte, ezért beszereztem neki egy S1P SRC minősítésű bakancsot, ekkor még nem tudtunk a saválló igényről. Megérkezett, átadta a ruházat elemeinek tanúsítványát és meglepődve tapasztalta, hogy ez sem felel meg.
Na most mi legyen? Portásunk behívta az irodájába és közölte vele, hogy így nem engedi be, de tud rajta segíteni, mert nála lehet kapni(!) megfelelő lábbelit. Nem volt mit tenni, 30 EUR nem a világ, apám megvette. És mit vetettek vele? Egy standard gumicsizmát Kollégáitól is visszahallotta, hogy így jártak, tehát nem egyedi szivatás. A portásnak egy kis fizetéskiegészítés.www.vakbelmutet.hu
-
titán
válasz #81556480 #1938 üzenetére
2. Ez az új ajánlat, 12T autó, nyugat eu(ezt jártam tavaly is) , dobozos ( nem kell ponyvázni, hurrá! ) +300e kb. De 3/1 hetet kell vállalni. Viszont ha haza jövök, akkor haza jövök. (nem albiba) mert nincs olyan messze a cég.És itt azért tudnék keresni is.
Itt azert arra figyelj, hogy valoszinu egesz honapra 300 a fizu, nem a 3 hetre. Ebbol kofolyolag ha csak 3/1 hetet melozol, az minden honapban atlag 3 het melo es 230 fizu. Persze ha a 300 ezer a 3 hetre vonatkozik, az jo fizu!
----------------------
Nyergesnel azert figyelni kell.
-
Cheesy
őstag
Szolnokon és vonzáskörzetében keresek fuvarosokat, akiknek darus autója van, szerződéses fuvarozó partnernek.
Lehet szóló vagy pótos autó, lényeg, hogy önrakodós legyen.
Indok: egyre többször esünk bele abba a csapdába, hogy ki kellene szálíltani de minden fuvaros foglalt...www.vakbelmutet.hu
-
#81556480
törölt tag
Na most hogy elkezdtem ötletelni a nyergesen, jött egy telefon egy régebben beküldött önéletrajzomra. ez a helyzet:
1. vagy megyek nyergesre mint mondtam, de ahhoz költöznöm kell albérletbe. 200 + valamennyit adnának és minden nap otthon vagyok ( az albérletbe) haza pedig kb havonta egyszer(albérlet + hazajárás + munkábajárás elég sok píz) . Ahogy magamat ismerem, ebből félre tenni nem fogok
2. Ez az új ajánlat, 12T autó, nyugat eu(ezt jártam tavaly is) , dobozos ( nem kell ponyvázni, hurrá! ) +300e kb. De 3/1 hetet kell vállalni. Viszont ha haza jövök, akkor haza jövök. (nem albiba) mert nincs olyan messze a cég.És itt azért tudnék keresni is.
Simán hajlok én a kisebb autóra, max megint csúszik vagy 1 évet a nyerges vezetés. Amugy sem vagyok meghalva érte, de egyszer mindenképpen rá akarok majd ülni.
úgyhogy dilemmába vagyok gyerekek
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1936 üzenetére
Ez a jobbra hátra dolog nagyon autófüggő. A mostani Scanian nem lehet állítani a nagy látószögű tükröket így ezzel nem lehet akkorát alászedni. A Magnumon viszont frankón be volt lőve a jobbos nagy látószögű tükör, 60-70 fokot alátekertél még láttad a pótkocsi végét, na annak lehetett rúgni jobbra hátra is
<tRucKdriFteR>
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1933 üzenetére
Megnyugtatlak ( remélem ) ... egy hónapos "tanulójáratom" alatt nem állhattam rámpára , de még "bundáson" sem vezethettem . Ennyit a Wabis tanulójáratokról . Reggel persze én kezdtem , hogy az "oktató" fejéből elpárologjon a pálesz és a sör gőze .
Az első rámpámra fél óra alatt álltam rá ... igaz ferdén és süllyesztett rámpára fal mellé . A németek csak röhögtek , és elmentek ebédelni . Mire visszaértek úgy ahogy sikerült ráállnom .
Manapság ... sokszor korrigálás nélkül elsőre .
Senki nem úgy jött ki az anyjából , hogy pótkocsival tolatva . Már említettem .... gyakorlat teszi a mestert .
Jobbról törni sem olyan nagy dolog , de valóban nehezebb . Talán itt érdemes többször kiszállni , mert a tükör ebben az esetben elveszti funkcióját és "vakon" könnyen kárt okozhatsz ..... ha kell többször kiszállsz és korrigálsz . Később ez is könnyebben megy .. egyre könnyebben !
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Ja meg ha első héten bekapok egy jobbról rámpára állást, az biztosan izzasztó lesz
-
#81556480
törölt tag
Hát igen. Alapvetően ellennék a C jogsival ilyen 4 tengelyessel, vagy akármilyen nagyobb géppel de nyergesből van annyi mint a szemét. muszáj volt papíron rutint szerezni, így elmentem 7.5re nemzetközizni. Viszont jó lenne itt a környéken munkát találni, és ilyen csak CE-vel van sima C-vel érdemi nem igazán. van itt gabonás, bánya billencs, földmunkás billencs, meg ilyen olyan amolyan de sima C-vel csaka kukás meg a coopos azok meg kihalásosak.
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1930 üzenetére
Eddigi hozzászólásaiból az jön le , hogy szereted csinálni ... Neked nem lenne gond a nyerges , legalábbis két hétnél tovább nem . Ezért mertem javasolni Neked , hogy nyeregre fel . Kényelmesebb , komfortosabb , szebb , férfiasabb ... ennyi érvként elég . Szerintem .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Én személyautóról szálltam rá a nyergesre úgy , hogy a tanfolyam és vizsgán kívül nem ültem előtte nagy autón . És az sem volt , hogy hazai pályán bohóckodjak egy -két hónapot ... rögtön Nemzetközi "vizeken" kezdtem . Ez a verzió nem mindenkinek való ... csak annak aki szereti csinálni , és nem majrézik be az első kanyarnál , hanem kihívásnak tekinti a nehézségeket . Van olyan vélemény is , hogy sok a "megélhetési" kamionos . Nekik ez a verzió nem biztos , hogy jó választás , de az én véleményem az , hogy ezek az emberek nem ide valók , még akkor sem , ha előtte fél évet garázsmesterként a telephelyen gyakorolnak . Nem azért jön ide , mert kamionozni szeretne és úgy mellékesként imád vezetni , hanem azért mert a jövedelme AKÁR 400.000 ft is lehet . Veszélyes kombináció ha valaki kezdő ... az agya tele az otthoni problémákkal ( ezen agyal vezetés közben ) .... és most ül először nagy autó .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
zsid
senior tag
Én mondhatni végigjártam a ranglétrát: 3.5t > 7,5t>18t> majd tandem és nyerges. Sok előnye van, van idő beletanulni a "szakmába".
Én kis autóval kezdtem, ment a hústerítés ezerrel, belváros, külváros,vidék és ahogy nőttek az autók úgy változott a munka, úgy szorultam ki egyre inkább a sűrűn lakott részekről, de az alapok meg voltak és mire eljutottam a nyergesig már csak arra kellett figyelni, hogy hova fordulok, mert a munka többi része már be volt gyakorolva.
Nagyon sok olyan kollégát láttam már aki személyautóról ült nemzetközi nyergesre és amikor kapott egy belföldi fuvart akkor a szállítólevelek és a rakodási lista után majd sírva fakadt és azt sem tudta merre van arccal.A másik ami érdeke,s hogy én is viszonylag hulladék autókkal dolgoztam az első időkben. Nem volt ritka, hogy szerelni kellett vagy valamennyire összetákolni, hogy haza juss vele.. ( fú de utáltam )
Önmagában a nagy autók vezetését elsajátítani nem nagy dolog, csak gyakorlat kérdése. A szakmához tartozó többi ismeret elsajátításához viszont jó alapot ad, ha fokozatosan megy felfelé az ember. Bár ez lehet csak az én véleményem.
<tRucKdriFteR>
-
fesii
aktív tag
válasz #81556480 #1924 üzenetére
Tachograf simulator
Itt tudsz próbálkozni a tachográffal. Először asszem a siemens software-t kell letölteni aztán a megfelelő tachográfot
Először gyújtás majd csak utánna tudod betenni a kártyát úgy hogy rákattintasz a kártya foglalatra[ Szerkesztve ]
-
thEndeR
aktív tag
Belenéztek..
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1924 üzenetére
Itt is érvényes , hogy nyitott szemmel járj .... ha a rutinosabb kollégákat figyeled , akkor sokat tanulhatsz . Később már szinte érezni fogod mennyire engedd ki az elejét , vagy milyen ívet adj egy adott beálláshoz a szerelvénynek . Lehet , hogy egyedül vagyok a véleményemmel , de nekem könnyebb vezetni mint egy személyautót .
Egyébként kezes jószág a nyerges ... nem kell tőle félni , de tisztelni kötelező !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1921 üzenetére
Megint csak a saját véleményemet tudom mondani ... az eddigi tapasztalataim alapján a fuvarok 95% - ban ( de inkább több ) olyan felrakók-lerakók , ahol napi szinten van kamionforgalom . Nagyon ritka a "szűz" terep . Ésssss ... a gyakorlat teszi a MESTERT . A rutinról beszélek .... azt nem adják ingyen , és a tankönyvekből sem tanulható meg . Azt az évek alatt végrehajtott feladatokból szerzi az ember . Tehát.. minél többet vársz , annál később jutsz hozzá .
Amúgy fordulékony kis dög a nyerges .... néha elképzelhetetlen helyeken képes elmenni , vagy éppen befordulni . De itt is érvényes az óvatosság ... ha kell többször kiszáll és ellenőriz !!
Persze , vannak őstehetségek , akik annyira érzik a gépet , mintha a testük meghosszabbítása lenne a szerelvény , de Ők kevesen vannak , és általában több évtizedes tapasztalat van mögöttük .Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Nem azért van mert félek ( kicsi para van bennem de ez természetes) hanem mert az 1 hónap alatt meg kell csinálnom az E-t
egyébként a hosszától félek kicsit. azt nem nagyon érzem. Utánfutóval, bármekkorával (tudom más, de valakinek ez se megy) centire tolatok tükörből bárhová
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1919 üzenetére
Szia !
Az én véleményem szerint felesleges a "lépcsőzetes" tengelyszámnöveléses elvet követni . Amennyiben eléggé elkötelezettnek érzed magad , és kellő alázattal viseltetsz a 40 tonna + 16.5 méteres szerelvénnyel szemben , akkor nagy gond nem lehet . Én személyautóról szálltam át a nyergesre , és ha újra kellene kezdenem , akkor sem csinálnám másképp . Igaz ugyan , hogy az első hónapban leadtam 10 kilót ( mások pénzt áldoznak , hogy fogyjanak , én még kerestem is a "fogyókúra" alatt , hihi ) , de kihívás és a sikerélmény kárpótolt mindent .
Természetesen ez nem vonatkozik a "megélhetési" sofőrökre .... csak a fanatikusokra , akiknek bejönnek a jó Nők , a jó gépek és a szabad élet .... némi kompromisszummal .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1915 üzenetére
Szia !
Gyújtás rá ( közben nem levenni a gyújtást ! ) . Kártya be az 1-es résen .... minden kérdésre ok gomb megnyom . Nem valószínű , hogy állítgatnod kell bármit is a kártya élesítésénél . Ha a kártya élesítve van ( ez eltarthat egy percig is , akár ) , akkor már leveheted a gyújtást . Ennyi az egész . A beállítások közül nagyon fontos ... a kezdő Ország és a Cél Ország megadása ( Spanyolban a valós régiókód ) ... illetve a kompra állás beadása . Esetleg még a nyomtatás . A többi nem annyira lényeges és rájössz az első pár héten . A nyelvezet vélhetően Magyar lesz , de a parkolókban a kollégák is sokat segíthetnek .
Vagy ... a gépkönyv mellékleteként egy kimerítő leírást is kapsz a Tachográfról Magyar nyelven .
Ui.
A kártya akkor van élesítve , amikor a bal alsó sarokban látható 'ágyacska" ( nekem széknek tűnik ) melletti kocka felett egy másik kocka is megjelenik .
Még valami ... vannak tachográfok , amik a megállást követően automatikusan pihenőre rakják magukat , de a legtöbb kalapácsra vált . Ezt ne felejtsd el korrigálni minden megállásnál . A napodat is "kalapáccsal" indítsd a kezdő Ország megadása után . Ennek hiányát is szankcionálhatja a hatóság ! Úgy 5 perc "kalapács" után indulhatsz , vagy visszarakhatod pihenőre . A nap lezárásánál nem kell "kalapács" , csak megadni a cél Országot .
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Bajban vagyok gyerekek
Sose használtam még villany makográfot ( ahogy a szögedi kolléga mondta egy parkolóba), azaz digitális tachografot.
megtudjátok mondani mi a tipusa ? esetleg leírást? vagy mi a bánatból lehet megtanulni a használatát ?? mennyi idő kiismerni egy ilyet ?
jövőhéten megyek tesztvezetni egy céghez
-
nagyúr
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van arra vonatkozó jogszabály valahol, hogy ha analóg tachográf van a teherautóba, akkor neked rendelkezned kell PC-s kiértékelő programmal? Én úgy tudom, hogy ezt nagy cégek veszik meg, ahol van több autó, hogy tudják az adatokat összesíteni, kiértékelni. 1 autó esetében ezt kézzel és szemmel is meg lehet oldani. Köszönöm!
-
titán
Mostanaban en sem jartam arra, nem is hianyzik. Legutobb talan tavaly marciusban, de akkor meg nem volt ennyire durva a helyzet, persze sorert mi is bementunk. Miert van ott ez a nagy sor mostanaban? Anno semmi gond nem szokott lenni, csak ha leszakadt a vezetek a vonatnal, vagy ha vihar volt es kestek a kompok.
-
fesii
aktív tag
Hála isten úgy még nem mentem angolba hogy nem ment a komp vagy valami baj volt de múltkor calais előtt pisilni kellett volna kimentünk egy pihenőbe majd padlogázzal tovább Mondjuk míg visszafelé bemegyünk sörér a pidou-ba rendszeresen megmásznak általában belgába szoktunk megállni had sétáljanak egy jót
-
zsid
senior tag
( kellene már egy rendes kamera )
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nagyon jó ár Új állapot 100% akksi apple gari 2025.01.31-ig 55k értékű kiegészítő.
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- Apple Watch Series 7 45mm Midnight Aluminium Case, GPS
- Dell Latitude 5400 / i5-8365u / 16Gb DDR4 / 256Gb SSD / FHD IPS / újszerű állapot / Excellent akku
- Xerox 106R04349 Dualpack fekete
- Két vezetékes 120x120x15 12v-os ventit keresek, legalább 1800rpm-et tudjon. Használt is érdekel.
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Minőségi Mid-Range gamer PC - i5-10400F/Gigabyte RTX 2070 8GB/ 16GB RAM/ 550W táp! -
- Sony WH-1000XM5 - Prémium zajszűrős fejhallgató
- Xbox Classic 250GB ModXo Chip
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest