Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Bluetooth hangszórók
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen alaplapot vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egér probléma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
Sok sofőrrel beszéltem nem magamtól mondom de jo a fizu. Telorol vagyok de majd kifejtem neked mire gondolok. 5spanit feldobsz es 15perc a rakodás. Lehet haladni. Nincs stop meg egy csomó korlátozás alol mentesül mint mar mondtam. Rovid ideig vagyok kint es kozel annyit lehet keresni mint egy roszabb nagy autós cégnél. Ja de most nemzekoziril beszélek. Wabi 260-as fizetést is szokott produkálni. Na most ha osszekapod magad kollega szerint kényelmesen megvan a 250 ilyen kocsin. Akkor melyik a jobb? Wabi meg duvenbeckesek 5-6heteznek. Csak azt akarom ezzel mondani hogy a kisautók alá vannak becsulve. A cégnél azhiszem 3-an jottek nyergesrol de ez jobban bejön nekik. nemtudom honnan szedted de nekem 2 éves a jogsim csak nenzetkozibe kezdtem most.
-
MPowerPH
félisten
válasz
#81556480 #1396 üzenetére
Itt kint eleg keresettek a shunter allasok. Ehhez kell a +E is, meg ugyesseg a tolatasokhoz. De heti 10 oraban dolgozol 4 napot, maradek 3 az pihi, vagy mehetsz overtime-ra. Otthon alszol-eszel, majd egy munkanap dolgozol a 10 orabol kb. 1-et. Ezert kapsz alapbol heti £420 korul. Ha rahuzol meg egy napot, akkor az mar £530, ha meg egyet, akkor £640.
Nekem ez a vegso celom, nem akarok km falo lenni. -
#81556480
törölt tag
7.5 össel kell járni. Émmondom a legkirályab 200folott a fizu de Max 10 nap majd 3-4 szabad. Nincs annyi korlátozás, nincs stop, általában Lidl meg ilyenek mellett meg tudok állni kaját venni. 200 tisztán meglehet minden kiadást leszámítva ha okosan csinalja az ember . Sokan lenézik de egész jo.
-
MPowerPH
félisten
"Angliában a közértben is láttam 2 fontért kenyeret. Ha megfelel az olcsó szögletes szeletelt szendvicskenyér az olcsóbb, én a rendes ehető kenyérről beszélek, nem a gusztustalan ízű kenyérutánzatokról."
Naluk az a kenyer, amirol Te beszelsz, joforman csak azt eszik. Ellenben lehet kapni felbarna-barna-magos cipot, ami 400g-os, £1,2 korul. Otthon sem sokkal olcsobb... Plusz ha europait akarsz, akkor csak a Lidl, feher kenyer, 1Kg £1.
Szoval messze van a valosagtol, amit irsz. -
Valamit rosszul csinalsz, mert 1-200 meternel messzebb meg sosem parkoltam uzlettol, ahol vasaroltam, de inkabb csak kozelebb, annyit meg tudom cipelni a kenyeret.
Amugy ha a pidou kozeleben (transmark elott/masik oldalon a benzinkutnal leakasztod a potot, akkor be tudsz menni a vontatoval a lidl-be, szoval minden csak azon mulik mit akarsz csinalni.
-
Zolás
addikt
válasz
MPowerPH #1391 üzenetére
Miután kamionnal ritkán tudsz közért közelébe parkolni, a rendes parkolók közelébe meg csak benzinkút van, ahol szintén nem kapsz kenyeret, ezért kimondottan olyan helyeket kell keresned, ahol közel tudsz állni a géppel. Nincs mindig idő megállni a város szélén és besétálni vásárolni, pláne nem szívesen hagyom csak úgy ott a szerelvényt akárhol, külföldön is szívesen leszívják a gázolajat, meg feltörik a fülkét két perc alatt, és visznek mindent amit érnek.
Ahol tudsz közelbe állni kamionnal, ott bizony ennyi a kenyér. Franciaországban a kikötő közelében a Pidou nevű közért pont a kamionosok lehúzásából él, 2 euró egy félkilós kenyér, másfél euró egy bagett. Sör az van olcsón, csak nem mindenki alkoholista, így az nálam nem játszik.
Lakhatásról meg nem értem miért írsz, nem volt róla szó.
Angliában a közértben is láttam 2 fontért kenyeret. Ha megfelel az olcsó szögletes szeletelt szendvicskenyér az olcsóbb, én a rendes ehető kenyérről beszélek, nem a gusztustalan ízű kenyérutánzatokról. -
Hol van ez, hogy 600 ft fel kilo kenyer? En meg europaban nem lattam ilyet, szoval valahol messze lehet. Persze attol fugg milyen kenyeret eszel. En pl a chibo kavet iszom, ami 400ft a 25 deka, de ihatnek cibet macska kavet is ami 13 ezer egy csesze es kurvaanyazhatnek hogy milyen draga a kave.
-
MaciG
addikt
Van egy kicsit fura kérdésem.
Számolgattam a dolgokat és arra jutottam, hogy nemzetközin legalább dupla annyit tudnék keresni kamionozással 1 hónap alatt, mint amennyit most buszozással. Viszont nem szeretnék mindig távol lenni, így nem tudom van-e olyan lehetőség hogy 1 hónap munka majd 1 hónap pihi? ÉS bár ezzel így nem keresnék többet mint most, viszont tele lennék szabadidővel. -
csibe1
addikt
válasz
MPowerPH #1384 üzenetére
" Most azt talaltam ki, hogy Euro Truck Simulator 2(nem rohog), H valtot beraktam a bal kezemhez alulra, es magolom a felvaltas, majd levaltas folyamatot."
Nem hülyeség, szerintem; nekem is totál furcsa volt a MAN-nak a váltója amivel az E-t letettem, nem ahhoz voltam szokva.
-
MPowerPH
félisten
No, 1 honapja sikerult kint Angliaban a theorytestem es a hazard perception-om is. Tegnap voltam driving assessmentem C -re, 1 oras. Szokni kell, foleg a valtot. MAN-al mentem, 8 sebesseges, manual. A valto mint a kokorszak, borzalom. Felfele meg csak csak, lefele mindig gondban voltam, hanyasba is akarom rakni, es azt hova kell tenni, meg a felezo gombjat hova kell eppen pockolni. Nehez, nagyon nagyon mas... Es hol van meg a +E, meg a CPC, meg a shunter training.
Azt hiszem ha meglesz a C, akkor egybol megprobalom a CPC-t, es eloszor elkezdek azzal dolgozni. Kicsit el is vagyok keseredve, nem gondoltam volna, hogy ennyivel mas, ennyire nehezkes lesz. Tisztara ugy ereztem magam, mintha most eloszor lepnek kozutra jarmuvel, mint valami mazsola. Pedig tobb mint 10 eve van jogsim, es folyamatosan vezetek, most mar mindket oldalon. Gondolom az is szokatlan, hogy a masik kezemet kell a valtashoz hasznalni. Mondjuk a Boxeren nem volt eddig gond, igaz a valtot ott is neztem folyamat, amig meg nem szoktam. De ott ugye olyan mint a szemelyautonal... Most azt talaltam ki, hogy Euro Truck Simulator 2(nem rohog), H valtot beraktam a bal kezemhez alulra, es magolom a felvaltas, majd levaltas folyamatot. Jobb nem jutott eszembe...
Szoval... Kaptam is egy ajanlatot, 16 ora vezetes, plusz vizsga, 1098 font.
Pluszban becsapottnak erzem magam, mert ugy hirdettek magukat, hogy a lakovarosomban is tudom csinalni a traininget(netes oldalukon is igy van), erre benyogik, hogy be kell jarnom 40 km-re Manchesterbe.(ami nem is lenne gond, de a forgalom miatt min. 1 ora egy iranyba) A 4 oras trening, ez, es a munka nem fer ossze. Az osszeg amit kernek az is irrealis.
Most keresek egy masik schoolt, megint itt helyben, hatha az olcsobb lesz. -
madmike
őstag
Ez a cégkeresés lassacskán nekem is aktuális lesz. Ma lesz a C+E forgalmi vizsgám, szorítsatok.
-
válasz
SzalaiG #1375 üzenetére
Szia!
Neked mit jelent az, hogy jo ceg? Ahova nem tudsz bejutni, az ugy sem jatszik. Ilyen szerintem nem nagyon van. Ahol a penz a jo, ott a melo a szar, ahol a melo jo, ott a penz gane, vagy messze van, sokat kell kint lenni stb. Mindig be kell vallalni valami opciot a masikert.
-
SzalaiG
addikt
Sziasztok!
Melyik magyar cégekhez nehéz bekerülni?
Mert az a jó cég amelyik nem hirdet és nem átjáróház. Felvétel is csak kihalásos alapon. -
madmike
őstag
Sziasztok!
Leírom egy mai élményemet, aminek az egyik főszereplője egy teherautó sofőr.
Minden nap bringával közlekedem Budapesten és ma már reggel megállapítottam, hogy tuti front van, mert senki se figyel, kétszer majdnem ütköztem másik bringással, illetve csak a reflexemnek köszönhetően nem pukkantam bele oldalról egy személyautóba.
Hazafelé a Kerepesiről fordultam a Nagy Lajos Király útjára, amikor látom, hogy egy nem éppen gyorsan mozgó néni, egy banyatankkal a háta mögött próbál meg átkelni a Nagy Lajos Királyon, ami 6 sávos és ráadásul a délutáni csúcs alkalmával elég forgalmas. A felezővonalig jutott, dudáltak az emberek, volt pár fékcsikorgás, amikoris a belső sávban megállt egy Dachser-es 7,5-es. A sofőr kipattant, karon fogta a nénit, megállította a forgalmat és levezette az útról. Budapesten én még ilyet nem láttam, megindító volt látni. Remélem sokan mások is látták, hogy mit tett és ezután talán picit pozitívabban gondolnak a sofőrökre. -
csibe1
addikt
válasz
Gergello #1364 üzenetére
Ha úgy van akkor a kisebb autóknak is ki kell menni, de lehet mire behajtasz a kontrollparkolóba már mehetsz is ki; mert épp valakit ellenőriznek, és még súlymérés sincs.Ilyenkor szép lassan áthajtasz a placcon és mehetsz is vissza a pályára.Ahogy előttem is mondták 50% esélyed van.
-
ben800
aktív tag
Helló mindenkinek
Lenne egy gyors kérdésem hogyha nem probléma
Mi van akkor hogyha a rakomány le van blombázva,és átment határon,és utána derül ki hogy időközben 4 menekült felment a hátuljára ??A kutya szagolta ki őket,és apám egy egész napot ott állt a papírok miatt.
Ilyenkor kapni fog valamiféle bírságot ??
Ha igen mekkora mértékűt ??
Ez pontosan Franciaországban történt az egyik kikötőben azthiszem,bővebb infom nincs róla. -
snipy
tag
válasz
Gergello #1364 üzenetére
Hali!
A1 kifelé Wolfsbach magasságában, amstetteni kijáró után.
É48,112125 K14,683428*A8 hazafelé Kematen am Innbach magasságában, meggenhofeni kijáró után. /Wels előtt/
É48,179211 K13,858674*A2 hazafelé Völkermarkt magasságában, völkermarkt kijáró után.
É46,685070 K14,657360**A lehajtók koordinátái.
Világító táblákkal van előjelezve, ha be van kapcsolva /alkalomszerüen működtetik a parkolót/ 3,5 fölött kötelező bemenni, de mivel furmányos a labanc bárkit kiszedhetnek és kivihetnek megmérni!!! Nem restel akár 50 km-t is visszafordítani a kontrolparkolóig /tapasztalat/!!! Van, hogy a fent említett kijáróknál már megcsípik a delikvenst. Amúgy bárhova bevisznek megmérni, ha van mérleg.
Engem Sankt Pöltennél vittek ki az Asfinag telepére, és egy komplett műszaki vizsgát csináltak a sprinteren, dokumentálták, minden ok. és elengedtek.Ha túlsúllyal mentek érdemes kikerülni őket, ha nem akkor csak az időtöket rabolják. Én az utóbbi miatt kerültem őket.
Ha az előjelző táblákat látod, már nem tudsz lehajtani!!!
Amúgy nem kell majrézni 50:50% -
Gergello
addikt
Sziasztok!
Nem sokára megyünk Ausztrián keresztül 3,5 tonnás kisteherautóval. Egyszer hallottam valamit, hogy Welsnél van valamilyen ellenőrző állomás.
Tudna erről írni valaki ? Ez csak súlymérés vagy milyen ? 3,5 tonnás kicsiknek is ki kell állni?A1-esen esetleg van hasonló hely?
-
madmike
őstag
Közben kiderült, hogy mégse vizsgázok pénteken, mert nem kaptam időpontot. Gondoltam tök jó, legalább legalább egyel többször fogok tudni menni vezetni. Én kis naív... Oktató lemondta a csütörtöki vezetésemet, mert valaki más aki vizsgázik pénteken megy egyet akkor amikor én mentem volna. Undorító ami itt folyik, csak lennék már túl ezen az egészen.
-
zsid
senior tag
válasz
madmike #1361 üzenetére
Vizsgán asszem bukta, annak ellenére, hogy ha nem fér el a szerelvény, akkor mehetsz a szembe oldalon is.. Tiszta gyökérség az egész. Nekem anno itt kellett jobbra kanyarodni forgalom vizsgán [link] 18 lapos Eurocargoból és 18 lapos forgózsámolyos pótból álló szerelvénnyel. Biztosan befér úgy, hogy nem mész rá bal kerékkel a záróvonalra... Emlékszem a vizsgabiztos annyira figyelte nehogy rámenjek a vonalra, hogy közben nem vette észre azt, hogy a pótkocsit már a járdán húzom...
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Ha minden igaz pénteken lesz a C+E forgalmim, és ugy néz ki hogy mindössze két alkalmat fogok vezetni a vizsga előtt... Egyszer vezettem eddig és akkor az oktató végig azon lovagolt, hogy nehogy ráhúzzam a pótot a vonalra, mert az bukta. Ez komolyan így van, rámegy a pót bármilyen felfestésre az egyből bukás?
Mert ha igen az akkor elég para,mert 2 óra vezetéssel nehéz rutint szerezni -
DeFranco
nagyúr
No, srácok, akkor már csak az a kérdés, hogy Lengyelországból (vagy azon keresztül) ki jön valamikor Budapest felé
Ha hozna nekem Okocim márkájú sert, nagyon hálás lennék... természetesen nem ingyen kérem, valamilyen módon honorálnám a szívességét.
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok! Nem vagyok tájékozott a fuvarozás területén, kérdésem volna:
elméletileg megoldható lenne-e hogy valakit, aki külföldre jár fuvarral, megkérjek, hogy hozzon nekem haza a célországból egy terméket, ami itthon nem kapható? Konkrétan sörről lenne szó, van egy lengyel sörmárka, az Okocim, amit itthon nem kapni, de ha megoldható, én szeretnék beszerezni belőle, nyilván saját fogyasztásra.
Nyilván nem kereskedelmi mennyiségről lenne szó, de nem is két üvegről. Megoldható ez valahogy, vagy ezt tiltják/ellenőrzik annyira, hogy meg se próbálkozzak vele?
-
#81556480
törölt tag
válasz
Intruder A 6 #1353 üzenetére
Ja látom, az en tételeimet megkaptad
-
#81556480
törölt tag
Nekem megvoltak, de most éppen hannoverben kortyolom a söröm
és varom hogy lepörögjon a hosszupiheno .
ha hazaerek atkuldom ! -
zsid
senior tag
válasz
Intruder A 6 #1350 üzenetére
Nincsenek, de ha valami nem világos kérdezz nyugodtan.
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
A C kategóriát csinálom, BÜ tételek nincsenek meg valakinek kidolgozva?
-
#81556480
törölt tag
Valaki át tudná küldeni a GKI felújító vizsga megválaszolt kérdéseit??
Az csak 3 tesztlap ha minden igazKÖszi!
-
zsid
senior tag
válasz
#81556480 #1344 üzenetére
Érdekes, hogy átvariálták a környéken az korlátozásokat a megnövekedett forgalom miatt. A régi 38-as is 12 tonnás lett, Patak-Cigánd is. Kíváncsi leszek, hogy az Újhely >Berecki> Ricse >Cigánd szakasz meddig fogja bírni a tranzitot. A következő tiszai átkelési lehetőség az M3-ason van.
-
#81556480
törölt tag
na ez megvolt.
Szerdán nemzteköziéljen hurrá. végre..
-
#81556480
törölt tag
Holnap megyek életem első próbaútjára.
patak - Debrecen
Csak nem lesz gondTokaj - Rakamaz közt most milyen a súlykorlát? 7.5-el át lehet slisszolni ?
-
Sziasztok. Megint en
A kerdesem az lenne, hogy melyik teherautos navigacio a legjobb? Voltam olyan hulye, hogy mondtam a paromnak, ha ebben a honapban kap munkat, akkor veszek neki egyet
De tenyleg olyan kene ami megbizhato. Koszonom.
-
csibe1
addikt
Tuti nem tapsolnak érte, de ha le van fóliázva és sértetlen a csomagolás, és nem voltál ott a raktárban rakodásnál akkor jó eséllyel elhiszik, hogy nem te tetted bele.A drogos dolgok mindig húzósak, biztos nem engednek el senkit csak úgy.Szerencsére eddig nem volt ilyen gondom.
-
csibe1
addikt
Általában van egy protokoll amit el kell végezned Angliába menet, ez a menetlevelek hátulján rajta is van, feltüntetve a GB jelzés is.Ez magában foglalja a szerelvény átnézését (palettatartó,pótkocsi stb.).Ezzel levéded magadat valamilyen szinten, de nem árt lelakatolni mindent amit lehet.A kikötőbe besorolva is érdemes még egy utolsó ellenőrzést csinálni, nálunk is akkor kerültek elő a jómadarak.
Mi pénteken mentünk ki Angliába, a szomszéd román kamionos behozott négy bevándorlót, kivágták a mi ponyvánkat is, aztán eltűntek a kamionok között.A románok hívták a kikötői biztonsági őrséget, három meg is lett, a negyedik az elsprintelt valamerre.Nem árt figyelni, mert megbüntetnek és kitiltanak ha Angliába fognak meg a bevándorlókkal.
Érdemes valami önvédelmi célszerszámot is tartani ha neked ugranak, mert szikével mászkálnak; de direktbe ne ugorj nekik; általában úgyis lelépnek.(#1332) MaciG
Cigiből is megvan a szabott mennyiség amit vihetsz, szerintem neten megtalálod, amiatt nem balhéznak ha nem viszel túl sokat.Nálunk se kínlódtak a francia vámosok az 5 doboz cigin.A drog az más tészta.
Az áru általában le van fóliázva, dobozolva.Valahol be sem engednek rakodáskor a raktárba. -
válasz
#81556480 #1336 üzenetére
Megegyszer koszi, sajnos nem kapta meg az allast
Fura dolog ez, DHL-hez jelentkezett. Elmondott mindent, hogy nem olyan jo az angolja stb. 1 Interjun atment, akkor is kerdezte, hogy eleg e ez az angol amit beszel. Persze semmi problema. Azt mondtak neki, hogy mar csak vezetesi teszt lesz ma. Erre volt egy 100 pontos teszt. Kresz, muszaki, vezetesi idok mint a rendes vizsga
Na hat az nem sikerult. De olyan furcsa ez, milyen alapon irat egy ceg kresz tesztet? Ott a jogositvany, ami mutatja, hogy igen te levizsgaztal mar ebbol. A parom azert elboldogul az angollal, de hat ugye ez a szaraz anyag mas. Mondta, hogy joforman egy mukkot nem ertett belole
Szoval el sem jutott a vezetesig sajnos
-
Tudna valaki linkelni egy hasznalati utmutatot digitalis Tachografhoz?
Koszi.
-
Nem akarlak elkeseriteni, de abbol nagy problema van. Itt ahol lakunk, az egyik sracnak a haverja itt volt ket hetig. Nyiregyen rendor a srac. Neki a baratja most szabadul 4 ev utan. Kamionos volt, a cegnel megkertek, hogy van a telepen egy kamion el kene vinnie valahova, mivel a masik sofor beteg allomanyban van. Elvitte, rendorok megallitottak, a fulkeben volt drog. Nem birta bebizonyitani, hogy nincs koze hozza
-
MaciG
addikt
Ezt már máskor is meg akartam kérdeni, hogy mi van akkor, ha a határon valami olyan cuccot találnak a kamionodon ami tiltott (pl. drog,cigi,stb) és te tényleg nem tudsz róla. Mert hiába van esetleg ott az ember a rakodásnál, akkor sem fog mindent egyesével kibontani és átnézni...
-
Zolás
addikt
Nagyon jó hetem van.
Hétfőn kezdtem új cégnél . Nem volt átadás átvétel, csomó cucc hiányzott, engem basztak le mert miért nem volt átvétel.
Jobboldali ködlámpát eltörte egy kavics a pályán.
Céges telefon beszart viberen kapom a munkát .
Most mennék át angliába, és öt emigráns a kocsimon. Négyet kiszedtek a kapunál, egy becsúszott a hajóhoz ,ott szúrta ki a kutya.
Szerintem kereshetek új állást. Vagy vissza a wábihoz. Boldogság.... -
válasz
#81556480 #1328 üzenetére
Lehet rosszul fogalmaztam, mivel a parom megkert, hogy kerdezzek ra. Szoval, Unios oktatas, volt 4x10 ora. Mondjuk ha tervezetten adjak le az anyagot, akkor pl 1 nap tuzvedelem. Akkor annak kell lennie valami referencia szamnak, a jegyzokonyvben, hogy 1x10 ora tuzvedelem Ref szam:xxxx. Na szoval ezek a szamok kellenenek, csaqk ugye, hogy van e?
-
Sziasztok. Bocs, hogy ide pofatlankodok, de lenne egy kerdesem. A parom Decemberben volt otthon megcsinalni a GKI-t. Sikerult is, de most itt Angliaban szeretne kicserelni ittenire. Amivel nincs is gond, csak be kellene irni az elmeleti oktatas kodszamat. Otthon hagyta a papirokat, de egyaltalan van az elmeleti napoknak kodszama?? Gondolom mivel Unios a dolog, otthon is tervezetten adjak le az anyagot ugye? Koszonom.
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Lassacskán meglesz az 'E' kategóriám is. Kezdőként van esélyem a Waberer's-en kívül máshol is elhelyezkedni? Úniózáshoz nem igazán van kedvem, a családom többet ér annál. Tehát első sorban belföldeznék, vagy fix nemzetközi fuvar lenne még jó. Tudtok valamit ajánlani? -
válasz
#81556480 #1318 üzenetére
Ezt en mar nem ertem bocs. Te is tudod, hogy nem kell, az oktato is mondja, most az elobb meg irod, hogy kell cserelni. Nekem mindegy hogy dontesz.
En is most csereltem a jogsimat nem reg. Ha rakerdez a rendor, akkor elmondom neki, hogy a 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet szerint nem kell hogy egyezzen a ketto, vagy mondja el o azt a jogszabalyt, ami szerint kell egyeznie.
Vagy nem mondok neki semmit, csinaljon amit akar. Ugy se tortenik semmi barmit is csinal.
-
#81556480
törölt tag
KÖzbe megkaptam az új GKI kártyámat, (vagy 2 hónapja de csak most került hozzám) és rajta van a jogosítványszám plusz a kategóriák is , így ha valaki kategóriát bővít vagy jogsit cserél, a GKI-t is l kell cserélni
-
zsid
senior tag
Ilyen járműnél a motor általában 11000-14000 köbcenti között van, 410-480 lóerő közötti teljesítménnyel. Mivel a távolság rövid és gyorsforgalmi úthálózat sincs benne így én az átlagos fogyasztást 30-34 liter közé tenném.
Ha 100 köbmétert nem is, de 90-et biztosan el tudnak szállítani önkihordós pótkocsival.
Igazából ilyen rövid távokon általában ( sőt talán mindig ) nem km alapján fizetik a fuvart, hanem egy előre megállapodnak egy "napidíjban" vagy "fordulódíjban". Utóbbi általában 35-50 000 / forduló között szokott lenni.
-
#81556480
törölt tag
Kamion Össztömegben 40 T maximum, és kb 24 tonnát visz.
(ezek csak nagyon körülbelüli értékek, a szerelvénytől függ nagyban, hogy milyen pót, stb... )
360Le környékétől már használható de inkább 400fölött vannak a normális kamionok.
Mondjuk számolj ezzel a póttal, kivonod a tömegét az össztömegéből és megkapod menyit vihetsz .
(de ugye még itt a vontató tömegét is bele kell kalkulálni hogy összesen max 40 t legyen. a vontató 7500kb így már kapásból 20t a rakomány maximális súlya. na jó ez a pót szar)
Itt a vontató, 3-4 éves Euro 5ös
ezt kiszámolhatod innét hogy mennyi co-t lök ki százon
fogyasztás: ha tapasztalt a sofőr mondjuk 25 től 35 literig? erre a kollégáknak kéne pontosabb választ adni mert a miénk terepes az 60tól 100ig zabál
Ebből számolsz egy fogyasztást, kanyaronként meg vagy 25 ezret ráteszel az lesz a fuvardíj.
Ha valami kimaradt vagy érdekel még írj, aztán kitaláljuk.
Ja meg a tévedés jogát fenntartom, kezdő vagyok 2 éve
-
_seth_
veterán
válasz
#81556480 #1309 üzenetére
Nem vizsga hanem egy dolgozathoz lenne szükség ezekre az adatokra a gond csak annyi, hogy a kamiont annyiból ismerem, hogy kereke van, váltója és kormányozzák, a többi nekem ismeretlen terep
Ha 24t-t tud vinni + az önsúlya és úgy jön ki a 40 tonna az is jó a cél, hogy ne összesen legyen 20t hanem annyi legyen kb a rakomány vagy még inkább több kihasználni maximálisan a kapacitást.
Mekkora motor/fogyasztás lenne reális egy ilyen járműnek?
A távolság 100 km, konkrétan ózd környékén (emelkedő is van és az erdő szélére kell kijutni), 10 nap alatt 7 fuvar 20 tonnával számolva, persze ha 24-et el tud vinni akkor az csak 6 fuvar.
Kamionnál nincs konkrétum, hogy milyen legyen, a legújabb nem reális mert az túl drága inkább pár éves 3-4-5 körüliek.
-
#81556480
törölt tag
Ha azt mondják 20 tonnás kamion, akkor az össztömegre szoktak a kamionosok gondolni. Ha 20 tonnát visz, akkor az valószínűleg nyerges lesz , de azoknak meg általában 24 t körül vannak, (ez az a tömeg amit vihet) ez összbe ugye 40T, oda meg a 230 Le nagyon kevés -szerintem ilyen nincs is.
Ha csak papír alapú valami vizsga kérdés, akkor lehet rá választ adni . de:
230Lóerős kocsik azok a 10T körül vannak összbe, azaz 5T körül visz.
Ezek után meg ott van hogy EURO hanyas motorral szerelt amiből ki llehet deríteni a co kibocsájtást.Mennyiért vállalja el az meg attól függ milyen messzire kell vinni.
Sok tényező hiányzik hogy pontos választ leheltessen adni
-
_seth_
veterán
A konkrét kérdés ez lenne:
Faapríték szállítás fuvarozó céget igénybevéve, ismerni kellene, hogy milyen kamiont választanának erre a célra, annak a fogyasztása, co2 kibocsájtása, teljesítménye (kw). Kb 20 tonna lenne a cél amit el kellene szállítani egy fuvarral, több is lehet ahogy néztem 100 köbméter felmegy egy pótkocsira és egy köbméter faapríték kb 217 kg.
Ami még jó lenne: ezt mennyiért vállalja el egy fuvarozó és hogy alakul az önköltsége?
A korábbiak még nem voltak pontos adatok.
-
-
_seth_
veterán
Egy 20 tonnás kamion hány gramm co2-t bocsájt ki kilométerenként? Nem egy erőmű hanem egy pár éves 230 lóerő körüli érdekelne de nem találok sehol sem ilyen adatot csak, hogy X %-kal kevesebbet.. de nem írja, hogy minél...
-
#81556480
törölt tag
Mi újság fuvarosok ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingatlanos topic!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Formula-1
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bluetooth hangszórók
- További aktív témák...
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest