Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Zárolási képrnyő jelszavas belépés csoport házirendből
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Apple MacBook
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Intruder A 6 #20097 üzenetére
Hivd fel munkaidoben, ha kapcsolhato, akkor meg tudjak mondani szerintem
+3612636000 -
KAMELOT
titán
válasz
Avicularia #20096 üzenetére
Köszi! Jön-Köpni valaki? Mert az a város is ott van nem messze
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok! Itt vagyok Salzburgnál, reggel valami mezőgazdasági gépeket rakodok amit penteken kell leraknom Budapesten a Hungexponál, gondolom valami agrár kiállítás lesz. Kérnek behajtási engedélyt de még gerekkoromban jártak ott , azóta sem van valakinek fogalma hol lehet ott a teherbejáró? Egyszer már vittem kiállításra valamit régebben ,de öregedtem vagy 10évet mire leszedtek, meg kaptam egy miniszteri aláírást, gondolom Bélyegző szokás szerint senkinél sincs.
-
KAMELOT
titán
válasz
Avicularia #20086 üzenetére
Ez hol volt pontosan?
Tüzi: Te már ilyen mazochista maradsz
kzolisajnos: Én a kamiont csak akkor hagyom el ha wc-re megyek. Városnézés nálam nincs.
-
lazoltan
csendes tag
válasz
HoTaZo #20092 üzenetére
Így van. Szeretek csavarogni, igaz elég feszített a tempó főleg a saját érdekemben, de amikor csak lehet a preferenciaim szerint választok parkolót, ahonnan könnyű elmenni a városba vagy érdekes helyekre.
Franciaországot és a déli országokat külön szeretem, van sok hely ahová visszajárok rendszeresen. Tegnap is még világosban lementem a partra Cerialenal.
Na ez nagyon hiányozna. -
Foglalnak idokaput este 8ra, eselytelen ideerni, sebaj.
Delutan uzenet:
-Mikorra ersz oda korulbelul?
-11 es ejfel kozott
*foglal idokaput 11re
Ideerek 23:40re, ember nincs a raktarban, mindketto, 20 centis zartszelvenybol keszult uszokapu atomra zarva van.
Ja, kuldtek koordit is (!)
Az bevisz a raktarral (schnelleke) szembe a kenyergyarba
Neztek ram mint tyuk a piros tojasra... ki ez a barom...Ja, de 18.an reggel hatra erjek le innen Hamburg mellol Becs ala.
Cseh tranzittal, es bundesszel.
Ez megint nem fog sikerulni -
HoTaZo
addikt
válasz
lazoltan #20089 üzenetére
Téged is a pénz tart itt a szakmában. Szereted amit csinálsz, akinek csinálod, de sokat változtak a külső körülmények körölöttünk a szakmában, s így már az egész. De nem tudom, hogy más szakmában megtalálod-e azt, ami itt örömmel tölt el. Mert minden munkának vannak negatívumai, melyek lehet, hogy jobban fognak zavarni, mint amik itt veszik el a kedvedet.
-
válasz
lazoltan #20087 üzenetére
Februar vegen tenyleg vege
Amig supernovas bedolgozas volt, tok jo volt.
Volt km is, dolgoztunk is, lofralni is lehetett, frankon ment.
Nyaron atmentek a gartnerhez, mert a SN kezdett doglodni fuvarilag (amit azert nehezen hiszek, de legyen), azota agyfaszt kaptam.
Csak nemet, csak A3, ha megsem akkor cseh transit, vilagvege szarkupac cimek, szarkupac aruval.
Minden cimen minimum egy oldal nyit, emel, de legtobbszor ket oldal nyit, ket oldal emel, es 6 spani, de tobbszor van, hogy 16. Atmesz lerakora, ott osszerakod a potot (ha hagyjak), elmesz felrakora, es megint 16 spani. Kozben nem ertik miert nem haladsz.
Anyadert.
Erre meg rajon ez a nappalbol ejjelbe, onnan vissza nappalba. Egy hetben. Nappal meg nem tudok aludni.
Nekem pedig igy ez nem eri meg.
Ennyi.
Ezzel a februarral is mar mintha a fogamat huztak volna... -
-
Avicularia
veterán
Tegnap reggel leesett vagy 30 centi hó nálunk hipphopp. Hazafelé 2x akadtam el a faluban, ki kellett magam keményen ásnom.
Hazafelé Wabererses kolléga elakadt a lehető legrosszabb helyen, nem lehetett tőle kikanyarodni a magasabbrendű főútra balra. Nem volt a fülkében, a hóláncot már felszenvedte, de láthatólag nem sok sikerrel.
[link] -
válasz
Qtya123 #20084 üzenetére
Agyhugyko
En mar elengedtem azt az egesz kocerajt...
Sokkal nyugodtabb vagyok.
Most is kitalaltak a tutit, nem is untatok vele senkit.
Erre meg kisirtak, hogy maradjak mar februarig, en barom meg rabolintottam.
Kozben haverom ajanlott egy melohelyet, netto 350, tolem 1.5km seta, 15 napban, 10 oraban, uszodaban napi ketszeri etkezessel, szallodaban.
Nyarig megvan a bohockodos melom, kozben lesz idom aurora, motorra, nyaron herevere munkanelkulivel, aztan majd osszel folytatom kulfoldon.
Ezalatt meg helyrerakom a hatamat.
1 het alatt egesz jo eredmenyt ertem el on-tornaszassal, ha igy halad, 2 honap es lemegyek hidba -
-
stingy2
senior tag
Ezúton szeretném még egyszer megköszönni a fórumtársak segítségét GKI "ügyben".
Mivel nem tudom, mennyire publikus ezeknek az anyagoknak az átadása, így itt most csak név nélkül, de nyilván aki küldött, tudja
.
Mindegyiket felhasználtam, és mind a 3 KAV-os elméleti teszt és az esettanulmány is elsőre sikerült.
Jövő héten gyakorlati vizsga, utána vmi nyugodt pihentető, stresszmentes, kevés munka sok fizetéstípusú meló keresése jön.
-
Egy honapja lett meg az utolso vizsga is gkihez, oke volt Karacsony, de a kartya meg mindig sehol...
Felhivtam az autos sulit, utananeznek.
Azt nem tudom, ha komolyan vennem a gki kartyat, es annelkul nem mennek dolgozni, akkor mi lenne...
Beszaras.Hajnalban majdnem lancolhattam cseheknel. 15-20 centis hoatfuvasok voltak, a leghosszabb emelkedon Znojmo utan Jihlva kozott 2 kamion mar lancolt, en is nekirugaszkodtam 75el, es 20al ertem fel, vegig villogott a kiporgesgatlo.
1, azaz 1db kis traktorra szerelt hotoloval talalkoztam, pedig nem 2km a tav.
Palya meg tok szaraz, 5 percenkent hotolo jott szembe... -
lazoltan
csendes tag
válasz
tahepa #20076 üzenetére
Tetszettek azok a szerelvények, kimentem Németországba silozni. Több tanulsággal is szolgált az út pedig csak 2 hetig tartott
Nyilván ezerféle anyagot lehet hordani vele, élelmiszer, építőanyag, stb, mi gipszet és hasonlókat hordtunk. Állandóan tele volt az orrom és a ruhám porral, ha elakadt a cucc lehetett talicskázni.
Adreseknek tisztább volt a munka, mert ott zárt a rendszer, de abba nem láttam bele.Volt aki hamar belejött és szerette.
-
-
tahepa
senior tag
Megkérdezhetném , hogy van-e csapatban aki silós munkát végez ( nemzetközire gondoltam) vagy végzett.
Hogyan lehetne jellemezni ezt a tipusú munkát?
A többi tipushoz képest ha rangsorolni kellene akkor egy 10-es skálán hova lehetne besorolni? -
válasz
Qtya123 #20073 üzenetére
Korbe nem, de ha egy ures hely van mellettem, oda 80 szazalek, hogy huto all.
Ha oda nem, akkor szembe. Vagy mogem
Szeretnek naFuldugo felesleges, mert felkelsz arra, hogy nekiall remegni korulotted minden.
Ezek az ujak mar nem _annyira_ szarok, de a regi 1016os (ha jol emlekszem) carrierek... azok bazmeg' mint valami legkalapacs, razta az eg aljat is.
Aludjal ugy, hogy remeg az agy, a parna, a minden
Volt olyan, hogy megalltam, lefekudtem aludni, megjott a carrier, megneztem tachot, 13 perc munkaido volt hatra a 15 orabol, es arrebb alltam, mert iszonyat amit muvelt. Raadasul nyaron.
Nekem ne mondja senki, hogy azt a szart huzva normalisan lehet aludni... Ami azert hosszabb tavon ongyilkossag... -
HoTaZo
addikt
-
KAMELOT
titán
Persze azt írom én is. Hűtőssel járok, de nem szeretem ha mellém áll egy hűtős. Én is IZ vagy ha valami akkor a parkolóban a kamionok mögé állok, hogy ne zavarjam a többieket!
IZ-ben csend van én is azért szeretek ilyen helyeken parkolni, meg lámpa alatt vagy. Sőt a cégek többsége be van kamerázva , így még kamera előtt is vagy. -
válasz
KAMELOT #20067 üzenetére
Viszont itt nem brummog a hutos, total csend van, ma 7ig aludtam peldaul. Ez a hugyosban elkepzelhetetlen, mert akarhogy.is allok meg, tuti megtalal egy hutos.
Vagy mogem, vagy elem, vagy mellem all. Ha esetleg ezt nem sikerul kivitelezniuk, akkor egy carrieres, aki a masik ponyvas melle all, es megallas nelkul razza a fulket.
Inkabb zacskozom...
Arrol nem beszelve, hogy IZben meg setalni is el lehet menni.
Vagy boltba.
Vagy akarmi. -
válasz
KAMELOT #20065 üzenetére
Regensburgban [itt] szokott hely lenni 6ig 7ig.
Meg itt Passau felett tudok harom ipari parkot meg egy boltos parkolot ahol este is van, mert nem tul ismert helyek.
Hely az van.
WC az nincs.
Ipari parkban a szemelyautok helyere meg nem szarok, mert megunjak, es kitiltjak a kamionokat, az meg cumi.
Szoval zacsi
Ez van, ez ilyen sportag -
KAMELOT
titán
Nürnberg - Passau között van 2 benzinkút és 2 autohof, meg van 2 nagyobb parkoló. A többi ilyen kis fos. 4 óra után az összes tele van. Ott esély sincs megállni.
Régebben írtam 50km-ként 100 férőhelyes parkolókat építeni.HoTaZo: Én már 26-án este rakodtam a tejgyárban. Én voltam bent egyedül este 7-kor, majd olyan 8 után jöttek a kamionok.
-
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #20062 üzenetére
Én meg Dec. 22-én mosattam le, azóta pihent, 2-án, tisztán indultam vele. Pénteken örültem, hogy beértem 10 óra vezetésben a telephelyre. Van egy jó mosó útközben, de inkább siettem hazafelé.
Holnap lerakok, megyek szélvédőt javíttatni, kaptam egy kavicsot Hollandiában, odafelé még beugrok mosatni. -
KAMELOT
titán
Már 1 hete nem mostam meg a kamiont. Szép sós az egész
Mínusz időben nem ajánlatos mosni, le is volt zárva a mosó, mert takarították meg valami csöveket cseréltek ott. Majd jövő héten megmosom. -
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #20059 üzenetére
A6-on is csináltak 2 új parkolót. Kezdik megerőtetni magukat.
Hildesheim előtt is van 1 új nagy parkoló.
AT A8 is csináltak egy újat, de csak WELS felé vezető úton a másik felén nincs.
Amit te mutatsz ott már parkoltam már tavaly egyik felén, de csak a fele volt nyitva. Akkor a másik felén. Már valamit kell csinálni, mert katasztrófa.
A94 csak 1 nagy parkoló van, állandóan tele van és az úton állnak már a kamionok. -
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Elképesztő meglepetés, D A3, 18:45-kor álltam meg itt. S két nagy parkolót varázsoltak a schpounzok ide! S, ahogy látom, még nem sokan ismerik, még mindig van egy csomó hely. Jegyezzétek meg ezt a helyet! GPS szerint, innen Gyál 9:45.(#20055) Tüzi : 7 perc alatt behúzom a ponyvát, még le is csatolom. Nem ír lecezést, teljes kibontást.
-
lazoltan
csendes tag
ilyet már én is láttam valahol, talán a győri audiban. Nekem nem gond, ha ők meg betartják az időpontokat.
Hétfőn olyan jó helyet találtam éjjel Augsburgban, hogy reggelre befagyott a póton a fék, ma délután szabadultam el végül a szervizből. Remélem nem ilyen lesz az egész év
-
stingy2
senior tag
Sziasztok. Jövő héten megyek GKI alapvizsgára (3 teszt meg esettanulmány). A gondom, hogy novemberben kezdtem, de a CE vizsga, meg az év végi leállás miatt már vagy 1 hónapja nem foglalkoztam vele, és jan. elején lejárt az e-Titán hozzáférésem. Amit kellett teljesítettem, de lassan megkopik a "tudás", és jó lett volna még gyakorolni kicsit, tölteni próbateszteket. Szóval a kérdésem, hogy van-e esetleg itt valaki, aki már levizsgázott elméletből, de még maradt valamennyi GKI-s e-Titán hozzáférése, amire már nincs szüksége, és ha nem gond, megosztaná erre a pár napra a hozzáférését? (felhaszálónév, jelszó és persze privátban) Tudom, vannak ott személyes adatok, és megértem, ha nem lesz jelentkező, de azért megpróbálom, hátha
.
Megkérdeztem a sulit, és csak 30 napos + hozzáférés van 14.500Ft-ért, amire már végképp nem akarnék költeni, így is baromira megdrágult minden a szeptemberi változtatások után. -
válasz
kesenyi #20051 üzenetére
[kép]
az mar a masodik vilaghaboru ota megyAz amirol beszelsz, az letezik, csak nem fogod latni, mert az ezustjodid nem hagy nyomot...
[link]
Kinaban probalnak meg esot csinalni igy, de ott meg raketakat lonek fel, nem repulovel viszik.Amit repulovel vittek, az meg az agent orange volt, vietnami haboru alatt.
Mindegy, hagyjuk.
-
KAMELOT
titán
Ez mind okés, látom te is képben vagy a dolgokkal, de nem lehet ennyire lesarkítani, hogy a mi sarunk a felmelegedés. Mint írtam volt olyan időszak, hogy 7 évente változott a nagyon meleg és nagyon hideg idő.
400 éve amikor még semmiféle ipar nem volt mitől volt 300ppm?!
Vulkánkitörés például rengeteg mennyiségű ként lövel a levegőbe, na az még károsabb, mint a CO2.kzolisajnos: Ahogy értesültem 6:00-12:00 blokkolják egyes helyeken a pályáról /-ra való fel és lehajtást. Valahol bent a kisvárosokban szórakoznak. Utána mennek haza, tehát délután este már okés minden.
-
válasz
KAMELOT #20047 üzenetére
Fizika nem valtozott, ugyan ugy a 15 mikronos infratartomanyt fogja meg a co2 nagyon jol, ugyan ugy a vizpara is tudjuk melyik tartomanyt fogja, ahogy a metan, stb is tudjuk mit nyel legjobban.
A Foldre erkezo napfeny egy resze pedig UVbol infraba valt at miutan az energiajat leadta, ez viszont mar bele tud akadni valamelyik uveghaz-gazba.
Mivel kb 6-800ezer evnyire tudunk a sarki jegmintakba szorult levegobuborekok segitsegevel visszanezni a foldtorteneti korokba, ugy tudjuk megallapitani is, hogy milyen volt a legkor osszetetele*, es a fosszilmintak szenizotopos kormeghatarozasaval fel tudjuk epiteni a "jo kozelitessel ilyen volt" temat.
Ebbol kiderul az, hogy valoban, a Fold klimaja _mindig_ valtozott, valtozik, es valtozni is fog.
Ahogy azt is tudjuk, hogy az uveghazhatasu gazok nelkul nem nagyon lenne elet a bolygon, mert minden jegge lenne fagyva.
A problemanak a megertese ott szokott elkezdodni, amikor az mondom, hogy nezzuk meg a foldtorteneti skalan a bekovetkezett valtozasok gyorsasagat.
Evszazados tavlatokban beszelunk!
Persze, becsapodhat egy meteorit, vagy kitorhet egy vulkan, stb, de ezeket is tudjuk mikor-mit okoztak, de ezek pillanatnyi zavarok.Es akkor most ezen tudas birtokaban nezd ujra a NASA-s videot, es allapitsd meg, hogy a jelenkori felmelegedes milyen gyorsasaggal utott be, es gondolkodj el rajta, hogy vajon az osszes eddigi kilengesnel sokszorta gyorsabban es eroteljesebben jelen levo mostani felmelegedes biztosan nem a mi sarunk-e.
*jelen tudasunk szerint az elmult nyolcszaz-ezer evben egy rovid, 300as peak kivetelevel soha nem haladta meg a co2 PPM szama a 280at.
Most 450nel vagyunk lassan.
Hagyok idot gondolkodni.
Azt pedig altalanos sulis fizikaoran is megtanultuk, hogy a levego minden egyes Celsius fok emelkedessel 7%al tobb parat tud megtartani. A para is uveghaz-gaz mint irtam.
Es itt most kobkilometeres mennyisegrol beszelunk...Belemehetunk melyebben ha szeretned, de szerintem fogadjuk el, hogy kurva nagy gaz van, es mi csinaltuk ezt a szarlavinat.
-
Freiherr
őstag
Jó a buli itt a Birodalomban, másfél óra alatt 1 km, nem viccelnek a parasztok.
-
KAMELOT
titán
válasz
lazoltan #20041 üzenetére
Saját szemetünkbe aligha. Van szemétégető, recikláció, szelektív hulladékgyűjtés stb.
Ettől nem kell félni. Inkább ott kell félni, ahol nincs ilyen, de ott meg mindegy nagyok az országok elveszik az a sok szemét.
Tudósok megállapították, hogy évezredekkel ezelőtt volt olyan, hogy 7 évente változott az éghajlat. Ezt ki lehet mutatni a sarkvidéki jégből. Most hogy 20-30 év alatt lassan megváltozik az éghajlat nem kell bexarni.Na jóvan most már visszatérünk a kamion témára!
-
lazoltan
csendes tag
Nem lehet korlátozni ilyen szinten a termelést mert minden a fogyasztásra épül, mindenki a gazdasági növekedést hajtja. Vegyél új autót 5 évente mert az kevesebbet fogyaszt. Ja, ahelyett, hogy 15 évig használnád, ez csak a gazdaságnak jó, a környezetnek aligha. Elektronikai termékeket nem lehet javítani, mosógép, hűtő néhány év után kuka, stb.
A klavaltozast elbagatelizalni nem jó, a gleccserek olvadnak, a hegyek omlanak, síelni nem igazán lehet 2000m alatt, inkább 2500-3000m. Gyerekkoromban még tudtunk szánkózni télen. Mindegy, hogy mi okozzunk vagy természetes folyamat, elég nagy baj lesz rövidesen.Egyebkent meg belefulladunk a saját szemetünkbe, ami legalább ugyanakkora probléma. Szerintem valamiféle spirituális ébredés nélkül, amely során képessé válunk korlátozni magunkat, végünk, de ez már csak az én a hardcore véleményem
-
KAMELOT
titán
válasz
kesenyi #20039 üzenetére
Kajálni nem luxus csak meg kell nézni mi a jó minőségben és árban.
Amúgy ja....klíma az emberektől függetlenül változik és a föld önmagát tisztítja. Ez mondjuk a 6.-os természettudomány könyvben is benne van.Sokan nem tudják, így elhiszik ezt a "mentsük meg a földet" maszlagot.
Az, hogy olvad a jég??? Kéne látni egy 0-24h videót 365 napon keresztül. Akkor elhinném. Így marad az amit a médiában közölnek (igaz vagy hamis). -
kesenyi
tag
Pedig nincs, ciklikusan változik a "klìma" 20-30èvente, egy görbèn tökèletesen lerajzolható, hol növekszik hol csökken nem tegnap óta. Igaz ráèpítettek egy iparàgat vèletlenül pènzkiszivattyúzáshoz, mint zöld projekt.
A rabszolgaság intèzmènye a mai napig fent maradt, csak tökèletesre lett finomìtva, hogy elhitesse veled van beleszólásunk bármibe, szàmít az életed, az érdeked nézik és téged képviselnek a vezetők stb hol ott csak a javaidat akarja tovàbbra is.
A műanyag mizéria nem az én vagy a te gondod, nem nekünk kell megoldani hanem a kereskedelmi szektorban a giga cégeknek akik ráálltak elárasztani műanyaggal a földet. Pet palack helyett üveg palackok voltak teljesen jó volt. Van lehetősèg nem onnan rendelni, de ettől mèg nem vàltozik meg a kereslet\kìnàlat globálisan.
Az emberek fele nem azért túlsúlyos mert sokat enne, hanem minőségtelen műkajàkhoz jut hozzá főként, mindenfèle hormon maradvànnyal, növényvédőszerrel tele .Másik tényező meg genetika\betegsèg. Minél egészsègtudatosabban akar valaki étkezni annál mèlyebbre kell nyúlni a zsebèben szinte luxus most még.
-
válasz
KAMELOT #20034 üzenetére
Az csak a foutas utdij, palya dragabb lett
Fout kozel 200huf ha jol tudom
kesenyi
Eleg nehez nem eszrevenni a co2 es a klima szetbarmolasa kozotti osszefuggeseket, szerintem ez a topik keretein tulmutat.
En azt nem ertem, hogy oke, legyen ado, de akkor a miert lehet 25 centes macskafesut rendelni kinabol, fel kilo muanyagba agyazva?
De vissza is lehet mutatni a mezogazdasagra... Amugy is az emberek fele tulsulyos, 30 szazaleka meg kover, szoval nem kell annyit enni.
Meg egeszsegugyi vonzata is lenne, kevesebb kiadas, stb. -
KAMELOT
titán
válasz
kesenyi #20035 üzenetére
Aha, most olvastam utána jobban. Akkor elnézést rosszul értelmeztem.
Idáig volt kedvezmény, most meg el akarják törölni. Szerintem nem lesz ebből semmi, mert a politikusok belátják, hogy ezzel csak kárt tesznek az embereknek a gazdágon keresztül.
Maradni kellett volna az atomenergiánál, mert már a pálya mellett mindenhol csak napelemek vannak, amik jó esetben 30% érnek el. Rengeteg terület így kárbaveszik aztán 15 év múlva lehet kidobni a napelemet, újrahasznosítani meg nem tudják.
Ez is egy zsákutca, mint az elektromos autó lufi.
Ahelyett, hogy másra adnák a támogatásokat, ilyen baromságra szórják el a pénzt.
Vegyél 20M feletti kocsit és adunk 4M támogatást.CO2 már az elején egy átverés volt. Majd pont EU, USA, CAN és Kína fogja megmenteni a földet, mikor a többi kontinenseken meg 30-50 évvel el vannak maradva. Saudiban meg katalizátor sincs a kocsikban akkor miről beszélnek ezek?
Kíváncsi leszek, hogy 15-20 év múlva azt a rengeteg aksit hova fogják tenni? Jelenleg az újrahasznosítás pénzileg nem nagyon éri meg és csak kevés helyen van ilyen üzem. -
kesenyi
tag
Feltételezem egyikőtök sem örülne ha 40%al megvágnák az eddigi fizuját, még akkor sem ha nem azonnal lépnék meg, hanem lépcsőzetesen vezetnék be.
Co2 adó meg egy új humbug, hogy ember okozza nagymértékben blabla. Ültessenek növényeket, fákat, mert azok felhasználják.
-
KAMELOT
titán
Én csak röviden írtam le a dolgot, de köszi, hogy részletesen leírtad és ez így is van.
Ahogy írod...lehet, hogy AT, FR és CH rohadt drága az útdíj, de meg is lehet nézni milyen állapotban vannak. TOP minőség még a legxarabb zergebaxó út is.
Azért németeknél az összes hidat fel kell újítani, meg pár ezer km pályát.
0,50€ magyarban az útdíj? Érdekes, hogy senki sem nyavajog.....biztos mindenki lop azért nem szól senki semmit! Még talán ukránban is jobb az út mint magyarban.
Majd Lölőke felújítja a vasutat 1 Milliárd /kmArra akartam reflektálni, hogy nem is értem ezeket a gazdákat, mit nyavajognak akkor.
Csinálják itt a cirkuszt meg a blokádot, más meg álljon a dugóban, mert ők sírnak. -
válasz
KAMELOT #20032 üzenetére
Furthholz, 94en, deli oldal.
A nemet eleg regota nem emelet utdijat.
Lisszabonbol "gyere nemeteknek, arra joval olcsobb" szlogen most majd atertekelodik, lehet jo lesz az olasz is, ami rovidebb is. 1 liter gazolajbol adblueval 3 kg co2 lesz, ha ketszazzal kevesebbet mesz ez miatt, az 150kg co2vel kevesebbet jelent. Egy autonal...
Azt se felejtsuk el, hogy az utdijbol fizetik az epitkezeseket, a karbantartast, kaszalast, szorast, miegymast, es biza emelkedett az emberek berigenye, az epitkezesek koltsege, a cement, meg a minden is, de, hogy egy trivialis peldat mondjak, a gumik ara is, mivel a hozza valo koksz jo reszet ukrajnabol hoztak, az avdiivka melletti kokszgyarat meg most lovik szet a ruszkik... az az mashonnan kell, a csokkent termelesre ugyan az az igeny pedig a gazdasagi torvenyek szerint aremelkedest okoz.
Gumi meg kell a kaszalos autokra, traktorokra, ahol az emberek legalabb inflaciot elero beremelest szeretnenek.
Es a nemet kispolgar meg mindig ingyen autozik a bahnon.
Szoval utdijat emeltek.
Erdekes amugy, a magyar foutra mar kozel 50 cent/km-re emeles ellen nem tiltakozott senkiHaverommal is dumaltam errol, hogy emelik az ilyen-olyan adot, csokkentik a tamogatast, es ezert tuntetnek a gazdak.
Hat, az EU-ban van ez a terulet alapu tamogatas, aminel nagyobb piactorzito baromsag nincs a bolygon, raadasul a legdurvabb hatasa van az europai (megmaradt) okoszisztemara.
Az uj 7 eves penzugyi ciklusban nyertek a gazdak, buktak a kornyezetvedok, mar nincs karpotlas (lol?) a kieso teruletek be NEM szantasaert. Kis mocsarak, pocsolyak, gazlok, ahol a naddal, es szik gazokkal kellene versenyeznie a kukoricanak, buzanak, szabad predak, orrba szajba lehet szantani mindent, es penzt kapnak erte. (Vajon miert megy a verekedes odahaza a termofoldekert0 munkaval mar penzt kapnak az eutol)
Kozben az europai elelmiszer 40 szazaleka megy a kukaba.
Szoval ha a nem tul hatekony gazdak, sot a csak a tamogatasbol elo, magukat gazdaknak hazudo bohocok (uj "aranykalaszos" idiotak, sziasztok) kiesnek a szitan, az nem olyan nagy baj, sot. Hasznos. Kicsit dragabb lesz a kaja? Igen. Kevesebb fog kimenni a kukaba ez miatt? Igen. Ezert kevesebbet fognak vasarolni, es lemegy az ara? Igen. Kevesebb terulet lesz szetbarmolva, es jobb lesz a kornyezetnek is? Igen.
Szoval en annyira nem banom, ha nem kepesek piaci alapon megelni, mondjuk fele ennyi tamogatassal (+afa visszaterites, plusz uj eszkoz vasarlasi tamogatas, plusz kisfaszom) akkor hulljanak csak ki.
Hatekonysagot lehet novelni, a pazarlast meg csokkenteni.
Raadasul az egesz nemet gazdasagot (is) at kellett allitani orosz gazrol/olajrol masra, ennek is volt koltsege.
Most egy-ket evig kicsit rosszabb lesz mindenkinek.
Az okokat mindenki talalja ki onmaganak, de kozben erosen nezzen kelet-eszakkeleti iranyba... -
KAMELOT
titán
Még jó, hogy nálunk "ünnep" nincs.
Így szépen elindultam szombaton délben és eljöttem Bielefeld-hez.
Hol parkolsz az A8-on vagy az A94-en?kzolisajnos: Először megemelték az útdíjat, most meg az agrár adót. Csak ez viszont mind az embereken csapódik majd le. Elég szomorú, hogy ilyet lépett a német kormány.
-
lazoltan
csendes tag
Én a traktoros tüntetés miatt aggódom, hétfő délelőtt indulok Fr-ba Iffezheim felé, de akkor a hó miatt kezdhetnek aggódni
-
Itt ulok Munchen utan, hazafele kanyart kaptam, erre ma ugye sogorek megint unnepelnek.
Szoval ket nap filmnezes.
Szerencsere nekiallt szakadni a ho is.
Remelem vasarnap ejjel lancolhatom a szekeret -
HoTaZo
addikt
Sziasztok! BUÉK!
Mekkora kezdő hibába futottam bele!
Még karácsony előtt kérdezte a helyettes irányítóm, hogy 2-án tudok-e indulni? Bejáratott, Dél-olasz meló. Mondom, ok, nem szórakozok az utolsó hónapomon, így is 23-ától pihentem, pedig már elfogyott a szabim.
Szóval, felmentés Gyálra, megrakodtam, kényelmesen előkészültem, elindultam. Aztán itt a szlovén határ előtt kezdett furcsa lenni, hogy nem látok kollégákat...
Ha időben ránéztem volna a Bans for trucksra, akkor még egy napot pihenhettem volna a párommal. Teljes tilalom van Szlovéniában.
Most dekkolhatok itt a határ előtt pár száz méterre. Nem mertem elmenni a határon túli kútra... -
KAMELOT
titán
-
Zolás
addikt
válasz
Qtya123 #20021 üzenetére
Én szeretnék ilyen minden nap otthon munkát de! nem vagyok benne biztos hogy el tudom viselni az idiótákat körülöttem. Most a kamionba ugye egyedül vagyok, nem szól bele senki semmibe. Egy irodában azért ott vannak a többiek, főnök áll a hátad mögött, beleszól, stb. Most megtehetem, hogy ha valaki hülyeséget akar, elküldöm a francba, mert annyi cég van, szerintem még ma este is találnék új munkahelyet. Egy irodai melónál ez már nem lehetséges.
-
Qtya123
őstag
válasz
KAMELOT #20020 üzenetére
Nézd, majdnem másfél évtizeden át váltós munkarendem volt. Eleve ilyen munkarendben kezdtem el az iskola után dolgozni. Leginkább 12 órás, a végén az utolsó két év 24es. Plusz nem is fizikai munka, de nem is irodában nyomkodjuk a gépet szép ingben típusú. Hanem kis gép nyomkodás, kis kintlét a repülők között, kis koordinálás, stb.
Nem csodálkozom, hogy még fura és ilyen szeretem is meg nem is érzésem van. Egyik pillanatról a másikra váltottam erre. Egyik nap úgy érzem, hogy rendben van ez, meg tök jó a feleséghez hazaérni továbbá ünnepnapokon vagy hétvégeken mindig vele lenni, a másik pillanatban meg a tököm ki van azzal, hogy na megint egy újabb irodai hétköznap. Még nem álltam át. Érzem az előnyeit, de mivel nem ebbe szocializálódtam, még nem érzem az enyémek. Az idő dönti majd el. 4 hónapja kezdtem, meglátjuk mit gondolok 1 év után. -
KAMELOT
titán
válasz
Qtya123 #20019 üzenetére
Miért ne lenne olyan?
Hétfőn indulsz és pénteken itthon vagy. Meg lehet beszélni a céggel bármit ha olyan a hozzáállása. Vannak kimondottan kanyarok. HU-FR-HU Elő is rakják neked a pótot és le is szedik. 1 héten csak 1x kell lerakni és 1x felrakni. Még éjjel sem kell menned.Ha meg jó a lóvé és otthon vagy minden nap + edzeni is tudsz akkor meg mi a gondod a munkával? Szerintem tökéletes minden szempontból.
-
Qtya123
őstag
Én csináltam így két évig. Most is így csinálnám, ha nem cseszték volna szét a munkahelyen a munkarendet.
Úgy dolgoztam, mint a tűzoltók. 24 órás beosztás, havi 6-7 nap. Ezen felül 4-5 napot vállaltam kamionon. A 24es munka (reptérrel kapcsolatos) nyugodtabb volt, mint egy tűzoltó munkája, nem csak azért mert nem kellett a darált húst kivágni az autóból, hanem mert nem nagyon volt rohanás. Mondjuk azt nem tudom, hogy a tűzoltóknál az, aki a teherautót vezeti, az csinál e oltási és roncsokból történő kivágási munkákat.
Szóval nyugis volt a 24, általában 3-4 órákat tudtunk is aludni, de azért mégiscsak belenyúlt a bioritmusba és a kamionon is sokszor kezdtem úgy, hogy éjjel 1-2kor keltem és úgy indultam a telephelyre, majd 13-14 órás műszakok majdnem mindig befigyeltek.
Ezért is volt az, hogy csak 4-5 napot vállaltam, 8at nem akartam, mert mivel nagyrészt éjjel keltem a kamionos napokon, arra rájött még 6-7 nap 24 és így az azt jelentette volna, hogy 15 napon teljesen megborított alvással és bioritmusban vagyok, így inkább csak 4-5 napot vállaltam. Ez így tök jó volt, de minden csoda 3 napig (esetemben 2 évig tartott).Tűzoltónak meg nem megyek, mert ott arra a 6-7 nap 24re nem kapnék annyit közel sem, mint a repteres munkára, így lényegesen több napot kellene mennem kamionra, akkor még ott vagyok, ahol a párt szakad.
Most irodai munkarendben vagyok vámügyintéző. A pénz kb annyi, mint a 24es melóm + 4 nap kamion bevétele.
Abból a személyes jó, hogy a bioritmus betonba van vésve, otthon vagyok minden nap 17 órára és 7:15-kor kelek. Edzést is be tudtam iktatni, edzés napokon 19:00ra érek haza. Nem azt mondom, hogy a szívem csücske, hogy havi 22 napot kell mennem a korábbi 10-11 helyett, de ez van.
Még adok időt magamnak, kicsit olyan szeretem is meg nem is érzésem van. Az mindenképp jó, hogy minden nap láthatom a feleségem. De azért annyira nem világom ez az irodás munkarend és munkakör. Nyomom még benne, aztán meglátom hová fut ki a jelenlegi bizonytalan érzésem, hogy mit akarok.Kamionon viszont ez a havi pár nap otthonlét kizárt. Az nem menne. Ha esetleg arra váltok, akkor a 2/2 vagy 2/1 amit el tudok képzelni. Esetleg ha van olyan lehetőség, hogy fix olyan kanyar, ami mondjuk vasárnap este indul és szerdán, vagy csütörtök délelőttre kipörög és utána vasárnap estig ujra otthon.
-
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #20017 üzenetére
Ha mindent egybeveszünk a kamionozás egy nyugodt munka.
Nincs kollgéga, úgy mész ahogy akarsz és a lóvé is jó.
Ellenben a többi munkánál, már ott van hogy van kolléga, belépofáznak mindenbe. Vitatkozni meg kinek van kedve?!
Lehet belföldezni is csak ott meg a parkolásokkal van a gond. Hol állsz meg?
Hiába adnak ugyan annyit SK-ban belföldre mint külföldre, de sehol nem lehet parkolni, meg menni a tankodrome utakon. Kihagyom ezeket! -
HoTaZo
addikt
He, beütött a pihenő szindróma?
Szerintem, ezt is az anyagi oldaláról közelíted meg - mi éri meg?
Amíg nincs elkötelezettség, vagy a korral járó nehézségek, addig érdemes, talán kell is, belevágni, kipróbálni dolgokat. Aztán jön más prioritás, főleg, ha az anyagi nehézségeken túl van az ember.
Az általad említett két vonal, ami nálam teljesen kizárt. Nem mintha nem bírnám, de nem akarok olyan helyzetet, ahol bármelyiket el kelljen viselnem. S, ez nem anyagi kérdés.A fuvarszervezéses részhez annyit, hogy M.o. elcseszte. Nyugaton erre, a 0-ás mentén akarták megvalósítani, azt ami most kezd kialakulni. Logisztikai parkok, bázisok, raktárak tömkelegét. Csak hát, kapzsiság, kivagyiság, korrupció közbeszólt. A lengyelek meg jól helyezkedtek. Mi meg kapjuk, ami jut.
S végül, igen, az egészség amire oda kell figyelnünk nagyon!
-
KAMELOT
titán
Amúgy jól látod és ismerek pár embert akik így dolgoznak.
Tehát piros + szabadnapokon meg elmegy itt a környéken dolgozni bármit.1. nem mindenkinek megfelelő ez vagy már megszokták a munkát.
2. 28 napra 900k nagyon kevés. 25 napra 1M a jó. Napi 100€ alap kéne lenni.
3. SK-ban lehet LIDL teríteni. 5 nappal + 5 otthon + 5 éjjel rezsimben kell dolgozni. 110-120€ / nap. Nem kell nemzetközizni. Pénz meg ugyan annyi és többet vagy otthon.Egészség az első, úgyhogy ez szerint járj el. Azért szoktam minden egyes vezetés után lenyújtani magamat. Naponta 5-6x is megcsinálom.
kesenyi: Én sem vállalnám egyiket sem. Nagyon sok stressz van ott.
piros ---nagyon nagy stressz + azért balesethez is elsőnek hívnak. Azért fel kell dolgozni amit ott látsz. Itt a fizetésnek 2000-2500€
busz ---pzsichopata retardáltakkal nincs kedvem beszélgetni!Szintén 2000-2500€
-
kesenyi
tag
"Mesz 28 napot, mondjuk 850-900ert" közepes-nagy cégeknél 21nap alatt megkapod ezt kocsigazdaként és otthon vagy 4-5napot utána. Ha telibe dolgozol egy hónapot 1kiló felett vagy bőven, az más kérdés, hogy 2napra otthonra totál felesleges menni és kiégsz idő előtt, és ha igy sem tudsz gyűjteni lóvét akkor ott nagy baj van.
Katasztrófavédelemnél aka tűzoltóságnál 24/48as műszakok vannak, normális ember nem vágyik oda vonulósnak. Alul vagy fizetve, háromszoros stressz, és szét lett bszva az is ami működött jól régen. Nem hiába van súlyos létszámhiány.
Buszban lehet fantázia, de a sok ökröt felügyelni, fegyelmezni nem egyszerű.
-
Azon kezdtem el filozni, hogy nem nagyon van letjogosultsaga a magyar nemzetkozizesnek.
Miert?
Szogezzuk le, hogy en szeretem csinalni, ha hagyjak, hogy ugy csinaljam, ahogy nekem szimpatikus.
Mesz 28 napot, mondjuk 850-900ert, 2 nap otthon *kohhom
Ez nem hangzik rosszul, ugye?
Nem reszletezem, tudjatok mirol van szo munka oldalrol nezve, "biztonsag"ra is gondolva...
Ber oldalon pedig be vagy jelentve mondjuk jo esetben 300-350 kozott, es ezt is csak kvazi koltsegvetesi csalassal sikerul abszolvalniuk a cegeknek.Namost...
Azon merengtem el, hogy mennyire nem eri ez meg...
Tetelezzuk fel, hogy elmesz tuzoltosagra, vagy mentokhoz, stb C-vel. Mocsok soforhiany van ott _is_
Pirosaknal dolgozol egy honapban 7, azaz het napot, kapsz 320-350et kb soforpotlekkal, plusz cafeteria, fegyverpenz, etc.
Fullon bejelentve nyilvan.
Majd azt mondod, hogy mivel maradt 23 ures napod a honapban, mondjuk 13ban elmesz peldaul helyijaratozni. Buszra. Veszpremben ezert most a Vbusz ha jol remlik 400at ad, plusz cafeteria, de januartol emelik 30-50 ezerrel a lovet.
15 nappal most 450 a netto.
Ez is termeszetesen teljesben bejelentett, plusz meg valami ev vegi kis figyelmesseg is van, es ceges kedvezmenyek.
Es marad 8-10 napod szabad.
Magyaran ezzel mar ott is vagy a nemzetkozis lovenal.Szamolgattam, es arra jutottam, hogy igazabol 1.2/1.3 alatt egyszeruen nem eri meg. De ha elmebeteg ceg, es ejjel-nappal, nappal-ejjel menni kell, akkor 1.5m alatt nincs letjogosultsaga a nemzetkozi kamionozasnak.
Sok?
Szerintem nem.
Ja kerem, nem 10 kezen kellene atmennie a fuvaroknak, hanem mondjuk max harmon. Ezzel megszunne a "fogalmam nincs ki-mi-hol van" es a tobb oras referencia-szam keresesek korszaka, mert senki nem tudja az irodan, hogy mi a fasz zajlik eppen. Valamint lenne penz a vegeken is, ott, ahol a valojaban zajlik a munka, es lehetne bert fejleszteni.Szoval ha valamiert megsem mennek ki, akkor ez a verzio lesz megvalositva.
Fel eve szivok a gerincemmel, mert szetrazta a qrva kiskerekes fos mega, es most a gki, es az unnepek alatt itthon ropogtatom helyere a porckorongjaimat.
Soha nem fajt semmim.
Egeszseg meg csak egy van. -
kesenyi
tag
válasz
Avicularia #20000 üzenetére
Perelni kéne csalásért.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Banggood
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SkyShowtime
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Okos Otthon kezdőknek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox Series X|S
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- További aktív témák...
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Lenovo Yoga C630 notebook 4K UHD kijelző 15,4 i7-8550U/16GB ram /128GB SSD
- Panasonic Toughbook Cf 54- Katonai laptop- I5 6. gen- Érintős
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Panasonic Toughbook Cf 54- Érintőképernyős - I5 5300 model
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest