Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Nekem a Magnum meg gázolajjal megy XD
-
#27070592
törölt tag
Hát srácok lehet hogy én tudtam eddig rosszul, de elvileg mindig ott kell lenni az autóban a páv igazolásnak is, szorosan a munkaszerződésed meg a céges meghatalmazás mellett mi szerint jogosan vezetheted azt a rendszámú gépet.
Nemrég mesélte egy nemzetközis kollega hogy a rendőr (persze magyar) nem kért tőle semmit csak a munkaszerződését. Miközben kereste a srác a fasz rendőr azt hajtogatta hogy ez négyszázezer forintos büntetési tétel. El tudjátok képzelni hogy tíz perc keresés után a gyerek már nem látott az idegtől, de végül csak megtalálta.
-
Zolás
addikt
Hagyd a fenébe sehol se jelölik a jogsidon. Ha kolléga beirta volna hogy akar menni neki is leírtam volna
eljesen felesleges.
Hacsak nem mész el taxisnak-buszsoförnek nem kell a pav2. A pav1 meg a mentős-rendőr-tüzoltó sofőr. Jah rendőrök alapból teszt nélkül pav1 kategória. Szóval ha béna rendőrt látsz akkor az ezért vanVezetni is ugyanigy tanulnak.
Elvileg a pav3 a teherszállitás de mivel törölve a jogsidból igy a rendőr se tudja elkérni tőled tehát abszolút felesleges cucc.
Valahol megvan a papir amit arról kaptam hogy van pav3am de mivel a kutya nem kérte még lehet ki is dobtam a picsbe
Ja és gondolom tőled is annyira kérik a jardok hogy most jut eszedbe -
MaciG
addikt
válasz
#27070592 #590 üzenetére
Az a kormányos rész mikor a pontot kellet vezetni elég jó volt, mondtam is gyorsan hogy had még1 kört, erre azt mondták 8 ropi
.Viszont mikor a 4 ábra volt és "megegyezik" vagy " nem egyezik meg" közül kelett választani az a végefel már eléggé idegtépő volt, de gondolom ez is volt a célja.
-
MaciG
addikt
Ma voltam PÁVII-n, hát hogy az mekkora egy állatság
Tényleg csak arra jó, hogy lehúzzanak zsével. De a legjobb az volt mikor a pszihológus nő megkérdezte, hogy voltam-e már öngyilkos valaha?
-
#27070592
törölt tag
Éjszakára azért ki lehet hűteni a fülkét annyira hogy lehessen aludni. nappal elég reménytelen 35 fokban ha csak nincs állóklíma a gépben ami a motortól függetlenül működik. jobb cégeknél a tulaj nem sajnálja erre a lét, főleg ha régebben ő maga is sofőr volt. Persze ilyesmit nem kell várni pl a vebberertől.
Úgy tűnik egy időre megszabadultam a gyáli teszkótól, a váltó kollegámat majdnem kitiltották mert nem volt hajlandó az átvevők helyett kibontogatni 180 raklap hajfestéket meg fogkrémet. Most egy darabig pihentetik a rendszámunkat.
Így én sem fogok menni. Valahogy nem tört le a hangulatom...
-
MaciG
addikt
Ilyenkor nyáron ,mikor nagy meleg van, akkor ,hogy tudtok aludni a fülkében? Gondolom klíma, de akkor meg egéssz végig megy a motor? vagy a kamionokban ez másogy néz ki?
-
Szplöttyy
senior tag
Hát a rossz hírükön kívül... Nem tudom... A német és japán cuccok összerakottabbnak tűnnek. Francia meg Olasz kocsik... az ajtó is elég gány hanggal csukódik pl, meg az egész olyan "összerakjuk hogy legyen valami"-nek érződik. Persze vannak ám jó olasz kocsik is, amiket nagyon szeretnék(némely Fiat, és alfa) de azokat sem azért szeretem, mert kifogástalanok, hanem azért ahogy kinéznek, és ahogy mennek. De pl régen, jók voltak nagyon. 35-10(asszem) Iveco TurboDaily pl egy iszonyat jó gép volt.. igaz alapjáraton a lámpa is remegett fel le, meg a lökös, meg minden, de ment, nem nagyon romlott el, és tudta amit kell(sőőt, többet is)
-
Szplöttyy
senior tag
Zőccséges'
De azok húzzák a belüket nagyon, egy szép állapotú még lazán felveszi a forgalom ritmusát. Másik kedvenc a W140, "kocka-bálna" 5liter v8, vagy 6liter V12... tán még az Actrosnál is erősebb
És több hely van benne
Sierrából, amivel dolgom volt az egy 2.0i
Dinamikus nem volt, de lendületből jól ment.
-
Szplöttyy
senior tag
Ejj, a márkahűség
Renault-al nincs bajom. Hondát meg elvből nem vennék
Sokkal inkább egy W202 C250Turbodiesel....mondjuk egy kombi, 5ös automatával
-
Szplöttyy
senior tag
Csak egy kérdés. Amilyen márkájú kamion vezettek, vennétek olyan márkájú személyautót? Iveco legyen mondjuk fiat, Scania meg saab.
-
Zolás
addikt
Mit nézelődsz annyit balra? Előre kell menni arra nézzé
Ilyen volt nekem is csak a szembejövö szlovák kamionos elaludt és összedörzsöltük egymást kanyarba. Szerencsére hütössel voltam ő meg ponyvással de azé nekem se maradt oldalablakom meg tükröm stb. Természetesen télen minusz 20ba. Le se tudtam adni az árut. Hazáig süvitett a szél Sopronból. Egy élmény volt -
zsid
senior tag
Hogy jól induljon a nap,egy magnumos kollega lekúrta a bal tükrömet. És még csak hajnal 3 van:-(
-
zsid
senior tag
A váltóproblémák megmaradtak,tegnap újra szervízbe vonult az autóm. Kaptam addig egy olyan okádék magnumot..brrr. Remélem holnapra kész az enyém és megszabadulok ettől a roncstól.
-
Zolás
addikt
Volt hogy menteni kellett. Pont Szekszárd alá mentem áruért és ahogy bekapcsoltam a hátfalat lenyilt. Felcsukódni nem akart. Szerelő kijött hüledezett és 5-6 óra alatt megcsinálta. A hátfali vezérlőpanelt kellett teljesen kiiktatnia mert összeolvadt. Persze rohadt nagy vihar volt azt külön élvezte
-
Zolás
addikt
Ma reggel beugrottam a szervizbe mondván kicsit furán megy a hátfal. Ebből következöen a szerelők közölték csak keddre lesz belőle autó vagy megyek nyitott háttal mert a hátfal döglött mint a hal
Meg felirtam egy-két csip-csup elektromos hibát. A fönök már hivott hogy ha lehet ne tegyem tönkre egy hétvége alatt a szervizköltségekkel -
zsid
senior tag
Ma szervízdélutánt tartottunk. Mai cserék: kipufdob,gömbfejek a váltórudazaton,kormánykar. Ami még hátra van(hamarosan):hátsó felfüggesztésen 2 csapszeg,alsó kuplung munkahenger(ha a problémák ez után sem szünnek
sorváltószelep,klímatöltés,1-2 apró elektromos kontakt kijavítása.
Ma láttam olyan magnumot,ami nekem is tetszik,tudom hihetetlen:-)
-
zsid
senior tag
Holnap álom meló, Gyál-Szombathely-Veszprém-Gyál...
-
Zolás
addikt
Jöhetsz kollégám mercijéhez is
Multkor be akartam ülni mellé és 20 percig rámolta a sok szart mire rá tudtam kuporodni az ülésre. De nem dob ki semmit mivel az még használható-javitható stb. Kukázott falióra, szakadt derékszij, törött vinyó
Közölte hogy kinyeri belőle a nemesfémet(réz és alu) és eladja a méhesnek.
Ja és 10 éve van az autón szóval ha kollégádé csak 2 éve nem volt takaritva akkor gondolhatod nála mi van -
zsid
senior tag
Öccsémmel kitakarítottuk munkatársam ivecoját. Sztem az elmult 2 évben nem végzett ilyen tevékenységet.
Majd egy cetli fogadja: Jack Daniel's XD -
Bubu79
addikt
Mellette áll a Merci Axor és matchboxnak látszik a szépség mellett
A mieink ugyanis azokkal járnak, meg régebbi Actros-okkal, de az sem sokkal nagyobb, mint az Axor
Azért sok helyen biztos nem igazán kényelmes közlekedni az ilyen hosszú vasakkal - a mi sofőrjeink is emlegetik némely kórház beállóját, ahová úgy kell beügyeskedni a gépet tartályostól, annyira szűk a hely
-
Zolás
addikt
Van európai hosszú pót is csak itt a teljes hosszt nézik mig amcsiban külön van a gépes és a pót hossza(mármint hogy műszakit kaphass)
Szóval amennyivel hosszab egy amcsi gép annyival kell rövidebb pótot mögéakasztani különben kizárólag engedéllyel mehetsz meg a rakománykisérő verdákkal mögötted-előtted mivel az EU jogszabály szerint nagyobb vagy mint a megengedett. Ha nem lenne ez a kretén jogszabály több ilyen karaj verda lenne kis országunkban is. Meg szerintem jobb és kényelmesebb EU verdák lennének nem ilyen csapottorrú mint a mostaniak. -
Bubu79
addikt
válasz
Szplöttyy #532 üzenetére
A cégünk egyik Osztrák szállítója jár ezzel a szépséggel - nagyritkán, amikor felbukkan, nagy sikere van nálunk a gépnek - egyszerűen hatalmas és gyönyörű
A sofőrsrác jó fej - türelmesen vár, amíg mindenki megcsodálja - gondolom az élete ez a szekér
Elég furán néz ki az európai utánfutóval - az amerikai jóval hosszabb
-
zsid
senior tag
Elektronikailag tényleg hulladék a Stralis,nekem is írta:váltó,ecas,difi,ajtómodul... A motorja nagyon gyenge,főleg automatával párosítva(én 10,5literes 430lovast vezettem),de a fülkéjét azt nagyon eltalálták sztem.
A csőrös volvo VT a Hunland Trade-é (Bugyi),videóm van róla:-) Amikor behozták nem tudták forgalomba helyeztetni,mert az elsö tengely nem volt fékezett(am. kivitel ),úgy hekkeltek rá féket,ABSt.. állítólag nem volt olcsó móka. -
Zolás
addikt
Vezettem Stralist lehet csak a fönök vette olcsó üléssel de törte a seggem keményen
. Fél évesen már az elektronika fele nem működött. Tempomat hirtelen felment 100ra majd le 65re. Voltak a 3-4-5éves Scaniak meg a zsirujnak számito Stralisok és mindenki Scaniát akart. Féltünk abba a fos Stralisba hogy elmegy a fék vagy valami és végünk. Kollégának az ablaktörlő kapcsolt ki természetesen vihar közepén. Na utána nyár közepén se ült bele semmilyenbe csak Scaniaba. Közölte a fönökkel nem akar meghalni.
Az a Volvo üt amit belinkeltél. Pár képet amin élőbe van felrakhatnál. Vagy el se hisszük neked
-
Szplöttyy
senior tag
Lehet én vagyok a nyomi, de nekem nem jönnek be a régi amerikai vasak, az a kereklámpás csőrős Kenworth ami szokott lenni a filmekbe, meg ez a Volvo amit linkeltetek bejön a többi nem nagyon.
-
#27070592
törölt tag
Nekem egy Daf XF95-el vannak jó tapasztalataim, kényelem szempontból üti a középfülkés FH-t (az XL-t nem biztos). Egy arasznyival szélesebb az ágy benne mint a Volvokban, ágy alatt gyári hűtő, meg olyan bika gyári klíma hogy bele lehetett fagyni akkor is ha kint negyven fok volt. Egy 480-as Daffal szivesen elindulnék nemzetközibe is.
Csőrösöket én sem ismerem, de nagy királyság lehet. Az amcsi sofőrök nagy része állítólag semmi pénzért nem dolgozna ilyen lapos pofájú európai gépekkel.
-
Zolás
addikt
Hát a Volvoba nem vagyok biztos hogy annyival jobb de hogy a Scania szerintem a legjobb az biztos. Beleülsz és minden kézre áll egyszerűen nemcsak arra tervezték hogy menjen hanme arra is gondoltak hogy a sofőr jól érezze magát benne és kényelmes legyen az út. Komfortban Scania vezet és a többiek csak utána
Mondjuk egy amerikai csőrös kamionról nem tudok nyilatkozni. Egy baromnagy Kenworth lehet kenterbe veri az egész európai piacot -
Szplöttyy
senior tag
Vezetni? 16évesen? Jó, telephelyen persze(ott a 2,5turbóD Iveco volt a kedvenc, ment mint a veszedelem) amúgy nem vezettem közúton soha, csak nagyon sokat ültem benne, különböző utakon
7,5ös A75ös volt... Fehér+fehér ponyva, de nem hálófülkés. Egy dolog volt, amit gyűlöltünk benne, hogy 4-5között szar volt az áttétel, mert szentendrein pl, nem tudtál 5ödiket kapcsolni, ha jól megvolt pakolva, mert szétforgatod 4-be utána 5be rángat
De autópályán bírja 5-be, pl kint Németországba, szakadó hóesésbe, képek meg videók is vannak róla
Apáméknál amúgy, vannak most ilyen Atego-k, hát nemroszak, tényleg kényelmes hűt-fűt, műszerfalon kijelez mindent, viszont faterom azt mondta, hogy nem megy valami jól... Bár nem tudom milyen Atego, meg Symát ismerve szét lehetnek hajtva.
belseje, én szerettem(#522) zsid: Aranyos gép, majd ha látok egy fehér magnumot, integetek
-
Zolás
addikt
Ja és van 1 ilyen is na ez legalább megy is meg nagy is
-
Szplöttyy
senior tag
Hát lehet
Lényeg, hogy én rosszat nem mondok az AVIA-ra, mert nagyon megszerettem, tény, hogy nem egy Atego, de én szerettem a hangulatát
Nem tudom mennyire elterjedt, de műszerfalról kapcsolható difizára volt, amire egy tesztben azt írták ,hogy annyira nem elterjedt. Amivel mi jártunk, az nem hálófülkés volt, felül csak egy spoiler volt ,hogy ne szaggassa le a szél a ponyvát, meg emelőhátfal, mondom, én szerettem
(#517) SAMYka:Ehhe
Nemrossz
-
zsid
senior tag
válasz
Szplöttyy #515 üzenetére
Nem akarom lehúzni az Aviát, de ahogy néztem a 7,5 tonnások önsúlya 4 tonna körül van, az A75/D75ösöknek, a 815ös közép hálófülkés Ategónak 4400kg, de az 150 lónál indul, az Avia csak 103. El lehet lenni akármelyikben, de ha napi 13 órát lehúzol benne, akkor sztem nem mindegy és érezhető a különbség. Árban a különbség használtan 500e HUF, akkor inkább az Atego, Daf LF, MAN.( lehet, nagyok az elvárásaim)
-
Szplöttyy
senior tag
Melyik A75-ről beszélsz? Amúgy, ültem már Atego-ba, de szerintem relatív, azért egy A75 sokkalta olcsóbb mint egy Atego, és lényegesebb nagyobb a hasznos teherbírása, ergó munkára "jobb" mert olcsóbb, és még az a kevés ára is hamarabb megtérül mert többet visz el. Ok, tuti nem annyira kényelmes mint az Atego, de mi bőven elvoltunk vele, meg hát "Ez van ezt kell szeretni"
Szóval én azt mondom, hogy kategóriájában szvsz eléggé jó vas, csak össze kell szokni vele. De pl a hangját imádtam, sorhat turbóD intercooler, nem tudom mi volt rajta különleges, de olyan jó dübörgős, darabos hangja volt, én imádtam.
A kerek lámpás műanyagfülkésről beszélek... az előtte lévő pléhkasznis, ami a képen is van, az tényleg kaki, de azzal is el lehet lenni... Azzal is voltunk egy darabig. A legújabb Daewoo-Avia D75-öshöz meg nincs közöm, kinézetre nem tetszik, de nem hallottam túl sok panaszt rájuk. Modern IFA, mi úgy hívtuk.
Lényeg a lényeg, én szerettem, most már sajna a fótimpexeseknél van
Viszlát, GXL-942 Ó te fehér csoda
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
#27070592 #512 üzenetére
Cseh gyártmány azt hiszem
Valóban az elviselhetetlenül fos kategóriát képviseli... De én szerettem
Mondom, tudnék olyan dolgokat mesélni, hogy csak na
Viszont az újabb, műanyag kaszni A75-ös egy igenis jó gép, mert a többi 7,5öshöz képest nagyon kicsi az önsúlya, és egész megbízható.... Viszont a váltója szar, 4-esbe akármennyire kihúzatod, 5be rángat...
-
Szplöttyy
senior tag
Akkor ezért ilyen gyökér fasz mindegyik
Egyébként ez az a cég, akinek az autói az építkezéseken a külső sávban állnak, az építkezésekről széthordják a sarat, ja és száguldoznak a városban. De ezt teljesen függetlenül a mai futómű kiaszakadástól jegyzem meg.Hát igen...
(#510) camelferr Beszéltem közbe faterommal, és ő is valami ilyesmivel volt, 7,5-es volt, tán 814-es? Meg mondta, hogy mikor skóciából jött haza, akkor fordult át 1milliónál, szal olyan 1,5 biztos volt benne.
Más... Amit linkeltél képen baloldalt.... az a szép kék.... Avia? A60?
Imádom azt a gépet, tényleg iszonyat tré(tudnék mit mesélni róla, voltak durva történetek)
-
#27070592
törölt tag
Pont egy ilyen géppel vizsgáztam C-re anno. 7 sebesség, kényelmes ülés, nagy tükrök, tök jó volt vele tanulgatni, tükörből tolatás, emelkedőn elindulás, rampához tolatás...Még dolgoztam is volna egy ilyennel. De azért egy nyerges nagyobb királyság. Főleg egy tanker.
Kezd a tököm tele lenni a ponyvafűzögetéssel meg a raklapcserével, megcsinálom a tartályos vizsgát nemsokára.
-
zsid
senior tag
válasz
Szplöttyy #506 üzenetére
Nekünk van egy ilyen mercink, MB1420as 7 sebességes kézi váltó, 2 rohadt nagy kürt rajta, szal full extra XD.
Nagy általánosságban azért a hivatásos gépkocsi vezetők közt is megvan a rangsor sztem, na a legalja népség azok akik billenccsel dolgoznak( azért vna kivétel ), ott nem kell semmire figyelni, nyomják mint süket a csengőt ... Azért a ponyvás/hűtős az már igényel egy kis IQt, mert egy elkúrt rakodás elég zsebbenyúlós dolog lehet. Az ADR meg már egy külön világ. ( Lehet hülyeséget írkálok, az lett volna a lényeg, hogy a billencsezők jó része nagy gyükér, főleg aki teherautóval jár ).
-
Szplöttyy
senior tag
-
Szplöttyy
senior tag
Ilyesmi?
Mellesleg, ismeritek azt a céget hogy "Verestrans kft"? Fehér 4tengelyes MAN-jaik vannak, és tiszta szívből utálom mindet... Itt bent a városba, 1*1,sáv kanyar, és ott van egy lámpás zebra... Mennék át a zebrán, mikor nekem zöld van, az meg félig felborulva jön a kanyarba egy jó 70-el... És nem egyszer volt már ilyen, és nem is lassít, ha nem ugrálok már nem élnék... Nem találkoztam még 1 olyan verestransossal se, aki normális lett volna... azért remélem van.
Zsid: Persze, nem fél óra, csak "szemléltetés képpen írtam" lényeg, hogy nem olyan mint egy személyautó, hogy azonnal reagál... Kipufogóba ereszt le? Na ezt nem tudtam, akkor azért van ilyen hangja
-
zsid
senior tag
-
Zolás
addikt
Én nem mertem kimenni az M0ásra 25el féltem hogy valaki seggencsókol
Ja és amit utolértem az is Scania voltSzplötty: most kis 12t-ás teherautóval nyomulok 1218 vagy mi a kódja.
Ja kivetettem az ülést mert elszállt a légrugó benne. Szerelő kiveszi aztán káromkodik és csunyán néz rám. Az ülés alatt vastagon teli lencsével és telibeszórta magát vele. Én meg magyarázkodhattam hogy fogalmam sincs honnan a lencse. Mondjuk azért látható hogy a verda belseje tiszta csak az ülés alá nem nagyon nézelődtem eddig. -
Szplöttyy
senior tag
Hát ja, nagy vasakba nem túl pörgős a turbó... pl van egy Scania-s videó is, elkezdi nyomni a gázt, félóra alatt felépül a turbónyomás, elengedi a gázt, de a turbó még egy darabig süvít tovább.... Úgy látszik ezekbe nincs BOV
(#501) Zolás:
Actros? Vagy annál régebbi "számkódos"?
-
zsid
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- 8 GB-os GeForce RTX 2060 SUPER (OEM HP) - garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC! I7 12700KF / RTX 3090 24GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra