Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen processzort vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fesii
aktív tag
Ha esetleg valaki linz és Sopron között ragadt eltudom vinni sopron-Szombathely útvonalon
10 után indulok vissza linztől.70 558 5739
-
#81556480
törölt tag
Felhívtak a dalmatransztól. nem ismeri valaki ?
-
#81556480
törölt tag
Én korongossal jártam nemzetközibe 1 évet, belföldön meg kettőt.
Az a fontos hogy a csík nem érhet össze mert akkor baj van. 24 óra alatt pedig körbe ér Tehát előtte cserélni kell. Ahogy a kolléga is írja hamarabb is lehet. tehát ha éjfélkor kellene cserélni, lefekvés előtt kicserélheted. Viszont nem szerencsés hogy ha sok korongod kihasználatlan területekkel rendelkezik. Én mindig vagy estére vagy reggelre időzítettem a korong cserét. Telefon beállítva előtte időben.
-
fesii
aktív tag
Van itt olyan aki korongoson tolja? Esetleg aki olaszba jár sokat?
Milánóba kell mennem..
Ha megvan a 24 órás "ciklus" akkor újat kell betennem vagy maradhat benn?
Olaszba menet ha jól tudom a határ előtt van egy shell és x száz kilométeren át nincs shell. Valaki ezt megtudja erősíteni vagy cáfolni?
Akárkinek akármi eszébe jut olaszról azt várom. -
zsid
senior tag
válasz
#81556480 #1885 üzenetére
Ezt a %-os rendszert sosem értettem. Miben függ egy sofőrtől az autó által megkeresett összeg?
Nálam volt olyan tavaly, hogy a góré összebalhézott a megbízóval és 5 napot álltam - szerencsére nyáron és a tengerparton - próbálta volna meg nem kifizetni a napidíjat...
A km díjról nem tudok pontosat, de kamionon szoktak riogatni ilyen 23-29 forintokkal, akkor gondolom egy 12 tonnáson biztosan nincs ennyi. -
#81556480
törölt tag
Nem értem én sem. Akármit írok ugyis annyit fizet, ami náluk kialakult. amit akar.
(#1881) ooloo rendben. De arra gondoltam szakmai fórum, mondhatnátok km, és % adatokat. tudom nyergessel jár mindenki.
Az a baj nem emlékszem de talán 14%-ot kaptam 7.5ön. Nameg van itt olyan tájékozott kolléga aki a multkor kapásból mondta az átlag elfogadott furgonos km díjat. Azért löktem be a kérdést hátha van valakinek fogalma mit lehet kérni 12T autón.
van egy bevett fogalmazási módszerem amit bérigény megjelöléshez szoktam írni. Így néz ki:
Kérésükre megadom bérigényemet, nettó xx0-xx0.000 Ft, a munkakörülményektől és az egyéb juttatásoktól függően.
Ebbe aztán lehet 50 ezer difi mondjuk egy 250 ezres fizunál. Aztán mindenki azt gondol bele amit akar. úgyis a személyes megbeszélésnél/felvételi eljárásnál derül ki a valós fizetés. (ami igazából csak az első fizetéskor válik igazzá
)
Ezt a fél oldalnyi leírást akartma elkerülni de nem jól fogalmaztam. tehát:
Tudja valaki mennyi az átlagos kilométer vagy % 12t autón ? ( ami persze illegális, mivelhogy nem lehet teljesítményarányosan bérezni
)
-
ooloo
őstag
válasz
SzalaiG #1879 üzenetére
Nem mondom , ha számottevően több lenne máshol a pénz , akkor én is váltottam volna . Többnyire jók a fuvarok és ha nem váltogatod a vontatót , akkor a géppel sem lehet sok probléma . Ritkán találkozni más nagyobb céggel Spanyolban , Svédben , Finnben , vagy Olaszban Rómánál lejjebb ... itt ez is megesik néhanapján .
-
#81556480
törölt tag
fizetési igény megjelölést kérnek 12t kocsira.
nemtudom mit kéne írni
-
#81556480
törölt tag
Én ettől féltem egyszer kétszer németbe. Mindig irányítószám alapján kell közlekedni aztán talán nem lesz baj. Utcákból mikor volt egy településen kettő, az is tudott szivatni. Volt egy olyan város utcája, ami egy másik városban ért véget. Számozás és minden egyéb nélkül. Dehát ilyen ez a sofőr élet. Fel kell találni magad. Eddig mindig oda találtam mindenhová.
-
Olvastatok?: 700 kilométert tévedett a síelőket szállító buszsofőr
Ecsem, az a buszsofor se tudja melyik bolygon van.
Elozo cegemnel a gyerek nem nezte (allitolag) az iranyitoszamot es frankfurt am main helyett frankfurt oder-be vitte a butorokat. Persze az utcat, uzletet nem talalta meg, akkor szolt haza, hogy itt valami gaz lesz.
-
ooloo
őstag
Ha Írországba mész , akkor készülj fel , hogy ott jobb kormányos a verda . Igaz , hogy ez csak 2-4 hétig fog zavarni ...
Autópálya nem sok ... viszont szar minőségű , keskeny "bundás" annál több . A pénz jónak mondható , ha helyi cég vesz fel ... minimum 8.65 euró/ óra (minimálbér ), de ez több szokott lenni . Ha valami Ír-magyar koprodukció a cég amit kinéztél , akkor már nem biztos ez a pénz ( de lehetséges ) . Kalandnak sem utolsó !
-
MaciG
addikt
Árufuvarozással és rakodással kapcsolatosan hol lehetne elméletben kiokosodni? Van esetleg erre valami weblap? Nem arra gondolok amit GKI-n tanítanak, hanem ami a gyakorlatban van. Mire kell nagyon figyelni,stb. (Lehet kint írben kamionos melóm lesz, ezért kérdezem)
-
ooloo
őstag
válasz
SzalaiG #1866 üzenetére
Itt posztolgatott egy Laci nevű egyén ... élménybeszámolókat írt . Ő adta a tippet , hogy keressem piás urat ... elmentem és váltottam vele pár szót . Volt egy olyan érzésem , hogy nem egyenes ember ... . Mondtam neki , hogy egy két hét mire átrágom , de naponta hívogatott , hogy már nem sok hely maradt , és ha nem lépek , akkor sajnos betelnek az állások . Ez elég volt a gyanakvásra ... Úgyhogy besétáltam a Nagykőrösire és jelentkeztem a felvételis macánál .... Végül a Terpesz 2 - nél kötöttem . Oda se menjen senki , mert sok a csókos , és így tényleg a szar melókat kapod . Nem beszélve arról , hogy nyegle , lekezelő irányítóból telt ház van , és a főnöknőről már említést sem teszek . Már az elején bepróbálkoztak , és az 5. hétre hoztak haza . Mondtam nekik , hogy ez volt az első és az utolsó ilyen eset ... ezek után rendre a 4. hétvégére hazahoztak . Aztán kezdték a fizetéssel ... ( számolom a járataimat és így szinte fillérre pontosan tudom az összeget ) . Mondom nekik , hogy valami nem stimmel , mert kb. 30.000 ft hiányzik a költségtérítésből . Elővettem a lemásolt menetlevelet és átadtam nekik tanulmányozásra . Mondanom sem kell , hogy a következő fizuhoz volt csapva a "levonás" , és a továbbiakban nem is volt problémám a számokkal . A szabadsággal is próbálkoztak , de ott sem engedtem nekik ...
Végül jobbnak látták , ha megszabadulnak tőlem .... elővették a 45 órás sztorit . Közölték , hogy amennyiben 45 óránál hosszabb időre szállok ki a kocsiból , akkor pakoljak ki . Mondtam , hogy rendben ... nem szállok ki , elég a 45 ös pihi , de még indulás előtt az asztalon lesz a felmondásom ... azt mondja erre az "irányító" , hogy ne fenyegessem ! Erre én ... ez nem fenyegetés , hanem ígéret . Az a fenyegetés , ha azt mondom , hogy szétrúgom a seggedet . Erre már nem reagált ..
Aki már látott retek vontatót belülről ( a szotyisnál gyakori ) , akkor annak nyilván érthető , hogy miért nem váltogatom a vontatót . Igaz ugyan , hogy kevesebbet vagy otthon , de a kabin az tiszta és illatos .... van komfortérzete az embernek . Meg amúgy is imádom ezt csinálni , és nem zavar a kevés otthonlét sem .
Tehát váltottam ... nem bántam meg !
-
Jo hely a Palinkas.
Neha hianyzik 50-100 ezer a fizubol, meg nincs elszamolva 1-2 turad, parkolasod stb, amugy semmi gond.
Hazafuvarnak meg olyat szoktak adni, hogy nemet felrako spanyol lerako, onnan meg fel skocia.
-
ooloo
őstag
válasz
SzalaiG #1863 üzenetére
Szia ! Pááálinkáááásss ?
Még csak az kéne ... nagyon rossz a híre . Senkinek nem ajánlanám ! Nem szívesen reklámoznám a jelenlegi főnökömet ( itt is harcolni kell , de van eredménye ) . Így csak annyit tudok mondani , hogy nem anyacéges , de a Nagykőrösin van a bázisunk .
-
ooloo
őstag
Véleményem szerint a francia , a belga , a német törvények a helyi kamionosok/cégek hőbörgése miatt került bevezetésre , mert a külföldi munkavállalók letörik a béreket/fuvardíjakat . Érdekes módon ott működik az érdekképviselet ... legalábbis jobban mint otthon . (!) A franciák eredményt vártak attól , hogy bevezették a hétvégi 45 órás vagy azt meghaladó a kamionban töltött idő szankcionálását . Nem jött be . Most ezzel próbálkoznak . De kérdem én .. hol itt a szabad piaci verseny ? Ja ... hogy ez csak keleten érvényes ! Ezt el is felejtettem ...
Hazánkba meg ömlik a francia , belga , holland , német mezőgazdasági és húsipari termék . A Magyar paraszt meg dögöljön meg , mert ha nem vennénk meg - silányabb minőségűt , drágábban - külföldről azt , aminek a zömét ( jobb minőségben ) magunk is előállíthatnánk , akkor mi lenne a nyugati parasztokkal ? Még a végén utcára kerülnének .... ez megengedhetetlen !
Kettős mérce ...
-
MaciG
addikt
Ez teljesen jogos hogy ne szóljanak bele, viszont ez a "De az ugy nem mukodik, hogy ugyan annyit keresek mondjuk de mashol koltok." nem teljesen igaz, mert sokan csinálják pl. azt hogy pár évre kimennek Angliába, ott laknak 10-en lakásba, pár évig gyűjtenek és aztán hazajönnek és vesznek itthon egy lakást, de ugye ha kint maradnának akkor ennyiből nem tudnának lakást venni,stb.
-
A korabbi irasodbol nekem az jott le, mintha elobbre valobbnak tartanad a kamionozast a masiknal, sorry, ha felreertettem.
MaciG Persze, hogy nem olyat hoz. Csak szo volt itt az egyenlosegrol. De az ugy nem mukodik, hogy ugyan annyit keresek mondjuk de mashol koltok. De engem meg mindig az zavar az egeszben, hogy olyan dolgokba szolnak bele, amihez semmi kozuk nincsen. Nekem semmi kozom se a nemethez, se a franciahoz, se nem vagyok allampolgar, se nem vagyok ott szerzodesben senkivel se semmi mas. Most kepzeld el, hogy ha a magyarok kitalalnak, hogy az orszagon athalado kamionosok csak annyit kereshetnek, mint a magyarok. Fele annyi berert gurulnanak a soforok. Mert kb ez utobbi is ugyan az, mint amit a franciak/nemetek akartak/akarnak.
-
ooloo
őstag
Nem értelek .... ki beszélt itt arról , hogy az egyik szakma fontosabb a másiknál ? Csupán annyit írtam , hogy nem lehet őket összehasonlítani adózás és egyéb szempontok szerint (sem ) . Annyi a közös bennük , hogy meló mind a kettő .
Abban viszont igazad van , hogy a tróger alkoholista is lehet nemzetközi kamionsofőr . Ámbár a legtöbb tróger alkoholista nemzetközi kamionsofőr már a HC-s időkben is kamionozott ..... GPS , telefonos , és kütyüs segítség nélkül .
-
Nem is tudom. Szerintem egyik szakma sem helyezheto a masik ele, mert ahhoz, hogy ez a vilag mukodjon , mindegyik szukseges. Szoval a kamionsofor meloja semmivel sem er tobbet, mint egy klotyotakaritoe, aki 80 ezerert melozik. Nem helyhez kotott, nincs jelentosege. Nezzuk akkor onnan, hogy esztergalyosnak nem tud mindenki elmenni, mert kell hozza szakertelem, hiaba vegzed el a szakmat, ha hulye vagy hozza. Nemzetkozi sofornek manapsag a legnagyobb troger alkoholista is megfelel, annyira az ember keze ala van dolgozva. Hatarok gyakorlatilag nincsenek, gps elvisz szinte mindenhova. Segitenek akar telon, akar a ceges kutyukon, szoval ha van penzed a papirokra, gyakorlatilag mehetsz kamionozni.
-
ooloo
őstag
Azért egy esztergályos munkáját és egy nemzetközi kamionos munkáját ne hasonlítsuk össze . Amíg az egyik helyhez kötött , addig a másik mindig változó . Más az adózási rend és hasonló .
A német esztergályos problémájával meg ne foglalkozzunk .... nem hinném , hogy neki álmatlan éjszakái lennének a magyar esztergályos anyagi gondjai miatt .
Ez régi probléma , és sajnos még most is tart . Mások érdekeit a magunk érdekei elé helyezni .
-
válasz
#81556480 #1850 üzenetére
Ezt nem tudom, gartnernel nem kernek semmit, csak ahol rakodtal, ott is csak a varost. Mittomen beirod, hogy koln - ennyi km, alaja beirod, hogy salzburg - km es kesz.
Az biztos, hogy sorszamozottnak kell lenni, ugyanis szigoru szamadasu nyomtatvany, szoval ha nalatok ez nem volt, akkor utolag az irodaban kokanyoltak a menetleveleket, hogy hivatalos legyen.
ooloo En itt azt nem ertem, hogy miert kene egyenlonek lenni egy francia es egy magyar sofor berenek? Mi koze a kettonek egymashoz?
Akkor legyen egyenlo bere egy esztergalyosnak is itt mint nemetorszagban? Hiszen ugyan azt a munkat vegzi. Mert a soforoknel is mindig ezzel jonnek, hogy ugyan azt a munkat vegzi a nemet is mint a magyar sofor. Csak az egyik nemetorszagban van bejelentve, ott adozik, mi meg itt. Szerintem nem lenne realis, ha azonos lenne a fizetes, mert akkor a nyugat lenne hatranyban. Te itthon veszel 10-20 millabol egy popec hazat, addig munchenben egy lakotelepi egerlyukat se kapsz belole.
-
ooloo
őstag
A szerencsétlen felhajtott a kútfejet védő betonszegélyre .... ha jól látom . Nem is értem a tükör minek van !
Annak , hogy a szotyis balesetekről több képet láthatunk , az lehet az egyik magyarázata ( a sok közül ) , hogy közel 3000 szerelvénye van az utakon . Nyilván , ahol 10-20 , vagy 100 -200 fős a flotta , ott kevesebb balesetről készül kép .
-
ooloo
őstag
Azért az sem az egyenlőségről szól , ha a német , francia sofőrök a 2-3 szorosát keresik meg annak , amit a keletiek tehetnek zsebre .
Elviekben ... ugyanazért a munkáért , ugyanaz a bérezés lenne elfogadható . Függetlenül attól , hogy Európán belül ( ! ) hol van állandóra bejelentett lakhelyed . Hiszen ez szólna az egyenlőségről . De ez az Európa nem erről szól . A németek és a franciák elmehetnek a ..... amíg dübörgött a gazdaság a német , a francia munkás nem hajolt le az alja munkáért ( keletieket alkalmazott zsebpénzért ) . Most már kéne neki az a meló is , amit eddig nem volt hajlandó elvégezni .
A mór megtette kötelességét .. a mór mehet . -
#81556480
törölt tag
A menetlevélről én igen sokmindent hallottam már. Én úgy tudom minden határátlépést fel kell tüntetin. valaki azt is mondta sorszámozottnak kell lennie. én egy szar a4-es nyomtatott akármit használtam. a cég szerint jó volt. de nem tűnt valami hivatalosnak. sok emberrel találkoztam aki semmiféle menetlevelet nem vezetett (ami biztos nem jó)
-
Persze, hogy nem jonne rosszul, foleg aki keletebbrol jon. Egy franciaval/nemettel szemben viszont igazsagtalan, mert neked kifizeti a francia bert mondjuk es te azt a penzt hazakuldod (nagy reszet biztos), ami sokkal tobbet er itthon mint ott, gondolok itt alberletre, lakasvasarlasra stb, szoval nem az igazi szerintem. A menetlevelen meg csak a wabinal kell rogziteni hatarlepest, mas cegnel nem hallottam ilyenrol. A gartnernal pl csak a magyar hatart kell rogziteni, a tobbit nem.
-
ooloo
őstag
A sofőröknek nem jönne rosszul egy ilyen elszámolási rendszer ..... németben német bérek ... franciában francia bérek ... és mivel a menetlevélen rögzítésre kerül , hogy mikor léptél be , és mikor ki egy adott Országból , még a kiszámításával sem lenne semmi gond . Ha csak azt nézem , hogy beleszólnak egy másik ország "belügyeibe" akkor tényleg aljas dolognak tartom én is ....
-
Azt elhiszem.
Viszont tovabbra is csak azt gondolom errol, hogy egyik orszag sem szolhat bele abba, hogy egy masik orszag fuvarozo vallalata mennyit fizet a dolgozojanak. Ennyi erovel magyarorszag is kitalalhatna, hogy a duna magyar szakaszan lehajozo kapitanyoknak ennyi meg ennyi bert kell fizetni. Szerinted a nemetek ezen mekkorat rohognenek?
Hogy a magyarok szabjak meg mennyit fizessenek a sajat kapitanyuknak? Hat jo nagyot. Na kb erre lehet szamitani most is. Ugy gondolom eleve jogtalan a kezdemenyezes, masreszt ellenorizhetetlen is, mert semmi koze a francianak meg a nemetnek, hogy en mennyit keresek, nincs es nem is lehet ralatasa a bankszamlamra stbstb....
-
ooloo
őstag
Nem lenne ellenemre .... De a németek tervét megvétózták a főleg keleti sofőröket foglalkoztató cégek . Ezek jelentős része nyugati érdekeltségű vállalkozás . A németek felfüggesztették a törvény bevezetését . A szotyisnál 5 oldalas üzenetben közölték a "jó" hírt . Olyan hangvételű volt az üzenet , mintha a magyar sofőröket valami nagy veszély fenyegette volna , de a szotyis fejesei kiállnak a sofőrök mellett és megmentik őket a német agressziótól . Az üzenetet töröltem , de valahogy így kezdődött .... Nyugodjon meg . Ön érvényes munkaszerződéssel rendelkezik , amire a magyar törvények vonatkoznak ....... bla bla bla bla ....
Nevettem egy jót .... a törvényekre hivatkozik az , aki maga sem tartja be a törvényeket .
-
zsid
senior tag
Hogy felpörgött a topik. Már csak az a hóhányó Bombagyáros kellene ide, de megint valahol a rénszarvasok között lopja a napot...
-
#81556480
törölt tag
A fuvardíj bizonyos százalékát adják fizetésképpen, az teljesítményarányos fizetés? magyarul jogszabályellenes ?
-
Na a franciak is kezdik a keverest:
A Franciaországban dolgozó, illetve az országon áthaladó külföldi teherautó-sofőröknek pedig ezentúl az őket foglalkoztató külföldi vállalkozás a franciaországi átlagbért lesz köteles megfizetni, amely egy francia kamionos esetében nettó 2600 euró.
ooloo
-
ooloo
őstag
Megyek még egy keveset ... Rómát el szeretném érni ! Felhő sehol ... 15 fokot mér a hőmérő , de napon többnek érezni .
-
ooloo
őstag
Pontosan ...
Nekem ez a második helyem házon belül . Elmenni nem akartam , mert a céggel semmi bajom nem volt , és a fizetésem is rendben volt . A felettesekkel volt nézeteltérésem . Flegma , beképzelt irányító ... folyton ideges nagyfőnök , aki soha nem ért rá , ha problémám akadt .... "mondja gyorsan , mert sietek" . Ismerek olyan sofőrt is , aki az 5. váltás után - szintén házon belül - találta meg a neki tetsző helyet .
Sok kilépett dolgozó jön vissza lógó orral .... azt hiszik máshol kolbászból fonják a kerítést !
Az élet egy folyamatos "harc" aki nem veszi fel a kesztyűt , az elesik . Én is olyan Világban szeretnék élni , ahol megkérdezik , hogy jó lesz ez a fuvar , vagy keressünk másikat ? Vagy .... ugye nem haragszik meg érte , de meglepjük egy kis prémiummal . Hmmmm , de jó lenne .
A valóság sokkal prózaibb .... aki folyton arra vár , hogy mások kaparják ki neki a gesztenyét , az éhes marad !
Sok Waberer's - es nem tudja kiszámolni a járatra járó költségtérítést .... pedig ez az esetleges reklamáció alapja . Én ráírok mindent a menetlevélre ... fogyasztás , átlagtonna , az esetleges kerülő oka . Az érvényben lévő táblázat szerint pontosan kiszámolható , hogy mennyi jár az adott fuvarra . Ezt rendszeresen fényképezem magamnak . Ha látják , hogy nehéz falat vagy , odébb mennek egy "ajtóval" . Lehet , hogy nem leszel a főnök kedvence , de ha rendesen végzed a munkád , akkor megtalálod a számításod , amennyiben az nem a fellegeket súrolja .
Talán így kéne tennie minden sofőrnek , és akkor nem lenne ennyi elégedetlenkedő .
Lehet másokat okolni a kudarcok miatt , ahogyan teszik ezt pár hozzászólással feljebb , de felesleges .
-
ooloo
őstag
"Mar miert ne kulonbozhetne? Az enyem is kulonbozik a tiedtol, ez igy teljesen jo. Csak nekem ez a resze nem tetszett"
Tehát ... abban egyet értünk , hogy lehet más a véleményem , a tapasztalatom . Köszönöm !
Az , hogy aljas módon még le is merem írni .... én ilyen aljas vagyok .
Továbbá ... sajnálom , ha olyat is írtam , ami Neked nem tetszik . Azt gondolom ez egy fórum , ahol különböző vélemények , tapasztalatok - esetenként - ütköznek/ütközhetnek . Ez így jó .
Remélem nem veszed zokon , ha a további hozzászólásaim megfogalmazásánál sem veszem figyelembe mi tetszik Neked , és mi nem . -
Miért ne különbözhetne az én véleményem másokétól ?
Mar miert ne kulonbozhetne? Az enyem is kulonbozik a tiedtol, ez igy teljesen jo. Csak nekem ez a resze nem tetszett:
aki nem tudja megkeresni a 380-400 ezer forintot , és nincs itthon 3-4 hetente min.2-4 napot ( ha "kocsigazda" ) , az saját tutyimutyisságának töketlenségének áldozata ...
Ezt te igy kijelntetted. Elarulom sok frencsinel a fonok lopja a soforok fizeteset, szoval ha megszakadsz se fogsz ennyit keresni. Vagy balfaxok a fuvarszervezok es emiatt nem ugy kapod a fuvarokat ahogy kene, sok dolog kozrejatszik abban, hogy te ott mennyit keresel. Ezert jobb a napidij fizetes szempontjabol, mert ott senkit se erdekel van-e munka vagy nincs. A rosszabb oldala viszont az, hogy a napidijert altalaban eleg sokat kell dolgozni.
-
ooloo
őstag
Nem rémlik , hogy nagyot mondtam volna .... Én a saját tapasztalatomat , véleményemet írtam le . Miért ne különbözhetne az én véleményem másokétól ? Vagy álljak be a sorba és én is szidjam a céget ?
Vannak a cégnél szép számmal olyan sofőrök , akik talicskásnak sem lennének jók . Vannak olyanok akik szidják a céget , hogy alig vannak otthon és a pénz is kevés , de akkor miért nem váltanak ? Ezek az emberek a mérvadók ? Ezek véleménye a frankó ? -
En okositott vizsgan voltam es ott is volt sok esetben, hogy a vizsgaztato es az oktato sem tudta a kerdesre a valaszt, ugy neztek meg a felirt cetliken, hogy mit kell beixelni.
Penteken mentunk be delutan eloszor, vasarnap vizsga.
Zolás Nincs ilyen korlatozas, leteheted egybol az egeszet. Nekem is megvan az osszes, csak a robbanoanyag nincs, ahhoz valami engedely kell a honvedsegtol, szoval csak specialis esetekben van vizsga ebben a kategoriaban, a tobbi szabadon leteheto, ha van ra pezeta.
-
zsid
senior tag
Háát nem tudom hány ADR vizsgán voltál eddig, de már láttam olyat elhasalni ADR vizsgán aki ADR-rel dolgozik 20 éve. Röhögtem is rendesen, csak úgy hullottak az "apuk"
Okosított vizsgán tényleg nem nagy szám az ADR, viszont rendes szabályos vizsgára fel kell ám készülni tisztességesen. És nem csak a vizsgára. Az ADR-t azért nem szeretik a legtöbben, mert a nyitott sárga tábla vonzza a hatóságot. Mozgalmasabb időszakban nyugodtan lehet számolni heti 1 full kontrollt és ha valami nem oké, akkor ott nagyon vastagon fog a toll. Amíg sima gépjárművezetőként legfeljebb 800 000 forintig büntethetnek, addig ADRnél 25 000 euroig és persze a többivel ellentétben az ADR-es büntik halmozhatók. Itt egy hibás bejegyzés a fuvarokmányon vagy a helyes szállítási megnevezés hiánya is 6 jegyű csekket vonz maga után. Hiányzó védőfelszerelés és kötelező tartozékok 150 000Ft - darabonként
Sokkal macerásabb, mint mondjuk egy élelmiszer tartályos meló, cserébe a pénz jobb szokott lenni és az okosság kizárva. Ha pl beraksz egy rakott ADR-es tartályt valahol az árokba és kifolyik a cumó az akár 1-3 év letöltendő, ha ezt mágnessel, hamis kártyával stb. túlvezetve csinálod akkor néhány országban ezt elkönyvelik szándékosságnak és onnantól 3-8 év letöltendő jár érte.
Minél keletebben vagyunk annál bátrabbak az emberek, de nyugatra senki nem küld sz@r autót veszélyes árúval. Amíg hűtőnél, ponyvánál sokan bevállalják hogy kisebb-nagyobb műszaki hibával csalingáznak össze-vissza Európában, addig itt ez kizárt.
-
#81556480
törölt tag
na, pesten belüli áruterítésre akarnak invitálni a wabihoz. de szerintem kihagyom.
-
MaciG
addikt
És ennek a Tartányos ADR-nek van valami hátránya? Mert egy ADR vizsga nem nagy kunszt és ha jó a meló meg jól fizet akkor gondolom sokan ezt akarják csinálni.
Nekem a várakozással nincs bajom, én is aludnék, neteznék,játszanék vagy olvasnék.
Ami engem zavar az, ha rakodni kell, úgy hogy arról nem volt szó (szerződésben) és ha megy a mutyi a koronggal/kártyával, mert alapjában véve nagyon nyugodt vagyok, de ha tudom, hogy vaj van a fülem mögött akkor nagyon rá tudok stresszelni. -
zsid
senior tag
A konténeres az jó, ha nem vagy egy idegbeteg fajta. Azt tényleg csak felrakják meg leveszik. Viszont a konténer nem csak termináltól terminálig utazik kamionon. A konténer meg és kirakodás már khm. Az esetek többségében a konténerben kartonos áru van raklap nélkül, aminek a be- és kirakodása emberi erővel történik. Egy ilyen 3-4000 kartonos móka eltart 3-4-5-6 óráig, csak a rakodás.
De olyan is van - mint amilyen a reggeli lesz - hogy megrakják a kontit 15 perc alatt és 3-6 órát várok a vámpapírokra. Ezt azért nem mindenki bírja cérnával, nem vagyunk egyformák. Én elvagyok, filmezek, alszok, netezek, de van aki megbolondul a várakozástól.A tartályos melók nem rosszak és is arra pályázok, de én csak ADR-re pályázok. A tartályos cumót általában várják, ritka amikor várni kell, mert még nincs elég hely a lefejtéshez. Tartányos ADR-nél be kell tartani mindent, egyben van az autó, nincs okosság és a fizetés is korrekt általában.
-
MaciG
addikt
Gondolom akkor ilyen szempontból a tartályos meg a konténeres a jó (arra gondolok mikor egy komplett konténert raknak a platóra) vagy még esetleg a járműszállítás?
-
válasz
#81556480 #1812 üzenetére
A gartnernal csinalnak olyat, hogy odakuldenek rakodni, de meg van elotted egy vagon kamion. Hazaszolsz, hogy ez a munkaidobe nem fog beleferni. Visszairnak, hogy majd kapsz egy rampat es ott vedd ki a pihenod, mialatt megraknak. Na es mikor vegeznek? Hat akkor meg kartya nelkul allj ki valahova. Ja jovan hulyegyerek, pihenni mikor fogok? Ezt megcsinaltak ugy is, hogy ejfeltol olaszban tilalom volt es este kilenc korul ertem oda, mondta a csaj ejjel 2-3 korul majd. Persze otthonrol hajtottak, hogy rakodjak meg. En meg fogtam magam es felrealtam hetvegezni szepen egy csendes helyen es hazairtam mi a szitu. Hetfon reggel kellett visszamennem. Nem rossz ceg amugy, de a munkak nagy resze nagyon ocsmany.
Waberersnel sosem volt ilyen, hogy rakodas kozben piheno.
-
fesii
aktív tag
válasz
#81556480 #1812 üzenetére
Miért ne kötelezhetnének pakolásra? Az már máskérdés, hogy az ágyat nem vagy köteles felvinni a nyolcadik emeletre hanem kis túlzással elég leszórnod a platóról. Möbelix-es dolgozó körberöhögne ha ilyet mondanék.
Rakodás közbe csak akkor szoktam kivenni a pihenőt ha különben nem érnék haza...
Egyébként ez az a szakma ahol az ember néha fizet. -
#81556480
törölt tag
A jogszabály szerint nem is kötelezhetnek pakolásra, jól tudom? Azaz max csak felügyelned kell a rakodást. Valamelyik cég megköveteli ( kb99%? ) hogy rakodás közben vedd ki a pihenődet. Namár most ezek kapásból egy normálisabbnak mondható cégeknél is így van. És rögtön belefutottunk egy-két kötelezően be vett törvényszegésbe.
-
zsid
senior tag
Mondok erre egy jó hazai példát: SPAR. Behívnak lerakodni, beállsz rámpára majd odatolják az elektromos békát, hogy le kell szedned magadnak. Előtte persze aláírsz egy nyilatkozatot, hogy van rá képesítésed, tisztában vagy a biztonsági szabályokkal bla bla bla. Ha nem írod alá akkor nem kapsz elektromos békát, adnak egy kézi békát és lehet nekiesni a motyónak. Ha RedBull-t vittél és alacsonyabb a pót, mint a rámpa akkor rábaszcsiztál, mert egy raklap egy tonna és igazán élvezetes emelkedőn felhúzni.
Ha valami balhé van, pl átgurulsz valaki lábán, akkor a Spar levédi magát a nyilatkozattal, te meg szívsz..A jó munka-rossz munkához is tudok példát írni, bár én nem jártam soha ponyvással. Hűtőnél van olyan fuvar a raktárban megrakják 33 raklap cuccal a pótot, elviszed mondjuk a Tescohoz ott leszedik, átveszik, visszarakják a csereraklapot és mehetsz a dolgodra. Hozzá sem kell nyúlnod az áruhoz.
És van olyan is, amikor a vevő ( például most megint Spar) úgy kéri az árut: 1 raklap 1 tétel és egy szavatossági idő. Rövid szavatossági idejű hűtött élelmiszerből nem nagy divat homogén, egész raklapokat rendelni, nem ritka, hogy a 33 raklapnyi helyre felkerül 180-190 tétel. Te bemész a raktárba leszeded magadnak, majd szétpakolod a 180 tételt 180 raklapra. Csináltam ilyet, jó kis sport nekiesni 19 tonna sajtnak és 3,5 órát pakolászni a +2 fokos raktárban...
A másik kedvenc melóm az volt, amikor hűtős póttal jártam Albertirsára és Csányba ásványvízért. Rolóponyvás pótot egy normális targoncával max 15 perc alatt megraknak 30 raklap vízzel. Hűtős pótnál lehet fent békázni a közel 800 kilós raklapot. Ez még önmagában nem is baj ( gép leenged, pót felemel.. ), de amíg a ponyva oldal irányban enged, ha nem feszíted le rendesen, addig a fix oldalfal már nem. A szénsavmentes és az enyhe ásványvízből normálisan befér egymás mellé három raklappal, a dús már nem. Azzal mocskos nagy szopás megrakni egy pótkocsit, főleg nyáron amikor meg is vannak duzzadva a flakonok..
-
fesii
aktív tag
No ezt hogyan?
Már bocsánat de a legtöbb hugyosban parkoló és parkoló lezáró az a szotyi (waberers) Nyílván előbb megállna egy normális kuton ha engednék neki.. ergo hajtás van...
Bécsi dombon ha én meglököm a vasat pl csak 100-ig a gyuris biztos, hogy elszáguld melettem...
Van 1000 sofőr abból maximum 100 sofőrnek van jó helye.
Előszeretettel menőznek, hogy ők mennyit keresnek.
A nagy profi őreg már 5hete kint volt és aztmondta nem panaszkodom 300 körül kaptam14 kint töltött nappal kaptam annyit múltkor.
Ennyit a gyuriról.
Persze beszéltem már olyannal is aki aztmondta onnan megy nyugdíjba... ( 10éve kezdett a cégnél valószinű nem a szar melókat kapja)
Arról nem is beszélve, hogy azért látni ennyi ilyen gyuris képet mer a pro kijön az iskolából majd felül egyedül egy ekkora dögre ahelyett, hogy először elmenne négykézbe és megtanulná azt, hogy attól mert a gps ballra fordit egy 3,6-os híd alá attól az még nem biztos, hogy jó nekünk... -
Jo fuvar pl: rolos ponyva a poton, elponyvazol, felrakjak az arut 2000 km mulva elponyvazol es leszedik.
Szar fuvar pl: gatyas pot, hot retek es faradt leszel mire elponyvazol, bekaval megrakod a potot 33 palettaval, ures palettat kipakolod nekik, 400 km mulva ugyanez forditva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Milyen processzort vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-6GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Update 07.30. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro