- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
ma A Galaxy S22 és S21 család is One UI 6.1-re vált, ám eltérő AI funkciókkal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #112 üzenetére
Beszállsz,elindítod, feltermeled a gépet levegővel,kézifék, odatolatsz a póthoz, beállítod a nyeregmagasságot,betolatsz a pót alá félig,felkötöd a 2 villamos kábelt, az ABSt, a töltő és vezérlő levegőcsövet, majd vársz, hogy a pótot is feltermelje levegővel.Ezután alátolatsz teljesen, felakad a pót. Ezután gyakorlatilag már minden ugyanúgy működik mint személyautónál: kuplung gáz ..
#105: Az R124es Scaniáknál még az első biztosíték volt a határoló. Volt munkatársam ment vele 130at az M3on ( R124 400).
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #114 üzenetére
Azért ez a buszos sztory érdekes, csak úgy magától nem kellene elmennie a levegőnek, ha ennyire gzrízes a helyzet, akkor előbb megszüik a kuplung, utána blokkol a westing sztem.
A félpót felakasztása amúgy egyszerű, szólj ha nem világos valami, vagyunk itt páran akik tudunk segíteni.<tRucKdriFteR>
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz Szplöttyy #128 üzenetére
Én ugyanezt tudom román kamionossal,de mi 170-el előztünk éppen
Tényleg majdnem meghaltunkRáadásul az állattyának fent van a lába a műszerfalon, igy normlisan visszakormnyozni sme tudott, mert ijedtében lekapta a lábát, és belegabalyodott, szóval tényleg majdnem...
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
mityku
aktív tag
válasz Szplöttyy #131 üzenetére
Hali!
MI fuvarszervezéssel ( német cég, magyaro.-i leányvállalata vagyunk) foglalkozunk és néha megy egy-két kört néhány román vállalkozó autója ( 7,5 LKW). Nem egyszerű helyzet velük, németül nem beszélnek, néhány beszél angolul, többség románul. Volt rá példa, hogy Bukarestből elindult egy söfőrrel a 7,5-es Angliába. Mikor megkérdeztük a román kollégát, hogy miért 1 sofőrrel megy az autó, rávágta, hogy kifog érni időre az 100%. Kérdés: korongokkal mi lesz / rendőri ellenőrzés / pihenő idő/ vezetési idő?? - válasz: majd megoldja a sofőr! Szóval érdekes mentalitás!
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #260 üzenetére
Ha tengelyes az nem feltétlen túlsúly. Laprugós tengely ( ez függ a hídtól,gumiktól etc) 10t, útkímélő 11t szóló tengelynél. 2 és több tengely fölött tengelytáv függvényében változik(c kresz könyvben benne van). Nekem a magnum meg a pót együtt 17064kg, ha a pót elejébe feldobok 15db 1tonnás raklapot,akkor össztömegben bőven jó vagyok,igaz a húzó olyankor vagy 14 tonna a mérlegen:-) A tengelytúlsúly nem minden esetben jelenti a jármű túlsúlyát.
Ma még futnak laprugós pótok,teherautók(kamaz,12tonna alatti kocsik,billencsek) söt buszok is (ik211).
Kiváncsi lennék azoknak a tátráknak a forgalmijára,amikben kombinált lég-laprugózás van.<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
-
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #302 üzenetére
a játékokat nagyon elszúrják
Van benne némi igazság. Leszabályzás környékén (90km) a normál hidas FH12 Volvo 1450-1500 között forog (legalábbis az enyém) Ha valami miatt ideges vagyok és kicsit jobban nyomom akkor szoktam 1700-nál felváltani de akkor már sikít a turbo mint állat. A háromezres fordulat hülyeség. Egyszer meghajtottam egy öreg Scaniát amiben nem volt speedlimiter, az 140-nél forgott 2400 körül. Szerintem ezek a nagy tömegű motorok nem igazán viselnék el tartósan a háromezres fordulatot. Egyszerűen túl nagy a mozgó alkatrészek tömege ahhoz hogy ilyen erőket kibírjon a blokk. Ezért is van a nagy dieseleken fordulatszám-szabályzó ami nem engedi túlpörögni a motort.
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #307 üzenetére
A Hard Truck 2ben és a HT3 King of The Roadban jól van megcsinálva a ford.sz. mérő,ott a sebességfokozatok nem valósak,asszem 11 a max.
Szerintem egy ilyen játék fejlesztésénél szánhatnának időt arra,hogy élőben megnézzenek egy kamiont,akkor nem lennének benne ilyen hülye hibák.<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #310 üzenetére
Szerintem nyugodjál meg, még hosszú ideig vezethetsz hagyományos kocka formájú kamionokat batár nagy tükörrel kéziváltóval meg ami kell. Főleg a hazai kisebb cégeknél még sokáig általános lesz a használt vas. Én is egy tízéves géppel dolgozok, amit a mostani tulaj is használtan vett, futott már 914ezret és semmi bajom vele. Szerintem rendes karbantartással elmenne az idők végezetéig és vissza is jönne.
Made in Brazil :Volkswagen Constellation Állítólag Európában is fut belőle néhány de csak kuriózumként. Én még egyet sem láttam. A legerősebb motor amivel szerelik 370-es, ez elég gyengusz európai viszonylatban. Lehet hogy tök sík utakra van tervezve ahol nem kell nagy vonóerő de mégis elhúz egy road-train duplapótot. Egy ilyen dupla vagy tripla pótos bicajt kipróbálnék egyszer. Érdekes lehet tolatni meg pótot akasztani vele.
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #310 üzenetére
Hulladék francia ifa ez is. Ha a renault elkezdte volna gyártani a radiance-t normál tükörrel,műszerfallal és motorral,akkor azt sztem vitték volna mint a cukrot.
A 13%ot meg hagyjuk sztem. Az előző cégnél voltak 0km es euro4es fh12esek,azok is 33at ettek, mint a 97es euro2es volvonk. Egy ilyen Premium klón a 400lovas motorjával... lehet a 42 helyett 38,5et fog enni,végülis 13%.Mennyi idős vagy? Sok olyan autó fut még itthon,amiről örülök, hogy lemaradtam: ifa,liaz, meg a többi 20éves hulladék.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #319 üzenetére
Jaja.
#320: én se ülnék vissza teherautóra,meg pótosra se. Én 190 vok,nem csoda h kicsinek tartom a Magnum fülkéjét.
Éjjel beszélgettem köfuvosokkal,van vmi papírjuk,amit ha odaadnak a rendőrnek vagy kpmesnek,akkor nem kér korongot. Kissé hihetetlen.
Mondta a srác,h amikor nyers tejet vitt tartállyal,akkor sem kellett korongozni. Azt még oké h, a tehenészetből nyélgázzal megy a tejüzemig,de ezt tuti nem csinálhatja non stop. Nem emlékszem,h ilyen kivétel lett volna a kresz könyv azon részén.
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #325 üzenetére
Zsid tömören összefoglalta a lényeget ,de mivel most épp az alsónémedi Penny raktár előtt vagyok és arra várok hogy behívjanak lerakodni, felvázolom hogy megy itt a dolog.
A raktár előtt van egy elég nagy kamionparkoló, két részes, kb ötven férőhelyes. Első lépésként helyet keresek (általában van az első parkolóban is, néha annyi kamion van itt hogy csak a bejárattól távolabbi hátsó parkolóban találok).
Odasétálok a teherportához a szállítólevéllel. Itt van egy kis ablak, ahol unott arcú biztonsági pribékek ülnek, elveszek egy erre a célra rendszeresített "kapujegyet", amire az autó és a szállítmány adatait szokás felvezetni (rendszám, szállítólevélszám, megrendelés száma, áru mennyisége, idegen áru, göngyöleg, raklap). Kitöltöm, leadom, a kapujegyhez tartozó sorszámot elveszem. Sorszám szerint fognak behívni.Na, közben behívtak...majd folytatom.
Itt kezdődik a várakozás, ami lehet egy óra vagy tíz, a raktár telítettségétől meg az átvevők munkakedvétől függően. Ha tele van a parkoló és hosszú lesz a várakozás akkor általában lazítás következik. Behúzom a függönyöket és alvás. Vagy kinyitom a notit és filmnézés, főleg ha vannak céges kollegák is. Vagy a hétvégén lőtt képek szerkesztése. Vagy netfórumba irogatás. Fülketakarítás. Vagy kollegák zaklatása telefonon (cégen belül ingyenes). Vagy bevásárlás, kaja. Ezek kombinációi.
Nagyjából félóránként a pribékek hangosbemondón üvöltik a behívott kamionok sorszámát. Ez alapján lehet befáradni. A portánál közlik a rampaszámot ahová az árut kéretik lerakodni. Rampakeresés, betolatás. Leadom a papírokat az átvevőknél, akik általában kevés kivétellel nagyképű seggfejek. Elektromos békával (raklapmozgató kézitargonca) lerakodom a motyót a kért helyre. Átvevő jön, unott arccal megszámolja és matricázza a tételeket, leigazolja az okmányokat.Mivel általában euro-raklapon szállítunk, amit vagy szintén kiszámláz a beszállító cég vagy csereköteles, átmegyek a göngyölegraktárba. Jobbik esetben nem viszek vissza csereraklapot, csak igazoltatom a papírokat és go. Rosszabbik esetben vissza kell vinnem a beszállítóhoz ugyanannyi üres raklapot amennyin az árút hoztam. Itt kezdődik a balhé, konkrétan az a bibi hogy mi általában új, vagy alig használt, első osztályú raklapon szállítunk (élelmiszereknél ugye alapkövetelmény). Ezzel szemben törött, szennyezett mocskos olajos, fél évig esőn rohasztott hulladék raklapot akarnak visszaadni korrekt csere címszóval. Lényeg hogy küzdeni és vitatkozni kell azért hogy normális minőségű csereraklapot tudjak elhozni, mivel a szemetet a beszállító cég nem veszi át tőlem. Ami annyit jelent hogy nem tudok vele elszámolni a cég felé, ezért darabonként 1600 jó magyar forintot vonnak le a fizumból. Ez egy 30 raklapos fullrakománynál 48 ropi, ezért harapok ha valaki szemetet akar velem elhozatni.
A teherportán kifelé menet a pribékek ellenőrzik a rakteret, majd hívom a céges diszpécsert (menetirányítót) a következő szállítmányért. Nagyjából ennyi egy "áruleadás". A részletek az egyes cégeknél persze eltérnek. -
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #334 üzenetére
Kevés olyan út van,ahol nem kell útdíjat fizetnünk,pedig mind szar mint állat. Az a lóvé hova megy? Vagy az a pár milla,amit a kpm kiszab túlvezetésért,és sorolhatnám...
Minden szakmának vannak rossz részei,nekünk is akad bőven. Egy ideje tervezem,hogy összedobok ezekről egy írást a logoutra,talán hétvégén.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #345 üzenetére
Jah,de itt ahol szükség van rá,adnak egy usbn leolvasható kis regisztert,amid bedobsz a pótba,fuvar végén meg leadod.
Az én pótom nem osztható rakterű,amikor megraknak 3féle áruval,amiket eltérő hőfokon kell vinni és megkérdem:na most akkor hogy hűtsem,akkor szoktak pislogni.
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #341 üzenetére
Van jó oldala a tankerezésnek, cementet kőport vagy granulált anyagot kell szállítani, ami nem lötyög, nem robban stb. Gyakran eszembe jut raklap-viták közben hogy tanker-sofőröknek nincs ilyen problémájuk.
Most épp a herceghalmi *es*o központba viszek 33 raklap gyümölcslevet, ott pl egy órát vitázok rendszeresen az átvevőkkel a normális csereraklap miatt. Ilyen szempontból a lehető legpatkányabb cég, amit ismerek. Épp ez miatt bojkottálom is a *es*o-t, onnan soha semmit, egy szál gyufát sem vagyok hajlandó venni.
zsid: a negyedik olvasód is itt van.
-
Nowhereman
őstag
válasz Szplöttyy #353 üzenetére
A betonkeverős azért a leghúzósabbak egyike, mert súlypontja még magasabban van, és a forgó cuccos miatt fellépő rezgés és pörgettyűhatás igazán be tud kavarni. Emiatt nem is csinálnak belőle nyergest. De hidd el, egy jobb felépítményen is igazán embertpróbáló letolatni valami mélyépítkezésre vele...
A tartályokban vannak osztottak, meg vannak hullámtörök és egyébb ez meg azok, de attól még marad némi fílingje... Hogy egy tartályt miért nem lehet tökig tölteni? A fizika órákom a hőtágulásról és a párolgásról nem volt szó?
Utánam a kondenzcsik!
-
MaciG
addikt
válasz Szplöttyy #364 üzenetére
Az általad említett volvokkal tényleg elég sok műszaki probléma van sajnos, viszont a "társaik" a mercik, meg elég jól bírják a gyűrődést és szerintem szebbek is belülről (de ez szubjektív). Bár mondjuk én ezzel szeretek a legjobban utazni, ha helyijáratról van szó.
[ Szerkesztve ]
BANZAII