Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • chester91

    senior tag

    válasz _adaml21_ #10501 üzenetére

    Nyugodtan lehet erőltetni, ha a garanciális ügyintézésnél nem hajlandóak elismerni, hogy készülékcsere esetén nem indul újra. De hogy pontosabb legyen, és egy kicsit belemélyedjek, a szavatossági igény az, amit ilyenkor tudsz a tényleges garancia után is érvényesíteni (önmagában persze a jótállás is újraindul, de a kellékszavatosság kedvezőbb, ugyanis a készülék cseréje esetén átvétel után újabb 6 hónapod van, amikor nem neked, hanem a vállalkozásnak/értékesítőnek kell bizonyítania, hogy nem rendeltetésszerűen használtad, és ebből fakad a készülékben jelentkezett kár), ha maga a gyártó (apple), ha maga a gsm bolt adja azt. Ugyanis a jótállás mellett kellékszavatosság is illeti a fogyasztót. Amennyiben nem akarnak adni már vásárlásnál sem jótállást/garanciát, akkor is megillet a szavatossági időn belüli igényérvényesítés, amit rendszerint elmaszatolnak a kisebb boltok/hálózatok (még a használt készülékeknél is élő dolog, ott termékszavatosságnak hívja a jog, de különbséget teszt a bizonyítási teher kapcsán, itt is 1 év általános jelleggel, speciel a mobilokkal kapcsolatosan). De általában csak a jótállás az, ami ténylegesen foglalkoztatja az embereket, vásárlókat (de ez mégis hátrányosabb, mert itt ha nem ismeri el a kedves gyártó/értékesítő, neked kell szakértő révén bizonyítanod a hibát, és annak eredetét). Nyugodtan lehet fordulni ilyen esetekben az 1 év elteltével is a forgalmazóhoz/gyártóhoz, ugyanis jogos igénnyel lépsz fel velük szemben, és neked is megéri, ha sikerül átpaszírozni rajtuk az igényed. De itt már eléggé belemélyedtünk, remélem nem cifráztam túl a dolgot. Sok esetben tartózkodnak ennek eleget tenni, de ilyenkor egyet kell tenni, kellő erélyességgel fellépsz, és elismerik a jogos igényed, számtalanszor tapasztaltam én magam is a hétköznapokban :))

Új hozzászólás Aktív témák