Hirdetés
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell notebook topic
- A frissítési frekvenciához igazítja a képkockagenerálást az új Lossless Scaling
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Leszámol a fekete képernyős hibákkal a GeForce driver gyorsjavítása
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- A beágyazott rendszerek területére is jön az új EPYC generáció
Új hozzászólás Aktív témák
-
tuzpenge
őstag
válasz
dabgergo #8897 üzenetére
Szerintem használtautónál nincs se garancia se szavatosság...persze a fő alkatrészekre elvileg van fél év (akárhonnan veszed magán vs kereskedő), de ne gondold hogy pl egy kerékcsapágynál bármit is kapsz vagy egy injektornál, vezérlésnél....A legjobb ha viszel magaddal egy szakit és kérsz egy állapotfelmérést.
Az ioniq pedig úgy marad garanciás (az akksija) hogy a szervizkönyvbe: vagy 1 év vagy 15.000 km-ként van egy bejegyzés pecséttel (amelyik hamarabb bekövetkezik). Max 1000 km és 30 nap túlfutás megengedett, de ha ez nincs meg akkor ígyis-úgyis ugrott a gari...
Szóval itt a szervizkönyv a lényeg hogy megfelelően és időben legyen vezetve! -
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Sosem vettem még használt autót nem ismerőstől és nem magánszemélytől.
Most van egy 28-as Ioniq amit kinéztem, nem is konkrétan autó specifikusan, de mire érdemes figyelni egy ilyen adás-vételnél? Szerződésben milyen cseles részletek lehetnek akár garancia vagy bármi más kapcsán?[ Szerkesztve ]
-
-
Vesa
veterán
válasz
#48584626 #8882 üzenetére
Ízlések és stb, de nekem ez nagyon förtelmesen néz ki. Ráadásul mindenki megy el az EV-k miatt futurisztikus irányba, szerintem helyesen, mert az auto design 40 éve egyhelyben topogott, csak kicsit variáltak itt-ott, de érdemben nem sokat változott semmi. A BMW meg valamiért úgy érzi, hogy vissza kell térni a régi formákhoz...Az idősebbek biztos gerjednek majd rá, de a fiatalok már kérdésesebb (bár én is öreg vagyok, mégsem tetszik ez a forma). Mindegy, meglátjuk mennyire térnek el a sorozat modelleknél a koncepciótól, lehet, hogy jó lesz. Kíváncsi vagyok a végeredményre.
Kroni1
A földig érő vese nekem sem tetszik, az egyetlen autó amelyiken működik, az az i7. Ahhoz a batár tankhoz viszont nagyon megy. i4-hez már egyáltalán nem, és az a baj, hogy nem gondolták át a rendszámot sem. Nincs neki hely, így aztán végképp okádék lesz mindegyik, mert bele kell tenni a vesébe a rendszámot. Azért ez egy elég amatőr hiba egy tervezőtől.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #8890 üzenetére
Az hogy szar ajánlatokat kaptál, nem a rendszer hibája. Nem vagyok neres, de a hatodik autó oplizinges. És az összes korábbi cég ahol dolgoztam ezt csinálta. És mo-n több százezer ilyen általad hülyének titulált ember van, aki érti a matekot
-
FIREBLADE78
addikt
Tudtam,hogy ezzel fogsz jönni. Csak vedd számításbs,hogy 3x-os áron számolja neked ezeket a szolgáltatásokat. Tehát rohadtul nem éri meg. Lejár a lízingem és eladom a francba a kocsit és visszaforgatom. Itt mit forgatsz vissza? Semmit. Nem tudsz meggyőzni. Operatív a legrosszabb finanszírozási forma a világon. Kivéve ha neres vagy. Akkor levan szarva
-
Semin
őstag
válasz
FIREBLADE78 #8885 üzenetére
még a kocsi sem lesz a tiéd soha.
És ami még nem lesz a tiéd:- Kopó alkatrészek költsége
- Kötelező szervizek/karbantartás költsége
- Biztosítási költségek
- Meghibásodások kockázata/javítása
(bérlés esetén pótolják a meghibásodott autót)
- Baleset esetén az amortizációNem kell folyamatosan bérelned, csak amikor szükséged van rá, tehát szüneteltethető.
Váltogathatod az autód a neked megfelelő típusok között.
Egész évben TESLA de nyaralni 6-8 személyes kisbusz.Én el tudom képzelni, hogy ez valakinek megéri.
-
biker
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #8885 üzenetére
Ez így téves. A díjban benne van minden szerviz, gumicsere, karbantartás is, ami lizing esetén plusz költség, és a végén megveheted maradványértéken
Ez a tartós bérlet vagy operativ lizing -
biker
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #8878 üzenetére
Ők sem vettek semmit, BÉRLIK az autókat, és ebben van ilyen rizikó, hogy vissza kell adni, mert felmondják a bérleted.
-
#48584626
törölt tag
Én láttam ezt élőben most az IAAn. Szerintem jó lesz az irány. Nyilván egy SUV az másmilyen arányokkal rendelkezik, de a formanyelv az ugyanaz lesz.
Meg aztán az is látható, hogy a tömegeknek szánt típusok visszafogottabbak, a résmodellek az extrémebbek.
Én mondjuk ebben semennyire sem látok PSA-t.
-
Kroni1
veterán
Elolvastam ezt a szerintem tök jó összefoglalót, és egyre közelebb egy 24kw Nissan Leaf vásárlása, már az asszony is jóváhagyta a projektet!
Következő kérdéseim lennének még:
- 1xfázison 32A mennyire szűk keresztmetszet otthoni töltéshez?
- Ahogy egy akku degradálódik, úgy a szükséges töltési idő ezzel egyenes arányban csökken?
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Ettől? Én is szeretem a BMW-t de nálam már a ping-pong asztal méretű vesékkel végleg elvágták magukat. Ez a design teljesen visszafogott és szerethető ahhoz képest amit az utóbbi években csinálnak. Mondható akár unalmasnak is, tényleg kissé a stellantis irány jut eszembe róla nekem is.
-
biker
nagyúr
válasz
ratkaics #8874 üzenetére
több embernek azonnali szerződésfelmondás ment ki, mert visszaveszi az autót a finanszírozó. Ezek a hírek keringenek, hogy mennyire igaz és hány embert érint, nem tudni
Van aki azt híreszteli, bedőlt a cég, vagy csak felmondta a finanszírozást a bank. Nem tudni, mert 130 komment és nem szólalt meg senki a cégtől. -
WiZARD
addikt
101ev park game over?
Schawo? -
pityu8
tag
Tudtok valamit a BYD delfin rendelésről? Mennyit rendeltek, adnak valami kedvezményt az árból, mennyi a Casco, kötelező, szerviz, stb.? Állítólag januári átvétellel lehet 10% befizetésével rendelni. Nagyon gondolkozom rajta, de tele vagyok kérdésekkel, kétségekkel. Van valahol saját fóruma esetleg?
-
Kroni1
veterán
aha, így már értem, köszi mindenkinek. Ezeket a kis 4személyesek azért nem is néztem, mert nem akarnék ekkora kompromisszumot, másrészt meg sztem nem sokkal lennének olcsóbbak egy leafnél.
Az outlander volt még lehetőségek közt, de elvetettem mert az igen drága és feleslegesen nagy a városi dolgainkra, meg az elektromos hatótávja sem az igazi, és nem épp praktikus parkolni sem. Akkor már inkább a Volvo dízeles hibrid megoldása, vagy méginkább egy Leaf ami nekünk való lenne, és az Espace meg megmarad hosszabb utakra, eladni az már ugyis nehezen tudnám, hosszu utra bepakolni 3 gyerekkel viszont annál jobb nincs személyautóban.
-
ratkaics
senior tag
Nem tudom mekkorák a gyerekek, de ha kellenek az ülésmagasítók a gyerekeknek, akkor bajba lesztek öt fővel bármelyik eddig említett autóval.
Az én tippem egy Peugeot e-Partner lenne, még a régi 20kWh-ás verzió. De egyrészt nem sok van belőle, másrészt szerintébb kicsit drágábbak az említett limitnél. -
axioma
veterán
trio: Mitsubishi iMiev, Peugeot Ion, Citroen C-Zero [utobbi ketto majdnem csak atemblemazott, kis kulonbsegek vannak meg kicsivel kisebb akku; de az en nem tul acelos peldanyom is viszi telen a 60km-t biztosra - igaz, ritkan futok, garazsbol indulok].
De ez csak 4 fos auto, akkor nalatok nem jatszik, maradj a leaf-nel. Amugy ha nem kell masodik legyen, a phev Mitsu outlander [pakolhatobb, de csak 35 e-km-re szamolgatsz] is megoldas lehet, lecsereleskent, ott napi nemsok km maradhat benzinbol. [szerk Ampera szigoruan 4 szem, az neked nem jo][ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Igen, gyakrany megyünk és jövünk egyszerre melóba úgy h 5en vagyunk és így legalább a közelebbi kirándulós progikra is tudnánk 5en ülni a kocsiban, ez nagyon fontos lenne..
1 fázis van csak, a zoe így nem az igazi, én is egy régebbi kis leaf-re gondoltam alapból. A trio az konkrétan micsoda amúgy? -
axioma
veterán
Az 5 szemelyes a szuk keresztmetszet. A kicsi olcso autok 4 szemelyesek [kei-car]. Ami 5 es olcso az kb. nissan leaf, vagy nagyon kehes renault zoe, de az utobbi csak 3 fazis eseten ajanlott [1f-rol nagy veszteseggel toltheto].
A 3 gyereket 2 szulo viszi, vagy miert kell az 5 ules? Mert a trio az neked tokeletes lenne erre, de az [papiron, mert abba fizikailag be lehet ulni, nem osztott a hatso ules] 4 szemelyes. -
Kroni1
veterán
Sziasztok!
Használt elektromos autó vásárlásán vagy behozatalán töröm a fejemet. A három kicsi gyerekeket hordjuk csak autóval oviba/suliba/edzésre/logopédiára, stb. És ez jelenleg havi kb 80-100e Ft üzemanyagköltség, a nagy diesellel. Van viszont még 7 év amíg a napelemes rendszerem éves elszámolású, és van többlettermelésem. Ezért szerintem abszolút megérné, pont kihúzhatnánk addig az időszakig amíg elég nagyok lesznek az egyedül közlekedéshez.
Viszont nem tudom mennyire érné meg külföldről hozni, és hogy egyáltalán milyen tipust. Kritérium:
- olcsó legyen, a 3-4 milliónál ne legyen több,
- 5 személyes legyen
- hosszabb távon tudjon egy töltéssel 50-60km-t.Megpróbálom átnyálazni a topicot. Minden infót addig elöre is köszönök!
-
madgie
titán
válasz
Andras6800 #8843 üzenetére
"Érdekesen néz ki"
Letakarod az első lámpa "csíkját" a vesékkel együtt, odarajzolod a Megane elejét, jé, egy Renault. Odarajzolod a Diego-fogas menetfényt, jé, egy Peugeot.
Tizenkettő egy tucat, legalábbis a kép alapján. -
axioma
veterán
Elemet kene cserelni a taviranyitos kulcsaban a Peugeot Ion-nak. Bar kivulrol megegyezik a peugeot kulcsokkal, de azok szetszedos videojaban az elso szetpattintas utan latszik a NYAK, mig ebben egy muanyag tokozasban van, rairva az elem tipusa es egy nyil ami gondolom a nyitas iranya, de - szettores veszelye nelkul - tobben se sikerult szetszedjuk. Valakinek esetleg van tapasztalata?
-
#48584626
törölt tag
Nincs kizárva. Bár a mostani autómmal tényleg nagyon meg vagyok elégedve, és semmi baja.
Igazából EV akkor jön majd komolyan szóba, ha egyszer már tényleg kiköltözünk vidékre. Itt nem tudok háznál EVt tölteni, úgy meg nehézkes. Ez meg olyan 4-5 év múlva lesz időszerű, ha megérem.
Bár azt megjegyezném hogy a topik címe Elektromos autók.... és nem Elektromos autósok
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
válasz
Andras6800 #8843 üzenetére
A következő információk nyilvánosak jelenleg:
- Gen 6 hajtáslánc, teljesen új motorok, kétféle saját fejlesztésű hengeres cella, (4695 és 46120), 800V, cell-to-pack, modulok nélkül.
- BEV- only platform, strukturális akku.
- teljesen új, integrált software architektúra.
- panoramic hud -
#48584626
törölt tag
válasz
FIREBLADE78 #8841 üzenetére
Lehet, de jó is lesz
Már a mostani iX3 is teljesen rendben van, ez meg egy komoly technológiai ugrás lesz ahhoz képest. (meg úgy mindenhez képest is, ami ma kapható)
-
#48584626
törölt tag
válasz
FIREBLADE78 #8838 üzenetére
Neue Klasse SUV, X3 formátumban.
-
biker
nagyúr
válasz
Gabesz87 #8835 üzenetére
igen, a benyben benne van a DLB-hez minden, 3-6 lakatfogó, az elektronika és a töltő
wallbox esetén valami 445e a mérő és a töltő együtt, rakd be kosárba a konfigurátorralÉs a teltonikánál is kell egy mérő, legolcsóbb modbusos és kompatibilis mérő 60e+áfa
Az Aurora töltőknél is benne van a vezérlés is az árban, az vezeték nélküli átvitellel megy.
-
Gabesz87
veterán
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de attól, hogy 3x16A-em van, 22kW-is töltőt is be lehet tenni!? Nyilván csak 11kW-al fog tudni tölteni. Csak mert pl. a Beny-ből ahogy látom vagy 1x32, vagy 3x32A a választék. Én itt a listában amúgy totál elvesztem, annyi féle variáns van. Írtad hogy van OCPP-s, ami a wallbox alatt van ~40-el. De én itt az OCPP-set br.317k-ért látom. 353k a Telto is.
Jan. végén jár le egyébként Fundamentánk, van 1-2 dolog, amit megcsináltatunk, és ha még marad pénz, akkor lehet, hogy erre fordítanám. Kerül amibe kerül.
-
ratkaics
senior tag
válasz
Gabesz87 #8824 üzenetére
Solaredge inverterem van.
Én inkább az EVSE-t venném meg smartmeterrel, mert akkor biztosan működni fog a töltésszabályozás.
Eszembe jutotott a magyar csapat, akik ilyenben utaznak: Voltie.
De itt a topiklalók között is van olyan, aki EVSE-k forgalmazásában és telepítésében érdekelt. Szerintem rövidesen hozzá fog szólni a témához. -
Gabesz87
veterán
válasz
ratkaics #8823 üzenetére
Óh a csudába. Milyen invertered van? Akkor mégis kénytelen leszek valahogy beköttetni majd ezt a Fronius Smart Metert. Csak az a legbiztosabb megoldás. De ha van egy Smart Meterem, akkor ahhoz még kelleni fog egy teljesítmény szabályozó? Nem tudom mondjuk a Fronius saját megoldása (Wattpilot) hogysmint működik. Nem gondoltam, hogy ez ilyen bonyolult lesz.
-
ratkaics
senior tag
válasz
Gabesz87 #8822 üzenetére
Kell a slimme meter is a töltési teljesítmény szabályozáshoz nálam, mert nekem csak smartEVSE-m van, nincs hozzá smart meter.
Nálam úgy működik, hogy a HA-hoz befut a slimme metertől az adat az óra p1 portjáról. Valamint a napelemes inverter aktuális adatai is. Majd a HA-ban van arra egy kis számolgatás, hogy mennyi is a "felesleg" napelemből és az ennek megfelelő töltési áramerősséget állitja be a HA a smartEVSE-n.
Fontos, hogy mivel a p1 portról csak kb 10másodpercenként jön adat, ezért ez a megoldás arra semmiképpen nem jó, hogy, ha 3x16A-ed van és 11kW-os töltőd, akkor úgy szabályozzon, hogy ne menjen le kismegszakító, ha egy nagyobb fogyasztó elindul autó töltés közben. Ehhez mindenképpen egy olyan mérő kell, ami gyorsan vesz mintát és az ármaerősség is előjellel jelenik meg minimum egy tizedes jegyig. -
Gabesz87
veterán
válasz
ratkaics #8821 üzenetére
Köszi az infót. Mostmár egyre inkább össze vagyok zavarodva a lehetséges megoldások tekintetében
Tehát neked voltaképp a smartEVSE a kulcs, ez figyeli, és szabélyozza a teljesítményt. Így voltaképp a Slimme Meter neked úgymond töltés szempontjából szükségtelen!? Vagy rosszul gondolom? Mert a másik (vagy inkább egyik lehetséges) módszer, amit írtam is, hogy magát a szabályozást a Slimme Meterre bízni, és egy OCPP-s töltővel működik a dolog, csak akkor ez az elmondásod alapján igencsak bonyolult, nehézskes. Van még egy dolog, ami kérdésként felmerült bennem.
Nézegettem a lentebb említett Beny töltőket, de úgy látom az adatlapján, hogy az OCPP opcionális . Ha jól gondolom ITT a variánsok alapján, OCPP-vel, és DLB-vel (ami a terhelés megosztó, vagyis kb. u.a. mint pl. nálad a smartEVSE?) 317k. Szóval nekem kicsit ezek a smart meterek, terhelés megosztók homályosak még, hogy melyik mihez kell, hová kell, mit csinál stb. Elnézést, nem vagyok jártas annyira a témában, próbálom megérteni -
ratkaics
senior tag
válasz
Gabesz87 #8805 üzenetére
Én magamnak oldotram meg HA-ban a töltés vezérlést. Nekem is slimme meter-em van és smartEVSE a töltés vezérlő. De kell hozzá programozgatni a HA-t.
Több cégnek is létezik kész megoldása erre. Van egy magyar cég, akik elég rugalmasak, még az is lehet, hogy a slimmeter-t is tudnák integrálni, csak nem jut eszembe a nevük.
Viszont sajnos a P1 porton előjel nélkül jelenik csak meg a fázisobkénti áramerősség, a pillanatnyi teljesítmény pesig nincs lebontva fázisokra. Így nem olyan egyszerű "kimatekozni" belőle a dolgokat, ezért szokták inkább saját okosmérőre bízni a fogyasztásmérést. -
#48584626
törölt tag
válasz
FIREBLADE78 #8819 üzenetére
Nem láttam még én sem, csak álcázva. De képeken tök jó.
-
FIREBLADE78
addikt
Atto 3 full extra 15. Nekem nagyon bejön
-
#48584626
törölt tag
válasz
FIREBLADE78 #8811 üzenetére
Újat?
Nemsokára jön az új Mini a piacra, érdemes lesz megnézni. -
FIREBLADE78
addikt
Pözsót valamiért nem akar. Pedig azt venném. Az új bitang vagány. Cuprára mindjárt ránézek. Lehet mini lesz a befutó. Azt el lehet adni címszóval.
Mindent el lehet adni...
-
WiZARD
addikt
válasz
FIREBLADE78 #8811 üzenetére
Anyámékat úgy megcsapta a villanyautózás szele (~4 hónapja vett egy Y-t fater, és imádja) hogy eddig egy EX30at terveztek anyámnak, aztán 2 hete képesek voltak venni egy pluginhibrid XC40et
én már feladtam, hogy megértsem őket, vagy megpróbáljam befolyásolni azt amit kitalálnak...
-
madgie
titán
válasz
FIREBLADE78 #8811 üzenetére
Múlt héten volt egy készletes Cupra Born 13,5 millióért, adaptív lengéscsillapítóval, lehet csak elárazás volt, de szerintem az bitang vétel volt. Kár, hogy most már jóval drágább.
-
válasz
FIREBLADE78 #8811 üzenetére
Csak város, kis kihasználtságra e208-at vagy eGolfot vennék.
-
FIREBLADE78
addikt
Kis tanács kellene. Anyámnak kellene egy villanyos. 98%-ban város. Amúgy felesleges a kocsi,mert sztem havonta 2x ha használná,de kell... Jó. Árban jóval 20 alatt kellene maradni. Dacia és egyéb hulladékok kizárva. Vw mondja. Új id3-at tök jó áron el lehet hozni. Faceliftben ült már valaki? Mini nagyon drága lett. Van vw,cupra,Opel,Peugeot. Szerintetek?
-
kiserik
senior tag
"Micro-hybrid electrical power system
As first Original Equipment Manufacturer (OEM) the BMW Group has introduced micro-hybrid functions in high volume series vehicles in March 2007 (see Fig. 1). As described in detail in Sections 2.2 Functionality of automatic engine start/stop, 2.3 Functionality of brake energy regeneration the micro-hybrid functions are based on the 14 V power system with only slightly modified current series components and a 12 V valve-regulated lead–acid (VRLA) battery in absorbent glass mat (AGM) technology." Forrás: sciencedirect.com -
WiZARD
addikt
válasz
Gabesz87 #8805 üzenetére
Én terveztem HA-n keresztül állítani töltő teljesítményt, de kész megoldás nem volt rá, a programozás részéhez kevés vagyok, hogy nulláról megoldjam így elengedtem. (pedig a HW oldal adott volt)
Végül vettem egy Beny töltőt ami megoldja ezt magának. OCPP nincs, lehet, hogy néha jól jönne, de megvagyok nélküle.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
Sziasztok. Kíváncsiságból érdeklődnék, hogy nagyjából mennyibe kerül telepitessel együtt egy 11kW 3x16A wallbox? Tegnap rendeltem egy Slimme meter gateway -t a villanyóra P1 portjara. Home Assistant adott. Hallottam az OCPP-ről, ami által (az okosmerővel kiegészítve) lehetőség nyílik a töltő okos vezérlésére, pl.hogy a teljesítményt a ház által használt teljesitmenynek megfeleloen állítsa. Ahogy nézegettem, talán a legolcsóbb ilyen ocpp képes töltő a Wallbox Pulsar Plus olyan 280k körül. Használ valaki ilyen konstrukciót?
-
axioma
veterán
válasz
#48584626 #8803 üzenetére
A bmw hivta igy azt, hogy a 12V akkut bizonyos hiszterezisen belul csak fekezeskor tolti, nem barmikor amikor van mibol es nincs tele. Amire mero atveres a hibrid szot hasznalni. Nyilvan nem a muszaki megoldasra ertem hogy ok talaltak ki [hehe, ha nem, akkor csak kullogtak a konkurencia mogott?], de ok neveztek el ezt a mukodesi modot szandekosan megtevesztoen, en magam olvastam a marketinganyagaikban annyira nem akartam elhinni hogy erre ne lenne rogton gvh vizsgalat...
-
#48584626
törölt tag
A feltörekvő márkáknak mindig ez a problémája. Nincs szerviz, nincs alkatrész, nincs szakember, nincs időpont.
Amúgy aki tud németül, (lehet automatikusan feliratozni angolra, nagyjából jó az is) érdemes megnézni Chris CarManiac BYD tesztjét. A vezetéstámogató rendszerek meg az útvonaltervező fejezet különösen szórakoztató, a töltési idő meg kritikán aluli.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest