- AMD Hawk Point SoC APU-val szerelt Geekom minigép tűnt fel a láthatáron
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Amazon Fire TV stick/box
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Kínos ügy lett az OpenAI Scarlett Johansson-botránya
it Scarlett Johansson nem adta a hangját az OpenAI-nak, azonban állítása szerint ennek ellenére is az övére hasonlít az, ahogy a chatbot megszólalt.
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
ha te a marketing bullshitnek hiszel, hajrá. Egyébként karikázz be egyetlen részt ezen a weblapon, ahol le van írva, konnektoros töltőről 1x10A-el mennyi idő alatt tölt fel.
Épp nemrég vitatkoztam egy hasonló okossal, egy 3fázsból egy fázist összegző inverterrel kapcsolatban, milyen fa..a dolog, és le van írva, 1% a vesztesége, miért mondom hogy 40%?
És az se érdekelte, hogy 3x14,5A a bemenet (10kW) és 1x25A (5,2kW) a kimenet, szerinte valós az 1% veszteség, hiszen a gyártó leírta, ott van az adatlapon.Mivel a motor 3fázisú amit trafónak használ, és fizikai tény, hogy 3f trafó vagy 3f motor egy fázsról 2/3 teljesítménynél többet nem érhet el, ezért ha tetszik, ha nem, ha leírja valaki, ha nem, ez az alap.
Lásd betonkeverő egy fázisról két kondival, amit bárki tud, hégy fél kézzel le lehet fogni, és óvatosan kell pakolni, akkor is ha a szomszéd barátjának az unokaöcse betonkeverője megy egy fázisról telepakolva.Fogd a zoédat, mikor egy kb értelmezhető pontos értéken van, pl 50% dugd be a kis konnektros töltődet egy fogymérő mellett a kocsiba, és nézd meg 100%-ig mennyi energiát vesz fel a hálózatból, szrozd meg kettővel, és kijön, mennyire kell púposnak legyen az akku hogy beleférjen.
Tényekkel hit ellenében nem vagyok hajlandó vitatkozniAz ADAC szerint minden más autó <10% veszteséggel tölt, a zoe 20% 11kW-ról 3x16A-el: [link]
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Én kérek elnézést, hogy a belinkelt oldal összes kattintható tabján nem mentem végig, hátha ott a megoldás.
Amúgy nem, nem írja le ÉRTHETŐEN, vagyis mindenki számára egyértelműen.
Ha kiszorzod, akkor valóban kiderül, hogy 22kW-ról kb 65kWh megy bele, 2,3kW-ról meg 85kWh megy bele, a nettó 52 bruttó 54,7 kWh akkuba.az lenne a korrekt, ha leírnák, mennyi a veszteséged, amit kidobsz az ablakon.
"Egyébként kifejezetten sz@rul esik, hogy ezer éve ismerjük egymást a fórumról és azt hiszed, hogy beleszerelmesedtem valami retek másfél tonnás vasdarabba."
Az a helyzet, kicsit kisebb fejfájással ébredek, te meg kicsit pontosabban fogalmazol, nem lesz félreértés. Így már értem, mire céloztál.
Ja és ne érts félre, én MINDEN autógyártót köteleznék erre! Így kellene kiírni az adatokat:
Mindenkinek így kellene!
Mellétéve a Dc töltési veszteséget is.Ja és a belsőégésű motoros autókat is, kiírni az autó mozgatásához szükségs energia 1,7l/100k (kb 14kWh/100km) a maradék a motor vesztesége, mert azok hatásfoka még mindig 27-30% közt mozog legjobb esetben, + kell a segéderendezéseknek is energia, amit a motor állít elő.
Villanyautónál legalább a teljes akkuból kivett számok már megvannak.szerk: elbacctam az első három oszlopot, 2,54-el szoroztam a 2:54-et holott az 2,95óra na mindegy, a kiírás jellege lett volna a cél
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Ez valószínűleg jó. A Schuko csatlakozás két félből áll. A töltő oldali rész mindkettőnél full random "elméletileg 16A" dugónak látszik. Nem úgy tűnik, mintha ott valami hatalmas tudást vittek volna a termékbe. Persze a kockázat felezése is valami.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Rengeteg ilyen verzió van, nekem 12A-es van, az is tudja izzítani a vezetéket is. Évekig használtam 3,3kw-os hőlégbefúvókat, de sose mertem otthagyni magukra az épületben. Ugyanott volt 2 db 5kw-os klímám közösítve egy schukora - okos klímás szerelő - meg is feketedett az egyik láb első nagyobb téli terheléskor. Szerinte sose vesz fel 1,5kw-nál többet/db. Utána nem volt közös csatlakozón többet… határon járatni sok-sok órát szerintem se túl jó ötlet.
Meg 22kw-os ipari hőlégbe-fúvót is 3x40A-en… azt se akartam felügyelet nélkül hagyni.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
GalaHU
őstag
Az asszonynak lenne a gyerkőcöt hurcolászni meg melózni menni, max napi 60km. Otthon töltenénk, hamarosan napelem is lesz... A Golf jóval autószerűbb, a BMW-től kicsit idegenkedik. Nekem az a bajom vele, hogyha reccs van, azt csak rohadt drágán (már ha) lehet javítani. Volt itt valakinek törése i3-al?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
axioma
veterán
52kWh gondolom nem ingazas alatt fogy el, hanem inkabb "kikuldetes" jellegu utakon... hany ora utazas azt (aka'r fele ala') elhasznalni?
Mondjuk most az otthon tolteni tudo es szinte csak varosban hasznalt autok villanyosra cserelese az ami kb. kompromisszum-mentes, de a beruhazasi faktor miatt nem mukodik me'g (elonye is van amig kicsi az ara'nyuk - addig nekunk maradnak a kedvezmenyek pl. parkolas, de ertelemszeruen ez nem ossztarsadalmi elony). -
Vesa
veterán
"Van még rá három év gari, ha valami baja lesz, majd megjavítják."
Optimista vagy, nekem sajnos elég sz*r tapasztalataim vannak. Van egy kattanó hang a kocsimon, amikor elindulok vagy regen. fékezek. Elölről, a hajtómű felől jön. Nem igazán tetszik, szerintem ez nem normális.
A kocsi garis, így elvittem a szakszervizbe. 30eFt-ért "átvizsgálták", majd közölték, hogy az autó tökéletes, a koppanó hangot megszüntették. Ó hogyne...Amint kigurultam a szerviz kapuján, már koppant is.Namost ebben ugye az a szép, hogy ha a szerviz nem ismeri el a hibát, hibának, akkor gariban sem fogja megjavítani. Közben az idő múlik, a gari pedig előbb-utóbb le fog járni és game over.
Most viszem egy másik márkaszervizbe, de őszintén szólva, nincsenek nagy elvárásaim, szerintem onnan is ki leszek b*szva azzal a dumával, hogy semmi baja nincs. Közben meg lehet, hogy hajtóműhibás, aminek a fizetős árába inkább nem szeretnék belegondolni.
Most én userként hogyan bizonyítsam be, hogy ez egy komoly hiba is lehet amit gariban kéne javítaniuk?
Maximum meg tudom várni amíg szétesik, aztán az vagy gari időben történik és akkor már ők sem tagadhatják le, vagy nem, és akkor kb. gazdasági totálkár.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
opr
veterán
Jó, csak egy zoe-nál ezt elintézi az ember egy szomorkás kis félmosollyal meg egy legyintéssel, hogy hát igen, olcsó kis francia kocsi, nagyon jó ár - érték aránnyal, vannak ilyen dolgok, mindent nem lehet, na.
Viszont egy brutál drága BMW-nél nagyon mások az elvárások. Megint jött a hagyományos gyártó, aki majd jól megmutatja az ipari hulladék teslanak...Megmondom őszintén, ez a videó most nekem kicsit fájt, mert az i40 (az orrát leszámítva) nagyon tetszett. Az illesztési hézagok már faszák a teslakilleren, már csak az kéne, hogy mint autó legyen használható.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cOxeR
Ármester
Érdekes, nem gondoltam volna, hogy ez lehet gond.
Más, valamiért nekem a Zoe sose volt képben, meg is lepődtem mennyire jól meg tud indulni.
1-2 napja egymás mellől indultunk és gondoltam gyorsba váltok 2 sávot lerajtolva a zoet jobb szelsőből bal kanyarodóba, éppen befértem. :D -
opr
veterán
Jo, de ez az illiberalis gyorsnaszadnak is koszonheto, ami csak ugy tolja maga elott a forintot (a vizesesen lefele). Emiatt forintban nem is nezem mar az uj autok arait, gyakorlatilag nincs ertelme. Igy folytatjuk, lesz meg 20 millio is a Zoe 5 evesen hasznaltan is, ne felj.
Amugy ezen felul is, nevetsegesen megdragultak az autok, de ez teljesen ertheto, igy is eves varolistak vannak kb mindenre, miert adnak olcsobban? En se adnam."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cOxeR
Ármester
Ezért volt előbb meg az S felni, meg a szélesebb gumi mint az autó, ez sokat segít (ültetést csak a komfort illetve a későbbi eladás miatt nem kapott, az jelentene sokat) . - hirtelen manőverezés nagyobb sebességnél nem előnye, téli felni/gumi szettel nem is nagyon megyek 110-es tempó fölé, vezettem azért instabilabb autókat is.
-
biker
nagyúr
ha 4 évente kell, nem gond. a gond hogy az új autóban egy éven belül meghal és közlik, ja a kisakkura ólomakku 6 hónap gari van. Aztán vered az asztalt, hirtelen kicserélik, egy ugyanolyan nem megfelelőre
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Van akinek 4, másnak meg sokkal hamarabb. Alig van 4 éves villany Niro/Kona, mégis több tucatnyi kisakku hiba a fórumban. Nálam egyelőre nincs komoly gond (1,5 év@25e km), bár hosszabb pihenőnél egyszer már volt, hogy jelzett az elektronika, hogy alacsony feszültség, de használatra "megjavult". A probléma a kisakkuval a túlmerülés szokott lenni. Huzamosabb állás hatására a fogyasztók (online kapcsolat pl) lemerítik. A beállított kondicionálás ellenére az autó időnként elfelejti megtenni (a nagy akkuból tölteni a kicsit).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Kétszáz felett padlógázzal a német autópályán? Azért azt nem csinálja olyan túl gyakran, Norvégiában valami 110 a sebességhatár az autópályán.
Jellemzően én se bírom kivárni a videóit (amúgy sem vagyok egy nagy videónéző, mindig belepörgetek)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
Pedig ezekben a videókban már csak a lényeg van
Ott van még a komplett livestream isAmúgy én is át szoktam tekerni.
Konkrét videóból:
86% - 30kW
200 km később Tesla SUC - 7% - 98kW ~1 óra 40 perc töltés után 95%
300 km később Ionity - 11% - 98kW végül 52 perc alatt 71%-ra sikerült tölteni
Aztán jön még másik SUC meg másik Ionity, azoknál se gyorsabb. Próbálkozik varázslatokkal, mint hogy 2x AC-n tölteni és állítólag utána gyors lesz megint a DC, de nem lett gyorsabb...Nem is egyedi eset, kommentelők közt is van aki tapasztalt ilyet:
"I had the same issue with my i4 M50 on the last few charging stops on a 1200 km single day trip from Italy to Germany, always capping at 100 kW. Thought it were the chargers. I wonder how it exacly works so I can plan better? What if I only do 2 or 3 charging stops per day but are on the road for several days? This really sucks and should have been communicated better by BMW."Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Vezetés közben Teslan sem megy, ne is menjen semmin, így is telefont nyomkod mindenki...
De azért 10-20-30 perces töltés közben néha jó, akár netflix akár youtube akár más. Legalábbis én néha halálra unnám magam ha csak ott kéne ülni és a kemény műanyagokat kopogtatni.
Hát még ha egy BMW felé órás töltést kéne kivárnom, de lehet a premium puha műanyag szórakoztatóbb.Persze nyilván egyszerűbb azt mondani hogy hülyeség ha már nekem úgysincs... Ahogy a saját töltőhálózat is felesleges meg fsd is és gyorsulni se akar igazából senki, na meg különben is az mekkora baromság a fingoparna, komoly autóba nincs ilyen.
Én hülye ezt a posztot is városi vezetés közben írtam, a többinél nem jobb önvezető mellett.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Az egész Netflix téma egy vakvágány. Létezik telefon, tablet, ha nem tudnék élni Netflix nélkül egy autóban, akkor nézném azokon. Úgy van itt beállítva ez az egész, mintha Tesla nélkül nem lehetne hozzáférni a Flixhez és ez egy ultimate érv lenne mellette. Ez nyilván tévedés, függetlenül attól, hogy AA-n, vagy Carplay-en mennyi mókolással oldható meg, mert az a kettő csak annyit csinál, hogy a központi kijelzőn teszi nézhetővé. Vezetés közben eleve a világ f*szsága filmezni, hiszen balesetveszélyes. Ha viszont arról van szó, hogy töltés közben legyen Netlix, ahhoz meg nem kell Tesla, ott vannak a fent említett eszközök, és ennyi.
A tudomány a valóság költészete!
-
Itt azért álljunk meg egy pillanatra. A villanymotornak az említett tesztben nem a hideg terhelhetősége a kérdés- míg az ICE motornak igen. És a 15 éves passat ( tudom mert volt 500k méter feletti touaregem, csippel!) is kibírja ezt. Amit a cikk mondani akart még ha elég sután is, hogy egy akkumulátor ha már használt akkor hiába a papíron állított tulajdonsága ha az csak az új állapotára és bizonyos restrikciókkal vonatkozik.
Ezzel nem állítom , hogy bármilyen formában elfogadható lenne amit következtetésként állít az írója, csak hogy össze van keverve benne az alma a körtével és ti még magatokra is veszitek teljesen feleslegesen!Egy EV egyszerűen nem erre van. Mág pályázásra sem igazán. Országút és város ami a terepe és ott bizony nem nagyon van aki megszorongassa. A pálya meg vagy nagy ccm ICE (bentin vagy dízel) terep. Szerintem ennél többet kár belelátni ebbe.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
ribarszki
őstag
Persze, az 5709-es hozzászólásomban ezért írtam. Csak baromira sürget a dolog, mert holnap igent vagy nemet kell mondanom a Nirora. De nekem is pont ez a bajom amit te is írtál..
"Az első terv az volt, hogy elhozunk a szalonból egy tesztautó új Kia E-Nirot 5000km-rel. Viszont a Tesla hatalma árvágása megingatott ebben, hogy szabad-e most pl. Niroba ennyi pénzt belerakni? Mennyire fogja ez a piaci szegmens lekövetni a Tesla csökkentését? Mennyire vágja haza ezeknek az autóknak a használtautó árait? Mert egy legmagasabb felszereltségű E-Niro gyakorlatilag a Model Y árában van!
Érdemesebb most kivárni inkább?"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest