- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Apple asztali gépek
- VR topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- SONY LCD és LED TV-k
- Milyen alaplapot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- UHD filmek lejátszása
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #43398 üzenetére
Amikor utoljára erről volt szó, akkor Abu azt mondta, hogy az azért akcióznak a kereskedők, hogy a csökkenő árak mellett minél kisebb veszteséggel tudjanak túladni a portékán.
Azt én régebbi tapasztalatom mindig az volt, hogy a kiskereskedők ritkán tartanak készletet (talán a visszaküldött bontott termékek náluk maradtak)
Viszont nyilván amikor a nagykernél sincs raktáron, mint az elmúlt hónapok során, akkor ha valaki szeretne hasznot realizálni, akkor be kell(ett) vállalni a megrendelést, akár úgy is, hogy nincs rá azonnal vevő. (Csak néhány perccel azután, hogy kiírták, hogy van készleten)Egyrészt a bányászat nem szűnt meg. ez ETH hashrate 500TH/s, ami alacsonyabb, mint a csúcs 600TH/s, de nem zuhan.
A transaction fee is $4 körül stabilizálódott és az ETH árfolyam is $2000 körüli.Tehát a bánya nem dőlt be, csak nem nő tovább.
Másfélszeres áron lehet, hogy már vannak gamerek is, akik úgy gondolják, hogy annyiért már megéri.
Bocs a hosszas bevezetőért a kiskereskedelmi gyakorlattal kapcsolatban, csak arra akartam utalni, hogy nyilván ha a kisker bevállalt egy kártyát, amit valamilyen áron ki is fizetett, biztosan van egy ár, ami alá már nem szívesen megy. És nyilván így van egy a nagykernél és az importőrnél is.Én még nem engedném el a reményt, hogy még mehet lejjebb. Ha az ellátási lánc szinjein helyreáll a korábbi "rend", ha megtelnek a raktárak, akkor valószínűleg még megy lejjebb.
De ez nem lesz gyors.
Egyrészt mert túltermelés persze valószínűleg nem lesz. (Hacsaknem követte el valamelyik gyártó megint azt a hibát, hogy direkt többet termelt) Másrészt ahogy csökken az ár, úgy nőhet azok száma is, akik azt mondják, hogy ez az ár nekem már megfelel.Azt se felejtsük el, hogy nagyjából mindenhonnan az infláció híre folyik. Tehát tényleg nem tudhatod, hogy ha most 150%-os msrp nem lesz-e fél év múlva már 160%-os mindenféle bányászláz nélkül úgymond csak az infláció miatt.
-
Jacek
veterán
válasz
Yutani #43349 üzenetére
Szerintem elindult valami, itt svédben állandosultak nagyjából a készletek. Khhmm az árak kicsit lefe szálltak de még brutal. Egyedül 3080 nincs
De volt tegnap előtt megdöbbentő Asus TUF 3070 Ti 6400 koronáért bruttó! Ez 219e huf na percekig de volt ennyiért Proshop küldött mailt hogy vegyek
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #43108 üzenetére
Azt próbáltam érvelni, hogy szerintem azért várható, hogy a LHR kártyák legalább valamivel olcsóbbak lesznek, mert bármilyen ára is van a nem LHR kártyának, annak csak felét éri meg az LHR kártya - amennyiben a limit feleannyi HR-t eredményez.
Az ETH $2500 környékén stabilizálódni látszik egyelőre. [link]
Viszont van még egy érdekesség ami szerintem akár nagyobb hatással is lehet a GPU piac keresletére:
Június elején elkezdett csökkenni és egy $4-os szinten állt meg a tranzakciós jutalék [link]
Ami jelentős csökkenés a megelőző 4-5 hónap $15-20 áraihoz képest. Ugyanez érvényes a bitcoinra is.
Vannak bevételi statisztikák: [link](Gondolom a subsidy az elnyert ETH coin, a transaction fee meg az ami)
Talán ennek a növekedési megtorpanásnak köszönhető, hogy nagyon halványan elkezdtek csökkeni az árak és vannak készletek.
Ha az ETH ára és a tranzakciós díj így marad, esetleg csökken, hovatovább ha folytatódik az ETH2-re való átállás, akkor rendeződhetnek a GPU-k árai is.
De ebben az esetben is szerintem 2-3 negyedévbe telhet. -
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #43095 üzenetére
Szerintem ez az összefüggés csak akkor igaz, ha önmagában a gamerek irányából is olyan túlkereslet van, hogy még azonos áron is elkapkodják.
Eddig azt fektételeztük, hogy a "bármi áron" hozzáálláy azért inkább a bányászra jellemző, aki racionálisan kiszámolja, hogy neki milyen áron éri meg.
Az LHR verzióért viszont a bányász - elvileg - nem áll sorba. (Ez így nem pontos) tehát ha a többletkeresletet eddig a bányászok támasztották, akkor azonos áron annak kellene történnie, hogy benn áll a raktárban és a kereskedő kénytelen árat csökkenteni, hogy elvigyék."Nem pontos" : már elhangzott a topikban, hogy az árak nem a.gamerekre jellemző fps preferenciát tükrözik, hanem a MH/s/W/$ alapján alakulnak. Amit az előbb mondtam: a bányász kiszámolja, neki meddig éri meg a kártya. Ennek megfelelően én arra számítok, hogy az LHR kártyák ára valamivel alacsonyabb lesz, de nem feltétlenül esnek vissza msrp-re, különösen ha eddig a piaci ár az msrp több mint kétszerese volt. Ehhez is ki fogják kalkulálni a bányászok, hogy milyen áron éri meg bányászatra használni és az árminimum az lesz.
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #43050 üzenetére
Bár az AMD úgy reklámozta a zent - abun keresztül - hogy a tökéletes egyensúly a fogyasztás-teljesítmény-tranzisztor hármas vonatkozásában... azért szerintem benne van a levegőben, hogy az IPC növelésére egyre nagyobb arányú többlet-tranzisztort kell költeni.
Vagyis a magok egyre nagyobb kiterjedésűek és fogyasztásúak lesznek. Ezt általában kompenzálja a gsártástechnológia fejlődése. Ám most - az Apple révén - az arm egy új kihívás elé állította az x86 gyártókat.
Ez azt jelenti, hogy kénytelenek a gyártásrechnológia kompenzációs.hatását meghaladóan növelni a tranzisztorszámot, hogy lépést tudjanak tartani az arm kínálattal.Jim Keller az intelnél töltött ideje alatt azt mondta, a Cove magok mérete jelentős mértékben fog növekedni.
Viszont az egyszálas teljesítmény növelése ilyen módon igazából MT workload esetén nem térül meg, pontosabban nem eléggé hatékony. Valójában sem az, hogy annyival nagyobb, sem az, hogy annyival magasabb frekvenciát elér.
Lehetővé persze nyilván az teszi, ha az operációs fel van készítve a heterogén architektúrára. Valószínűleg ezt járja ki az Intel, onnantól pedig szabad az út.
Persze ez inkább 2024. -
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #42831 üzenetére
szerintem sem életszerű.
Bár engem oltottak azért, hogy milyen sokan vannak így, hogy 10 évente vált CPU-t és 3 évente GPU-t, meg hogy nagyon sok véleményvezér a jútúbon csak a félmillás GPU-val villog, mert azt hiszi, hogy csak attól lesz jobb az fps.Egyetlen élethelyezetet tudok elképzelni, ahol van létjosoltsága a megfontolásnak:
Ha rendelkezel egy régi CPU-val és GPU-t akarsz fejleszteni. De csakis azt, mert most az fér bele, akkor jobban járhatsz, ha új Radeon-t veszel. -
Gainka
őstag
válasz
Yutani #42748 üzenetére
Most kicsit késön kapcsolodtam be az informálodásba, egy két dolgot nem értek, miért nem tud most az amd és az nvidia késziteni egy alsokategoriás chippet amit 50-100k itthoni pénzért lehetne árulni? Ezeket máshol a világon is vennék mint a cukrot. Azt már tudom hogy megint bánya láz van stb, na de egy 128-as 4-8gigás kártyákat is vinnék bányászni? Nekem full szándékosnak tünik az egész jelenlegi herce hurca. Nyugodtan javitsatok nem vagyok maistro a szakmában.
-
Illetve miért nem tudják a termelést fokozni? Gyártok kezét nem köti szerzödés? Kötelezö bányászni jo kártyát gyártani? Kötelezö bonyolult atom drága chippet fejleszteni? Miért nem fejlesztenek olcsobb alsobb kategoriás chippeket stb, sok mindent nem értek most. -
-
Devid_81
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #42435 üzenetére
Az AMD is átírhatja a Quake 2 kódját, ahogy az NV tette. Az eredeti kód openszósz. Erről régebben kérdeztem őket, és RT-vel nagyjából annyi hozható ki, amit a Quake 2 RTX kihoz, de ennek a minősége elmarad a többi Quake 2 grafikai mód mögött. Például a Bersekerhez viszonyítva elég sok a különbség: [link]
-
huskydog17
addikt
válasz
Yutani #42429 üzenetére
Én kérek elnézést, hogy a használt piacot nem néztem. Te tényleg relevánsnak nézed a használt piacon történő sefteléseket? Amikor azt írtam, hogy nem lehet kapni, akkor arra gondoltam, hogy normális, hivatalos boltban nem lehet kapni, de azt hittem ez evidens főleg a screenshottal amit beraktam.
Én a használt hirdetéseket nem tartom relevánsnak egy új termék elérhetőségét illetően. -
huskydog17
addikt
válasz
Yutani #42426 üzenetére
1 hónappal a launch után még csak előrendelést sem lehet leadni rájuk fél Európában.
Itthon az árukereső még csak nem is ismeri a Radeon 6800 kifejezést, Alza-n pedig ugyan felsorolnak párat, de ott sem lehet kapni egyet sem, szóval én úgy látom, hogy az sem tud venni, aki hajlandó lenne kifizetni a csillagászati, elmebeteg felárat. -
Jacek
veterán
válasz
Yutani #42389 üzenetére
En ertem amit irsz, de nem hiszek benne.
Megint en is leirom a problemamat, tolnak egy full kamu realelse-t, csak a teszt oldalak kaptak kartyat es youtuberek. Majd meg is szunt a REF kartya, ami elott folyamatosan cikkeztek hogy hat csak ref lesz es AIB nem, ahamm azt megis hogy? :)))))) Ez egy elore eltervezett akcio, hogy mi kenyszeriti oket(a masik kocsog) leszarom:)
Felre ertes ne essek egy raklap fos a 6900XT ar/teljesitmenyben, startkor erte volna csak meg mivel fel vannak verve az arak es igy buzerans scalper aron de megerte volna. Mindegy ez is egy tanulsag..
Felre ertes ne essek en most nem fogom utni non stop az AMD-t ki is leptem az osszes topicbol, nagyjabol ki irtam mar magambol amit kell, es leszarom. -
Jacek
veterán
válasz
Yutani #42375 üzenetére
Utlom az NV-t ettől függetlenül még mindig korrektebbnek tartom a geci drágán adok valamit egyből , nem lényegében kanibalizálom a saját termékem egy ordas kamuval
Kenyér nem lesz olcsóbb tőle persze meg mégis egy teljesen felesleges termékről beszélünk... Betolom az NV megint és kész én most untam meg ennyi.
-
Jacek
veterán
válasz
Yutani #42372 üzenetére
Ja ártírod, akkor erre ki beszélt itt az NV-ről? Tehát ha az köcsög akkor ennek is köcsögnek kell lennie? Ez kb ovoda alssó színt...
Hogy de hát az nvidia is köcsögNem kettős mérce hanem a tények kiad az AMD egy kártyát MSRP 999dollár áron full paperlaunch, majd kiderül hogy olyan áron adja az AIBoknak a chipeket hogy nem 10-15%-al lesznek drágábbak hanem 40-50%
ha meg valaki emgkérdezi mi a fazs van akkor hát ott a FER 999-ért ami soha enm volt kapható hát mondhatom azt hiszem hogy az AMD a scalper.... És leszarom az NV-t.... Itt az AMD egy raklap fos...
Hozzá tenném most akkor melyik emgoldás a korrektebb eleve drágán kiadni 3090 1499 MSRP ami simán vehettem volna többször raktárról vagy amit az AMD csinált
-
Jacek
veterán
válasz
Yutani #42372 üzenetére
6xx topikba linkeltem egy cikket olvasd el, google fordítval is teljesen értelmes..
Röviden ne reménykedj, gyártók szerint az AMd olyan áron adja a chipeket hogy nem lehet az MSRP közelében sem lenni, ls nem is a beszállítói lánc a hibás simán ennyibe fognak kerülni. Mint ahogy a 6800XT is 30-40% felárral mennek. Itt is kb plusz 40% és helloka.. -
Jacek
veterán
válasz
Yutani #42363 üzenetére
Ennek lehet örülni viszont annak nem hogy kirakja az új kártyáját msrp áron 999 dollár és lényegében már az AMD a scalper és nem is ad ki kártyát.. várj az aibokra címszóval 1500 dollárért... pff legalja . Eddig AMD szimpatizáns voltam de minden véget ér egyszer....
Szó szerint le van írva több nagy webshopban, ne is várd a refet majd AIB lesz, ja 50% pluszért
-
Raymond
titán
válasz
Yutani #42306 üzenetére
Nemhogy MSRP koezeli aron nincsenek kartyak, per pillanat egyaltalan nincsenek. A 3070-bol volt az uj Navi-k megjelenese elotti ket hetben sok, egy rakat 600-650EUR kozott (3080 nem volt igazan soha, mindig csak 2-3 max es talan parszor lattam 800EUR korul es egyszer 750-800 kozott). Aztan amikor "megjelent" az uj Navi kezdtek fogyni a kartyak mara meg ugy nez ki semmi nem marad az uzletekben sima 2060 es a 3090 kozott:
Mondjuk 3070 meg igy is kettovel tobb van mint delelott
-
#09256960
törölt tag
válasz
Yutani #41845 üzenetére
Nem tudom nem mutatták meg sajna a kupak alatt. Nem véletlen van kérdőjel a 16 Tiles mögött.
Csak az alakjukból lehet következtetni meg a méretből, találjátok ki.
Itt a 4 Tiles.
Itt a 8 Tiles. (Bal oldal) Egymás mellé raktamaz EPYC-el
(nem méretarányos)
a négyzet alak miatt csak négyzetes szám lehet vagy 4 vagy 16. -
Mumee
őstag
válasz
Yutani #41712 üzenetére
+
Illetve ehhez tenném hozzá, hogy adott generáció top gamer kártyája mutatja az adott architektúra csúcs teljesítményét és azért nem gondolom korrektebb összehasonlításnak az alsóbb ház termékeit, mert míg a 2080 a 104-es lapka top terméke, addig a 3080 már a 102-es lapka vágott terméke.
Így mivel árat nem nézünk, sokkal torzabb képet ad még annál is, mint amit FollowTheORI említett.Így vagy úgy minden összehasonlításba bele lehet kötni többé-kevésbé jogosan, viszont az nagy számok törvénye alapján így egy korrekt összképet mutat.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #41342 üzenetére
Úgy, hogy nagyon kevés alkalmazás használja azokat a hardvereket. Mellesleg az AMD-nek az RDNA2-ben sem lesz tensor magja. Nincs értelme elbaszni rá a tranzisztorok egyharmadát, ha az alkalmazások 1%-a használja. Az NVIDIA az Ampere esetében főleg ebbe a problémába esett bele. Ugyanaz a gond, mint az Intelnek az AVX-512. Alig használják a hardvert a programok, mégis elvered rá a tranzisztorok egy jelentős részét. Ezeket pedig lehetne költeni általános teljesítményre is, ami hasznosulna a programok 99%-ában. Ezzel a trükkel ver nagyot az Epyc a Xeonra. Lemondanak az alkalmazások 1%-áról, hogy a maradék 99%-ban alázzanak.
(#41343) FLATRONW: Az AMD írja az Apple-nek az eszközszint fölötti absztrakciós réteget, erre a rétegre az API implementációját viszont az Apple írja. Windowson ez is az AMD feladata. Ezért van az, hogy az AMD OpenCL meghajtója sokkal gyorsabb Windowson egy csomó feladatban. Az Applenek nem érdeke, hogy náluk gyors legyen az OpenCL, mert az hátráltatja a Metal terjedését. De az AMD ebbe nem szólhat bele. A platform az Apple-é. Ők szállítják a hardvert, meg az eszközszint fölötti absztrakciót, amire szerződtek. Abba se nagyon tudnak beleszólni, hogy az Apple az OpenCL és az OpenGL kivégzésén dolgozik a Macen. Az NV sem tudta megakadályozni a CUDA kivégzését. Az Apple eldöntötte, megcsinálta, és ennyi volt.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #41334 üzenetére
Nem az a lényeg, hanem az, hogy két eltérő OS fut a két gépen. A Macbook esetében az alkalmazásokat Metal API-ra optimalizálják, de pont ezért a többi API nem is élvez prioritást. Egyszerűen az Apple nem foglalkozik velük. Így viszont muszáj olyan alkalmazást keresni, ami a Metal API-ra van optimalizálva, hogy működjön a rendszerrel. Ha például raksz rá egy Windows 10-et, a hozzá való meghajtókkal, akkor például egy OpenCL ugyanazok a Macbookon sokszorosan gyorsabb, csak azért, mert a Windows 10-re még van nagy teljesítményű OpenCL meghajtó.
A Macbook előnye, hogy ami Metalra van optimalizálva az tényleg nagyon gyors a macOS-en. Egy külön liga ez a platform. Pont emiatt a különcködés miatt engedhetik meg azt, hogy az OpenCL és az OpenGL esetében már a támogatás kivezetését készítik elő. Egy-két frissítés, és nemhogy szarul nem fog futni egy OpenCL alkalmazás, hanem sehogy sem. Ellenben lesz Metal port, és azt már nem tudják visszamenteni Windows 10-be, vagyis akinek valami miatt a Metal port kell, például egy funkció, amit más port nem támogat, annak muszáj Macet vennie. Tipikus piaclezárás, megölöd a rendszereden a szabványos API-kat a teljesítménnyel, és mindenkit átkényszerítesz Metálra. Ezt koncepcióból csinálja az Apple. A CUDA-t is kivették, az OpenGL és az OpenCL is erre a sorsra jut nemsokára, csak előbb teljesítményben fogják vissza őket, ami nagyszerű a marketinghez, hogy "jééé mennyivel jobb a Metal" ... ugye, hogy ugye!
-
-
gejala
őstag
válasz
Yutani #41313 üzenetére
5700XT kb. 18%-al fogyaszt kevesebbet, mint a VII és olyan 8-10%-al lassabb. Kicsit hatékonyabb 5700XT, de ez azért nem olyan nagy különbség.
@Malibutomi:
Épp ez az, minden csak pletyka. És elmúlt évek alapján tudjuk, hogy AMD rendszerint alulteljesíti azokat, NV meg gyakran felül. Szóval várjuk meg a valós teszteket, főleg fogyasztás tekintetében. -
Egon
nagyúr
válasz
Yutani #41258 üzenetére
Sok szívás van a kétmonitoros használattal.
Nekem bent a cégnél, egy alap HP munkaállomáson (i5 4xxx), az integrált vga-ra van kötve 2 db 24 colos fullhd monitor (egy a vga kimenetre, egy pedig HDMI-vel). Változó rendszerességgel elcsesződik a kép: a kijelző felső negyedén beragad valami előző kép (általában a pdf-olvasó használata során), így nem lehet ablakokat bezárni egérrel, a képernyő tetején levő gombokat használni alkalmazásokban stb.
Az szokott segíteni ideig-óráig, hogy kikapcsolom a képernyő kiterjesztését, és beállítom az 1-es számú kijelzőt kizárólag, utána visszakapcsolom. -
Egon
nagyúr
válasz
Yutani #41251 üzenetére
Jogos, egyrészt pontatlanul fogalmaztam: úgy értettem, hogy az elmúlt 20 évből 15 évben igaz volt a fenti állítás, másrészt ez a 15 év is kicsit túlzás, de szerintem nem látjuk egyformán a régi idők eseményeit sem. Példa: a GF3 szerintem jobb volt, mint a 8500-as széria. Ugyan utóbbi a megjelenést követően 1-1.5 év múlva utolérte a GF3-akat, de addigra már volt GF4 is, és hát akkoriban azért elég komoly driveres gondok voltak (nekem volt 9700 Pro-m is, elég sokat szívtam vele driverileg).
-
Locutus
veterán
válasz
Yutani #41246 üzenetére
Vagy, mivel nincs konkurencia, ezért a bevált recept lesz, vagyis az eddigi csúcstartóra rátesznek max 30%-ot, jó drágán, de nyitva hagyják a lehetőséget valami még erősebbnek.
Ne feledd, papíron meg ígéretekben már 20 éve jobb a Radeon, csak aztán a valóság mutat mindig mást a launch után -
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #41229 üzenetére
Érdekes felvetés, elgondolás.
Sokmindent.Megmagyarázna.
De persze kérdéseket is felvet, ahogy a mester is csípősen megjegyezte.
Amúgy nekem a chiplet még hihető is lenne, de így elég távol lennének a lapkák, ami biztos jelentős késleltetést eredményezne.
Aztán a fene tudja, az NVLink, mármint az a bridge is egy ilyen több cm hosszú kapcsolat. A HBCC SSG is megoldja, hogy egy harmadik eszközről szed be adatokat. Itt biztos sokat számít az aszinkronitás, prefetching. Ugyanakkor furi, hogy nincs közvetlen memória. Tehát elrendezés alapján akkor lenne ennek értelme, ha épphogy kevés adatot kellene közlekedtetni, miközben borzalmasan sok számítás mellett.
Na mindegy, szerintem érdekes elmélet, de attól még nem biztos, hogy igaznak bizonyul. -
válasz
Yutani #41058 üzenetére
Egyébként érdekes lenne látni, hogy a Huawei beszáll a diszkrét GPU piacba.
A hírben is benne volt, hogy nem a hétköznapi felhasználókat (konzumer piac) célozzák meg, hanem gyorsítókártyákat gyártanak, első sorban a Kínai piacra, tehát az Enterprise piac a cél.Sokan szeretnék belelátni, hogy a konzumer piacra is beszállnak, de ez olyan, mint amikor anno az olcsó kínai x86 procik piacra ömléséről álmodoznak egyesek a ZX-D / KX-5000 és ZX-E / KX-6000 procik kapcsán (most meg a ZX-F / KX-7000 kapcsán).
Kétlem, hogy ettől kellene félnünk...
Aztán jön egy random NV fan, hogy az Nvidia köszöni szépen, gennyesre keresi magát azon az icike-picike piacon.Rajtam kívül ilyesmit más nem igazán csinált, úgyhogy magamra veszem.
Nem igazán lehet nVidia fansággal vádolni, függetlenül attól, hogy jelenleg nVidia kártyám van. Előtte meg két Radeonom volt, az előtt két nVidiám, az előtt meg hosszú ideig csak Radeonok váltották egymást a gépemben...
Engem az Abu féle informális dolgokkal csak a tényállás gyakorlata zavar, amely ellent mont annak, amit Abu állít...
-
GodGamer5
addikt
válasz
Yutani #40973 üzenetére
Szerintem a karakterek kimondottan csúnyák a Doomban, és ez főleg a több átvezető miatt szembetűnő. A textúrák pedig maxon sem túl élesek. Sőt az előző részben jobban néztek ki a lények. Van már ilyen összehasonlítás youtube-on. Mondjuk az engine tény, hogy technikailag kimagasló, de a látványon ez nem látszik annyira. A Resi 3 meg szimplán szép, főleg a karaktermodellek, de azért a kettő után ez már nem akkora dobás, ráadásul egy modern pc-nek meg sem kottyan ez a szint, inkább csak a konzolon nagy cucc ez az egész. Nemesis is csak egy "áttextúrázott" Tyrant.
A dx12-nek meg ilyen bénán alkalmazva meg még most sem tudom mi értelme van...
A textúráknak meg nem elég egy 8gigás kártya az külön vicc kategória. -
válasz
Yutani #40720 üzenetére
Egy becsületesen megirt Dx12 és Vulkan játék jól fut AMD n és Nvidian... A Turing nem Pascal,nem mintha az gond lenne. Mindket cégre van optimalizált játék ezért fizetnek.. Lásd resident evil vagy Strange Brigade,vagy az újak közül a Borderlands 3., Ghost Recon. Nem kell ebbe is többet belelatni mint ami.
-
válasz
Yutani #40627 üzenetére
Ez nem a sarki számtech boltban fog eldőlni...
Amennyire én tudom, például szerverek terén az volt a probléma idén, hogy kijött a Rome (Zen2) Epyc, de utána még hónapokig nem tudtak a gyártópartnerek megfelelő mintákat kapni, az első firmware-ek bugosak voltak, stb. Hónapokat csúsztak emiatt a valós megjelenések, így a 2019-es évben a Zen2 szerverek egyszerűen nem nagyon tudtak labdába rúgni. Nem véletlen, hogy csak 2019 végén kezdtek el szállingózni a hírek arról, hogy az Intel csökkenti a Xeon-ok árait. Egészen addig még ha akartál se tudtál volna AMD szervert venni, mert egyszerűen nem volt. Nem a gyártópartnerek miatt csúsztak, hanem az AMD miatt...
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #40116 üzenetére
Van egy rakás shaderjük HLSL-ben gondolom. Azért bizonyos HLSL kódokat SPIR-V-re fordítani még mindig nem túl kedvező.
Emellett a toolok tekintetében sokkal kényelmesebb a DirectX 12. A PIX pokolian jól összerakott fejlesztőeszköz, és az AMD, az Intel, illetve az NVIDIA is nagyon jól kezelhető vele. Vulkan API-n hasonló képességet a Renderdoc+RGP ad, de ez csak az AMD hardvereket támogatja. Az Intel és az NVIDIA hardvereit nem tudod mivel profilozni, fényévekre járnak az eszközeik a Renderdoc+RGP lehetőségeitől. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #40098 üzenetére
Semmi baj nincs vele. Maga az API tényleg nagyon átgondolt, meg a Vulkan is, nagyjából 95%-ban ugyanaz, mindkettő. Kicsit bonyolultabb a Vulkan a memóriamenedzsment tekintetében, ami abból adódik, hogy a DirectX 12 az már teljesen bindless, de ez igazából nem vészes, annyit jelent a program oldalán, hogy kb. pár száz sorral hosszabb lesz egy Vulkan leképező memóriamenedzsmentje.
Ami fontos a fejlesztők tekintetében, hogy ha vesznek valami általános motort, pl. Unreal Engine 4 vagy Unity, akkor azt az explicit API-t használják, ami nagyobb támogatást élvez. Mindkét esetben a Vulkan az, ha viszont DirectX 12-t használnak, akkor ami nincs megírva ezekben a motorokban, azt írják meg, vagy ott az AMD-nek a MA header, és akkor elég a copy-paste is.
A meghajtóknál pedig nem igazán éri meg játékspecifikus fordítót csinálni, mert ezt egy programverzióra rá lehet optimalizálni, de amint kap az alkalmazás egy frissítést, rögtön hasztalan lesz minden módosítás, és írni kell egy újít, vagy jönnek a crash-ek. De ennek nem az API vagy a játék az oka, hülyeség +4-6%-ért ilyen optimalizálásokat csinálni, amikor havi egy alkalommal van frissítés az egyes online játékokhoz. Lehet, hogy az a +4-6% teljesítmény a tesztekben jól mutat, de a gyakorlatban csak probléma lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- IPhone 15 128GB Zöld ÚJ! 12 Hó Jótállás!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest