Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #20844032 #28275 üzenetére

    A konzolok addig voltak behozhatatlan előnyben, amíg nem voltak itt az explicit API-k. Amióta ezek itt vannak, egy rajzolási parancs beírása a parancspufferbe egymilliószor gyorsabb lett, tehát az az előny, amit a konzolnak biztosítottak az alacsonyabb szintű hozzáférések tulajdonképpen elszállt. De amikor bejelentették a konzolokat, akkor senki sem beszélt explicit API-król. Legkorábban az AMD hozta fel a témát a konzolok megjelenésének évében, de csak ősszel, vagyis jóval a bemutatók után. Akkor már lehetett sejteni, hogy jó lesz ez, mert a PC-s gyártók is látják a problémát és nagyon sürgősen dolgoznak ellene. A többi probléma kezelhető, mert alapvetően csak programozástechnikai. Jobban programozható a konzol? Igen, de mindegy, mert shader modell 6.0-t bármikor kaphat a PC, ahogy a Creators Update-ben már van is egy publikusan tesztelhető implementáció rá. Ezt véglegesítik és a PC ezt a hátrányát is behozza, és onnantól PC-specifikus shaderek sem kellenek a játékokba, vagyis már úgy jöhet a port, hogy a konzolhoz írt, alapvetően optimalizált shadert másolják PC-re. Ergo átjön az optimalizálás is. A shader modell 6.1 is jön igen hamar és az lehetővé teszi azoknak az eljárásoknak a portolását, amit például az Ubi használ a PS4 és X1 játékaihoz (HRAA).

    A WDDM 2.x képességei sincsenek túl messze a konzoloktól, tehát ezekhez is hozzá lehet nyúlni, ha az adott port igényelné. Nem egy az egyben ugyanaz a rendszer, de nem megoldhatatlan az egyes technikák portolása. Persze Windows 10 kell hozzá minimum, de működni fog.

Új hozzászólás Aktív témák