Hirdetés
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Apple MacBook
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
gulasoft #48298 üzenetére
Doombol volt VFR, tehat nativ VR verzio. Kb hasonlo vezerlessel, PSVRre. Steamen latszik mennyire nem mukodott. Ez nem a Doom3VR, ami egy felhivatalos techdemo volt a Doom3 tetejen, kb az osszes letezo technikaval. Fejlesztoi szemszogbol a Doom3VR eszmeletlen sokat mutatott, hogy mi mukodik es mi nem portolasnal. A Doom VFR meg bemutatta, hogy handtracking nelkul lehet VR fpst csinalni, csak felesleges.
Nincs refund, es elso ranezesre is latszik, hogy ez nekem nem mukodne.
Esetleg perrel fenyegetne, hogy milyen jogon nyúlok bele az ő jákmechanikájukba? Ne vicceljünk már! Ez nonszensz!
Lehet fel vagy haborodva, de nulla fejlesztoi hatterrel talan tenyleg nem kene ennyire eros velemenyt formalnod a szoftverek es licenszek jogi hattererol. Konteozast foleg ne. Hasonlo esetekben az a baj, hogy gyakorlatilag nem tudod, hogy van-e valami backdoor, mas kodjaert meg egy fejlesztoi csapat nem fog felelosseget vallalni. -
gulasoft
őstag
válasz
proci985 #48296 üzenetére
Persze hogy játszottam az alyx-al. Lehet hogy az Én gyomrom más, de soha egy percre nem volt hányingerem a cyberpunk közben. Szerintem nézd meg utána húzd le, mert ezek szerint saját tapasztalat nincs. A doomot nem próbáltam pont azért, mert ott el tudom képzelni, hogy ha nem ugrálna is rosszul lesz az ember. Az egy hentelés.
A gondolatvezérlő csak egy példa volt, soha senki nem csinálta meg. de ha megcsinálnám tilthatná egy játék? Esetleg perrel fenyegetne, hogy milyen jogon nyúlok bele az ő jákmechanikájukba? Ne vicceljünk már! Ez nonszensz!
Nem nyúlok bele a kódjukba, csakl egy vezérlőt engedélyezek amit ők nem tudtak megoldani.
Ez kb olyan, mintha kijönne gy új joy és az elit azt mondaná, hogy az tiltott mert könnyebbé teszi a játékot! -
gulasoft
őstag
Nekem soha nem volt ilyenem. Az mókás volt, hogy a hínár belógott a tengeralattjáróba, de gondot nem okozott, viszont a látvány feledtette az ilyen apró hibákat. Egy másodpercet nem bántam meg 100 óát raktam bele pár nap alatt, nagyon sajnáltam mikor vége lett, de az én is láttam, hogy a below zero nem támogatja a vr-t. NEm mindha a valheim támogatta volna, és mennyit ökörködtünk benne!
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
gulasoft #48295 üzenetére
ne viccelj mar, a reviewer is jelezte, hogy a fegyver celzasnal ugral es kep alapjan elegge durvan. neked ettol tenyleg nem liftezik a gyomrod?
mert itt a fejeddel célzol, ahova mézel oda lő
doom VFR volt igy megoldva ha jol emlekszem, azt 10 perc utan refundoltam.eleg megneznem a videot, az a "gondolatvezerlo" megoldas sosem mukodott jol, tetejeben bugos is. ez a video alapjan is latszik.
Nem véletlenül van legmodernebb vadászgápekben a sisakvezérlő a célzáshoz.
ne, legyszi. egy vadaszgepnel kell mindket kez masra.A multit pont azért nem támogatta egyik modja sem, mert így célozni sokkal könyebb mint az egérrel, vagy a kezeddel hadonászn
teljesen mas kategoria leimplementalni a kettot nehezsegre, avagy bekotni a headset mozgasat az eger helyett vs belenyulni a modellbe ugy, amit lehet az engine eredetileg nem is tamogatott. viszont abba gondolj bele, hogy VR only fpseknel vajh miert hasznal kivetel nelkul mindegyik hand trackinget.HL Alyxal jatszottal?
Meddig kell ezt tűrni?
a csucszos lejtot, vagy azt, amikor a laikus kitalalja, hogy szerinte hogy kene az SW fejlesztesnek mukodnie? -
gulasoft
őstag
válasz
proci985 #48291 üzenetére
Hát ha neked ezen negyed óra után vödör, akkor neked nem való a vr. Egyébként is megnézed a videót, de a játékot a moddal nem, majd ezek után ítéletet mondasz. A multit azért nem támogatja a modokkal, mert itt a fejeddel célzol, ahova mézel oda lő. Kismillió dolgot be lehet állítani, mennyire messze legyen a kölönböző fegyvertipusok célzója, minden szir szar állítható. Kár hogy úgy dorongolsz le valamit, hogy meg sem nézted! Itt egyszerű pénzhajhászásról van szó.
Ha kitalálok egy gondolatvezérlőt amihez adom a játék könyvtárába bemásolandó két fájlt (Ő sem módosítja a kódot!!!!! Egy bitet nem ír át az eredeti verzióban!) akkor ezek szerint azt is tilthatja egy játékkiadó? Majd legközelebb betiltják az egeret, meg a sztereó hangszórót? Meddig kell ezt tűrni?
A multit pont azért nem támogatta egyik modja sem, mert így célozni sokkal könyebb mint az egérrel, vagy a kezeddel hadonászni. Nem véletlenül van legmodernebb vadászgápekben a sisakvezérlő a célzáshoz.
Szóval azt javaslom mielőtt lehúzol valamit amit nem ismersz, esetleg venn a fáradságot és nézd meg. Belinekelsz egy videót ami soha nem adja vissza vr élményt mintha Te ezt nem tudnád. -
a2d2
addikt
Csak az olvassa aki Subnautica-zik vagy tervezi, mert ha ezt egyből tudom akkor megspórolok közel egy órát az életemből (fél óra játékidő veszett el visszatöltés miatt és még közel fél óra mire sikerült készíteni egy megfelelő mentést).
Szóval kiszálltam az egyik szigeten a csikóhalból, rendesen rácsaptam a homokra és örültem hogy megtaláltam a szigetet a felhőben ezért nyomtam a parton egyből egy mentést. Utána elmentem bóklászni és mire visszajöttem eltűnt a csikóhal. sikerült benéznem egy ponton a textúra mögé és benne állt a hegy belsejében. Sehogy nem sikerült beszállnom, mondom jól van elbukom a fél óra nyersanyaggyűjtést és inkább visszatöltötm. Ezután ott álltam ugye a csikóhal mellett, be is tudtam szállni, viszont annyira kilógott a vízből hogy nem indult a dög!
Na itt kezdtem el neten utánanézni a dolgoknak és az a leggyorsabb megoldás (ami egyébként mindkét típusú elakadásnál használható) hogy beszáll a csikóhalba (ha tud) nyom az ember egy F1-et, utána egy F8-at hogy megálljon a játék és legyen kurzora, utána kikeresi a jobb oldali menüből a világ újragenerálásást, rányom, F8-al folytatást nyom a játékra és ilyenkor van pár mp-e hogy amíg be nem tölt a domborzat addig vagy beszálljon a csikóhalba vagy a vizbe süllyedő csikóhalban nyomjon egy kövér gázt és eltávolodjon a hegytől. Nekem kb 4x el kellett játszanom ezt mire kivergődtem a sziklából de pár másodperces trükk az egész.
Még messze vagyok a végétől amúgy, de most nézem hogy a Below Zero nem is támogatja már hivatalosan a VR-t csak mod-al??? [link]
Mert gondoltam ha végzek ezzel akkor behúzom azt is, gondolom pár euro csak de most elbizonytalanodtam. Játszott ezzel itt valaki VR-ban? -
proci985
MODERÁTOR
válasz
gulasoft #48289 üzenetére
ez ennel sokkal bonyolultabb kategoria.
reszben penzert arul kiegesziteseket egy masik SWhez, amit adott esetben az eredeti fejlesztoknek kell supportolnia. problemas, ha a jatekmechanika nem mukodik VRben, marpedig nem fog mukodni: ld Superhot, ahol nullarol irtak ujra, vagy a Serious Sam. Esetleg probald ki a Doom3mat: igen mukodik, de par mechanika miatt konkretan nem tobb, mint egy techdemo. vesd ossze a HL2 es az Alyx level designjat, azon kb latszik. eltero ter meretek, eltero ellenfelek, eltero mechanikak. a VR port nem merulhet ki abba, hogy ok, menjen a kep a headsetre, UI design miatt az szimulatornal sem eleg.
persze lehet mutogatni, hogy dehat "X megoldotta a VRt, miert nincs hivatalosan". ja, rapakolt egy glue layert es gyakorlatilag mukodik, csak hivatalos formaban nem szabadna kiadni.
a [link] lenyeg itt: ja van VR verzio, csak elnezve a videot ez az, amitol negyed ora utan kell a vodor. es persze kell a click, szoval "legjobb cucc ever" akkor is, ha ebben az allapotban kb autorefundot er, a Doom VFR meg ehhez kepest egy VR mestermu. jitter az user fegyvernel olyan, amitol hanyinger lesz, a mechanikailag rossz head + hand tracking erre mar csak ratesz. szoval van, lehet belole VR contentet csinalni, csak jatszani ne kelljen vele 5 percnel tobbet. persze, walking / driving simkent meg mukodhet jol, csak ennel picit tobb a jatek.
a2d2: ja, helyettuk dolgozik es kiad egy mechanikailag vallalhatatlan szornyszulottet, de utana lehet mutogatni, hogy micsoda inkompetens banda, hogy nem tudjak megoldani.
-
luikay
aktív tag
Megnéztem F1 22-t DLSS és minden mágia nélkül. VR LOW, 16x anisotropic filter, egész jól fut 3070-en. Mondjuk olyan recések az élek, hogy rossz nézni.
-
gulasoft
őstag
Nem a pénzkeresés volt a gond, mert ha csak azon múlt volna ezeket kirakta volna ingyenesbe is. A gond az, hogy ma már beleírják, az eula-ba, hogy bármilyen módosítás a kódban, a játék mechanikában sérti a kiadó jogait és tilos. Márpedig a VR mod az a játékmechanikát változtatja. Az hogy én kitalálok egy gondolatvezéreklt irányítást, ehhez csinálok egy drivert bemásolok két filet a könyvtárba, ezzel megváltozik a játék mechanika, és ezt milyen jogon tiltják, ott lehetne pereskedni, de ezek a sakálok visznek 100 ügyvédet, és millós perköltséget számolnak fel, amit mint modder nem fogsz felvállalni, mert mi van ha vesztesz. Inkább leszedte.
-
gulasoft
őstag
válasz
proci985 #48285 üzenetére
Nem tudok linket adni a modra. Keress rá Luke Ross. Patronálni kell egy hónapra és akkor le tudod tőle tölteni az összes jelenlegi modolt játékához tartozó egy zipet. Sajnos az rdr2-őt a grand V-öt, meg a maffia sorozatokhoz tartozó modot leszedette a kiadó, de ebben a hónapban pl. kijött a cicáshoz a modja ,meg valami szamurályos gyilkolóshoz is.
Horizon: Zero Dawn,Cyberpunk 2077,Elden Ring,Dark Souls: Remastered,Final Fantasy VII Remake Intergrade,Ghostwire: Tokyo(*NEW*), Ghostrunner: Complete Edition(*NEW*), Stray
most a teljes lista -
sheep
addikt
válasz
Raymond #48280 üzenetére
Én is próbáltam a DLSS-t a Flight Simulatorban, pár napja jött ki az update ami már lehetővé teszi ezt a beállítást, de pár ór tesztelés után visszállítottam az élsimítást TAA-ra.
A cockpitban a műszerek sajnos olvashatatlanok, annyira elmossa a karaktereket hogy csak közel hajolva lehet leolvasni. Annyit meg nem ér az a pár fps, sőt néha még rosszabbul is fut.
Többet vártam tőle, mindazonáltal vr-on kívül lehet létjogosulsága. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Raymond #48280 üzenetére
technikailag DLSS es FSR lejjebb tolt render resolution nemi extra simitassal, viszont kep elesseg miatt hanyagolos.
tenyleg jobb massal kezdeni.
---
cyberpunkot en probaltam asztalon 7680x1440ben, hat igy VR moddal gondolom sok sikert kategoria. egyebkent egy linket tudsz adni a modra?
motion blur, after effectek mehetnek le, AA szinten, texture es model qualityhoz nem nyulnek csak ha tenyleg nincs mas valasztas. RT off.
-
Raymond
titán
Felejtsetek mar el a DLSS-t es FSR-t VR alatt! Ha nem eleg az FPS akkor vagy valami mas effektet vegyetek lejjebb vagy a render resolution menjen lejjebb.
-
fatal`
titán
válasz
gulasoft #48274 üzenetére
Én most lejjebb húztam a felbontást, hogy tudjak rögzíteni OBS-sel DiRT Rallyt (nem bírta az encodeot a gpu max felbontáson, lehet drótos linken működne, azt nem próbáltam) és sokkal kevésbé zavaró, mintha DLSS lenne rajta (persze ennél a játéknál nem is opció).
ACC-ben annyira mosott és vibráló lett a kép, hogy jojózott a szemem tőle. De abban a játékban elég szar a VR implementáció.
-
a2d2
addikt
válasz
gulasoft #48274 üzenetére
Tegnap Squadrons alatt első főküldetés alatt tökéletesen tartotta a 90 FPS-t minden maxon, utána jött egy felhős pálya (amikor el kell foglalni a csillagrombolót) és győztem visszavenni a grafikát. Láttam hogy ASW folyamatosan befelezte 45 FPS-re.
És akkor itt jön a fő kérdés: ASW vagy DLSS/AFR?
Gondolom inkább akkor az előbbi. Squadrons alatt mindenesetre nem sokat vettem észre belőle. Inkább Asgard alatt idegesített kardlendítéseknél meg szárnymozgásoknál. Ma letesztelem azt is hogy megy 3060TI alatt.
Subnauticával játszottam még este, az megy teljesen maxon. Leszedtem most hozzá egy enhanced VR modot de azok csak kényelmi funkciók. -
gulasoft
őstag
Nekem a 2080superen a cyberpunk Luke Ross féle vr-ja alatt be kellett kapcsolni a dlss-t, minden sokkal mosottabb (mondjuk ki világosan szarabb) lett, de egy 50%-ot dobott a képkocka számon.(Luke nem is ajánlja vr alatt a dlss-et, de Ő speciel könnyen peszél egy i9-el meg egy 3080-al a gépében)
Én várom a 4070-et és utána alaplap meg proci csere. -
fatal`
titán
válasz
HatalmaGalus #48270 üzenetére
FPS növekedést hoz, viszont borzasztó lesz tőle a képminőség. Persze csak az említett játékban próbáltam, lehet, hogy más játékokban jobban van implementálva.
-
a2d2
addikt
Ezt esetleg tesztelgette itt már valaki? Elég jól hangzik.
[link] -
a2d2
addikt
válasz
Márton #48260 üzenetére
Igen, sima 1070-ről. Gyerekek játszottak délelőtt VR-t, addig rápróbáltam a Shadows of the Tomb Raiderre, de nem kapcsoltam be a 4k TV-t, csak a sima FHD monitoron néztem, minden ultrán, maximáis raytracing meg minden és ilyen 80-90 FPS-eket dobált. Szóval jelentős ugrás lesz ez, ahogy néztem a játékteszteket 1,5x-es teljesítmény mindenhol erőből megvan, de ugye rájöhet még DLSS néhol meg egyéb finomságok. Mindjárt nézek valami ülőset, Squadrons-t vagy Subnautica-t mert ilyenkor túl mozgalmas a ház ugráláshoz.
-
a2d2
addikt
válasz
Jinxb1rd #48148 üzenetére
Na, csak nem bírtam ki. Elegem lett hogy naponta ránéztem az eladó kártyákra, vettem tegnap egy 3060TI-t.
Nagyban rásegített a döntésre a 40-es széria eddigi árképzése is meg hogy meglengették hogy el kell felejteni hogy 100e Ft-ért középkategóriás vga-t kap az ember. Úgyis esik az eső, elkezdek délután tesztelgetni kicsit. -
cinemazealot
addikt
Nekem az nem tetszik ebben az ötletben, hogy csak az egyik fél részesülhet a 3D élményben, míg a másik csak áll a kamera előtt és kvázi "elszenvedi", hogy a felhő dolgozik a 2D képe alapján történő 3D-s rekonstrukciójában. Kiegyensúlyozottabbnak (igazságosabbnak) kellene lennie a párbeszédnek, hogy mindkét fél élvezhesse a beszélgetést. Másfelől ha ragaszkodunk a P2P kommunikációhoz és vele együtt a végpontok közötti titkosításhoz, akkor a 3D rekonstrukciónak bele kellene férnie a mobileszköz/headset erőforrásaiba, a felhőt pedig el kellene felejteni.
-
ThodEE
őstag
Hegymászós játékból melyik aminek jó a látványa is?
Q2
-
gulasoft
őstag
válasz
#15779328 #48244 üzenetére
Mikor a kábel elkezdett szarakodni mákossá vált a kép. Addig soha nem jutottam el, hogy teljesen felismerhetetlen legyen, időben cseréltettem a kábel. Mielőtt eladtam az indexet kicserélték még a kábelt, esetleg gyer fel discordra, szerintem zed-nél még van kicsit mákos kábel, mert azt is odaadtam próbálni jó lenne.
-
Espla
aktív tag
Szerintetek ebből lesz valami, és mikor?
Jönnek a holografikus telefonbeszélgetések
"A Deutsche Telekom, az Orange, a Telefónica és a Vodafone egy közös projekt keretében dolgozik ezen, az új technológiának ugyanis csak akkor van értelme, ha minden ügyfél hálózaton átnyúlóan tudja használni."
"drága technológia nélkül fog működni, bármilyen közönséges okostelefonnal és virtuális valóság szemüveggel"
"A hologram-kommunikáció a hívó fél számára olyan, mint egy normál videohívás: az okostelefon szelfikamerája filmezi az arcot. A hívott személy a virtuális valóság szemüvegben digitális hologramként látja a beszélgetőpartner élethű képét. A 3D-hatást egy mesterséges intelligencia technológia hozza létre, amely kiegészíti a hívó arcának nem látható részeit, valamint egy 3D-renderelő motor. Az ehhez szükséges számítási teljesítményt a felhőbe költöztetik és a legmodernebb 5G mobilkommunikációs szabvánnyal együtt lehetővé teszi-e kiváló minőségű 3D-képek valós idejű létrehozását és továbbítását."
"A telefonálás olyan lesz, mintha a beszélgetőpartnerem előttem állna."
VR 180-ban tényleg olyan mintha ott lenne az ember az adott személlyel (jó példa a StasyQVR videói), de kétséges, hogy telefonáláshoz VR headset-et akarok-e felvenni, lesznek helyzetek amikor igen.
Mindenesetre nagyon jó lenne ha tömegtermékké tenné a VR-t és lenyomná az árakat.
És gondolom ehhez a giroszkópos headset elég, szóval csak egy mostaniaknál jobb képernyő kellene az eszközbe. -
#15779328
törölt tag
válasz
gulasoft #48230 üzenetére
Neked volt index-ed nem?
Volt olyan hogy nem ismerte fel a gép?
Ha megnyomom az "Összes SteamVR USB-eszköz" gombot, és kihúzom au usb-t a gépből meg a tápot is, utána elindul. 10 napja küzdök a steam supportal, de visszatértünk a legelejére... másik pc-n próbálta? Igen, a legelső levelemben írtam!Szerintem nagyon elrontották a kábelét, túl érzékeny minden szarra.
A vive-vel nem volt ilyen gondom, remélem a pro2 is olyan lesz. -
Raymond
titán
Hat azert ez se kutya, lehet lassan aljutunk oda hogy nem (vagy kevesbe) idiotan fognak a karakterek mozogni a multi jatekokban:
"This paper shows some of our research at Meta Reality Labs in reconstructing a user's pose from only the sensors of the Quest headset using Reinforcement Learning."
[link] -
Jacek
veterán
Pico 4- ben lesz zsinor nelkuli pcvr vwgy csak a dp kabeles?
-
Raymond
titán
válasz
Dyingsoul #48233 üzenetére
A megapixel nem mervado egyedul, foleg ugy hogy az egyik oldalon a panel fizikai felbontasat szamolod a masikon pedig csak a megjelenitesre hasznalt teruletet. Nem render felbontas, azert is nem ezt irtam (az sokkal alacsonyabb a Quest 2-nel 1440x1584 a default).
Az a cikk/prezentacio picit fura. Az 1920x3664 felbontas irja a kijelzo felbontasanak, de minden tobbi informaciobol kiindulva ez a ket szemre juto felhasznalt terulet. A kepekrol is ez jon le ott a cikkben.
"Na igen, ki lehetne számolni ezt is csak nem tudom mekkorák a kijelzők a Pico 4-ben."
A cikkben vagy hogy a Q2-nel 3.43" az atlo egy szemre, ez eleg nagy. Gondolom a Pico 4-ben ugyanaz a 2.89" 2160x2160 kijelzo van szememnkent mint a Reverb-ben igy a suruseg sokkal nagyobb. A Q2-nel 773 PPI vs. 1060-1080 kornyeken a masik kettonel. Ez tobbet hoz mint az a +10% felbontas. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #48232 üzenetére
Hát azért a Quest 2 - 3.5MP vs. Pico 4 - 4.7MP ha jól számolom a Pico 4 = 34%-kal nagyobb felbontással bír a Pico 4. Azért az csak észrevehető már szemmel is. Ha felbontást nézünk a "megapixel" a mérvadó mutató, nem a vertikális vagy horizontális felbontás. Persze az ebből valóban látott területet nem tudjuk.
"..ahogy a R2VR cikkeben is latszik a a Pico kijelzok fizikai felbontasanak teruletet hasonlitjak a Quest tenylegesen hasznalt teruletehez kepest."
Biztos vagy benne, hogy a Quest 2 specifikációban szereplő 1920×3664-as felbontása render felbontás? Én elbizonytalanodtam ezért keresgettem most a témában, pl ez a cikk konkrétan a kijelző panel specifikációit részletezi és itt az általad render felbontásnak vélt felbontást a panel felbontásaként tüntetik fel. De több másik forrásban is ezt találtam, hogy ez a panel felbontása a Q2-nek.
Ugye CV1-es időszakokban számolgattuk mekkora pixelhalmazra lenne szükség az emberi szem érzékelésének korlátai/határai eléréséhez. Azért attól még bőven messze vagyunk ezért a különbség ezen a szinten szerintem bőven látványos lehet. Persze ez egyénenként változó is lehet akár egészségünktől vagy genetikától függően, én a saját tapasztalataim alapján a számokból azt szűröm le én biztosan látnám és érezném a különbséget a kettő között.
"Engam inkabb a kijelzo pixelsurusege erdekelne mert ha az jobb a kisebb meret miatt akkor az plusz a 10% azert dob az elessegen rendesen. Valahol mintha emlitettek volna hogy kb 25-30%-al jobb a density, de nem emlekszek hol."
Na igen, ki lehetne számolni ezt is csak nem tudom mekkorák a kijelzők a Pico 4-ben.
Egyébként szerintem az is számít, hogy 2 kijelző vs 1, a Pico 4 javára. Q2-t középső IPD állásban használom, de ha forgatom a szememet látom a kijelző szélét még így a 90-es FOV-nál is ami azért valljuk be nem sok.
-
Raymond
titán
válasz
Dyingsoul #48231 üzenetére
Amit nem ertettem az a "much higher resolution than Quest 2" resz ami tobb hirben/videoban is benne volt de a R2VR a realistabb "the Pico 4 is sporting a slightly higher resolution" szavakat hasznalja. Alig nagyobb, de gondolom a marketing reszerol volt ez a talking point szorva hogy much higher es persze ahogy a R2VR cikkeben is latszik a a Pico kijelzok fizikai felbontasanak teruletet hasonlitjak a Quest tenylegesen hasznalt teruletehez kepest. Mondjuk mar abbol rahoetett volna barki is hogy nem annyival nagyobb hogy 4.7Mp vs. 3.5Mp sugallna hanem inkabb a 2160 vs. 1920, tehat olyan 10% jobb. Engam inkabb a kijelzo pixelsurusege erdekelne mert ha az jobb a kisebb meret miatt akkor az plusz a 10% azert dob az elessegen rendesen. Valahol mintha emlitettek volna hogy kb 25-30%-al jobb a density, de nem emlekszek hol.
Sajnalom hogy nincs meg a kabeles DP osszekotes, ha a tesztek azt mondjak hogy jo a kep mert jobbak a lencsek (a Pico 3 ezen verzett el) akkor meg be is rendelnem TikTok ide vagy oda mert a PC-hez jo lenne
Magasabb IDP-seknek jo ez, viszont a kompromisszum meg az volt hogy az alacsony IPD-vel rendelkezoket hagytak hatra ha 62-nel kezdodik.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #48210 üzenetére
Rá is néztem a RoadtoVR specifikáció összehasonlítására. Az a baj, ilyenkor mindig a száraz adatokat nézem én is, de ahogy fentebb is írtátok - nagyon nem mindegy a hardver mögött álló szoftver.
A Quest 2 controller követése például parádésan jól működik és a tracking gyenge fényben is meglepően jól teljesít. Persze a szoftveres hátteret reddites vélemények és YT videók alapján szintén ki lehet kutatni. Kár, hogy most a lakásfelújítás viszi az összes pénzt különben én is megtesztelgetném.
Mondjuk én a magam részéről a Pancake miatt nézném meg leginkább, a korrekt felbontást már a Reverb G2-vel megtapasztaltam.De legalább már van valami (jó ár, jó hardver) a nagyobb IPD-vel rendelkező emberek számára is. Régen azért a Quest 2-től többen elhatárolódtak a "csak" 68-as max IPD miatt persze van akit ez nem zavar és nagyobbal is használja, de én pl mutattam nagyobb IPD-s embernek Q2-t és akárhogy állíthattuk, homályos középpontra panaszkodott.
-
fatal`
titán
válasz
Márton #48223 üzenetére
Igen, de azt írta valaki redditen, aki elvileg tesztelgette, hogy a szoftver szar. Ha kijavítják jó lesz. Hurrá.
Mondjuk annyira nem lepődtem meg, még a Q2-nek is bőven vannak hiányosságai szoftveres oldalon (bár a PC kapcsolat elég jó, inkább egyéb dolgokra gondoltam), de a kínaiak meg híresen fos szoftvereket tudnak írni.
-
Márton
nagyúr
válasz
Raymond #48210 üzenetére
Wow, akku végre hátul, rgb passthrough, stepless ipd (motoros!).
Ezt mondjuk nem értem:
"runs with a Qualcomm XR2 chipset at full power. This means that the chip is not underclocked like in Quest 2, but it has full power as in Focus 3. This is possible thanks to an active cooling system."
Hát a Q2-nek is aktív a kúling sziszteme, nem? Nem pörög eléggé a venti? -
Raymond
titán
Bytedance announces Pico 4 for just €429
"there is no DP Streaming on Pico 4"
"The PICO 4 will be available on October 18th in thirteen European countries as well as in Japan and Korea, with plans to launch in Singapore and Malaysia this year....
The PICO 4 starts at just £379/€429 for the 128GB SKU, while it costs 499€ for the 256GB SKU. Its cheapest tier is 20 euros less than the price of Quest 2, and the 256GB unit is even more convenient. I’ll let this sink in your head for a while: we have a good consumer headset cheaper than Quest. It’s the first time we see this, an epochal change. Meta has not the cheapest device on the market anymore after a lot of years.
Europe’s Neo 3 Link Beta Program members will have the opportunity to pre-order the PICO 4 beginning September 23rd via Bestware, VR Expert, XR Shop, and System Active." -
Jacek
veterán
válasz
kiskuplung #48206 üzenetére
Sajnos azt is lehet olvasni a DLSS3-ról hogy igen megduplázza az FPS. viszont megduplázza az input lagot is
Az nem túl szerencsés VR-ben, ha ez valóban így van akkor kuka..
-
Márton
nagyúr
válasz
kiskuplung #48206 üzenetére
Hát én most nem akarnék tápot, vga-t cserélni, ha ennyivel is megúszhatnám
Vagy van esetleg valami 150W TDP-s, 1.5-2x gyorsabb kártya mint a 1660Ti?Ha nincs, hol itt a fejlődés? -
kiskuplung
őstag
-
Márton
nagyúr
válasz
HatalmaGalus #48203 üzenetére
Köszi, de ugye épp ott lenne érdekes, ahol alapból mondjuk csak 50-60 fps-ed van. Ekkor leveszed a felbontást, megvan a 72+, ő meg szépen visszanagyítja a képet.
-
gulasoft
őstag
Tudja e valaki, hogy ha veszek valamit ajándékba a quest adminjának, akkor azt megkapja e quest többi usere is?
Természetesen a game sharing be van állítva. -
HatalmaGalus
kezdő
válasz
Márton #48184 üzenetére
Szia. Szintén 1660 Ti-om van. Jászottam az FSR-el (ja, ezzel a másolgatós openvr-os mókával), de sok értelme nem volt. Ahol van beépített FSR ott is inkább kikapcsolom. Mondjuk amikkel játszok simán mennek 72 fps-el, van, ami többel is felező nélkül is. Kivéve az ED, ott sajnos megy a küszködés.
-
6absbulldog
tag
Sziasztok,
Elkezdtem nézelődni, hogy milyen VR közvetítések vannak a nagyvilágban (sportesemények, koncertek), amelyeken részt lehet venni VR segítségével.
Találtam olyan applikációkat, amelyek elvileg ilyen eseményeket gyűjtenek, de egyik sem írja, hogy támogatja a RIFT S-t. Van olyan, amelyik Quest, meg van olyan, amelyik GO-t támogat.
Pl.: Oculus TV, Meta quest TV.Kérdés:
- RIFT S-re is van ilyen applikáció?
- Ez a közvetítés dolog egyáltalán olyasmi, amire én gondolok? Pl.: "beülhetek" egy kosárlabda meccsre, ami igazi live közvetítés? Mint az a demo program ami anno volt RIFT S-re, hogy valamelyik foci döntőre ülhettünk be pár percre.
Van ilyen egyáltalán?Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Apple MacBook
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Synology NAS
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- További aktív témák...
- Thinkpad L14 Gen2 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe ujjolv IR kam gar
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Akku: 83%, Átlagos, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával
- Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 32GB RAM 1000GB SSD FHD 120Hz Gar.: 2026
- Apple iPhone 15 Pro 128GB Akku: 98%, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garancia!
- Gigabyte AORUS 7 9KF 17.3" FHD IPS i5-12500H RTX 4060 16GB 512GB NVMe IR kam új akku gar
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- Új Asus F16 TUF WQXGA 165Hz G-Sync i7-14650HX 16mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 5050 8GB Win11 Garancia
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest