Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Jah, csak ki ne derüljön, h a 8x8 csoportonkénti uniformity kompenzáció után beesik a fényerő.
Amúgy dicséretes, h van már ilyen tévében. Még a profi monitoroknál sem láttam ekkora felbontást erre a funkcióra. Asszem NEC is csak vmi két-három számjegyű zónával oldja meg az UC-t.
Más kérdés hogy mérik ezt be.
Mert egyszerű kalibrátorral biztos nem.
Amúgy a többi mozaikszó nekem kínai: mi a tök az az uled és xdr... -
Joshi
titán
válasz
Teasüti #4996 üzenetére
Itt egy példa ahol már jól jöhet egy 1000nit feletti mérésre alkalmas eszköz.
-
Joshi
titán
válasz
Teasüti #4996 üzenetére
A kocafelhasználók egyáltalán nem vesznek kalibráló eszközt ha már itt tartunk. Janos666 mondta, hogy ma már nem sok kalibráláshoz hívják. Gondolom a pandémia is beleszólt a dologba, de valljuk be hogy az emberek 95%-nak teljesen jó az a kép amit a tévé gyári beállításai adnak. Akinek meg a munkájából adódik hogy kalibrálja a monitorát, az úgy is vesz valamilyen eszközt mert muszáj.
-
Teasüti
nagyúr
Mennyibe kerülnek azok a tévék? Felteszem aki annyiért tévét vesz, az nem fog sokat vacillálni ezen a kérdésén.
Mi most itt arról beszélgetünk, h egy kocafelhasználó szeretné helyrerakni az irodai monitorát, aminek az értéke vetekszik a kalibrátorral. Persze felőlem vehet Plus-t is, ha úgy érzi később esedékes lesz egy alsó hangon 1500 eurós megjelenítő (jelenleg), de akkor még mindig lecserélhető a Studio is. (Esetleg ha addig fejlődik a panel technológia és jönnek az új generációs mérőeszközök 2000 nit feletti tartománnyal?) -
Teasüti
nagyúr
Otthonra, ha csak magam részére kell, akkor én most Studio-t vennék. Lassúnak lassú (vhol mintha azt olvastam volna, h 1 mintavételezés/s a limitje, de nem vennék rá mérget), a Pro azért 3-5x gyorsabban végez, de egy felhasználóra ez szerintem kibírható kétharmad áron. Pro az akkor jön jól, ha másnak is akarnék kalibrálni (azért nem mindegy, h két órát vagyok ott nála vagy egész nap) vagy a gyári szoftvert akarod használni VAGY (és ez egy bazi nagy vagy) hardveres kalibrációhoz kell és a monitor a Pro-val kompatibilis csak (pl az én Dell-em is kizárólag a Pro-t ismeri). Persze ez utóbbi csak professzionális monitoroknál érdekes.
A Plus pedig... nemtom. Szerintem belátható időn belül nem lesz rá szükség, de ezt döntse el mindenki maga! Azért 1000 nit sem kevés és jelenleg a max az a DisplayHDR1400 hitelesítés, de már a DisplayHDR1000 matricához is mélyen zsebbe kell nyúlni és mindkettő inkább videós monitoroknál elterjedt, konzumer kategóriában még nem igazán.
Én nem adnék ki arra egy valag pénzt, h talán majd 8 év múlva nem lesz elég nekem otthonra az 1000 nit-es tartomány.
Meg azért azt látni kell, hogy a HDR10+ és a Dolby Vision jelenleg 4000 nit-ig szabadon skálázható, szóval amint jön a technológia hozzá, úgy lesz elavult nem csak a Pro, de még a Plus is. Persze szerintem ez bőven overkill a konzumer piacon, de érted. Azért ez nem egy jó befektetés szerintem egy progresszív IT piacon.
Kicsit olyan, mint a gép építés: azt kell szem előtt tartani ami éppen elérhető, különben sose vennék semmit ha mindig az újat várnám. -
Joshi
titán
"Azaz egy windows újratelepítés, SSD csere esetén kezdhetem újra? Vagy ilyenkor elég a profilt kimenteni és akkor ez a probléma megoldott?"
Elég a profilt elmenteni és újra betölteni. Akkor szoktak újrakalibrálni, ha monitor vagy vga csere volt a gépben. Persze akkor is, ha már sok-sok éve nem volt újrakalibrálás, mert a panel azért öregszik/változik az évek során. -
_q
addikt
válasz
Teasüti #4986 üzenetére
Köszi, tényleg nincs nagy különbség, nehéz kérdés, mert 3rd party szoftvernél, mint a displaycal nincs különbség, akkor a studio jobb vétel. Ha meg pro, akkor már a pro plus lehet hosszú távon jobb vétel.
Szóba került, hogy esetleg valakivel kalibráltassak. Közben olvasgattam és csak most jöttem rá, hogy ezek a kalibrálások nem fizikailag a monitort kalibrálják, hanem az operációs rendszerben a színprofilt adják meg. Azaz egy windows újratelepítés, SSD csere esetén kezdhetem újra? Vagy ilyenkor elég a profilt kimenteni és akkor ez a probléma megoldott?
-
válasz
Teasüti #4987 üzenetére
Három dolog miatt döntöttem mellette: friss fejlesztés jó teszteredményekkel (szóval egy darabig támogatott marad jó eséllyel), natív több monitoros támogatás, kezdők számára is könnyen használható "automata" szoftver korrekt minőségű kalibrálással. Volt egy darab újszerű példány jófogáson 45 ezer környékén, de elvitték, viszont addigra már annyi tesztet elolvastam róla, hogy úgy vagyok vele, egy próbát megér most már. Ha nem jön be, majd eladom, kábé annyit buknék rajta, mint egy egyszeri kalibrálás árán.
-
Joshi
titán
válasz
Teasüti #4989 üzenetére
A precíz HDR-t csak is pixelenkénti vezérléssel lehet kivitelezni, innentől kezdve csak az OLED jöhet szóba, illetve a későbbiekben QD-OLED, QNED, MicroLED. A HDR csúcsfény soha nem teljes képernyőre értendő, nem is lenne értelme. Aztán a HDR-el jött a REC.2020 ami SDR-nél nincs. Szóval mindenképpen ebbe az irányba kell menni.
-
Teasüti
nagyúr
Elvileg a Rec2020 támogatott.
Ahogy írtam is nappaliba max betűző napfénynél jól jöhet. De este nekem a legfontosabb fícsőr egy tévében a fényérzékelő. Nem hogy HDR-t, hanem automata lesötétítést tudjon inkább!
És ha megoldanák, hogy ilyenkor ne legyen szürke a fehér, annak tudnék csak igazán örülni.
Telefonban van közvetlen tapasztalatom a 6-700 nites képernyőkkel, amik napsütésben is olvashatóak maradnak - nagyjából. Ez szupi, de nekem többnyire az a fontosabb, hogy meddig tud lemenni sötétben.
AMOLED az már nem rossz a feketéjével, de azért jó lenne ha szoftveresen is hajlandó lenne minimumra szabályozni, nem csak manuálisan.
HDR tévé meg csak úgy tehetné be a lábát hozzám, ha fényérzékelővel beszabályozza magát a környezeti fényhez és egységes marad kontrasztdinamika a képernyő és a környezet között. -
Joshi
titán
válasz
Teasüti #4986 üzenetére
"Legalábbis én el nem tudom képzelni, hogy valaha szükségem lenne >1000 nit-es monitorra."
Ne csak monitorba gondolkozz, főleg aki kalibrálással foglalkozik. Tévéknél 5-10 éven belül szinte alap lesz az 1000+nit még akár a középkategóriában is. Persze azt nem tudom hogy egy colorimeter ennyi év alatt milyen fejlődésen megy keresztül, itt főleg a színtér lefedettségre gondolok. Tényleg most az i1 Display Pro Plus mekkora színtér mérésére alkalmas? -
Teasüti
nagyúr
A i1 Display Studio a belépő szvsz. Legalábbis ez biztosan nem kémiai szűrőt tartalmaz, hanem ugyanazt a cold mirror alapú optikait, mint az i1 család többi tagja. Szóval ez a tartós eszközök belépője. Tudásban meg annyi, hogy lassúbb. Pro-hoz képest jóval tovább tart a mérés. Meg a szoftvere le van butítva, viszont 3rd party-nál ez meg nem igazán releváns.
Összehasonlító táblázat szerint (most találtam csak az Overview lap alján) más hardveres különbség nincs a Studio és Pro között, csak szoftveres. E szerint a Studio is tud wcg-t és 1000 nit-et.
Háztájira meg szerintem mindegy milyen gyors. Ki lehet bírni pár havonta azt a plusz időt.
A sebesség inkább akkor fog számítani amikor másnak kalibrálsz, mert hogy simán el lehet tölteni vele egy teljes műszakot, mire kikísérletezed a legjobb eredményt.
Plus az szerintem úri huncutság még 10 év távlatában is. Legalábbis én el nem tudom képzelni, hogy valaha szükségem lenne >1000 nit-es monitorra. 120 kandelára kalibrálok, a felett nekem bántóan fényes dolgozni rajta. HDR-t én max nappaliba tudnék elképzelni, ahol ha besüt a nap és kimossa a tévé képét, akkor tényleg semmi sem elég fényes. De nappali fény hiányában már kösz, de nem. Nem akarok én megvakulni! -
_q
addikt
Köszi, csak azért kérdeztem, hogy milyen ellene szóló érv lehet esetleg amit érdemes fontolóra vegyek.
#4974Teasüti
Youtube videóban mondták, akkor téves az infó ezek szerint.Lehet félre értem, de studio, pro és pro plusz hardveresen egyforma csak szoftveresen van eltérés? Ez a szoftver magán az eszközön lévő? Tehát nem a gyári mérő/kalibráló szoftverben? Mert ugye egy 3rd party szoftverrel meg lenne a kiskapu, ami viszont túl könnyű lenne
-
kuyarashi
őstag
Teasüti
Jogos, IPS-ből régen az e-IPS volt a gyengébb, az S, P és H például a professzionálisabb. Ez jelenleg is megvan, csak sajnos nem jelölik külön. Én is tudok olyan TN laptopot, amiben iszonyat jó TN panel van. Nem is láttam máshol olyan jót azóta sem.
Általánosítás, hogy IPS az etalon, de azért általánosságban még mindig több várható tőle az esetek túlnyomó részében.Az én i1D3-mom is B-02, csak 04/2015 (42.000 körül vettem).
Tehát a 2017 és az azutáni i1D3 Pro tudja a 2000 nit-et, az azelőttiek nem.
-
Joshi
titán
válasz
Teasüti #4976 üzenetére
#4517-tól tárgyaljuk ezt, de senki nem tudta megerősíteni, hogy ez valóban tudná a 2000nit-et. Mivel 50k-ért elment a régi így biztosra mentem és megvettem a Plust. Azért a jövőben nagy valószínűséggel lesznek QNED-ből 1000nit felettiek, de ahogy írtam lehet hogy a kalibrálón soha nem fogom ezt a többlet tudást kihasználni.
-
Teasüti
nagyúr
-
Na, berendeltem a SpyderX Pro-t. A környéken 6000 / monitor környékén kalibrálnak, három monitort (és kiszállási díjat nem számolva) is 3 alkalomból megvan a teljes ár, ráadásul a gyári pár klikkes szoftvert használva sem tér el a kapott eredmény sRGB lefedettségű panel esetében a drágább eszközökhöz képest (ha lehet hinni a beszámolóknak). Ha megjött, és szerzek némi tapasztalatot vele, majd reportolok.
-
Teasüti
nagyúr
[link]
AVS fórumán kicsit tájékozottabbak. Szóval az új i1 család mindegyik tagja létező termékek átcímkézett újrakiadása. A Studio a ColorMunki-t váltotta, a Pro az maradt ugyanaz ami addig kapható volt, és a Plus az az OEM verzió volt a régi Pro-ból, ami nem volt boltban kapható.
Tehát ezek szerint már 10+ éves eszközök vannak piaci forgalomban mind a mai napig. Az átcímkézés is csak egy marketing fogás volt, szóval nem látom okát a támogatás megszűntetésének belátható időn belül. Meg amúgy XP-s meghajtók is tudnak még működni W7/10 alatt.
A ColorMunki meg elvileg ugyanaz a hardver, mint a Pro, csak szoftveresen lebutítva (lassúbb mérés és a gyári szoftver egy hülyebiztos frontend). DisplayCal-lal elvileg működik mindegyik.
Ha mégse, akkor max elállsz a vásárlástól 14 napon belül.
#4973Joshi
Tehát ezek értelmében eladtad, majd megvetted csontra ugyanazt a terméket drágábban?A korábbi retail verziós (és a mostani) Pro 1000 nit-ig tud mérni elvileg. Az kevés?
-
Joshi
titán
Igazság szerint egy itteni fórumtársnak adtam el priviben megbeszélve. Azért adtam el, mert hosszabb távra gondolkoztam, és akkor a Plushoz adtak egy 1TB-os merevlemezt is. Gyakorlatilag csak a különbözetet kellett kifizetnem és a jövőre való tekintettel nekem fontos volt a HDR magasabb fényereje. Persze lehet hogy soha nem fogom kihasználni, de ha esetleg el kell adnom ez előny lehet.
ui.: ráadásul az enyém 2018-as gyártású B-02-es volt, tehát hardveresen már ugyan az volt mint a Plus.
-
_q
addikt
válasz
kuyarashi #4967 üzenetére
Közben kiderült, hogy 90%+ a monitor és a laptop kijelző is. A laptop kijelző gyárilag annyira nincs rosszul kalibrálva, a monitor viszont igen. Factory resetet próbáltam és a windows gyári kalibrálását, ami nem annyira rossz, de még mindig távol a jótól.
#4966Teasüti
Egyelőre nem kell WCG, se HDR, csak sRGB. Viszont a studio elvileg nem támogat third party szoftvereket, amit itt olvastam displaycal így kizárva. Viszont akkor nem sok lehetőség van, mint általában a fotós/videós területen szokott lenni. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kuyarashi #4967 üzenetére
IPS sem jelent semmit önmagában. Régen még talán, amikor még a TN és a VA volt elterjedve és az IPS drága volt. De manapság már IPS-ből is gyártanak nagyon olcsón kritikán aluli vackot. Kalibráltam ismerősnek nagyáruházi monitorokat: sztenderd office felhasználásra szánva ha nem tévedek, két teljesen azonos típus egy időben vásárolva. Meg nem mondom mik voltak, csak az árkategóriára emlékszem ami olyan 100-150 font között volt újonnan, szóval belépőnek is az alja. Out-of-the-box köze nem volt a kettőnek egymáshoz, interaktív mérésnél az RGB gain eltérőre jött ki, de ami meglepett, hogy a fényerőben meg vmi ~20 érték különbséggel a menüben jött ki 120 kandelára mindkettő. Profilozás után meg sRGB lefedettség ilyen 70-75% között. És eskü videós a pali.
Azt mondanom sem kell, hogy black bleeding meg felhősödés...
Szóval IPS-ből is lehet gyártani ami még egy jobb fajta TN panelnél is gyengébb. -
kuyarashi
őstag
IPS révén nem szabadna túl gyengének lennie, de egy laptop kijelzőjéhez képest mindenképp magasabban kellene teljesítenie. Újonnan vetted? (Esetleg nyomhatnál egy factory resetet.)
Az is igaz, hogy a gyári beállításhoz képest a kalibrált sokkal relevánsabb, szóval van szemmel látható különbség minden esetben.A kémiaiak elvéreznek a gyártástól számított 1-2 éven belül, a nem kémiaiak pedig nagyjából soha.
-
Teasüti
nagyúr
Egyébként amire neked kell arra van egy olcsóbb megoldás: a fapados Studio változat az i1 Display-ből. Nem tudom pontosan milyen hardveres/szoftveres eltérés van a 3 verzió között, nem értek a lelkivilágukhoz, de a gyári oldal a Pro-ra írja a wide gamut-ot, a Plus-ra írja a HDR-t és a Studio-nál nem említi egyiket sem. Szóval ha SDR és sRGB neked elég, akkor a Studio-val meg lehet spórolni pár tízest.
A sorrend pedig elvileg így alakul: Studio -> Pro (ez a régivel azonos, és a régiek nincsenek lekorlátozva SDR-re se és asszem 1000 nitig tudtak mérni - ezt sorozatszám alapján lehet beazonosítani, h mikor gyártották) -> Plus (ez tud mindent wcg-től 2000 nites HDR-ig bezárólag).
A jövőállóság miatt érdemes lehet megfontolni kell-e valaha wcg monitor vagy hdr. Ha nem, akkor a Studio bőven megteszi.
Teljesen mellékesen szerintem a wcg monitor felesleges önszívatás. Fotósként mondom, hogy kár volt megvennem. Még a legtöbb nyomdába is sRGB-ben kell feltölteni, szóval jó sok mizéria a semmiért. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kuyarashi #4963 üzenetére
Jut eszembe, mi van vele? Ezer éve nem látom itt.
Nemtom, akartam már kérdezni. Igazából ő a szakértő, én csak kontárkodok itt.
#4964_q
Ezeknél az eszközöknél nincs igazán mesterséges avultatás. A pl. Spyder nevet én már gyerekként is láttam felbukkanni az akkori PC újságokban (PC World vki?). Bőven túlélnek több generációnyi Windows-t is. Display Pro pl 2011-ben jelent meg és a mai napig ez a gold standard a piacon. Valamint a Display Pro-nak nem rég jelent meg a ráncfelvarrott verziója, ami lényegében ugyanaz a termék* új névvel és vmi firmware manipulációval (Plus és a Studio - egyik tud HDR-t, a másik meg nem). Szóval szerintem egy darabig még maradni is fog.
*A tévedés jogát fenntartom. -
_q
addikt
válasz
Teasüti #4959 üzenetére
Akkor még keresgélek, hát ha még is van valaki a közelben. Sajnos én sokallom a kalibráló árát, használtan meg nem látok. Hány évig tud egy ilyen kiszolgálni egyébként?
#4960kuyarashi
Az a fura, hogy a laptop gyári értékei már megfelelnének, de ez a monitor közel se hozza így gyárilag azt a szintet. Így meg belefutok elég csúnya végeremdényekbe, mert mást látok, mint egy nyomtatott képen. -
kuyarashi
őstag
válasz
Teasüti #4961 üzenetére
Ha tippelnem kell, akkor azt mondom, nem használnak, mivel nem is írnak róla. Tuti, hogy nem.
Timer
Általában csak akkor derül ki a, hogy kémiai-e, ha az ember szétszedi (mintha már kaptam volna szét kalibrálót...). Valószínűnek tartom, hogy kémiai, de erről *Ropi* többet tudna mondani.Jut eszembe, mi van vele? Ezer éve nem látom itt.
-
Egyébként a legújabb Spyderek is kémiai alapon működnek? A Pro ára nem annyira vészes, mindent tud szerintem, ami nekem kell, és ha jól látom, a szoftver sem pilóta vizsgás. Ha csak kétszer kalibrálok vele 1 évben, már visszahozza az árát, tekintve, hogy 5 kijelző van a lakásban, igaz, ebből hármat használok melóra.
-
Teasüti
nagyúr
Hardver nélkül nincs kalibráció. A szemed becsap.
Hát ha visszaolvasol párat, akkor láthatod hogy sajnos az olcsóbb eszközök nem tartósak. Spyder és belépő társaiban megfakul a színszűrő idővel. i1 Display Pro-ban a színszűrő meg nem mutatja jelét öregedésnek. Szóval azt kell átgondolnod mennyire fontos ez neked.
Elméletileg bizonyos időközönként újra kellene kalibrálni minden monitort ahogy öregszik.
Ha tartós használatra kell és színhelyes munkát végzel, akkor sajnos i1 Display Pro alatt nincs élet. Ilyen olcsó kémiait csak akkor vennék, ha megtérül az ára 1-2 éven belül. Mert hogy utána lehet cserélni újra... Hobbinak nem olcsó dolog a színmenedzsment.
A legolcsóbb megoldás, hogy vkivel bekalibráltatod. Ha nem ez a munkád, akkor nem kell túl gyakran elvégezni, mondjuk évi egy mérés szerintem megteszi otthonra.
Más dolog mondjuk egy filmipari colorist, mert ők meg hetente kalibrálnak monitort azon a szinten (persze nekik a szemük se rebben már ilyen kiadásoktól). -
_q
addikt
válasz
Teasüti #4957 üzenetére
Veszprémben nem találtam senkit
A tanulási része kevésbé zavar, az ára jobban
Olcsóbban nem lehet megúszni? A laptop kijelzője se profi, bár a zbook-ok szerintem ebben egész jók, már az is megfelelne egyelőre, ha közel ezt tudná a monitor is. Hardver mindenképpen kell hozzá?
-
Teasüti
nagyúr
Igénybe veszel ilyen szolgáltatást*, ahova elviszed a gépedet egy az egyben (vagy kijönnek házhoz - nem tudom odahaza van-e ilyen opció). Vagy keresel vkit, aki megoldja maszekban.
Ha kedved támadna magad csinálni, akkor épp pár hsz-szel feljebb láthatod a beugró árakat.
Utóbbi esetben az anyagi vonzatán kívül számíts még egy meredek tanulási görbére is meg pár nap kísérletezésre, mire belejössz.
*Oázist szokták emlegetni sokat. Mondanám, hogy vidd be oda a géped ha tudod, de átfutva a leírásukon ezen fennakadt a szemem: "A kalibrálást minden esetben ATI FirePro kártyával végezzük, ennek oka, hogy ezek a kártyák tudják DisplayPorton keresztül a csatornánkénti 10 bites pontosságot, ami a kalibrálási eredményünket nagyban javítja. Ezért lehetőség szerint minden monitort DisplayPorton keresztül kalibrálunk."
Ezek után szerintem hagyjuk az Oázist... -
_q
addikt
Sziasztok!
Adott egy HP243i monitor. Egy zbook G3 laptop (nyomtatott képekhez képest eléggé hasonló a kijelzőn megjelenített szín, ezért ez már számomra elfogadható) kijelzője után elég gyenge a gyári színkezelése. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lenne érdemes kalibrálni? Fotós és videós feladatokhoz kellene kalibrálni.
-
válasz
kuyarashi #4952 üzenetére
Igen, vidék ugye... Egyébként már 1 rendes kalibrálás is sokat dobna szerintem az eredményen, még ha kicsit el is mászik később. Most szemre lőttem össze a hármat, csak így már köze nincs az srgb-hez egyiknek se, aztán ha az ember fotózik (még ha nem is profi), elég jól bele tud így sétálni a f@szerdőbe mondjuk egy bőrszínnel.
A SpyderX ELITE egyébként lehet alternatíva? Ennél írják, hogy több monitor mellé is képes profilozni egy adott rendszeren, emellett ha jól látom, van "lúzer módja" is a magamfajta avatatlanoknak.
Szerk.: Az a perverz dolog lépett fel, hogy mindhárom monitor ugyanolyan DP kábellel, ugyanahhoz a VGA-hoz van kötve, csak a gyártási évük más. Vettem hármat Oázistól (ezek se voltak homogének, de minimális volt a differencia ránézésre), aztán ebből már kettő elhullott, a cseredarabok közül az egyik meg olyan kék srgb módban, hogy sírok, a másik meg csak szimplán zöldebb. Szóval, még a régit kéne vörösre állítanom, és megvan a tökéletes állapot.
-
kuyarashi
őstag
Igen, sajnos a Spyder is kémiai.
Tényleg nagyon összetett, de azért nem kell tőle félni, elrontásban' meg az a jó, hogy 1-2 mozdulattal lehet törölni a korrekciós fájlt.
Ha nem profi munkára használod a monitorokat, akkor nem szabad túl komolyan venni a kalibrálást, más kérdés, ha nagyon zavaró, hogy nem egyforma a 3. Ez persze egyénfüggő is.
Szerintem az volna a legcélravezetőbb rövid távon, ha valakivel időnként kalibráltatni tudnád a 3 kijelzőt. Persze ezt sem egyszerű összehozni. -
válasz
kuyarashi #4950 üzenetére
Köszönöm a részletes és kimerítő választ, most döbbentem rá, hogy egyfelől mennyire összetett ez a műfaj, másrészt hogy az árak tekintetében sem finomkodnak a gyártók! Múltkor láttam valahol valamelyik spyder-t 40k körül, de ezek szerint annak nem sok értelme lett volna, pedig erősen rajta volt a kezem. Lehet, jobban járok, ha nem én állok neki, mert a végén még rosszabb lesz, mint volt...
-
kuyarashi
őstag
i1D3. Mint mindennek, az i1Display Pro-nak is felkúszott az ára. Én használtam, 42.000 Ft környékén vásároltam.
Ami ez alatt van, az általában "kémiai alapú", ami 1-2 alatt már nem lesz hiteles'. És ez full komoly. Tehát megveszel egy ilyen kalibrálót és 2 év múlva már nem kalibrál helyesre.
Az i1D3 (több neve is van) a gyorsaságáról híres - ha nem ez a leggyorsabb - ráadásul kimondottan pontos is és mivel nem kémiai alapú, évek múlva is precíz lesz. Tehát ez a leginkább ajánlott műszer a piacon. Sajnos most elég húzós az ára, valaki ennyiért vesz 32"-os monitort. Egyébként már hosszú évek óta gyártják ezt, de nemrégiben kijött a Plus változat, de igazából az ez után következő, szinte legendás basICColor Discus már a 330.000 Ft-ot súrolja. (Ezen is meglepődtem, mert legutóbbi emlékeim szerint 240.000 Ft.)Az i1D3-at a legtöbb monitorgyártó támogatja, tehát ezzel lehet hardveresen kalibrálni sok típust. Ez régebben volt fontos szempont, ma már a szoftveres kalibrálás is simán ad nagyon jó, vagy akár jobb (előnyösebb) eredményeket. Abba pedig bele se menjünk, hogy a HW kalibrálásnak is két fajtája' van, vagy abba, hogy ezeket lehet kombinálni, stb.
Szóval a profilozást, a kalibrálást többféleképpen is lehet csinálni, lehet benne fejlődni. Egyedüli kivétel például akkor van, amikor egy adott monitort, adott kalibrálóval és szoftverrel, hardveresen állítunk. Mondjuk a Dellnél van ilyen, hogy pár kattintás és megy minden magától. Ennek vannak előnyei is és hátrányai is, de ez téged egyébként sem érint, mert a hardveres kalibrálást csak viszonylag kevés, profi monitor támogatja.
-
válasz
kuyarashi #4948 üzenetére
Köszönöm a tanácsot, illetve az információt. Én is szemeztem a vásárlással, még csak nem is az ára rettent el, inkább a szakértelem hiánya, bár nem tudom, mennyire összetett egy ilyen művelet. Nem áll tőlem távol az IT, így gondolom, azért előbb-utóbb kitanulnám. Mit érdemes venni W10 alá? Hobbi fotós vagyok, és a monitorok se túl nagy számok (elvileg 97 srgb lefedettség), ebből szeretném kihozni a legjobbat.
-
kuyarashi
őstag
Szia!
A bérlés elég ritka, inkább arra számíthatsz, hogy valaki a fórumból, aki a közeledben lakik, kimegy és intézi. Valószínűleg jobb is, mintha tapasztalatlanul magadnak csinálnád.
Fontos, hogy a kalibrálást mondjuk néhány havonta illik elvégezni (CCFL háttérvilágítás esetén havonta). A te esetedben pedig ez kritikus, hisz 3 megjelenítő összekalibrálásáról van szó. Valószínű, hogy az eldriftelés sem lesz azonos mértékű, de teljesen egyforma valószínű, hogy sosem lesz a 3 monitor. (Persze, ha minden jól megy, szemmel láthatóan zavaró különbségek nem lesznek.)
Arra akarok kilyukadni, hogy ilyen esetben legcélravezetőbb, ha beszerzel egy saját kalibrálót.
-
Sziasztok!
Van olyan szolgáltató az országban, akitől lehetne bérelni kalibráló eszközt, futár útján? A vásárlással, majd a 14 napos elállással nem szeretnék trükközni, nem stílusom suttyóskodni. Van három ugyanolyan monitorom (csak eltérő életkorral), be kellene őket mérni, mert full azonos profil és kimenet beállítások mellett is rettentően eltérnek az árnyalatak, szerintem 500 kelvin biztos van köztük... Három monitort gépestől felvinni valahova nem buli, ráadásul vidéki vagyok (Szeged és Kecskemét van elérhető közelségben), így egyszerűbb lenne bérelni valamit pár napra, és helyben megcsinálni, majd visszaküldeni.
Köszi a tippeket (ha lesznek)!
-
Teasüti
nagyúr
Arra figyelj, h fekete háttérrel és besötétített szobában mérj ha tudsz. Nálam az i1Pro akárhogy teszem a monitorra, nem szigetel tökéletesen. Zseblámpával simán el lehet húzni az interaktív mérést fél-egy kandelával. Az pedig fekete mérésnél katasztrófa lesz, ahol nulla közeli értéket kéne mérni. A kontrasztarány meg a legsötétebb és legvilágosabb értékekből adódik.
A gain feltolásával nem hiszem, h nyersz bármit, szerintem azok csak arányszámok egymáshoz. De próbáld ki, meglátjuk.
Elvileg a max fényerő meg nem szól bele a kontrasztba lcd monitornál, a kijelző tartalma fizikailag nem változik mindegy milyen háttérvilágítást raksz mögé.
Kontraszt az papíron nálam is siralmas tesztelők eredményeihez képest, de ez van. Erről írtam feljebb. Nem akadályhoz semmiben igazából és szemre rendben van a kép. -
FistXL
senior tag
válasz
Teasüti #4944 üzenetére
Most legutóbb úgy kalibráltam, hogy a monitoron is behúztam az rgb gaint az interactive display adjustmentben a legkisebb deltaE-re törekedve, ami 0.4 - 0.3 volt. Így végre nincsenek vertikálisan menő fekete vonalak mellett zöld vonalak az eizo tesztben. Report
Néztem 100 000Ft alatti LED-es VA monitorokat újonnan, nekem valahogy nem jön be a képük, olyan ridegek. IPS monitort meg az ips glow miatt biztosan nem veszek, szóval marad ez, ameddig tönkre nem megy, vagy ameddig nem találok egy hibátlan 2709-et
Engem igazából csak az zavar, hogy ennyire gyenge kontrasztot kapok kalibrálás után. Egy 2008-as PH tesztben 120cd/m2-re kalibrálták, 1436:1-es kontrasztarányt kaptak, én pedig 595:1-et. Oké, nekem végül 191cm/m2-es fényerőre kalibrálta, valamint ez a monitor már 13 éves, de szerintem ez még így is siralmas. Meg talán szemre a gamma kicsit túl van lőve, de ez a legkisebb gond.
Azon gondolkodtam, hogy szervizmenüből a 6500k alatt bekalibrálom, osd-ben pedig felhúzom 100-ra az rgb gaint, de nyerek ezzel valamit (fényerőt, kontrasztot)?
Ráment már 3 éjszakám, hogy tesztelgessem, szóval nekem ez nem teher, úgy is itthon esz most a fene, legalább szerzek némi tapasztalatot ebben a témában is. -
Teasüti
nagyúr
Írtad korábban, hogy az rgb gain manuális állításával nem kell foglalkozni mert a kalibrálás azt is megoldja, viszont hogyha kikapcsolom kalibrálást (reset video card gamma table), majd belövöm kb. szemre a fehéret és visszarakom a kalibrált profilt*, akkor nem zöldes, hanem kékes lesz a vonalak mögötti fehér háttér.
Remélem ezt nem kell megmagyarázni miért nem jó így.
Viszont amit én nem értek, hogy miért színeződik el az a teszt minta. Erre nem is láttam különösebb magyarázatot az Eizo oldalán, legalábbis nem említik mit jelentenek ezek a jelenségek. Felteszem az éles és keskeny függőleges vonalak nehéz feladatnak bizonyulnak annak a képernyőnek a subpixel geometriája miatt. Elvileg ha a szürke skálád helyre kerül, akkor nem kéne látnod elszíneződést itt sem. Gondolom...
Ha csinálsz egy report-ot a profilról (Verification), akkor ott lesz egy RGB Grey balance grafikon. Azon látni fogod, hogy mennyire szürke a szürke. Az Eizo teszt vhol középtartományban lehet ránézésre....És akkor ezzel el is érkeztünk oda, hogy a kalibrációhoz elengedhetetlen a tapasztalat és a kellő információ a teszt alanyról: megfelelő korrekcióval és beállítással addig kísérletezni, amíg a profilozás utáni hitelesítés is kielégítő eredményt ad. Én a mai napig nem tudok kihozni a monitoromból annyit, mint mások. Pedig napokig gyurmáztam már vele. Nálam a kontraszt rendre alacsonyabb, mint a többieknek és még nem jöttem rá mit rontok el. Sajnos a tesztoldalak nem közlik le a kalibráló szoftver beállításait, csak az eredményeiket. Illetve nincs univerzális recept sem pl a fekete pont eltolásra és korrekcióra, stb. a haladó beállításoknál.
Tekintve, hogy nálad túlmelegedés is szóba jöhet, ezért javaslom bekapcsolni a haladó beállításokat és az első fülön a fehér és fekete pont elcsúszás kompenzációt. Ezzel javíthatsz kicsit a pontosságon. Persze csak addig, amíg a panel működőképes marad és nem "megy el" a képe.
Ezt a szürkülést amúgy sem értem, nekem a ccfl technológiából egy monitorom volt csak, kb 10 éve és nem rémlik, hogy az szélsőségesen melegedett volna.
Talán ideje nyugdíjazni ezt a monitort.Állítsam be szemre a fehéret a monitor rgb gain csúszkáival, majd úgy indítsam a kalibrálást?
A szemed becsap. A környezeti világításhoz alkalmazkodik. Ha szemre is jó lenne, kidobnánk a műszereket az ablakon.
De végső soron "csak" multimédiára kell, szóval nem rugóznék túl sokat az ügyön. Ha tetszik az eredmény, akkor kit érdekel, hogy a szürkeskála helyenként zöldbe csúszik kicsit, vagy a színhőmérséklet 200 Kelvinnel melegebb, vagy az átlag Delta E relatíve gyenge?
Legyen egy szemnek könnyen emészthető természetes képed, emberi bőrszínekkel és ne legyen neonszínű egy gyümölcs vagy akármi és már jó is vagy szerintem.
Ehhez igazából semmi más nem kell, mint egy semleges színű szürke skála egyenletes átmenetekkel. Ha ez megvan, akkor a színátmenetek és a kontraszt is hű lesz a valósághoz. -
FistXL
senior tag
válasz
Teasüti #4940 üzenetére
Nem, ha kikapcsolom, akkor ugyanazokon a területeken ahol korábban zöldes volt, pont ugyanolyan lesz a háttér, mint a monoszkóp összes többi fehér területén. Egyébként felhúztam 100-ra az RGB gaint teljesen, ami szemmel láthatólag is nagyon zöldessé teszi a monitort, de a cél itt a maximális fényerő volt, ami kalibrálatlanul 350, kalibrálva pedig 270 nit körül alakul. Írtad korábban, hogy az rgb gain manuális állításával nem kell foglalkozni mert a kalibrálás azt is megoldja, viszont hogyha kikapcsolom kalibrálást (reset video card gamma table), majd belövöm kb. szemre a fehéret és visszarakom a kalibrált profilt, akkor nem zöldes, hanem kékes lesz a vonalak mögötti fehér háttér.
Állítsam be szemre a fehéret a monitor rgb gain csúszkáival, majd úgy indítsam a kalibrálást?
A monitor alatti beszürkülés valószínűleg azért volt, mert ráraktam a kalibrálóra az asztali tartóját (lehet kb. 100 gramm) hogy biztosan teljesen rálapuljon az alja a képernyőre, valamint ez a CCFL-es monitor nagyon fűt is, rendesen be is melegedett az eszköz és a nyoma is a monitoron a procedúra végére.
-
Teasüti
nagyúr
Korrekció nélkül nincs referencia, amihez hozzá lehetne mérni a kalibráló eredményét. Mivel a kalibrálók nem abszolút pontosak (egyes monitor technológiai sajátosságok nagyon el tudják vinni a mérést), ezért ez így semmi jót nem eredményez.
Hogy érted, h szürke a monitor a műszer alatt?
Azokat a teszteket még nem láttam. Majd otthon átnézem miről van szó.
-
FistXL
senior tag
válasz
Teasüti #4937 üzenetére
Találtam is párat mindkét monitorhoz (1, 2), viszont ezek nem tudom betallózni a displaycalban mert nem jók a kalibrátoromhoz, más érdemlegessel nem szolgált a guugli. Úgy néz ki marad a generic.
Más: Bekalibráltam a 2408-ast is, böngészés-filmezés közben semmi probléma, viszont ráindítottam egy Eizo Monitortestet és a függőleges vonalaknál teljesen zöld egész háttér. Gamma tesztnél meg az egész monitor az, erről használható képet már nem tudtam lőni. Mindenféle korrekciót kikapcsoltam, emiatt mehetett ennyire félre?
Nem mertem megpróbálni tegnap este korrekcióval, tiszta szürke volt már a kalibráló helyén a monitor, inkább hagytam hűlni...
-
Teasüti
nagyúr
Én gúgliznék kicsit a monitorod típusával és a displaycal hívószavakkal. Vhol vki biztos kalibrált már ilyet. Ha nem, akkor pedig a háttérvilágítás és a panel típusával keresgélnék. Végső soron vmi generic korrekció is lehet belőle, csak arra kell figyelni, h az adott technológiához készült-e.
100%-ban úgyse lesz pontos egyik se (ahhoz sajátot kellene készíteni, egy olyan műszer meg 800k-nál indul, ami hitelesíteni tud egy kalibrálót), csak közelíteni lehet hozzá.
Ha megvan melyik korrekciós profilt érdemes használni, akkor utána már révbe értél, legalábbis multimédiára én nem gondolnám túl a dolgot.
Fényerőnek azt választasz ami tetszik. Kontrasztot nem befolyásolja. Delta E... Az passz. Ccfl nem tudom hogy öregedik. Ha változik a színképe különböző fényerőn, stb. akkor az hatással lehet a színekre is. Elvégre a képernyő csak egy színszűrő, a fényt (és minőségét) a háttérvilágítás adja. -
janos666
nagyúr
A PC VGA GPU-jának 1DLUT-ját fogod programozni, a többi nem érdekes.
Vagyis akkor működik ez, ha külön HDMI portokon megy ki a kép a két kijelzőpanelre. Ha stereo 3D formátum megy ki egyetlen HDMI-n, akkor ez így nem fog működni (akkor mindkét panel ugyan azt az offset-et kapná).
Vegyél / bérelj /rendelj ki valakit legalább egy i1Display3-al (i1d3). -
Dave™
nagyúr
válasz
janos666 #4934 üzenetére
Tudsz mondani valami konkrét hardver/szoftver párost, amivel ez megvalósítható egyszerűen? Számomra teljesen idegen ez a téma sajnos. Anniyval van súylozva még a dolog, hogy a HDMI - DSI panel egy kínai darab, amivel a kínaiak próbálgatással lőhetták be a megfelelő HDMI időzítéseket, lévén a DSI mobilokba való. Használható még így is? Az OS valami kínai vezérlőt lát nem meglepő módon. Köszi!
-
janos666
nagyúr
Alapvetően épp erre való a kalibrálás (hogy minden random kijelzőt ugyan ahhoz a standard-hez próbálj igazítani), és a szürkeskálát viszonylag egyszerű rendbe tenni 1DLUT-al, amit rá tud tennni a GPU a HDMI kimenetre (ha a szaturáció is más lenne, ahhoz 3DLUT kéne, amit csak erre felkészített szoftver kezel, vagy esetleg a kettő közé kötött "LUT box", a GPU direktben nem).
Valószínűleg az lenne praktikusan célravezető, ha szétszerelve kalibrálnád be úgy a kijelző paneleket, mint sík képernyők, majd visszahelyeznék őket a sisakba (a színeken szerintem torzít annyit a lencse, hogy gond legyen, illetve ha az fontosabb, hogy egyformák legyenek a kijelzők, akkor is egyformán fogja őket színezni a lencse [ha színezi], tehát egymáshoz leszenek igazítva).
-
FistXL
senior tag
válasz
Teasüti #4931 üzenetére
Multimédiához kell, soha nem végzek színkritikus munkát.
3D LUT? Gyors google után sem a monitorom, sem a kalibrálóval kapcsolatban nem találtam semmit, így feltételezem, hogy egyik sem tudja.
A mérőeszköz korrekciójánál sajnos nem talált a monitorhoz semmit. A háttérvilágítás egyébként CCFL, a panel pedig egy VA-panel, szóval ezért állítottam be azt. Megfelelő így szerinted vagy kalibráljam újra auto-n? Köszi a kimerítő válaszért!
Szerk.: A delta E értéken már csak a fényerősség leszabályozásával javíthatok? Ha igen, akkor felejtős, mert 120 niten semmit nem látok a monitorból nappal. Lehet már csak placebo innentől kezdve minden, de talán lehet valójában is jobb az eredmény
-
Dave™
nagyúr
Sziasztok! Nincs összefoglaló és kicsit rendhagyó az eszköz is, de mekkora esélye van, hogy több Sharp 5,5" IPS LCD-nek (LS055R1SX04) eltérő legyen a szürkék árnyalata/a kijelző fényereje? Utóbbit a PWM szabályozott EDGE LEDek adják. A felhasználási terület egy speciális "VR sisak" (épített) amiben ezek a mobil kijelzők vannak egy HDMI - DSI vezérlőpanellel. Ami számunkra kifejezetten fontos, hogy egyformák legyenek a szürkeárnyalatok a két oldalon, de találtunk különbséget. Kalibrálással ez elkerülhető?
Köszi!
-
Teasüti
nagyúr
Először is tisztázni kell mi a felhasználás?
Multimédia vagy munkaeszköz?
Multimédiánál kb itt végeztél is, hisz se a filmeken, se a játékokban nincs igazi előnye a kalibráció pontosságának, csupán egy szemhez gyengéd és természetes színvilág (vagy legalábbis amit az adott tartalom készítője megálmodott, azt látod viszont hűen). De ennyit már egy félig szar relatív magas Delta-E értékkel is lehet hozni, tartalom fogyasztáshoz ennél többre nincs is szükség: színhőmérséklet legyen a helyén, kontraszt legyen jó, fényerő vmi neked kényelmes legyen, a színek meg szubjektívek.Munkánál viszont más. Ott vannak sztenderdek. Itt a fényerővel kezdődik a dolog.
Fotósok többnyire 100-140 kandela közé kalibrálnak, ez van közel kb a nyomtatásban látottakhoz (de persze ez is próba cseresznye alapon megy és adott megtekintési/munka környezet világításától függ jobban mennyire lehet egyeztetni a monitort a fotópapírral).
Videónál meg 100 kandelára SDR tartalomnál és 1000 nit HDR tartalomnál (ez a veszély ahogy nézem nem fenyeget).
Ezt a második fülön a "White level" opcióval tudod megadni, majd a monitoron egy-két nittel érdemes fölé lőni. Tehát interaktív mérésnél inkább felette legyen kicsivel, mint alatta a fényerő. Szoftveresen le tudja szabályozni, de adni rá fényt nem tud.Valamint kérdéses hány biten vezérled a monitort és az a monitor milyen beállítások mellett kalibrálható natív színtérre. Egy 8 bites színcsatornával érdemes az RGB csatornákat a monitoron beállítani. 10 bitnél már akár rá lehet bízni a GPU-ra is (kalibráció helyre rakja nagyjából a színhőmérsékletet, így nem muszáj bántani az RGB gain-t, ha emiatt a monitor hisztizik vmi másik beállításra ami meg pont kéne - pl az enyém Custom képprofillal nem engedi bekapcsolni a háttérvilágítás kalibrációját, ami tiszta gáz de evvan). Illetve van-e a monitorban 3D LUT? Ha van, akkor általában az adja a legpontosabb eredményt, ha csinálsz egy hardveres kalibrációt a monitorhoz adott szoftverrel (ha támogatott a kalibrálód...), majd egy szoftverest is ez után (DisplayCAL-lal).
DisplayCAL-ban meg az egyik legfontosabb a mérőeszköz korrekciója. Nálad vmi generic S-PVA van, az nem tudom mennyire jó. Esetleg érdemes lehet keresni egy a monitorod típusához valót, amit Spyder-rel csináltak (első fülön a "Correction" melletti földgömb ikon).
Általános érvényű, hogy a monitor háttérvilágításának fajtája szabja meg milyen korrekció kell a műszerhez. Egy rosszul megválasztott korrekció simán tönkre tudja tenni a mérést. -
FistXL
senior tag
Sziasztok.
Vásároltam egy Spyder 3 Pro monitorkalibrálót, a lehető legpontosabb eredményhez szeretném kérni a segítségeteket. Miután a hozzá kapott program nem volt hajlandó felismerni magát a kalibrálót, le is töltöttem a DisplayCAL-t, ami minden gond nélkül felismerte. Besötétítettem, amennyire tudtam, lefektettem a monitort az asztalra, majd indítottam rajta egy 32 perces kalibrálást, ami 38 alatt végzett is. Be is állította magának az icc-t, a különbség elég látványos, végre nem olyan kirobbanóan élénk minden, mint korábban, a bőrszín sem pirosas. Beállítás1 Beállítás2 EredményAzonban, mivel korábban nem csináltam még ilyet, szeretném kérni a segítségeteket, hogy hogy a maximumot hozzam ki a monitorból itthon (nincs lehetőségem elvinni az Oázishoz, a posta kegyeire pedig nem bízom a monitort). Miután végzett a kalibrálással, elindítottam a mérést és láttam, hogy nem valami jól van beállítva a monitor. Megpróbáltam az rgb gainen állítani a középérték elérése érdekében, azonban ez teljesen használhatatlan, mert össze-vissza ugrál az egész, ha 2-t leveszek a pirosból, akkor vagy a zöld, vagy a kék vonal nő hatalmasat, de még akkor sem konzisztens az egész, ha valamit lehúzok nullára, majd visszarakom ugyanoda ahol volt korábban, és teljesen mást mutat.
Röviden-tömören ennyi, ha bárkinek bármi javaslata, szívesen hallgatom
-
Teasüti
nagyúr
Nem igazán. Kamera profilozásnak nem az a célja, hogy korrigált színeket kapj. Az sajnos kamerától függetlenül sokkal inkább a jelenet világításán múlik. Ezt pedig jelenetenként kell korrigálni, már ha az a cél, hogy egyeztesd a színeket is a videóban klippenként egymáshoz és más gyártmányú kamerákhoz is.
Kamera profilozást is inkább úgy kell elképzelni videónál, hogy nem egy egyetemes sztenderdhez igazítanak, mivel olyan nincs - a színkorrekció is többé-kevésbé szubjektív. Hanem mondjuk egy másik kamerához. Pl. Canon színeket Sony-val, vagy Fuji színeket Panával, stb. Erre vannak már LUT-ok, amik emulálnak egy adott képprofilt egy adott kamerán a te kameráddal készült log-on. De ettől függetlenül a felvett jelenetben lévő színek a beeső fény minőségétől függenek leginkább, emiatt úgyse úszod meg a pepecselős munkát ha ezt korrigálni akarod egy adott kamerán. Két különböző kameránál már lehet LUT-ozni, hogy legalább a kettő közti eltérést minimalizálni - de ez is csak kiindulási alapnak jó.Szóval a továbbiakban én a videóvágás szerinti színkorrekciót nem mosnám össze a kamera profilozással (vagy bármilyen eszköz színkalibrálásával, ami azt illeti), mert semmi köze a kettőnek egymáshoz.
-
janos666
nagyúr
Csak annyit toldanék még hozzá a korábbi hsz-emhez, mielőtt félreérthető leszek:
A monitorodat azt persze abszolút módban kell korrigálni 3DLUT-al (hardware-be töltve, ha tudja, vagy szoftverből, ha csak úgy megy). Különben nem lesz jó, amit szemre behúzgálsz...
(Ha érdekel, én elég sokat pepecselgettem már monitorokkal egy colorist-nak is.) -
Teasüti
nagyúr
Szerintem jobban jársz, ha szkópon húzod be a colorchecker színeit ahova kell.
Kb mindenki ezt csinálja és így is oktatják.
Egyes szoftverek, mint például Davinci Resolve automatikusan el tudja végezni ezt a műveletet pár támogatott márkával (X-rite az pont kompatibilis).
Ellenben videó esetén még sosem láttam senkit LUT-talb.szakodniszínkorrigálni (kivéve technikai LUT, mondjuk színtér konverzió, stb), ahogy janos666 írja.
Javaslom gyere át ide, itt kaphatsz tippeket. -
janos666
nagyúr
Lehet, csak rendszeresen használnod kell a ColorChecker-t és többször generálnod 3DLUT-ot.
De amúgy, lehet hogy kielégítő eredményt kapsz, ha csak nyári, dél környéki napfényre lövöd be egyszer, abszolút helyett relatív módban készíted a link profilt, aztán hagyod egyetlen 3DLUT-al, és utána hagyományosan szemre állítod ezen felül a fehéregyensúlyt a jelenet világításának és a megálmodott képélménynek megfelelően. Mert ugye utóbbi sem mindegy, attól függ mit csinálsz... Ha pl. dokumentumfilmet (teszem azt múzeumokban festményekről, vagy szabadban állatokról), akkor talán szeretnél abszolútban dolgozni, de ha játékfilmet (tegyük fel valami sci-fi, aminek köze nincs a valósághoz), akkor úgyis az a lényeg, hogy a végén mit szeretnél látni, nem azt, hogy mi mit láttál eredetileg a forgatáskor a szemeiddel. -
janos666
nagyúr
El lehet rontva a full/limiet range converzió. A lejátszó által használt renderer-ben kell beállítani. Használj MPC-HC mellé madVR-t.
Lehet. Rögzíted a ColorChecker-t, kimentesz egy képkockát a RAW képből (mindenféle processing nélkül), készítesz róla ICC profil-t (egyéni döntés, hogy matrix+gamma, vagy LUT alapút, de előbbivel próbálkoznék), aztán egy link profilt alapján (ami a camera RAW térből valamilyen szabvány cél színtérbe map-el, pl. Rec709-be, vagy abban, amiben a project fut, akár pl. ACES) egy 3DLUT-ot, amit rá tudsz húzni a képre.
De nem lesz egyszerű. Csak arra az egy szenzor+lencse+világítás együttesre lesz érvényes (bár a lencse cserélgetést szerintem még elhanyagolhatod, ha nincs rajtuk eltérő szűrő). Tehát alapvetően különböző profil kell napfényre, neoncsövekre, LED-es lámpákra, stb (főleg, ha a fehéregyensúlyt is a profillal akarod kezelni), vagyis akár minden új jelenetnél rögzíteni kell a ColorChecker-t (úgy, hogy ne legyen rajta tükröződés, egyenetlen árnyék, jól legyen exponálva, stb), és új profilokat generálni. -
Ala
tag
Videos vonalon szeretnék két dologban segítséget kérni.
Az első: Miért lehet az, hogy az adott gépen, ha premierbe nyitok meg egy MILC-cel .mp4-ben felvett videot, akkor helyes kontraszt arányt látok, ugyan úgy, mint bármilyen más eszközön (a környezetemben), míg ha egyéb lejátszóval (VLC, MediaPlayer, BS player), akkor a sötét tónusok feketék és olyan, mint ha el lenne csúszva a kontraszt.
A második: Videokamerát lehet ugyan úgy profilozni, mint egy fényképező Color Checker Pasporttal (a fotós fajtával)? Ha igen, akkor LUT-ot kell készítenem, vagy camera profilt, esetleg mindegyik megoldható?Köszi a segítséget!!
-
-
mikrofon
veterán
Sziasztok,
sikerült beszereznem egy uhd LED tv-t amin android 9 fut. Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e ezt a tv-t kalibrálni a colormunky display eszközömmel úgy mint ahogy a monitoromat. Ugye még egy különbség van a kettő között hogy a monitorom a win10-es laptopról üzemel.míg a tv egy android-os tvbox-ról?
Vagy mi az eljárás az android-os okos tv kalibrálására, megfelelő beállítására? -
tomic
addikt
Sziasztok!
Van köztetek aki Sopron környéki és vállal plazma kalibrálást? -
zsero
aktív tag
Sziasztok, jól értem hogy a i1 Display Pro és Studio ugyanolyan szenzorral van csak a Studio lassabb?
Amennyiben basicColor Display-el használnám és nem számít a sebesség akkor tulajdonképpen nincs különbség Studio és Pro között?? -
jozsi252
veterán
Sziasztok,
Van egy pár hónapos Acer Predator monitorom amit bekalibráltattam, be is töltöttem a színprofilt és minden tökéletes. Most akarok venni egy Acer Nitro monitort, amit szintén be akarok kalibráltatni.
Szerintetek a Win 10-be azt a színprofilt is be fogom tudni tölteni az új monitorhoz? Tehát van a Win 10-nél lehetőség arra hogy a 2 monitor színprofilját teljesen külön kezeljem? -
general
addikt
Sikerült végül bekalibrálnom a Benq SW2700PT-t, hardveres kalibrálást csináltam, mert a "normál" kalibrálással sehogyan sem tudtam 1:700-as kontraszt fölé menni, akármilyen korrekciót is alkalmaztam. Még a DisplayCal készítője által megmókolt, direkt ehhez a monitorhoz való ccss file-lal sem sikerült. Valszeg az i1Display Pro-m és ez a monitor nem szeretik egymást..
Óvtak tőle, hogy a Benq saját hardveres kalibráló sw-e, a Palette Master Elements nem a legjobb ilyen jellegő app, nem is lett irtó szép az eredmény, de határon belül van minden. DisplayCal-lal csináltam egy validációt, mert a PME a validálás eredményeinél nem írja ki a kontrasztot - vagy én nem találtam meg -, így végül 1:1134 lett, ami sztem nem rossz egy IPS monitortól. Nyűgös típus, kérdés sem lehet, de az eredmény végül jó lett.A nagyobbik gond mostanság a kalibrálással inkább az, hogy ugyebár az Apple kijött az új, ARM alapú gépekkel, viszont jelenleg semmilyen szoftverrel nem lehet kalibrálni hozzá monitort...
Se a DisplayCal, se az Xrite, se az említett PaletteME nem kompatibilis egyelőre, pedig már hónapok teltek el a megjelenés óta. Na ez így elég gáz, mert gyakorlatilag hiába kiáltották ki a kreatívok új bestbuy számítógeinek, egyelőre nem lehet külső monitrt használni hozzájuk színhelyesen. A MacMinihez meg eleve kell egy kijelző.
Ciki. :-D
(kollégának is ilyen új MacMinije van, ott vettük észre, amikor megjött a gép és kalibrálni akartuk hozzá ezt a Benq monitort... korábbi típusú Macbookjához csináltam végül meg a kalibrálást)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- LG 32UL750-W Monitor, 31,5" 4K UHD USB-C eladó közel féláron
- Dell Alienware AW3225QF - Új, Bontatlan - 31,6", OLED, 3840x2160, 240Hz, 1700R, FreeSync, G-SYNC -
- FÓLIÁS! LG UltraGear 27GS60F-B IPS Monitor! 1920 x 1080 / 180Hz / 1ms / G-Sync
- Dell 27" 2K 2db kisebb karc a képen! P2723D 27" IPS panel 2560x1440 QHD Pivot HDMI
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRCSÖKKENTÉS LG 24" full HD LED IPS monitor (HDMI, DSUB, jack) eladó
- RÉSZLETRE , Bankmentes , kamatmentes Asus Rog Zephyrus G16
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- Eladó ÚJ, BONTATLAN Samsung Galaxy A05s 4/64GB ezüst / 12 hónap jótállással!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest