- Bemutatkozott a Transcend SSD-inek zászlóshajója
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Félreértések az FSR 4 és a PlayStation 5 Pro körül
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- Megcélozta az NVIDIA-t a 2 nm-es node-jával a Samsung
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Steam Deck
- Autós kamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kompakt vízhűtés
- Apple asztali gépek
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz
fatallerror #155 üzenetére
Nem a Far Cryról beszéltem. Mondjuk úgy, csapj fel egy tetszőleges COV-ot és megtudod.
-
fatallerror
addikt
válasz
#06658560 #154 üzenetére
jó sztorit mindig lehet írni..... lásd chris nolan.
de mind1 ki írja csak jó legyen, nekem a far cry 3 és a tomb raider sztorija is nagyon tetszett. a sztori a legfontosabb, például a crysis 3 koncepciója tökjó, játékmenet is, zene is de a sztori az szörnyen gyermeteg, elég gáz játék volt nekem emiatttehát oda akarok kilyukadni h nem elég 1 jó koncepció meg fullos grafika.
már nem a "joy of play" időszakát éljük, ennél több kell mégha marc cerny vissza is akarja picit hozni ezt a knack-al. lesznek ilyen játékok mindig de ezek inkább a gyerkőcöknek meg a már nagyon alkalmi játékosoknak van akik csak menni akarnak előre ész nélkül
én szeretek összekapcsolódni a karakterekkel és a sztorival mint 1 filmnél ezért nekem fontos 1 játék sztorija, mondanivalója nem csak lőni akarom az ellent... deus ex hr is ezért tetszett nagyon meg még sorolhatnám a mai játékokat.
játékok idővel elérik a filmes élményt és azt csakis jó sztorival lehet elérni. amikor már fotórealisztikus grafika lesz akkor már nem lesz érv a grafikaszóval én pont fordítva látom mint te. régen nagy ugrások voltak grafikában és ezért adták el a játékot (könnyebben), se a doom 3 se a far cry sztorija nem volt erős....
a jövőben kellenek a jó sztorik -
#06658560
törölt tag
válasz
fatallerror #152 üzenetére
Hollywoodtól jó sztorit várni felesleges. A jósztorit pedig már ellőtték amikor még nem lehetett grafikával eladni a terméket. Olyan P3 korszakig voltak jó ötletek de még a PC korszak előtt kezdődött.
-
vinibali
őstag
kimaradtak a buliból, ezért szerintem szerenték néhány játék megtolásával berakni a nevüket a játékok elejére.
amikor olvastam a cikket egy szó jutot az eszembe: vérlázító! -
fatallerror
addikt
válasz
waithEard #151 üzenetére
hogyne lenne fontos, akkor miért lett 3d? pont mert a grafika, játékmenet már nem tud elég újat adni ezért kellenek ezek meg az irányírás megújítói.
amint elérik a játékok a fotórealisztikus grafikát és élethű arcjátékot, animációt onnantól jön képbe hollywoodmár most is képben van picit de ha az előbb említettek bekövetkeznek akkor a sztori lesz fontos
-
waithEard
őstag
válasz
fatallerror #150 üzenetére
Viszont az is elképzelhető, hogy az fog történni ami most is: a játékok egy darabig egyre szebbek lesznek, majd megáll a fejlődés, és kisajtolják az utolsó cseppet is az adott hardverből. Ez pedig nem 4-5 év, inkább több. Szerintem konzoloknál nem annyira létkérdés, hogy gyorsan fejlődjön a technika. Az a pc hajtómotorja volt mindig is. De ez is csak találgatás.
-
fatallerror
addikt
válasz
waithEard #147 üzenetére
más a fejlődési ütem. már a mostani generációból is évek óta próbálnak kisajtolni még dolgokat amivel életben lehet tartani őket (például a kinect). 4 év múlva nem kizárt h alapkövetelmény lesz a 4k vagy akár a virtuális valóság, nem tudni... szerintem a játékok irányításának reformja néhány év múlva lesz, gondolatirányítás v illúzió v akármi is lesz a forradalom.szolgáltatásokban is ki tudja h mi lesz a trendi akkor.
4-5 év az szép élettartam lenne -
Crucio
aktív tag
válasz
waithEard #147 üzenetére
Habár nem ő vagyok, de szerintem sem húzzák majd tovább mostmár 4-5 évnél. Egyszerűen túl gyors a fejlődés, meg olcsóbban többen veszik, nem tudnak 8 évvel előre tervezni. Legalábbis szerintem 4-5 év lesz, de ezek csak találgatások úgyis. Én már 2010-ben azthittem, hogy egy évvel később érkezik egy új xbox, ezért nem vettem akkor, azóta is várom a next gen megjelenését
-
mrhitoshi
veterán
Egyébként vajon mikor kerülhetnek alkalmazásra rugalmas testek a játékokban ?
-
waithEard
őstag
válasz
fatallerror #141 üzenetére
"szerintem a next-gen konzolok élettartama 4 év körül lesz"
Ezt miből gondolod?
-
Whysperer
addikt
Értem. köszönöm értem ! Eddig azt hittem a console azért console ,hogy betolod a gamet játszod vagy ilyesmi mármint ,hogy a kezelő felülete legyen egyszerű és easy. de akkor félre értettem a consolet a hardver egyszerűsítés is bele tartozik mármint m,hogy vedd mg és ne foglalkozz vele amég megy! Értem és play stationos gamekat lehet PC-n használni valahogy?
-
JColee
őstag
válasz
fatallerror #141 üzenetére
Csak olyan, mintha azzal ferdítette volna magyarra a mondandóját.
-
Crucio
aktív tag
válasz
Whysperer #134 üzenetére
"főleg ez a bővíthetőség hiány nekem nem passzol"
Te, a konzolok egy adott hardverrel működnek, emiatt lehet rájuk a játékot a végtelenségig optimalizálni. Ha tennének bele ilyen lehetőséget, akkor nem lenne egységes bennük a hardver, ami meg azt jelentené, hogy egy esetleg eltérő architektúra miatt már egyáltalán nem indulna el az új hardveren a játék. Érted. Ez a lényegük. Egy hardverre írnak játékot, és annyi. Nem kell úgy megírni a kódot, hogy 150 VGA-n fusson, csak egyen, ezért lehet a 2005-ös xbox 360-on még mindig aránylag jó grafikán futtatni a játékot 8 év után. És igen, nem olyan szép, mint egy új PC-n, de cserébe 2005-ben megvette valaki 500 dollárért és még mindig fut rajta az új játék. És ez a lényeg, hogy fut. 2005-ös csúcs pc-n mit is lehet futtatni? Szóval érted. PC előnye, hogy cserélheted, de az csak egy multifunkciós gép marad, az adott célterületen alul marad a cél hardverekkel szemben, még ha sokkal erősebb is. Persze egy szint után beéri, fölé tud kerekedni, de az azt jelenti, hogy 4 évvel később egy konzolt verő grafikához többet kell fizetned egy videókártyáért, mint négy évvel azelőtt egy konzolért. És az csak a VGA.
Kijön a PS4, megveszed 120-140 ezer forintért (az elején) aztán meg 2018-ban még mindig tudsz rajta játszani az új játékokkal, és nem lesz olyan, hogy valami nem indul rajta. És a grafikai fejlődés amúgy sem olyan észrevehető mostmár, mint régebben, pl a lassan 6 éves Crysis még mindig mai játékokat bőven megszégyenítő küllemmel rendelkezik. Míg egy 2001-es csúcsjáték szintjét 2007-ben körberöhögte szinte minden valamire való játék. Szóval ez már nem olyan lényeges szempont. Lassan CGI van.Nyilván a fejlődés nem állt le, és nem is fog, de már nem olyan nagyok az ugrások, mint régebben.
És itt most nem a minecraftra gondolok, ahol a grafika semennyire sem lényeg - ennek ellenére talán az egyik legélvezhetőbb játék (számomra). -
JColee
őstag
válasz
fatallerror #136 üzenetére
Google translate?
-
Whysperer
addikt
válasz
fatallerror #136 üzenetére
Arról ,hogy ugye ez a cikk a PhysX SDK -ről szól! Na most optimalizálhatod a gamekat rá ,de ha kijön egy új technologia vagy megoldás akkor, hogy fogod rá optimalizálni mikor pl itt van ez kijött a directx 10 aztán a kártyák hozzá. Aztán kijött a 11 ami nem biztos ,hogy komplett gép cserével járt hanem egy vga cserével már elérted a 11 nyujtotta grafikai plusokat. Most érted ,ha kiadják mondjuk 11-el és aztán kijön egy akármilyen új dolog 12 . akkor majd nem tudsz... Emlékszem ugyan ez volt. kijött a 10 és máris cserélhetted 11-re és ahogy nézem ez az APU dolog most indul be szóval Az AMD cpu-k most kezdtek el ezen a téren fejlődni szóval szerintem igen csak nagy ütemben fog fejlődni főleg ha csak az ATI-at nézed 6xxx-os után jött a 7xxx-es, de már idén jön a 8xxx-as széria..
-
Whysperer
addikt
válasz
#06658560 #130 üzenetére
igen nice csak az a baj ,hogy azért gondoltam erre mivel van olyan game ami ugyebár nem fog PC-re jönni viszont nagyon várt. Most ezért venni egy playstation 4-et nem tudom főleg ez a bővíthetőség hiány nekem nem passzol !! madj meglátjuk a Destinity milyen lesz megéri -e ezért megvenni ezt!
Amúgy akár csúcs akár nem akár létezik pc-be akár nem lehet minden félével reagálni Én akkor is azt sajnálom a console-ba ,hogy nem lehet bővíteni vagy cserélni! Ez egy fórum véleményem ez! Aztán ecsetelhetitek ,hogy van laptopba meg pc-be meg akármibe Én ezt hiányoltam mindig is a console-ba mert ugye attól ,hogy megjelenik a többi periféria technika fejlődik és lehet olyan projektor vagy olyan kimeneti eszköz jelenik meg amivel nem kompatibilis vagy nem elég erős és azért most egy komplett gépet venni amikor cserével megoldható! Na mind1 ez van!
-
unrealnoise
senior tag
A PS3 így is túl drága volt, ha G80-as lett volna még drágább lett volna, még inkább mindenki xboxot vett volna... Egyesek nem igaz, hogy ezeket nem veszik figyelembe. Nem lehet ész nélkül drágítani egy konzolt, mert az könyen az adott konzol halálához, sikertelenségéhez vezethet...
-
#06658560
törölt tag
válasz
FireKeeper #125 üzenetére
"van olyan feladat ahol a külső busz késleltetése miatt nem jöhet szóba a gpu-s számítás, olyankor csak a közös chip (és közös memória) jöhet szóba."
Nem apura volt kihegyezv,e hanem a havoc motor viselkedésére a GPU only módra.
-
FireKeeper
nagyúr
-
#06658560
törölt tag
válasz
Barthezz2 #117 üzenetére
Ugyan, most csak a reklámszünet van, ne menj sehova, tíz perc múlva folytatjuk.
#120 fatallerror: ez a minden esetben GPu nem biztos, hogy jó irány júzer szemszögböl. Hisz ha egy VGA-d van, akkor azt könnyen lefoglalhatod a grafikával, ha még a fizikát is ráereszted, akkor nagyon lelassulhat, vissza kell venni az élményböl. ellenben sok esetben a CPU fele-háromnegyede unatkozik játék alatt, azok nyugodtan számolhatnának fizikát. APU-k esetében szintén. Egyben kéne hagyni a két utat, hogy konfig-függöen válasszon a heterogén, elosztott számolás között a motor.
-
Whysperer
addikt
válasz
Lacccca87 #36 üzenetére
Én nem tudom de az Nv amit művel 6850-em előtt csak nvidiám volt ,de nincs az pénz ami miatt Én most a 6850-em után ndvidiába fektetnék. Főleg ,hogy ugyan olyan vagy gyengébb nvdiai kártyák 10-15%-al drágábbak mint az ugyan azt a kategóriát képviselő ati társaik!
Mi is volt a nagy NVdiai funn? Az apple erre már Ők is elkezdték az ATI-t pakolni! Akkor valami tényleg nem fincsi az Nvidiánál. Igen az Intel erősebb és régen volt az a víz a csapba mikor Intel NV pro combo ! Fx-em van és tökéletesen szolgál főleg ,hogy fele annyi volt mint a inteles társa!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért, mert mesterségesen lekorlátozták egyetlen processzormagra. Ha bekapcsoltad a GPU-s PhysX opciót és érzékelte a GeForce hardvert, akkor az rögtön azt csinálta, hogy feloldotta ezt a korlátot, mert a merev testek fizikáját akkor is a CPU számolja, GPU-s gyorsítós ide vagy oda.
Természetesen ezt meg lehetett volna írni úgy is, hogy a korlát feloldásához ne kelljen GeForce hardver a gépbe, és akkor nyilván sokkal jobban futott volna. Konkrétan nem is kellett volna venni GeForce-ot, mert elég lett volna minden számításhoz a proci ereje. -
Ed3r_X_
nagyúr
Elviekben a processzort mennyire terheli le? Mert nekem a Mirrors Edge alatt ment a PhysX, CPU-ból, és játszhatatlanná tette a játékot. AMD kártya, AMD proci
-
Újabb NV vs. AMD szappanopera zárult. Köszönjük
-
pakriksz
őstag
Milyen technológia? a physix egy rakás gőzölgő kutyagumihoz hasonlítható. Gagyi a tudásban, pazarló, és még platform függő is. Az oblivion-mellé járó havok akkoriban is jobb fizikát mutatott mint most egy pisix
Egyébként is a pisiksz "fantasztikus effektjeinek" 95%-a cpu-n fut. Amire azt írták hogy gpu arról is mindig kiderült hogy kamu, igazából annyi volt a köze a gpu-hoz, hogy csak nvidia gpu-t észlelve kezdett el a a sima cpu-n futni a fizika adott része
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A RoboBlitz volt az első 2006-ban.
A Radeon HD sorozatnak nagyon feküdt az UE3. Jellemzően jobban, mint a GeForce 8-9-nek.
De itt az a lényeg, hogy ha demózzák valamivel, akkor nem biztos, hogy az a jobb, és az UE esetében ezt az NV eljátszotta egyszer.(#111) Bici: Az API overhead jellemzően a komplex parancsátadásból ered, tehát az API minden porcikájára kihat valamilyen módon.
A konzolok API-ja nagyon hasonló futószalagot használ, mint a mai DX vagy OpenGL. Egyszerűen ki van vágva belőlük a komplex parancsátadás. Ezzel bukó lesz a kompatibilitást, hiszen nincs erőforrás-ellenőrzés, de a hardver úgyis fix. A parancspuffer is sokkal szabadabban kezelhető.
-
Compute shaderről jut eszembe: Azt mondják, hogy PC-n az API limitálja a sebességet. Ez a Compute Shaderre és az openCL-re is vonatkozik?
Hogy viszonyul az XBOX API-ja, a PS4-éhez és ez a kettő az openCL-hez, Compute Shader-hez valamint az OpenGL/DirextX-hez?Erről nem akartok egy részletes cikket írni?
-
BiP
nagyúr
Nem felétlenül Radeon tulajok (azért mert valaki jobbnak látja, még nem feltétlenül van épp olyanja), és nem véletlenül vannak felpaprikázva, Te bosszantod fel őket.
Baromi jó kártyákat csinál az NV, de be kell látni, hogy _jelenleg_ a technológiai, architekturális fölény/előny most tényleg az AMD-nél van.
És az, hogy a konzolokba milyen cuccot raknak, az a jövőbeli stratégia alapján meghozott tudatos döntés eredménye. És jelenleg az AMD kínált ehhez jobban passzoló cuccot.
(de ezeket már korábban leírták már).Hiába van NV-m, mert amikor vettem, többre tartottam a Physx-et, és a stabilabb drivereket, ezek az NV mellett szóltak. De ha most vennék kártyát, főleg, ha hosszabb távra, már AMD-t vennék, mert jövőbe mutatóbb jelenleg.
Hogy mit vesz az ember, az normális esetben nem fanatikusság kérdése, hanem az ember mérlegeli, hogy a pénzéért mivel jár jobban. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Emlékszel az Unreal Engine 3-ra? Azt GeForce 7900 GTX-en mutatták be anno, aztán amikor megjelent, akkor a 7600 GT-től is jellemzően kikapó Radeon X1650 XT beékelődött a 7900 GT és GS közé, míg a 7900 GTX-szel elvileg versenyző X1950 XTX eléggé elhúzott, és a két GPU-s GeForce 7950 GX2-t is eléggé elverte. [link]
Már akkor is lehetett tudni, hogy a motor erősen épít a dynamic branchingre, és abban a GeForce 6-7 880 pixellel dolgozot, míg a Radeon 16-48 pixeles tömbökkel. A PS3-ra át is írták a motort, hogy a dynamic branchinget a Cell SPU-i csinálják, mert az RSX túl gyenge volt hozzá.Az Unreal Engine 4 bemutatkozott GeForce GTX 680-on, eközben a motor futószalagjának jelentős része compute shaderben van írva. Egyébként ezt a motort is át fogják írni a konzolokra. Pont a GCN PRT technológiája miatt. Ez nem csak megatextúrázásra jó, hanem az SVO adatstruktúra felépítésében hasznos, és minő meglepő az UE4-nek ez szükséges. Gondolod tényleg annyira veri Sweeney a fejét a falba a GCN-es konzolok miatt?
-
waithEard
őstag
válasz
CyberPunk666 #50 üzenetére
"Aztán abba már bele se menjünk amikor az nv által szponzorált játékok közül néhánynál a VGA id-jét átírva és ezáltal a játék számára nV-nek hazudva a kártyát hirtelen lett +10-20% sebesség az ATI (akkor még) kártyákban."
Erről nem is hallottam! Melyek voltak ezek a játékok?
-
Zeratul
addikt
[Ruby 2 techdemo] 48xx re volt írva.
-
Lacccca87
addikt
OFF:
Ő nem hiszem, inkább az NV tulajok.Az ue 4 et meg így fogod hamarabb viszontlátni nem akkor ha NV gpu feszülne a konzolokban.
Témához:
Ezzel hogy elérhetővé tette csak a saját helyzetét akraj menteni hogy valaki legalább használja a physx-et, ha konzolok nem lenne elérhető a közeljövőben lehúzhatták volna a rollót a projektben mert kutya sem használta volna. Így is kérdéses.
Az ingyenes az ok, hogy butított stb...(főleg ha nincs CUDA-jó vga a gépben), de gondolom csak van belől fizetős változat is, na akkor meg már inkább a havoc ami nem 1x bizonyított már.
Habár mostanság ahogy elnézem a fejlesztők inkább maguknak irják a fizikai motort legtöbb esetben. -
csapee
őstag
76 hozzaszolas es a temat alig karcolgatva eljutottunk egy hulye flame-haboruig. A TOPICOT ZARJATOK BE ES MEG A TAROLO BITEKET IS SZORJATOK BE SOVAL.
-
juzer78
tag
Bull1, te miről beszélsz? Olcsójános? Azt ne gondold, hogy az APU-k fejlesztése ingyé történt. Volt koncepciója az AMD-nek volt az nVidiának is, a PS4-et illetően az AMD-é sokkal közelebb volt ahhoz amit a Sony akart, a Cell heterogén vonal folytatását. Ennyi. Ami a technológiát illeti, a Xbox 360 akkor amikor megjelent mindenki felett állt technológiailag (ATI gyártmány), a PS3-nak csak a CPU-ja volt csúcs, nem véletlen, hogy a programozóknak egy csomó mindenre annak képességeit kellett használni, hogy a xbox360-al tartsa a lépést.
Nézzük az nv nagy innovációját, az AMD már 1 éve kínál DX11.1 képes GPU-t az nv még most sem. Akkor miről is beszélünk?! Vagy a Tegra 4 72 magos vackát, a fix funkciós egységeivel és az OpenGL ES 2.0-ás támogatásával. Hú micsoda innováció, mindenki más már a 3.0-ra gyúr, egységes architektúrával.
A konzolgyártók a fejlesztőknek próbálnak kedvezni, hogy egy PC-hez közeli környezetre építenek, hogy könnyebb legyen az átjárhatóság, a portolás és jobb legyen az alkalmazások minősége.
-
BiP
nagyúr
Ez az új TressFX effekt is mutatja, mennyit számít az, ha valami egy adott architektúrára van programozva.
És ez még mindig messze van a konzoloknál használt gépi kód-szinttől.
Szóval nem kell félteni a konzolokat.
Mondjuk durva, hogy teljesítményveszteséggel jár az API. Nem lehetne ezt valahogy gyorsítani?
Vagy ezt adott hardvernél megkerülni? Szívesen megnéznék egy PC-n futó, de adott kártyára írt/optimalizált techdemo-t. -
Bull1
aktív tag
válasz
FireKeeper #74 üzenetére
Fogsz te még sírni is emiatt PC-n, hidd el.
-
FireKeeper
nagyúr
még jó hogy nem téged kérdeztek... szerencsére a sony mérnökeit jobban érdekelte a platform hosszú távon fenntartható jó teljesítménye, mint egy fanboy elfogultsága... amúgy csak eláulnám hogy 1, nem minden fizikai számítás fut jól gpun 2, nem csak a fiziksz tud gpu gyorsítást használni hanem vannak más, jól használható és nem cuda-only fizikai motorok is a világon (hál' aistennek...)
Off: de amúgy amikor nem épp a hajamat tépem, akkor nagyon jókat röhögök itt a hszeiden, szóval csak így tovább
-
Zeratul
addikt
A GTX680 maximális megengedett fogyasztása 225W (és hol van még CPU és egyéb sallangok) erre kell méretezniük hűtést nem tipikusra mert akkor ugyanúgy járnak mint a XBox360, red circle of death mond valamit? Ott pedig csak hőingás volt nagy, mégis megrepedtek a BGA forrasztások. A PS4 APUjának TDPje ami AMDnél az elméleti max ennek töredéke lesz.
-
Zeratul
addikt
Úgy néz ki nagyon a szemedbe lóg az nV szemellenző. Nem véletlenül választotta a Sony vagy az MS az AMD APUit, ugyanis az AMD az nVidiával és Intellel ellentétben a szoftver fejlesztők véleményét kikérte hogy milyen vasra is lenne szükségük és ennek tudatában alkotta meg az APU-t.
-
Zeratul
addikt
A Xbox360 GPUja kb valahol a X800 és X1900 között van teljesítményben, mégis évek kellettek a PCnek hogy beérjék. Ugyanis konzolon nincs köztes rétegként az API és a driver, hanem direkt programozás van. Carmack azon panaszkodott évekkel ezelőtt hogy vért izzad hogy 4-5000 parancs/sec rajzolási teljesítmény kihozzon a PCből míg a konzolnak a 20-30 ezer se nagy kunszt. A next gen konzolokkal ez nagyságrendileg fog ugrani, míg a PC szinte egy helyben topog az API miatt.
-
Zeratul
addikt
Bull1: Iszonyat baromságokat beszélsz, tudod e? Mind az Nvidia, az Intel és AMD is évek óta az integrációt tartja szem előtt. Nvidia az ARM vonalon indult el lásd Tegra, Maxwell , az AMD meg X86-GCN. Az intel meg X86-ot mindenhova. Már csak ezen irányvonalak miatt is logikátlan lenne a dGPU-CPU párosítás, arról meg nem is beszélve hogy senki se szeretne porszívó hangú konzolt a nappalijába.
-
janos68
aktív tag
válasz
Lacccca87 #45 üzenetére
Hála Istennek, engem mint jelenlegi Ps3 és későbbi PS4 tulajt, ez totálisan hidegen hagy. Nekem csak az számít, hogy legyen rá dögivel minőségi játék. A Sony-t ismerve ezzel nem igazán lesz gond. Bár kétségtelen, ez a generáció nagyon messze van játékfelhozatalban az előző generációtól, azért így sem panaszkodhatok.
Hamarosan itt a TLUF, GOW, Beyond, Sly, szóval kihúzpm a PS4.-ig. -
CyberPunk666
senior tag
legnépszerűbb és leglátványosabb - Azért árnyalnám a dolgot, mert lehet szép volt a játék, és még azt sem vonom kétségbe, hogy sikeres volt, de a legsikeresebbtől messze van, és a legsikeresebb játékok soha nem a grafikai vagy egyéb technikai megoldásoktól lettek azok.
A grafika és a technika csak rövid ideig tud eladni egy címet, mert abból mindig lesz következő lépcső. Viszont egy jól kitalált játék közel kortalan.Az nVről meg annyit, hogy náluk új featurek közé tartoznak olyan dolgok, mint 2 monitor 1 kártyával, vagy éppen a legutóbbi szériáig az nV nagyon csúnyán állva marad fullHd felett az amd mellett, az innováció asztali gpu terén nem az nvidia erőssége (más platformokon igen, de itt nem), de az eyefinity is az amd oldalon jelent meg először, de lehetne még sorolni.
Nem vagyok fan se egyik sem másik irányban, de egyszerűen nem igaz amiket írsz. Az amd sokkal innovatívabb, az új technológiák túlnyomó többségét ők kezdik el. Az nvidia meg erőből (hatszor akkora chippel, hatszor akkora fogyasztással) tartja a lépést.
A physxről meg annyi a véleményem, hogy a vele megvalósított effektekhez nincs szükség rá valójában, szóval itt inkább csak licencen csücsülés van, nem pedig technikai fejlődés. Amiket megcsináltak vele azoknak a jelentős része létezett már nélküle is, csak ha az nV fizet azért, hogy ne másként, hanem physiXel csinálják, akkor csak az ő kártyájukon lesz jó.
Aztán abba már bele se menjünk amikor az nv által szponzorált játékok közül néhánynál a VGA id-jét átírva és ezáltal a játék számára nV-nek hazudva a kártyát hirtelen lett +10-20% sebesség az ATI (akkor még) kártyákban.
-
Bull1
aktív tag
Normális időközönként megjelenő normális WHQL/BETA meghajtók, Physx támogatás. Nomeg többen számoltak be egyenletesebb teljesítménnyel futó játékokról, igaz én ezt nem vettem észre, de van akinél ez plusz pont. Bár nyilván a 7870 gyorsabb átlag fps-ben, de a farokméregetésből már kinőttem...
-
Tutu7030
veterán
válasz
#65675776 #33 üzenetére
Ez volt már?
Linus Torvalds To Nvidia -
#65675776
törölt tag
A Crysis-t meglepő módon úgy írták, hogy semmiféle olyan effekt ne szerepeljen benne, ami csak egy kicsit is jobban fut ATi-n. Ha meg véletlenül úgy sikerült volna, akkor átírták, még akkor is ha értelmetlenül pazarolta az erőforrásokat, miközben lett volna rá hatékonyabb megoldás, de akkor meg már az ATi-n jobban futott volna, szóval inkább nem. Mert ugye közben megjelent a sokkal előremutatóbb R600, de azt meg nem szabad kihasználni, mert nem nV.
Éljen a TWIMTBP! A játékipar egyik legnagyobb rákfenéje volt amíg létezett.
Annyira nem volt előremutató az R600, hogy éveken keresztül nem tudott érdemben konkurenciát állítani neki az nV.
De nyilván tényleg az nV az, aki folyamtosan a fejlődést nyomja. Nem.
De ami a hír szempontjából lényeg: jelenleg csak az AMD tud kellő teljesítményű és szolgáltatáskínálatú paltformot felmutatni. És nem is úgy néz ki, hogy a közeljövőben ez változni fog. Az ARM-nak ehhez még sokat kell fejlődnie. Már csak ezért is teljesen érthető, hogy miért AMD-re épít mind a három konzolgyártó. És bizony ha az nV nem akar lemaradni teljesen a következő konzolgenerációról, akkor kénytelen alkalmazkodni. Ott nem fog tudni olyan eszközökkel élni, mint a PC-s piacon.
-
Zealot80
tag
"A bejelentés sokkolta a játékosokat"...es megis kiket? hol? esetleg lemaradtam valamirol? talan par ketsegbeesett emberke mar all is ki a Golden Gate szelere a hir hallatan mert akkor mi lessz most?
-
Lacccca87
addikt
Meg is lett az eredménye, a top gépeken se futott normálisan az 1 a 2 meg hát na óceán a város közepe alatt mert miért ne.
Látod a 3-at már nem ők támogatták fut is élvezhetően egy ma középkategóriának számító pc-n is High -on.
És ugyanugy elképszető a részletessége.
De még az én PC-men is játszhatót produkált ultra beállítások mellett élsimítás nélkül, cry -be meg csak nézhettem volna a 2 frame között a tájképeket. -
Bull1
aktív tag
-
#06658560
törölt tag
Mellyire releváns a saját preferenciáidból következtetni a világ összes többi felhasználójának igényeire? Gondolom hasonló gondolatmenet alapján nicns szükség 3D-re, B-D-re, LP-re csöves erösítöre, elektrosztatikus hangfalra sem.
#35 Bull1: a Crysis mennyi idös termék? Azóta mennyi új generációs játék, hardver, diretX jött ki? Mennyire releváns az akkori szintet mára felhasználni? Vagy nöi logikával dolgozol, hogy a fél éve elejtett egy rossz mondat mind a mai napig vita tárgyát képezze?
-
#65675776
törölt tag
Emléklezetem szerint a fejlődés akadályozása inkább az nV-re jellemző, mint az AMD-re. Emlékezzünk csak a G80 korszakra. Illetve ők vonják állandó jelleggel kétségbe az API-k fejlesztésének, új verzióinak létjogosultságát.
Emellett a mostani nV GPU-kban olyan szagényes a compute képesség, hogy az is csak a fejlődés akadályozására jó.
-
Mr.Csizmás
titán
dear god
havokot mindenhova
-
freemanone
addikt
van egy apró elírás: " kiszámíthatatlanságok eredményeznek"
amúgy jó cikk! -
Lacccca87
addikt
Ugyanannyi ha nem több mint za általad említett VGA.
Ha példát kellene mondani akkor a mostani TR -t hoznám fel az új Tessfx-el. 7770-em van és fut rajta az effekt, persze látszik hogy pár helyen meglassul tőle. De mikor láttál hasonló technikai ujjítást az NVtől ami ment a középkategóriába ilyen jól? Soha. Nincs további kérdésem.
Abu meg leirta az általad favorizált elemental demo fut AMD-n is ..jobban akkor meg még mindig miről beszélünk?
-
fatallerror
addikt
van online disztribúció is ps4-en. ha már a játék töredéke lent van eltudod kezdeni a játékot. látszik h fogalmad sincs a sony koncepciójáról
#24) Abu85: sony azt mondta h maradnak az árak 0,9-59 dollár között
ez mondjuk több haszon lesz mint most mert olcsóbb lesz a fejlesztés
-
kovsol
titán
És szerinted az ember hány százalékának van gtx680 -a ? Rossz olvasni sokszor a hülyeségeket amit írsz. Úgy állítod be, mintha a gtx680 aztán valami forradalmi dolog lenne, vagy az NV alkotott volna bármi forradalmit a mostani szériával. AMD fejlesztései sokkal inkább a jövőbe mutatóak és erre van szükség egy 7-8 évig fix hardverrel használt platform esetén.
Ez a hardver se olcsó, az elején még veszteséggel fogják árulni, aztán majd a játékok és egyéb eladásokból tartják fent magukat, később meg majd már a gépen is lesz hasznuk. -
Abu85
HÁZIGAZDA
És elérhetők is lesznek. Az Elemental nem NV demó, csak azzal van demózva, de az egész alkalmazás ugyanígy fut HD 7970-en. Nem mellesleg jóval gyorsabban.
Lesz egy UE4-es játék idén. A Daylight címet viseli. Ez nem fog mindent kihasználni, mert a motor igen speciális futószalaggal rendelkezik. Gyakorlatilag a nagy része compute shaderben van írva, ami igen megterhelő a mai architektúráknak, így ezen a ponton számolni kell butításokkal.(#12) fatallerror: Szokás szerinte elnyomják veszteséggel az első revízióig. A játékokon meg ezt visszahozzák.
-
Bull1
aktív tag
válasz
fatallerror #21 üzenetére
Én magamon látom h nem kell... ha játék kell le akarom tölteni, ha zenét akarok, le akarom tölteni stb. ... mobiltelefonra sem kapható semmi fizikai adathordozó.
És akkor a PS4 attól high-tech mert van benne lemezmeghajtó meg FB share... ehh... bár a live-stream az jó. -
janos68
aktív tag
válasz
fatallerror #21 üzenetére
Én is így vagyok vele, de a mai fiatalok szerint mi kihalófélben lévő "állatok" vagyunk.
-
fatallerror
addikt
megint hülyeséget beszélsz. mindig is lesz igény a fizikai termékre (filmek, játékok, zenék, könyvek stb). nem csak a digitális élet létezik.
fizikailag megakarja az ember tapogatni, érezni a terméket. én pl a kedvenc bandáim albumjait mindig a sok tartalmas kiadásban veszem meg. rengeteg fotó, interjú stb van hozzá. ezeket jobb kézközelből tapasztalni mint monitoron nézni...#22) janos68 : áprilisban leszek csak 24 szóval mai fiatalnak tartom magam xD
-
fatallerror
addikt
igen ha az adott csúcshardverekre írnak vmit az nagyon szép de ha optimalizálni is akarják h a tucatnyi hardveren fusson akkor jön a gebasz....
nem fogsz pc-n 1 darabig ilyen szép ue4-es játékot látni mint ez a demo. (konzolon sem az elején). a grafika meg még nem minden...
tipikus fanboy vagy aki nem tud objektív lenni#15) Bici: van benne vmi
-
janos68
aktív tag
Egy konzolosnak nagyon fontos szempont, hogy a gép ne legyen méregdrága. A grafikára nagy részünk magasról tesz rá. Ha az volna a fontos, akkor mindenki pc-t venne, de az eladási statisztikából nem ez köszön vissza.
A lényeg, hogy megveszem a PS4-et, beteszem a lemezt a gépbe, és nem kell aggódnom amiatt, hogy öt év múlva is el fog e indulni rajta a legújabb játék "maximális grafikai beállítás" mellett. Részemről ez a legfontosabb. -
válasz
fatallerror #12 üzenetére
De a magyar fórumozók legtöbbje nem a terméket szidja, hanem a többi magyar fórumozót.
-
Lacccca87
addikt
Azokat az effektek így látni fogod már az új UE4 es motorral szerelt játékokban physx gyorsítás nélkül is normálisan futva nem csak high end PC-ken. Szóval inkább örülj nkei mert ha za NV múlt volna akkor lett volna az amit te írsz.
Ugyebár nem kell megemlíteni az NV hozzáállását a technikai újjításokhoz (GEf 4 mx széria, fx5, DX 10 majd 10.1 és most a dx 11.1)
-
Bull1
aktív tag
Elhiszem, de ha megnézed, beáldozták a rövidtávú előnyt a hosszútávúért... ami nem gond, csak ezek az effektek egy mai GTX680-as PC-n elérhetőek lettek volna és már lehet élveznénk is ennek az előnyeit... ehelyett minden el van most tolva, és én nem 8 év múlva akarom ezt látni hanem most, v 1 éven belül.
-
fatallerror
addikt
amit a ps meetingen láttál az garantáltan realtime ment ps4-en. direkt össze is hasonlítottam az epic eredeti vidijével a demot és valóban belemozgatott touchpaddal a képbe. illetve első sorokban lévő újságírók látták a devkiteket és azokba voltak bedugva a dual shock-ok
nehogy azt mond most h a dual shock-ot pc-be dugták bele és írtak neki 1 drivert h kezelje a touchpadjét xD egeret se mond...
az a touchpad am jó dolog mégha fura helyre is került. dupla klikket is tud meg ilyeneket szóval olyan mint 1 laptoponattól mert te antiszoc vagy attól még jók ezek a social fícsörök és hasznosak is
#10) Abu85: ennek ellenére 1 elég megbízható japán forrás úgy tudja h 2 verzió lesz 429 és 529 dollárért. nem értem ezt a trolláradatot, nagyon is fasza dolgot hozott össze a sony. dehát nem kötelező megvenni. manapság már csak ez megy, főleg a magyar fórumokon megy ez a nagy fikázás minden egyes terméknél. külföldi fórumokon van 10-20% fika itt meg 40-50%
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért érdemes megjegyezni, hogy a PS4 hardvere a lehetséges alternatívák közül messze a legdrágább. Nagyjából ~300 mm2-es lesz a lapka 28 nm-en, ami még elviselhető, de 8 GB GDDR5-öt legalább 250 dollár lesz rá felpakolni. Nyilván egy CPU és egy külön NV GPU egy sokkal olcsóbb alternatíva lett volna, de elvesztik a mély integráció előnyét. Ez pedig egy 8 éves ciklusra tervezett géppel igen komoly szempont, így az "olcsójános" hozzáállású Sony egy igen drága megoldás mellett döntött.
(#4) Bull1: Abban az UE4 Elemental bemutatóban nulla PhysX-szel gyorsított effekt volt.
-
Angel1981
veterán
A hardveres spórolás mindig is jelen volt a konzoloknál - persze valahol meg kell húzni a határt, azt elismerem, de így is voltak furcsaságok.
Pl. a PS3-ba is még az olcsóbb, G71-es alapokra épülő GPU került, pedig karnyújtásnyira volt a hozzá képest forradalmi G80. Lehet, hogy kicsit drágább lett volna, de a grafika tényleg kategóriával magasabb szinten mozogna, és egy konzol ugyebár 6-8 évre szól. -
BiP
nagyúr
Le van írva a cikkben.
(#2) Bull1: Én is ezen gondolkoztam, hogy miért nem írják át OpenCL-re? És akkor meg van oldva minden.
Persze csak fejlesztői-felhasználói oldalról lenne egyértelmű előny, hiszen pont az emlegetett stratégiai kérdésen bukik el az OpenCL irány, sajnos.
De azért várom. -
cskamacska
addikt
A PhysX middleware-t egész sok játék használja CPU alapú(nem túl bonyolult) fizika számítására, mind PC-n, mind konzolon. Hype-ot viszont csak azok a játékok kapnak, amik GPU gyorsítással használják(és ezzel együtt az ATi tábor kimarad a jóból).
Bull1: Ugye most nem mondod komolyan, hogy az egyedül nVidia GPU-val lehetne elérni technológiai előremenetelt?
Ha az nVidia rettenetesen segíteni akarná a fejlődést, akkor simán OpenCL-re portolná a PhysX-et, a csak saját GPU-ival működő CUDA helyett.
Ja, hogy akkor a konkurens termékein is futnának a marketingesei által pénzelt és előállított mókusvakító effektek? -
Bull1
aktív tag
-
Bull1
aktív tag
Szívfájdalmam... de amúgy ez már sajnos a konzolgyártók "olcsójános" hozzáállása miatt van, mert nem képesek pár dollár pluszköltséget felszámolni egy NVIDIA GPU-ra, miközben a technológia már adott. Ettől függetlenül pár év és lehet lesz már OpenCL-es fizika is.
-
Elvileg úgy volt, hogy teljesen AMD alapú lesz, nem? Akkor hogy jön ide a PhysX, ami pedig az Nvidia-hoz köthető?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Konteó topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- Olcsó laptop! Lenovo Ideapad R3 3250U / 8GB RAM / 128Gb SSD!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Pure Base 500DX fehér 650W
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest