- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- NVidia Videókártya hűtés szabályozás, problémák
- Házimozi belépő szinten
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Autós kamerák
- Milyen processzort vegyek?
- Dell notebook topic
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Angel1981
veterán
A hardveres spórolás mindig is jelen volt a konzoloknál - persze valahol meg kell húzni a határt, azt elismerem, de így is voltak furcsaságok.
Pl. a PS3-ba is még az olcsóbb, G71-es alapokra épülő GPU került, pedig karnyújtásnyira volt a hozzá képest forradalmi G80. Lehet, hogy kicsit drágább lett volna, de a grafika tényleg kategóriával magasabb szinten mozogna, és egy konzol ugyebár 6-8 évre szól. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért érdemes megjegyezni, hogy a PS4 hardvere a lehetséges alternatívák közül messze a legdrágább. Nagyjából ~300 mm2-es lesz a lapka 28 nm-en, ami még elviselhető, de 8 GB GDDR5-öt legalább 250 dollár lesz rá felpakolni. Nyilván egy CPU és egy külön NV GPU egy sokkal olcsóbb alternatíva lett volna, de elvesztik a mély integráció előnyét. Ez pedig egy 8 éves ciklusra tervezett géppel igen komoly szempont, így az "olcsójános" hozzáállású Sony egy igen drága megoldás mellett döntött.
(#4) Bull1: Abban az UE4 Elemental bemutatóban nulla PhysX-szel gyorsított effekt volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacccca87
őstag
-
fatallerror
addikt
amit a ps meetingen láttál az garantáltan realtime ment ps4-en. direkt össze is hasonlítottam az epic eredeti vidijével a demot és valóban belemozgatott touchpaddal a képbe. illetve első sorokban lévő újságírók látták a devkiteket és azokba voltak bedugva a dual shock-ok
nehogy azt mond most h a dual shock-ot pc-be dugták bele és írtak neki 1 drivert h kezelje a touchpadjét xD egeret se mond...
az a touchpad am jó dolog mégha fura helyre is került. dupla klikket is tud meg ilyeneket szóval olyan mint 1 laptoponattól mert te antiszoc vagy attól még jók ezek a social fícsörök és hasznosak is
#10) Abu85: ennek ellenére 1 elég megbízható japán forrás úgy tudja h 2 verzió lesz 429 és 529 dollárért. nem értem ezt a trolláradatot, nagyon is fasza dolgot hozott össze a sony. dehát nem kötelező megvenni. manapság már csak ez megy, főleg a magyar fórumokon megy ez a nagy fikázás minden egyes terméknél. külföldi fórumokon van 10-20% fika itt meg 40-50%
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Lacccca87
őstag
Azokat az effektek így látni fogod már az új UE4 es motorral szerelt játékokban physx gyorsítás nélkül is normálisan futva nem csak high end PC-ken. Szóval inkább örülj nkei mert ha za NV múlt volna akkor lett volna az amit te írsz.
Ugyebár nem kell megemlíteni az NV hozzáállását a technikai újjításokhoz (GEf 4 mx széria, fx5, DX 10 majd 10.1 és most a dx 11.1)
[ Szerkesztve ]
-
janos68
aktív tag
Egy konzolosnak nagyon fontos szempont, hogy a gép ne legyen méregdrága. A grafikára nagy részünk magasról tesz rá. Ha az volna a fontos, akkor mindenki pc-t venne, de az eladási statisztikából nem ez köszön vissza.
A lényeg, hogy megveszem a PS4-et, beteszem a lemezt a gépbe, és nem kell aggódnom amiatt, hogy öt év múlva is el fog e indulni rajta a legújabb játék "maximális grafikai beállítás" mellett. Részemről ez a legfontosabb. -
fatallerror
addikt
igen ha az adott csúcshardverekre írnak vmit az nagyon szép de ha optimalizálni is akarják h a tucatnyi hardveren fusson akkor jön a gebasz....
nem fogsz pc-n 1 darabig ilyen szép ue4-es játékot látni mint ez a demo. (konzolon sem az elején). a grafika meg még nem minden...
tipikus fanboy vagy aki nem tud objektív lenni#15) Bici: van benne vmi
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
fatallerror
addikt
megint hülyeséget beszélsz. mindig is lesz igény a fizikai termékre (filmek, játékok, zenék, könyvek stb). nem csak a digitális élet létezik.
fizikailag megakarja az ember tapogatni, érezni a terméket. én pl a kedvenc bandáim albumjait mindig a sok tartalmas kiadásban veszem meg. rengeteg fotó, interjú stb van hozzá. ezeket jobb kézközelből tapasztalni mint monitoron nézni...#22) janos68 : áprilisban leszek csak 24 szóval mai fiatalnak tartom magam xD
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És elérhetők is lesznek. Az Elemental nem NV demó, csak azzal van demózva, de az egész alkalmazás ugyanígy fut HD 7970-en. Nem mellesleg jóval gyorsabban.
Lesz egy UE4-es játék idén. A Daylight címet viseli. Ez nem fog mindent kihasználni, mert a motor igen speciális futószalaggal rendelkezik. Gyakorlatilag a nagy része compute shaderben van írva, ami igen megterhelő a mai architektúráknak, így ezen a ponton számolni kell butításokkal.(#12) fatallerror: Szokás szerinte elnyomják veszteséggel az első revízióig. A játékokon meg ezt visszahozzák.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kovsol
titán
És szerinted az ember hány százalékának van gtx680 -a ? Rossz olvasni sokszor a hülyeségeket amit írsz. Úgy állítod be, mintha a gtx680 aztán valami forradalmi dolog lenne, vagy az NV alkotott volna bármi forradalmit a mostani szériával. AMD fejlesztései sokkal inkább a jövőbe mutatóak és erre van szükség egy 7-8 évig fix hardverrel használt platform esetén.
Ez a hardver se olcsó, az elején még veszteséggel fogják árulni, aztán majd a játékok és egyéb eladásokból tartják fent magukat, később meg majd már a gépen is lesz hasznuk.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
fatallerror
addikt
van online disztribúció is ps4-en. ha már a játék töredéke lent van eltudod kezdeni a játékot. látszik h fogalmad sincs a sony koncepciójáról
#24) Abu85: sony azt mondta h maradnak az árak 0,9-59 dollár között ez mondjuk több haszon lesz mint most mert olcsóbb lesz a fejlesztés
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Lacccca87
őstag
Ugyanannyi ha nem több mint za általad említett VGA.
Ha példát kellene mondani akkor a mostani TR -t hoznám fel az új Tessfx-el. 7770-em van és fut rajta az effekt, persze látszik hogy pár helyen meglassul tőle. De mikor láttál hasonló technikai ujjítást az NVtől ami ment a középkategóriába ilyen jól? Soha. Nincs további kérdésem.
Abu meg leirta az általad favorizált elemental demo fut AMD-n is ..jobban akkor meg még mindig miről beszélünk?
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Emléklezetem szerint a fejlődés akadályozása inkább az nV-re jellemző, mint az AMD-re. Emlékezzünk csak a G80 korszakra. Illetve ők vonják állandó jelleggel kétségbe az API-k fejlesztésének, új verzióinak létjogosultságát.
Emellett a mostani nV GPU-kban olyan szagényes a compute képesség, hogy az is csak a fejlődés akadályozására jó.
-
#06658560
törölt tag
Mellyire releváns a saját preferenciáidból következtetni a világ összes többi felhasználójának igényeire? Gondolom hasonló gondolatmenet alapján nicns szükség 3D-re, B-D-re, LP-re csöves erösítöre, elektrosztatikus hangfalra sem.
#35 Bull1: a Crysis mennyi idös termék? Azóta mennyi új generációs játék, hardver, diretX jött ki? Mennyire releváns az akkori szintet mára felhasználni? Vagy nöi logikával dolgozol, hogy a fél éve elejtett egy rossz mondat mind a mai napig vita tárgyát képezze?
[ Szerkesztve ]
-
Lacccca87
őstag
Meg is lett az eredménye, a top gépeken se futott normálisan az 1 a 2 meg hát na óceán a város közepe alatt mert miért ne.
Látod a 3-at már nem ők támogatták fut is élvezhetően egy ma középkategóriának számító pc-n is High -on.
És ugyanugy elképszető a részletessége.
De még az én PC-men is játszhatót produkált ultra beállítások mellett élsimítás nélkül, cry -be meg csak nézhettem volna a 2 frame között a tájképeket.[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
A Crysis-t meglepő módon úgy írták, hogy semmiféle olyan effekt ne szerepeljen benne, ami csak egy kicsit is jobban fut ATi-n. Ha meg véletlenül úgy sikerült volna, akkor átírták, még akkor is ha értelmetlenül pazarolta az erőforrásokat, miközben lett volna rá hatékonyabb megoldás, de akkor meg már az ATi-n jobban futott volna, szóval inkább nem. Mert ugye közben megjelent a sokkal előremutatóbb R600, de azt meg nem szabad kihasználni, mert nem nV.
Éljen a TWIMTBP! A játékipar egyik legnagyobb rákfenéje volt amíg létezett.
Annyira nem volt előremutató az R600, hogy éveken keresztül nem tudott érdemben konkurenciát állítani neki az nV.
De nyilván tényleg az nV az, aki folyamtosan a fejlődést nyomja. Nem.
De ami a hír szempontjából lényeg: jelenleg csak az AMD tud kellő teljesítményű és szolgáltatáskínálatú paltformot felmutatni. És nem is úgy néz ki, hogy a közeljövőben ez változni fog. Az ARM-nak ehhez még sokat kell fejlődnie. Már csak ezért is teljesen érthető, hogy miért AMD-re épít mind a három konzolgyártó. És bizony ha az nV nem akar lemaradni teljesen a következő konzolgenerációról, akkor kénytelen alkalmazkodni. Ott nem fog tudni olyan eszközökkel élni, mint a PC-s piacon.
[ Szerkesztve ]
-
-
CyberPunk666
senior tag
legnépszerűbb és leglátványosabb - Azért árnyalnám a dolgot, mert lehet szép volt a játék, és még azt sem vonom kétségbe, hogy sikeres volt, de a legsikeresebbtől messze van, és a legsikeresebb játékok soha nem a grafikai vagy egyéb technikai megoldásoktól lettek azok.
A grafika és a technika csak rövid ideig tud eladni egy címet, mert abból mindig lesz következő lépcső. Viszont egy jól kitalált játék közel kortalan.Az nVről meg annyit, hogy náluk új featurek közé tartoznak olyan dolgok, mint 2 monitor 1 kártyával, vagy éppen a legutóbbi szériáig az nV nagyon csúnyán állva marad fullHd felett az amd mellett, az innováció asztali gpu terén nem az nvidia erőssége (más platformokon igen, de itt nem), de az eyefinity is az amd oldalon jelent meg először, de lehetne még sorolni.
Nem vagyok fan se egyik sem másik irányban, de egyszerűen nem igaz amiket írsz. Az amd sokkal innovatívabb, az új technológiák túlnyomó többségét ők kezdik el. Az nvidia meg erőből (hatszor akkora chippel, hatszor akkora fogyasztással) tartja a lépést.
A physxről meg annyi a véleményem, hogy a vele megvalósított effektekhez nincs szükség rá valójában, szóval itt inkább csak licencen csücsülés van, nem pedig technikai fejlődés. Amiket megcsináltak vele azoknak a jelentős része létezett már nélküle is, csak ha az nV fizet azért, hogy ne másként, hanem physiXel csinálják, akkor csak az ő kártyájukon lesz jó.
Aztán abba már bele se menjünk amikor az nv által szponzorált játékok közül néhánynál a VGA id-jét átírva és ezáltal a játék számára nV-nek hazudva a kártyát hirtelen lett +10-20% sebesség az ATI (akkor még) kártyákban.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
A Xbox360 GPUja kb valahol a X800 és X1900 között van teljesítményben, mégis évek kellettek a PCnek hogy beérjék. Ugyanis konzolon nincs köztes rétegként az API és a driver, hanem direkt programozás van. Carmack azon panaszkodott évekkel ezelőtt hogy vért izzad hogy 4-5000 parancs/sec rajzolási teljesítmény kihozzon a PCből míg a konzolnak a 20-30 ezer se nagy kunszt. A next gen konzolokkal ez nagyságrendileg fog ugrani, míg a PC szinte egy helyben topog az API miatt.
-
Zeratul
addikt
Úgy néz ki nagyon a szemedbe lóg az nV szemellenző. Nem véletlenül választotta a Sony vagy az MS az AMD APUit, ugyanis az AMD az nVidiával és Intellel ellentétben a szoftver fejlesztők véleményét kikérte hogy milyen vasra is lenne szükségük és ennek tudatában alkotta meg az APU-t.
-
Zeratul
addikt
A GTX680 maximális megengedett fogyasztása 225W (és hol van még CPU és egyéb sallangok) erre kell méretezniük hűtést nem tipikusra mert akkor ugyanúgy járnak mint a XBox360, red circle of death mond valamit? Ott pedig csak hőingás volt nagy, mégis megrepedtek a BGA forrasztások. A PS4 APUjának TDPje ami AMDnél az elméleti max ennek töredéke lesz.
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
még jó hogy nem téged kérdeztek... szerencsére a sony mérnökeit jobban érdekelte a platform hosszú távon fenntartható jó teljesítménye, mint egy fanboy elfogultsága... amúgy csak eláulnám hogy 1, nem minden fizikai számítás fut jól gpun 2, nem csak a fiziksz tud gpu gyorsítást használni hanem vannak más, jól használható és nem cuda-only fizikai motorok is a világon (hál' aistennek...)
Off: de amúgy amikor nem épp a hajamat tépem, akkor nagyon jókat röhögök itt a hszeiden, szóval csak így tovább
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
juzer78
tag
Bull1, te miről beszélsz? Olcsójános? Azt ne gondold, hogy az APU-k fejlesztése ingyé történt. Volt koncepciója az AMD-nek volt az nVidiának is, a PS4-et illetően az AMD-é sokkal közelebb volt ahhoz amit a Sony akart, a Cell heterogén vonal folytatását. Ennyi. Ami a technológiát illeti, a Xbox 360 akkor amikor megjelent mindenki felett állt technológiailag (ATI gyártmány), a PS3-nak csak a CPU-ja volt csúcs, nem véletlen, hogy a programozóknak egy csomó mindenre annak képességeit kellett használni, hogy a xbox360-al tartsa a lépést.
Nézzük az nv nagy innovációját, az AMD már 1 éve kínál DX11.1 képes GPU-t az nv még most sem. Akkor miről is beszélünk?! Vagy a Tegra 4 72 magos vackát, a fix funkciós egységeivel és az OpenGL ES 2.0-ás támogatásával. Hú micsoda innováció, mindenki más már a 3.0-ra gyúr, egységes architektúrával.
A konzolgyártók a fejlesztőknek próbálnak kedvezni, hogy egy PC-hez közeli környezetre építenek, hogy könnyebb legyen az átjárhatóság, a portolás és jobb legyen az alkalmazások minősége.
-
Lacccca87
őstag
OFF:
Ő nem hiszem, inkább az NV tulajok.Az ue 4 et meg így fogod hamarabb viszontlátni nem akkor ha NV gpu feszülne a konzolokban.
Témához:
Ezzel hogy elérhetővé tette csak a saját helyzetét akraj menteni hogy valaki legalább használja a physx-et, ha konzolok nem lenne elérhető a közeljövőben lehúzhatták volna a rollót a projektben mert kutya sem használta volna. Így is kérdéses.
Az ingyenes az ok, hogy butított stb...(főleg ha nincs CUDA-jó vga a gépben), de gondolom csak van belől fizetős változat is, na akkor meg már inkább a havoc ami nem 1x bizonyított már.
Habár mostanság ahogy elnézem a fejlesztők inkább maguknak irják a fizikai motort legtöbb esetben. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Emlékszel az Unreal Engine 3-ra? Azt GeForce 7900 GTX-en mutatták be anno, aztán amikor megjelent, akkor a 7600 GT-től is jellemzően kikapó Radeon X1650 XT beékelődött a 7900 GT és GS közé, míg a 7900 GTX-szel elvileg versenyző X1950 XTX eléggé elhúzott, és a két GPU-s GeForce 7950 GX2-t is eléggé elverte. [link]
Már akkor is lehetett tudni, hogy a motor erősen épít a dynamic branchingre, és abban a GeForce 6-7 880 pixellel dolgozot, míg a Radeon 16-48 pixeles tömbökkel. A PS3-ra át is írták a motort, hogy a dynamic branchinget a Cell SPU-i csinálják, mert az RSX túl gyenge volt hozzá.Az Unreal Engine 4 bemutatkozott GeForce GTX 680-on, eközben a motor futószalagjának jelentős része compute shaderben van írva. Egyébként ezt a motort is át fogják írni a konzolokra. Pont a GCN PRT technológiája miatt. Ez nem csak megatextúrázásra jó, hanem az SVO adatstruktúra felépítésében hasznos, és minő meglepő az UE4-nek ez szükséges. Gondolod tényleg annyira veri Sweeney a fejét a falba a GCN-es konzolok miatt?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
2005 márciusában?
Az új kártyákkal lehet igazodni a motorhoz, de a GeForce 6 és később 7, amin a bemutatók futottak csúnyán kikaptak a Radeon X1000 sorozattól. Most is nézz a motor prezentációjára, compute shader minden megterhelő lépcsőnél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BiP
nagyúr
Nem felétlenül Radeon tulajok (azért mert valaki jobbnak látja, még nem feltétlenül van épp olyanja), és nem véletlenül vannak felpaprikázva, Te bosszantod fel őket.
Baromi jó kártyákat csinál az NV, de be kell látni, hogy _jelenleg_ a technológiai, architekturális fölény/előny most tényleg az AMD-nél van.
És az, hogy a konzolokba milyen cuccot raknak, az a jövőbeli stratégia alapján meghozott tudatos döntés eredménye. És jelenleg az AMD kínált ehhez jobban passzoló cuccot.
(de ezeket már korábban leírták már).Hiába van NV-m, mert amikor vettem, többre tartottam a Physx-et, és a stabilabb drivereket, ezek az NV mellett szóltak. De ha most vennék kártyát, főleg, ha hosszabb távra, már AMD-t vennék, mert jövőbe mutatóbb jelenleg.
Hogy mit vesz az ember, az normális esetben nem fanatikusság kérdése, hanem az ember mérlegeli, hogy a pénzéért mivel jár jobban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A RoboBlitz volt az első 2006-ban.
A Radeon HD sorozatnak nagyon feküdt az UE3. Jellemzően jobban, mint a GeForce 8-9-nek.
De itt az a lényeg, hogy ha demózzák valamivel, akkor nem biztos, hogy az a jobb, és az UE esetében ezt az NV eljátszotta egyszer.(#111) Bici: Az API overhead jellemzően a komplex parancsátadásból ered, tehát az API minden porcikájára kihat valamilyen módon.
A konzolok API-ja nagyon hasonló futószalagot használ, mint a mai DX vagy OpenGL. Egyszerűen ki van vágva belőlük a komplex parancsátadás. Ezzel bukó lesz a kompatibilitást, hiszen nincs erőforrás-ellenőrzés, de a hardver úgyis fix. A parancspuffer is sokkal szabadabban kezelhető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
Milyen technológia? a physix egy rakás gőzölgő kutyagumihoz hasonlítható. Gagyi a tudásban, pazarló, és még platform függő is. Az oblivion-mellé járó havok akkoriban is jobb fizikát mutatott mint most egy pisix
Egyébként is a pisiksz "fantasztikus effektjeinek" 95%-a cpu-n fut. Amire azt írták hogy gpu arról is mindig kiderült hogy kamu, igazából annyi volt a köze a gpu-hoz, hogy csak nvidia gpu-t észlelve kezdett el a a sima cpu-n futni a fizika adott része
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"