Új hozzászólás Aktív témák
-
SindaNarmo
tag
Persze, csak pl kíváncsi lennék arra, hogy mondjuk rá az Xbox-on használt API tartalmazza-e már a cikkben tárgyalt kiegészítést és egyéb funkciókat (amiket lehet hogy a Radeon Rays akarna lefedni), és csak a pc szabványba kerül át lassan a fejlesztés?
Persze itt felmerül az is, hogy ha már előbb utóbb bekerülnek a szabványba, akkor kifizetődő-e az R Rays-t fejleszteni.
Persze egy olyannak biztos jó, hogy megmutatni hogy hát ilyet is lehetne, meg ilyet is, (ja és konzolon/konzolokon ez már így is működik), csak hát a pc-s szabvány.[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
válasz SindaNarmo #47 üzenetére
"Mondjuk rá én kíváncsi lennék hogy pl az Xbox által használ Dx12 és a PC-s között van-e ilyen téren különbség." - biztos lehetsz benne, a konzolos API-kat sokkal közelebb illesztik a hardverhez, mint a PC-seket, ráadásul az architektúra is más(pl. nincs külön VRAM és SysRAM).
Azokat a funkciókat, amiket az MS áthoz onnan PC-re, valamelyest generalizálni kell, hogy ne támasszanak olyan feltételeket, aminek csak a konzol hardvere felel meg.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Nem tudom hogy őszinte legyek. Vannak dolgok amiket megértek Nvidiában , pl CUDA, hatalmas pénzt tettek bele és erre épít az egész professzionális szegmensük. KB mint az AMD nek az A64 és Intelnek az X86.
A Gysnc már nehezebb dió, azért rühelltem őket. ott nagyon örültem hogy nyitottá tették a támogatást, az gáz volt.( illetve lehetett volna ez is az is)
RT meg teljesen szabvány már náluk, látod nem kell hozzá RT mag AMD nek, max gyorsít pár FPS-t
A DLSS is azért specifikus mert még nincs hozzá szabvány eljárás Dx 12 alatt, megelőzték a korukat 2 évvel, ahogy megjön támogatni fogják. A Microsoft a Direct ML-t RTX 2080 Ti vel reklámozta.
Én nagyon szeretném, ha az RT fejlődne, mindegy nekem milyen gyártó által. Intel, Amd , Nv .
De az csak akkor lehetséges, ha nincsenek külön utak és mindenki látja mire is jó, tulajdonképpen azon kívül hogy 100 FPS ről 40 re leveszi a sebességet. Nagyon nagyon szuper dolog, én már évek óta 3DS ben és hobbi szinten használom, igaz fix render képeken használom és nem is mindig van hozzá erőm energiám hogy beiktassam, de nagyon nagyon jó dolog lesz ha működni fog.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
SindaNarmo
tag
#29 Eszembe sem volt, hogy konzol == PS. Ha igaz ami több cikkben is elhangzott, mind a Sony mind az MS akarta a konzoljaikba hogy tudják használni a traversal shader-t. Szóval ezért érthetetlen hogy miért nem hozta be előbb. Szóval nem, nem a Radeon Rays miatt hozza be.
Szerintem túl binárisan látod a dolgokat. Itt véleményem szerint nem kizárólagos kapcsolat van, mivel a Radeon Rays nem egy full API, hanem egy kiegészítést, egy lib csomag ami ráépít az API-ral. Szóval ha használod, attól menni fog NV is, csak ott nem a Radeon Rays lesz használva hanem egy olyan megoldás ami szabványt használ és nem optimális mivel nem arra tervezték.
Pl a cikkben szerepelt esetet nézve. Ha a fejlesztő akar egy feature-t pl a LOD-os dolog, az sok memóriát zabál szabvány szerint, ettől függetlenül működik. De aztán rájön hogy ott a Radeon Rays ami ezt megoldja okosban, emiatt AMD kártyán (Xbox) kevesebb memória szükséges. Nv oldalon meg sok memória kell mivel a szabvány alapján nem tudod megoldani optimálisan..
Leegyszerűsítve a dolgot ez csak simán egy elágazás a kódban. És nincs fenn akadás, működik az összes hardveren.
Ezután bekerül a szabványba. Jön a frissítés a játékhoz, amiben kiszedik az elágazást, és mindenki happy, egységesen működik. (pl. Godfall)Szóval szerintem továbbra sem annyira vészes a helyzet mint ahogy lefested.
De továbbra is egyetértek hogy nem a jelenlegi helyzet az optimális.Mondjuk rá én kíváncsi lennék hogy pl az Xbox által használ Dx12 és a PC-s között van-e ilyen téren különbség. Vagy csak ilyen lassan reagál az MS.
Mint játékos nem igazán érdekel. Mint fejlesztő, menjenek el pibe.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Nem mindig rosszak a fixfunkciós egységek... az NVENC-ről pl. ódákat zeng mindenki, pedig NV-proprietary, ugyanígy dícsérik a GSync-et, csak az nem terjedt annyira el, mert fizetős a GPU-n kívül hozzá szükséges HW/SW támogatás.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Persze, erről szól ez a cikk.
Csak működjön minél előbb és ezt válasszák a fejlesztők, akkor nem lesz gond, mindenki jól jár. AZ Nvidia meg bebukja az RT magokat,a konzol portoknál, de nem baj az. Amúgy is remélem ,ez az utolsó VGA generáció ami ilyet tartalmaz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
Ebből a második megoldás a működőképes, de még inkább az, amit Abu írt, hogy az MS már behozta ezt a támogatást Xbox-ra és azt viszi át PC-re.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Így lenne ha integrálnák, de azért nem integrálják be, mert nem ilyen a radeon rays 4.0. AZ félig zárt. Az egy gyártóspecifikus eljárás, arra hogy a konzolokon működő programozható bejárást arra hozzák át PC-n.
Két lehetőség van hogy AMD nyitottá teszi és átadja az Microsoftnak, onnantól semmi probléma nincs ezzel.Ha a Microsoft most azt nyilatkozta volna hogy a RR4.0 be lesz építve a DX 12 be akkor is örülhetnénk, mert biztos hogy elérné mindegyik gyártó, nyitott lenne.
A másik megoldás hogy ha nem adja át AMD vagy ők nem kérik el/ veszik meg - fene tudja,- akkor Microsoft készít hasonlót magának hogy a fejlesztők DXR alapon portolják át ( remélhetőleg) Pc re a konzolos eljárásokat, ne az AMD megoldását válasszák, ne legyen gyártóspecifikus a portolás.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
"Erre nem tud építkezni egy Intel, Nvidia csak az AMD és ezt így nem lehet beletenni egy Windowsba DX 12 raytracing alá, hogy csak az egyik gyártónak van teljes hozzáférése."
Ez honnan jön? Természetesen ha egy API kiterjesztést beintegrálnak az API-ba, akkor onnantól minden gyártónak teljes hozzáférése van hozzá, ahogy az API többi részéhez is.
A beintegrálás nem úgy folyik, hogy azt mondják, hogy "innentől a Radeon Rays a DirectX API része" aztán meghagyják az AMD-nél a kezelését és ha az AMD módosít valamit akkor az is része automatikusan a DX-nek. A konkrét funkciót átemelik a DirectX-be(írnak rá egy oda passzoló megvalósítást), aztán az így létrejött specifikációt a Microsoft kezeli, ahogy a DirectX többi részét is.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
A te számodra minden rozoga lábakon áll ami Nvidia mellett és / vagy Amd ellen szól, szóval irreleváns a véleményed számomra. DE írd le még kétszer a betanult szöveget ,CUDA, Gsync stb el ne felejtsd, vagy tedd rá a monitorra. Egyszerűbb.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Duck663
őstag
CUDA, GSYNC, DLSS, Gameworks, PhysX stb. után nem számítani arra, hogy egy gyártó kerülőutat keres, ezért vagy azért, nos ez igen nagy naivitásra utal. Ez a nem számított erre vagy arra ez nagyon-nagyon rozoga lábakon áll.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
félisten
Az érveket leírtam már feljebb még egyszer a te kedvedért sem fogom, ott van minden. Ha ezt nem érted meg akkor nem az érvekkel van a gond.
MS meg nem számított arra hogy ez bekövetkezik, hogy az egyik gyártó kerülő utakat választ és saját megoldásokkal abszolvál a Windowson, Ez neki nem előnyös. Nem a RR 4.0 val van baj, mert az alapvetően előremutatóbb mint a jelenlegi Dxr ,hanem a platformba való integrálásáról. Az elsőhöz nem fér hozzá mindenki ,mert félig zárt , a traversal viszont hozzáférhető mindegyik gyártónak, a saját hardvereihez tudja igazítani .Kansas: Nem az a gond hogy fut e egy VGA-n hanem az hogy nem teljesen nyitott és szabályozható. Erre nem tud építkezni egy Intel, Nvidia csak az AMD és ezt így nem lehet beletenni egy Windowsba DX 12 raytracing alá, hogy csak az egyik gyártónak van teljes hozzáférése. Ha ezt beleintegrálnák nyitottként a DX 12 be nem lenne gond illetve akkor is szükség lenne arra hogy a LOD szabályozható/ dinamikus legyen, ne csak egy on/ off.
Ezért jön a Traversal ami szabvány , minden gyártónak elérhető és diamikus LOD van benne.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
És tényleg
Ezzel együtt ez a megállapításod nem helytálló: "playstation verziót hozzák át ami csak radonokon fut radeon rays támogatással"
Több okból is:
- kétlem, hogy egy pillanatig is felmerült volna, hogy multiplatform játékból PC-re a PS verziót hozzák át, ha van Xbox verzió is
- A radeon rays-es játék nem csak radeonokon fut, ahogy a GameWorks játékok se csak Geforce-okon futnak
- a traversal shader/programozhatóság nem csak PS-en van, hanem Xboxon is
ahogy Abu írta: "PlayStation 5-re a Sony eleve úgy írta meg a grafikus API-t, hogy képes legyen egyedi shadert futtatni a bejárási lépcső szintjén, és erre egyébként van válasza a Microsoftnak is az Xbox Series S és X gépek tekintetében" ez utóbbinak a PC-s portja elvileg a traversal shader.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
Semmiféle vörös köd nincsen, te fogytál ki az érvekből. Mégis mi nem igaz abból, amit leírtam? Várhatóan hosszú lesz a lista!
Senki sem mondta, hogy ez így jó, de ez azért nem jó, mert a M$ töketlenkedik, ahogy a DX 12 TIER szintjeinél is tették, szigorúan meg kellett volna határozni, hogy milyen elvárások teljesítése esetén mondhatja el egy gyártó hogy támogatja a DX12-t, és annak különféle variánsait! De csak a szarkavarás megy.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
"playstation verziót hozzák át ami csak radonokon fut radeon rays támogatással"
Ezt gondold át újra - a konzolokon nincs Radeon Rays, csak PC-n van. Olyasmi, mint a GameWorks az NVidia oldalán, csak épp java részt(nem teljesen) open source.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Na megjöttünk. További jó szórakozást. Vörös köd szépen leereszkedett," pártatlan" kollega.
Remélem majd Abu felvilágosít és elmagyarázza neked miről van szó és miért nem jó ez ebben a formában ha szétnyílik a platform és ha ez nem válik be Microsoftnak.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Duck663
őstag
Már ne is haragudj, de az nv milyen szabványokat támogat? Csak olyat, amit nagyon muszáj. Ne lógjon már a bilibe a kezed. A CUDA nem szabvány, a GSYNC sem, a DLSS alapját adó rendszer sem (Nem Direct ML-re épül.) persze nv felhasználóként te azt gondolod, hogy... de neeem, nagyon rosszul gondolod. Egyébként meg ha olyan nagy szabványtámogatók lennének, akkor az össze feature-ük nem lenne full zárt, olyannyira, hogy nem hogy nem módosíthatod, de még csak a működését sem ismerheted. A Radeon Rays pont nem ilyen, ahogy a többi GPU Open-es cucc sem, módosítható és nem azért született, hogy a bárkit is kizárjon, hanem azért, hogy a szabványos lehetőségektől többet adjon a fejlesztők kezébe. A Vulkan kiterjesztések jó része is így születik, jön egy gyártóspecifikus kiterjesztés, majd abból születik meg a szabványos megoldás. Maga a Vulkan API is ilyen, ami a Mantle-ből született. Amit megint csak nem a nv-nek köszönhetünk, csak míg az AMD megengedi ezt, az nv nem!
#25 Kansas: A BFV valami saját DICE fejlesztést használ, az nv féle megoldáson röhögtek egy jót és írtak egy sokkal hatékonyabbat, ami ugyan szabványos alapokra épít, de GF optimalizált.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
És elismertem vagy nem hogy ott pont tévedtem?
"AZ meg hogy szerinted külön driveres támogatás nélkül aktiválható egy játékban egy ficsőr azért nem állja meg a helyét..." Ha egy szabványt alkalmazó játékban a szabványt 100%-ban támogató hardveren a szabvány által leírt funkció nem működik, akkor mi értelme törekedni a szabványosságra?
Köszi, igazán nem kellett volna...de gyémántgyűrűt nem ez alapján "osztok".
De, ha már ennyit dolgoztál... updateltem a Wiki-t, hogy tartalmazza az általad felsoroltakat(még ha sikerült is listáznod az összes olyat is amit eddig is támogatottnak jelölt)Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
játékfejlesztőké? Itt a saját érdekedet nézd ne az ővékét.
Nem azért jön. Az nvidia ebből a szempontból mellékes, mert nekik a Traversal sokkal jobb mint a radeon rays... Azért jön mert a Dx 12 Raytracing így értelmét veszti ha a radeon rays szétszedi a platformot és a multiplatform címeket raytracing szempontjából Windowson és bizonyos hardvereken engedi csak futtatni az eljárást.
A #29 ben leírtam miről van szó.ha ez véletlenül bekövetkezik akkor jön az hogy Nvidia fogja magát ás megvesz bizonyos a játékokat RT szempontjából PC re és Fix funkciós hardverekre tolja rá a Raytracingot megkerülva a szabványt. Nvdia rays 4.0.ami majd menni fog Nvidán és Nvidián.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz SindaNarmo #26 üzenetére
A konzol nem egyenlő a Playstationnal. A Sony exkluzív címeknél igazából mindegy, mert azt úgy sem látjuk PC-n ,a multiplatform címeknél viszont nekünk nem mindegy hogy playstation verziót hozzák át ami csak radonokon fut radeon rays támogatással, vagy pedig a Dx 12 traversal alapút ami fut Xboxon, Radeonon és Nvidián . A Microsoft azért hozta ezt be, hogy elkerülje az első verziót és a széttöredezését a platformnak.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
"Nvidiának el kell engedni az RT magokat AMD nek meg a Konzolportolást és a kettő közötti utat választani." Már miért is kéne? Nem mindig a középút a helyes, a konzolról való portolhatóság pedig nem az AMD érdeke, hanem részben a játékfejlesztőké, ők dönthetnek úgy, hogy elengedik, de mivel az egyik konzol gyártó az MS akinek a konzoljának az egyik selling point-ja épp az, hogy a platform jó része közös a Windows PC-vel(java részt ez hajtja a GamePass-t, hogy a benne szereplő játékok mindkét platformon elérhetőek), már miért is engedné el?(hú ez kevésbé lett jól megfogalmazva, mint szerettem volna, de talán érted a lényeget)
Épp ezért jön PC-re a traversal shader, még ha az NV-nek nem is kedvez ezzel.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Egyrészt nem először ütköztetünk érvet és épp tegnap linkeltél be nekem egy tagot aki szerinted RTX 3080 kártyát kapott nvidiától 7 ezres feliratkozással tesztelésre, majd felhívtam a figyelmedet hogy nem, saját pénzen vette, erre leírtad hogy jah , te nem nézted meg. Az jó mert velem végignézettél egy 25 perces videót.. szóval igen megint úgy linkelgetsz hogy nem nézted meg mit.
A hozzászólásom végén belinkelem neked az általad betett Wiki cikk ben szereplő játékokat RX 6800 kártyán RT-t futatva...tehát jah én sem vagyok a feleséged hogy azt nézegessem és cáfolgassam neked mi az ami alapvető tévedés abban amit írsz.
AZ meg hogy szerinted külön driveres támogatás nélkül aktiválható egy játékban egy ficsőr azért nem állja meg a helyét... De csak azért hogy dolgozzak és küldj nekem egy gyémántgyűrűt azért beteszek ide pár címet a listából: amiknél unkown van és megy RX 6800 karin RT vel: [COD : Bo] [BF5] [Modern Warfare 2019 ] [Control] [Fortnite] [metro exodus] [Tomb Raider] [Watch Dogs : legion] [Minecraft] [WoW shadowland]
Szívesen.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
SindaNarmo
tag
Persze, ez megtörténhet.
Csak míg a Radeon Rays a konzolos kívánalmakra támaszkodik ha jól értem amik még nincsenek benne a szabványba, addig az NV-re semmi, mondjuk csak a PC.
Szóval akkor a logikád alapján, kb az összes multi platform az AMD-re támaszkodna, mert egyszerűbb átírni. Míg az only PC meg az NV-re.Persze nagyon sarkítva nézve a dolgokat.
Illetve a szabvány akkor is ott van, és lehet hogy én értelmezem félre, de a Radeon Rays az egy kiegészítés a szabvány fölött/mellett és nem egy másik API. Szóval szerintem a kettő nem zárja ki egymást. Csak hatékonyabb megoldást kínál bizonyos problémákra, ami attól függetlenül működőképes kevésbé hatékonyabban is.
Ettől független nem ez a jó irány ebben egyet értünk.
-
Kansas
addikt
De megnéztem(nem végig mindet, véges az időm meg hát munkanap is van), azért is írtam, hogy nem épp friss, mert pl. a Battlefield V-ről tudjuk, hogy műxik, annnak ellenére hogy a wiki-n "unknown"-ként van jelölve.
"az AMD-t kérdezd miért nem hoz hozzá támogatást"
Már miért kérdezném meg? Épp te mondtad, hogy mind szabványosak, az AMD pedig DXR 1.1-et támogat, szóval miért is kéne még külön mókolni bármit rajtuk az AMD-nek?
Az egy dolog, hogy esetleg nincsenek optimalizálva, de alap kéne legyen, hogy ha a játék DXR-es, akkor minden DXR-t támogató kártyán be lehessen kapcsolni a raytracing-et. Már az "unknown" se merülhetne fel, mint opció.Másrészt: nem vagyok a feleséged, hogy benyeljek tőled ilyen "Megint..." meg "sokszor..." típusú érvelési technikát. Ha valamivel nem értesz egyet amit mondok, akkor, légy szíves, konkrétan azt próbáld meg cáfolni, tényekkel alátámasztva.
Illetve fenntartom a jogot, hogy akár ugyanazon tények alapján más következtetésre/véleményre jussak, mint te. Ha ez neked nem tetszik, megpróbálhatsz meggyőzni, ha akarsz, de az nem úgy működik, hogy te kijelented ex katedra hogy "ez van", én meg vita nélkül elfogadom.
Ha emiatt nem szeretsz velem vitatkozni, én ugyan nem kötelezlek rá...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
válasz SindaNarmo #23 üzenetére
A Radeon Rays : Nem szabvány és kizárja kizárja a PC piac legnagyobb részét RT szempontból.
Ebből könnyen jöhet az hogy Nv is akkor elengedi a Dx 12 szabvány funkciókat és készít saját kizárólagos megoldásokat a fixfunkciós Rt magokra építve. ha ez elkezdődik már erőlködhet MS. Majd lesz Pc játék ami csak AMD-n meg lesz olyan PC játék ami csak NV-n fog RT-t használni. EZ nem jó senkinek. Szabvány kell.
Nvidiának el kell engedni az RT magokat AMD nek meg a Konzolportolást és a kettő közötti utat választani.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
SindaNarmo
tag
Igazából annyira nem érzem ezt a tördelést annyira vészesnek, egyenlőre. Addig míg csak azon funkciókat rakják bele, ami hiányzik a szabványból de pl a konzolok használják.
Így hogy pl most a traversal shader-t behúzzák a szabványba, meg pláne.Ahogy én látom:
Radeon rays: nem szabvány, de feltételezem hogy minimális módosítással átírható rá konzolos megoldás, szóval a fejlesztőknek jó.
Szabvány: Ezt a lépést meg így is úgy is meg kell csinálni.Persze az igazi az lenne ha az MS mindent megpróbálna beemelni a szabványba amit konzolok használnak. Persze ott van még a Vulkán is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
látod megint belinkelsz valamit amit nem nézel meg . 3 játék nem fut AMD-n amiből 2 darab Mobillatformra épül és a Quake 2 amit írtam mire már normál RT nélküli driver támogatásuk sincs , de ennyi idős játénál ez szerintem aztán nem probléma.
A Többinél az van hogy Unkown, azaz az AMD-t kérdezd miért nem hoz hozzá támogatást. Valószínűleg prózai és érthető okokból, azért mert sok idő és pénz és értelmetlen egy 1- 2 -3 éves játékhoz ,sok pénzbe és munkába kerülne driveres támogatást kiadni és nagyjából felesleges is lenne. Senki nem venné azért meg újra vagy játszaná végig a Tomb raidert.A Cyberpunk teljesen szabványos Dx 12 raytracing, időszakos exkluzivitást vett Nvidia támogatásért amit a CP és Nvidia is előre kiközölt. Hamarosan érkezik radeonokra is az RT.( 3 hónap talán)
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
Pontosan melyik állításom nem tényszerűen igaz?
"Az összes többi játék teljesen szabványos raytracing, bármilyen hardveren aktiválható RT, nem függ az RT magoktól."
Fura, akkor miért van az, hogy az AMD kártyákon nem lehet aktiválni az RT-t egy csomó játékban(nem mintha ez a lista 100% friss infót tartalmazna)? Elsődlegesen pl. a Cyberpunk 2077-ben...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Látod ezért nem szeretek veled vitázni mert sokszor meggyőződésből érvelsz és nem tényeket nézel.
Ne keverj ide Nvidia előítéleteket mert ez olyan mint mindenbe a politikát belekeverni. Tényeket nézz és a cikket miről szól, mert nagyon összeszedetten fogalmazta meg Abu....
Az összes Nvidia RT játék szabványra épült.
Ez alól kivétel a Quake ami egy techdemo és normal driveres támogatása sincs hozzá AMD nek már mert ezer éves játék, tök érthető. A másik a a Wolfi, ami meg egy nem szabványos Vulkan RT re épül.
A vulkan most november óta rendelkezi szabványos RT eléréssel,Nvídia első nap bejelentette, hogy az összes Vulkan játék,amit támogatnak szabványra fog épülni ezentúl..
AMD me azt hogy arra is hoz kerülő megodlást.elötte csak Béta volt. Az összes többi játék teljesen szabványos raytracing, bármilyen hardveren aktiválható RT, nem függ az RT magoktól.
A Radeon rays nem szabvány. Kizárólagosan AMD hardveren fut. Most pont az van hogy nem az Nv tördeli szét az RT piacot.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
Fura, mintha te egy másik NVidiát ismertél volna meg az eltelt 25 évben, mint én...
Amelyiket én megismertem, az ha választani kell a saját zárt megoldásai és egy nyílt szabvány közt, habozás nélkül az előbbit választja, egész addig, amíg nem kényszerül arra, hogy engedjen, mint pl a VESA Adaptive Sync kérdésben.
Az AMD azért "erőlteti" a kerülő utakat, mert nem nagyon van választása, ha olyan képességet szeretne, amit a DXR nem tartalmaz, de a konzol API-k igen.
Ha a Microsoft ezeket beemeli a DirectX-be, már nem lesz szükség a kerülő utakra, ahogy pl. a Mantle is csak addig kellett, amíg nem volt Vulkan meg DX12...mióta ez utóbbiak beléptek a képbe, a Mantle szépen el lett engedve.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Raysen623
addikt
Tudomásom szerint azXbox-ok a DX12-es megoldásait használják, míg Sony a sajátját. Ebből a szempontból akár tilthatták is volna a programozhatóságot. De lehet rosszul tudom és a boxok is programozhatók. Akkor megint saját magát rakta szopóágra drága MS.
13flexxx2: aha. NV és Intel féle DX12 port lógott ki a sorból, tehát miattuk kellett szétszabdalni a DX12-őt. Aztán a zöldek előreszaladtak RT-vel de úgy tűnik nem a legjobb módon és közben nem szóltak MS-nek hogy hát ne menjtek már a programozhatóság irányába...ez egyre szebb. Egyébként teljesen jó a meglátásod.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
félisten
Nem lenne ezzel megkerülve ,sőt nekik ez lenne a közbenső járható út.
Az Nvidia hardvereken az a funkció ugyan úgy megy, csak nincs kihasználva a fix funkciós blokk ami nem akkora érvágás, mint ha sehogy sem menne.
Az Ampere nagyon erős raszterben is, van bőven benne számítási kapacitás ,a dinamikusan változtatható LOD meg nagyon jót tenne a 10 és 8 GB kártyáiknak, kifejezetten előnyös.
A következő genben ezzel teljesen elhagyhatnák a fixfunciós részegységeket ,ez meg nagyon jó átmeneti megoldást jelentene, mert meg van a vissza fele támogatás és a saját támogatott játékaikban akár ha akarják kihasználják az RT magokat, ha nem akarják akkor nem. Szerintem nem feltétlenül akarják szétszabdalni a PC piacot, csak ha az AMD erőlteti a kerülő utakat. Akkor visszaállhatnak azzal, hogy a játékokat amiket támogatnak csak a fix RT magokon gyorsítják.
Ez a Szabvány Dx 12 út nekik és nekünk is PC játékosoknak kedvező megoldás lehet, remélem ezt fogják erőltetni.
A problémát a Radeon Rays jelentheti, mert az viszont már ingerelheti a Zöldeket arra, hogy elengedjék a szabvány kezét.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Duck663
őstag
Na látod épp ez az, hogy az M$ kérésére lett ilyen a konzolban, az nv ugyanúgy partnere a M$-nk, ők ugyanúgy tudták, hogy mi a fejlesztési irány, akkor egy miért nem terveztek programozható megoldást? (talán szándékosan?) kettő, ha megvolt a kommunikáció minden irányban (elvileg az Intel megoldása is támogatja a programozható bejárást) akkor miért kell opcionálisnak lennie? Azért mert az nv szándékosan limitálta a hardverei képességét? Hát akkor most igyák csak meg a levét. Nehezen tudom elképzelni, hogy az nv ne tudta volna arról, hogy mi a fejlesztés fő iránya, sőt az sem lehetett titok előttük, hogy a $ a PC-t és a konzolokat minél közelebb akarja hozni egymáshoz. Ez egy újabb piacmanipulációs kísérlet, ahogy a DX12 esetében is volt, és a M$ nem elég tökös ahhoz, hogy ezt meggátolja.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
válasz Raysen623 #11 üzenetére
Nem főleg a Sony-nak kedvezett... a Microsoft maga is szereplő a konzol piacon, ha valamiért elfelejtetted volna, az ő konzoljaikban is az AMD megoldása ketyeg... ha azt akarják, hogy minél könnyebb legyen az Xbox-PC multi-platform fejlesztés, kénytelenek ebbe az irányba haladni... nem mellesleg az AMD részben az ő kérésükre csinálta ilyenre az RT implementációját, amilyen lett.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
-
Raysen623
addikt
MS tehát megint segget csinált a szájából. Először azért meg szétszabdalta Tier-ekre a DX12-őt (ott is engedett az NV-nek, meg Intelnek), most meg ezzel csavar rajta még egyet (engedett Sony-nak). Pedig bármibe lefogadom már akkor tudták mit fejleszt next-genre konzol oldalon Sony, vagy legalább sejtésük volt róla.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Duck663
őstag
"Bár magát a traversal shadert akármilyen, legalább compute shadert támogató GPU tudná kezelni, elvégre nem sokkal többet kínál ez a lépcső egy a compute shadernél, eleinte mégsem lesz kötelező a támogatás a PC-n." Az Ampere GPU-kben majdnem megduplázták a shaderprocesszorok számát (azaz van kraft), nem hinném, hogy olyan túlzottan nagy sebességvesztéssel kellene számolni rajtuk. Szóval ez csak kifogás. Ha valóban arra törekedtek volna, hogy ne töredezzen tovább, ne növekedjen a káosz még tovább, akkor kötelezővé teszik, az nv pedig majd fejleszt, ahogy mindenki más is.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Tök jó dolog a programozhatóság, csak a fenébe azzal, hogy töredezik az RT.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Duck663
őstag
"Emellett a redmondi óriáscégnek alapvetően jó lenne, ha a fejlesztők a konzolokra írt programozható bejárást nem Radeon Rays 4.0-ra portolnák. Ezzel csak a sugárkövetés platformszintű töredezettsége növekszik, holott máig azért sikerült úgy kézben tartani a DirectX Raytracinget, hogy ne legyen benne gyártóspecifikus rész" Épp hogy a M$ növeli a töredezettséget, azzal, hogy ez opció, és nem kötelező. Ugyanaz a helyzet, mint a DX 12 esetében, össze-vissza mindenféle hardverre rá lehetett aggatni, hogy DX12 képes, mindegy, mi mit milyen TIER szinttel támogat, ráaggatható, mi ez, ha nem a töredezettsége elősegítése? Az asztalra kell csapni és azt mondani, hogy ez van ezt és így. Nem ez lenne az első eset, hogy egy gyártó által tervezett valamilyen fix funkciós blokk a kukában végzi, elég csak a XBOX One hangfeldolgozójára gondolni.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Raysen623
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkánban kb. ugyanaz van, mint a DXR 1.0-1.1-ben. A PS5 API-ja egészen más dimenzió, az valóban fényévekkel jobb mindennél, de a PS5 egy csomó BVH-val kapcsolatos kontrollt is megenged, aligha valósítható ez meg PC-n.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cythyel
senior tag
nekem ezzel csak annyi a bajom, hogy ami a vulkan-ba és a ps5 api-ba van, jobban működik mint ami a kiherélt dx12-ben a boxokon... ha ezt ülteti vissza az ms pc-re, akkor megint adtak a barnának egy jó nagy maflást... elég csak megnézni a cp77 teszteket ahol az fps-t, textúra minőséget, árnyékokat, render távolságot és egyebeket hasonlítanak össze... gyengébb hardverrel a ps4pro jóval stabilabb fps drop nélkülit produkál mint az xbone x... egyértelművé téve hogy mennyivel jobb a ps api-ja...
-
Z_A_P
addikt
Na kivancsi vagyok mi lesz ebbol. Az nvidia lathatoan, kis tulzassal, az egesz jovojet erre tette fel, telepakoltak a hw-t. Ennek viszont ellentmond ez a fejlesztes. Persze lehet majd erre is, arra is irni, de a fejletszok ugyis egyet akarnak tamogatni.
OK