- Láncba köthető DeepCool ventilátor az ARGB fények kedvelőinek
- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- Milyen videókártyát?
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ZIDOO médialejátszók
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- Apple asztali gépek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Duck663
őstag
-
Duck663
őstag
Mi a f.sz van? Te jössz itt szabványokkal, amihez ha nem muszáj hozzá sem szagol az nv. Be kellene látni már, hogy ezt benézted! Ugyanúgy ahogy az nv benézte a HU befenyítését! Egyszerűen kiürült a tárad, nincsenek érveid, és most bevágod a hisztit, hiába minden TÉNY. Csak azt hajtogatod, hogy ez meg az az AMD részéről micsoda piaci kisajátítási kísérlet, amikor ezt az nv csinálja folyamatosan! Ébredj már fel, ember!
"Két lehetőség van, hogy AMD nyitottá teszi és átadja az Microsoftnak" he? Jó lenne ha az nv az összes fejlesztését fogná, megnyitná, átláthatóvá tennék mindenki számára, no és persze becsomagolná szép díszes dobozba, és odaadná a M$-nak, vagy a Khronosnak. És még én vagyok egy irányban elfogult, komolyan, eszednél vagy? Kapott a piac egy Mantle-t. elfelejtetted már?!
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
SindaNarmo
tag
Ja ja. Én sem hiszem hogy vészes lesz a veszteség, nem fognak a kardjukba dőlni miatta.
A jó kérdés tényleg az lesz, hogy pl a következő generációk mozdulnak-e más irányba, vagy hardver szinten is marad kettősség (mint ahogy írva is volt, pl az NV-ből is kikerül a fix funkciós rész, vagy az AMD-be, bár szinte nulla az esély a konzolok miatt).
Ja, de azért még bőven az út keresés fázisban van a technológia.[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
OK, akkor megegyezhetünk, hogy nem értünk egyet...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
SindaNarmo
tag
Szerintem ez meg már nem technológia, hanem design döntés, mind két oldalon (szoftver/hardver).
Miért kerül bele a játékba ilyen feature, miért úgy kerül bele hogy nem skálázható? Miért nem képes a hardver rá? (tudom hogy az RT a világ összes teljesítményét is meg tudná enni. )
Igazából amit okoz az az hogy nem lesz egységes a látvány világ (bár ez mindig így volt)
- konzolon használható, mert ott más az API (akár még a DX12 is) és nem azt fogod kapni konzolon meg pc-n (mivel pc-n nem tudják optimálisan megoldani szabvány szerint, csak brute force, ezért kihagyják, vagy butítják).
- konzolon és AMD-n közel azonos. NV-n meg nem csak ahol jól fut a nem optimális megoldás.Bár ha belegondolsz, pl most azzal hogy ez bekerül a szabványba, az NV veszt valamennyi teljesítményt így is, ha csak ezzel írják meg, mivel ezzel a megoldással nem tudják kihasználni fix funkciós részt. Szóval most is lehet hogy marad a ként különböző implementáció, csak mind a kettő szabványos.
Mondjuk rá szerintem van egy pont amiben viszont hasznos, az pedig az, hogy katalizátorként működik abban a tekintettben, hogy kényszeríti a Dx12-t és a Vulkán-t hogy minél közelebb kerüljön a konzolos API-khoz feature-ök tekintettében.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Ez nem hozzáférés kérdése. Olyan, mint ha azt mondanád, hogy az RTX-hez nem fér hozzá teljesen az AMD.
Más a hardver, és ebből fakad, hogy melyiknek mi az optimálisabb megoldás.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
A DLSS alighanem NV proprietary megoldás marad, mert kell hozzá a tanító-szerverfarm, ami az NVidia tulajdona, tuti soha nem lesz nyílt szabvány.
Ahogy egyébként a GSync se lett nyílt, hanem az eleve nyílt VESA AdaptiveSync-et kezdték el támogatni, aminek a FreeSync ugyanúgy a kiterjesztése, mint a DirectX-nek meg a Vulcan-nak a Radeon Rays. Pontosabban a FreeSync az az AMD-féle implementációja, a FreeSync2HDR(azóta FreeSync Premium Pro) a kiterjesztése.Az kérdéses, hogy a DirectML a DLSS helyére jön az NV esetében, vagy mellé... az AMD-nél ez nyilván nem kérdéses.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
SindaNarmo
tag
#29 Eszembe sem volt, hogy konzol == PS. Ha igaz ami több cikkben is elhangzott, mind a Sony mind az MS akarta a konzoljaikba hogy tudják használni a traversal shader-t. Szóval ezért érthetetlen hogy miért nem hozta be előbb. Szóval nem, nem a Radeon Rays miatt hozza be.
Szerintem túl binárisan látod a dolgokat. Itt véleményem szerint nem kizárólagos kapcsolat van, mivel a Radeon Rays nem egy full API, hanem egy kiegészítést, egy lib csomag ami ráépít az API-ral. Szóval ha használod, attól menni fog NV is, csak ott nem a Radeon Rays lesz használva hanem egy olyan megoldás ami szabványt használ és nem optimális mivel nem arra tervezték.
Pl a cikkben szerepelt esetet nézve. Ha a fejlesztő akar egy feature-t pl a LOD-os dolog, az sok memóriát zabál szabvány szerint, ettől függetlenül működik. De aztán rájön hogy ott a Radeon Rays ami ezt megoldja okosban, emiatt AMD kártyán (Xbox) kevesebb memória szükséges. Nv oldalon meg sok memória kell mivel a szabvány alapján nem tudod megoldani optimálisan..
Leegyszerűsítve a dolgot ez csak simán egy elágazás a kódban. És nincs fenn akadás, működik az összes hardveren.
Ezután bekerül a szabványba. Jön a frissítés a játékhoz, amiben kiszedik az elágazást, és mindenki happy, egységesen működik. (pl. Godfall)Szóval szerintem továbbra sem annyira vészes a helyzet mint ahogy lefested.
De továbbra is egyetértek hogy nem a jelenlegi helyzet az optimális.Mondjuk rá én kíváncsi lennék hogy pl az Xbox által használ Dx12 és a PC-s között van-e ilyen téren különbség. Vagy csak ilyen lassan reagál az MS.
Mint játékos nem igazán érdekel. Mint fejlesztő, menjenek el pibe.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Nem mindig rosszak a fixfunkciós egységek... az NVENC-ről pl. ódákat zeng mindenki, pedig NV-proprietary, ugyanígy dícsérik a GSync-et, csak az nem terjedt annyira el, mert fizetős a GPU-n kívül hozzá szükséges HW/SW támogatás.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Ebből a második megoldás a működőképes, de még inkább az, amit Abu írt, hogy az MS már behozta ezt a támogatást Xbox-ra és azt viszi át PC-re.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
"Erre nem tud építkezni egy Intel, Nvidia csak az AMD és ezt így nem lehet beletenni egy Windowsba DX 12 raytracing alá, hogy csak az egyik gyártónak van teljes hozzáférése."
Ez honnan jön? Természetesen ha egy API kiterjesztést beintegrálnak az API-ba, akkor onnantól minden gyártónak teljes hozzáférése van hozzá, ahogy az API többi részéhez is.
A beintegrálás nem úgy folyik, hogy azt mondják, hogy "innentől a Radeon Rays a DirectX API része" aztán meghagyják az AMD-nél a kezelését és ha az AMD módosít valamit akkor az is része automatikusan a DX-nek. A konkrét funkciót átemelik a DirectX-be(írnak rá egy oda passzoló megvalósítást), aztán az így létrejött specifikációt a Microsoft kezeli, ahogy a DirectX többi részét is.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
CUDA, GSYNC, DLSS, Gameworks, PhysX stb. után nem számítani arra, hogy egy gyártó kerülőutat keres, ezért vagy azért, nos ez igen nagy naivitásra utal. Ez a nem számított erre vagy arra ez nagyon-nagyon rozoga lábakon áll.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
És tényleg
Ezzel együtt ez a megállapításod nem helytálló: "playstation verziót hozzák át ami csak radonokon fut radeon rays támogatással"
Több okból is:
- kétlem, hogy egy pillanatig is felmerült volna, hogy multiplatform játékból PC-re a PS verziót hozzák át, ha van Xbox verzió is
- A radeon rays-es játék nem csak radeonokon fut, ahogy a GameWorks játékok se csak Geforce-okon futnak
- a traversal shader/programozhatóság nem csak PS-en van, hanem Xboxon is
ahogy Abu írta: "PlayStation 5-re a Sony eleve úgy írta meg a grafikus API-t, hogy képes legyen egyedi shadert futtatni a bejárási lépcső szintjén, és erre egyébként van válasza a Microsoftnak is az Xbox Series S és X gépek tekintetében" ez utóbbinak a PC-s portja elvileg a traversal shader.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
Semmiféle vörös köd nincsen, te fogytál ki az érvekből. Mégis mi nem igaz abból, amit leírtam? Várhatóan hosszú lesz a lista!
Senki sem mondta, hogy ez így jó, de ez azért nem jó, mert a M$ töketlenkedik, ahogy a DX 12 TIER szintjeinél is tették, szigorúan meg kellett volna határozni, hogy milyen elvárások teljesítése esetén mondhatja el egy gyártó hogy támogatja a DX12-t, és annak különféle variánsait! De csak a szarkavarás megy.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
"playstation verziót hozzák át ami csak radonokon fut radeon rays támogatással"
Ezt gondold át újra - a konzolokon nincs Radeon Rays, csak PC-n van. Olyasmi, mint a GameWorks az NVidia oldalán, csak épp java részt(nem teljesen) open source.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
Már ne is haragudj, de az nv milyen szabványokat támogat? Csak olyat, amit nagyon muszáj. Ne lógjon már a bilibe a kezed. A CUDA nem szabvány, a GSYNC sem, a DLSS alapját adó rendszer sem (Nem Direct ML-re épül.) persze nv felhasználóként te azt gondolod, hogy... de neeem, nagyon rosszul gondolod. Egyébként meg ha olyan nagy szabványtámogatók lennének, akkor az össze feature-ük nem lenne full zárt, olyannyira, hogy nem hogy nem módosíthatod, de még csak a működését sem ismerheted. A Radeon Rays pont nem ilyen, ahogy a többi GPU Open-es cucc sem, módosítható és nem azért született, hogy a bárkit is kizárjon, hanem azért, hogy a szabványos lehetőségektől többet adjon a fejlesztők kezébe. A Vulkan kiterjesztések jó része is így születik, jön egy gyártóspecifikus kiterjesztés, majd abból születik meg a szabványos megoldás. Maga a Vulkan API is ilyen, ami a Mantle-ből született. Amit megint csak nem a nv-nek köszönhetünk, csak míg az AMD megengedi ezt, az nv nem!
#25 Kansas: A BFV valami saját DICE fejlesztést használ, az nv féle megoldáson röhögtek egy jót és írtak egy sokkal hatékonyabbat, ami ugyan szabványos alapokra épít, de GF optimalizált.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
És elismertem vagy nem hogy ott pont tévedtem?
"AZ meg hogy szerinted külön driveres támogatás nélkül aktiválható egy játékban egy ficsőr azért nem állja meg a helyét..." Ha egy szabványt alkalmazó játékban a szabványt 100%-ban támogató hardveren a szabvány által leírt funkció nem működik, akkor mi értelme törekedni a szabványosságra?
Köszi, igazán nem kellett volna...de gyémántgyűrűt nem ez alapján "osztok".
De, ha már ennyit dolgoztál... updateltem a Wiki-t, hogy tartalmazza az általad felsoroltakat(még ha sikerült is listáznod az összes olyat is amit eddig is támogatottnak jelölt)Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
"Nvidiának el kell engedni az RT magokat AMD nek meg a Konzolportolást és a kettő közötti utat választani." Már miért is kéne? Nem mindig a középút a helyes, a konzolról való portolhatóság pedig nem az AMD érdeke, hanem részben a játékfejlesztőké, ők dönthetnek úgy, hogy elengedik, de mivel az egyik konzol gyártó az MS akinek a konzoljának az egyik selling point-ja épp az, hogy a platform jó része közös a Windows PC-vel(java részt ez hajtja a GamePass-t, hogy a benne szereplő játékok mindkét platformon elérhetőek), már miért is engedné el?(hú ez kevésbé lett jól megfogalmazva, mint szerettem volna, de talán érted a lényeget)
Épp ezért jön PC-re a traversal shader, még ha az NV-nek nem is kedvez ezzel.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
SindaNarmo
tag
Persze, ez megtörténhet.
Csak míg a Radeon Rays a konzolos kívánalmakra támaszkodik ha jól értem amik még nincsenek benne a szabványba, addig az NV-re semmi, mondjuk csak a PC.
Szóval akkor a logikád alapján, kb az összes multi platform az AMD-re támaszkodna, mert egyszerűbb átírni. Míg az only PC meg az NV-re.Persze nagyon sarkítva nézve a dolgokat.
Illetve a szabvány akkor is ott van, és lehet hogy én értelmezem félre, de a Radeon Rays az egy kiegészítés a szabvány fölött/mellett és nem egy másik API. Szóval szerintem a kettő nem zárja ki egymást. Csak hatékonyabb megoldást kínál bizonyos problémákra, ami attól függetlenül működőképes kevésbé hatékonyabban is.
Ettől független nem ez a jó irány ebben egyet értünk.
-
Kansas
addikt
De megnéztem(nem végig mindet, véges az időm meg hát munkanap is van), azért is írtam, hogy nem épp friss, mert pl. a Battlefield V-ről tudjuk, hogy műxik, annnak ellenére hogy a wiki-n "unknown"-ként van jelölve.
"az AMD-t kérdezd miért nem hoz hozzá támogatást"
Már miért kérdezném meg? Épp te mondtad, hogy mind szabványosak, az AMD pedig DXR 1.1-et támogat, szóval miért is kéne még külön mókolni bármit rajtuk az AMD-nek?
Az egy dolog, hogy esetleg nincsenek optimalizálva, de alap kéne legyen, hogy ha a játék DXR-es, akkor minden DXR-t támogató kártyán be lehessen kapcsolni a raytracing-et. Már az "unknown" se merülhetne fel, mint opció.Másrészt: nem vagyok a feleséged, hogy benyeljek tőled ilyen "Megint..." meg "sokszor..." típusú érvelési technikát. Ha valamivel nem értesz egyet amit mondok, akkor, légy szíves, konkrétan azt próbáld meg cáfolni, tényekkel alátámasztva.
Illetve fenntartom a jogot, hogy akár ugyanazon tények alapján más következtetésre/véleményre jussak, mint te. Ha ez neked nem tetszik, megpróbálhatsz meggyőzni, ha akarsz, de az nem úgy működik, hogy te kijelented ex katedra hogy "ez van", én meg vita nélkül elfogadom.
Ha emiatt nem szeretsz velem vitatkozni, én ugyan nem kötelezlek rá...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
SindaNarmo
tag
Igazából annyira nem érzem ezt a tördelést annyira vészesnek, egyenlőre. Addig míg csak azon funkciókat rakják bele, ami hiányzik a szabványból de pl a konzolok használják.
Így hogy pl most a traversal shader-t behúzzák a szabványba, meg pláne.Ahogy én látom:
Radeon rays: nem szabvány, de feltételezem hogy minimális módosítással átírható rá konzolos megoldás, szóval a fejlesztőknek jó.
Szabvány: Ezt a lépést meg így is úgy is meg kell csinálni.Persze az igazi az lenne ha az MS mindent megpróbálna beemelni a szabványba amit konzolok használnak. Persze ott van még a Vulkán is.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Pontosan melyik állításom nem tényszerűen igaz?
"Az összes többi játék teljesen szabványos raytracing, bármilyen hardveren aktiválható RT, nem függ az RT magoktól."
Fura, akkor miért van az, hogy az AMD kártyákon nem lehet aktiválni az RT-t egy csomó játékban(nem mintha ez a lista 100% friss infót tartalmazna)? Elsődlegesen pl. a Cyberpunk 2077-ben...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Fura, mintha te egy másik NVidiát ismertél volna meg az eltelt 25 évben, mint én...
Amelyiket én megismertem, az ha választani kell a saját zárt megoldásai és egy nyílt szabvány közt, habozás nélkül az előbbit választja, egész addig, amíg nem kényszerül arra, hogy engedjen, mint pl a VESA Adaptive Sync kérdésben.
Az AMD azért "erőlteti" a kerülő utakat, mert nem nagyon van választása, ha olyan képességet szeretne, amit a DXR nem tartalmaz, de a konzol API-k igen.
Ha a Microsoft ezeket beemeli a DirectX-be, már nem lesz szükség a kerülő utakra, ahogy pl. a Mantle is csak addig kellett, amíg nem volt Vulkan meg DX12...mióta ez utóbbiak beléptek a képbe, a Mantle szépen el lett engedve.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen videókártyát?
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest