- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házimozi haladó szinten
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA® driverek topikja
- Házimozi belépő szinten
- 3D nyomtatás
- Hamarosan leszűkíti a támogatott hardvereit az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
válasz
Firestormhun #86 üzenetére
Nem lenne rossz, kérdés, hogy tényleg minden hardveren menni fog-e, (mint a jelenlegi PC-s DirectX), vagy mivel az Xbox-ról ültetik át, ez is AMD-hez kötött lesz-e. Gyanítom nem, mert akkor pont a DX lényege veszne el, csak nem tudom, tudnak-e abból komolyat profitálni, ha egy fix hardveres DX API-t kiterjesztenek PC-re vegyes hardverre. (majd otthon végigolvasom, hogy írnak-e valami konkrétumot ezen a vonalon)
-
Youri
veterán
válasz
hugo chávez #77 üzenetére
Én ezt tényként kezelem évek óta
-
Firestormhun
senior tag
We’re also working with our ISV and IHV partners on future efforts, including bringing the lightweight runtime and tooling capabilities of the Xbox One Direct3D implementation to Windows, and identifying the next generation of advanced 3D graphics technologies.
-
Petyyyyy
addikt
Na, majd ha lesz valami komolyabb is egy csiripnél meg egy képnél, akkor szóljatok. Addig nem tud felvetni a dolog és számomra csak pánikreakciónak tűnik az egész.
(#20) Samus - Nem egészen. A valamire való gamernek két gépe lesz. Az egyikben CF/CFX a másikban SLI feszít, mint pók a lucernásban. Játéka válogatja majd melyik gépet használja éppen. Láttam példát erre is... -
BiP
nagyúr
válasz
dergander #83 üzenetére
Sajnos erre látok a legkisebb esélyt. Vagy hardverileg közelít egymáshoz a 2 gyártó (erre nem sok esély) és akkor lehet hozzá egy gyors, vékony API-t csinálni hozzá.
Vagy csinálnak egy olyan API-t, ami mindkét hardveren megy, de akkor meg ugyanott vagyunk, hogy nem elég vékony, és egyből veszítesz a tempóból.Bár ha leülnének, tervezéssel biztos lehetne csinálni valami olyat, ami a DX és a Mantle között van mind API szinten, mind sebességben. De sajnos nem fognak.
-
BiP
nagyúr
Én azért bízom benne, hogy -ha más nem, legalább a független stúdiók (amd/nv-től)- megcsinálják mindkét kártyára jól.
Pl. AMD-seknek a Mantle változatot, és mivel úgyis kötelező mellé DX v. OpenGL renderert csinálni, azt az utóbbiban teszik meg, és abban csinálnak egy simát (nem GCN AMD+intel), ill. egy olyat, ami tele van tolva NV bővítménnyel.
Így mindkét kártya birtokosai ki vannak szolgálva, ki van használva a kártyájuk rendesen.
És talán így kéne a legkevesebb extra munkát beletenni az optimalizációkba, plusz a linuxra portolás is könnyebb lenne, és csökkentenék a MS lassúsága miatti "hátráltatást".
Szerintem a Khronos Group rugalmasabb ezen a téren, talán jobban hallgat a fejlesztőkre. -
dergander
addikt
Carmack mint mitológia lesz bennünk
Nem bántásképp de régen tényleg nagyon jó játékokat adott ki,hozzáteszem régen... Most meg mindig azzal van tele minden mit tett le 10 évvel ezelőtt,akkoriban csinált korszakalkotó dolgot,de most jelenleg a leguccsó játékáról említést se tesz. Na a gondok itt kezdődnek.
A microsoft filozófiáját se értem,killódnak évek óta a DX-el minthogy ráálnának hogy egy mantle api szintre kovácsolnák,de nem,ennyit róluk is -
sad_Vamp
őstag
válasz
WayneGace #75 üzenetére
Azért pl. anno nagyon is észrevehető volt, pl. hogy a Mirror's edgben voltak azok a fóliás ajtók meg röpködött néha pár papír fecni. Apróság, meg volt nélküle a játék de sokkal hangulatosabb volt vele... és már akkor is egyértelmű volt, hogy ezt nem a csodálatos physX tudja csak kiszámolni, csak épp marketing okokból csak NV-n megy. Nemrég toltam pár pályát újra Boxon a ME-be és akkor tűnt fel, hogy bizony még a konzolosból is ki lett hagyva. Mind1 is, én a ME-t is csak a haver gépén láttam, utolsó játék amit PCn játszottam a FEAR volt.
-
hugo chávez
aktív tag
"Én nem akarom ezt kimondani, de sokszor az az érzésem, hogy az MS a konzoljának akarja biztosítani technikai előnyt. Nyilván lehet, hogy tévedek, de kétségtelen tény, hogy a DirectX nagyon lassan fejlődik, és már jelentős hátrányban van a konzolok API-jához képest. Sokkal nagyobb hátrányban amekkorában volt az előző generációnál. Itt csak abból indulok ki, hogy a Kepler és a GCN is tud olyanokat, amelyekre lehetne egységes támogatást írni, de nem teszi meg az MS. Ennek az okát egyszerűen nem lehet megmagyarázni."
Közel három éve már, hogy "elsírtam" itt ezirányú masszív sejtésemet. De akkor még nem vet(té)tek túlzottan komolyan...
-
WayneGace
őstag
Azért ebből jelenleg semmi nincs, mármint felhasználói szinten. Egy egyszerű felhasználót nem is érdekli és nem is vesz belőle sokat észre. Telepítésnél ugyanúgy, ahogy eddig nyomja majd az ok, tovább, tovább befejezést. Hogy milyen API települ neki édes mindegy, csak fusson a játék.
-
sad_Vamp
őstag
egyre kacifántosabb a történet... kezdem visszaemlékezni miért is váltottam konzolra
-
dabadab
titán
válasz
Menthirist #70 üzenetére
"a dx verziót nem kell két külön ágon (NV és ati) végigtesztelni, a driverek kis hülyeségeit javítgatni"
De, kell, mert Mantle csak GCN-en megy, a legtobb hasznalatban levo AMD-s GPU meg nem az.
-
Csaber
senior tag
Látni nem fogsz semmit se a BF4-bétájából kiindulva , mivel 200 métert nem láttál rendesen , jótékony köd lepett mindent .Egy nagyobb felhőkarcoló kicsit távolabb úgy néz ki mintha ,hirtelen rádöbbentek volna a programozók hogy ezt nem bírja egy vga sem így , emeletenként továbbiakban 5-6 pixel jut
a kicsit közelebbi tömb meg úgy néz ki mintha egy jobb ovodásnak festette volna...(azaz vonalon belül maradt többnyire )
-
viszont közel van a konzoloshoz, ami már így is kész van, és így a dx verziót nem kell két külön ágon (NV és ati) végigtesztelni, a driverek kis hülyeségeit javítgatni, stb. Tehát itt igazából az a kérdés, hogy a mantle beépítése (köszönhetően a konzolos hasonlósághoz) kisebb erőforrásigényű-e, mint dx11-ben megpróbálni elérni hogy a lehető legjobban fusson nvidia-n ÉS amd-n is. Mantle-lel legalább feltételezhetik hogy amd-n kevesebb a nyűg az optimalizálással, és csak az nv-re kell figyelni. Természetesen az lenne a legjobb, ha dx-en menne úgy minden mint mantle-en elvileg, de hát nem ez az állás. Attől még a fentiek miatt lehet hogy nem annyira pain-in-the-ass betenni a mantle-t ahhoz képest, amit dx alatt kellene szívni mindkét karival. De nem tudom, nem tudhatom.
-
dabadab
titán
válasz
Menthirist #68 üzenetére
"btw miért nem kedvező a mantle nekik?"
Mert csak AMD-n megy, ez csak plusz munka nekik, joval egyszerubb lenne, ha a D3D menne jol, es akkor csak azt kellene megirni, tesztelni, debuggolni, ehelyett szenvedhetnek D3D-vel meg Mantle-vel is.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Firestormhun #65 üzenetére
Ma van DX11.1 és DX11.2. Ezekbe lehetett volna rakni Ballot támogatást például, ami mindkét konzolban ott van, és elég nagy rá a fejlesztői igény, de a DX és az OGL oldalán semmi. Pedig támogatja az utasítást az AMD GCN és az NV Kepler/Fermi is. Mégis ki járna azzal rosszul, hogy lenne rá támogatás a DX-ben?
Ok fejleszt az MS, de messze nem elég gyorsan. És hogy nincs igény rá? A BF4 csak a Mantle pilot projektje, még számos 2014-ben érkező játék támogatja az API-t. Ez nem azt jelenti, hogy a fejlesztőnek nincs igénye a fejlettebb API-ra, hanem azt, hogy az MS nem a fejlesztők igényei szerint dolgozott a DX-en. Vannak benne jó irányok, de sajnos azt lehet mondani, hogy az aktuális legjobb DX strukturális dizájnja évekkel van attól, amit ma egy GCN tud, de akár még attól is, amire egy Kepler képes. És mit tesz azért az MS, hogy ez változzon? Semmit.A DICE-nak a Mantle nem kedvező, ahogy a többi partnernek sem lesz az. Egyetlen ok miatt támogatják: rákényszerültek.
-
dabadab
titán
"Most, hogy kijött a Mantle, hirtelen előkerült egy olyan nV bővítmény az OGL-hez, amellyel JC állítása szerint hasonló teljesítmény érhető el."
1. A draw callok OGL-ben ugy altalaban mindig joval gyorsabbak voltak, mint D3D-ben, ezt nem most talalta ki, ha rakeresel, nagyon sok evvel ezelott is eleg sokan, sok helyen leirtak (es azota is).
2. A Carmack altal hivatkozott hivasok kozul a legujabb is honapokkal azelott ott volt a driverben, hogy a Mantle-t bejelentette volna az AMD, masok meg evek ota.
"Nem a lóláb lóg ki, hanem az egész ló."
Miszerint a Carmackot fikazoknak fogalma sincs arrol, amit beszelnek?
Mondjuk az szerintem is vicces, aohgy eloadjak itt, hogy Carmack mar nem a regi, meg mar nem tud semmit, olyanok, akik egy betut nem ertenek az eloadasaibol.
-
Firestormhun
senior tag
2006-ban jött DX10, 2009-ben DX11. A Paying Evolved/The Way It's Meant to be Payed programosokon kívűl az égegyadta világon le sem szarták a fejlesztők az új DX-eket a régi konzolok DX9c közelisége miatt. Nem fejlesztett az MS? Könyörgöm, igény se volt rá... Senki nem akart semmit hozzátenni fizetés nélkül Pc verziókhoz.
-
JanR
addikt
Ez már szerintem sem a régi Carmack
-
Wolverine
félisten
Carmack nem játékfejlesztő - szerintem. Ő grafmotor-fejlesztő. A játékfejlesztő sztorit ír és játékmenetet rak össze, nem textúrákkal és fizikával pepecsel.
Carmacknak az a dolga, hogy a játék jól fusson, amit az általa írt motorral csinálnak. Az nem tőle függ, hogy az a játék jó-e vagy sem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy az architektúrák eltérők még lehetne az API-kat jobban fejleszteni a mostaninál. Repi számtalanszor elmondta, hogy lassan 6 éve rágja az MS és a Khronos, illetve az AMD/Intel/NVIDIA fülét. Mivel nem csak Repi az egyetlen elégedetlenkedő, így az AMD-nél úgy döntöttek, hogy a konzolstartra csinálnak egy Mantle-t. Ez kétségtelen, hogy nagyon agresszív stratégia, de most van itt ennek az ideje. Ha bárki csinál egy ilyet bármikor, akkor a fejlesztők (még Repi is) megrántják a vállukat azok miatt az indokok miatt, amiket leírtál, de most, hogy a konzolokat úgyis kielemzik, és ismerni fogják a GCN felépítését, így a fejlesztők elég olcsón megússzák ezt, mert a konzolra úgyis írnak low-level kódot. Nem csak Repi szált fel erre, számos játékot bejelentenek még novemberben, ami Mantle-t is támogat.
Az aktuális szabvány API-kon is lehetett volna már változtatni, mert például az Xbox 360-nak is olyan grafikus parancsprocesszora van, amire az MS speciális API-ja nagyon épített a többletterhelés csökkentése szempontjából. Például kezel előre lementett parancspuffereket, amiket egyszerűen csak le kellett futtatni, ha arra szükség volt, és ezzel nagyon sokat lehetett spórolni. Ez számos kiegészítés mellett benne van a két új konzolban és az összes GCN Radeonban. Nagyon egyszerű lenne ezt szabványosítani, mégsem teszi meg senki.
Már rég át kellett volna menteni az Xbox 360-ból egy csomó hasznos funkciót. Nem hiszem el, hogy hét év alatt nem lehet ezekre szabványos hardvereket készíteni PC-n.
A Mantle-nek legalább annyi haszna lesz, hogy innentől agresszív módba kell kapcsolnia a szabvány API-t fejlesztő cégeknek, és reagálni a fejlesztők kéréseire. Nem lehet elintézni ezt egy jó majd egyszer talán visszatérhetünk rá szöveggel.
Én nem akarom ezt kimondani, de sokszor az az érzésem, hogy az MS a konzoljának akarja biztosítani technikai előnyt. Nyilván lehet, hogy tévedek, de kétségtelen tény, hogy a DirectX nagyon lassan fejlődik, és már jelentős hátrányban van a konzolok API-jához képest. Sokkal nagyobb hátrányban amekkorában volt az előző generációnál. Itt csak abból indulok ki, hogy a Kepler és a GCN is tud olyanokat, amelyekre lehetne egységes támogatást írni, de nem teszi meg az MS. Ennek az okát egyszerűen nem lehet megmagyarázni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #55 üzenetére
A CUDA csak rontott rajta, mert elvette az erőforrást a GPU-tól. Ezért nem jött OpenCL alternatíva, mert CPU-val jobb volt az eredmény. Most már vannak hardveres megatextúrázó kiterjesztések OpenGL-hez, ami előrelépés lesz. Bár ez már Carmacket nem érdekli, mert ő csak mellékesen törődik már motorprogramozással. Az elsődleges állása az Oculus VR.
-
MCBASSTION
aktív tag
az egy dolog h futott, de a texturak nagyon elmosodottak voltak, illetve egy idoben nagyokat is akadt. Mindezt desktop 5770-en.
Am a maxon futott az itt az automatikusan beallitotta-t jelenti, ha jol emlekszem.
A masik meg h kesobb jott patch, hogy az nvidia kartyakon cudaval gyorsitottak a texture dekodolast/szurest, amd-hez nem jott ilyen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez már ma nem így van. Az előző évtizedben nagyon így volt, de ma már fordul a kocka, így a nagy kiadók fejlesztenek házon belül 1-2 motort és ezekre építenek minden játékot. Ezért adta el Carmack az ID-t, mert nem fenntartható a régi üzletpolitika. Az Epic is ezért adja ingyen az UE3-at és később az UE4-et, mert a nagy kiadókat már egyik sem érdekli. Az indie fejlesztőkre kell építeni, ahogy a Unity teszi, azaz teljesen más licencelési modell szükséges.
Amelyik cég a motor licenceléséből szeretne megélni annak mindenképp a mobil piacra kell koncentrálnia.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #13 üzenetére
GL_NV_shader_buffer_load
GL_NV_vertex_buffer_unified_memory
NV_bindless_texture/ARB_bindless_texture
AMD_multi_draw_indirect/ARB_multi_draw_indirect
NV_bindless_multi_draw_indirectDe ezek csak a Mantle képességeinek töredékét kínálják, mert explicit hozzáférés nincs a VRAM-hoz, illetve nincs automatikus mutlithread OpenGL-ben.
(#3) Diopapa: Mert pró/kontra szinten a legtöbb fejlesztőnek még mindig a DirectX az előnyösebb. Tényleg rengeteg specifikus kiterjesztés van OpenGL-re, és nem csak az NV-nek, hanem az AMD-nek is, csak érdektelennek tekintik ezeket a fejlesztők.
(#15) Cifu: Annyira gyors sosem lesz, mert az OpenGL is hurcolja a hátán a legacy terhet, de a hsz. elején felsorolt OGL kiterjesztésekkel értékelhető mértékben csökkenthető az API overhead. A Mantle-höz hasonló 9x-esen biztos nem, de 3-4x-esen bőven elképzelhető.
-
Youri
veterán
Melyik az a már bevált, működő, gyakorlatban is használ valami? Mert a GCN Radeonok egy ideje elérhetőek, és ez lesz az alapja a köv generációs konzoloknak. Most meg jött a Carmack, hogy, jé, ilyet én is tudok ám, csak eddig nem tettem meg, mert... őőő... izééé.... A Mantle tudását pár héten belül láthatjuk a BF4-en, a jelenlegi Radeonokkal is, nem kell az R szériára várni.
Carmackot komolyan nem értem, hogy fog így konzolra fejleszteni? Nv pluginekkel?
-
Peat;)
veterán
Adott két technológia, az AMD-nél még semmit nem láttunk a gyakorlatban. De a fórumot látva már tényként kezelendő hogy ott 9x-es gyorsulás lesz.
A másik oldalon is adott valami, amire már gyakorlati példát is felmutattak. Elterjedni ugyanakkor nem fog mert ez is hardware korlátozott ha jól értem.
Tehát van két irány, az egyik már gyakorlatban is megmutatta hogy működősképes. De mindkettő csak a saját eszközén nyújtja ezt a többletet. Konzekvencia by ph! közösség: nvidia és Carmack egy utolsó looser kategória az AMD szép és okos. Komolyan nem értem.
-
imi123
őstag
Havernak Nvidia kártyája van.Nekem AMD.
Mivel nem vagyok önző azt szeretném ha neki is ki lenne használva a kártyája.
Az a baj hogy megint csak a száj karate megy!Bízok benne hogy az AMD kezdeményezése az Nvidiát is rákényszeríti a nagyobb változtatásra.Az meg csak jó lehet ha AMD, ha Nvidia kártyánk van! -
huskydog17
addikt
Idéztem az általad írt mondatod, ami abban a formában nem volt igaz (ki is emeltem félkövér betűvel), mert úgy fogalmaztál, hogy az AMD arra akarja rávenni a fejlesztőket, hogy a PC játékokat kizárólag Mantle-re írják. Ez szimplán nem igaz, pont ellenkezőleg: az AMD kizárólag akkor engedélyezi a Mantle beépítését, ha mellette van egy DX vagy OGL render, tehát amit írtál, az nem igaz, mert a Mantle nem lehet kizárólagos render egy játékban, az egy egyfajta plusz a GCN tulajoknak.
-
válasz
FuRiONight #19 üzenetére
Ha a múltban él akkor a "Oculus Rift" mond neked valamit? Nem akarok itt a nagy szavakkal dobálózni, de ha nem lenne ő nem biztos, hogy lenne most ez a téma a Mantle API-ról (no offense természetesen!).
mobal,
-
Diocles
aktív tag
válasz
huskydog17 #39 üzenetére
Mi nem igaz? Hogy a Mantle-t használó feature-ök (akár extra effekt, akár gyorsulás) csak AMD kártyákon lesz elérhető, csak AMD kártyák profitálhatnak belőle? És ez ugyanígy az nvidiás extensionökre is igaz?
Carmackkal kapcsolatban: lehet kárálni, hogy nem tetszettek az id által az utóbbi időben készített játékok, de nem ez fogja meghatározni az elhangzott dolgok igazságtartalmát. A videón senki sem kérdőjelezte meg amit mondott, a Dice munkatársa sem.
Aki hallgatja egyébként Carmack keynote-jait, az tudja, hogy ő elsősorban nem a játéktervezéssel, a játékélmény megalkotásával foglalkozik, hanem előremutató technológiai kísérletekkel foglalkozik, és időnként megír egy-egy engine-t. A Quake 1-2 sikerét valószínűleg a fanyalgók is ismerik, a Q3 talán minden idők legtöbbet liszenszelt engine-je volt, a Doom 3 technológiailag előremutató volt és a látvány terén egy új korszak nyitánya, a Rage pedig úttörő a megatextúrázás terén, ami most az AMD egyik vesszőparipája lett.
Az elmondottakkal nem az AMD-t bántotta, csak tárgyilagosan és helyén kezelve értékelte az új technológiát.
-
Valdez
őstag
válasz
MCBASSTION #42 üzenetére
Nem tudom miért írjátok, hogy szarul futott amd kártyán a rage, igaz nem egyből kiadás napján kezdtem el tolni, hanem kicsit később, de 6870-en teljesen jól futott fullhd-ban minden maxon és bugokat sem véltem felfedezni.
-
Cathulhu
addikt
Carmack szamomra mar a teljesen hitelet vesztett kategoria. Egyszer regen csinalt valamit, ami uj volt es korszakalkoto, azota viszont csak "egeti" magat es valahogy a vedelmezoi is csak a 20 evvel ezelotti sikereit tudjak felhozni a mentsegere...
-
huskydog17
addikt
"ami megpróbálja a PC-s játékfejlesztőket rávenni arra, hogy csak AMD hardveren működő alacsony szintű megoldásokat alkalmazzanak a játékban."
És az is számtalanszor le lett írva, hogy ez nem igaz, ugyanis az AMD kizárólag meglévő DX vagy OGL render mellé engedélyezi a Mantle használatát, tehát olyan nem fordulhat elő (nem engedi a cég), hogy kizárólag Mantle legyen egy játékban.
A Mantle egy egyfajta plusz, egy extra a GCN Radeon tulajdonosoknak. -
Diocles
aktív tag
Túlzás már az a Mantle-gőz, amiben a ph cikkei és fórumai úsznak. Csak a tisztánlátás kedvéért:
- A Mantle hardverközeli hívásokat kínál.
- Az OpenGL lehetővé teszi tetszőleges gyártóspecifikus extensionök alkalmazását, az Nvidia-ának régóta vannak hardverközeli extensionjei.Mi a baj ezzel?
- Az, hogy HARDVERKÖZELI. Ahogy az Nvidiás extensiönök nem működnek AMD hardveren, úgy a Mantle hívások sem működnének Nvidia hardveren, mert eltérőek az architektúrák. Az OpenGL és DirectX jelentősége, hogy ezek magas szintű nyelvek, megírsz bennük egy programot és fut mindenen.A Mantle semmi más, mint az AMD konzolok révén megszerzett piaci lépéselőnyére alapozott márketingúthenger, ami megpróbálja a PC-s játékfejlesztőket rávenni arra, hogy csak AMD hardveren működő alacsony szintű megoldásokat alkalmazzanak a játékban. Semmi több, ezt eddig is csinálta minden gyártó, csak most megpróbálják máshogy csomagolva eladni.
Ezt a mondat meg félresikerült: "a kilencszer több rajzolási képesség valóban képes felülmúlni a D3D (DirectX) sebességét"
-
sh4d0w
félisten
Akkor utoljára: ha Carmacknak igaza lenne, eddig is lett volna lehetőség ezt kihasználni, de valamiért sem ő, sem más fejlesztő nem tette ezt meg. Most, hogy kijött a Mantle, hirtelen előkerült egy olyan nV bővítmény az OGL-hez, amellyel JC állítása szerint hasonló teljesítmény érhető el.
Nem a lóláb lóg ki, hanem az egész ló.
-
dabadab
titán
"Carmack bullshitel."
Továbbra sem értem, hogy ez hogy jön ki.
Carmack tesz egy állítást, egy másik fickó konkrét mérésekkel alá is támasztja a dolgot, erre fel itt minden olyan szakértő, akik egy kockát nem tudnának kirakni a képernyőre, magabiztosan állítja, hogy Carmack nem ért semmihez és hülyeségeket beszél. -
djculture
félisten
Én különben azért becsülöm mert nem áll be a manapság divatos eladom a híres játék sorozatomat és a kiadó évente követel belőle részt programozói táborhoz. Tud nemet mondani, ha nem igy lenne már rég lenne quake 25 meg doom 34 meg rage 4 is. Akkor meg azért szidnák hogy ugyanzt adja ki folyton minden évben...
-
MASSlag
tag
Windowson addig nem nagyon lesznek OpenGL-es játékok, amíg a windows update-es driverekből ki kell hagyni a rendes OpenGL támogatást.
-
Vistaboy
veterán
Rendben, elismerem, mindenkinek igaza van abból a nézőpontból, amit írt.
De nekem még mindig azok a legjobb játékok, akárki akármit mond. Persze no offense, nem akarok én senkit kioktatni, de azért azt se mondjuk már róla, hogy nem tud jó játékot készíteni.
-
djculture
félisten
Szerintem meg jó a rage végre be is lett fejezve a története a Scorchers dlc-vel... Egyébként minden játékkal ez van manapság a kiadó sietteti a kiadást és ezer hibával jönnek ki. Ott a fifa 2014 mai napig nem lehet normálisan játszani mert kifagy kivág, játokosok teleportálnak a pályán meg van minden.
bf4-et várja mindenki 1000% hogy olyan orbitális hibákkal fog kijönni hogy mindenki csak szidni fogja a programozókat mint a bokrot... 1 hete nyilatkozták hogy még most irják össze mit nem javitottak ki... Kafa és hónap végén megjelenés.. Na ebböl lehet szűrni mekkora ott a fejetlenség. -
dergander
addikt
Azért ez igy nem reális,a Rage mikor megjelent eredetibe megvettem a futtatással nemvolt baj.inkább az agyonmosott textúrával,majd később jött hozzá egy javítás ami sokat nem hozott,killódni kellett vele,na és pont a lényeg hol van a Doom4?
Az igaz h a legizgalmasabb játékokat készítette,de a múltba,jelenleg nemtud semmi extrát kiadni csak az igéret meg a nagy mondások...csak a Rage-t tudom felhozni mert az jelent meg legutóbb,drága dolog volt és nem ezt haragozták be,inkább tolták volna bele a pénzt a mindent megváltó Doomba hisz a fojtatás minden téren a legjobb lehetne -
LordX
veterán
Teljes elismerésem az első motorjaiért, talán az id Tech 3-ig mindegyik cucca zseniális. De a legutolsó, amit letett az asztalra (id Tech5, Rage) képtelen volt bármi aktuális gépen értelmesen futni (csak topkártyák oldották meg a feladatot izomból), és azzal takarózni, hogy még nincs olyan hardver, ami jó hozzá, az a legnagyobb amatörizmus, amit el tudok képzelni ezen a területen. A Tech 3 korában még merőben más volt a világ, sajnos úgy érzem, hogy Carmak inkább elment azóta űrhajózni, mint hogy próbálta volna követni a változásokat.
Én inkább a másik két úriember véleményére tudok adni, nekik van olyan, amit aktuálisan tettek le az asztalra, és nem a régi hírnevükből élnek.
-
FuRiONight
addikt
-
zoltanz
nagyúr
Sztem jó lett a Rage (független attól mennyire lett sikeres és, hogy voltak vele gondok az elején, AMD VGA-kon több) Carmack és csapata tudott volna többet is beleadni, ebben lehet valami. (viszont sztem az lehetett inkább, hogy nem állt rendelkezésükre megfelelő mennyiségű keret amiből lehetett volna a kutatásokat/teszteléseket finanszírozni egy ilyen új irányú projekthez)
-
djculture
félisten
Nem lesz abböl semmi, gondold el egy kiadó bevételt is szeretne a termékeiből...
Egy ilyen húzással pl ha mante támogatott játékot ad ki akkor az nvidiások egy darabot nem fognak venni a termékből ugyanez meglesz fordítva is.
Ezt vagy úgy tudja kompenzálni hogy dupla tripla áron lesz a játék vagy eleve kivitelezhetetlen mert csődbe megy a kiadó.
Manapság az ilyen megoldások mint annak idején a 3dfx-nél nem működnének.
Az nvidia és az amd némi kínlódás után úgyis ráfog jönni, hogy egy egységes szabványt kell kifejleszteniük másként mennek a levesbe a vga piaccal együtt. -
myckie2
őstag
"Pedig pont Carmack az, aki a világ eddigi legjobb számítógépes játékait készítette (DOOM, Quake, ezek nem mondanak semmit? Pedig minden tőlük indult)."
Ők indították el ezeket a stílusú játékokat az igaz, de, hogy ezek lennének a világ legjobb játékai? Ha ezt állítod akkor nagyon el vagy tévedve. Miért látjuk mindig Carmack bácsi nevét? Mert ő az egyetlen aki annyira unatkozik a semmit tevésben, hogy van ideje beszélni és twitterezgetni. De tényleg, nehéz lehet minden évben kiadni egy Doom 3 ultra extra high über brutál high texture bundle packet jó pénzért. A többi embernek akiknek tényleg köze is van a témához azok nem beszélnek, mert el vannak foglalva.
-
Üdvözöljétek az újabb szegmentáció korszakát. A jövő évtől minden játék ami OpenGL vagy Mantle támogatott, csak nVidia vagy AMD kártyán fog majd jól futni, a másikon tizedannyi FPS-t eredményez. Minden valamirevaló gamer ilyenkor előveszi a sufniból a 2 (a tehetősebbek 4) zöld VGA kártyáját, és berakja, ha több FPS-t akar. Ha Battlefiled-et játszani támad kedve, akkor pedig zöld ki, pirosak be. És persze végigszenvedi a rituális driver eltávolítás folyamatát. Bár lassan oda jutunk, hogy egy Win8 öt perc alatt feltelepül, egyszerűbb újrahúzni a komplett rendszert. Szép új világ...
-
FuRiONight
addikt
Carmack a múltban él, és ott is ragadt. Doom 1-2 és Quake óta semmi értelmeset nem tudott lerakni.
A Rage pedig nem azért nem lett siker, mert rossz játék lett, hanem pont azért, mert az abban alkalmazott technológiákra a számítógépek még nem álltak készen.
Ezzel ő is tisztában volt, akkor miért ilyen technológiákat használt?
Majdha saját szemmel látom, hogy mennek ezek az új api-k, openGL bővitmények, annak hiszek.
Carmack szava számomra marketingfogás, főleg ezek után.
-
Meridian
senior tag
Nem úgy van, hogy mostmár 3D engine-t egy-egy nagyobb cég fejleszt, és azt licencelik a játékfejlesztők? mint Unreal Engine, CryEngine, Frostbite, stb. stb. ?
Az engine-t lehet optimalizálni mind AMD-re is meg nVidia-ra is, és a hardvernek megfelelő rész aktiválódik be induláskor, a játékfejlesztők meg az enginere készíthetik a játékaikat (mintha az lenne a "DirectX") - nekik már ekkor nagyjából egységes felület érhető el -, így a 3D motorral és a hardverközeli prpgramozással nem kellene foglalkozni. A munka egyik neheze a motoron van, amit külön erre specializálódó cégek megcsinálják - azaz elvégzik a hardveres optimalizációt, amit ez után már csak felhasználni kellene... vagy nem? nyilván nem egyszerű ez így sem, de a "munka" (feladat) megosztás mindig működik.
-
Hiftu
senior tag
Azért egy program (játék) hardver környezetét figyelembe kellene venni, mielőtt a fejlesztést elkezded (vagy a fejlesztés során megjelenő architecturákat elemezni)
Tehát Carmack zseniális, csak a kontextust (hw környezet) nem tudja kezelni?
(Pedig ez sajnos kezdőt jelent.) -
Vistaboy
veterán
válasz
dergander #12 üzenetére
Pedig pont Carmack az, aki a világ eddigi legjobb számítógépes játékait készítette (DOOM, Quake, ezek nem mondanak semmit? Pedig minden tőlük indult). Igaz, manapság nem annyira tevékeny e téren, de azért azt kijelenteni, hogy nem tud értelmes játékot készíteni, erős túlzás. A Rage pedig nem azért nem lett siker, mert rossz játék lett, hanem pont azért, mert az abban alkalmazott technológiákra a számítógépek még nem álltak készen. De ez megint nem az ő hibája.
(#14) Crytek: Amíg a konzolok a játékfejlesztők elsődleges célhardverei, addig ez így is lesz...
-
-
Crytek
nagyúr
Tök jó hogy mantle meg ez is meg lassan minden más gyorsabb ami nem dx ,de mégis a jövőben 100% hogy a fejlesztők 99%-a még mindig a dx-el fog szüttyögni!
-
MCBASSTION
aktív tag
melyik bovitmenyrol beszel???
ahogy en tudom nincs ilyen, legalabbis nem publikusan. -
dergander
addikt
Meg pont Carmack beszél aki nemtudott eddig értelmesebb játékot kiadni,meg a Doom4 meg Quake5 is a süllyesztőbe van...ugyanmár! kiezte?!
-
dergander
addikt
Ezt mondja Carmack aki a Rage-t olyan szépel elcseszte az OGL-el hogy a textúrák szép homályosak és fakók lettek. Hát akkor nincs mese fejlesszen az nvidia OGLre.
-
Hiftu
senior tag
Tök jó, hogy gyorsabb lehet opengl API-val az nVidia is.
A programozók szempontjából érdekes compute shader problémát viszont ez nem oldja meg.
Ahhoz újabb architectura kellene.
Ja, hogy az még nincs...Úgy gondolom, hogy Carmack bullshitelt egy kicsit.
-
myckie2
őstag
Elsőnek teszt eredményeket kellene látni, utána beszélni a Mantel-ről és az OpenGL-ről. Nem értem miért kell ezt a témát boncolgatni...
-
Maegoss
tag
Ez most nekem sem tiszta: a sima OpenGL ennyivel gyorsabb a DirectX-nél vagy csak az OpenGL Nvidia féle bővitménye (amit persze csak Nvidia kártyával lehet használni)?
-
Shing
őstag
Ezek után mondja valaki, hogy a Microsoft nem butítja a DirectX-t... vagy legalábbis direkt nem fejleszti.
-
Diopapa
addikt
Nem értem, akkor miért nem jönnek tömegével az OpenGL játékok?
-
Youri
veterán
AMD-re fejleszt, és nVidiának pózol
Valószínűleg ennyire hiteles az OGL kampánya is?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gumi és felni topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A OnePlus ellen biztonsági aggályok miatt indítanának vizsgálatot az USA-ban
- Opel topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házimozi haladó szinten
- PlayStation 4
- További aktív témák...
- Eladó Apple Ipad Air 5 10 9 / M1 /WIFI + CELLULAR / 256GB Újszerű állapotban!
- GAMER PC RTX 3060 Ti 32GB RAM FULL HD / 1440p
- MSI Claw A1M 036 Konzol
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F +Új RTX 3080 +Új 16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- HP Prodesk 600 G3 mini PC i5 7500T / WIFI / 8GB DDR4 / 256GB SSD / Type-C / 3x DP
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H81M-PLUS H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÁRCSÖKKENTÉS LG 24" full HD LED IPS monitor (HDMI, DSUB, jack) eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged