Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Diocles

    aktív tag

    válasz huskydog17 #39 üzenetére

    Mi nem igaz? Hogy a Mantle-t használó feature-ök (akár extra effekt, akár gyorsulás) csak AMD kártyákon lesz elérhető, csak AMD kártyák profitálhatnak belőle? És ez ugyanígy az nvidiás extensionökre is igaz?

    Carmackkal kapcsolatban: lehet kárálni, hogy nem tetszettek az id által az utóbbi időben készített játékok, de nem ez fogja meghatározni az elhangzott dolgok igazságtartalmát. A videón senki sem kérdőjelezte meg amit mondott, a Dice munkatársa sem.

    Aki hallgatja egyébként Carmack keynote-jait, az tudja, hogy ő elsősorban nem a játéktervezéssel, a játékélmény megalkotásával foglalkozik, hanem előremutató technológiai kísérletekkel foglalkozik, és időnként megír egy-egy engine-t. A Quake 1-2 sikerét valószínűleg a fanyalgók is ismerik, a Q3 talán minden idők legtöbbet liszenszelt engine-je volt, a Doom 3 technológiailag előremutató volt és a látvány terén egy új korszak nyitánya, a Rage pedig úttörő a megatextúrázás terén, ami most az AMD egyik vesszőparipája lett.

    Az elmondottakkal nem az AMD-t bántotta, csak tárgyilagosan és helyén kezelve értékelte az új technológiát.

  • Diocles

    aktív tag

    Túlzás már az a Mantle-gőz, amiben a ph cikkei és fórumai úsznak. Csak a tisztánlátás kedvéért:

    - A Mantle hardverközeli hívásokat kínál.
    - Az OpenGL lehetővé teszi tetszőleges gyártóspecifikus extensionök alkalmazását, az Nvidia-ának régóta vannak hardverközeli extensionjei.

    Mi a baj ezzel?
    - Az, hogy HARDVERKÖZELI. Ahogy az Nvidiás extensiönök nem működnek AMD hardveren, úgy a Mantle hívások sem működnének Nvidia hardveren, mert eltérőek az architektúrák. Az OpenGL és DirectX jelentősége, hogy ezek magas szintű nyelvek, megírsz bennük egy programot és fut mindenen.

    A Mantle semmi más, mint az AMD konzolok révén megszerzett piaci lépéselőnyére alapozott márketingúthenger, ami megpróbálja a PC-s játékfejlesztőket rávenni arra, hogy csak AMD hardveren működő alacsony szintű megoldásokat alkalmazzanak a játékban. Semmi több, ezt eddig is csinálta minden gyártó, csak most megpróbálják máshogy csomagolva eladni.

    Ezt a mondat meg félresikerült: "a kilencszer több rajzolási képesség valóban képes felülmúlni a D3D (DirectX) sebességét"

Új hozzászólás Aktív témák