Hirdetés
- A Sony megmutatja milyen monitor illik a PlayStation 5-höz
- 2,5 gigabittel hasítanak a belépőszinten az új Asustor NAS-ok
- SteamOS gyere már PC-re! Nem, még nem jött el az idő.
- Fürge és gazdaságos üzleti monitorral jelentkezett az EIZO
- Annyira azért nem egyedi tervezésűek a Steam Machine fő komponensei
- Milyen alaplapot vegyek?
- SteamOS gyere már PC-re! Nem, még nem jött el az idő.
- Házimozi belépő szinten
- 3D nyomtatás
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- E-book olvasók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy az architektúrák eltérők még lehetne az API-kat jobban fejleszteni a mostaninál. Repi számtalanszor elmondta, hogy lassan 6 éve rágja az MS és a Khronos, illetve az AMD/Intel/NVIDIA fülét. Mivel nem csak Repi az egyetlen elégedetlenkedő, így az AMD-nél úgy döntöttek, hogy a konzolstartra csinálnak egy Mantle-t. Ez kétségtelen, hogy nagyon agresszív stratégia, de most van itt ennek az ideje. Ha bárki csinál egy ilyet bármikor, akkor a fejlesztők (még Repi is) megrántják a vállukat azok miatt az indokok miatt, amiket leírtál, de most, hogy a konzolokat úgyis kielemzik, és ismerni fogják a GCN felépítését, így a fejlesztők elég olcsón megússzák ezt, mert a konzolra úgyis írnak low-level kódot. Nem csak Repi szált fel erre, számos játékot bejelentenek még novemberben, ami Mantle-t is támogat.
Az aktuális szabvány API-kon is lehetett volna már változtatni, mert például az Xbox 360-nak is olyan grafikus parancsprocesszora van, amire az MS speciális API-ja nagyon épített a többletterhelés csökkentése szempontjából. Például kezel előre lementett parancspuffereket, amiket egyszerűen csak le kellett futtatni, ha arra szükség volt, és ezzel nagyon sokat lehetett spórolni. Ez számos kiegészítés mellett benne van a két új konzolban és az összes GCN Radeonban. Nagyon egyszerű lenne ezt szabványosítani, mégsem teszi meg senki.
Már rég át kellett volna menteni az Xbox 360-ból egy csomó hasznos funkciót. Nem hiszem el, hogy hét év alatt nem lehet ezekre szabványos hardvereket készíteni PC-n.
A Mantle-nek legalább annyi haszna lesz, hogy innentől agresszív módba kell kapcsolnia a szabvány API-t fejlesztő cégeknek, és reagálni a fejlesztők kéréseire. Nem lehet elintézni ezt egy jó majd egyszer talán visszatérhetünk rá szöveggel.
Én nem akarom ezt kimondani, de sokszor az az érzésem, hogy az MS a konzoljának akarja biztosítani technikai előnyt. Nyilván lehet, hogy tévedek, de kétségtelen tény, hogy a DirectX nagyon lassan fejlődik, és már jelentős hátrányban van a konzolok API-jához képest. Sokkal nagyobb hátrányban amekkorában volt az előző generációnál. Itt csak abból indulok ki, hogy a Kepler és a GCN is tud olyanokat, amelyekre lehetne egységes támogatást írni, de nem teszi meg az MS. Ennek az okát egyszerűen nem lehet megmagyarázni. -
huskydog17
addikt
Idéztem az általad írt mondatod, ami abban a formában nem volt igaz (ki is emeltem félkövér betűvel), mert úgy fogalmaztál, hogy az AMD arra akarja rávenni a fejlesztőket, hogy a PC játékokat kizárólag Mantle-re írják. Ez szimplán nem igaz, pont ellenkezőleg: az AMD kizárólag akkor engedélyezi a Mantle beépítését, ha mellette van egy DX vagy OGL render, tehát amit írtál, az nem igaz, mert a Mantle nem lehet kizárólagos render egy játékban, az egy egyfajta plusz a GCN tulajoknak.
-
huskydog17
addikt
"ami megpróbálja a PC-s játékfejlesztőket rávenni arra, hogy csak AMD hardveren működő alacsony szintű megoldásokat alkalmazzanak a játékban."
És az is számtalanszor le lett írva, hogy ez nem igaz, ugyanis az AMD kizárólag meglévő DX vagy OGL render mellé engedélyezi a Mantle használatát, tehát olyan nem fordulhat elő (nem engedi a cég), hogy kizárólag Mantle legyen egy játékban.
A Mantle egy egyfajta plusz, egy extra a GCN Radeon tulajdonosoknak.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 26
- Milyen alaplapot vegyek?
- SteamOS gyere már PC-re! Nem, még nem jött el az idő.
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi belépő szinten
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- 3D nyomtatás
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- T14 Gen1 27% 14" FHD IPS i7-10610U MX330 16GB 256GB NVMe ujjlolv gar
- Precision 7560 27% 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A3000 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- HP ZBook Studio G8 i7 32GB RAM 1TB SSD RTX A3000/Garancia
- iPhone SE 3 2022 128GB gyári független szép gyári 95% akku
- Precision 5560 27% 15.6" FHD+ IPS i7-11800H T1200 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple iPhone 13 / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku:100%
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- STANDARD Setup! Már kamatmentes rèszletre is! Èrdeklődj!
- Samsung Galaxy S21 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3933, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


