-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
p87
senior tag
válasz Locutus #12242 üzenetére
Igen biztos AMD van egy parancs, hogy BARREL OFF...
Itt nem arról van szó, hogy képi elemeket kivesznek mert az már undorító kategória lenne amúgy sem hiszem, hogy ezt megtudnák valósítani, hanem arról, hogy pl a játék menüjében bekapcsolsz egy effektet de ezt a driver kivédi és nem kapcsolódik be.Sokkal inkább eltudom képzelni Nv-nél ezt és megmagyarázná a nagy teljesítményugrást olyan játékokban ahol az AMD elhúzott. Ha már a compute precizitás csökkentés ügye elsikkadt.
Persze ha Abu azt mondja úgy is kiderülne akkor elhiszem, hogy nem csinálnak ilyet, de mindenesetre érdekes, hogy pont mostanában jött a Geforce Experience ami beállítja magának a játékokat...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12242 üzenetére
Ha próbálkozni fognak, akkor biztos nem ilyen hordók eltüntetésével. Egyrészt ezeket nem lehet csak simán rajzolási parancsokból felismerni, tehát technikailag kivitelezhetetlen az eltüntetésük. Másrészt, semmi sebességet sem nyernek az ilyenekkel, mert egy objektum számítása az egész leképzés töredékét teszi ki.
(#12243) p87: Képtelenség kihagyni bizonyos bekapcsolt effekteket. A driver nem látja összefüggően, hogy éppen mit ad át a GPU-nak. A szűréssel és a precizitással lehet játszani.
A GeForce Experience az nem gond. Az csak beállítja helyetted a játékot, ha akarod. Ez teljesen elfogadható. Az NV egyszerűen reagált arra, hogy a felhasználóbázisának 80%-a képtelen még a felbontást is átállítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12252 üzenetére
Mivel technikailag abszolút kivitelezhetetlen megmondani egy rajzolási parancsból, hogy az egy hordó, így gyakorlatilag 100% a valószínűsége, hogy ez véletlen. Még egyszer mondom, hogy egy rajzolási parancsban nincs benne, hogy "hordó vagyok"! Akkor nem lesz megjelenítve valami, ha a motor nem ad rá utasítást, ami mint mondtam lehet gond egy multis meccsnél, mert nincs minden tökéletesen szinkronizálva. Neked nem tűnik majd fel, mert nem látod a multis társak kijelzőjét, de mindenki mást lát az adott pályából. Csak alapvető játékelemek vannak szinkronizálva, amit igyekszik a motor mindenkinél ugyanúgy megjeleníteni, de ez is elcsúszhat. Ezért nagyszerű az MS-nek az az ötlete, hogy a játéktér fusson a felhőben, és akkor mindenki dettó ugyanazt látja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12660 üzenetére
Attól függ melyik API-n nézzük. A PS4 libGNM-en már működik az aszinkron compute az Infamous: Second Son című játékban. A PC-n először ilyet Mantle-ön láthatunk majd. A Frostbite 3, az Asura és a LORE támogatni fogja. A DX12 esetében is ezek a motorok használhatják először, hiszen az aszinkron compute esetében a párhuzamosítás összehangolása a nehéz, nem pedig az API implementáció. DX12-re simán másolható a Mantle/libGNM kód.
Mivel a Frostbite 3 eléggé fontos motor (az összes EA játékot ez hajtja), így teljesen reális, hogy a hardvergyártók lemásolják a PS4 parancsprocesszorának képességeit. Ez már csak azért is lesz így, mert a Frostbite Team korábban bejelentette, hogy a PS4 a vezérplatformjuk. Aki nem másolja le ezt hardverben az sokkal hamarabb kap GPU-limitet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12663 üzenetére
Próbáltam utálni rá, hogy az NV elkezdte másolni az AMD megoldását. Ez alapvető ahhoz, hogy 2016-ban hatékonyságot érjenek el. Persze ennek a DX12-ig nem lesz jelentősége az NV számára, hiszen a Mantle kódokból nem profitálnak, de a DX12 egy teljesen újszerű API, és hagyományosan tervezett parancsprocesszorokkal nem lehet komoly hatékonyságot elérni, ha aszinkron compute jön. Egyszerűen azért, mert nem tudsz annyi parancsot kiadni a hardvernek, hogy azokat hatékonyan párhuzamosítsa. A legtöbb NV hardver még 1 compute és 1 grafikai parancsot dolgoz fel egy órajel alatt. A PS4 - amit másolni fog mindenki - 65 compute és 1 grafikai parancsot dolgoz fel ugyanennyi órajel alatt. Az AMD frissebb hardverei sem véletlenül kapnak 2 ACE helyett 8 ACE-t.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Locutus #12663 üzenetére
nincs új a nap alatt: aki most akar játszani, az az aktuális ár / érték alapján kell nézze a 9x0-s kártyákat. hogy az nVidia mit bűvészkedik a motorháztető alatt, az műszaki szempontból roppantul érdekel, de ha megjelenik a 950/960 (én annak vagyok a célközönsége), akkor azt fogom nézni, hogy mennyire gyors, mennyire hűthető hatékonyan, és mennyibe kerül.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Jack@l
veterán
válasz Locutus #13094 üzenetére
A coil whine-t (cicergést) mivel sikerült kiküszöbölniük? Kicserélték a tápstab kockákat?
Egyik haverom alaplapja szórakozik ilyennel...A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
TomiLi
addikt
válasz Locutus #13094 üzenetére
Az MSI-nek (MSI GTX 970 4GD5) már hamarabb eszébe jutott! Csak ezzel a vga-val az a baj, hogy maga hűtő egy rakás sz@r....
Ergo ciccergés kizárva, viszont a hűtőnek mindenféle hangja van....[ Szerkesztve ]
Bogyorisz
-
Jack@l
veterán
válasz Locutus #13246 üzenetére
Ez a lassú memória nekem rohadt gyanus, bullshit szagot érzek...
@daveoff: 980-nak semmi baja
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz Locutus #13345 üzenetére
Főleg hogy elég szarul optimalizált a grafikája és jövő héten jön hozzá a javítás
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-Solt-
veterán
válasz Locutus #13345 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy a 290X gyorsabb 1 játékban, hanem az, hogy még a 290 is 19%-l gyorsabb a 980-nál egy olyan engine alatt, ahol a sávszélesség lényeges... és ez még mindig csak DX11. No és ugye ezek 1,5 éves VGA-k... szerintem ezek elég beszédes adatok.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Xmister
senior tag
válasz Locutus #13926 üzenetére
Hétfői, "szól a jósda ebéd mellé" című műsorunkat hallották.
Eddig minden széria hozta megjelenéskor az elvárt szintet, gyorsabb volt mint az addigi zöld csúcs. Innentől kezdve a hozzászólásod maradék 80%-a is értelmetlen.
(#13928) Asbee: Nem tagadom, hogy a ref. 290X gyakorlatilag élhetetlen. De 970/980 -ból sem vesz értelmes ember referenciát, mert nem boostol addig.
Az új szériánál pedig rögtön jöhetnek a custom hűtések, meg ott lesz a víz is.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #14435 üzenetére
Az nem baj, ha gyorsabban halad a fejlesztés, mint azt tervezték. Ennek minden piaci érintett marhára örül, mert az, hogy a HBM-et megveszik még nem jelent semmit. Azt rá kell ültetni egy interposerre és a GPU-val együtt az egész csomagnak kell működnie. Minél hamarabb kapnak nagy mennyiségben lapkákat annál hamarabb tudják tapasztalatot szerezni arról, hogy a komponensek összeillesztése utáni jó működéséhez mi kell. És ez különösen fontos a Fijit látva, mert maga a GPU, a memória és az interposer kihozatala nagyon magas, de amikor összerakják őket, akkor a külön működő egységek jó része együtt már nem működik. Ez jelenleg komoly fejfájást okoz minden érintettnek, mert nem igazán tudják, hogy mi az oka.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ViSAS
senior tag
válasz Locutus #14479 üzenetére
Reméltem, hogy kivételesen senki nem fog lehúzni a döntésem miatt - mint sokan másokat is a 970 topikjában, akik szintén elvetik a vásárlását az utolsó fél GB lassú elérése miatt - de ez van...miért nem lehet egyszerűen elfogadni a másik döntését? AMD oldal részemről kizárva, de mégis a legújabb fejlesztésre / technológiára vágyok (ezzel együtt időtállóbb is lesz a megoldás) tehát nem tudok jobbat, mint várni. Tavasz végéig nem is olyan nagy idő...köszi az infót.
Habár főként Full HD monitorra lenne kötve, van egy 4K TV is a háztartásban, így hát igényt tartok a maradék fél GB gyors elérése is...másrészt meg felbontástól függetlenül van amelyik játék zabálja Full HD-n is a VRAM-ot, a teljesség igénye nélkül például a GTA V, Batman: AO.
Az idő múlásával pedig nem hiszem, hogy az átlagos VRAM kihasználtság lejjebb menne, kb. 2 évig nem szeretnék ezután VGA-t venni...kell a "tiszta" 4GB, nem vagyok a "műcirkusz" tagja.
Mivel az AMD meglépte idén a R9 390-nél a 8GB-os verziót és a 970 ellenfelének szánták, lehet hogy a következő szériában az nVidia is eljátssza ugyanezt, vagy akár 6GB-os verzióban és ugyanilyen árban, mint amilyenben most a R9 390 / GTX 970 van. -
-
ViSAS
senior tag
válasz Locutus #14489 üzenetére
Low grafikán? Ennél szerintem mindent maxra pakoltak. Pár beállítást nem ultrára teszel, hanem high, esetleg mediumra, és ott a 40-45 FPS, a látvány pedig még mindig gyönyörű.
...de tudod mit, kidobom a pénzt egy valójában nem elegendő VGA-ra, sz@r játékélményem lesz és te meg röhöghetsz a markodban, megegyeztünk? Csak mert már kezd egy picit unalmas lenni. Teszteltem, és elég lesz az amit kigondoltam...nem mindenkinek ugyanazok az elvárásai. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
nagyúr
válasz Locutus #14983 üzenetére
Akinek régebbi azaz 1-2 generációval ezelőtti kártyája van annak megéri a váltást.
Főleg a teljesítmény/fogyasztás mutató miatt legyen szó bármelyik kategóriáról (alsó, közép, felső vagy csúcs).A nagyobb VRAM-ról nem is beszélve ami megint előrelépés ha régi kártyáról vált az ember.
Én már akkor extázisba kerültem mikor haver gépébe bepattintottuk az Asus Strix GTX970 OC kártyát 1db 8pin-es csatival. Ráadásul ezt is lehet tuningolgatni így, hogy nem 2db 6pint vagy 1db 8pin + 1db 6pin csati van rajta vagy az tuti tuningos 2db 8pin. Nekem meg előző generációs Asus DC2 GTX760 OC kártyám van amin szintén 1db 8pin-es csati van. Tudatosan választottam olyan VGA-t majd tápot (XFX Pro 450W) amin 1db 8pin-es csati van, mert nem akartam túlméretezett tápot amin feleslegesen több csatlakozó van a VGA energiaellátására ha azt meg lehet oldani kevesebbel teljesítmény vesztés nélkül.
Most ha jön ez a Pascal széria bele sem merek gondolni mit hozhatnak ki gyárilag fogyasztás/teljesítmény-tápellátás tekintetében.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Dyingsoul
veterán
válasz Locutus #14983 üzenetére
Egy játék? Mondok én neked több száz, több ezer játékot amiért megéri erősebb kártyára váltani: VR.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
veterán
válasz Locutus #15003 üzenetére
Mondtam: VR játékok. Jelenleg is van kint jónéhány VR játék és még készülőben van rengeteg AAA VR játék amihez kell majd a kraft. De ha nagyon nagy dolgot szeretnél hallani azt is mondhatok: Ott a StarVR, aminek dual QuadHD kijelzője van. A Walking Dead-et demózták vele az USA-ban, amit Titan X-el hajtottak meg... és néhol beesett az fps kellemetlen szintre, megakadt a folyamatosság élménye. Mondhatnád a szokásos "nem jól optimalizált" monológot, de a StarVR-t fejlesztésében az a stúdió van benne amelyik készítette a játékot is (Starbreeze), nem véletlenül demózták ezzel. A VGA piac nagyon le van maradva, pedig ez lesz a jövő igénye és ezt a lemaradást szerintem a Pascallal sem tudják behozni.
Egyébként most esik le az orderof10: úgy néz ki az idei évet megfertőzte a 10-es szám. Kínai jelentése a 10-esnek a teljesség, a totalitás, a tökéletesség. HTC 10, Wintows 10 (igaz az 2015-ben jött) és még ki tudja mi jön 10-es számmal az évben ami erre a szimbólumra apellál.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
veterán
válasz Locutus #15005 üzenetére
A teljesség igénye nélkül itt az egyik lista amiben találsz nem egy AAA játékot. Ezen felül van még rengeteg játék amit már kiadtak és készül hozzá a VR támogatás, de a fejlesztés elejétől kezdve gondoltak már a VR-ra.
A DX12 pedig nem tudom hogy jön ide most, teljesítményigényes játékokról beszélünk, a DX12 téma szerintem teljesen más tészta. Bár nekem nincs DX12 kompatibilis kártyám, de ennek ellenére is szomorúnak tartom, hogy gyakorlatilag nem fejlesztenek DX12-re, így nem is váltok emiatt olyan kártyára ami támogatná.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
joysefke
veterán
-
nagyúr
-
BiP
nagyúr
válasz Locutus #15429 üzenetére
Fura dolgokat rejt ez a fornettis zacsi
Ha valós (márpedig az NV hülye lenne kihagyni egy ekkora ziccert - ha már a sosem érkezett 960Ti-vel egyszer már kihagyta), és hozza a 970-980 teljesítményét, kb. az R480 ellenfele lenne, akkor az nekünk igencsak jó lenne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest