Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz lazoltan #20837 üzenetére

    Nem egészen jó az analógia és tényleg nem akarod elvinni a dolgot "jogászkodásba".

    Mindenki a saját felelősségére tekeri a kormányt, de mindenki aki kormányt teker az sikeres kresz vizsgát tett és a kresz szabályia köteles betartani amikor a közúti közlekedésben részt vesz ( meg egy csomó mást is de azok nem ide tartoznak ). A 14 éves kissrácok is ugyanabból a kreszből vizsgáznak segédmotornál, mint a C+E kategóriából vizsgázók.

    A Kresz II. része rendelkezik arról, hogy ki/mi mivel és hogyan adhat utasítást: rendőr, jelzőőr, járműforgalmat irányító fényjelző berendezések, jelzőtáblék és felfestések. Ezen jelzéseket és utasításokat követned kell, minden mást figyelmen kívül kell hagynod.

    Amíg a kreszbe nem kerül bele a kiírt rendszám és a kijelzőn megjelenő terelőnyíl addig az számodra nem utasítás,ennek figyelmen kívül hagyásáért nem tudnak megbüntetni.
    A büntitörvényben olyan szerepel:
    "A közúti ellenőrzésre (beleértve a tengelyterhelés mérésre utasító jelzést is) történő kiterelésre utasító jelzőtábla, közúti ellenőrzésre jogosult közúti ellenőrzésre utasító jelzésének figyelmen kívül hagyása." ami 1 040 000Ft-ot ér, de a közútkezelő mérőállomásain nincs jelzőtáblás kiterelés, csak az M5-ösön :D

    Az M1-en M7-en szép nagy tigitális táblákkal terelnek ki és ilyen nincs a kreszben. A koncessziós M5 üzemeltetője anno a NAV-val szerződött a lajosmizsei mérőállomás "üzemeltetésére", ott a jogszabályoknak megfelelően terelik ki a kamionforgalmat táblákkal és jelzőőrrel.

    Rákérdezek erre egy jogásznál is, mert itt szerintem évtizedek óta jogszabályellenesen jár el az állami közútkezelő.

Új hozzászólás Aktív témák