Hirdetés
- Milyen monitort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Apple notebookok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Cáfolta az Intel és az AMD egyesülését az utóbbi cég vezetője
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- OLED TV topic
- Azonnali fotós kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Emberek, hát ilyen szar hetem talán nem volt még.
Sopron-Duisburgot hordom, A3 végig ugye.
Régen is utáltam ezt az utat mint az éjszakai híg fosást, de ez ami itt van, ez agyrém.
Minden húsz km-erre jut legalább egy autó ami nekem akar jönni. Megyek a sávban, majd azt veszem észre, hogy félig a leállóban vagyok, mert a másik már félig átlóg. Tök mindegy, hogy személyautó, vagy kamion, furgon. Minden jön.
Terelésben a 2.1es korlátnál előznek lakókocsival, furgonnal, személyautóval, de úgy, hogy annyi helyem nincs, hogy a kezem betegyem a pót meg a beton közé, a parasztnak van még egy métere, de jön rám.
90el megy előttem az autó, lassul 80ra, megelőzném, felmegy 90 fölé, visszasorolok, ezt még eljátszuk háromszor, megyek mögötte, jön az abstand kamera, lefékez 75re. Én 35 méteren kapcsolok... ez gondolom megint 120 euró mínusz.
Kamion 80al, megelőzném, azonnal 90, lehúzott ablaknál hallom ahogy elkezd benne fütyülni a turbó, elkezdi tolni neki.
Ebből szerintem öt kilométerenként van egy.
Autók jobbról előznek felhajtón, lehajtónál előttem vágnak be, két kamion közé egyszerre ketten, öt méterre lopva a féktávot.
Én úgy elfáradok agyilag 7 óra vezetésben mint egy spanyol kör alatt.
Még ezt a két hetet letolom valahogy, remélem nem balesetezek, aztán én ezt be is fejeztem.
Ez egy kib.szott állatkert ami itt van. Mármint Nürnbergtől északra. Bajoroknál, osztrákoknál nincs baj, de ez az ötszáz km ez felér egy fejlövéssel.
Brutális.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
HoTaZo
addikt
Ébredés után jutott eszembe, hogy a gumis azt mondta, hogy felcserélték a két kormányzott kereket (70km/ó-nál volt egy kis kormány remegésem de nem jöttek rá, hogy mitől. Jobbat nem találtak, mint felcserélni a kerekeket. Kicsit enyhébb, de nem szűnt meg), az jutott eszembe, hogy nem is másik felnit kaptam, csak javítottak rajta valamit...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
lazoltan
csendes tag
válasz HoTaZo #19491 üzenetére
Mindig reménykedem amikor arra járok, hogy legalább egy 11-es pihenőre ottrekedek a mt Blanc francia oldalán, de így nehéz, ha 3-4 evente járok arra jól néz ki a Bossons gleccser a parkolóból
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
veterán
-
HoTaZo
addikt
Időközben volt egy kerékcserém.
Nem is olyan régen a baloldali kormányzotton engedett el a hegesztés, ma meg a jobboldalin. Szép lassan eresztett le.
Éppen végeztem a leállás utáni adminisztrációmmal, már készültem a vacsihoz, amikor szólt a szomszéd srác, hogy lapos a kerék. Egy darabig a szélére gyanakodtam, mert a tövénél is eresztett, de aztán mutatkozott a felnin is.
Soha életemben nem láttam még ilyent, most meg 2x is!
Kezdek belejönni a kerék cserébe.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
& Tüzi & kzolisajnos
Ezek éjszakai lezárások, nem érintenek.
Mind a két alagútban vannak éjszakai felújítási munkálatok, ahogy olvasom.Az ár, az ugyanaz: Fréjus, Mont Blanc
Olasz oldalról drágább a magasabb áfa miatt.
4-5 éve mentem át a Mont Blanc -on, 2002-ben még rendszeresen, oda-vissza a Fréjus -ön.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz HoTaZo #19487 üzenetére
Frejus azt hiszem zárva! Nézz utána, felújítás van, csak nem emlékszem mettől meddig!
Franciául van, váltakozó irányba megy a forgalom![ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
Hol jobb, olcsóbb most átmenni Franciaországba, Fréjus alagút vagy Chamonix?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Avicularia #19482 üzenetére
Aztán, amint átlépitek a határt megszédültök a fergeteges száguldástól!
Ne félj! Erősebb lapjaid vannak. Ha ilyen hülyeség jutna eszükbe, akkor sokan kiáltanánk Fedár Sári-t! C, CE viszi a B+ -t!
Szerk.
Szerintem, sokan elegendő tartalék felhalmozása után enged utat a honvágyának.Az amerikai álom már a '90-es évek végére szerte foszlott.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Avicularia
veterán
válasz HoTaZo #19477 üzenetére
Igazad van abban, hogy elég a 110 egy friss jogsisnak (nálunk egyébként ennyi az autópálya egyébként is, nem 130 mint máshol ) viszont ez megoldható próbajogsival, vagy más egyéb módon nincs szükség különválasztani 2 kategóriára. Meg ahogy ezeket ismerem, kitalálják, hogy pld. nekem is akinek 35 éve van jogsija majd mehet újra vizsgázni,hogy megkapja a B+-t. Szerencse amikor bejött a C1 akinek volt C-je annak maradt is az. De amennyire a pénzre mennek most félő, hogy mindenkivel el akarják újra végeztetni a tanfolyamot.
-
veterán
válasz Avicularia #19476 üzenetére
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
HoTaZo
addikt
Reggel 6 óta szedem össze az államat.
Sezananál tankoltam, jön oda egy fickó, angolul kérdi, hogy hol tud szlovén boxot venni, elmondom neki, erre: Merci, mon ami!
Kiderült, hogy francia, Normandiából, Magyarországra költözött, mert jobb mint Franciaország, Waberer'snél dolgozik.
Nem volt sok időnk csevegni, siettük mind a ketten, de utána felmerült bennem pár kérdés...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Avicularia #19471 üzenetére
Ne már! 110 az korrekt sebesség friss jogosnak. A nagy súlyú, böhöm autót meg azért nem adnék alájuk, mert aki vagy akinek meg tudja (szülő), fizetni az friss jogaival még nem érett meg rá. Ugyanúgy, mint a motornál.
Ugyanazt tudom erre is mondani: megtanult vezetni, de közlekedni még nem.
A PAV pedig az esetleges pajszer, baseball ütő elővevők kiszűrésére hasznos.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
őstag
Még mindig tartalmazza a KRESZ, hogy Pótkocsival csak irányító személy segítségével szabad tolatni?
Anno (1991)a forgalmi vizsgán, indulás előtt, még a parkolóban a vizsgabiztos beugratós mondata az volt, hogy tolassak kb 10m-t. Én meg kértem, hogy szálljon ki irányítani. Megköszönte a "figyelmességem" és indulhattunk előre. Volt aki elhasalt ez miatt.Üdv: Mcrazy
-
veterán
válasz Avicularia #19460 üzenetére
Ausztraliaban eleve 4.5t-ra kapod a B-t.
Elso evben 80at mehetsz es kell melletted regi jogsisnak ulnie, kovetkezo evben mehetsz szazat, de meg mindig.kell copilot, harmadik evben mehetsz 120at, es egyedul.
Elol hatul kell legyen kis tabla is
[link] Vagy valami ilyesmi
Ezt bevezetnem az euban isA Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #19468 üzenetére
Én úgy csináltam, C-nél, meg CE-nél is, hogy e-Titánban orrvérzésig töltöttem a teszteket. Itt: [kép] addig töltöttem a tesztet minden témakörnél, amíg egymás után két 100%-os eredményem lett, utána mentem a köv. témakörre. Ezután vissza a tananyagra, és nyomtam a modulzárókat: [kép] Majd kezdtem elölről. Ha jól ment, akkor próbavizsga, és így tovább. A végére már csak elolvastam a kérdés elejét és tudtam mi a válasz. Kresz és szerkezeti ismeretek is 100% lett.
Hétfőn megcsináltam a PÁV II-t, csütörtök rutinvizsga. Holnap még lesz 2 órám, kell is, mert a tolatással még nem vagyunk barátok. Életemben, még csak utánfutóval se tolattam, nemhogy nehéz pótkocsival. Még szerencse, hogy nyugis oktatóm van, nekem a helyében már eldurrant volna az agyam.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
Avicularia
veterán
válasz HoTaZo #19470 üzenetére
Szerintem a leírás szerinti max 110 km/h meg az 1.8 tonnás max súly semmit sem változtatna a vezetői lelkivilágon. Viszont pld. a pályán kerülgethetnék a B+-osok akik 130-al mehetnek a B-seket akik csak 110-el. Ez csak egy újabb lehúzás lenne.
Svédek teljesen jól megvannak PÁV nélkül és azt gondolom te is tudod, hogy az itteni vezetési kultúra, ami itt is jelentősen romlott az utóbbi években (pld. indexhasználat) össze sem hasonlítható a magyarral. -
HoTaZo
addikt
válasz Avicularia #19460 üzenetére
Én egyetértek vele. Egyfajta PAV nem ártana a személyautó vizsgákhoz is. Akinek elveszik a jogsiját, kipontozza magát annak megvan az oka, annak nem ártana jobban belelátni a lelki világába.
Viszont, egyértelmű, hogy aki már 10 éve vezet, nem rendszeres vagy baleset mentes előélettel, annak alapból a B+ járna a következő jogsi újításkor.
Amikor még híre sem volt M.o.-on a GKI -nak, akkor már bevezették a franciák. Húztak egy vonalat, hogy aki 1996 júniusa előtt munkáltatói igazolással bizonyítani tudta, hogy vezetett C, CE kategóriás járművet annak nem kellett tanfolyam+vizsga, megkapta a papírt automatikusan. Majd 5 évre rá viszont kellett mennie vizsgázni.
Nekem pont megvolt a C-re az előírt idő, de mivel otthagytam a céget, akinél vezettem, így hiába mentem vissza, hogy adjon igazolást, elhajtott.
Aztán jött egy OFA típusú tanfolyam, 7 hónap alatt targonca, C (akinek kellett), CE, ADR, tartány és GKI a végén.
Egy nap meg hozzájuk mentem rakodni, akkor nagy szemekkel nézett. Vállára tettem a kezem és mondtam neki, hogy "Látod Golyó (ez volt a gúnyneve), nem kellettél hozzá, hogy meglegyen!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Di Natale
aktív tag
Jövőhét szerdára kaptam időpontot. A kresz próbavizsga megy, viszont a műszaki része 10-ből 6 alkalommal sikerül csak.
-
Zolás
addikt
válasz Qtya123 #19463 üzenetére
Amikor a nagymotort szétszedték ott se kellett külön vizsga utólag. Akinek megvolt az automatikusan megkapta.
Sőt, C kategóriában most is van kicsi meg rendes kategória, csak nincs olyan hülye, aki a kicsit csinálja. Ennek se látom értelmét. Akinek telik háromtonnás suvra, hogy anyu azzal menjen oviba, az megszerzi okosba, aki meg esetleg furgonozna, az meg mehet vizsgázni újra.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
Holnap rakodok őzikéket 18-19t (+2C és -25C)
Olcsó hús lesz hátulV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FeZ...
aktív tag
válasz Qtya123 #19463 üzenetére
"nem azért van ennyi baleset, mert a sima B-s jogsival húdejól elboldogul mondjuk egy 1200 kg-os autóval, de beül egy 2 tonnásba és jaaj, már nem tudja kezelni."
Pontosan.
Nekem csak B-s jogsim van, de a katonaságnál úgy adódott, hogy laktanyán belül sokat kellett vezetnem nagy Zil-t és Kraz-t. Izgultam, hogy hogy fog menni, de tök jóvezetni és sokkal könnyebb volt, mint gondoltam. Ha az ember nem ész nélkül áll neki a dologhoz, akkor nincsen baj. -
Qtya123
őstag
válasz Avicularia #19460 üzenetére
Szerintem vihar a biliben, nem lesz belőle semmi, mint ahogy a nagy dirrel-durral bejelentett 2035-ös elektromos autós dolgot is már kenegetik szét, csúsztatják.
Meg amúgy hogyan lenne? Van valakinek 40 éve jogsija, kisteherautóval, 1.8 tonna feletti személyautóval bóklászik ezer éve és az is csináljon vizsgát a B+ -ra?
Amúgy véleményem szerint nem azért van ennyi baleset, mert a sima B-s jogsival húdejól elboldogul mondjuk egy 1200 kg-os autóval, de beül egy 2 tonnásba és jaaj, már nem tudja kezelni.
Szimplán az emberek nagy része egy türelmetlen, empátia nélküli frusztrált barom és ezért van ennyi baleset.
Már rég túl vagyunk azon a ponton, hogy leginkább a merciaudibmw tolakszik, furakszik. Tol már mindenki mindenkit, dudál mindenki mindenkire márkától erősen függetlenül is. Egyszerűen olyan mennyiségű autó van az utakon, hogy ez lett belőle.
[ Szerkesztve ]
-
JóGéza
aktív tag
válasz Avicularia #19460 üzenetére
Nem rossz ötlet. Az ovi járat nem 3 tonnás SUV lesz a sima B jogsival. Kevesebb erőforrást igényel a legyártása és az üzemeltetése is. Vagy megfizetik a felárát.
-
KAMELOT
titán
válasz Avicularia #19460 üzenetére
Valahonnan be kell szedni az ellopott milliárdokat.
Én csak azt nem értem miért nem léptek már idáig a MO állampolgárai?!?!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Avicularia
veterán
Erről mi a véleményetek? [link]
Ezeknek teljesen elment az eszük?
Eddig nem úgy volt, hogy emelnék a súlyhatárt a B--nél 3.5T-ról 4250 kg-ra?[ Szerkesztve ]
-
capafog23
őstag
válasz KAMELOT #19457 üzenetére
Jelentem szedik le rólam az árut.
Szóval sikerült minden.Lustenau/Au határon volt az osztrák oldalon egy 3 autós sor a nem tranzit sorba.
Legelöl egy hunland-os megkérdeztem mizu azt mondja fél órája piros a lámpa de osztrák azt mondja jó a papírja mehet, szóval ő átmegy a piros lámpán. Én is ugyanígy tettem. Svájci oldalon odaálltam az ablakhoz, mondta az ügyintéző hogy máskor álljak meg és be kell menni gyalog de most megcsinálja így. Papírokat visszakaptam, boxot megnézte jó e és elengedett.Spedíción fél óra alatt lett meg a papír mondták hogy a fa bódé fele menjek ki és ennyi.
Spedíciónál volt egy mqgyar(német céges) azt mondta átmehettem volna a spedícióval szembeni határon is T2vel, ahogy te is írod.Holnap megyek ki üresen gondolom kimehetel bárhol nem kell semmit csinálni.
Thayngen-nél tervezek amúgy.Köszi a segítséget.
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #19452 üzenetére
Jártam, volt egy rendszeres körfuvarunk, Veszprém - Altstätten.
Hörbranznál léptem be Ausztriába - Wolfurtban intéztem a beléptető vámolást - Kriessern volt megadva határ átlépőnek - Altstättenben le- és felraktam onnan pedig St Margrethben intézték a kivámolást. A spedíció mindent megcsinált, nem kellett a vámirodára sem mennem, csak a fabódéhoz az autóval. Ő mutatta a kijáratot és a hidat. Osztrák oldalon még kaptunk egy pecsétet és irány vissza Hörbranz , Veszprém.
4 éve voltam arra utoljára, lehet , hogy azóta változott a rend, de mi így jártunk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz capafog23 #19450 üzenetére
A spedíció a cégben van ahova mész?
A határon jobbra mész a parkolóba és ott a bal sávba, hogy a KABIN-nál oda tudd adni a papírt.HoTaZo: Kifelé ott mész ahol akarsz, ha üres vagy! Miért jársz te arra, mikor ott keresztül kell menni a városon, ahol tilalom van?
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
válasz capafog23 #19446 üzenetére
Én, ott mindig csak kimentem Svájcból.
Így, hogy boxszal fizeted az útdíjat, akkor elképzelhető, hogy ott mész át, ahol akarsz.
A vignette-seknek azért volt (van) megszabva, mert Wolfurtban a vámolás után húzzák a jegyet, s amikor beadják az aktuális km állást, tudják, hogy onnan hány km a határ, s azt kivonják a vignette kikérésekor megadott , s a kilépéskor megadott km adatból.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
capafog23
őstag
válasz HoTaZo #19443 üzenetére
Nekem nem is így néz ki a google maps műholdkép, ahogy kiveszem te a spedíció "feletti" átkelőt mutatod.
Azt se tudom ott át lehet e jönni kamionnal, 2 navi szerint is van egy 7.5-es tiltás a városba ami visz ahhoz a hídhoz, de közbe meg utcanézetbe nincs 7.5-es tábla plusz járkálank ott kamionok is.Engem 2 navi is itt akar átvinni:
[link]
Utcanézetben svájci oldalról látszik hogy jönnek is át kamionok itt ezen az átkelőn.Box-al fizetem az útdíjat szóval azzal nincs dolgom.
-
-
HoTaZo
addikt
válasz capafog23 #19440 üzenetére
Kicsit speciális az az övezet, több kis határátkelőhely van egymáshoz közel.
Én eddig csak kiléptem St Margrethnél, belépés máshol volt.
Az osztrák oldalon van 4 hely, hogy onnan kell-e legyalogolnod a spedícióra azt nem tudom. De javaslom, hogy ott állj meg előbb és érdeklődj.
Ha azt mondják, hogy gurulj be a vámudvarra, s onnan császkálj ide-oda, akkor a híd után, a svájci őr után balra fordulva kell hátulról bemenned.
Ott, a nagy épületben vannak a spedíciós cégek. Meg, lehet hogy most már ott vannak a vignette automaták. A pontos km állásodat ne felejts el felírni+ útdíj kártya+ tankoló kártya. Hacsak nem boxszal fizeted az útdíjat, de azt nem tudom, hogy működik.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
capafog23
őstag
T1-el (legalábbis képek alapján úgy néz ki mint a google első találat T1-re) megyek svájc-ba lerakodni, meg van adva hogy melyik spedícióhoz kell menni előtte.
[link]
Ha itt végzek akkor megyek ki amerra jöttem aztán irány a lerakó vagy van még valami?
Vagy oda kell menni a fabódéhoz és arra kimenni? -
lazoltan
csendes tag
válasz HoTaZo #19434 üzenetére
Köszi! Ha megkérdezi a rendőr, hogy beszélek-e franciául és megvan a megfelelő vibe, akkor szoktam a lá szuri e pötit benyomni (az egér kicsi), értékelik
Ezeket viszont azt hiszem nem használom majd ilyen esetben
Ch'ti-ből eddig csak a sör ismertem"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
HoTaZo
addikt
válasz lazoltan #19430 üzenetére
Akkor pár még:
Mange tes rongins! - Manzs té ronzsá' ! - Edd a fikád! - Ez északi , Ch'ti (Stí) nyelvjárás.Va caguer! - Vá kágé! - ~Szard össze magad!
A különlegessége, hogy "caguer" az állatok, kiváltképp a kutya defekál. Megszokottabb a
Va chier! - Vá sié! - Fosd össze magad!*Ha igen után "n" van a szó végén, akkor az "n"-t a torokban elfolytjuk, ezt jelöli az aposztrof a ronzsá' végén.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
válasz tahepa #19432 üzenetére
Mindent nézz át az autón.
Rendszámtól rendszámig.
Nem annyira jellemző a levonogatás ott, de azért jobb félni.
Fülkében kapcsolók, ülés, ágy, műanyagok, törés, szakadás. Hűtés, fűtések, állófűrés had menjen legalább 10 percet.
Kint ugyanez, póton ponyva, csatok, kerék ék, ponyva elhúzó vas, ilyesmik.
Ami szar, fénykép.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
tahepa
senior tag
Köszönöm a segítő válaszokat. Hatalmas köszönet
A mostani helyzet szerint a Wabi lehet a befutó. Ma beszéltem egy ottani "toborzóval" , hétfőre beszéltük meg az új eszmecserét.
További szép estét kívánok mindenkinek
-
veterán
válasz HoTaZo #19429 üzenetére
Ez jó
Néha el tudnék viselni egy amd-t a felső ágyon...
Amúgy gondolkodtam.
Tolató szenzor kell az ajtóba, egy-egy oldalanként, meg a kerék fölé egy.
Este bezár az autó, élesedik a tolatóradar, amint valaki közel jön, és mondjuk 3 másodpercig ott van, elkezdene csipogni. Szerintem egy raspberry pi-t fel lehetne programozni, áramot alig eszik, négyakksisnál meg észre sem veszed.
Ezen nagyon filózom, hogy céget csinálok rá.
És igazából pótra is lehet rakni. Körbe, vagy hátsó ajtóhoz, amint ott álldogál valaki pitty, aztán ha nem megy akkor riaszt.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
HoTaZo
addikt
Tegnap este mázlim volt, Prága előtt a D8 -as mellett valamilyen cég parkolójában sikerült elrejtőzködnöm, reggel meg kisurrannom. Prágát majdnem akadály nélkül vettem, de nincs okom panaszra.
Brno előtt viszont úgy beálltunk, mint a szar.
Az úgy elcseszett a napomat, hogy nem csak az árut nem tudom ma leadni, de haza se jutok. Pedig reggel még esély volt mindkettőre.
Nem kockázatom meg a 10 órán túli vezetést vagy az elégtelen pihenőt. Nagyon nem adta volna ki ma.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
lazoltan
csendes tag
válasz HoTaZo #19425 üzenetére
Nálam, felkapaszkodott a lépcsőre és az ablakrésnél dolgozott valamin, azt már nem láttam, min. Mondtam neki franciául, hogy héjjj. Értette
Mondjuk az új Scaniák ajtaját csak akkor tudják kinyitni ha betörik az üveget, mert van gyári biztonsági kallantyú"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
lazoltan
csendes tag
válasz HoTaZo #19422 üzenetére
Semmilyen buszra nem ülnék fel sofőrként. Ma már utasként is nehéz...
ezt adom, pedig jó lehet turistacsoportokra várva hereverézni, feltalálnám magam
Ma nem indult valami jól a nap, 2-kor matatásra ébredtem Cannes után a canaveri kúton. Résnyire lent volt az ablak és fent matatott valamit a szerencsétlen. Mindkét szomszédom felig leeresztett ablaknál aludt.
Szerencsém volt úgyhogy ma nagyon hálás vagyok"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
veterán
9.59et mentem ma (meg negyet a parkolasi szarakodassal...), utolso 500 meteren mar nem figyeltem 100 szazalekosan, hat nem pont ott volt az abstandos kamera b+.
En meg toltam neki, 90, elottem levo 85, 40 meteren voltam, es 400 mulva jott a kihajto.
Vegulis egy eve nem fizettem semmiert, most itt volt az ideje...A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
HoTaZo
addikt
válasz otto14 #19421 üzenetére
& Qtya123
A legtöbbünknek úgy jött ki, hogy jogsi után már nagy autóra ült, de akivel beszéltem és fokozatosan került nagyobb autóra, az mind örült neki, s én is úgy gondolom, hogy nyugisabb fokozatosan nagyobb járműhöz szokni.
Ennyi, nem több.Qtya123 : Semmilyen buszra nem ülnék fel sofőrként. Ma már utasként is nehéz...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
otto14
őstag
válasz HoTaZo #19418 üzenetére
Én például kezdőként egész jól boldogulok ezekkel a helyi fuvarokkal nyergesen. A főnököm volt mellettem max 10 órát összesen az első két nap, utána meg kellett csinálni a fuvarokat amiket elvállalt és egyedül kellett mennem. Persze telefonon mindent elmagyarázott, cég helyezkedése, irodai bejelentkezés, hogyan közelítsem meg a rámpát. De máshol nyilván más a helyzet, amikor oda küldenek ahol senki sem járt az ismerősök - kollégák közül és fel kell találnod magad. Kitolatni meg manőverezni azért nagyon nem egyszerű új sofőrként az első 1-2 hétben, de még utána sem. De mindenki mérje fel a salyát képességeit, 7.5T "kis"teherautóval kezdeni is tök jó, csak a fülke legyen nagy.
A BHS Trans Marosvásárhelyi kirendeltségéről nagyon jókat hallottam, szerintem máshol is hasonlóan jó a cég. Amikor munkát kerestem, kezdőket épp nem kerestek, mert tapasztaltakból is szinte túljelentkezés volt
[ Szerkesztve ]
asd
-
HoTaZo
addikt
Kevés helyen vannak volt sofőrök a fuvarszervezői vagy diszpécseri székben. Magyarországon nem igazán divat.
De nálatok ez katasztrófa, hogy mennyire percre pontosan kicentizik a fuvarokat, elmondásod alapján. Olyan nincs, hogy azért b@szogassunk egy embert mert, igazhogy a megbízásában 3 nap áll a rendelkezésünkre a fuvar lebonyolítására, de van egy őrültünk, aki 2 nap alatt letöltés, de a két másik is megoldotta 2½ nap alatt, akkor neked is le kell tudnod tolni minimum 2¼ nap alatt!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
válasz tahepa #19412 üzenetére
Nyírség Transot próbáld meg.
Zolás+Hotazo
Köszi! Nem szeretem amikor az én pöcsömmel vernék a csalánt, van jobb dolga az embernek mint küzdeni a yarddal.
Lesz GKI úgyis a buszhoz megint, akkor majd rákérdezek pár ilyesmi dologra.
Ezeknek is mondom, hogy évi rendszerességgel GKI oktatási kötelezettségük van, nem nagyon érdekli őket.
Mondom legalább papírozzák le valakivel, ha neadjisten telephely ellenőrzés jön, legalább ebbe ne tudjanak belekötni.
Két éve mondom, semmi foganatja nincs, igy feladtam
Ha úgy alakul akkor úgyis úgy alakul, aztán majd kiköhögik a csekket.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Qtya123
őstag
válasz HoTaZo #19415 üzenetére
Én 2017-ben csináltam a C+E-t. Aztán 2021 szeptemberig hozzá se szagoltam. Úgy ültem nyergesre, hogy előtte még utánfutót se húztam soha, "nagykocsin" meg annyit ültem, amennyi a jogsi megszerzésekor volt egy Iveco Eurocargoval.
Ráadásul csak dobozossal/hűtőssel mentem, tehát 99.9%-ban rámpára tolatás. Nem mondom, hogy nem volt sokat a zabszem a seggemben, míg belejöttem, de szerencsére kárt sosem okoztam. Az első utamon volt egy nagyon elcseszett kerítés, annak értem neki a fordulásban lévő pót elejével, de olyan lassan, hogy semmi nem történt.
Igaz olyan sok esélyem nem is volt kárt okozni, mert összesen 88 napot és kb 35.000 km-t mentem a beugrós pályafutás alatt.
Az utolsó kb 2-3 hónapban éreztem azt, hogy balra hátra tolatással már nem tudnak az esetek legnagyobb részében zavarba hozni (esetleg egy Bicske-Spar-al még igen, de az is ment). Annyi, hogy a szűkebb helyeken azért nem voltam egy villám, de nem is 5-10 perc volt rátalálni a rámpára.
Jobbra hátra viszont ez idő alatt talán ha 8-9 alkalommal tolattam, szóval az még bőven feladná a leckét szűk helyeken.[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz tahepa #19412 üzenetére
Debrecenből jár egy ismerősöm a BHS Transszal Görögországba, de én Liszabon mellett futottam vele össze . Szóval, jó nagy területeket fednek le. S ott van valahol egy telephelyük is.
Viszont, C/E kategóriával, 0km-esen , én még csak 7,5t-val kezdenék max., pár hónapot - ½ évet, utána mennék csak feljebb. Szokni kell a méretet.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Szerintem, olyasmi lehet mint ami nálunk volt. Egy, valamiért Menetlevélre keresztelt programon keresztül követik a megtett km-eket, meg mást is. Valami oknál fogva elküldte nekem az aktuális pozíciómban lévő kamionos adatokat. S, akkor néztem, hogy majd' 200km elt érés van a tachográf és a Menetlevél adata közt.
Ha ők látják, hogy hány óra vezetésnél vagy, akkor látják, hogy mennyi az aktuális km állásod is. Ha a lekövető programban ~5%-nál több az eltérés a tachográfhoz viszonyítva, akkor azt helyre kell állítatni velük, mert mindig fals adatokkal fognak dolgozni.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz tahepa #19412 üzenetére
Ha tudnék jó munkát Debrecenbe, már írnám is.
A havi 250-et nem lesz nehéz megugrani, főleg ha vállalsz nemzetközit is. Rövidebb hetelős beosztással 500-600 körül simán meg lehet keresni. Igaz, hogy hét közben úton vagy, de valamit valamiért.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tahepa
senior tag
Üdv mindenkinek.
Előre uis elnézést szeretnék kérni a hosszabbra sikerült hozzászólásomért de rövidebben nem megy.Egy kis ( lehet hogy nagy ) segítségre lenne szükségem.
31 év munkaviszony ( egy helyen) betelt a pohár.
Váltani szeretnék a sötét oldalról ( áruátvevő) .
C+E irány érdekelne , az sem baj ha át kell lépnem a határt...kicsi gyerek már nincs- az asszony meg nem fog sírni utánam.. főleg ha nem a mostani netto béremet ( 250 ezer JMF) tudom prezentálni neki.
Rendelkezem C, D, E kategóriákkal + a hozzá való GKI -kkal. , PAV-II vel ( korlátlan) mindenféle kártyákkal, bejegyzésmentes erkölcsivel , érvényes útlevéllel.
Ami a legnagyobb problémám hogy nincs gyakorlatom nagy kategóriákból.
Nem dohányzom , alkoholt ritkán és akkor is kevés mannyiséget fogyasztok.
Nem vagyok egy vándor madár ( lehet hogy ez a hibám) és amit elhatározok azt végre is szoktam hajtani. ~ 3 év alatt tettem le a C, D, E vizsgákat + a GKI vizsgákat ..mindet elsőre~illetve 24 év dohányzás után ( napi két doboz töltött cigi) egyik napról a másikra tettem le a cigit...és egy év alatt 140 kg-ról lementem 90 kg-ra
Ennyi saját fényezés után kérném a publikum segítségét.
Ha tudnátok normális céget ahol foglalkoznának velem -adnának munkát egy kezdőnek aki amúgy 51 éves azt nagyon megköszönném. Tudom lehet jelentkezni a nagyobb cégeknél ( Wabi stb.) de egy személyesebb segítség lehet jobban esne.
Mint írtam _ amit el szoktam kezdeni azt be is szoktam fejezni ergo nem hoznék szégyent az esetleges segítőre. ( idegen nyelvet nem tudok de önképzési módszerrel folyamatban van nálam a német nyelv elsajátítása.
Előre is köszönök minden segítő szándékú hozzászólást ..esetleg privát üzenetet.
Üdv mindenkinek
Tamás Debrecenből[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
A heti 56 óra az naptári hét, és hogy letelik a 24, az lényegtelen. Elviekben a vasárnapi vezetés az az előző héthez tartozik, viszont a kiértékelő program simán beszámolja neked, amiután meg mehetsz bizonygatni az igazad. Szóval ha jelenleg 55 órát számol neked a tacho, akkor maradj a seggeden, mert bár vezethetnél még pár órát szabály szerint, ha beüt a szar egyik se fog mögötted állni, és mondani, hogy gyere tesó, ketten vagyunk benne.
Ezért nem szeretem az ilyen egyik hétből másikba nyúló vezetést, tudsz vezetni szabályosan, meg úgy, hogy ne büntessenek meg, és ezek nem mindig futnak össze.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
veterán
válasz HoTaZo #19408 üzenetére
Ment a herevere, hogy miért álltam meg 50 órában, és nem értik, és nem fogok odaérni, és és és...
Lefényképeztem a tachot, mutatott 55.06ot.
Mondom, nem tudom nektek mit mutat ezer km távolságból a telefonon a nem tudom milyen program, mert 50 óra eleve nem lehet, mivel fél 10kor indultam, magyarán 52.36ot kellene mutatnia. A két hónap szabi alatt egy percet sem mentem.
De, ők is így mennek, meg a kamion is azt mutatja, hogy a héten mennyi, mert 0.00-kor váltja a hetet, és az a jó, és és és...
Mondom neki, hogy teljesen mindegy mit mutat a tacho, pláne a kamion szoftvere, az a lényeg, hogy amikor beteszik a kártya adatait a kiértékelő szoftverbe, az mit mutat.
És onnantól, hogy betetted a kártyád, indul a 6*24, amiben lehet három kilences pihi, két 10es vezetés, és max 56 óra vezetés (ha nincs közben 24 vagy 45 pihi)
Tök mindegy a vasárnap éjfél, vagy a húsvét csütörtök.Szerintem.
De akkor szerinted is
Nem érzem magam egyedül[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
-
veterán
Most én lehet hülyülök, de ha vasárnap este tízkor beteszem a kártyát, onnantól van 6*24 órám.
Ez oké.
Ebben a 6*24ben lehet 56 órám vezetésként, vagy ez hétfő reggel 0.00kor nullázodik, és újra indul az 56?A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #19404 üzenetére
Azt meg hogy? Én 08.07-én végeztem az e-Titánnal (CE ), 08.23-ra kaptam elméleti vizsga időpontot, és meg is lett. Most épp az oktatóra várok, hogy rutinozzunk. Amúgy tiszta röhej, hogy kb. 7 hónapja kezdtem a C-t, az elmélet pár hét alatt megvolt mind C, mind CE esetén (CE-nél konkrétan 1 hét alatt lenyomtam), és az idő nagy része - a 7 hónapból 3! arra ment el, hogy vizsgaidőpontra vártam. Mondjuk egy részében az autós iskola is nyakig benne volt.
INTJ
-
Di Natale
aktív tag
@Tüzi Hogy haladsz a D kategóriával? Július vége óta várom, hogy vizsgaidőpontot kapjak a CE elméletre és mondták az Autóiskolából, hogy 7-én tudnak konkrétumot mondani, de azóta nem hívtak vissza.
-
veterán
válasz lazoltan #19401 üzenetére
Hétfőn érek be Magyarországba, miközben várom a sorom a parkolóban, felhívom a tagot, megkérdezem mi a pálya.
Aztán ha tényleg, akkor januárban tényleg...A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
HoTaZo
addikt
+1
Én, 3. hete kivettem rendesen a heteimet. [kép]
Ha, unatkozik, de szeretitek a rugbyt, akkor ezzel (ingyenes, csak regisztrálni kell) tudjátok követni vagy visszanézni a tegnap hatalmas meccsel (Franciaország - Újzéland) kezdődött V.B-t.
Ma este Anglia -Argentína.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
lazoltan
csendes tag
válasz Qtya123 #19399 üzenetére
Tüzi: igen, a flybynite-ra gondoltam
Qtya: a wabinál az volt a szokás, hogy adtak kilométert minden munkához, abból kellett gazdálkodni. A baj az volt, hogy az útvonaltervező városközpontok között tervez és nem címek között. Hogy ne vonjanak le, kozmetikáztam a menetlevelet, utolsó utam Nagykanizsa Bp volt, 20km alatt felértem
Nyíregyháza-Kotka viszonylaton volt 130km+, rendszeres munka volt, mégsem korrigálták, nem hülyék ülnek ott sem, csak nem erdekli őket ah ilyesmi."A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gamer Pc eladó! 32GB RAM/Ryzen 5 5600/ 1TB SSD/ 5700XT/ RGB-s ház
- Panorámás Gamer PC! i7-8700/GTX 1070 Ti 8GB/16GB RAM/512GB+128GB SSD
- Minőségi GARANCIÁS Gamer PC! Ryzen 7 5700X/RX 6700XT/16GB RAM/1,25TB SSD
- iPhone 14 PRO - Black - Garancia
- G.SKILL Trident Z DDR4-4400 CL19-19-19-39 1.40V 32GB (4x8GB)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest