Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen alaplapot vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tahepa
senior tag
válasz
SidCorky #14393 üzenetére
Az ismerősöd rosszul tudja. Én elsőre csináltam a C-t majd utánna D következett vele tandemben a GKI ( buszos)majd GKI a C-hez és végül ezek után jött az E kategória. Így volt külön GKI ( kártyám) C-ből és egy másik GKI kártyám D-ből. Ezek után mivel új jogsim lett gondoltam legalább a C-s GKI kártyán szerepeljen helyesen a jogsím száma. Kértem uj kártyát a megfelelő felületen , befizetem 9900 ft-ot és vártam az értesítést hogy átvehetem a helyi irodán ( és leadhatom a régit) Értesítés nem jött ( pedig le volt adva email és mobil elérhetőség). Ezt meguntam és felhívam a helyi irodát ahol közölték hogy náluk van a kártya 3 hete de nem tudták az elérhetőségemet
.
Slusszpoén a dologban hogy az uj kártyára rákerült a D , D+E kategória is a C és C+E mellé..igy most már csak egy kártyám van....a rendszer tudta hogy ezek is megvannak , nem kellett azt is 9900ft-ért ujítanom...
Elnézést , kicsit hosszura sikeredett.
Somatom
Sokat-boldogat kívánok. -
Somatom
veterán
Hejjjzetjelentés. A szülinapomon véletlenül behoztak a telephelyre. Holnap nagyon fog fájni a fejem. Most négyen főzik a babgulyást, különböző adalékokat belerakva, mondván, az még hiányzik belőle. Amelyik kollégám a leghangosabban üvölti, hogy "Rúzsa Sándor ha felül a lovára", annak kéne ma még elvinnie a pótját a 120Km -re lévő lerakóra. Határozottan állítja, hogy holnap símán megmagyarázza a német rendőrnek, hogy a Schubbóden az tulképp hűtős, ezért ő közlekedhet vasárnap. A hangulat szinte überelhetetlen.
Eshe:
Igen, a Ridegh Gabi az. -
Zolás
addikt
Kellett nekem céget váltani, meg Angliába jönni. Most itt ülök az M20-on, már két órája araszolok. Tegnap szóltam hogy baj van a kompnál, erre találtak egy olyan fuvart, amit csak kompon vihetek. Fantasztikus szervezés, gondolom senki se vállalta, hogy ne szívja meg.
-
SidCorky
őstag
Szia,
Jó kérdés, még nem tartok ott, egyelőre a C rutinórákra várok.Remélem, hogy találok olyan helyet nyáron, ahol online lehet tanulni, B-nél és C-nél is szerettem, örülnék, ha nem kellene bejárnom valahova.
Tüzi: Persze, mindenképp utánajárok majd a dolognak hivatalosan is, ha már ott tartok, most csak kb érdekelt, hogy számolhatok-e a GKI-val a C után, vagy érdemes inkább kivárni az E-t, ha az is tervben van. Ismerőssel való beszélgetés közben merült fel, ő úgy tudta, hogy ha idén a C után megcsinálom a GKI-t, jövőre pedig az E miatt új jogsim lesz, akkor újra kell vizsgáznom egy új GKI kártya miatt, de ezt kicsit nehezen hiszem, hiszen gondolom a tananyag nem függ attól, hogy milyen kategóriára van jogsid (a buszt leszámítva), csak jobban ki van ez találva. -
KAMELOT
titán
válasz
Andreaspasco #14381 üzenetére
Azért is kell, hogy így kiszűrjék a csalókat. Tudnak számolni mikor léptél be és ki az adott országból. Meg a mobilitás végett, hogy akamion haza e megy.
philoxenia: A legújabbaknál is szoftvert kell frissíteni másképp nem megy. Nekünk 2021.10.01. a tachográf és ütni kell. hónap múlva olajcsere majd akkor frissítik aztán már nem kell xarakodni!
-
SidCorky
őstag
válasz
Andreaspasco #14376 üzenetére
De jó hogy feljött, a szakiktól kérdezném.
Ha én nyár végéig megcsinálom a C-t és a GKI-t is, de az E-t csak jövőre, lesz valami hátrányom abból, hogy új jogsim lesz ez miatt? Le kell újra vizsgáznom, vagy ugyanúgy érvényes a GKI-m, ha már nem az a jogsim van, aminek a száma a kártyára van írva?
-
Zolás
addikt
válasz
philoxenia #14385 üzenetére
Ma már minden kamion meg nyergesvontató ami nagyobb mint egy platós furgon.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #14383 üzenetére
A minimálbérek országonként különböznek, azért kell részben, ha jól értem.
-
Andreaspasco
tag
válasz
philoxenia #14382 üzenetére
Így van, de még nem az van benne.
De nem is az a baj, hogy nyomkodni kell hanem értelmét nem látom. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #14381 üzenetére
Új készülékeknél már nem kell.
-
KAMELOT
titán
válasz
Andreaspasco #14379 üzenetére
Ennyi baromságot kitalálni!
-
Andreaspasco
tag
válasz
HoTaZo #14377 üzenetére
Az hogy nem mindegy hova teszi a rendszerben az x-et az orvos.
Amennyiben a vezetőre vonatkozó alkalmassági idő (például a vizsgálattól számítva 5 év), korábbi, mint a születésnapja, akkor az alkalmassági határidő a vizsgált személy határidőt követő első születésnapjáig túlléphető.Viszont ha ezt nem jelöli be a marha akkor bukovári.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Andreaspasco #14376 üzenetére
Majd meglátom délután, mit alkotnak a hivatalban.
Mi az, hogy a dokinak figyelnie kell, hogy hová teszi az x-et? -
Andreaspasco
tag
válasz
HoTaZo #14375 üzenetére
Nem veszítesz, mert már javítva lett a rendszerben.
Csak a dokinak figyelni kell hova teszi az x-et.A jogsidon nincs rajta a GKI kártya száma!
A GKI kártyán van a jogsi száma. Kivéve ha nem egyszerre jár le.
Pl. Nálam 2 év eltolásban vannak.
Így a GKI kártyán a régi jogsi száma van még. -
HoTaZo
addikt
válasz
Andreaspasco #14361 üzenetére
Na, hívtam az okmányablakot, hogy a 2019. márc 12-én, útlevélhez készült pofafotó jó lesz-e az online ügyintézéshez. Kezdte ott, hogy a szül.napomon menjek dokihoz, mert veszítek ½-1 évet (itt a ½ évet kevésbé értettem, de haladni kellett...). Mondtam, hogy hivatásoshoz nem lesz jó.
-Ja, ahhoz nem. De akkor van GKI kártya is?
-Igen.
-Haát, akkor csak személyesen lehet, mert a rendszer nem tud mit kezdeni a GKI kártya adattal, s nem lesz rajta a jogsin. Mert vagy a jogsin kell a GKI számának szerepelnie vagy a GKI kartyan a jogsi számának.
-Fasza!
-Az.
-Bocsánat!
-Semmi gond, megszoktuk.
... -
eshe
tag
Ma voltam kártyát csináltatni.Először a Komócsyban voltam ,hát ami ott van az nem fehérembernek való.Időpont kb. három hét annélkül pedig ma esélytelen volt.Átmentem a Mozaikba ott egy háromnegyed óra volt mindennel együtt.Ja és mindenki vigyen kp-t magával mert nincs bankkártyás fizetés.
-
Andreaspasco
tag
válasz
philoxenia #14369 üzenetére
Rossz helyre teszi az Xet az EESZT rendszerben az orvosod!
-
HoTaZo
addikt
válasz
Andreaspasco #14361 üzenetére
Kb, egy hónap múlva jár le. Akkor, most érdemes orvoshoz csináltatnom, elmenni az okmányirodába, hogy lefotózzanak, aztán tudom indítani neten?
Az, hogy a "születésnapos hibát már javították", az mit jelent?
-
KAMELOT
titán
válasz
Andreaspasco #14365 üzenetére
Úgy más!
-
Andreaspasco
tag
-
KAMELOT
titán
válasz
Andreaspasco #14361 üzenetére
Nem véletlenül jelenlegi arcfotó kell?
-
Andreaspasco
tag
válasz
HoTaZo #14360 üzenetére
Intézd online ha csak jogsi kell.
Legyen az orvosi alkalmassági nálad azt fel kell tölteni.
Két héttel, mire lejár meglesz az új.
Elvileg a születésnapos hibát már javították.
Ami miatt bukhatsz egy évet ha a lejárta előtt újítod megJa annyi a kikötés,hogy 3 éven belüli digit fotód kell legyen a rendszerben.
Illetve van még mód videó hívásosra is. -
HoTaZo
addikt
S, a jogsit mennyivel a lejárta előtt érdemes, kell elkezdeni intézni?
-
eshe
tag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban hogy most hol kell az új tachokártyát intézni pesten?
Köszi -
válasz
KAMELOT #14355 üzenetére
De ez még baxa annyát', oké, viszont öt lerakós magyart kaptam.
Paks-Gyöngyös-Nyíregy vonalon. Ez meg kellene csinálnom hétfőn délután kettőig.
Csak azért nem hat, mert a veszprémit le tudom dobni még pénteken. Három hétvégét kint voltam, isten látja lelkem, hogy nincs bajom a munkával, de ez már inkább a szopás fele hajlik. -
Imádom az ilyet.
3 irányból lehet bemenni a céghez. Illetve négy.
1: 3 méteres híd, nyilván nem jó
2: 18 tonnás korlát, és olasz falvakon át, hegyvidék, nyilván nem jó
3: Teherautóval behajtani tilos.
4: Vagy 100 km kerülő, hátból mellbe...
Azért megmondom őszintén, bármilyen baromságokat is csinál a tomtom néha, és nem mutatja, hogy pontosan miért is nem tervez arra amerre mennék, legalább gúglin meg lehet gúglizni, hogy ugyan mi a gúgli van ott... szóval azért jó, hogy van.
Így derült ki a 3 méteres híd is.
Utána 350km üres átálló, mert az üzemanyag és a pályadíj a holnapi napon ingyé' lesz olaszoknál. -
HoTaZo
addikt
válasz
Freiherr #14349 üzenetére
Az fasza, nekem is volt még papír GPS időkben. Ehningent, kevertem Ehingennel. Ulm-nál jártam, amikor a főnök rám telefonált, hogy mikor érek oda, már ott kéne lennem. Mondtam, hogy haladok, de messze van Ehingen. Valamit megértett, mert mondta, hogy nézzem meg az irányítószámot. Hosszú ideig lapítottam utána.
-
Zolás
addikt
Hé, hét hszt kéne látnom, és csak egy van. Mi történt?
-
Freiherr
őstag
311- es milyen Ulm és Ludwigshafen között? 37 tonnával érdemes rápróbálni?
-
zsid
senior tag
Nem is nagyon fogsz. Nálunk az összes teherautó és nyerges ilyen volt Svájcban - pl az enyém is - aztán jött egy új munkavédelmi előírás ami szerint balesetvédelmi okokból az emelőhátfalak távirányítói nem működhetnek 1,5-2 méternél messzebbről. Augusztus végén vettem át az új Mergát, már az is ilyen ( meg néhány autónk az elmúlt 1,5 évből ).
Tök szopás, mert itt általánosságban minden teherautón és félpótkocsin van tolatókamera ás a normálisabb kijelzőkön volt hátfal jelölés is, ezzel nagyon lehetett pörögni a melóban. Napi 25-35 cím mellett nagyon nem mindegy, hogy centiméter pontosan rávered rámpára és kiszállás közben már nyitod a hátfalat, felrakónként simán 3 percet megspóroltál ami napi akár 1,5 óra is lehetett..
Nekem ilyen volt a DAFon:
-
zsid
senior tag
Anno volt egy Kögel pótkocsim, amin már digitális szintező volt ( rendesen olyan távirányító, mint a fülkében volt anno ). Ha rajta hagytam a vontatón a gyújtást és a szintezőn beállítottam a szintet akkor amíg gyujtáson volt tartotta azt ( nyilván leginkább lefelé, a felfelé szintezéshez levegőutánpótlás is kellett volna ). Nem akarok hülyeséget írni a pótkocsi talán valami 2000-2003 közüli doppelstockos,válaszfalas hűtőspót volt(Kögel SVKT24). Azóta lassan eltelt 20 év, de még mindig van aki sima kézi szintezőszeleppel rendeli a pótkocsit...
-
válasz
HoTaZo #14332 üzenetére
Mergában most ez a premium comfort matrac van, ez szerintem tök jó. Belefekszem, kemény, majd testhőtől megpuhul kicsit, és kontúr lesz. Marha jó.
Annak idején írtam a schmitznek, kronenak is levelet, hogy a (leginkább hűtős) pótkocsik hátuljába rakhatnának megoldást amivel bentről lehet szintezni. Nem kellene ki be rohangálni, fel le ugrálni, stb stb.
Mindegyik válaszolt "nagyon jó ötlet, köszönjük a visszajelzést" stb. Azóta se... : D
Szarnak rá, "itt a csilivili eyecandy szarod, szopjál vele"
Nocomment -
HoTaZo
addikt
Azt, hogy Voltmérőt egyiknek sincs eszébe belerakni, azt én sem értem. Filléres téma lenne. Az USB csatlakozás szintén. A Volvoban, ami a sofőr oldali kis rakodó elejében van, arról csak szentlacika bemutatójában értesültem.
Az ülés, az lehet, hogy jó, de messze nem tökéletes. Az ágyról ne is beszéljünk! Már kifeküdtem, s egy fedőmatracon, vagy a PaMüFeld-nél vágatott matracon töröm a fejem. -
Zolás
addikt
Ha már ágy, hihetetlen számomra, hogy a merci úgy gyártja az alsó ágyat, hogy fel kell hajtani, ha hátra akarod tolni az ülést. Egyre hülyébben oldanak meg mindent, és mivel így is megveszik, azt hiszik hogy jól csinálják.
Ülések ugyanez, bele van dobva valami, aztán hadd szenvedjen benne a paraszt, kit érdekel. -
zsid
senior tag
válasz
KAMELOT #14329 üzenetére
Ez a 730 XXXL ez egyedi építésű járgány, ami a normál duplahosszú crew-cabből és egy toldott topline tetőből raktak össze ( ez benne is van amúgy a videóban), ez egy EGYEDI átalakítás azért olyan amilyen.
Az eredeti Longline kabinban - amit már tizenéve nem gyártanak - nagy ágy volt és a Vlastuinnál épített Longline fülkékben is nagy ágy van.
-
KAMELOT
titán
-
válasz
KAMELOT #14324 üzenetére
Mert a sok eyecandy baromság századába sem kerül, ellenben lehet vele marketingelni.
Ebből is látszik, hogy nem sok közük van a kamionfejlesztéshez azoknak, akik fejlesztik...
Egy autót nem tudok amiben mondjuk a műszerfalban lenne egy olyan egyszerű, de talán legfontosabb dolog, mint a volt-mérő.
Ránézel, és tudod hány volt van az akksiban, kell-e indítani vagy sem...
Talán csak a dafban van dpf telítettség-jelző. Pedig tök jó lenne ha lenne, mert mondjuk tudod, hogy 100km múlva megállsz, de 90%on van, akkor rányomod a regent, és nem akkor áll neki amikor behúzod a vesztinget...
Talán csak a legújabb Folfoban (vagy daf?) van a műszerfal tetején a szélvédőnél usb port. 10-15 éve kellene lennie, szériában, ahogy a szivargyújtó ideje is 20 éve lejárt. Oké, legyen 1 vagy kettő, és van a helyére építhető usb aljzat, de akkor is... 40-50 millió forintról beszélünk.
Csak a Folfoban van normálisnak mondható ülés, a többi (a dafé kifejezetten) szar. Gerincgyilkos sérv-előidéző szarok. Jó ülést akarsz, akkor 3000 euróért vehetsz utólag. Köszi.
Most a MAN előhozta ezt az ágyban a hátad alá húzható izét, aminek mondjuk pont qrvára semmi értelme, de erre húzzák rá a marketinget.
Holott egy voltmérő sokkal olcsóbb lenne ugye...
Agyhúgykő... -
KAMELOT
titán
Erre már kitaláltak amcsiban olyat, hgoy van egy külön kis generátor, ami keveset fogyaszt és az termeli neked az áramot, így nem kell a kamiont startolni. Aksi töltődik és áramod is van állandóan.
Zolás: Az a pénz teljesen korekt! Ha a napi 80€ megvan vagy ez felett az egy optimális fizetés a sofőrnek. Keleti sofőrök meg napi 50€ vannak
Somatom: Így már értem azt, amit írsz!Más: Most jöttem a M1-en utána Győrnél lementem. Határ előtt a MOL kúton álltak rengetegen, ugye mert mennek osztrák német és akkor tankolnak még itt olcsón. Osztrákban pálya mellett 2,30-2,40€ a dízel. Városban is ha lemész ott is 2-2,20€
-
Rájöttem mi hiányzik az életemből
[link]
Ez qrva jó cucc lehet. Mármint nem ez, mert ezt nem ismerem, de maga az egész ötlet. Ha tényleg összekapar 2-300 wattot (márpedig a saját kis hordozható PV cuccom is csinál 28at, és ebből felférne a tetőre vagy 20db simán) akkor szerintem a 700as gázolaj ár mellett egy év alatt visszahozza az árát.
Egy órát azért kell járatni, hogy visszatermeljen az akksira eleget, megeszik szerintem 2.5-3 litert ez alatt, közben tolja tele a dpf-et, eszi az adbluet, szóval egy járatás van vagy 2000 forint, megy az üzemóra, kopik az olaj, stb...
Lesz saját-saját autóm, arra tuti rakatok ilyet. -
HoTaZo
addikt
Prága előtt vagyok, nem akarok igazán a Cz-Sk határon hetvegézni, mert szar a net ott.
Tudtok ½ órás intervallumban, bármelyik oldalon megfelelő kutat parkoláshoz? -
Zolás
addikt
Nálunk 32ezer a napidíj, aztán hogy melyik országban vagy éppen, az a kutyát sem érdekli.
Vonatra várok Calaisban, nem kapkodnak itt sem. -
Somatom
veterán
válasz
KAMELOT #14311 üzenetére
Én elvagyok ezzel a fusi lakókocsi huzigálással. 9 munkaóráig napi 25 rugó, aztán túlórapénz. Olyan is volt, hogy két produkciónak dolgoztunk és 2x25 -ként számolták el. Nincs kötelezettség, ha nincs kedvem, akkor nem megyek. Annyit vállalok, hogy az itthoni költőpénzemhez ne kelljen a kinti fizumból Eurót váltanom. Így kényelmes élet mellett is marad cirka 1000 Euróm havonta.
-
csibe1
addikt
válasz
philoxenia #14306 üzenetére
Attól függetlenül vicc a 3ezer napidíj, az havi 90ezer.
Annyi a minimálbér Magyarországon?[link]
A szakmunkás bér nettó 173ezer, az egy napra 5760ft.
Érdekesen számolnak egyes helyeken, mit ne mondjak...
Azért persze kamionozz, és itthon, mert az tök jóóó... -
KAMELOT
titán
válasz
philoxenia #14306 üzenetére
Tisztán nettó így néz ki nekem. Szlovákia
Alap 540€
Napi díj 45€
Diéta 15€
Éjjeli vezetés 1.50€/óra
Hétvégi vezetés 1.80€/óra -
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #14302 üzenetére
Igen. Ahogy a jogszabály előírja.
Pl.: hétfőn 10 órakor elhagyom az országot és pénteken 19 órakor gördülök vissza magyar földre, akkor 4x 24 óra, amire jár a 60€. Plusz, ha ezen felül 8 órát minimum külföldön tartózkodok, akkor már jár +1 nap.
Viszont, a belföldi, jogszabály szerinti napidíj az 3000Ft. Nekem van km díj + üzemanyag megtakarítás s, ha ADR-t viszek, CMR-enként 10000Ft.
Nem szoktam sokat belföldezni, de ez most így jött ki. De beszéltünk most erről, lesz kompenzáció és csak a hétfő- keddi engedményt kell kihasználnom és a többin marad az €-s díj. -
Andreaspasco
tag
válasz
philoxenia #14299 üzenetére
Persze, kolléga is had dolgozzon, kapja a napi díjat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest