Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
KROK640
#7207
üzenetére
HT kikapcsolása több dologban érdekes.
Alapesetben ha fent vannak a spectre/meltdown patchek akkor a HT negatív irányban befolyásolhatja a teljesítményt játékok alatt.
Ha nincsenek fent (azaz régi mikrokód a biosban és windowsban törölve van a c:\Windows\System32\mcupdate_GenuineIntel.dll file) akkor a korábbi procikon nem lesz veszteség HT-t bekapcsolva. (10gen Cascade lake procikban már javítva van, szóval skylaketől visszafele egészen 1 gen-ig lassít a patch)
Sok sok mag esetén windows amúgy sem használja a HT részeit azaz minden második logikai magra pakolgatja a folyamatokat. 8-10 mag felett játékoknál már nincs jelentősége a HT-nek pár kivételtől eltekintve. Nyilván tesztek és olyan folyamatok amik mindent kihasználnak ott jótékony a HT.
De nálam ahol minden watt számít a magasabb turbó fenntartása miatt (meg a gyenge VRM miatt is) számít az hogy spórolok a többszálú teljesítményen hogy kevesebb magra több watt jusson.Szóval röviden ahol szét van patchelve a proci mindenféle lassító biztonsági patchekkel ott igen, kikapcsolt HT javíthat a dolgon ha a proci koppra van terhelve. Én az eleve procilimites környezetben ahol fent vannak a patchek akkor a HT-t kapcsolnám ki azaz 8-tizen-huszonx magig. 8 mag alatt inkább a patcheket irtanám ki elsőnek.
Ideális az hogy nem érjük el a TDP limitet (azaz nem kell HT-n spórolni) és patchek is ki vannak írtva. De játékok alatt továbbra sincs értelme HT-nek sok sok mag esetén (valahol 8-10+ mag körül húznám meg a vonalat)
HT arra szolgál hogy egy mag üresjáratát rakja tele de nem ér annyit mint egy egész mag. Lehet tekinteni rá mint egy fél magra csak ugye a patchek miatt még félnél is kevesebb magnak számít.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


