Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daninet

    veterán

    válasz Leone743 #88494 üzenetére

    Ezt borzalmasan fogom megfogalmazni mert építész vagyok de értni fogod :DDD
    A motor egy réz tekercs valamekkora ellenállással. Lényegében olyan mint egy darab vezeték. Amennyiben egy darab vezetéket rövidre zársz és nem veszi fel rövid időn belül a teljesítményt valami, leold a biztosíték. Amikor egy AC motor elindul egy pillanatig gyakorlatilag rövidzár amíg nem forog a mágnes.
    Namost: két féle AC terhelés létezik. Induktív és kapacitív. Az induktív terhelést a réz tekercsek pl motorok okozzák amik (időben) előre tolják a szinusz feszültséget a hálózaton érkezőhöz képest, a kondenzátorok pedig késleltetik azt.
    Amikor egy AC motor indul, valamelyik pillanatban rákapcsolod a hálózatra. Ez a szinusz hullám bármely pontján történhet. Ha úgy esik, hogy a csúcson teszed amikor valamely irányba maximális a feszültség, elképzelhető, hogy a pillanatnyi áramfelvétel túl nagy lesz (nagyobb motorok esetén) és leold a kismegszakító.
    Ha kisebb motorod van, akkor simán elindul majd kondi nélkül, de elképzelhető majd pár eset amikor nem jön neki össze és leold a biztosíték.
    A kondenzátor biztosítja, hogy legyen egy "késleltetett" löket ahhoz, hogy beinduljon a motor stabilan.

    [ Szerkesztve ]

    Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Új hozzászólás Aktív témák