-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz
molnarpeter #30398 üzenetére
szvsz hiába a ragasztó az egész kasztni teherviselő, folyamatosan húzódik-csavarodik, valahol szükségszerűen van egy gyenge pont ami el fog mozogni idővel a helyéről. folyamatosan jönnek a kisebb-nagyobb traumák is, akár egy kátyú, akár egy kisebb koccanás ami látszólag nem is érinti a kérdéses elemet, de valahol kirobban egy feszültség és kész a rés a pajzson.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Csabex #30395 üzenetére
A gyártástechnológia terén nem vagyok otthon, de képek alapján nekem a ragasztó anyaga tűnt problémásnak, azaz zsugorodott, fene tudja melyik környezeti hatás gyorsíthatta fel (talán a hő, bár a fehér még ilyen szempontból jó is). Csak emiatt gondoltam arra, hogy hasonló mennyiség, eltérő tulajdonságokkal rendelkező paszta esetén talán nem repedt volna meg. Azonos tömítő, nagyobb mennyiségben így elsőre csak részleges megoldásnak tűnik, valamennyi idővel kitolva a repedést, de már csak ennek az egy részletnek is mennyi aspektusa van, őrület
ha az anyag karakterisztikája x vastagság felett jóval megbízhatóbb szigetelést ad, akkor az is meg tudja oldani végülis
EB esetén szerintem a cső probléma még bocsánatos lett volna, ha nem marad ki a szint érzékelő - pl a Golffal full nyugodtan elindultam enyhén szivárgó hűtővel, mert tudtam, hogy szólni fog; meg is lepődtem a Fordon, mert alap dolognak tartottam... Erre a Fiatban sincs ahogy nézem, szóval most morfondírozom, hogy talán a fékfolyadék szint figyelmeztetés körre rá lehetne toldani egy plusz úszótAz adott műanyag csőnél bizonyára sok szempont találkozott, a lehető legmagasabb hőmérséklet, költségek, aztán mondjuk a múltbeli statisztikák alapján az ilyen jellegű panaszok száma (ha valami jól működik, meg lehet próbálni spórolni rajta, hátha úgy is megfelel), stb. Traktor vonalon már egy sima gumi cső szakasz is millió minőségben készül, ott az olcsóbbak helyett sokszor a szilikon a logikus opció, mert a termelésből kieső idő nagy problémát jelent (de valahol az utángyártó ipar is érdekes, hiszen némelyik gyári cső élettartama akár tíz években mérhető, a kapható cseredarab jóval hamarabb kirepedezik). Nade itt is millió és egy dolgot próbálunk összeegyeztetni, nem akarom szidni egyik céget sem, csak járatom az agyam
-
membrandj
nagyúr
Sziasztok!
2012-es 1.4-es fiestát tervezek venni, de automata váltóval. Mi a vélemény:
-Erről a típusról magáról?
-Erről a motorról?
-Erről a váltóról? ( 4 sebességes)Ha a váltóhoz kell nyúlni, az egy tól-ig tartományban kb mekkora költséget jelent?
Köszi előre is!
-
válasz
darvinya #30392 üzenetére
Jobban belegondolva lehet, hogy nem egyszerű és nem is költséghatékony egy kasztni áttervezés, mert ugye a présgépbe akkor új présszerszámokat kell legyártani ami gondolom nem egy olcsó mulatság. Pl. a kasztni deformálódás vizsgálását én úgy oldottam volna meg, hogy a gyár céges autóit x év után szépen egy prototípus fejlesztő csarnokban átvizsgáltam volna, mert a márkaszervízek visszajelzései, vagy hibalapjai alapján lehet ezeket kategorizálni és kritikussági szempont alapján előre venni az autó adott részeit.
Uhh, ne is mond a Mazdát... Láttam Totalcar-on azt a videót a rohadó Mazdáról, hát botrány minden esetre... -
válasz
molnarpeter #30391 üzenetére
Igen, vagy lehet a robotoknak a programozása is, ha nem megfelelő mennyiséget húznak ki, vagy nem megfelelő helyre. De nem is ez a gond, hanem az, hogy tudnak róla, de semmi változás nem történik, revízió váltás az adott rajznál, vagy a robotok programozásánál...
Ha nézem pl. az ecoboost történetet ahol a vízcső elrepedt, akkor azt a következtetést vonom le, hogy a beszállítókat meg az anyagok minőségét nem ellenőrzik le rendesen... Ráadásul ez egy kritikus pont volt , mert a motor hűtéséről volt szó. -
válasz
oliwire #30390 üzenetére
Ismerős a videó, köszi
Kecskemét ismerős számomra, mert munkahelyem által van, hogy járunk oda többször is. Ott csak annyit látok, hogy a prés üzemből átjön a szereldébe az alagúton a kasztni, az összeállítását még nem láttam, mert mi csak a szereldébe szoktunk menni. Akkor ezek a pontok a ponthegesztések amik a kasztnin látszanak, ugye? A hangszigetelés az a szövet bigyusz ami megtelik vízzel a Ford esetében, ugye?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Csabex #30388 üzenetére
bárhol előjöhet, nálam a sedan csomagtartó peremének a felső, vízszintes, sárvédő feletti részen engedte el az illesztésnél, de nem ennyire, mint a képen, hanem szemmel nem látható módon. kikentem sikaflexszel utána jó volt, de nyomoztam én is mindennel, még endoszkópkamerával is.
-
darvinya
titán
válasz
Csabex #30388 üzenetére
Pontosítok annyiban, hogy '90 utáni gyártású Escort tetősín-estől van gond.
Érdekes, hogy 3 ajtósnál nincs ilyen gond, pedig ott is van süllyeszték.
Legyártható idom préselés/anyag korlát van.
Az más kérdés, hogy pont hegesztésnek is van több változata, mert hengeres pont hegesztés folyamatos varratot ad.
Ragasztó tömítős pont hegesztés is jó lenne, de itt jön az autó futás-kaszni deformálódásból adodó ragasztó tömítő repedések.
És akkor jöhet költség, stb.
De több gyártónál is vannak gondok, nem is kevés, főleg új autónál (közel Mazda szalon, s elrettentet új autó állapota, erről írtam is).Míg öreg Escort-nak már tudható hibái, azokra már van megelőzés megoldás.
-
oliwire
őstag
válasz
Csabex #30388 üzenetére
Így készül nagyvonalakban a Ford Focus: [link]
Dolgoztam Kecskeméten Mercedes gyárban, élőben még futurisztikusabb tud lenni
azt nincs benne, mikor a karosszéria elemeit összerakják a robotkarok, csak már az ajtókat építik be, de látszik, milyen gépek vannak főleg.
Főként ponthegesztéssel rakják össze az elemeket, de van, hogy ragasztják, vagy klincselik. Bizonyos helyeken meg hangszigetelést illetve folyadékzáró tömítést is kap a karosszéria. Ezeket is legtöbbször robotok viszik fel a felületre. Az emberek sokszor csak a gépeket etetik alapanyaggal (pl a motorháztetőt teszi oda arra a helyre, ahonnan majd a robot elveszi.) -
válasz
darvinya #30386 üzenetére
Ezt nem is tudtam. Ha ez már régi story, akkor nem értem, hogy az ilyen kritikus helyeken miért nem módosítanak az elemeken és ezt a fenti részt esetleg egyben préseljék ki, aztán máshol legyen a tömítés, hegesztés. Nem nagyon értek a karosszériához, nem tudom, hogy ezek a pontok az erdey_a fotóján (nálam is van hasonló) ponthegesztés nyomai lennének? Vagy valamilyen összekötő, merevítő fül belülről? Hülye vagyok ehhez, lehet marhaságot feltételezek, bocsi
-
erdey_a
addikt
válasz
molnarpeter #30375 üzenetére
feltételezem, hogy az ország 5. legnagyobb városában nem először fognak ilyet látni a márkaszervízben és lesz rá valami gyári megoldásuk...
én aztán neki nem állok. azért van a garancia -
darvinya
titán
Egyik legszebb Alu felni. [link]
-
válasz
erdey_a #30373 üzenetére
Hát ez azért szégyen... 6 vagy 7 év után és modellváltások közepette sem sikerült megoldani a prés vagy karosszéria részlegen ezt a hibát. Újra kellett volna tervezni teljesen ezeket az íveket és a hegesztési pontokat. 3 éves autó és már a rozsda is megjelent annyit ázott szerencsétlen elem ott a tetősínnél. Mondjuk az én esetemben nem épp a tetősín volt a ludas (a csavarok éppek belülről, az utolsó előtti két fotón is látszik), mert ha jól rémlik ez az illesztés nálam rendben volt, de holnap majd meglesem, mert úgyis fogok matatni az autón. Lehet nem mindegyik autót érinti, mikor milyen váltás volt éppen, vagy beszállítói gond is lehet, ki tudja...
Másik kérdés: Még nem jutottam oda és nem is volt bizti gondom, ezért rákérdezek, hogy az utastérben lévő foglalatban ilyen kis mini biztosítékok vannak?
Az alábbi fotón lévő "csapoló" biztosítékházat vettem, mert be fogok szerelni egy ledes kontakt gyűrűt és csak gyújtásra akarom bekötni, alapesetben nem kell, hogy világítson, viszont nem tudtam 100%-ra, hogy ilyen van-e az mk2.5-ben... -
Jajj, nincs semmi, csak ugye a múltkor amikor én is beáztam, akkor rengeteg videót néztem és tudtam, hogy mk3-nál is sajnos visszatérő probléma volt, aztán a Molnár Peti is írta ugye, hogy FB csoportban is panaszkodnak rá. Nekem is van FB, de kb havonta egy - két alkalommal ha belépek
-
#27070592
törölt tag
Cseréld le inkább egy Crown Vic-re, ez is fehér
-
erdey_a
addikt
válasz
darvinya #30371 üzenetére
hát, amennyi víz a múltkor volt a pótkeréknél, annyi pára a világon nincs
de 99% hogy közben megtaláltam a problémát. délelőtt kimentem, szétszedtem hátul a borítást és elkezdtem kis pohárral locsolgatni a gyanús helyeket. először a teleszkóp konzoljával kezdtem, de ott nem jött semmi. aztán mentem feljebb, a tetősínre. na akkor aztán jöttek a cseppek. de jobban megnézve a helyet úgy tűnik, hogy nem valami csavar alól ázok, hanem a karosszériára felvitt tömítőanyag repedése nyeli a vizet. aprócseppet helyezve rá, kapilláris elv alapján szépen "beissza" a vizet. mindkét oldalon megvan ez a repedés, jobb oldalon kisebb, ott nem is jelentős a víz jelenléte.
-
erdey_a
addikt
válasz
erdey_a #30363 üzenetére
rövid helyzetjelentés: ma reggelre a baloldali csomagtérzsebben megint megjelent a víz.
nem sok, talán fél korty. a friss csurgásnyomokat visszakövettem fotóztam. a legfelső vízcsepp amit láttam bőven a lámpa felett van (tehát nem onnan ázik), onnan felfelé meg csak a csomagtartó teleszkópja, meg a tetősín van. gyanús hogy akkor az utóbbi lesz...
szervízzel egyeztettem is időpontot... január 7-ig ki kell húzni monszun nélkül -
gxyb
aktív tag
Műanyaghegesztés, fényezés árából három bontott kijönne, persze ha lenne színazonos
-
gxyb
aktív tag
válasz
molnarpeter #30365 üzenetére
Köszi de ez még facelift elötti és két csavar le van törve róla.
-
gxyb
aktív tag
Sziasztok!
2002-es 1,6 benzines kombira keresek fehér hátsó lököst.
Nincs valakinek esetleg?
Facen bontóknál eddignemjártam sikerrel.
Köszönöm! -
erdey_a
addikt
-
7Sony7
addikt
Srácok, a 2007 előtti szögletes (cd6000?), és az ezutáni lekerekített Sony rádió között kinézeten kívül van különbség? mp3 -at tud mindkető? Hangminőségben van eltérés?
-
válasz
erdey_a #30358 üzenetére
Az jó ha nem találtak semmit, meg nem is jellemző szerinte, de valahogy azért csak odajutott a víz és ez csak arra utal, hogy valami gebasz még mindig van... Az első hsz-ed alapján pedig nagyon a tipikus beázásnak tűnik, mert ha a szellőzőrácson is cseppek vannak, akkor onnan jöhet a víz valahonnan és a roló is onnan kapja, aztán meg lefolyik. Szerintem az is lehet, hogy úgy voltak vele a srácok, hogy most ünnepek előtt nem akarnak foglalkozni vele, mert lehet nincs csere autó, vagy más ok, de ha józan paraszt ésszel gondolkodsz, akkor ez nem kis beázás és a hangszigetelő szövet pedig teli lehet vízzel még most is.
Próbáld ki egy mosóba... Engedd le a hátsó üléseket, ülj be és valaki kívülről elindítja a programot, te meg belül figyeled akár lámpával ha kell. Sőőőt, videózhatsz is, mert a szervízeseknek akár meg is mutathatod majd.
-
erdey_a
addikt
hát nem is találtak semmit. a bal oldalt bontották le belül, de ugye most már minden száraz volt...
a fék is ok.
abban maradtunk, hogy figyelem a dolgot, aztán kitörölgetés nélkül egyszerre viszem a szervizbe (másik telephelyükre, ahol van karosszériás is) ha megint gond lesz és megnézik -
DeFranco
nagyúr
-
gabor9991
őstag
Valami fiatalabbra.
Ez lehetne akár egy pár éves flottás kombi dízel focus de mostanában már képbe kerültek a toyota hibridjei is.
Dízeltől nem tartok, ha kiszámolom az elmúlt 10 évben mennyivel költöttem többet benzinre mint költöttem volna gázolajra simán megérte volna a dízel 10 évvel ezelőtt is még akkor is ha minden rettegett dízel alkatrész cserés lett volna de azért arra kicsi az esély ,hogy minden is cserés legyen ennyi futás után. -
flymi
addikt
válasz
gabor9991 #30343 üzenetére
Nem adnám el csak ha már a gázpedált át tudom nyomni a padlólemezen. A te verdád még szinte új, hiába 14 éves lesz. Lehet még benne simán 150+ ezer gondtalan kilométer nagyobb kiadàsok nélkül. Ami volt már megcsináltattad.
1m környékére saccolnám de talán most jobban keresik a szívó benzint a dízelnél így lehet akár 1.1 is. De majd a hozzáértők és a piac be fogja árazni.
Osztán mire váltanál? -
erdey_a
addikt
válasz
Csabex #30333 üzenetére
hát, a szervizes srác szerint egyáltalán nem jellemző dolog a beázás a típusnál...
a régebbi évjáratok hátsó szellőző és tetősín problémáját említette, de az én szekerem 2017 júliusi. megnézik természetesen, otthagytam. egy óra múlva megyek vissza, aztán meglátjuk. még egy fékellenőrzést is kértem, mert mint ha magasan fogna.na majd jövök a fejleményekkel
-
oliwire
őstag
válasz
Oryctolagus #30347 üzenetére
-
oliwire
őstag
válasz
Oryctolagus #30345 üzenetére
Mindenképp akartam menetfényt rá, mert amúgy nagyon ette a halogén izzókat a tompított. Évente volt hogy 2x-3x is cserélni kellett. És így évi 1x-re visszaszorítottam, hogy városban ezt használtam.
-
Oryctolagus
tag
Nekem ez szimpatikus. Annyit adnék érte.
-
gabor9991
őstag
válasz
Oryctolagus #30336 üzenetére
Az enyém is lehet eladó lesz a közeljövőben az ár kialakításánál viszont komoly bajban lennék.
2007-es, 1.6 benzin 74kW magyarországi, szervizkönyve is megvan
trend,digit klímás,alufelni+téli kerék szett új gumikkal.
Esztétikailag teljesen rendben van, nincs rozsda csak a hátsó ívek peremén de azt meg lejavítom tavasszal a gyári javítófestékkel.
És akkor a problémám:
Mennyiért tehetném ki a használtautóra a 14 éves autómat amin számlával igazoltan kicseréltettem:-első lengéscsillapítók (motorcraft)
-féktárcsa+betét (semmi válla)
-külső-belső kormányösszekötő+porvédő
-lengőkar hátsó szilent
-hátsó futómű lengőkar amelyikben szakadt volt a szilent.
-klímahűtő
-márkaszervizben cserélve vezérműszíj+vízpumpa+hosszbordás szíjak idén januárban10évre visszamenőleg megvan minden számla amit az autóra költöttem, össze se merem adni mennyi lenne a vége
14 éves 167ezer van benne, nyugodtan el lehetne vinni átvizsgáltatni.
Szóval most a kintről behozott focusok tömege van fent a hahu-n 1.2M-körül,az enyémet hova lehetne beárazni?
Pár éves dízel kombik hasonló futással 2.5M-alatt mennek el ehhez képest múltkor láttam hasonló MK2 focus 1.8-ért volt fentami na...ne már.
-
oliwire
őstag
válasz
Oryctolagus #30340 üzenetére
Nem tudtam a képek alapján, hogy milyen felszereltségűt néztél, így csak árban és állapotban próbáltam hasonlót keresni, meg egy szervizkönyvest.
-
oliwire
őstag
válasz
Oryctolagus #30339 üzenetére
-
oliwire
őstag
válasz
Oryctolagus #30336 üzenetére
Csak megnéztem, hogy 1M-ért ilyenek is kaphatóak:
[link]
Amit te mutattál, szerintem még bőven alkuképes. -
oliwire
őstag
válasz
Oryctolagus #30336 üzenetére
És milyen évjáratú?
-
oliwire
őstag
válasz
Oryctolagus #30334 üzenetére
Mennyi valutát kérnek ezért az autóért?
-
Oryctolagus
tag
Megnéztem megint egyet.
Képek.
Benéztem a hátsó ülés alá is. Rendben, volt. Összességében jobb mint az előző.
Erre gumit kell venni, legalább kettőt. Az alja szebb, még térdelő nézetből is.
tárcsáknak alig volt válla. A kereskedő viszont kevésbé volt szimpatikus.
Nincs pótkerék. Ford felirat hiányzik az első lökhárítóról. A képeken érthetőbb.
Elvinni, átvizsgálni valahova nem lehet.
Indoklás: -áhh az annyi macera, ott vagyunk vagy két órát. Nincs nekem arra időm. Addig lehet eladok két másikat.
Ez a szöveg.
Mondom. ok. -
válasz
erdey_a #30330 üzenetére
Sajnos a kombinál a leggyakoribb a tetősínnél való beázás, legalábbis a faceliftes verzióknál. Megreped a tömítőszer pár év után és elvileg amiatt van... Nálam viszont csont száraz volt, a lámpánál lévő műanyag tiplinél vagy minél ázott be... Majd oszd meg velünk is a fejleményeket, illetve faggasd őket az okokról, hogy mi áll a háttérben és melyik modell óta
-
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #30331 üzenetére
Nem poliuretánok, legfeljebb azok gyártásánál is használt alapanyagok, egyébként abban a hszben amire ezt toltad, nem volt kérdés a PU alapanyag. Inkább a térhálósodott műanyagok oldószere, ami szerinted 10k forint (per liter? per doboz? per óra? per kismókus?, de az nem derült ki, csak az hogy szerinted öt szélvédőcseréhez elegendő, majd linkeltél egy zsíroldót..)
De nézzük:
TDI Turbodiesel Direct Injectionja, nem: Toulene diisocyanate rakétahajtóanyagként is használják
HDI Human Development Indexja, nem: Hexamethylene diisocyanate , repülőgépek külső festésében egy UV-álló komponens
HMDI High Definition Multimedia Interfaceja, nem: Dyciclohexylmethane diisocyanate ,
PAPI idősebb fószer kedves becézéseja, nem Jennifer Lupuj egyik dala ja, esse.. passz.
..és így tovább..
I don't give a shit. -
erdey_a
addikt
válasz
Csabex #30320 üzenetére
néztem sok videót, meg olvastam most már sokat, de jellemzően a ferdehátúnál mondják ezt a beázás dolgot, a szellőzők miatt. aztán szó van valami szigetelés repedésről, meg a karosszérián lévő lukakról, amiken csak valami matrica van gyárilag...
hívtam ma a szervizt, holnap 12-re viszem. Tippem szerint nem az én focusom lesz az első, amit beázással visznek, úgyhogy remélem gyorsan meglesz a megoldás -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #30328 üzenetére
Ebben a hozzászólásban , persze az lehetséges hogy halvány fogalmad sem volt mi is pl az IPDI (isophorone diisocyanate) mert csak kimásoltad valahonnan ezt a karaktersort és jól belemásoltad a hsz-edbe.
Miért offoljuk szét a topikot ilyen hülyeségekkel..
Ma gyömbéres rántott csirkemell lesz ebédre, utána pedig gesztenyepüré tejszínhabbal. Sok tejszínhabbal. Vagy bevont izével. Mindenkinek szívből ajánlom.
Köretnek tudom ajánlani a mobil emotikonok indokolatlan használatát. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #30321 üzenetére
Igen, már én is elgondolkodtam rajta, hogy a 700k-ért vett Focusom fékrendszerére eltapsoljak néhány milliót.
Ez kb annyira releváns benyögés volt mint a műanyag-oldószerként általad ajánlott izocianát, aminek már a gőze is mérgező. Nagyon életszerű, egy autóüveges műhelyben ezzel dolgoznak a srácok, strandpapucsban és rövidnadrágban izocianáttal mossák a ragasztó maradékát, szivaccsal meg kiskefével.
Néha nem értem a világot. -
ReFleXx
addikt
válasz
darvinya #30321 üzenetére
latom innen ideztel.
erősen kevered itt a szezon a fazonnal, amit flymi irt sima lakossági furt-mart tárcsa, ate ceramic betéttel, amibol meg te masoltal az karbon kerámia tárcsa aminek köze nincs ezekhez, teljesen mas dimenzio, a karbon-kerámia szett rettentő drága, ezt irjak is a cikkben, mindossze "csak" 4-5-6 millio forintos tetel
az ate ceramic betétnek meg nem a nagy teljesitmeny az apropoja, hanem hogy sokkal kevésbé porol mint a sima, ezáltal nem cseszi össze porral annyira az alufelnit, emelett csendesebb es tartósabb.
Ezeket ki is emelik a termék dobozán.
-
darvinya
titán
válasz
#27070592 #30315 üzenetére
Mint megtudtuk, Magyarországon is akadnak vevők, és ők – érthetően – elégedettek, csak azt jegyzik meg rendszeresen, hogy a kerámiafék hidegen, jellemzően ugye városban hallhatóan csikorog, nyikorog, darabos, s mintha nem fogna… Fog persze, csak nem erre, nem a csorgásra találták ki, hanem az extrém pályázásra féktávtól féktávig, arra, hogy üzemmelegen fáradhatatlanul és zokszó nélkül lassítsa az autót.
-
válasz
erdey_a #30318 üzenetére
Ugyanez volt nálam, csak 2009-es kombi Focusnál... Lekaptam a tetőkárpitot és a tetősínemnél száraz volt, nálam a lámpa csavarjánál ázott be azt tapasztaltam és Sikaflex segítségével kitöltöttem a hézagot a műanyag csavarház, vagy patent körül amelyikbe konkrétan a csavar lett bele hajtva és rögzítette a lámpát. Ha van tetősíned, akkor érdemes azon a vonalon elindulni, illetve ellenőrizd a pótkerék tárolót, mert annak is az aljában áll a víz és az nem a legjobb... Egyébként Ford owners-en meg youtubeon is teli van videókkal erről a hibáról.
-
erdey_a
addikt
sziasztok, 2017-es focus kombi csomagtér beázásra van tuti tipp \ infó?
a roló teteje is vizes, a baloldali szelőzőrácson cseppek, mindkét oldalon az oldalsó fakkban és a pótkerék alatt is víz.
ma délután vettem észre, de a kocsi péntek este óta nem mozgott, eső se nagyon volt. -
bajnokpityu
félisten
WARN) [10:44:56.831] A(z) DCU modulnak nincs DTC-funkciója
Ilyen hibakodot olvasott ki a forscan. Ez vajon mi?
Nem vettem észre semmit, csak rá akartam ma nézni ,hogy állnak a dolgaim,és akkor láttam,H nem üres a tároló. -
Oryctolagus
tag
válasz
molnarpeter #30313 üzenetére
Köszi!
Hát, nem éppen Hungaroring. Nem is megyek sokat. 5 év alatt 20e-ret. De, autó nélkül nem tudom megoldani ezeket az alkalmakat.
-
#27070592
törölt tag
Megnyitja az ember a Ford topikot, lapozni sem kell és priceless műsor folyik.
Abszolut személyeskedés nélkül, de nem tudom elképzelni hogyan eshet ki valakinek a billentyűzetéből akkora ökörség, hogy kerámia betétekkel a normál közúti használat közben két-háromszorosára nő a fékút. Mer' az hideg, oszt' csak melegen fog. (omfg)
Meg ne haragudjon senki, de a tesztek alapján (ugyanaz az átlag személyautó, 100-ról 0-ra fékezve, normál vs. kerámia betétek) a fékút akár három méterrel is kevesebb lehet. Három méter pedig simán dönthet élet vs. halál vagy sértetlen vs. törött autó kérdésben. Meleg vagy hideg fékről nincs sok értelme diskurálni, a fékrendszer az autó mozgási energiáját hővé alakítja, függetlenül a betét anyagától. Fizika. Az egy más kérdés, hogy a kerámia betétek nem tudnak annyi hőt elnyelni mint a fémalapú betétek, gyorsabban tovább vezetik a fék más alkatrészei felé. Nagy tömegű SUV-k, pickupok nem is kapnak gyárilag kerámia betéteket.
A hatékony fékezés másik lényeges eleme az ABS, de az sem azért van hogy eldöntse az ember helyett mit is akar tulajdonképpen. Az ABS lényege (ha ismereteim nem csalnak) a fékezés közbeni kerékblokkolás megakadályozása és nem is avatkozik bele a fékezésbe csak a blokkolási határon. Mert az épp a blokkolási határon forgó (de még forgó!) kerék jelentősen hatékonyabb fékezést tesz lehetővé, amellett hogy az autó irányítható, kormányozható marad.
Annyival hatékonyabb lehet így a fékezés, hogy egy szarul beragasztott szélvédő simán kiesik a helyéről és elrepül Moszkváig. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Oryctolagus #30299 üzenetére
Szintén a kauffert javaslom, illetve hátsó tengelyre egy Remsa szett is megfelel mondjuk, elejére lehet márkásabb (pl. Zimmermann is jó), de gondolom nem Hungaroringen fog járni az autó, hogy EBC kelljen mondjuk
-
Oryctolagus
tag
Így már elgondolkodtató az az autó amit megnéztem.
-
kcsa
veterán
válasz
Oryctolagus #30308 üzenetére
A Bárdiba csak akkor menj, ha van a "szokásos" 45%-os kedvezményed. Ugyanez Unix is.
-
ReFleXx
addikt
válasz
Oryctolagus #30308 üzenetére
azokat az arakat nyugodtan oszthatod kettovel a bardi oldalan.
-
z4zelda
tag
Valaki tudja mi az oka 2017-es Focus usb aljzatba dugott Új Xiaomi Redmi 9 pro telefonnál a töltést eldobja mintha 2 másodpecenként ki-be dugnám a kábelt! Android auto el sem indul gondolom emiatt! Régebbi készüléknél nem volt ilyen probléma!
Mi lehet a baj?
Köszi ha tud valaki segíteni! -
kcsa
veterán
válasz
Oryctolagus #30299 üzenetére
Azért az erős lenne 250e-ért
Kauffernél 1.6 benzinre néztem, ~84k a négy tárcsa két szett betét ATE márkából.
-
darvinya
titán
2.5+ t kocsiról beszélsz, aminek már a súly miatt is bemelegíti.
Te 1.5t autód finom fékezéssel, jó sok fékezés után kezd igazán működni.
Attól hogy kerámia, attól még nem egyből jobb, de írtam, hogy be kell melegíteni.
Nekem mindegy, majd megtapasztalod.Amúgy nagy teljesítményű autó 350-400+ LE-től indul.
-
flymi
addikt
válasz
Oryctolagus #30299 üzenetére
250-et sokallom tárcsa, betét + munkadíjra. Vagy ebben már van egy szett alufelni is?
Ate bevonatolt tárcsa sima betéttel előre ~40k. Hátsókat nem néztem de legyen kábé ugyanennyi, az eddig 80k.
Új hozzászólás Aktív témák
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- AM 5 lapok
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest