Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spizzi

    tag

    Visszaolvastam a hszeket amik arról szólnak, hogy nem jó a játék. Igen, szerintem se az, de elmondom, hogy miért nem, legalábbis az én véleményem szerint.

    Az MW2019 és annak sikere vitathatatlan ugyebár, a BO2 óta a legjobb cod. Hatalmas közönséget szólított meg, ami eleinte az új engine-nek és magának a ténynek, hogy ez egy MW reboot volt köszönhető. De még ez is eltörpül amellett ami utána jött: a Warzone.

    Az MW2019 alapjaiban egy klasszikus IW cod epizódként készült, tehát kampány+multi+valami coop. Ezen három rész közül is értelemszerűen az szerepelt az eredeti tervekben, hogy később a multi lesz bővítve csak az 1 éves live service keretein belül. Ezt azért fontos tisztázni mert a játékfejlesztés nem úgy néz ki, hogy na fiúk itt az alapanyag, csináljatok belőle egy kiadható, szalonképes játékot, az első szezon visszajelzései alapján pedig majd felkészülünk a másodikra. Nem. Még az első szezon kint sincs, de lehet, hogy már a harmadikhoz vagy a negyedikhez szerződtetik le az új színészeket, felveszik a motion capture-t, stb... hónapokkal a debütálása előtt. Ebben az egészben az a lényeg, hogy az MW2019 esetében a teljes live service mögött álló csapatnak a játék csupán egyetlen részére kellett fókuszálni és csak arra kellett felhasználni a teljes büdzsét. Pontosan ezért volt az, hogy szezononként több térképet kapott, illetve az is, hogy maguk a szezonváltások is érezhetőbbek voltak mert ténylegesen változott a játék. A fejlesztői kreativitás nem oszlott meg több különböző mód között, kollektíven és mindenki aki rá volt állítva ugyanazon tudott dolgozni, ötletelni, értelemszerűen így a végeredmény is jobb.

    A Warzone-t csak egy kiegészítőnek szánták, ők maguk jelentették ki, hogy nem volt egyáltalán tervben vagy kilátásban az, hogy konkrétan egyik legnépszerűbb játék legyen a világon. Voltak is bajban mert ez borított mindent, studiókat kellett szinte azonnal kivenni azokból a munkafolyamatokból amikben éppen benne voltak és ráállítani a Warzonera (ezért is olyan a Vanguard amilyen). A sima multiban azért nem éreztette ez az átrendezés és hirtelen figyelem megoszlás a hatását mert márciusra mikor megjelent a battle royale már régen készen volt az érkező contentek nagyrésze.

    Na és akkor miért érzed csalódásnak az MWII-t:

    Mert teljesen máshogy álltak hozzá már alapjaiban is a fejlesztéséhez. Egyszerre kell kiszolgálni azokat akik lehet már 20 éve a sorozattal vannak és a klasszikus multiplayer rajongói, azokat akik a Warzone-al csatlakoztak a szériához, azokat akiket a kampány és annak cselekményeit továbbgörgető raidek érdekli, azokat akik nem szeretnek csak ai ellenfelek ellen játszani spec ops-ban, és ha már ennyi pénzt eltapsolunk fejlesztésre akkor jó lenne konkrétan teljesen új embereket is bevonzani, ez legyen mondjuk a DMZ. Azért gondolom mindenki érzi, hogy ez messze grandiózusabb vállalás mint a kampány+multi+valami coop tengelyen történő fejlesztés. Itt jelentkezik a rögtön az első probléma is, hogy mind ez szép és jó, mindaddig amíg elméleti síkon mozog csak. Amikor ténylegesen el kell kezdeni fejleszteni ezt az egészet és a kiadó nem ad mondjuk kétszer annyi pénzt egy egyébként kétszer akkora játékra, sőt kétszer annyi embert sem tudsz hadirendbe állítani de viszont a melót meg kell csinálni 100%-osan az előzetes tervek alapján akkor egy választásod marad, csökkenteni az egyes elemekre jutó időt és kreatív hozzáállast mert egyébként lehetetlen lenne befejezni időre. Ezért van az, hogy a kampányból egyetlen tiktok viral trend sem lett mint a "Bravo Six, goind dark". Sima multi rajongóként ezért kevesled a tartalmat amit kaptál, Warzone játékosként ezért érzed úgy, hogy ez igazából egy downgrade nem is igazi előrelépés, a coop küldetések már 10 évvel ezelőtt is gázak lettek volna egy free Steam greenlight-os játékba és a DMZ-nek ezért nincs igazi karaktere.... mert az egyes részelemekre nem jutott annyi idő, sőt abban is biztos vagyok, hogy a fejlesztőknek is elment a kedve az egésztől a nagy teher miatt, hogy esetlegesen szenvedéllyel alkossanak valami maradandót. Tudjuk le a melót és kész. Egy adott részét még be sem fejezték a játéknak de már kezdeni kellett a következőt. Bármilyek módját kedveled a játéknak biztosan félkésznek érzed, mert az is. A live service-n kb. ugyanannyi ember dolgozhat mint az MW2019 esetében hiába 2-3x annyi játékmódban kellene fenntartani az érdeklődést és szállítani a kontentet hiszen ne feledjük, a COD 2023&2024&2025 fejlesztése már régen zajlik és az anyagi szempontból fontosabb, hogy azok majd a saját megjelenésük környékén eladható állapotban legyenek mint az, hogy egy olyan játék kapjon a vállalt tartalmaihoz méltó kontentet amit már alapvetően megvettek és a pénz a számlám van.

    A legközelebbi epizód amivel szemben van értelme bármi elvárást támasztani az a 2024-es Black Ops, mivel soha egyetlen epizód sem kapott még annyi fejlesztési időt mint az fog, 4 évet. Úgy gondolom ez az MWII jó példa arra, hogy az egész Activision mennyire nincsen felkészülve olyan eshetőségekre, hogy kénytelenek kimozdulni a saját komfortzónájukból és valami újat, többet, tartalmasabbat szállítani. Talán majd jövőre összejön az ami most nem sikerült.

Új hozzászólás Aktív témák