Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thorex

    tag

    Eljött az év vége, úgyhogy itt egy újabb összesítés az AMD-s videókártyám sorozatos crasheiről. (RX590)
    Előzmények:
    Összeraktam kb. 3 éve (inkább 2,5 éve) egy gépet. Egy Sapphire Rx590 8gb Nitro+ videókártya, intel i5 9400F proci, corsair vegeance ddr4 2x 8gb 3000mhz memória, WD 1 TB HDD és WD 500gB SSD és egy Gigabyte Z390 UD alaplap, végül egy 750W Chiftec Photon táp van, valamint win 10 természetesen. Monitor Asus ML229H fullHD-s 75 hz-s (persze a FHD-t csak 60 hz-n tudja).
    A gépház már megvolt Raidmax Aeolus 6 ventis ház (3 be 3 ki).
    A lényeg, hogy játékok közben sokszor crash van. Van, hogy szétszabdalódik a kép, textúrázatlan modellek jelennek meg, esetleg a textúra néhány helyen villog vagy pixelesedik, máskor csak crash a videókártya szoftware-re és így a játékra is, illetve van, amikor mind a kettő jelentkezik. Ekkor hibaüzenetként kapom:
    - a videókártya software időtúllépés miatt kicrashel,
    - windows értesítésben, hogy váratlan rendszerhiba miatt a videókártya szoftware alapértelmezett módba visszaállt.
    Az AMD oldala nem segít csak a kötelező alapokat írja le (nvidia driver a gépen, overclockolva van valami, driver és windows frissítés nem volt meg, táp kevés, nem megfelelő gépigény a játékhoz stb.), de nem azok a problémák.
    Pontosan 1 évvel ezelőtt összeszedtem a "problémás játékokat":
    Destiny 2
    Metro exodus és dlc-i
    Horizon Zero Dawn
    Quake Champion
    Serious Sam 4
    Death Stranding
    Cyberpunk 2077
    Ezeknél többnyire a videókártya egyedi hűtésével (a hőmérséklet nem megy 60°C fölé), továbbá a játékon belüli fix FPS vagy Vsync On segítségeivel javult meg, de volt, hogy ez sem segített.

    Akit esetleg érdekel a tavalyi 44044. hozzászólásnál megtalálhatja.

    Egyetlen egy kommentelő szólt hozzá és próbált segíteni nekem. Neki köszönöm az ötletét, VRAM hibára gyanakodott, de nem az a baja SZERINTEM, ezek a hibák, csak a játék nagyobb teljesítmény esetén kb. 15-30 perctől, alacsonyabbak esetén pedig akár 1-2-3 óra összefüggő játékidő után jelentkeznek. Vannak játékok, amelynél nem is jön elő semmilyen probléma, utóbbiakra példák, amivel 2020-ban játszottam
    Path of Exile (max. grafi alapból)
    Ori and the Will'O'Wisp (max. grafi alapból)
    Doom Eternal (autodetektált grafi)
    Die Young (max. grafi alapból)
    PUBG lite (max. grafi alapból)
    Wolcen: Lords of Mayhem (max. grafi alapból)

    Mielőtt a részletezés kezdődne, a fontosabb dolgok:
    Minden játék, ahogy tavaly is és most is, az SSD-re lett telepítve, és mindig volt legalább 100 GB szabad hely az SSD-n. NEM volt overclockolva bármi is, a windows és a videókari software mindig a legfrissebb volt. Bármilyen játék esetén az FPS értékét a videókártya software-vel, a játékon belüli FPS mérővel, illetve Bandicam programmal mértem. A hőmérsékletet pedig a videókártya software-rel, illetve CPUID-dal, később a HWinfo64-gyel mértem.
    A gép 1-2 havonta rendszeresen takarítva van. A játékok közben nem fut semmilyen más program a háttérben.

    Ebben az évben "tesztelt" játékok:
    1. Quake Champion: ezt a játékot még tavaly teszteltem, de ezzel a játékkal még most is játszok, és így High-n, fix 120 fps-re állítva, csak továbbra is nagyritkán crash-sel az AMD szoftware. Bár év eleje óta néha fehér villanások vannak a játékban. A kedvencem, ha frissítem a driver-t akkor 2-3 meccs után kötelezően ki kell fagynia. Ez zseniális.
    2. Cyberpunk 2077 (1.06): még nagyjából az év elején a folyamatos patchek után nézegettem a játékot FHD ultrán (persze driver frissítések mellett). Most már abszolút nem működik az egyedi hűtés, mert akkor kb. 30 perc után mindig kifagy a videókártya szoftware, így a játék is, de a kép nem esik szét. Viszont, ha nem állítgatom a kártyát, hanem alapértelmezetten hagyom, akkor szépen a kép szétesik. Bizonyos helyeken eltűnnek a grafikai elemek stb. Ilyenkor vagy kifagy vagy megy tovább és egy távolabbi részre, ha elmész, majd visszajössz lehet megjavul a kép.
    Továbbá teszteltem még az AMD fieldity-t a játékban. Ultra grafin statikus 90%-n nyertem vele extra fps-eket, és a kép sem lett csúnyább észrevehetően, de 30 perc után ugyanúgy kifagyott a játék.
    3. Subnautica Below Zero: Egy dolgot állítottam a játékban azt, hogy TAA legyen, mert FXAA-n volt. A játék ment is szépen aztán egyszer csak crash a szoftware-re, így a game is kifagyott. Ezt megcsinálta kb. 6-szor (5 óra játékidőn belül), és utána lehetett vele játszani crash nélkül (a teljes 20 órás játékidőben). Lehet, hogy "okos" videókártyák, bár az is igaz, hogy azután sűrűbben mentettem (ez lehet, hogy számított? :F ).
    4. Rage 2 és dlc-i: Ezt a játékot még a régi gépemen játszottam először, akkor az inventoryba és a fejlesztésekbe lépve mindig kifagyott a játék (Low grafin kellett játszani. Kevés volt a videókártya memóriája is többek között).
    Most teszteltem a játékot és egyből High/Ultra grafin indult. Két dolgot állítottam a Blur-t és Vsync-t, hogy off. A játék szép is volt amilyennek kell lennie, de néhány videó és harc után a monitoron fekete körök jelentek meg szép négyzetrácsos mintázatban. Ekkor újraindítottam a gémet és jó lett. Majd amint kiértem az open world részére, a kanyonos résznél már villogtak is a hegyek egy-egy részei, és a textúrájuk máshol jelent meg darabokban. A kisebb bázisharcok közben minden rendben volt. A játék amúgy 70 FPS-sel ment. Talán segített volna a Vsync on, de letöröltem a játékot sürgős helyhiány miatt.
    Itt akartam képet készíteni, de csak fekete képernyő lett, nem tudom miért.
    5. Serious Sam 4: Gondoltam teszek vele még egy próbát magasabb grafin a patch-es verziójával. Először beállítottam mindent High-ra és DX12-t (mert alapból nem az volt) és a tesztelőjében teszteltem, hogy hány FPS-m van. Azt írta, hogy kb. 75, akkor a beállítottam fix 60-ra és csodás volt. Nem esett szét a kép, működött a játék. Ezután kb. 20 perc múlva kifagyott a szotware, így a game is.
    6-7-8-9. Breathedge & Spellforce 3 és dlc-i & Lust for Darkness & Lust from beyond: Nem állítottam semmit sem a grafin, alapból maxon volt minden. Nem volt sem széteső kép sem grafika, továbbá crash sem történt. A Lust from beyond esetében azért 70 °C felett volt a kártya.

    Továbbra is kutattam a neten mit javasolnak, amivel ez megszűnik.
    youtube-n 100%, hogy működik videókban:
    - Valaki mondta, hogy a gép energiagazdálkodásában külön a PCI-s csatlakozót (amiben a videókari van), arra engedélyezzünk normális ellátást.
    - Valaki más szerint a videókártya procija rosszul van beállítva, mert a max érték már overclock-s max. Vagyis a max-ra állítsuk be azt, ami a gyártó oldalán van alap órajelként (ez kb. 10%-s teljesítménycsökkenést jelent, ami elvileg nem észrevehető). Ezt vagy egyesével átírod az értékeket, vagy mindet egyszerre veszed le egy százalékos csúszka segítségével, vagy csak az utolsó két értéket állítod.
    - Mások szerint pedig ugyanazt a frekvencia értéket kell beállítani a GPU-ra, mert ahogy a 7 rész között vált (kisebbről nagyobbra vagy fordítva), így crash keletkezik és ezzel ki lehet küszöbölni.
    - Volt olyan aki azt állította, hogy valamelyik 1 évvel ezelőtti szoftware-t kell felrakni, és nem szabad frissíteni, majd annál kell próbálkozni az előző trükkökkel, de ha valamilyen új játékkal akarsz játszani, hát így jártál.
    - Olyan is volt, aki szerint az adrenalyn software el van átkozva, ezért le kell törölni mindent, ami a software-rel kapcsolatos és amikor újratelepítjük magát a software ne telepítsük fel, csak a driver frissitést, és úgy jó lesz.
    - Végül olyan is volt, aki azt mondta, hogy az egész csak rémhírterjesztés és nincs is ilyen probléma.
    - (innen szedtem az egyedi hűtést is, csak azt már tavalyról ismertem)

    Ezeket kipróbáltam a Cyberpunk 2077-n (1.06):
    - Az energiagazdálkodásossal semmi nem történt ugyanaz, mint volt. Ehhez szokott még párosulni az áramfelvételi korlát állítása is, de úgy sem történt semmi sem
    - Az órajel állítgatással a játékban ugyan a kép nem esett vagy szabdalódott szét, és úgy tűnt, működni is fog a dolog, de sajnos 30 perc környékén jött is a crash a szoftware-re, ami a játék fagyását is eredményezte.
    - Az egyforma frekvenciát Én személy szerint nem ajánlom, nekem újraindította a gépet és visszaállított mindent alapra.
    - Úgy voltam vele, hogy nem fogom letörölni és valami régi verziót felrakni. Azt még elhiszem, hogy az egyik nem jó, de nehogy már az új verziók mind rosszak. Ahogy a hozzászólásokat olvasgattam amúgy ez sem megoldás.
    - Sajnos nekem szükségem van a software-re. Persze a hozzászólásokban itt is kiderült, hogy ettől még nem fog működni.

    További próbálkozások saját ötletekkel:
    - Az AMD fórumja: több ezzel kapcsolatos téma és kérdés is van, továbbá ezek az előbbi ötletek is le vannak írva. Én is kérdeztem, hogy mitől lehet, de nem kaptam választ, csak like-olták a panaszkodásaimat. A kedvenc topic-m: amióta RX590-m van azóta crash-elnek a játékok című topic.
    - Benchmark-okat is néztem, nem mutatott semmi problémát.
    - Próbáltam naplózni, mert az AMD szoftware-ben van erre lehetőség. Ha viszont crash-el a szoftware, akkor a naplózási adatok is elvesznek.
    - Az AMD szoftware-n belül van egy stressz teszt. Azt is próbáltam, nem hozott eredményt.
    - Melegedés: Gondoltam hátha nem is a videókártya miatt van, hanem valami más mondjuk a proci vagy az ssd túlmelegszik. Ezt a CPUID progival nézegettem, de nem véltem felfedezni semmit sem, ami kiugróérték lenne.
    - Integrált videókártya: Gondoltam arra is, hogy az előző procimban volt integrált GPU a procival és jó volt. Most, hogy nincs benne (I5 9400F) probléma van a videókarival. Ennek próbáltam utánanézni, de nem nagyon találtam hasznos infót, csak annyit, ha van videókártyád nem baj, hogy nincs a prociban integrált.
    - A Sapphire videókártyának van egy szoftware-e a TRIXX (ez hasonló, mint a GPU tweak vagy az Afterburner). Ezt még tavaly raktam fel, ugyanúgy crashek voltak bár nem futtatam a háttérben a progit. Majd egy évvel később frissítettem a TRIXX driverét. A frissítés után crashelt a videókártya szoftware-e. Ehhez hasonló volt, amikor felraktam a Cyberlink 20-s PowerDVD-t, ekkor a program első indításánál kaptam videókártya szoftware crash-t. Próbáltam úgy is, hogy a TRIXX futott a háttérben játékok esetén, de ugyanúgy crash volt. A részletes hardware monitor menüben pedig semmi szokatlan nincs, egyszerűen ahogy a crash van a GPU Load és a Memory Controller Load százalékos értékek leesnek kb. 0-ra.
    - Gondoltam kipróbálom a RivaTuner-t is, de fórumokon, ahol elvileg nálam hozzábbértőek vannak/voltak, arra jutottam, ha van G- vagy Freesync-s monitorod, akkor nem kell RivaTuner.
    - Vettem egy jobb monitort hátha.

    Az új monitor és játéktesztek:
    A monitor egy LG UltraGear 24GN600B FHD-s 144hz-s Freesync támogatással. A régi monitoromhoz egy HDMI-DVI csatlakozó kábel volt, most ehhez egy displayport kábelt kaptam (a kábel típusa és a portok megfelelőek)
    A Cyberpunk 2077, Rage 2 és DLC-i, Quake Champions, és Serious Sam 4 játékok esetében ezzel a monitorral (freesync on, illetve extented sync használatával) többnyire megszűntek a képszétesési, szabdalódási, villódzási problémák, és nyilván fluidosabb képet is kaptam.
    A játékoknál a következők történtek simán vagy egyedi hűtéssel, fps korlátok nélkül és természetesen Vsync off:
    - Rage 2 és DLC-i: Első indításnál az új monitorral, nem esett szét a kép, de a játék crashel-t ugyanúgy. Ekkor egyedi hűtéssel is megpróbáltam és nem crahel-t ki a játék. Néha, pár óra után ronda színű villódzó textúrák, illetve pixeles tárgyak jelentek meg, aminek a következménye crash. (ilyen volt a serious sam eseténben is a régi monitoron, csak az intenzívebb volt, és 15-30 perc után jelentkezett). Majd néhány órányi nem összefüggő játékidő után, már nem segített a hűtés sem és 5-10 percenként crash-t kaptam széteső grafival.
    Eztúan észrevettem a játék beállításánál a képfrissítési ráta (refresh rate) a játékban 60-n volt, ezt 144-re állítva tökéletesen működött a játék, és nem crash-elt vagy esett szét a kép többé, még hűtést sem kell alkalmazni.
    - Cyberpunk 2077 (1.12): Először simán crashelt, de egyedi hűtéssel már NEM crashel-t a game a szokásos idő után, még bő 1 óra után sem, de ekkor már a kép egy kicsit "holografikusan villódzott", ahogyan a lenti kép is mutatja, de ezt a taljara értsétek, ami felett néhány cm-rel jelenik meg egy a képen látható jelenség

    - Quake Champions: azért néha egy-két villanás előfordul, de a monitorváltás után kb. 1 hónapig nem crashelt, azután a szokásos ritka crash következett (kb 1-2 havonta 1 crash). A windows és steam frissítések után további crashek lettek, volt hogy 2 is volt egymás után. Ettől függetlenül már Ultra beállításokkal játszom, amióta az új monitor van. Itt továbbá érdekes, hogy egy-egy meccs alatt a videókari 70°C-ig melegszik fel majd, ha vége és a menüben vagyok újra, akkor visszahűl 60°C-ra. (Ezt csak azért írtam le, mert más játéknál lesz, hogy már a menüben is 70°C, vagy éppen, hogy a játékban sem fog felmenni a hőfok 70°C-re)
    - Serious Sam 4: Először crashelt ugyanúgy, mint eddig, de egyedi hűtéssel több mint 1 órát játszottam vele high beállításon, nem crashelt, de a textúrák a gyorsabb fordulás esetén 40-50 perc után néhány helyen pacásan jelentek meg, és utólagosan lettek részletgazdagok.

    További játékok az új monitorral:
    - Bright Memory "demo" :F : ez egy elég rövid játék, de így is sikerült neki crashelnie, bár igaz egy kicsit feljebb vettem a grafit, fxaa high-ra (a normálról) és az aniozotropikus szűrést 4x-ről 8x-re (a 16x-t is vinnie kellene). Így az FPS 70-80 körül volt. A játék két harc után fagyott és crashelt, előtte hírtelen forduláskor pixeles volt néhány helyen a textúra. Ekkor egyből már egyedi hűtést állítottam és visszarakatam 4x-re kb 80 fps lett. Így már nem volt textúraprobléma sem crash (bár lehet hűtés nélkül is működött volna), és végig lehetett játszani ezt a rövid játékot.
    - Prey Mooncrash: a játék medium grafin indult, majd feljebb vettem very high-ra. Így kb. 35 fps-m lett. Egyszersem volt crash, vagy szétesett grafika, tökéletesen működött a játék, egyedi hűtés sem kellett. A hőfok nem ment 65°C fölé.
    - Little Nightmare és dlc-i: elindításkor minden ultrán volt, így nem állítottam semmit sem. Kb. 140 fps-m volt. Egyszersem volt crash, vagy szétesett grafika, tökéletesen működött a játék. Azért érdekes volt, hogy a videókari stabil 70-75°C-n működött (akkor elvileg a magasabb hőfok (70°C) sem probléma? De akkor más játéknál mégis miért kell/kellett használni a hűtést, miért működtek úgy azok?).
    - Little Nightmare 2: a játék high grafin indult. Először nem állítottam semmit sem a grafin, így kb 140 fps-m volt. A kártya ugyanúgy 70-75 °C volt. Nem volt crash bár igaz 1-1,5 óránál többet nem játszottam vele. Ezután átállítottam a grafit ultrára, így kb. 120 fps-m lett. Ekkor a kártya hőfoka akár 80 °C-ra is felment, így sem volt crash, nem alkalmaztam hűtést.
    - Chernobylite: a játék alapból ultra grafin indult. Nem állítottam rajta semmit sem csak a blur-t off-ra és a fps korlátot 144-re a 60-ról. A tesztelőjében teszteltem, hogy hány FPS-m van. Azt írta, hogy kb. 60. A játékban az elején kemény fps drop-ok voltak (10-15 fps), de a prológ után ment rendesen kb. 40-90 fps között. A videókari itt is stabil 70-75°C-n működött. Amikor 2-2,5 órát egyhuzamban játszottam vele, akkor crasht kaptam a driverre. Ezután pedig már 1 óra után is. Ekkor állítottam is a hűtést, úgy már nem crashelt ki játék a teljes végigjátszás alatt. Érdekességképpen ennél a videókari frissitésnél a következőt olvastam, "Known Issus: Driver timeouts may be experienced while playing a game some AMD Graphics products such as Radeon™ RX 500 Series Graphics", Tehát elvileg tudnak róla DE...
    - The Ascent: a játék alapból ultrán indult, de DX11-gyel, így átállítottam a DX12-re, illetve a szokásos blurt off-ra. A játékban 50-60 fps volt, de ha a városban vagyok akkor előfordult, hogy csak 40 fps volt. A videókártya crash 1 óra után jött is, közben a kártya végig 80°C-n ment. Ezután egyedi hűtést alkalmaztam. A hűtéssel nem crashelt, de folyamatos 2 óra játék után az apróbb szemét tárgyak villogni kezdtek és a grafikájuk is kezdett szétesni. Próbáltam DX11-gyel is, csak néhány plusz fps-t kaptam, de ugyanaz a végeredmény lett.
    Itt próbáltam ki először a TRIXX boost-t, ami kisebb felbontású képet tesz ki FHD-re, mondjunk 80%-kal kisebbet. Ezzel tehermentesítve a videókártyát. Ekkor azért érdemes még bekapcsolni a képélesítést, mert ez segíti, hogy a "rontott" kép "szebb" legyen. Nagyon tetszett, hogy a TRIXX és a Radeon software összehangban volt (ahogy az egyiket állítottam a másikban is megjelent). Sajnos ekkor is jött a crash kb. 10 perc alatt miközben ugyanúgy 80°C-ra felmentt a hőfok (azt akartam elérni, mint más játéknál, hogy ne kelljen hűteni).
    A patch után a játék már ugyanilyen beállítások mellett 70-75 °C volt, és nem crashelt, bár akkor csak 30-45 percet játszottam vele.
    - The Shore: Alapból maxon indult, nem állítottam a grafin. A játék nem crashelt.
    - Succubus: Alapból maxon indult, nem állítottam a grafin. A játék csak 1 alkalommal crashelt a videókártya miatt, akkor is a vége felé. Azután többször is kaptam crast, de az a játék miatt volt (vagyis a videókártya software-re nem írt ki semmit).
    - Doom Ancient Gods: Alapból High-n idult, csak a blur-t kapcsoltam ki. 120-140 fps volt a játék közben. A játék 10-15 perc után fagyott majd a videókártya crash-t kapott közben 75°C volt a kártya. Ezután hűtéssel már ment is, az Ancient Gods part 2 utolsó pályáig, majd ott DUPLA crash volt. Először a játék, majd a program az asztalon mégegyszer. A bossfight közben 3x fagyás volt 5 perc alatt. Először a játékban, majd a játék újraindításának pillanatában (még mielőtt bejött volna), azután ismét a játékban.
    Érdekes Doom Eternalban soha nem fagyott le, lépett ki, illetve hűteni sem kellett.

    További ötletelés és keresgélés:
    - A HWinfo-t javasolták a részletesebb hőfok figyelésekre és tényleg jobb. Később erre tértem át, de így sem derült ki semmi sem, csak annyi, hogy a videókari melegszik, de van, hogy nem és úgy is crash van. (Ezt az AMD software és a CPUID is megmondta)
    - További javaslat volt, hogy frissíteni kell a monitor frimware-jét (bár új monitornál). Megtettem, ugyanúgy crashek voltak.
    - Volt, aki táphibára gyanakodott. Nálam, akkor az ÖSSZES játéknál kellene csinálnia, nem csak azoknál.
    - Olyan is volt, aki újrapasztáztatta a videókártyát, mert úgy gondolata ettől lesz jobb a kártya, de nem. Így ezt Én nem csináltam.
    - Volt olyan javaslat is, hogy bios frissités kell, meg újra kell rakni a windows-t (utóbbi nagyon 2000-s évek, bár tényleg van, hogy működik). Amikor megvettem a gépet 1-2 hónap után meg is jelent az első probléma a Destiny 2-ben, mivel a hűtéssel megoldódott a probléma, illetve szinte csak azzal játszottam, így nem foglalkoztam vele. Ha ki is próbáltam mást, akkor az nem crashelt vagy ha igen, csak betudtam annak a játéknak a hibájának. Lényegében akkor "friss" volt a gép, elvileg minden aktuális volt rajta. A másik 5-6 évig volt a régi gépem, annál sem csináltam soha újratelepítést, sem bios frissitést, újrapasztázást sem, és még a windows 7-t sem frissítettem soha, még is működött, csak a csere előtt már az új játékok nem futottak rajta rendesen magas grafival többnyire a kevés (2 gb) VRAM miatt.

    Konkúlzió:
    Ennyi idő alatt sem értem mitől, és miért működik vagy nem működik ez a vidókártya. A videókártyák aktuális árait néztem a neten, és óriási meglepetés ért, hogy egy RX 580 2021.04-re 260.000 ft-ba kerül, ÉN meg annó 90.000-t is soknak tartottam az RX590-ért, és decemberre meg 320.000 ft egy 580-s :( . Ezt a kártyát 2k gamingnek állították be az AMD oldalán, biztosan a 8gb vram miatt, de mindenki tudja, hogy arra nem való, max csak low grafin. Ha 2k-ban akarsz játszani ultrán, inkább vegyél egy drágább kártyát. Külföldi fórumokon olvasva a fent említett crashek a leggyakrabban az RX 400-500-s szériáknál van, de még a vega kártyáknál és az 5000-s szériáknál is előfordul ez a jelenség. Ettől függetlenül szerintem a játékcrashek EGY RÉSZE, aminél a videókártya is crashel, csak játékoptimalizálatlanságból adódik. A másik része (a nagyobbik) pedig ténylegesen a kártya miatt van.
    A kártya úgy tűnik nem bírja a "HOSSZAN" tartó (ez bizonyos játékoknál több mint 1 óra még más esetén csak 20-30 perc) "NAGY" (FHD ultra/very high beállítású) megterhelést, és szerintem a DX12-vel is van baja. Pedig emiatt vettem, hogy FHD ultrán tudjak játszani. Az is igaznak bizonyult, hogy ha 70 vagy magasabb °C-n működik ilyen beállítások és időtartam mellett akkor gyakoriak lesznek a crash-k. Ezért erőteljesebb hűtés szükségessé válhat, de van kivétel. Ha hűtjük a crash előjöveltele később lesz várható (1 óra helyett 2 óra után) vagy nem is fog jelentkezni. Ha nincs freesync-s monitorod, illetve nem displayport-n vagy hdmi-n küldöd át a jelet, akkor grafikai hibáid IS gyakran lehetnek. Szóval érdemes egy ilyen monitort beszerezni és így elvileg nem lesz grafikai hiba a játékban. Ha nem akkor meg Vsync on vagy korlátolt fps szükséges (lásd a tavalyi game-ket).Az is nagyjából igaz, hogy a 2019-18 évi és az előtti játékok esetén ritkábban vagy szinte nem is crashel, illetve hűteni sem kell, de csak az új monitorral (lásd: Prey Mooncrash, Rage 2 ellenpéldában Destiny 2 (csak hűtéssel), vagy Metro Exodus bár tesszaláció nélkül ez utóbbi jó). A 2020-21-s játékoknál szinte majdnem mindegyiknél melegszik és/vagy crashel.
    További érdekességek:
    - a játékokból való kilépés után az AMD szoftware, a CPUID és a HWinfo is szinte rögtön azt mutatja, hogy a magas hőfokról 1-2 perc alatt hűtés nélkül visszahűl a kártya 70 °C-ról 35 °C körülire.
    - Volt amikor egy programba (cyberlink powerdvd) vagy csak simán egy film vagy kép megnyitásánál is crashelhet minden ok nélkül. Olyan is volt, hogy a telefonomról akartam képet átrakni a gépre és crashelt egyet a videókari software. Ezek persze annyira ritkák, hogy évente 1-2 van belőlük.
    - Később figyeltem meg ugyan, de a szoftware-el együtt többször crashel az egerem (Roccat KoneXTD) szoftware-e is. Ezt is frissítettem hátha, de nem lett változás.

    Végső megjegyzés:
    A játéktesztek persze nem teljesértékűek, mert egy aktuális videókártya drivernél és windows frissítésnél vannak tesztelve általában a játék megjelenésekor, a hónapok előrehaladásával újabb videókártya driverek jönnek, és a játékhoz is patchek, a windowshoz frissítés. Addigra lehet már a játékot végig is viszem, így a frissebb verziónál már nem tesztelem le. Persze a fent felsorolt játékok közül van pár, ami "régebbi", vagyis patchelt és van új driver meg windows frissítés is, mégis volt vele probléma, még a frissebb verzióval is. A tesztek még azért sem tökéletesek, mert nincs összehasnolítási alap, mondjuk egy ugyanilyen videókártya, vagy valami hasonló, amivel össze lehetne vetni. Ennek oka pedig a túl drága videókártyák és az, hogy ennyire már nem akarok foglalkozni ezzel. Legszívesebben lecserélném, de ilyen árak mellett mire?... és az is nyilvánvaló, hogy ettől jóval jobb teljesítményűt vennék.

    KÖSZÖNÖM, HA VÉGIGOLVASTAD :R :R :R
    BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!!!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák