Új hozzászólás Aktív témák

  • GalaHU

    őstag

    Akkor vissza a fórum közszolgálati ágára, többen kérdeztetek a Leoxz XGT Ultimate-ről, íme az első heti tapasztalatok:

    Direkt öszehasonlítást jelenleg csak a Simagic GT Neo-val tudok tenni, ami bár tudásában kevesebb, de kéznél van. Így alakulnak a méretek:

    A kép annyiból csalóka, hogy a Neo már megkapta a nálam lassan már szokásosnak számító bőrborítást, ezért kicsit vastagabb (örök hála Kozmy-nak a szerelésért!) de ezzel együtt is picit nagyobb az átmérő. A markolat fogása viszont szemmel láthatóan húsosabb, az alsó képen látható púptól a Neo-nak sokkal biztosabb a fogása. A XGT se rossz, de a markánsabb tenyérrel bíró fahrer-eknek keskenyebb fogással kell számolni.

    Hál'Istennek a XGT nagyon jól szerelhető, látszik, hogy erre is hangsúlyt helyeztek a fiatal kínai mérnökök:


    A markolatokat egy pofonegyszerű rendszer alapján 3 csavar tartja, ebből adódóan könnyű dolga lesz az autókárpitosnak, illetve előrevetíti hogy a 3rd party cégek előállhatnak a jövőben a saját markolati megoldásukkal.

    A PC-vel történő összeköttetést vezeték nélkül oldottam meg, a hozzáadott dongle elhelyezésében sokat segít a beépített jelerősség-mérő alkalmazás. Ez egy menü a kormány saját szoftverében, és az antenna mozdításának hatása rögtön követhető. Az ideális, legerősebb jelszint akkor van, ha közvetlenül a Base felé rakja az ember az antennát, de ezt azért kevesen tudják megtenni, és nem is különösebben esztétikus. Nálam a TR120 cockpitre lett felfogatva, a monitortartó állvány függőleges karjára, de a monitor mögött! Itt is szinte mindig zöld a jelszint (a kormány forgatásával minimálisan változik) de sem lagot, sem fagyást nem okozott eddig.

    Kérdés volt még az áramellátás, meg a hozzá kapott USB kábel értelme. Nálam a kormány áramellátását a Simagic bázis tűs csatlakozójáról kapja, de itt elég korlátozott a teljesítmény. Az user manual szerint érdemes levenni a gombok fényerejét a biztonságos működéshez, és az LCD-t is. Nálam egyébként is 30% körüli a fényerő, úgyhogy ez sem okozott gondot. A kormány adatkapcsolat valósul meg az antennán keresztül, tehát működik full wireless is.

    Ha valaki az USB-vel köti össze akkor mind az áramellátás mind a kommunikáció azon a madzagon lesz, garantáltan nulla lag-al, cserébe nézi a kábelt. Ez egyéni döntés kérdése...

    Persze a lényeg úgyis a Simhub, itt szokás szerint mindent is lehet állítani. Kell hozzá egy plugin, ami felkészíti a Simhub-ot ennek a konkrét eszköznek a kezelésére (a honlapról letölthető) és utána megjelenik az eszközök között. Nos, aki nem akar 30 percig debuggolni mint én, az már rögtön az elején a jobb oldali menübe kattint és külön kézzel bekapcsolja az eszközt, különben nézheti a tizedik boot után is a disconnected feliratot... :) Szívesen!

    Érkezeik a driverrel egy tök jó gyári beállítás a fordulatszámmérőhöz, és egy elfogadható színskála a gombokhoz.

    Azok a játékok amivel próbáltam (AC, ACC, AMS2, LMU, RRE) hiba nélkül rögtön felismerték és kezelték. Annyi gomb és tekerentyű van rajta, hogy GT autókkal már nem is tudsz mit rátenni, de formulát is bőven kiszolgál.

    A kuplung fogáspontja természetesen állítható és jól érezhető, a váltásérzet nekem nagyon bejön (sokkal inkább "vas" jellege van mint a Neo-nak) és a család szerint nem hangosabb.

    A Simagic-nak házon belül van hasonló megoldása, de az a számok alapján kisebb átmérőjű, kevesebb gomb van rajta, és bár natívan kezeli a Simagic keretszoftver, jóval drágább... De az igazi wasist a Fanatec tulajok kapják, mert QR-el felrakva megmarad a Fana FFB és ugyanígy működik a kormány. Tudomásom szerint ez az egyetlen ilyen szintű megoldás arra a platformra.

    Úgyhogy egy hét után elégedett vagyok, ha be lesz bőrözve és kissé vaskosabb lesz a fogása akkor szerintem megmarad a flottában!

    [ Szerkesztve ]

    Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

Új hozzászólás Aktív témák