Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fagy53

    nagyúr

    válasz zodo #5129 üzenetére

    Két alapeset van az FFB kormányoknál: 1, FFB=ki és középrehúzás be.
    2, FFB=be és ilyenkor automatikusan nem lesz középrehúzás. :D
    Az FFB bekapcsolás két előnnyel bír, egyrészt lehetővé válik az útról érkező jelzések feldolgozása, ezek az effektek. Ilyen a rázókő, murva, gödör, motorrezgés és sok egyéb ezekhez hasonló elem, vagy pl egy ütközés ereje. Mindezeket a kormány rezgés formájában közvetíti hozzánk.
    A másik előny és ez az igazi lényeg, az erővisszacsatolás/FFB/ ami nemcsak egy ellenállást jelent, azt a középrehúzás is tudja, hanem segít a vezetésben. Ismeri az utat és ha önállóan nem is tud végigmenni rajta, de segít a kanyarokban úgy hogy csökkenti az ellenerőt, viszont megnöveli ha el akarod hagyni a nyomvonalat.
    A probléma vele az, hogy állandóan érzed a jelenlétét, olyan mintha ketten kormányoznátok és a sok segítség mellett sokszor akadályoz is. Váratlan megcsúszásnál és gyors ellenkormányzásnál mindig bajok vannak vele, de tapasztalatom szerint a használata csökkentheti a köridőt. Ezen okok miatt oszlanak meg a vélemények, sokan túlmisztifikálják a hatását, mások meg be sem kapcsolják, az igazság most is középen van. :D
    A logitech kormányoknál inverz módot kell állítani, erről könnyen meggyőződhetsz: normál beállításnál olyan mintha egy bakhátas úton mennél ahol könnyű a letérés, de nehéz a visszakapaszkodás, ez a rossz beállítás. Inverz módban olyan mintha a bobpályán mennél, elhagyni nehéz, keményedik a kormány, viszont a nyomvonalon maradni könnyű.
    Azt hiszem elég szemléletes és érthető.

Új hozzászólás Aktív témák