- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- LG LCD és LED TV-k
- Monitor hiba topik
- Milyen RAM-ot vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen házat vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Nekem is hasonló a problémám, mint diegho-nak, de csak 44-es a lábam. Éppenúgy én is körüljártam a témát, de mivel 9 éve használok kormányt én egy kicsit más oldalról közelíteném meg a kormányvásárlás problémáját. Szeretnék egy masszív, precíz, csendes kormányt, no force feedback és no vibration. Ezek az ifjúságnak és arcade tipusú játékokat kedvelőknek készültek és elég messze állnak a valóságtól, bár tudom ezeket a szolgáltatásokat ki lehet kapcsolni, most is így van, de az ezekhez szükséges fogaskerék hangot és driverbizonytalanságot, azt nem.
Van-e olyan márka és olyan tipus, amely a fenti feltételeknek megfelel? -
fagy53
nagyúr
Kösz a választ, igen éppen azon vagyok, hogy kiszedjem a fogaskereket, csak az a gond, hogy elég szép radiális játéka van a kormánytengelynek és nem hinném, hogy a csapágyazást meg tudom oldani.
Kiszolgált darab már ez a SpeedLink SL 6696, ezért tervezem a leváltását. A DFGT-ről jókat írnak a fórumok, csak nekem drága. Meghallgattam és semmivel sem halkabb, mint a jelenlegi. Egy gyors S kanyarnál tisztességes zaja van, amit a családtagok késő este nem díjjaznak. -
fagy53
nagyúr
Ez sem sokat pihent!
A foghúzással meg az a baj, hogy a dolog csak úgy működik, ha megoldom a visszatérítő nyomatékot valamivel, rugó, gumikötél...neilszab: remek kis írás, tanulságos! 12K-ért a MOMO nagyon barátságos, a pedálérzékelő potik elmozdulása nem probléma, de a középhelyzet változása idővel, már nyugtalanítóbb. Remélem az ok hasonló mint a pedáloknál! Zaja meg sajnos ennek is jelentős! A Saitek meg vagy ízléstelen, vagy kevés gombot tartalmaz, így kiesik a látókörömből. A Formula EX fogaskerék hang miatt esik ki...
Holnap mégegyszer végigmustrálom őket egy áruház polcain és ha addig nem kapok egy jó ajánlatot, belevágok egy MOMO-ba, 20k fölé most semmiképpen nem tudok menni.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Szerintem a MOMO-t vegyed, a 270°-os elfordulási szög valamivel kedvezőbb a 200°-osnál. A váltóbotot is használhatod valamire, ha nem sebességet váltasz vele, akkor pl kéziféknek vagy nézetváltónak is beállíthatod. A hibái meg nem rögtön, hanem az általad használt intenzítással, akár évek múlva jönnek elő. A játékokhoz amiket írtál, megfelel a MOMO, bár az NFS SHIFT nem kezeli az FFB-t rendesen, a DiRT 1 és a GRiD nem problémás ebből a szempontból. Az ennél drágább, profibb kormányok a szimulátoros játékokhoz passzolnak jobban, a DiRT 2 és az NFS pedig nem ehhez a réteghez tartozik. A SHIFT és még a DiRT 1 is közelít hozzá, de mint a SHIFT példáján is látni, nem érik el a szimulációs szintet.
Szerintem a legjobb vétel most, és itt az anyagiakra is gondolok, a GrandTurismo vétele, de több mint kétszerannyiba kerül, mint a MOMO és a játékaidban nem kétszer olyan jó! -
fagy53
nagyúr
válasz sebgutkopf #4320 üzenetére
Ha 40-es lépcsőt használsz, akkor kb 100 hsz-t kell írnod, hogy elérj napjainkig!
-
fagy53
nagyúr
Én megfogdostam az egyik multi polcain a MOMO-t és a Saitek-et , mindkettőnek érezhető radiális kottya volt és ezt egyiknél sem díjjazom, a Saitek a kevés gombja mellett a jóval magasabb és emiatt erősebbnek tűnő fogaskerékhangjával szerzett több mínuszt nálam. A Logitech kormányok mellett talán az szól, hogy a játékok erőteljesen támogatják, előre megírt profilokkal.
-
fagy53
nagyúr
válasz djszaki1987 #4778 üzenetére
Manualod van? Ez talán segít, tud magyarul is.
-
fagy53
nagyúr
válasz djszaki1987 #4785 üzenetére
Mivel drivered nincs, így az FFB-vel nem sok mindent tudsz kezdeni. Ezek a rángatások megszűnnek, ha a win-ben a játékvezérlőknél mint USB eszközt beállítod. Nem lesz FFB sem vibráció, kemény lesz a kormány erős visszatérítő nyomatékkal, de lehet használni.
Régebben volt egy hasonló Mantám, hiába volt meg a telepítője soha nem működött rendesen, végül driver nélkül használtam addig amíg nem vettem hasonló árban egy normálisabbat. Most megint vadászok valamire, ami csendes és precíz és 30k alatt van, nem kell FFB sem vibráció, de a visszatérítő nyomatékot lehessen állítani. -
fagy53
nagyúr
válasz djszaki1987 #4788 üzenetére
A beállítást, mint kalibrációt értettem, nekem anno az XP-n ezt is kellett csinálni. Persze lehet azóta már ezt alapból tudja a kormányod, mégis csak későbbi fejlesztés!
Én mint írtam végül vettem egy másikat, mert nem tudtam megszokni, nehéz volt a kormányzás, romlottak a köridőim és nehéz helyzetben letéptem az asztalról. -
fagy53
nagyúr
válasz KakaosCsirke #4809 üzenetére
Nem olyan nagy, csak a háromszorosa! Holnap megyek megvenni a DFGT-t, na kíváncsi leszek rá, már csak a zaj miatt is, meg a gázpedál felbontása érdekel.
A versenyzés nagyon jó lecke a valós vezetéshez, ezt én is igazolom, de van egy kitűnő szimulátor progi, igaz kamionos, de ez nem von le, hanem hozzáad az értékéhez.
German Truck Simulator van leszedhető demója. Annyira unalmas és változatos mint az életben, nagy szükség van a finom kormánymozdulatokra és a precíz pedál kezelésre. A vezetési hibák, figyelmetlenségek pontosan olyan következményekkel járnak mint az életben.
Ráadásul azóta más szemmel nézek az utakon a kamionokra!
Mindezt azért írtam le, mert valami hasonló iránt érdeklődtél korábban.neilszab: kösz az infót a DFGT áráról
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz XP NINJA #4829 üzenetére
Az a jó! A gyártók mindent megtesznek egy igazi kormánynál, hogy ne rezegjen, akkor itt miért kell rezegnie? Legyen precíz és közvetlen és én uraljam az autót a segítségével, ne pedig ő cselekedjem helyettem.
FFB-t ki és a visszatérítő nyomatékot hasonlóra beállítani mint a valóságban, ez kb 40%, ez húzza középre a kormányt. Akkor jó, ha a középállás környezetében gyenge, de a szélső állások felé fokozatosan erősödik, mint a életben. -
fagy53
nagyúr
Én szeretném úgy használni a kormányt, mint a valóságban, márpedig az FFB messze van a valóságtól! Szeret önálló életet élni az autó, látja az utat könnyít a kormányerőn ha azt kell és nehezít amikor arra van szükség. Na ebből én nem kérek!
Két autót vezetek, az egyik szervós a másik nem és egyik sem ismeri az utat, semmilyen olyan segítséget nem adnak, mint a virtuális autó.
Megnéztem az LFS-ben ezt a dolgot és bizony segít, tehát ott is kikapcsolom az FFB-t. Még felrakom az STCC-t, de ott sincs sok reményem.
A visszatérítő nyomaték meg nem vicc, legfeljebb nem működik úgy mint a valóságban, de kikapcsolt FFB-nél szükség van rá. Akkor működne igazán jól, ha paraméterként bekerülne a sebesség, a futómű geometria és az útburkolat súrlódási együtthatója ill dőlési szögei.
Ha ez kerülne a szoftverbe az FFB és a vibráció helyett, realisztikusabb lenne az irányítás. -
fagy53
nagyúr
OK. Az STCC után visszatérek a problémára, ha lesz .
-
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #4839 üzenetére
Nem bizony! Ma éppen a GT Legends demójával kíséreteztem és az LFS-szel. Nekem más értékek jönnek be mint az írásodban és más a végkövetkeztetésem a dologról, de be lehet állítani, hogy működjön és ez a lényeg.
Érdemes tesztelni a beállítást, és eldönteni, hogy mennyire realisztikus: hosszú egyenesben finoman kibillenteni az autót valamelyik irányba és elengedni a kormányt. Jó beállítás esetén visszatér az eredeti haladási irányba és ott is marad. A valóságban is ez történik, nem bakhátas úton persze és szélcsendben.
Túlzott FFB beállításnál egyre nagyobb amplitúdóval kileng az autó, a kormány oda-vissza egyre nagyobb szögben forog, végül falnak megy vagy elhagyja az utat az autó......
Addig kell csökkenteni az FFB-t míg ez az önállósítás megszűnik. Ki kell próbálni!
A középrehúzás nem hülyeség, a driverben nyugodtan be lehet állítani 60-70%-ot, tudniillik ha működik az FFB akkor a driver leírás szerint és így is van értelme, a középrehúzás nem oszt-nem szoroz, mintha ott sem lenne. Ha olyan játékot használunk ahol pocsék az FFB és kikapcsoljuk, akkor érvényesül a középrehúzás, legfeljebb nem érezzük a kormányon a rázóköveket -
fagy53
nagyúr
válasz Unbaised-Ben #4842 üzenetére
A DFGT reverse módban működik helyesen. Az FFB ha eltérsz az egyenesvonalú haladási iránytól, fordulsz, bekeményít és igyekszik visszatéríteni. Ha nem a reverse módot jelölöd meg akkor fordítva működik, könnyű lesz a kanyarodás és nehéz visszakormányozni egyenesbe.
Az első eset olyan mintha egy homorú, vályús úton mennél, a másik esetben domború, bakhátas úton. A GT Legends demójában remekül ki tudod próbálni! -
fagy53
nagyúr
Ha Logitech kormányod van és kipróbálod ezt fogod tapasztalni, amit írtam. Az is igaz, hogy bekapcsolt FFB-nél a középrehúzás mindegy hová van állítva a driverben, mert az FFB felülbírálja.
A SHIFT, DiRT és társainál meg baromság bekapcsolni az FFB-t, ezért a középrehúzásra ilyenkor szükség van, mert hülye érzés túl könnyű kormánnyal a szerpentineken szaladgálni![ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Elfelejtettem egy nem teljesen idevágó dolgot megkérdezni, több szem többet lát alapon, jelent-e meg a Richard Burns Rally óta egy korszerűbb, de hasonlóan raliszerű játék, itt nem a DiRT arcade típusúakra gondolok. Kizárólag az európai fejlesztés jöhet szóba, más eleve elvetve. Ha valaki tud egy ilyenről, akkor a játék címét nagyon megköszönném.
-
-
fagy53
nagyúr
Szétkaptam a néhány napos DFGT-t, ami nem egy Fanatec, de megnyugtató a belseje. Fémcsapágyas, egyszerű belső kialakítás, az összeszerelés minősége jó, stabilnak tűnik. Sajnos homlokfogazású fogaskerekek vannak benne, ami pl a zajért és a tipikusan fogaskerekes forgatási élményért felelős. Azért szedtem szét, mert kíváncsi voltam, hogy a gondos kínai kezek megkenték-e rendesen a megzsírozni valókat és rendben volt minden, bár a fogaskerekeket még utánzsíroztam. Összességében elégedett vagyok a látottakkal és ajánlani tudom mindenkinek!
A Fanatec biztosan jobb, igényesebb, de szerintem a használat során nem ér annyival többet, mint amennyivel többe kerül. Tudom, hogy a kormány sokat számít a játékokban, de hatszor nem lesz valaki jobb és gyorsabb ettől a kormánytól, kell ahhoz más is...[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz drachos #4880 üzenetére
Igen, telefonáltam és azt mondták van rendesen nem is kell megrendelni, ehhez képest másnap elég lassan sikerült kihozni egyet hátulról, de meglett!
schawo: az előző kormányom varrott bőrbevonatos volt és bár az átmérője kisebb volt, de a fogása kényelmesebb, ezért elhiszem a Fanatec minőségét.
Én nem pont a DFGT-re vágytam, de ennyiért azonnal lecsaptam rá és azóta is ragyogó vételnek tartom, remélem pár évet ezzel is kihúzok... -
fagy53
nagyúr
Igen, szerencsére nem potival mérik analóg módon a szögelfordulást, hanem valójában egy opto kapuzás folyik és impulzusok számolása révén méri a rendszer a tényleges szögelfordulást. Lassú mozgásnál nincs baj ahogy olvasom, csak hirtelen mozdulatnál, jelentősebb szöggyorsulásnál hal meg a dolog. Ilyen akkor szokott előfordulni ha az optokapu jelei kicsik és az őket fogadó elektronika téveszt. A ritkábban érkező impulzusokat még éppen meg tudja számolni, de a nagyobb frekvenciánál, ilyen a hirtelen kormány rántás, padlót fog.
Elképzelhető és ez a legegyszerűbb eset, hogy elkoszolódott az érzékelő adó vagy vevő oldala Nem tudom a Momo-ban milyen optokapu van, ha reflexiós akkor egy helyen van egymás mellett két optikai lencse. Tisztítás kérdése az egész, de lehet, hogy a levegő befúvás nem segít így ki kell szedni és mechanikusan megtisztítani.
Ennyit lehet házilag elvégezni, ha már megcsináltad nem szóltam, a többi dolog az elektronika buherálása, de ez némi szakértelmet, felkészültséget feltételez. -
fagy53
nagyúr
válasz KakaosCsirke #4906 üzenetére
Az, hogy középen lötyög az egy fogalom...ha könnyű egy sávban középen, de az autó követi a kormánymozgást, akkor nincsen baj, a valóság is hasonló!
Én megnéztem a DiRT2-ben is, nekem működik rendesen, de ez is sok időmbe került. Én is ajánlom az LFS Alpha S2 z demót, vagy a GT Legends demót, mert ezeknél érzed igazán a hasznát ennek a technikának. Teljesen igaz, hogy a beállítások több órába kerülnek, különben félmunkát végzel. -
fagy53
nagyúr
válasz KakaosCsirke #4913 üzenetére
Csináld végig a demo leckéket, meglátod menni fog!
Én úgy látom, hogy sokan esnek abba a hibába, hogy bikára veszik a FFB-t és így önálló életet fog élni a kezükben a kormány. Próbáld meg már driverben 50%-ra állítani a FFB erősségét, a játékban pl a DiRT2-ben hasonlóképpen közepesre venni ezt. El lehet a beállítással vacakolni, de én a DiRT2-ben is be tudtam állítani a kormányt, pedig korábban már letettem róla. Kapok elég korrekt visszajelzést az útminőségről, ez inkább csak élményindex növelő, és van egy a valóságot jól megközelítő ellenerő. Az autó mozgása sok esetben nem eléggé realisztikus, de erről nem a kormány tehet és nem a beállítás. -
fagy53
nagyúr
válasz XP NINJA #4940 üzenetére
A középre visszahúzás, ha a játékban be van állítva a FFB, akkor nem működik. Ha csak az OS-ben vagy, akkor működik, de nem rezgeti a kormányt! Ki is kapcsolhatod ezt a funkciót, de mindenképpen hibás a kormány, ha a középrehúzás pl 70%-on, rezgeti a kormányt. Nálam alacsonyabb ez az érték, de a fenti értékre állítva sem rezeg, hangtalanul áll...
-
fagy53
nagyúr
Franc tudja számít-e valamit, mert valóban alapból megvan a különbség a két pedál között. Én az autót is csak muszájból vezetem cipőben, alig várom a mezitlábas időszakot!
A virtuális autót mindig cipő és papucs nélkül hajtom, így lehet a legérzékenyebben kezelni a gázt és a féket. Többet jelent a pedálok helyes beállítása, hisz nem kevésbé fontos mint a sokat emlegetett kormányé... Szerencsére a legtöbb alkalmazás lehetővé teszi ezt és élni is kell ezzel a lehetőséggel. -
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #5019 üzenetére
A valóságérzetet már megette a fene, amikor a GT Legendsben a farmotoros Fityó sehogyan sem akar túlkormányzott lenni és olyan alulkormányzottan viselkedik mint a Mini, sőt!
Természetesen semmi rásegítés, annakidején sem volt ilyen, hasonlóakat tapasztaltam az STCC-nél is. Láthatóan a fejlesztőknek nem volt alkalmuk ilyen autókat használni, nekem igen. Eddig a legjobb vezetési élményt, a legvalósághűbb szimulációt az LFS Alpha jelentette a számomra, ez még a hangra is igaz! -
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #5023 üzenetére
Kösz az infókat, ebből egy párat már megcsináltam korábban, kibővítve a hátsó megemelt guminyomással, de nem hozta meg azt amit várna az ember. A hátratolt fék valóban félelmetes tud lenni, de nem sok köze van ahhoz, hogy szeretném néha a gázpedállal kormányozni az autót.
Már régen szórakoztam vele, de a diffizár csökkentését a hátsó stabilizátor növelésével kipróbálom holnap, ahogy írtad.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #5027 üzenetére
Talán eljutok a fürdőkádig is , de egyelőre a két kicsit próbálom, Mini - Fiat Abarth1000 két teljesen eltérő autó, külön világ! Mindez a valóságban van így, mert a játékban csak felületes eltérések vannak, hang, gyorsulás és a Fiat kicsit idegesebb. Az igazán egyedi vezethetőség sajnos elmarad.. Sikerült még tegnap a Mini-t kvázi semlegessé tenni, de a Fiat nem hagyja magát és nem úgy viselkedik, mint egy farnehéz hátsókerék hajtású, kb olyan, mint egy terheletlen Trabant.
Többet vártam a játéktól, a régi kormányom sem volt rossz, de ez a DFGT minden játékban kiváló és reméltem, hogy ez majd segít, hát nem... -
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #5042 üzenetére
Végre egy program, ahol ki tud bontakozni a DFGT! Az rFactor tudja nálam a legéletszerűbben kezelni a kormányt eddig...., minimális az önállósodási törekvése és a legközelebb áll a valósághoz a vezetési élmény. A második az LFS Alpha S2. ő a legrealisztikusabb, de a kormány beállítások elég elnagyoltak, így a tetszik, nem tetszik elv érvényesül. Az STCC és a GTR2 valahogy nem szereti az FFB-t, de nélküle és csak a középrehúzást használva nem rossz egyik játék sem.
Legnagyobb sajnálatomra a GTL több ponton vérzik nálam, pedig ez állna a legközelebb hozzám, nosztalgikus okokból. -
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #5044 üzenetére
Sok időt el lehet szórakozni nemcsak a kormány, de az egész autó beállításával, ez tény.
A fura számomra az, hogy ez az rFactornál rövidebb ideig tartott és simábban ment. Persze tudom ezt soha nem lehet befejezni, mert a jónak tűnő beállításon is van még mit pofozni, akár napokig is.. -
fagy53
nagyúr
Szia!
Itt nézz körül! -
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #5046 üzenetére
Mielőtt átmásoltam volna a dolgokat, tettem egy próbát a GTL-el úgy, hogy win 7 alatt nem XP SP3 hanem SP2 módban indítottam...láss csodát, minha kicserélték volna vezethetőséget! Simán ültek a tanácsaid a beállításoknál, de default is korrektebben viselkedik az autó, jobb köridőket mentem már elsőre is alapon vele.
Nagyon örülök, hogy végre nosztalgiázhatom úgy, hogy sikerélményem is lesz a versenyzésben, egy más világ!szerk: azért a noname autók az rFactorban realisztikusabban vezethetők, de hiányzik az a kis érzés ami névhez kapcsolódik...
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz superecneB #5068 üzenetére
DFGT, a fülekhez képest rosszabb, de annak aki használja könnyen megszokható, F1-hez kell, gondolom. A pedálok szerintem jól eltaláltak, keményebb a fék és jól adagolható mindkettő. Nagyon egyénfüggő, függ a lábmérettől, megszokástól. Nem zajosak és jól tapad az egész egység a padlón vagy szőnyegen.
-
fagy53
nagyúr
válasz superecneB #5071 üzenetére
Elég keményen járnak a DFGT-n a váltógombok, így nem lesz könnyű a barkácsolás! Szerintem is inkább szokni kellene az eredetit, ill az rFactorhoz szerintem jobban illik a botváltó használata. Az F1-et azért írtam, mert a Formula versenyautókhoz meg a botváltó nem megy, legalább is nekem egy hülye érzésem van, ha egy ilyen szivart botváltóval kell dirigálnom.
-
fagy53
nagyúr
Két alapeset van az FFB kormányoknál: 1, FFB=ki és középrehúzás be.
2, FFB=be és ilyenkor automatikusan nem lesz középrehúzás.
Az FFB bekapcsolás két előnnyel bír, egyrészt lehetővé válik az útról érkező jelzések feldolgozása, ezek az effektek. Ilyen a rázókő, murva, gödör, motorrezgés és sok egyéb ezekhez hasonló elem, vagy pl egy ütközés ereje. Mindezeket a kormány rezgés formájában közvetíti hozzánk.
A másik előny és ez az igazi lényeg, az erővisszacsatolás/FFB/ ami nemcsak egy ellenállást jelent, azt a középrehúzás is tudja, hanem segít a vezetésben. Ismeri az utat és ha önállóan nem is tud végigmenni rajta, de segít a kanyarokban úgy hogy csökkenti az ellenerőt, viszont megnöveli ha el akarod hagyni a nyomvonalat.
A probléma vele az, hogy állandóan érzed a jelenlétét, olyan mintha ketten kormányoznátok és a sok segítség mellett sokszor akadályoz is. Váratlan megcsúszásnál és gyors ellenkormányzásnál mindig bajok vannak vele, de tapasztalatom szerint a használata csökkentheti a köridőt. Ezen okok miatt oszlanak meg a vélemények, sokan túlmisztifikálják a hatását, mások meg be sem kapcsolják, az igazság most is középen van.
A logitech kormányoknál inverz módot kell állítani, erről könnyen meggyőződhetsz: normál beállításnál olyan mintha egy bakhátas úton mennél ahol könnyű a letérés, de nehéz a visszakapaszkodás, ez a rossz beállítás. Inverz módban olyan mintha a bobpályán mennél, elhagyni nehéz, keményedik a kormány, viszont a nyomvonalon maradni könnyű.
Azt hiszem elég szemléletes és érthető. -
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #5134 üzenetére
Sajnos nem tudtok meggyőzni! Mivel a saját valós autómon nem tudok úgy menni mint a virtuálison, így az utóbbit használtam úgy mint az utcait. Mindennap vezetek, így hol a gép előtt, hol a valóságban hasonlítom össze őket egy ideje. A valós autó kormánya soha nem viselkedik úgy mint a virtuális! Szervó nélküli kormányról van szó természetesen, mindig biztonságosabb, kezelhetőbb mint a virtuális autó kormánya, hiába van mit fejlődni még a szoftvereknek! Kisérleteztem hasonló kanyarkombinációkkal, azonos sebességgel aszfalton és az LFS autóival lehet a legközelebb kerülni a valósághoz, viszont éppen itt a legnehézkesebb az FBB beállítása, legalább is nekem.
Az az érzésem, hogy a játékfejlesztők túl közvetlenné teszik a kormányzást, az utcai autón a kormánymű áttétele és a futómű kialakítása meg éppen olyan, hogy a kerekek felől érkező hatásokat minél kevésbé lehessen érezni a kormányon anélkül, hogy ez rontaná jármű-út kapcsolatának az érzését. Az LFS-ben és az rFactorban nem a lóerőgyárakkal hasonlítom össze az utcai autót, hanem a szolid 3-5 ajtós elsőkerekes hasonló teljesítményű motorokkal szerelt variánsokkal, mint az én autóm.A "bobpályát" meg érdemes kipróbálni a virtuális autóval egyenesben nyugodt 80km-es tempónál, inverz beállításnál, eltérve az egyenestől keményedik a kormány mintha egy vályúban autóznál / a valóságban alig van különbség a kormányerőben/. Normál beállításban meg az ellenkezője, könnyű eltérni és nehéz visszajönni az egyenesbe. Ez a logitech kormányokra igaz, ki lehet próbálni, nem kerül semmibe!
-
fagy53
nagyúr
válasz agemate #5255 üzenetére
Fordulásnál is érezni kell, fordulóknál a rázókövek tisztán érzékelhetők a kormányon is, nemcsak füllel. Még ez erejét sem érzem csökkentettnek, talán egyenesben kevésbé vagy elfoglalva mással, így jobban érzed, a kanyarban meg birkózni kell a kormánnyal amúgy is, így kevesebb figyelem marad a rezgésre.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Tippmix
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Autós topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Vodafone mobilszolgáltatások
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- BMW topik
- EA Sports WRC '23
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia