- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Home server / házi szerver építése
- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
Nem értem mit pörögsz ennyit ezen a felbontás témán. Ez a cucc jelenleg egy fejlesztői verzió, ami arra jó, hogy megnézd mit tud, várhatóan mire lesz majd még később képes és ezen felül már jelen pillanatába tökéletes arra, hogy app-okat fejlessz, vagy illessz hozzá, amik már most képesek ezzel kijelzővel teljesen átverni az agyadat. (én például sosem gondoltam, hogy az az érzés, mikor esel lefele és összeszorul a gyomrod, az csak látványon alapul, pedig de
)
Ilyet azonban ne vegyen még senki otthonra, mert érdekességnek/kipróbálni nagyon jó, de jelen felbontás hosszútávon még kevés. Majd később érkezik hozzá a FULL HD verzió, ha az sem elég, akkor majd érkezik még jobb, amint megfizethető a technológia. De ettől még maga a konstrukció már most érdemben értékelhető.
-
pakriksz
őstag
nem keverjük, ez a támogatás már létezik. Az összes repülő szimulátor támogatja a trackIR-t(az ami a fejforgást és mozgást követi, Armában a fejforgáson kívül kihajolni lehet vele, repszimekben is lehet előre hátra oldalra mozogni a pilótafülkében) és az összes autószimulátor. Az OR ugyan az csak kijelzővel összeépítve, a képtorzítást az OR drivere végzi, a FOV pedig minden játékban állítható sok éve. A 3D üzemmód is minden játékban elérhető segédprogramokkal.
Egyedüli probléma azzel az oda lövünk ahova nézünk FPSeknél lesz, ahol csak kijelzőnek lesz használható, nézelődésre nem, bár nem nagy kunszt független fejmozgást csinálni.A sok éves IL2 sturmovikkal is simán menne/megy.
-
priti
addikt
Ó D1rect, most neked mondjam öreg motorosnak?
Bár olyan lista lenne a G27-emhez, mint amit a neten látni, de ehhez képest egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány olyan gém van, amihez igazán király a kormány és tényleg bejövős. Mióta van? Hány éve? Van a századik (bár ki tudja hány komány+pedál szett van, lehet vagy ezer) G27-hez kézifékkar gyárilag? Nincs. Na ennyit erről. -
priti
addikt
válasz
pakriksz #193 üzenetére
Szerintem ne keverjük az álmodozást a valósággal és olyan szoftvertámogatásról beszéljünk, amire van reális esély rövidtávon. Sajna ördögi kör, mert ezen a támogatáson fog múlni, hogy elterjed e a cucc gyorsan és ha nem, akkor szépen el is tűnik a süllyesztőben. Én '92-ben is néztem egy fostos PGA típusú VGA monitoron dínókat 3D-ben papírszemcsivel a kereskedőnél, akitől a 386 DX40-et vettük akkor 128k Ft-ért. Akkor mindenki azt mondta, hogy 1-2 év és minden 3D lesz, aztán kiderült hogy kéne hozzá felbontás meg válaszidő ergó grafikus teljesítmény és lett belőle 10-20 év. Most egy kicsit dezsavűm van. Kéne ehhez pár dolog...
szerk.: lehet hogy akkor még a 120Hz-es képfrissítés a kanyarban sem volt, nemtom, nem emlékszem, de azt legalább a CRT-s időkben sikerült már elérni
-
Ezzel szemben a valóság az, hogy az 1920 fölötti felbontást használók alig tesznek ki 1%-ot:[link]
2048 x 1152 0.11%
2560 x 1080 0.03%
2560 x 1418 0.00%
2560 x 1440 0.98% Ez az egyetlen amivel érdemes számolni, de ez sincs 1%.
2560 x 1600 0.15%
2880 x 1800 0.01%
3840 x 1024 0.00%
3840 x 1080 0.00%
5040 x 1050 0.01%
5760 x 1080 0.07%
5760 x 1200 0.01%
6048 x 1080 0.00%
Other 0.17%Steamen kívül valószínűleg még kevesebben vannak.
-
pakriksz
őstag
3db monitort nem akar mindenki venni, főleg hogy kb ugyan azt a látóteret hozza, csak sokkal drágábban, és csúnya kávákkal.
Ahogy már írták az Arma sorozat rég támogatja a fejmozgást(már az OFP is tudta ezt), és nagyon hasznos dolog is lenne, már ha nem egérrel meg egy átkapcsoló billentyűvel kéne irányítani, autószimulátoroknál nagyon jó dolog, be lehet nézni a kanyarba, visszapillantókba, repülőszimulátoroknál meg szinte egy megváltás lesz, hogy végre vége lesz a csőlátásnak. Végre természetes módon lehet nézelődni, közelhajolni a műszerfalhoz, kinézni oldalt a műszerfal mellett. TrackIR nagyon nem tudta ezt a természetes nézelődést visszaadni, a HAT switch pedig egy vicc.A szokásos népszerű agyatlan fps-ekben pedig nem pixelvadászat megy, hiszen az egész pálya kb 20x20 méteres általában pár méterről lövik egymást pofán ugrálva, na meg csak "sznájpör" lő el messzire, normál fegyver lövedéke eltűnik egy távolság után, hogy csak sznájpörrel lehessen olyan távolra lőni.
-
priti
addikt
A probléma az, hogy az alacsony felbontás lecsökkenti a látóteret. Semmilyen FPS-hez nem lenne a te szóhasználatoddal szólva rohadt jó, mert annyival növeli az általad nem látott tér méretét, hogy csak kapkodod a fejed és a látótávolságot is vészesen csökkenti, mert nem tudod kivenni olyan gyorsan a pixel kergeti a pixelt összemosott trutyiból hogy mit is látsz a messzeségben. Ne felejtsd el, hogy multiban az igazi a móka FPS-ben is. Aki rá van kattanva az költ rá. Ott lesz az ellenben az UHD monitoros srác meg a 3 monitoros srác meg a FullHD-s srác te meg csak kapkodod a fejed meg esel kelsz 10 percen át, aztán végre látod, előbb meglátod csak az alacsony felbontás miatt lassabbra állított egereddel mire ráállsz leszed, mert te ugyan nem érzed magad lassabbnak pedig egy egérmozdulattal kisebbet fordulsz, mint ő és nem vagy pontosabb, messze nem. Ekkor szépen megunod és elkezdesz inkább autózni, aztán másnap a nyakad is fáj, kezdesz kifogyni a játékból, amihez tényleg jó, eszedbejut, hogy "hoppá mennyit is adtam érte" és szépen eladod
és a pénzből veszel valami értelmesebbet. Ennyi lesz kb. szerintem, de ne legyen igazam.
Tudod ha megelőzte volna valami hír, hogy forradalmi újítás kijelzó fronton és akár UHD fél colon vagy ilyesmi akkor azt mondanám, hogy ""Az anyját a kis kommancsnak hogy szalad vele! Nézzed milye van!Vedd el tőle! Adod ide irígy kis g*ci...
Rámennék én is egyből ... gondolhatod. 300-ért? Há jóhogy.
-
Diopapa
addikt
Azért ne túlozzunk.. ARMA 2-ben pl normálisan meg van oldva a fejmozgás, rohadt jó lenne hozzá a sisak, ugyan ez repülőgép szimeknél pl War Thunder (nem arcade módban
) lekezeli, hogy emeled/forgatod/döntöd a fejed, nagyon sokat ad a feelinghez, no meg könnyebb is úgy harcolni és akkor még nem beszéltem az űr lövöldékről pl X széria, jön majd a Star Citizen stb...
-
neilszab
őstag
válasz
neilszab #189 üzenetére
Ja igen, éppen ezért nem látom problémának a 3PS, vagy akár a felülről nézős játékokat (és egyéb alkalmazásokat) sem, mert hát miért ne lebeghetnél "szellemként" az események körül? Természetesen változik maga a játékstílus és az élmény, de egyszerűen csak tudomásul kell venni, hogy az adott karakter nem te vagy, hanem csak irányítod a dolgokat... mint amikor egy RC autóval szórakozol!
Én úgy látom a fotórealisztikus grafika sem feltétlenül alap elvárás, hanem csak 1 út a sok közül... mert hát miért nem csöppenhetnél bele egy mesevilágba, vagy akár egy álomba? Ez rengeteg új lehetőséget nyit meg előttünk, a különböző élőlények sem egyforma képet látnak a szemükkel, azt hogy mi mit tartunk valóságnak az egy dolog, de agy marha hamar képes átállni egy másik, alternatív valóságra.
(csak egy példa: én úgy tudom (de javítson ki valaki, ha tévednék), hogy a szemünk eleve fejtetőn érzékeli világot és az agyunk fordítja meg a képet. Ha egy speciális szemüveggel megfordítjuk a képet, akkor az agy idővel megszokj és kikorrigálja, utána akár már biciklizni is tudunk)
Azt a részét én pedig külön jó dolognak tartom (és remélem eljutunk oda, hogy nem csak a fejünket, hanem az egész testünket) megmozgatja a játék, nehogy már ez legyen a probléma. Aki napi 10 órát CS-ézik, az legalább erősödik közben.
Ami valóban létező probléma jelenleg az a felbontás, de ehhez csak ki kell várni azt az 1-2 évet, amíg megfizethető lesz a megfelelő képpontsűrűségű kijelzőtechnológia, a másik pedig az irányítás és a játékmenet hozzáillesztése az új technológiához, de emiatt sem hiszem, hogy túl sokáig kell majd aggódnunk, a mostani tech-demókban is vannak már igen ötletes megoldások.
(FPS, távcsöves puska kérdés: Khmm...hogy is néz ki ez most a valóságban? Benézed a célpontot, az arcodhoz emeled a puskád, becsukod az egyik szemed, a másikkal a távcsőbe nézel és nagyított képet látsz. Ez pontosan így tud működni itt is.
)
-
neilszab
őstag
válasz
zsolt200 #188 üzenetére
Van hozzá olyan program, ami egy 3D-és mozit emulál köréd, vagyis a teljes mozi termet (választhatsz hol ülsz
) és hozzá a vásznat a 3D-és képpel együtt. Tehát gyakorlatilag egy 3D a 3D-ben hatást kapsz és meglepően jól működik.
Persze vannak hozzá normál lejátszók is, például bepattanhatsz egy F1-es autó T kamerájába és amerre forgatod a fejed arra nézel, mindezt menet közben persze és a látvány tényleg olyan, mint ha te magad lennél ott.
A lényeg valóban az, hogy megfelelő felvétel esetén, nem 3D-ben látod a képet, hanem egyszerűen "ott vagy".
Tehát nem az a mesterségesen erőltetett 3D kép, amit a moziban látsz, hanem annál jóval természetesebb, mint ahogyan elve látod szabad szemmel a dolgokat magad körül. -
zsolt200
tag
Még soha semmit nem rendeltem elő, de ezt biztos hogy megrendelem! Ennyire még nem vártam semmit a számítógépes világban!
Mirros Edge-t meg egy két szimulátort szívesen játszanék rajta, na meg a filmnézés is érdekelne hogy milyen lehet vele. Biztos meglehet oldani. -
Teasüti
nagyúr
FPS-ben továbbra sem a fejünkkel fordulunk el, hanem a karakter testével. Ami továbbra is játékvezérlőn keresztül történik. Fejes forgolódásokra eddig is adott volt a lehetőség már elég régóta (először vmelyik BF-ben tűnt fel talán a BF2 utáni szériában), csak billentyűről/vezérlőről ki az az elvetemült, aki a fegyverből való fordulás mellett még a POV-ot is forgatja? Na egy ilyen sisakkal épp erre van lehetősége a játékosnak, nem muszáj oda nézni, ahova lősz. Ennyi.
A marhája továbbra sem sisakból fog sarkon fordulni.Szemgolyó követésnél már nem tudtam, hogy ez most tényleg komolyan gondolja-e.
FEJmozgás követése. B@szna is be, ha a szememet figyelné, és a képernyő közepéről nem tudnék elnézni, mert jön a tekintetem után a kép is. -
BiP
nagyúr
Kicsit összevisszaság van, megpróbálom pontokba szedni:
- 3D tévé: Az embereknek a sima szemüveges 3D-vel is bajuk van, kényelmetlennek tartják, ez a megoldás helyette esélytelen lett volna. Most, hogy az emberek megszokták, hogy létezik 3D mozizás, akár otthon is, több eséllyel indul, de az átlag rétegnek ez sok. A "tech-buzik" számára viszont érdekes lehet, viszont sima mozizásra a fejkövetés felesleges, és a jelenlegi felbontás meg kevés. Nem erre való, arra ott vannak a Sony mozizós cuccai.-játék: gondolom itt Te hardcore FPS játékról írsz. Arra szintén kevésbé alkalmas szerintem, mert fárasztó, és nem hatékony, ahogy írod. Viszont ahogy a Wii esetében sem az Operation Flashpoint-tal meg ARMA-val dobálózunk, könnyed szórakozásra sikeres lehet.
Ahogy szimulátor esetén is. Ott az ember nem rángatja a fejét, mint egy FPS-nél, viszont a körülnézés nagyon hasznos. Itt lehet a legnagyobb piaca.
És garantáltan nem ugyanaz az élmény, mint amit 3db FullHD monitor tud nyújtani. Hiába szélesebb a látómező, nem ugyanaz.
A szemgolyó-követéses rész meg totál felesleges. Elvégre billentyűzetről is sokkal kényelmesebb autózni, mégis kormánnyal és pedállal fárasztják magukat a játékosok.
Szóval szimulátorra szerintem baromi jó lesz, még tovább fokozható az élmény.
(meg persze ipari felhasználásra (3d tervezés), kutatómunkához, stb. -
Teasüti
nagyúr
Motion blur-t általában kikapcsolom. Már az első NFS U-nál is iszonyú zavaró volt.
Én éles képpel szeretek játszani.Persze, miért is ne. Nem erre akarok kilyukadni, hogy ütős-e, vagy sem. De el nem fogja hitetni velem a QIII és a képregényszerű grafika, hogy én is a játékban vagyok akár a fejemre húzom, akár monitoron nézem.
Nem vagyok vérpistike, ha azt mondják, hogy innentől a fejlődés megáll az Unreal Engine 3 szintjén, elégedett lennék (mert amellett, hogy szép, még tökéletes teljesítménnyel is fut).
De Rift kapcsán már igényem lenne az élethű grafikára. Nem is annyira grafikára, inkább "élethű játékra".
Még mindig az interaktív mozis FPS-ek a legjobb példák erre.(#184) priti
Köszönjük Emese! -
priti
addikt
Annyit sem. Ez az egész teljesen bukó, ugyanis, ha kijelző oldalon megoldható lenne, akkor az egész 3D mozi az elejétől kezdve szemcsin vert volna (de magasan) minden más megoldást és csurig lenne ilyen szemüveg 3D TV-vel minden polc az összes üzletben, de bukta van a felbontással sajna.
Az egy teljesen "felesleges" extra hogy nézelődhetsz. Megveszi a lelkes júzer, szétfolyik a szeme, mert nem látja kire kéne lőni egy nagy területű pályán. Az összes játék tele van sniper-rel ahol csak egy pöttyről tudod, hogy egy távolban lévő ellen kilógó testrésze.
Ha magas felbontáson keresed, hogy honnan lőnek a pöttyre zúmolsz rá egérrel és nem zúmolás után keresed nagyítva, mert akkor tuti leszednek. Az igazi katonai kétszemes zúm, hogy a csőbe is néz meg mellé is játékban elég gáz lenne monitoron, mert akárhová teszed a monitoron a csövet az kitakar a teljes képből. Szemcsivel ketté lehetne venni, csak az megint nem kis támogatást jelent, hogy aki szecsivel futtatja a játékot az mást kapjon, mint az, aki monitoron.
Aztán ha fél órát kéne úgy multiznod, hogy "nyakból" dolgozol meglepődnél. Elvonja a figyelmed a játék, szóval akkor nem jön le, majd utána. Szerintem először nézzen valaki végig egy teniszmeccset a pálya széléről a labdát követve, aztán másnap keljen fel és utána kezdjen lelkesedjen olyan nagyon. Letörik a nyakad tőből másnap.Ennek az egésznek max autós szimulátorra van értelme, ha a szemgolyó forgását tudják szkennelni, de ha ott is nyakból kell nyomni, akkor csak egy érdekes ficsőr, mert alapvetően mozgatnod kell a nyakad ahhoz, hogy olyasmit láss, amit magasabb felbontáson élből látnál (pl. 3db fullHD monitor) állandóan és elég csak szemgolyóból ráfókuszálni, ami sokkal kényelmesebb, mint nyakból.
-
priti
addikt
Jó nagy bukta lesz ez is a játékosoknak. Ráizgulnak, megveszik, rájönnek, eladják. Nem tegnap óta van szemcsis TV. Az összes csíkszemű, aki picurka szobákban éli az életét rá van izgulva, csak nálunk nem divat hanyattfekve TV-t nézni, mert nekünk pingpongasztaltól kell lebarnulni és 1 méterről fitymálni a FullHD-t 55"-on, de ettől még hatalmas piaca van a szemcsiknek a sárgáknál. Ha ők nem tudtak maguknak összehozni egy igazán magas felbontású mini kijelzőt, akkor ki fog? Majd csak ezeknek hirtelen lesz egy, ráadásul zéró fejlesztési költséggel, hogy 300 dodó legyen darabja. Hjóvan gyerekek, majd szóljatok, ha lesz topicja.
-
v.tom
őstag
válasz
CsiguszMaxim #163 üzenetére
Erre te is gyűjtesz? Majd ts-en letárgyaljuk mikor fogjuk tolni
-
D.Va
őstag
Az élethűségről meg annyit hogy a valóságtól (realisztikus élethű grafikától) még a Crysis 3 meg a Battlefield 4 is nagyon-naaagyooon messze van bármennyire is szép a grafikájuk... talán úgy 6-8 év múlva elérünk oda hogy kezd majd realisztikus lenni... (persze most is lehetne olyat csinálni, sőt 10 éve is lehetett már, de csak renderelve, mert valós időben kiszámolni... ahhoz teljesítmény kell...
) Carmack is már a Doom3 fejlesztésekor is mondta hogy tudnának tökéletesen élethű grafikát létrehozni, csak épp nincs gép ami megmozgatná akadás nélkül... és még ma sincs... (átlag pc-n...) (a tech demók meg szépek és élethűek, csak hát ott nincs MI meg kompett pálya, csak 1-1 élethű modell azt kész...)
-
D.Va
őstag
Ennek semmi köze nincs az élethű grafikához... Van sokféle grafikai stílus. Tökéletes példa erre a Borderlands, a Team Fortress 2... cell shaderes képregényszerű grafikánál totál lényegtelen a textúrafelbontás, akció közben egy pörgős játéknál meg főleg... egy autós játéknál úgyszintén, főleg a sok MOTION BLUR meg akciójátékokban a DEPTH OF FIELD mellett... értelme nincs a tűéles textúráknak (max a fókusz ponton látod úgyis élesen...)
A Quake3 meg kivételesen jó példa a mai napig... én 3 méteres képen tolom (erre is mondhatná valaki azt hogy biztos jó ocsmány), és egyáltalán semmi gond nincs a grafikával, főleg hogy konzolból natív 1920x1080-ra és 16:9 képarányra be lehet állítani... Hidd el elég durva a Q3-at így tolni... Mondom ezt úgy hogy persze nem csak quake 3-azok hanem crysis meg BF 3-azok is természetesen... szóval nem vagyok elfogult Q3only fan
-
idegen lény
addikt
-
Teasüti
nagyúr
Kicsit primitív a grafika.
Ez monitoron elmegy, de egy VR-hez való játék azért már inkább legyen maximálisan élethű.
És itt bizony komolyan arra célzok, hogy aki eddig nem is volt vérpistike, Rift kapcsán már jogosan elvárható lesz a kimaxolt ultra high grafika. Szvsz.Nem tudom ki hogy van vele, de nekem illúzió romboló, ha a számítógépes grafika nem akarja elhitetni velem, hogy ez a valóság, mert ezer méterről látszik rajta, hogy mesterkélt baltával faragott, alacsony felbontású textúrák, vagy nem életszerű kamera/objektum mozgás. QIII arénát eszembe se jutna Rift-en játszani.
Ellenben a gagyi játékmenetű interaktív mozis COD és társai viszont tökéletes alanyok lesznek!
És a szó itt az interaktív mozin van. Bármennyire is lebutítják így a játékmenetet (nyomkodd ezerrel a space-t, hogy megmenekülj és hasonlók), maga a koncepció az szinte a Rift-hez termett, csak nem tudtuk eddig.
És ezek a játékok már grafikailag sem hagynak semmi kívánnivalót maguk után.
Szvsz Dx 10-11 színvonal alatt nem is játszanék játékot a sisakban. -
subset
senior tag
Komoly cucc !
Kéne is -
DigitXT
félisten
Tudja a fene. Néha FPS játéknál is előjön nálam. Néha meg nem.
Valahogy elég jelentősen függött a FOV-tól, nameg attól, hogy én
játszottam-e a játékkal, vagy csak néztem. (De láttam már olyan
számítógépház tesztvideót, amitől szintén rosszul lettem, mert a
csávó kézből akarta kamerázni, és úgy rángatta, hogy csak...)
-
ddekany
veterán
Nekem van egy ilyen tippem, hogy mikor elkezdik árulni, hamar ki fog derülni, hogy képtelen vele a legtöbb ember 0,5-1 óránál többet játszani, mert tengeribetegek lesznek. Ez, mikor a látvány és a gyorsulás amit érzel nem egyezik, ez kb. a tengeribetegség receptje. De ne legyen igazam.
-
DigitXT
félisten
válasz
idegen lény #170 üzenetére
Hubazz, egyrészről marhajó, másrészről már 5 perc után émelygés fogott el.
Remélem élőben nem ilyen a hatás. (Nyilván nagyon nem mindegy az, hogy én
nézelődök, vagy azt kell nézni, hogy más nézelődik, kvázi ugrál a kamera.)
-
BiP
nagyúr
válasz
idegen lény #170 üzenetére
Hú, köszi, ez nagyon korrekt.
-
idegen lény
addikt
Titans of Space "Ez egy csodálatos, lélegzetelállító, észbontó, gyönyörű élmény." "Elfog az érzés, hogy olyan apró vagyok ebben a hatalmas univerzumban."
-
Teasüti
nagyúr
Aztán majd jön a Rift és előkerül az AVP játéka is.
Alien univerzum az egyetlen horror franchise, amitől rettegek - köszönhetően, hogy kisgyerekként néztem meg első ízben a filmsorozatot. AVP játékot ragadozóval a felénél abbahagytam, emberi küldetést 10 perc után, az első találkozást követően.
Na az egy tuti kis Rift kompatibilis játék, az fix! (Dx11-es változat, nem tudom van-e alcíme.) -
BiP
nagyúr
válasz
CsiguszMaxim #163 üzenetére
Ehhez nekünk anno elég volt az Alien vs. Predator első része, otthon, sötét szoba, amikor csak a detektor pittyegését hallod, meg a szívdobbanásodat. Kézrátétellel apró infarktus-szerű élményt tudtak nekem okozni.
-
neilszab
őstag
válasz
CsiguszMaxim #163 üzenetére
Már most vannak hozzá kisebb hangvételű horror szösszentek.
Alapvetően már az rendkívül para, amikor egy sötét szobában, vagy labirintusban mászkálsz fel-alá, és lopózva nézelődsz ki sarkokon, mert teljesen beszippant magával a tér és valóban ott érzed magad. Aztán amikor felbukkan egy zombi és a vége az, hogy elkap és arcon harap, az hihetetlenül nyomasztó érzés (és közben automatikusan csapkodsz a kezeddel, meg húzod össze a nyakadat)!
És 10-20. alkalommal is pont olyan szörnyű marad a dolog, mert hiába tudod előre, hogy pontosan mi fog történni, az az izé akkor is belemászik a privát szférádba (konkrétan az arcodba). Én kiabáltam is közben néha ijedtemben, pedig nem vagyok egy félős gyerek.
Van egy olyan demo is, amiben egy balerinát lehet körbejárni (alul, fölül
), ami az érdekes, hogy ha nagyon közel mész hozzá, akkor tényleg olyan lesz, mintha ott állna előtted egy másik ember teljes fizikai valójában, ijesztően éltszerű az élmény.
Kívülről nézni is rendkívül mulatságos, amikor próbálgattuk a SimHouse-nál és beültem a kocsiba, fél percig csak a levegőbe hadonásztam, mert meg akartam fogni a váltót, meg a műszerfalon a dolgokat!
Ijesztgetni is lehet a másikat, meg alapvetően is sok vicces szituációt teremt próbálgatás közben.
-
tDr1v3r
veterán
válasz
CsiguszMaxim #163 üzenetére
Lehet rászoknál a pelenkára...
-
CsiguszMaxim
senior tag
Erre én is keményen beizgultam. Már most rakom félre a forintokat.
A másik ami ígéretes lehet, a már korábban említett horror-fps stílusú játékok palettája.
Az a szituáció azért érdekes lesz, mikor fejeden a füles, szemeden a Rift, épp egy szűk folyosón mész a Dead Spaceben, vagy sötét ösvényen az Alan Wake-ben.Közben benyit az asszony, vagy anyuka, vagy bárki. És a válladra teszi a kezét
-
tilus
tag
Nem az a kérdés mennyi az emberi FOV. A rift látómezeje simán egy bukósisak, vagy síszemüveg látómezejének felel meg. Az pedig teljesen természetes viselet többségünknek, hisz ha többet akarsz látni odafordítod a fejed. A fókuszpont amit VALÓBAN tisztán látsz pedig 1 ujjnyi felület kinyújtott karnál..
Látómezővel semmi gond nincs, ahogy laggal, és a head trackingel sincs. Ezek ennek a technologiának az alappilérei, a jó VRhoz már csak software kell, és erre a DK1 kiváló hardver, a kijelzőt kicserélni már gyerekjáték a gyártónak, és ezek csak egyre jobbak lesznek már. A mostani is meglepően használható a gyenge felbontás ellenére is.
-
D.Va
őstag
Erre való a blur effekt a képernyő szélein
Mert attól hogy a valóságban is a "szemünk sarkában" lévő dolgodat nem látjuk élesen attól még ott vannak. És KRESZ-ben is tanítják hogy a periférikus látómező (a látómezőnk széle) sokkal jobban reagál a mozgásra, a mozgó dolgokra... Ezért veszünk észre pl egy repülő legyet még akkor is ha nem is oda nézünk...
Logikusan következtetve, ha széles a látószög egy megjelenítőn, legyen az monitor vagy Rift, a képernyő szélén mozgó ellenfeleket könnyebben kiszúrja az ember egy FPS-ben... -
ddekany
veterán
Mondjunk épp azért az is hozzátartozna a valóságérzethez, hogy ott is mozogjon valami, max. a szélén elég lenne kisebb felbontás (tehát optikailag ott "széthúzni" a képet, úgy kevesebb pixel esik adott szögre). De amit leginkább nem értek a látószög dologban, hogy a szemgolyó forgatásával is nézelődik az ember, nem csak a feje forgatásával. Akkor már is szűkös lehet a "kivetítő" nyílásszöge.
-
D.Va
őstag
Erre én is gondoltam, hogy ahhoz kevés a full hd, de ha jól emlékszem (lehet tévedek) valahol azt az infot láttam hogy nem tölti ki a teljes látómezőt az Oculus... (az azért elég beteg lenne...
)
kb mintha egy elég nagy képernyőt néznél közelről...
Ráadásul a fényképeken is látszik mikor a monitorokon látszik a gameplay hogy nem 180 fokos a látószög...
Sőt le van írva a cikkben is hogy 110 fokos a FOV. Nem pedig 180. Szóval nem tölti ki a teljes látómezőt... így elég lenne egy 1080p... -
D.Va
őstag
válasz
M@trixfan #145 üzenetére
Ezért nem vettem sem PS3-at sem BOX-ot...
Volt nálam kölcsönbe, kipróbáltam több játékot PC-n és PS3-on (ugyan azt) és a PS 3 ocsmány volt és nem csak a kisebb 720p-s felbontás miatt, de a textúrák is ocsmányak voltak 3 méteres képnél... Míg PC-n ugyanazt kicsutkázva 1080p-n élsimítással... ég és föld a különbség... És nem egy csúcs játék egy szimpla Burnout paradise elég hozzá...
Persze van PS-re is szép meg 1080p-s játék, de összességében nekem csalódás a képminősége...De PS4 jöhet...
-
DigitXT
félisten
Ha a teljes látómezőt kitölti a kép, akkor - viccen kívül is - kéne,
főleg ha horizontálisan megfelezi, így szemenként 1920 marad.
1080 sor már egy nagyobb TV-n sem pixelmentes élmény, főleg
olyan távolságból, ahol az a TV a látómeződ kezdi kitölteni.
Csak a TV-nél mondhatod, hogy ülj messzebb, úgy nem pixeles
(igaz kisebbnek látszik), míg ez a kütyü a fejeden fixen fent lesz. -
M@trixfan
addikt
Az a kemény, hogy optimális esetben konzolon sem sokkal több a 720p. Nagyon sok esetben az alatt futnak a játékok, sorfelbontás szempontjából 800x600 kategória. Házimozi projektoron még olyan játékokban is óriási különbség van ahol a textúrák felbontása nagyjából hasonló, pl. Grid. Moundjuk a folyékony 60 fps az éppen meglevő 30-hoz képest megint egy más világ.
-
D.Va
őstag
A cikk szövege alapján akkor a full hd-s verzió is feleződik jobb-bal képre tehát nem full HD-t fogunk látni csak 1280 körüli képet... Ami lehet hogy kicsit kevés szerintem. Legelábbis a projektoros tapasztalatok alapján. Nagy képméretnél kevés. Márpedig az ocolusban "nagy" képet fogunk látni.
Az biztos hogy anno mikor 800*600-as projóm volt azért adtam el 3 hónap után mert ugyan az volt a bajom mint a cikkírónak a teszt-riftben: hogy a távoli dolgok homályosak voltak annyira hogy az a játszhatóság rovására ment. Emlékszem GRID1-ben mindig elcsesztem a kanyarokat, a távokat... Crysisban és minden FPS-ben mikor távoli ellenfelek voltak, alig bírtam kilátni, szóval csak felidegesített és összespóroltam inkább egy full hd-sre.
Egyébként egy falravert 3 méteres képnél is ez az érzés... hogy "benne vagyok a játékban" szinte, persze azért itt teljesen nincs kizárva a környezet, és nincs mozgásérzékelés sem...Szóval egy szónak is száz a vége, mire kijön a tömegtermelt oculus, addig összespórolok egyre...
Első teszt gamma biztos hogy a Quake 3 (vagy Quakelive?) lesz...
-
Örülök,hogy végre egy életképes "tömegverzió" is kijöhet ebből a technológiából. Alig várom,hogy kiadják és elkészüljön hozzá a Descent - Freespace Oculus mod-ja. A világtól elzárnám magam pár napra.
-
Teasüti
nagyúr
Jah, hát én ilyeneket már észre sem veszek. Automatikusan dekódolja az agyam.
(#133) M@trixfan
+1
Kivéve arcade játékok, ahol a külső nézet használhatóbb, mint a belső (ha van egyáltalán).
Nekem vmiért nem megy a kormányzás analóg vezérlőről, ha nincs fixálva a kameranézet.
Ezért ha kormánnyal vagyok, akkor kizárólag belső nézetben tudok csak vezetni.
Akarom mondani biztos sokat dob a játékon a teljes látóteres kijelző, de sok játékban megmarad majd egyszerű monitornak visszacsatolás nélkül. -
M@trixfan
addikt
Istenem, de jó, hogy ebből már úgy néz ki tényleg termék lesz!Az biztos, hogy az autós játékok új értelmezést kapnak. Én már bőven kiegyezem az 1080 sorral,már így is a legnagyobb gaming dobás az elmúlt 10 évben.
-
Teasüti
nagyúr
Lefordítom: nem jó ötlet egy ijedtségre és/vagy parázásra fogékony játékosnak - aki monitor előtt is félve tolja a játékot - félig a mátrixban lenni, amikor a játék hangulata nem csak egy ablakon keresztül árad, hanem belekerülsz a játékba a való világ elválasztásával: lásd a cikkben a disszonancia résznél!
-
tdk.112
aktív tag
válasz
pach-adams #120 üzenetére
íjjedős
-
-
v.tom
őstag
EVE: Valkyrie + Rift lesz nekem a nyerő párosítás
http://www.youtube.com/watch?v=KmNQEiJUthc -
pach-adams
tag
Húúú gyerekek... a Doom 3-mat nyomni egy ilyen szemüveggel/sisakkal nem kimondottan életbiztosítás...
Ha íjjedős vagy és hajlamos a szívbetegségre, akkor nem ajánlom
Inkább menj és locsolgasd a virágokat -
janos666
nagyúr
Nekem még a FullHD is kevésnek hangzik, ha ez térben (egyik szem lencséje nézi a képpontok egyik, a másik a másik felét, mint a passzív polarizált TV-s szemüvegek) és nem időben feleződik a két szem közt (mint TV-knél az aktív shutter szemcsik), vagy épp két külön panel van a két szemnek (akkor meg a kettő színeinek egyeztetése lesz bonyolult, egyedileg kell őket kalibrálni - illetve kényes dolog lehet szinkronban járatni őket).
De ha nem feleződik a felbontás, akkor is kevésnek érzem ekkora látószöghöz. Olyasmi lehet, mint 50cm-ről nézni egy 60"-os TV-t, szinte már meg tudod számolni a pixeleket (ha nem mossa össze egy lencse, de képinformációt az már nem ad hozzá, csak maszatol).
Na meg OLED panel kéne bele (leginkább talán 2db FullHD), nem LCD, hogy elfelejtsem a PDP kijelzőmet.Szóval az ötlet szerintem jó, de nem véletlen, hogy 10 év pihire küldték, és szerintem kell még neki jó pár, mire tényleg jó lehet. Manapság már nem lehetetlen, de még mindig nehéz kb. 50-60"-os méretekben is kiváló képminőségű FullHD kijelzőket gyártani nem még tízed ekkora méretben.
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ez egészen addig okés, amíg éppen abban a fejpozícióban maradsz, ahova beállítottad a hangfalaid. Amint kimozdulsz a helyedről, onnantól borul a hangtér. (Persze ilyenekről kár is mesélni olyan játékosnak, aki tejfölösdobozokat használ hangkeltésre.)
Praktikusan a forgás még belefér, de a kitekintés, esetleg fejdöntés és hasonló kombók már nem férnek bele egy surround hangrendszernél. Viszont egy füles gond nélkül veszi az akadályt. (Kivétel a magasság, legalábbis nekem még életemben nem volt szerencsém olyan hangcucchoz, ami a teret nem csak az XY síkban tudja visszaadni, hanem teljes 3D-ben magassággal Z tengelyen.) -
Teasüti
nagyúr
Ez virtuális valóság, nem kiterjesztett valóság.
A kiterjesztett valóság az a Google Glass és hasonlók, meg telefonon a kamera képére ráhúzott grafikák.(#116) Enton
Nem volt szó sztereó hangfalpárról. Surround hangrendszerről és sztereó fülesről volt szó.
Meg aztán vannak surround fülesek is, ha sztereó 3D nem lenne elég. X-fi cmss-3d nekem elég, tisztán meg lehet különböztetni az irányokat, az előttem és mögöttem szóló hangokat is. (Volt is cheater rágalmazás régen COD LAN alkalmával.)
Persze ehhez minőségi füles kell. -
Enton
addikt
Egy 5.1 vagy 7.1-es hangfal sokkal nagyobb körbefedést biztosít mint egy stereo hangfalpár a körülötted lévő térből.
Hogy ezen hogy jönek vissza a forgásból adódó hangok a környezetből, az már csak softveres kódolás kérdése, és már nem egy-két játék forgatja rendesen a hangokat így.(skyrim, fallout3, dirt, grid, shift, crysis, AC, stalker, stb.)
Ha már most megy a nyílgombnyomásra(egérrángatásra) a hangtér forgatás, akkor nem látom akadályát, hogy ezen mozgásirányításokat csak ugy felcseréljük egy rift fejforgásérzékelőjével.
Ezáltal ugyanazon hangilluziót kapva egérmozgatásnál mint fejforgatásnál a rift-nél.Stereoban itt inkább a fülesek fognak jeleskedni a konkrét fülön való elhelyezkedésük lévén.
-
sir fg
aktív tag
Ha a (csak) 3D-s illúziót keltő megjelenítőkről beszélünk, az teljesen más. A 3D-s tévék, mozi, és az általad belinkelt Sony HMZ-T2 is teljes egészében a sztereo látást kihasználva próbálja "becsapni" az agyat. Így akinek az nincs, annak nem jelent semmi pluszt, sőt, csak zavaró nyűg. (A Sony cucc talán csak a látószögben nyújt többet, meg az áthallásmentességben egy 3D-s TV-hez képest.)
A Rift a sztereo látásra is épít valamilyen szinten, de korántsem csak erre. Szerintem pont a fejkövetés a lényeg, ettől lesz igazán Augmented Reality. Teljesen más élmény lehet, mint a Sony cucc.
De a hozzászólásodból kiindulva úgy tűnik, hogy nagyon benne vagy az AR témában (én egyáltalán nem), szóval tényleg el kéne menned kipróbálni a Riftet, ha van rá lehetőség (nekem sajnos semmiképpen sincs). Aztán beszámolhatnál, hogy neked hogy tetszett, kíváncsi lennék
Szerintem manapság a legconsumerebb elektronikai cucc a mobiltelefon, azt biztos, hogy a többség 2 évnél gyakrabban cseréli. De ott egyelőre hihetetlen tempójú a fejlődés. De pl. egy monitort, jó fejhallgatót, vagy pl. egy (kiforrott) Riftet nem hiszem, hogy bárki ilyen gyakran cserélne.
@tilus: 2 évenkénti lencsecsináltatás: Addig oké, míg valakinek a legalapabb fénytörési hibája van, és szemenként 3-4000 Ft-ért csináltat lencsét. Akkor a szemüveg mellett még belefér, hogy valaki a Rift-ben is cserélje (meg a napszemüvegben, tartalék szemüvegben, stb...). De van, akinek spécibb, drágább kell, ők biztos örülnének, ha egy párral kevesebbet kell rendelni. -
Teasüti
nagyúr
Egy jó ideje az x-fi szintű hangkártyák becsületes térhangzást tudnak produkálni sztereó fülessel is.
Magam is surround rendszert használok általában, és ahhoz amit mondasz, hogy a fixen telepített hangfalak esetén is veled forogjon a megjelenített hangtér maga - tehát a hang leválik a hangfalakról és nem érzékeled a konkrét forrást -, ahhoz nem Genius, meg Logitech szintű hangcucc kell, hanem egy-két nagyságrenddel komolyabb.Sokkal egyszerűbb egy fülest használni. Vannak surround fülesek is már régóta, ha nagyon kell.
-
@sir fg: Nincs sztero látás a szemüvegben? Oda neki, hisz a való életben sincs. A térérzékelés ugyanúgy meglenne, mint ahogy a valóságban is. (Hiszen, szerencsére, a binokuláris látás csak egy összetevője a térlátásnak.)
Nemrég próbáltam egy Sony HMZ-T2-őt, ami elviekben ugyanezen az elven működik, de fejkövetés nélkül. Térérzékelés terén korántsem volt éppen ideális számomra, akár be volt kapcsolva a 3D (ami inkább kín volt), akár ki volt kapcsolva. Persze tény, hogy a Rift-ről csak úgy tudnék valós képet alkotni, ha kipróbálnám...
@tilus: Egyrészt a kontakt lencse állandó lehetőség...
Már amennyiben a szemed elviseli. Én szemüveges voltam 3 éves koromtól a lézeres szemműtétemig, és sajnos a kontaktlencséket nem igazán szerette a szemem (legalábbis amiket próbáltam).
Kürülbelül 2 év mire egy mai consumer elektronikai cucc elavul, 2 év múlva ha bejövős, akkor le is cseréled az egészet.
Volt XBox360-am, még az első szériás, fehér, 20Gbyte-os vinyóval, persze RRoD-t kapott, ha ez nincs, akkor ma is meglenne (most fekete verzió van). A TV, ami előtt ülök, egy Samsung LE-40A696, ami már jó négy éves, az asztalon előtte egy Onkyo 606-os erősítő, lassan öt éves. Nem consumer cucc kifejezetten, de a TrackIR 4Pro-m már 7 éves, és tökéletesen használható head trackingra a játékoknál.
Lehet velem (vagy a pénztárcámmal) van a baj persze, de én nem szoktam 2 évente cserélni a consumer elektronikai cuccaimat, noha lehet, hogy neked van igazad, és a vásárlók többsége 2 évente cseréli a cuccait, csak akkor én tapasztalok teljesen eltérő viselkedést a környezetemben...
-
tilus
tag
Ellenkeznem kell veled. A cikkben azt olvastad, hogy szemüvegben kényelmetlen, ez nem meglepő hisz a szemüvegedre akarsz egy síszemüveget hűzni.
Én magam is féltem ettől, de kipróbálás után egyértelművé vált hogy alaptalan. Egyrészt a kontakt lencse állandó lehetőség, másrészt cserélhető lencsével szállítják. Én mindhárommal próbáltam, és valóban mást látsz, de annyira benne vagy mindegyikben, hogy a felbontáson és a lyukmaszkon kívül, teljesen természetes élmény.
Itt a kijelzőn fog múlni a minőség. Még nagyobb frissítés, és SOKKAL nagyobb felbontás kell, és persze erre optimalizált gameplay, mert a szuperman szerű pörgés a ami a COD-ban, vagy egy quakeban van, az
bejövős így. Annyira 3D az egész, hogy azt is észreveszed ha a testmagasságot a játékban 10 centivel a valós alá állítod be. Ennek megfelelő a sebesség érzés is.
-
sir fg
aktív tag
Ugyan már elhalt ez a téma, de azért még szeretnék hozzászólni a sztereovaksághoz. Nekem is ez a problémám, nincs binokuláris látásom, a domináns szememet használja csak az agyam, ahogy leírtad. De:
Én arra mutattam rá, hogy a potenciális vásárolók legalább 5-15% számára az Oculus Rift nem élvezhető.
Én azért nagyon is élvezhetőnek találnám!
(És nem a pornó miatt
). De komolyan, (ahogy mások is írták), biztos, sőt, logikus, hogy "nekünk" is ugyanannyi pluszt adna a szimpla monitorhoz képest a valóság imitálásában, mint egy nem szereovak számára. Nincs sztero látás a szemüvegben? Oda neki, hisz a való életben sincs. A térérzékelés ugyanúgy meglenne, mint ahogy a valóságban is. (Hiszen, szerencsére, a binokuláris látás csak egy összetevője a térlátásnak.) Szerintem nekem hatalmas élmény lenne a látómezőt kitöltő kép, és, hogy ez annak megfelelően változik, ahogy fordítom a fejem. Szóval nekem kéne
Persze azért én is örülnék, ha lehetne saját szemüveggel használni.
-
CoDWaW07
őstag
Igen érdekes , szívesen kipróbálnám
Lehet ez lesz a gamelés jövője?! pár éve voltak már próbálkozások ilyen "monitorszemüvegekkel" csak azoknak kicsi volt a felbontásuk.
tdk.112:Hát ha felkapná egyik nagyobb ilyen "ipar" akkor lehet meghozná a sikert ennek a cuccnak
-
lalajos
csendes tag
A Rift a szimulátorral, vagy anélkül a műhelyünkben próbálható ki. Akit érdekel, többet megtudhat a SimHouse oldalán.
-
Diopapa
addikt
Szemüvegesként szomorú vagyok, hogy ilyeneket kell olvasnom.. Régen használtam kontaktlencsét, de már nem tudom használni, amint berakom, egyből allergiás tüneteket produkál a szemem
Egyébként pl az ARMA-val nagyon jól használható lenne, a sisakkal lehetne a fejet forgatni, az egér+bill pedig a test+kéz)
-
enamessias
aktív tag
"Sony bemutatott egy 0.5” és egy 0.7” méretű EVF kijelzőt, melyeknek számszerűsítve a felbontása egészen elképesztő 1024×768 és 1280×720. Ez egy ekkora parányi kijelzőn 2560 PPI és 2098 PPI pixelsűrűséget eredményez."
Ekkora kijelzökkel egy ormotlan kinézetü, de szemüveg mértere lehetne zsugoritani az eszközt. Persze nem 300-ért...
-
big-J
őstag
Már van 1440p-s 5.5" panel, remélem nem olcsóskodnak vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 16 128GB récezöld iStyle számla! Akku 100%! 2028 február 28-ig Apple garancia! Fulldoboz!
- ThinkPad X1 Carbon 6th Gen i7 / 16GB / FHD / US bill. Windows 11 Pro
- ÚJ ASUS B650 RYZEN 5 9600X GAMER ERŐMŰ PC 32Gb DDR5 1.0TB SSD ÚJ ASUS TUF RTX 3080 10Gb DDR6 2ÉV GAR
- Eladó Lenovo T580 / 15,6" / i7 8650U / 16-32GB RAM / 512GB SSD / új nagy aksi, új töltő
- i9 9980XE (18C/36T)/ 64GB DDR4/ RTX3060Ti/ 2TB SSD/ Dell Alienware Area51 R5/ garancia/
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Samsung Galaxy A54 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest