- OLED TV topic
- Samsung LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Végre módosított a shader fordításon a Monster Hunter Wilds
- Milyen TV-t vegyek?
- Több játékon engedélyezi az FSR 4-et az új AMD Software
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Projektor topic
- Megjött a Red Magic kompakt táblagépe az EU-ba
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
L3zl13
nagyúr
válasz
Stalker-2572 #84 üzenetére
Tényleg mindig ezt mondták. A mondat második felében viszont már nincs igazad hiszen ott van a ''mérvű'' jelző.
-
Televan74
nagyúr
Én a DX10 -es kártyáknál is megvárom a középkategóriás kártyákat.
Mivel a csúcs kártyákra nincs pénzem. -
Stalker-2572
veterán
olyan mérvű architekturális átalakításokat hoz, amilyenre eddig egyik generációváltáskor sem akadt példa a vállalat történetében
persze, mindig ezt mondták...és igazuk is van: kétszer nem lehet ugyanazzal a fejlesztéssel generácót váltani
-
simonzé
addikt
válasz
hypno skate #78 üzenetére
Egy éve még FX5200-zal nyomultam.
Most a PCI-Exes alaplapom miatt váltanom kellett, na mondok vegyünk valami finomat. Óccsóért (25k) beszereztem egy FX 6800-at, rá passzív hűtést, és asszem egy-másfél éven belül nemigen lesz további költségem VGA-ügyben.
Így lehet megspórolni azt a havonta elbukott 5-10'000 Ft-ot egy VGA-n.
Vegyük figyelembe, hogy az új játékok mind csilivilik, de spec. nekem valahogy jobban bejön, ha egy játékot élmény játszani. Akkor is ha csak 800*600-ban fut, és pixelhegyekből áll. Aligha én vagyok a célközönsége az új kártyáknak.
Nagy kedvencem a Transport Tycoon már a 4MB-s Virge ''3D lassítón'' is gyönyörűen futott. -
rudi
nagyúr
válasz
hypno skate #78 üzenetére
Kétlem, hogy olyansok tininek lenne annyi zseb (és egyéb) pénze, hogy félévente újravegye a teljes hardverarzenált. Anyuka-apuka még nyugaton is egy jólirányzott tockossal díjazza a ''kellene 500 USD VGA-ra'' jellegű bejelentéseket. A nagyobb tuningosok inkább önálló keresettel rendelkező, de családot még nem alapított fiatal felnőttek, akiknek bőven van pénzük ilyen dolgokra.
-
Csiborbogár
őstag
Ez igy igaz!
Viszont az is igaz, hogy amig nem hasznalnak ki valamit megfelelo eselyel, addig minek...
Tehat ezert nem egysegesitik az architekturat. Viszont igy meg jocskán lemaradnak az ATI/tol a fejlesztesekben, es kesobb vert fognak izzadni, ha mar megfelelo mertekben kihasználhato lesz ez az architektura.
Hacsak nem fejlesztenek titokban egy ilyen cuccot... -
Pipó
őstag
Emlékszem, hogy jó egy éve az NV többször is olyanokat nyilatkozott, hogy mostantól kinyúlnak a fejlesztési időszakok, hosszabbak lesznek a generációs váltások, mivel olyan bonyolulttá válnak a chipek, hogy több idő kell a fejlesztéshez. Végül is igazuk lett, mivel a teljesítményt nem architektuális fejlesztésekkel növelték, hanem a régit csiszolgatták. Mivel nem változott a directX, ez be is jött nekik. Rudinak van igaza, az NV a jó stratégiájának és nem a mérnökeinek köszönheti a sikereit.
Csak ne lenne olyan bosszantó pillanatok alatt tízezreket veszíteni egy hardveren. -
orbano
félisten
Az egyik legfontosabb a displacement mapping lesz a GS-nek koszonhetoen. Elso lathato jelei:
-Igazi 3D-s feluletek, nem csak imitaltak
-hó (tuti minden masodik jatek telen fog jatszodni)
-3D-s serulesek a targyakon
Aztan kesobb meg egy rahedli minden, ami nem feltetlenul ennyire latvanyos. Pl. sokkal jobban lehet majd arnyekokat szamolni, vagy indirekt fenyhatasokat (radiosity), netalantan raytracinget.
A cikkhez pedig: FX szagot erzek (tudjatok, az az eros egett NYAKszag)
-
faster
nagyúr
Amúgy az első tapeout még a Computex előtt volt (5 napos késéssel találták meg a VR-Zone hírét [link]).
Ez miért baj, a PH-n megjelent a hír? Egyébként attól függetlenül, hogy a hírbenlehet hibákat találni, én alapvetően kedvelem Bodnár Ádám stílusát, nagyon jól érthető nyelvezettel írja a híreket.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
#65675776 #58 üzenetére
Pillanatnyilag borzasztóan nehéz megmondnai, hogyan taktikázik az NV. Azt ugye tudjuk, hogy az ATI már régótak készen van mindnnel, ami DX10-hez és USM-hez kell, mert már az Xbox 360 GPU (Xenos) fejlesztése óta (ami nem egy éve kezdődött) ezen dolgoznak (szerintem ennek hozadéka az R5xx osztója).
Az NV közben ugyanazt az architektúrát adja el (megjegyzem, nagyon sikeresen) már a GeForce 6-óta. Azt lehet mondani, hogy azóta nem is nagyon fejlesztettek az architektúrán, pedig ott csücsül a cégnél az a banda, aki megálmodta az NV30-at (ami ugye olyan komplex volt, hogy hardveresen nem tudták megvalósítani) és összerakta az NV40-et. Nem hiszem, hogy ezek az emberkék azóta csak úgy lógatják a lábukat, vagy meghülyületk volna.
VISZONT! Az NV ősidők óta rettenetesen jól strategizált (lásd 3Dfx kifullasztása, nyomorlult GF4 MX júzerekre tolása, GF FX gödrögől kimászás, SLI elfogadtatása, ULI kivásárlása az ATI segge alól, hogy csak a nagyobbakat említsük). Kétlem, hogy egy ilyen banda most badarságot lépne. Szerintem az lehet most, hogy sejtik, idén nem lesz R600 és Vista és ők sem tudnak elkészülni semmi extrával, ezért összeheggesztenek (esetleg kicsit átvariálnak) két, kvázi budget GPU-t (G71-et) és jól, minimális költséggel lekaszálják a karácsonyi piacot. Akkorát kaszálhatnak a GF7600GS/GT-vel, GT7900GT-vel és GF7950 GX2-vel (vagy ezzel az új valamivel) most év végén, hogy azzal kihúzhatnak akár egy rázós fél/egy évet is (hiszen a chipsetbizniszük is nagyon megy, talán lassan a Sony PS3 is elindul), amíg letisztul a DX10, fizika és Vista vonal, kicsiszolódik a TSMC 65 nm-es technológiája. -
faster
nagyúr
Kapcsolódó hír: Elkészültek az R600 első mintapéldányai.
[link] -
Retro11
senior tag
válasz
#65675776 #58 üzenetére
Az ATi-nál ez az osztómű már tulajdonképpen 2. generációs lesz, az nV-nek így egy esetleges USM megvalósításra való áttérés során nagyon nagy hátrányt kell majd ledolgoznia.
Az attól függ hogy sikerül e megfelelő mértékű teljesítménybeli növekedést elérniük!Amíg nem addig nincs baj NV-éknél!Mert éppenséggel lehet hogy az USM is zsák utca lessz? -
#65675776
törölt tag
Ha az nV azt tartja innovációnak, hogy a bonyolultan megvalósítható dolgokkal inkább meg sem próbálkoznak, akkor bukásra van ítélve a cég. Az ATi-nál ez az osztómű már tulajdonképpen 2. generációs lesz, az nV-nek így egy esetleges USM megvalósításra való áttérés során nagyon nagy hátrányt kell majd ledolgoznia. De lehet én tévedek.
A #56-ban a képes szót lehet félkövérrel kellet volna szedned. -
rudi
nagyúr
válasz
Lord Zero #46 üzenetére
Az USM vs non-USM értékelést (meg bármilyen mást is) egyelőre csak DX9-ben tudunk csinálni, ott is baromi nehéz lesz. Az USM bármilyen terheléselosztásnál jó lesz, a non-USM-csak szűkebb tartományban. Ha a game befér a szűkebb tartományba, akkor akár a non-USM jobb is lehet mint az USM, de még így is sok múlik majd a további tényezőkön, mint pl. a textúrakezelés.
Az egész DX10 móka legnagyobb kérdőjele talán nem is a shaderek teljesítménye lesz, hanem annak az osztóműnek a képességei, ami az USM-ben elosztja a melót (valószínűleg ilyen megtervezésétől tart az NV) és a non-USM felépítés csoportosítása (VS:GSS arány). Sajna ilyen mély szintig nem tanultuk oskolában az architektúrákat (vagy csak frissítenem kellene kicsit a régi dolgokat), de biztosan nem lehet piskóta egy ilyen osztó, ha az NV inkább nem fogott bele.
Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy az NV-nél rettenetesen jó taktikusok vannak, hiszen most pl egy GF6-ban debütált (mondhatni ősi) architektúrával (GF 7950) verték meg a szupermodern R580-at (Radeon X1900 XTX-et). Persze ehhez kettő kellett belőle, de ez már részletkérdés. -
faster
nagyúr
válasz
AMD Power #53 üzenetére
Néha azt se tudom melyik vga milyen erős , ki az ''ellenfele'' ilyesmi. Tudom , buta vagyok!
Ezért kell megvárni a teszteket, amikben az FPS csíkok megmutatják a frankót. Az elméleti rész azoknak szól, akiket mélyebben érdekel működése, de ez a CPU teszteknél sincs másképp, ott is van egy bencsmark rész, meg egy felépítés boncolgató rész, aki nem érez nagy késztetést, hogy pipe-ok hosszát, osztott cache-k méretét méricskéljen, az ugorhat a bench részre. -
AMD Power
titán
Ez a VGA szektor olyan gyorsan fejlődik, hogy egyszerűen nem is tudom követni. Komolyan mondom ,néha egy-két mondatot 2x is elolvasok , hogy értsem!
-
rudi
nagyúr
Távolról sem erről va szó. DX10-ben NINCS RÉSZLEGES TÁMOGATÁS! A fejlesztők szempontjából éppen ez az egyik nagyon fontos előnye! Vagy DX10-es valami, vagy nem, feles implementációk nem elfogadottak, nincsenek cap limit jelzők stb.
Az NV esetében arról van szó, hogy a VS/GS/PS felállást nem USM-vel oldják meg, hanem másképp (Faud ezt érette félre - gondolom lusta volt átrégni magát a DX10 dolgokon, mert tényleg jól szét vannak szórva). Hogy hogyan azzal kapcsolatban csak spekulálhatunk. -
rudi
nagyúr
Egyértelmű, hogy keveri. Soha semmi köze nem volt egymáshoz a shader modelleknek és hardveres megvalósításuknak. A Shader Modell a DirectX-hez tartozik, a hardveres felépítés (unified vagy dedicated shader) az architektúrához. DX10 doksikból azért nem derül ki semmi az USM-ről mert semmi közük nincs egymáshoz.
-
Lord Zero
addikt
[link]
''the chip will be DirectX 10 compliant of course but it won't have the full implementation of Shader Model 4.0. It won't do the unified Shader but it will be Vista ready'' - mit jelent az, h nem lesz full implementation? akkor milyen lesz? -
rocket
nagyúr
válasz
(Kolombusz) #25 üzenetére
Mar most is ezt csinaljak 7900gx2, 7950gx2, nem igazi dualcore-ra gondoltam, az csak a marketing szlogen lesz
R580 384 millio tranzisztor 90nm-en, rengeteget fogyaszt es nagyon melegszik, szerintem 500 millio tranzisztoros single core teljesen irrealis meg 80nm-en is, nem lehetne huteni se, 65nm meg korai.
Szoval a logika szerint nem illik a kepbe ez a dolog, de cafoljak meg a logikat ha tudjak -
faster
nagyúr
Miért ne tudnának? A geometry shader sok új dolgot fog lehetővé tenni, amire a VS önmagában kevés volt, pl. képes lesz geometriai primitívek generálására, és úgy tűnik, a fizikai modellezést is meg lehet vele oldani.
A DX10 arról szól, hogy háromféle shader stage lesz a grafikai feldolgozásban: Vetex shader, Geometry shader (+ shader output stream), Pixel shader. Az unified shader felépítés pedig arról szól, hogy a shader processzor a hardverben általános lesz, a feladatnak megfelelően akár vertex, akár geometry, akár pixel shader számításokat is tud majd végezni.
Nincs itt semmi kavarodás, az Nvidia dedikált shedereket emleget, az ATI pedig univerzálisakat, a DX10 szempontjából mindenkettő teljesértékű megoldás, csak annyi a különbség, hogy az univerzális shederek esetében a szoftver átcsoportosíthat shadereket a megfelelő csoportba, hogy a terhelés egyenletesen oszoljon meg, ennyi.
[Szerkesztve] -
Loretto
veterán
Örült rohanás ez. Bár nem emlékszem pontosan de az x800 ill. a 6800, mintha egy jó éves ciklus után jöttek volna nemde?
Mostanában meg...
-
faster
nagyúr
válasz
(Kolombusz) #30 üzenetére
Hallottál már a 7950-ről?
Most is lehet látni, hogy 2 gpu nem egyenlő 2szeres sebességgel, sok esetben még csak nem is gyorsulnak a játékok.
Kétszeres fogyasztás, kétszeres melegedés, tuti az SLI technológiával csinálnák meg, amihez speckó lap kell és drivertámogatás.
Ha új a gyártástechnológia, akkor nem kétszeres a fogyasztása a mostaniaknak. És nem tuti, hogy az SLI-vel oldják meg. -
(Kolombusz)
veterán
Kétszeres fogyasztás, kétszeres melegedés, tuti az SLI technológiával csinálnák meg, amihez speckó lap kell és drivertámogatás.
Most is lehet látni, hogy 2 gpu nem egyenlő 2szeres sebességgel, sok esetben még csak nem is gyorsulnak a játékok.
Szerintem halva született ötlet lenne. -
faster
nagyúr
válasz
(Kolombusz) #25 üzenetére
Már miért ne mernék?
-
Thom!
veterán
namost ha nem szükséges feltétele SM4.0 akkor mi található a DX10-ben?
VS/GS/PS 3.0??
Vagy mi a SM4.0?
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
65nm gyartas nelkul eleg irrealis az 500 millio tranzisztor 1 core-nak, 65nm-es gyartas gpu szinten meg eleg korainak tunik szeptemberre, szerintem valami 1 nyak 2 chip, vagy 2 nyak 2 chip (mint a gf7950gx2) megoldas lesz, es az nv marketingesei a ''dual core'' szlogennel jonnek majd elo
Majd kiderul addig is lehet talalgatni. -
TomLion
tag
Azt gondolom, hogy az óriási méretű átalakítás csak a párhuzamosításból adódhat, szinte biztosra vehető, hogy a jelenlegi architektúra átalakul a USM-nek megfelelően, ezt megduplázzák, kap egy óriási (vagy két) regisztertömböt (sok tranyó) és kész a G80.
Ennek ára és technológiai kidolgozottsága kezdetben szöges ellentétben fog állni egymással..
Valószínűleg a Dx9 API-ben mutatott számítási teljesítmény (persze csak megfelelő illesztőprogram megléte esetén) nem lesz piskóta..
-
Ribi
nagyúr
-
TomLion
tag
http://www.theinquirer.net/?article=21827
az infok még kb ezen a szinten vannak.. semmit sem lehet tudni..
Engem jelenleg a fizikai proccban rejlő lehetőségek sokkal jobban érdekelnének, szerintem az idén karácsonykor még ez lesz a sláger, nem a Dx10 -
rocket
nagyúr
2x250 millio tranzisztor csak matek szinten egyenlo 500 millioval
[Szerkesztve] -
Integra
titán
előbb utóbb úgyis 800w-os táp kell
-
Ribi
nagyúr
Ezek szerint amig nincs dx10 addig a GS kihasznalatlan lesz. Nvidia meg sunyul. Hat ez pofastlansag. Szegeny juzer meg nemtudja hogy mit vegyen es mikor
-
VargaI
senior tag
maradjunk annyiban, hogy olyan sokat azért ne
, mert kicsit kezd elbillenni a mérleg nyelve az egyik oldalra, ami a vásárlóknak előbb utóbb nem tesz jót, viszont ATI-nak meg elméletileg ugye xenon miatt van már hasonló chipje, így remélem, hogy most már összejön vmi nekik is, azt akkor jó kis verseny lenne megint
viszont ami aggasztó az a fogyasztása ezeknek a kariknak, és ha lehet hinni a neten keringő kósza híreknek, akkor USM még többet fog fogyasztani, állítólag nvidia erre hivatkozva, hogy gyártástechnológiailag még nem igazán oldható meg az USM, pont emiatt nem is erőlteti a dolgot (vagy csak éppen ők nem tudják megoldani, vagy nem is akarják
, mondjuk neki jó a jelenlegi architektúra is, mert bevált rendesen), de majd meglátjuk, mi lesz a dologból
[Szerkesztve] -
Szlovi
senior tag
Meglehetősen visszafogottan nyilatkozik az nVidia és csak nagyon kevés infót ad a következő generációs gafikus processzorairól. Sztem itt valami nagy dobásra készülnek és nem akarják elkiabálni,nehogy úgy rárjanak,mint az ATi anno az X1800-asokkal.
Úgy hogy,sok sikert nVidia!!!!! -
-
VargaI
senior tag
az úgy volt, hogy idén már lesz vista, de szerintem nem azt nem játszák meg a VGA gyártók sem ATI sem nvidia, hogy addig ott tartogassanak egy új chipet, mire microsoft végre összevakarja magát és kijön az új oprendszer, mellesleg az r600-ról ATI azt nyilatkozta, hogy az egy dolog, hogy USM-es a kari, de ''ez lesz az eddigi leggyorsabb DX9-es VGA amit látott a világ''
- no majd meglátjuk (fogyasztás is társulna hozzá bőven, meg melegedés is
)
viszont ha nvidia tényleg megjátssza két g70 összrakását egy lapkára ahogy pl Intel is csinálta akkor az dúrva lesz, azt meg nem hiszem a jelenlegi technológia mellet meg tudnák oldani egy 48 pipe-os kari megfelelő szintű kihozatalát több mint 500 millió tranyóval, vagy legfeljebb a selejtből meg szépen összerakhatnák a közép kategóriát is, de így is kétlem -
-
rudi
nagyúr
Igen, kezdesz. Két teljesn különálló dolog a DX10 és az unified shader.
A DX10 dióhájban annyit jelent, hogy a VS és PS egységek közé beraknak egy GS egységet és ennek a háromféle feldolgozónak az összekötése más mint a korábbi vol.
Az Unified Shader architektúra annyit jelent, hogy a VS, PS (és DX10-ben a GS) számolásokat ugyanazok a hardverelemek végzik.
Lehet valami úgy is DX10-es, hogy külön hardverrésze van a VS, GS és PS dolgokhoz és lehet valami úgy is Unified Shaderes, hogy nem boldogul a GS-ekkel. -
Ribi
nagyúr
Cikkben elhangzott hogy nem feltetlen kell kihasznalni a dinamikus pipa kiosztast vagy mit. Ezek szerint egy regi kartya is teljesen megfelel a celra. Vagy tevedek? Es mi ertelme kihozni egy kartyat amire nincs dx10 ?
Mar kezdek belezavarodni ebbe a kavarasba -
(Kolombusz)
veterán
Érdekes lesz, az biztos.
-
Joco
aktív tag
Most kezdődhet a 2-3 hónapos spekulálás, amitől mindenki lázban ég, közben a legtöbbeknek még 1,5 mire hasonló kártyájuk lesz
Különben ha a cikkben sugalt irányban haladnak, akkor egyre nagyobb lesz a szakadék a két gyártó között. Nekem valahogy ez a brute-force-os vonal nem igazán szimpatikus, bár gondolom ennek is lesznek híve. Még jó hogy itt a nyár és nem ezzel kell foglalkozni, szeptemberre meg szinte minden kiderül -
Gorgo24
tag
Érdekesen hangzik! Kiváncsi vagyok elkészülnek e az év második felére vagy tolódik a jövő évre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- OLED TV topic
- Milyen autót vegyek?
- Milyen légtisztítót vegyek?
- Konteó topic
- Elektromos autók - motorok
- Samsung LCD és LED TV-k
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! ÚJ 27% 3 év AMD RX 7900 XT / 7900 XTX készletről KAMATMENTESEN!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged