Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • petyus_

    senior tag

    Sziasztok!

    Javascriptben szeretnék szimulálni egy focimeccset, a kóddal nincs problémám, csak nehezen tudok rájönni, hogy lehetne ezt nagyjából életszerűen megoldani (ne legyenek ilyen 10-0-ás meccsek, de azért ne mindig ugyanannyival nyerjen az egyik csapat). Most először csak annyit szeretnék elérni, hogy mindig legyen győztes, később lehet megoldanám döntetlennel is.

    A kiindulási pont minden csapatnál az UEFA koefficiens, ebből szeretném kiszámolni az egészet úgy, hogy látszódjon, ha egy csapat erősebb, de azért valamennyi random legyen benne.

    A csapatok koefficiense kb 30-170 között, a legtöbb csapat 100-120 körül. Elsőként ezt raktam össze:

    var team1pont = team1.uefaCoeff * (Math.random() * (10-4+1)+4);
    var team2pont = team2.uefaCoeff * (Math.random() * (10-4+1)+4);
    if (team1pont > team2pont) {
    var diff = team1pont - team2pont
    var goalsTeam1 = 1 + Math.floor(diff/200)
    }
    else {
    var diff = team2pont - team1pont
    var goalsTeam2 = 1 + Math.floor(diff/200)
    }

    Ez azt csinálja, hogy a koefficienst megszorozza egy 4-10 közötti számmal, amelyik csapatnak magasabb, az lesz a nyertes, és a nyertes csapat góljainak száma 1 + a különbség/200. Egy 100 és egy 120as csapattal próbálgattam, nagyjából reálisnak tűnik (persze lehetne finomítani, két gyenge csapatnál a /200 miatt általában 1 gól lenne a különbség), viszont azt nem tudom, hogy a gyengébb csapat góljait hogy számoljam ki (miközben írtam, eszembe jutott, hogy kivonhatnék a győztes csapat góljaiból egy 1 és győztes csapat góljai közötti számot, de most már azért felteszem a kérdést :) ).

    Tehát ahogy írtam találtam egy talán jónak tűnő megoldást, de ha esetleg lenne valami kifinomultabb ötletetek, annak örülnék :) .

Új hozzászólás Aktív témák