- Billentyűzet gondom van
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gaming notebook topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen monitort vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Dell notebook topic
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bakosgabor57
őstag
Szűrő topik kihalt, ezért ide írok.
Van-e valakinek tapasztalata többféle márkájú cpl szűrővel? Van egy Kenko cpl-em ami jól működik, nem ront a wb sem és az élességen sem. A kérdés az érdemes-e lecserélni egy minőségibb Hoya HD -re? -
Roxx
tag
A kettő közül melyik lenne a jobb megoldás?természetfotózáshoz,állatokhoz, madarakhoz hasznàlnám elsősorban.
-Sony A58-vmilyen 300környéki vagy magasabb zoomo objektiv
-Canon 30D egy Tamron sp 200-500-as objektivval
Ez a Tamron milyen objektiv? Mennyire gond,hogy nincsen benne stabilizátor? -
seven7
aktív tag
Sziasztok!
D7200-on legtöbbet a Sigma 17-50 f2.8-at használom, de szeretnék kicsit feljebb lépni minőségben.
Mi az amit ajánlanátok?Én ezt néztem ki, csak tartok tőle, hogy a 24mm kezdő DX-en túl nagy, viszont a 70-es végnek örülnék sokszor:
Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2Használat módja: eseményfotózás, utazó zoom
Köszi!
-
Roxx
tag
Bocsi de azt a sigmat hanyagolom viszont találtam egy SIGMA 400 f5,6 APO objektivot ez milyen lehet?
-
80hun
addikt
Az A-mountos obikban nincs benne az optikai stabi csak rá van írva
Van a vázadban stabilizátor.Ha olcsón ki tudsz fogni egy Sony 55-300-at én azt venném.
Ami ritkább az a Tokina AF730 , jó obi és persze nehéz is mert fém és üveg az egész. -
zümzümm
senior tag
Sziasztok,
Bocs hogy ezt ide tolom, de egyrészt nem találtam megfelelő topicot, illetve itt biztos lesz olyas valaki aki tud segíteni.
Babafotózáshoz használatos vicces kiegészítőt keresek(nem saját részre). Egy olyan vicces mosolygós arcot/maszkot, amit az obira lehet applikálni. Fogalmam sincs hogy ennek mi a „hivatalos” neve, sem magyarul sem angolul. Ha valaki meg tudná mondani, esetleg linkelni, nagyon megköszönném! -
Roxx
tag
Sziasztok, teleobjektívot szeretnék venni Sony A58-hoz.Ezek közül melyik lenne a legjobb.
-Tamron 70-300USD
-Sony DT 55-300
-Sigma 70-300 Optikai stabilizátoros verzió -
#92251648
törölt tag
válasz
*Ropi* #28628 üzenetére
A DP tesztek félrevittek már engem is, nem kell nagyon komolyan venni őket. Tamron 24-70mm f/2.8 v1 és v2 tulajdonosként határozottan cáfolom, hogy a régebbi verzió élesebb lenne. A v2 minden szempontból (AF, élesség, rajzolat, stabi) komolyabb cső, de sajnos drágább is a régebbinél.
-
Roxx
tag
Üdv,Sony A58-hoz keresnék elsősorban madárfotózáshoz objektívet 300 körülit.Fontos,hogy éles és szép képeket lehessen vele készíteni.Milyen típusok jöhetnek számításba?Köszönöm
-
*Ropi*
félisten
válasz
kemkriszt98 #28629 üzenetére
Nem, a Canon 24-70/2.8L II mondhatni hibátlan (tapasztalatból mondom, mert ilyet vettem a Tami után): gyors és pontos, a képe pedig fixekkel van párban. Egy gyári hibája volt: megnyúlt a zoom gyűrű gumija, de garanciában cserélték, azóta hibátlan.
-
kemkriszt98
tag
Értem, akkor még megrágom ezt a kérdést egy kicsit.
Köszi mindenkinek
Csak puszta kíváncsiságból (hisz az már nem az én árkategóriám), a 2. Változatnak is vannak ehhez hasonló ( vagy egyéb nagyobb) hibái ? Vagy az már egy jobban sikerűlt darab?
-
*Ropi*
félisten
válasz
kemkriszt98 #28625 üzenetére
A Canon 24-70/2.8L I. sosem érte meg az árát, mivel a Canon egyik legrosszabb zoomja, csak a maga idejében nem volt alternatívája - szerencsére mára változott a helyzet. Roger Cicada, a LensRentals tulaja készített egy felmérést az általuk bérbe adott példányok fókuszának pontosságáról és akkora a gyártási szórás, hogy gyakorlatilag nincsen referencia, amihez mérni lehetne. Alapvető konstrukciós tervezési hibája, hogy a belső tubust vezető görgők idővel elkopnak illetve szétmorzsolódnak, így zoomoláskor a belső tag elmozdulhat, ami decenterességhez és AF hibához vezet. Jelenleg a legjobb ár / érték arányú 24-70/2.8 a piacon a Tamron 24-70/2.8 VC USD: a képminősége F5.6-ig látványosan élesebb az újabb G2-nél. A Tami 24-70/2.8 VC USD (mellesleg ilyen volt nekem anno az 5D3-on) képminőségre és AF gyorsaságra csak paraszthajszállal van lemaradva a Canon 24-70/2.8L II-től, viszont vele ellenben van benne képstabilizátor (VC - Vibration Compensation - ami olyan halk, hogy még videózni is lehet vele, mert nem hallatszik bele). Az ára használtan meg kb. a Canon I. verzió szintjén van - már, ha kapsz, mert fehér holló kategóriás üveg. Egyes példányok hajlamosak fókuszdriftelésre a különböző rekeszértékek között (jellemzően 2.8 és 4 közt látható a legjobban), ezért 2 pontos Micro AF Adjustment-et tudó vázakhoz ajánlott. Így vagy eleve pontos példányt veszel, vagy a vázadhoz kalibráltatod a Camera Kft.-vel (ők a Canon hazai márkaszervize).
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
kemkriszt98 #28625 üzenetére
A C 24-70 f/2.8 L (I.verzió) nem a legjobban sikerült üveg a pirosgyűrűsek között. Vagy néznék helyette 3rd Party gyártótól a kívánt árkategórián belül mást (a Tamit sokan dicsérik), vagy Canon 28-70 f/2.8 L-t vennék használtan (nyitva, 28 mm-en egy picit lágy, de még így is az átlagobik felett teljesít, rekeszelve illetve 30 mm felett gyönyörű a rajzolata). Kérdés, hogy FF vagy APS-C vázon használnád? FF-en az a 4 mm különbség sokat számíthat, APS-C-n rengeteget. De ha a nagylátó végét nem gyakran használod, nem akkora hátrány.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
kemkriszt98 #28625 üzenetére
én ezt venném
-
kemkriszt98
tag
Sziasztok,
Azon gondolkozom, hogy befektetnék egy magasabb szintű obiba. Eddig mindig a legalsó kategóriákból választottam és félreértés ne essék észben tartva a nyilvánvaló hiányosságaikat mindig meg voltam velük elégedve viszont túl szétszórt gyújtótávjaim vannak és szeretnék egy olyan objektívet amit minél több helyzetben tudnék használni (a stílusomon belül). Ezért és azért is mert igazából kíváncsi is vagyok, hogy milyen egy komolyabb optikával fotózni, jutottam erre a következtetésre.
Mivel a fotózás pusztán hobby és nem is tervezem ezt megváltoztatni, nem szívesen perkálnék ki teljes árat egy Canon L obiért úgyhogy egy használt darabra gondoltam. (Értem, hogy miért drágák, csak jelen kontextusban sokallom...). Szóval kinéztem a 24 - 70mm f/2.8 L obit (micsoda meglepetés
). Az első verziót. Papiron pont tökéletes lenne, a kérdésem csak annyi, hogy még mindig megéri e az árát vagy abból a pénzből ma már kapok jobbat hasonló adatokkal (újan, vagy használtan. Esetleg más gyártótól) ?
Köszönöm a válaszokat
-
_csocso_
senior tag
Sziasztok! Tamron 70-300 újabb verzió nagyon gáz? Érdemes vele foglalkozni FF-en?
-
-
atish15
aktív tag
Estét. Vettem 2 hete egy Nikkor 35 1.8G objektívet. Másnak is viszonylag hangos a fókuszmotor vagy a fókuszálás?
-
PuMbA
titán
válasz
Throme #28613 üzenetére
Ami biztos, hogy a VC nélküli, nagyon elvérzik: [link]
Nem rég néztem összehasonlítást ismerősömtől Canon oldalról az új 55-250 és a régebbi 70-300 között és hát a 70-300 látható különbséggel rosszabb, mint az új 55-250 még FullHD-ban is nagyítás nélkül látni, hogy a kontraszt, színek és az élesség terén eléggé gyér.
-
bigsee
addikt
Üdv! Oly ZD 40-150/4-5.6 leváltására érdemes a Pana 45-150/4-5.6 O.I.S? Javít annyit - annyira nem rossz a régi ZD - a képminőségen, hogy újabb, fejlettebb (talán)? Jó áron találtam, 1 év gyári garral, 73.000 HUF-ért...
-
Throme
veterán
Próbálgattam a tami 18-200 VC obit, a 18-140 mellett. Szerintem nincs ott probléma. Egy kategória.
Majd még lehet - ha lesz alkalmam - megnézem 140 mm-en mindkettőt.
Nem biztos, hogy sokan vannak itt a fórumon, akik "vakteszten" megmondanák melyik kép melyik obival készült.
Egyik fórumtárs tamit használ D5k gépen és simán jó képeket lő.
Biztos bele lehet kötni, mert azért egy 75k huf obi nem egy nikkor 24-70 ....Cserélhető obi egy lehetőség. Olyan lehetőség, amivel valaki él, vagy sem, az az ő dolga.
DE mit ajánlanál helyette, ugye nem bridge ultra-hiper zoomot (mint azt a cserélhető obisban olvastam pár napja)?!
Vagy nagy szenzoros kompaktot, ami elég drága, és mellette - igaz fényerős zoom obival - nem tud ekkora átfogást?
Vagy duplakittet, 55mm-es derékba töréssel, ami elég szívás szerintem.... -
-
PuMbA
titán
válasz
atish15 #28607 üzenetére
Égboltot nem igazán fotózol telével, mert olyan gyorsan mozog a Föld, hogy a csillagok csóvát fognak húzni. Épp ezért fotóznak égboltot APS-C 10-16mm-en, mert így akár 20-30 másodpercig gyűjtheted a fényt anélkül, hogy a csillagok bemozdulnának a képen. A tele obik előnye az állatok, távoli természet és sportesemények fotózása, illetve néhány obival makrózni is lehet, mert 0,8m-re tudsz fókuszálni FF ekvivalens 400mm-en vagy felette.
-
Throme
veterán
válasz
atish15 #28607 üzenetére
Részletgazdagságban nem biztos hogy sok különbséget fogsz találni.
Ha csak nem 300mm-en jobb képet lő a tele, mint a 18-140, viszont 50mm-en jobb képet lő a kit zoom, mint a teleHold fotó az egy olyan dolog, hogy meglövöd egyszer, aztán le van tudva. Azon túl sokat nem tudsz rugózni.
Ehhez elég kölcsönkérni egy telét._Nem vagyok csillag fotós, de igazán fasza fotókat csillagászati távcsövekkel kombinált megoldással lehet lőni.
Csillagjárásra nem hiszem, hogy a tele elengedhetetlen feltétel lenne.Látom nem hagyod, hogy megspóroljak neked egy tele vásárlást
-
Throme
veterán
válasz
atish15 #28605 üzenetére
Nekem van mindkettő, és ritkán használom a telét. Város, táj, természet... ide nem is nagyon kell tele (nekem).
Állatkert, autóverseny, repülőnap, ahol kihasználtam a telét.
Gyerekfotózásra is jobb a 18-140, mert azért a vége egy normál családiházas kertben elég, míg egy 70-300 obival gondba leszel, ha közelebb jön hozzád a gyerek.szvsz
-
atish15
aktív tag
Sziasztok.
Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Van egy Nikon d5600 fényképezőm hozzá kapott 18-140 kitobival. Leginkább táj, épület és természetfotózás felé húzok, családi eseményeken portré fotózással. Most láttam, hogy ismét van a Nikon pénzvisszatérítés. A kérésem arra irányulna, hogy érdemes e a 18-140 mellé beszerezni egy 70-300-as objektívet ha a 140 rövidnek bizonyul. Milyenek a tapasztalatok a Nikon 70-300-al?
-
Joltee
aktív tag
Ha már a 17-50 2.8 Sigmáról van szó: pár napja van meg, egy D7200-on használom. AF-fel kapcsolatban a fura az, hogy a helyes fókusztalálat függ attól, hogy a közelpont felől vagy a végtelen felől kezdi meg az állítást az AF. Ami meg a legfurcsább, hogy LiveView módban, ahol elvben nem kellene ff/bf problémának lennie, mindig téveszt, a keresőn keresztüli AF-hez képest sokkal életlenebb lesz a kép! Na ez utóbbit Nikon obikkal még nem tapasztaltam...
Pedig maga az obi szebb (és élesebb) képet ad (még így is), mint a 18-105. Lehet elküldöm a Camera Kft-nek, csak ilyenkor mindig attól tartok, hogy még rosszabb lesz. Esetleg vissza a boltba (netes rendelés volt)...
-
Throme
veterán
válasz
negyedes #28598 üzenetére
A youtube-on szoktam megnézni valamilyen Christopher videóit, aki ezeket a sigmákat (és lehet a tami 17-50-et is) bemutatja, igaz canon vázon, de szerintem az majdnem mindegy is.
Teszteli főbb gyutávokon és hozzá különböző rekeszeken.
17mm-en és tág rekesznél a szélek nem a legjobbak, de középen jó.
Egy kitobihoz képest ez az állapot is végtelenül jó, mivel azokon se 17mm, se f2.8 nincs.
CA-t tudod korrigálni szoftveresen.
Városban, házak közt a 17mm némi előnyt nyújt. Tájképeknél meg szerintem mindegy.
Ha számít a fényerő, akkor a 17-70-nek majd nézd meg a gyutávokhoz tartozó legtágabb rekeszértéket. Az f2.8 nem sokáig él. tudom, hogy a végén az f4 jobb, mint amit egy kitobi tud 70mm-en, de ezt a különbséget szerintem a mai szenzorokban van annyi tartalék, hogy ezt a különbséget áthidalja, ahogy a 18-24mm közti különbséget is. A 17-50 teljes f2.8 már más történet... csak ez meg átfogásban nem túl sok....szvsz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest