Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen széket vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Löncsi
őstag
-
TESCO-Zsömle
titán
Nem hiszem, hogy lecserélik a logot, korábban se tették. Nekem a Ti4200 dobozán is ez a furcsa szem-szerű akármi volt az nVidia felirat környékén, és most is az a cég logója...
Hogy a kártyákra milyen stílusban viszik fel a feliratot, vagy a logot az meg már megint más téma... A gyártók 90%-a úgyis a saját matricáját nyomja rá, szóval gyakorlatilag semmi jelentősége...
-
Sonja
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Látom a pletykákra előkerültek az urbán legendák.
-
Crytek
nagyúr
válasz
gainwardgs #8684 üzenetére
És ha gyengébb? Attól még sokan fogják venni.Mert van akinek az kell hogy menjenek a játékok minden szarokodás nélkül és kis physX plusz is nyom valamit a latba.
Csak egy példa (lehet az atis haverjaimat ennyire veri az isten ,nv-seket meg nem de akkor is)
Kijön egy game vígan tolom nv-n semmi gond. Addig atis haverok fröcsögnek msn-en hogy mit raktam fel hogyan mert neki nem megy.Majd két nap múlva írja hogy mindenféle szart felrakott meg isten tudja milyen drivert és csak elindult neki.
Nekem nv-vel soha nem volt ilyen bajom. Ezért mindig is nv-t fogok venni! -
DemonDani
addikt
válasz
gainwardgs #8684 üzenetére
nekem van egy sokkal biztosabb információm ami szerint gyorsabb lesz de csak a Anno 2070 Batman: Arkham City Battlefield 3 Crysis 2 Deus Ex: Human Revolution Dirt 3 Dragon Age 2 és a Metro 2033 alatt, a Bulletstorm Hard Reset Serious Sam 3 Skyrim The Witcher 2 Trackmania 2: Canyon már lassabb mint a 7970nel
-
válasz
gainwardgs #8684 üzenetére
Szeretjük az ilyen hsz-eket...
-
Löncsi
őstag
válasz
gainwardgs #8684 üzenetére
-
MarcZ
senior tag
válasz
gainwardgs #8684 üzenetére
Majd legfeljebb azt a csatát nyeri, amelyik decemberben lesz a 700-as sorozattal.
-
gainwardgs
veterán
Felesleges vitatkozni sajnos gyengébb lesz a 7970-nél, megbízható forásból tudom, ezt a csatát az nv elvesztette
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég, ha egy post-process AA kerül bele, de az legyen jó. A több AA-nak sosem voltam híve. Tisztelem azokat a fejlesztőket, akik megadják a választás lehetőségét, mint mondjuk a Deus Ex: HR-ben is három AA algoritmussal, de ennek nem sok értelme van. Legyen egy jól kivitelezett megoldás. Az, hogy az FXAA, MLAA, GBAA, SMAA, vagy anyám kínja AA lesz valamilyen keverék formában, teljesen mindegy. Persze érdemes az igényekhez megválasztani az algoritmust, a fontos az, hogy vannak algoritmusok, így már nem elfogadható az, hogy nincs AA egy játékban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindig fontos megjegyezni, hogy más egy motorba épített extra információkkal táplált post-process AA, és egy driverből, vagy különböző inject programból kényszerített. Utóbbi esetekben csak a végső képkocka ad információt, amiből sokkal nehezebb jó eredményt csinálni. A kép mosása is ebből ered, ha nem tudsz kinyerni subpixel információt, akkor nehéz jót alkotni. Persze lehet próbálkozni különböző trükkökkel, mint mondjuk az SMAA, vagy az MLAA 2.0, de extra infók nélkül ezek az AA-k sosem lesznek tökéletesek, bár az eredmény természetesen javul.
(#8680) DemonDani: Szerintem azon is lehet még javítani. Az SRAA implementálásával irányítani is lehet a post-process AA-t. Vannak lehetőségek, csak használni kell őket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
DemonDani #8677 üzenetére
Valóban, de általában ilyenek a technikai demók. Messzemenő következtetést nem lehet levonni belőlük. Olyan szinten értékesek viszont, mint a 3DMarkok és a Unigine benchmarkok ... feltéve, ha kiadják valaha. Ha csak videóig jut el, akkor semmi értékük nincs. Annyit érnek, mint az AMD meg nem jelent Ruby demója. Ledöbbenünk rajta, majd elfelejtjük.
-
DemonDani
addikt
De azt nem érted, hogy azért mert techdemo, egy csomó olyan dolog nincs benne ami egy játékban tovább terheli a gépet? Ez egy scriptelt cucc, minden mindig ugyan olyan.
nincs dinamikus környezet (fizika emberek autok stb...)
nincs AI
...csak grafika. ráadásul vélhetően, amenyira lehetett jól rá is lett optimalizálva előtte.
olyan mint egy szintetikus teszt, valós környezetben sosem lesz ennyire kihajtva
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha valóban leváltották az MSAA-t FXAA-ra, akkor valószínű, hogy egy GTX 590 és HD 6990 is elég lenne. Az előző demó ugye 720p-ben 4xMSAA-val ment. Tekintve, hogy deferred MSAA-ról van szó elég nagy terhelést kap a memória-sávszélesség, illetve magas lesz a memóriahasználat. Ezt csökkentve minden szempontból csökken a terhelés, hiszen a deferred MSAA-nál a pixeleket nem számítod többször, de a mintavételezésnél már négyszeres adattal dolgozol. Ettől lesz jobb eredmény. Az FXAA jóval egyszerűbb. A pixeleket normál mód számítod, ami negyedére csökkenti az MSAA-val járó terhelést, és post-process formában alakítod ki az AA-t. Röviden tehát azzal, hogy az MSAA-t FXAA-ra váltod, már önmagában rengeteg sebességet nyersz. Az új generáció compute ereje valószínű, hogy kell ehhez, de benne van, hogy nem teljesen ugyanaz futott a korábbi GTX 580 trión. Ha ezt futtatják GTX 580-on, akkor szerintem már elég lenne kettő is, vagy esetleg egy ... belekalkulálva azt is, hogy egy év alatt azért jócskán lehetett reszelni a programon. Jó lenne, ha kiadnák a techdemót, mert akkor lehetne tesztelni a lényegi különbségeket.
-
Löncsi
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #8665 üzenetére
Tech demo, de pont az a lényeg, hogy ezt 1 db kártya el fogja vinni a hátán (nV-n legalábbis, gondolom AMD-n is elfut). Elég impresszív. És az Epic-et ismerve nem csodálnám ha a mostani UE3-hoz hasonlóan ez a motor is elterjedne, ergó ez lesz az "alap" a köv-gen játékoknál.
-
DemonDani
addikt
ezt megbeszéltétek
-
Löncsi
őstag
F*ck, már látom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Klikodesh #8669 üzenetére
Az GTX 580 az messze van attól szinttől, ahol az új generációs cGPU-k tartanak. A GCN és a Kepler architektúra is jóval komplexebb feladatok számítását teszi lehetővé, nagyságrendekkel hatékonyabban. Ez a mai játékokon nem fog meglátszani, de a komplex feladatokban az előző generációs architektúrákat lemorzsolják az új rendszerek. Azok a plusz tranyók nem csak lógnak a levegőben. Rendeltetésük van, csak a mostani programokban még nem látod.
Persze a maga idejében a Fermi és a VLIW4-5 is jó volt, de tovább kell lépni, és a compute irány erősödik. Az előző generációs termékek ebben azért nem igazán jeleskednek. [link] - ezért nézünk compute teszteket. A GCN kilő mindkét esetben. Hasonlóara számítok a Keplertől is. És meg kell jegyezni, hogy ezek a különbségek az új generációs és a korábbi között a feladatok növekvő komplexitásával csak növekedni fognak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A driveres post-process AA-kat nem érdemes összehasonlítani a beépítettekkel. Sokkal kevesebb információ érhető el számukra, mint a motoron belül. Kapnak egy végső képkockát, amin lefutnak, minden extra adat nélkül. Ha motorba építed, akkor extra adatokkal segítheted a feldolgozást, ami nagy előny.
Összehasonlítást még nehéz készíteni, mivel a GeForce driverben egyelőre nincs engedélyezve az FXAA. Egyedül a Catalyst-ben van MLAA, de azt váltja az MLAA 2.0 még ebben a hónapban. Utóbbi a legnagyobb problémákra megoldást ad, így temporálisan stabil lesz, és a kinyert adatok jobban illeszkedhetnek a subpixel pozícióra, hogy kisebb legyen az elmosás, de ettől még mindig nincs több információja egy képkockánál. Kellenek a driveres post-process AA-k, de ezek nem csodafegyverek. Az MLAA 2.0 az első használható megközelítés. Gondolom az FXAA fejlesztése is hasonló irányba halad, valszeg idővel az NV is engedélyezi, amikor már eltűnnek a gyermekbetegségek. Ettől függetlenül ez nem menti fel a fejlesztőket az AA beépítésétől. Az MLAA 2.0 és az FXAA 3.0 is sokkal jobban működhet, ha integrálva van a motorba. -
Klikodesh
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #8668 üzenetére
Ezt 3 580 renderelte tavaly most egy kepler, az 580-as gepnek se kellett AI szamolnia, nem volt nagyobb terkepe, ez szerintem impressziv.
Ugy nez ki ti azt hiszitek a demon akadtam ki, de nem.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Klikodesh #8666 üzenetére
De. Csak illik észben tartani, hogy egy játék és egy TD sokkal másabb. Egy TD-nak nincs több dolga, mint az adott vason a lehető legszebben lefutni. Egy játéknál kompromisszumokat kell kötni a skálázódás miatt. Ott már az erőforrás is megoszlik. Nagyobb a térkép, van AI, stb...
Eddig a Crysis, de annak is szigorúan csak az első része az egyetlen TD, amiből maradéktalanul játékot csináltak. Legalább is tudtommal. Még a Cry2 se oylan szép, mint amilyen a TD-ba volt.
-
Klikodesh
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #8665 üzenetére
Es ? Akkor nem kell lerenderelni ?
-
DemonDani
addikt
Epic Shows Samaritan Demo Running On Next-Generation NVIDIA ‘Kepler’ GPU
az FXAA 3 elég állat, de sajnos a textúrát is károsítja egy kicsit érdemes a kabát szövetes részén megnézni, bár ez már akkora zoom mellett van h lehet észre sem vennénk jatek közben
de az MSAA 4X szépen meg van alázva
-
Hakuoro
aktív tag
-
Klikodesh
senior tag
Ezzel az NV megvette a TMSC-t hogy leallitsa 28nm es gpuk gyartasat amig ok is eloallnak valamivel paran elorukkoltak a hozzaszolasokban.
Ez mar kb klinikai eset.
Azert remelem nem egy paper launch lesz a Keplerbol emiatt. De ha olcsobb lesz akkor egye fene varok.
Persze ettol nem lesz.
Az hogy a 28nm ennyire gaz mikor elodjet teljes egeszeben dobta a TSMC nagyon durva.
Kar hogy AMD nem birta megtartani a FABeket, lesz itt nagy piac foundrykra a jovoben az Atic jol bevasarolt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Klikodesh #8652 üzenetére
Mike Bryant régebben ezt mondta a TSMC 28 nm-ről: "Ten designs going through (hét vállalattól egyébként); we have heard about problems on six of them ..." De nyilván csak az NV-nek van baja.
Szerintem ők kérték meg a TSMC-t, hogy állítsák már le a gyártást, amíg felzárkóznak.
A viccet félretéve a TSMC-re csak a Xilinx, az Altera és az AMD nem panaszkodik. Szóval messze nem csak az NV-nél van gond. Szerintem még a Xilinx, Altera, AMD trió sem elégedett, csak jobban készültek a lehetséges gondokra, így az általuk használt dizájnokat nem érinti úgy a probléma, mint a többieket, ettől még biztos megvan. Mondjuk a Xilinx és az Altera FPGA-kat gyárt, amik nem valami bonyolult ASIC-ok. Egyedül az AMD csinál GPU-kat, ami már problémás. Ha leállították, akkor valszeg azért, hogy módosítsanak a node-okon. A tömeggyártás alatt álló lapkákból, elsősorban a GPU-kból már megfelelő a tapasztalat, némi módosításra, hogy jobb legyen a kihozatal. Az igaz, hogy egy ilyen leállás az új versenyzőknek sosem jön jól, de rosszabb, ha magas hibaaránnyal dolgoznának. -
#83381760
törölt tag
Sziasztok!
Új VGA lesz a gépemben és van két videókártya ami közül választhatok:Gainward GT 240 1024MB DDR3
a másik egy
Gigabyte GT 440 1024MB DDR3
Szóval az a kérdés hogy melyik a jobb?
Én RPG és FPS játékokat szoktam tolni.Üdv. és köszi ha segíttek
-
Klikodesh
senior tag
TSMC suddenly halts 28nm production
No, we are not kidding, complete stop.Charlie szokasos frocsogese az nvidia ellen, de azert erdemes megnezni. [link]
Erdekes, hogy senki sem jelentette eddig.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Klikodesh #8650 üzenetére
Technikailag a felzárkózás egyszerűbb, mint egy relatíve erős rendszer fejlesztése, vagyis egyértelmű, hogy az Intel többet lép előre generációnként, amíg a rendszerük hatékonysága el nem éri azt a szintet, amit a Radeon és a GeForce képvisel. Utána már jóval nehezebb előrelépni.
Szerintem azt már semmi sem változtatja meg, hogy több dGPU fogyjon. A cél inkább az már, hogy legalább egy pici szegmens szintjén megmaradjon ez a piac.
Az növelné a keresletet, ha durván csökkennének az árak, csak akkor azzal a nyereség is csökkenne, sőt megszűnne. Ezt nyilván senki sem vállalja be.Igen, és a mobil irányvonal is óriási nyomás. Átalakulnak az igények, és ez átalakuló fejlesztési irányokat is jelent.
-
Klikodesh
senior tag
Nyilvanvalo volt hogy az IB nem fogja megverni a trinityt a kerdes nem ez, hanem hogy melyik gyarto termeke fejlodik gyorsabban, azaz egyre jobban lemarad az intel, vagy felzarkozik.
Ez amire meg nem tudjuk a valaszt.Ha az IB-E ki se jon az meg tobbet mond a jovobeli iranyzatrol s ha a gpu fronton is ez kovetkezik be akkor akar nezhetunk is uj hobbi utan.
Ez a coprocessoros megoldas nem valtoztatja meg a dgpu alapveto problemait azaz egyre kevesebbet vesznek belole es ettol egyre dragabb, mindegy minek hivjak, milyen buszon kommunikal, milyen csatlakoja van, min kapja az aramot.
Ugyanaz az alapveto baj vele mint az enthusiast class procikkal s ezert huztam elo a proci vonalat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Klikodesh #8648 üzenetére
Az IB-E egyelőre nem is szerepel az asztali roadmapon. Vagy csúszik, vagy levették. Utóbbi nem lepne meg. Nincs értelme. Lesz viszont egy Haswell Halo verzió, ami drágább lesz. Valószínű, hogy ez kiváltja az IB-E-t, ami only szerver lesz és kész.
Az Ivy IGP-je a Llano IGP-jét nem veri meg, így ezen a ponton le van tudva ez a meccs. Feltéve, hogy a Trinity IGP-jének a teljesítménye nem esik vissza, de erre kicsit az esély. Ellenben az előrelépés jó, de ennyit lehetett várni, hiszen komolyan nőtt az IGP mérete és tranyószáma.
Vannak a dGPU-kra tervek. A platform kiegészítői lesznek. Veszel egy NV APU- mondjuk, és ahhoz veszel egy GeForce koprocesszort. Ezek együtt tudnak dolgozni. Az IGP lesz a fő egység, míg a GPU az egy segédprocesszor. Hasonló elképzelése van az AMD-nek is. Ők már meg is rajzolták sematikusan, hogy mit képzelnek el:
Nagyjából az a lényeg, hogy a rendszer minden eleme a rendszermemóriába dolgozik. A VRAM, kvázi egy gyorsítótár lesz. Ebben a modellben azért benne van, hogy nem jön be. De szerintem az NV és az AMD is úgy gondolja, hogy a dGPU-k kereslete pár év múlva a hangkártyákkal fog majd vetekedni. -
Klikodesh
senior tag
Szerintem ugy nez ki, hogy sajnos valtozik es nem a pozitiv iranyba.
Ha megnezed az 1366-os platformra konnyen ra lehetett ugrani mert amig nem jott ki az 1156 nem volt vetelytarsa.
Most mivel az SB jott az SB-E elott, raadasul annyival elobb hogy par honap van a SB-E es az IB kozott. Tehat fizetett 2X annyit mind az alaplap mind a proci kb ennyivel dragabb >50% os teljesitmenynovekedesert ( skalazodas, orajel ) s az ivy meg ebbol fog elvenni, durvan 10% ot orajelnek, es 5% ot az optimalizacioknak koszonhetoen.
A platformn adta elonyok egy olyan pici niche szegmenst jelentenek amit meg nem erdemes szamon tartani.Az IB-E es a Haswellnel ez meg rosszabb lehet hisz az utobbi az IBnel tobbet tehet az asztalra.
Lararol, es a lovagokrol nem sokat tudni igy ott akarmi is lehet, minannyiunk erdeke hogy az Intel kellemes meglepetest okkozzon.
Az IB igen szep gpu eredmenye a SBhez kepest most meg nem mond sokat amig az AMD eredmenyeit nem latjuk.
De nem is igazan a compute teljesitmeny ami engem aggaszt a dologban hanem hogy mi lesz a gpukkal.
Bar amennyire a konzol port era megkoveteli az upgradeket lehet hogy 2013-2014ben mar be fogjuk erni az apukkal is."Elsősorban szerintem is az a fontos, hogy a tartalom kreálása ne kerüljön dollár tízmilliókba."
Ebben nagyon igaza volt Carmacknek, elkepeszto belegondolni, hogy volt olyan level designerje aki egy teljes evet dolgozott egy palyan a Ragehez.
Ez nyilvanvaloan nem fenntarthato es ahogy mondja egyre jobban meg fog latszani az motorok CCK-i fejlesztesenek az eredmenye maganak a grafikus motornak a kepessegeivel szemben a jatekokban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Klikodesh #8644 üzenetére
Nagyjából így van. Az asztali szegmens az egy megtűrt piac, amit mobilos és szerveres fejlesztésekkel betömnek. Sajnos ez nem úgy néz ki, hogy változik.
Azért az Intel sem mindig marad a mostani architektúránál. A Larrabee integrálása a cél.
(#8645) Löncsi: A next-gen motorok közül az ID Tech 5 az egyetlen, amit látunk. De hasonló irányba megy majd el a többi is. Elsősorban szerintem is az a fontos, hogy a tartalom kreálása ne kerüljön dollár tízmilliókba. Ezzel egyszerűsíteni kell a művészek munkáját. Az erős hardver nem ér semmit, ha túl drága hozzá tartalmat illeszteni. A másodlagos cél a compute erősítése, de ez egyelőre post-process szinten működik, és maximum a fizikát tudom még elképzelni, de csak olyan korlátokkal mint a PhysX. Vagyis inkább grafika lesz az, mint fizika. Az integrálással persze sok minden megváltozhat. Végre szabadabb lehet a fejlesztés. Gyanítom, hogy az aktuális architektúrákat, azért illesztik ennyire az integrációs irányokhoz.
-
Löncsi
őstag
Úgy vannak vele, hogy fejlesztenek egy fontos irányba, aztán VGA-ként pedig teljesít úgy ahogy tud.
No igen, de az új motorok már compute-alapúak ("ha használhatok ilyen csúnya szót") lesznek, nem?
Ergó ha most nem is, de pár év múlva lehet belőle valami. (pl. Unreal Engine 4) -
Klikodesh
senior tag
Anand evekkel ezelott tete fel a kerdest, hogy valyon meddig tudja az atlagfelhasznaloval megfizettetni az enthusiast class termekek gyartasat es tervezeset az iparag.
Azota mar reg megkaptuk erre a valaszt, van server es mobil proci.
Az elobbit eladjak, workstation, entusiast termekkent is az 1366 eseteben meg veluk is betateszteltek a platformot.Az utobbi nagyobb TDPju valtozata meg megy a desktopra turboval kabitva a nepet.
A gyartok mennek a penz utan es ez latszik a gpu fronton is, s mi mara mar csak egy utogondolat szintjen maradtunk meg nekik.S ha a mai helyzet nem tul rozsas akkor hogy fog kinezni majd az apu korszak a nagyra nott tegrak es llianokkal mint valasztassi lehetoseg, egy ideig intelre nem nagyon lehet majd szmitani mint versenyzo a 10 evig elhanyagolt gpu fejleszteseikkel sajnos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Klikodesh #8642 üzenetére
Szerintem sem az AMD-nek, sem pedig az NVIDIA-nak nem fontos már a VGA-piac. Úgy vannak vele, hogy fejlesztenek egy fontos irányba, aztán VGA-ként pedig teljesít úgy ahogy tud. A fejlesztések arról árulkodnak, hogy az architekturális integráció mielőbbi bevetése a cél. Tekintve a VGA-piac értékét már nem egy-egy csata megnyerésére lett a cél, hanem a háború irányát változtatnák meg a saját javukra. Ez most bemelegítő. Az igazi harc 2013-2014-ben kezdődik. Nagyon fontos, hogy ki mennyire hatékony architektúrával várja a komoly fúziót, mert az a skálázás szempontjából döntő lesz. Sokat nem tudunk a Keplerről, de a pletykák szerint a compute teljesítmény nagyon ott van, és a Maxwellhez pont ez kell. A grafika az egy kis szelet lesz. Az integrációval a komolyan párhuzamosítható általános feladatok is a grafikus magon futnak. Legalábbis ez a fő cél a skálázhatóság megőrzése érdekében.
Az architektúrákat ebből a szempontból is érdemes vizsgálni. Ha választani kell egy csata és a háború megnyerése között, akkor szerintem mindenki az utóbbira voksol. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
jozsef m. #8640 üzenetére
Annyira nem friss. A tegnapi órajelek alapján kiszámolták, hogy hogyan viszonyul az egyes részek teljesítménye a Tahiti-hez. Mondjuk az kérdés, hogy a textúrázók számát honnan vették ehhez. Mert a shadert, a ROP-ot és a memóriabuszt értek, de textúrázókról még nem volt szó.
-
jozsef m.
tag
-
Klikodesh
senior tag
válasz
adamssss #8632 üzenetére
Nem, a nagyteso alatt a nagyobb die-t ertettem a GK100-at.
Nekem ugy tunt eddig a GK104rol beszeltetek, es erre irtam ha kevesled a memoria savszelet akkor nezd vissza a G80 es utodai (G9X) membuszat es savszelet teljesitmenyuk fenyeben es valaszt talasz a kerdesedre.
@Crytek: Szinten, gyere mar Jen-Hsun es vedd el a penzem.
Pont jokor jon ki addig elviszik az 580DCII-met is. -
Crytek
nagyúr
Jobban várom már az első teszteket mint a fizetésem komolyan mondom!
-
Szlovi
senior tag
Ha igazak a GTX680 speckószámai,akkor jó pár játék a torkán fog akadni a 32 ROP miatt.
Vagy esetleg ezek valami "szuperROP-ok" lesznek?
Persze egy tudományos számításnál szinte lényegtelen a ROP mennyisége,viszont jóval többen használják a GPU-t 3D-re,mint pl.meteorológiára -
Klikodesh
senior tag
válasz
adamssss #8629 üzenetére
A memoriavezerlot is allandoan fejlesztik es a savszelet is egyre jobban hasznaljak ki, nezz vissza a 8800GTXre es utodai teljesitmenyere.
A nagyteso mar vagy gyorsabb rammal lesz szerelve vagy szelesebb buszt kap attol fuggoen hogy eri meg nekik jobban, szerintem jelenleg inkabb a szelesebb busz marad.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8629 üzenetére
Főleg azért, mert a 384 bit drága. Természetesen lehet szűk keresztmetszet a sávszél, de ez nem csak a busz szélességétől függ, hanem a memória órajelétől is. GDDR5-ből 7 GHz-es lapkákat is gyártanak. Ezeket az AMD csak azért kerüli, mert 5,5 GHz fölött a lapkák fogyasztása aránytalanul magas lesz, de ettől be lehet vetni. Az NVIDIA sem fog mindig leragadni a Fermi gyenge memóriavezérlőjénél. Ki lehet azt javítani úgy, hogy jól kezelje a gyors memóriachipeket is. Innentől pedig már csak játék az egész a fogyasztással és az előállítási költséggel. Biztos végeznek szimulációkat, hogy mi a legjobb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8627 üzenetére
Lineárisat biztos nem fog adni. Ha tényleg ilyen magas lesz az ALU:tex arány, akkor lesz olyan játék, ahol nagyon erős lesz. Akár Tahiti fölött, de lesz olyan, ahol eléggé gyenge lesz, akár Pitcairn alatt. Ez programfüggő lesz nagyon.
Ez nem olyan egyszerű. A shaderek önmagukban nem érnek semmit, ha nem eteted őket. Az architektúra alapjai számítanak. Ezt láthatod a GeForce-Radeon vonalon. Egy 32 bites FMA utasítás az mindenhol ugyanaz.
Ahol egyébként ez nagyon sokat fog érni az a GPU-s PhysX. Valószínű, hogy ez is cél volt. Egyelőre a GPU-s PhysX nagyon nem hatékony. A fő cél az lehetett, hogy a magok jól ki legyenek használva, vagyis kevesebb legyen az üres ciklus. Ez szintén nagyon jó oda, ahol a GPU ezerrel számol. Itt a HPC front jön be, mint komoly opció.
-
Ez a többlet a játékokban is egy lineárisan növő teljesítmény függvényt fog eredményezni, vagy a "3x"-os gyorsulásra, csak pl a tervező programokban számíthatunk?
Shader: Vegyük alapul a gtx5xx-ban szereplő egységeket. Azokhoz képest gyengébbek vagy erősebbek lesznek-e az újak?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8625 üzenetére
Igaz lehet, más lesz az architektúra, ami nagyon erős compute irányt vesz ... Emellett az NVIDIA készül az integrálásra is.
A shader az nagy kérdés, hogy mit tekintesz annak. Ezek teljesítménye nagyban függ az architektúrától. Az AMD-nél is nagyon nehéz értelmezni a 2048 shadert. Ezért írom shader részelemnek, mert talán ez áll még a legközelebb az igazsághoz, noha ez is egy sarkított dolog. Persze az átlag olvasó nem érti meg mélységében. -
Abu mit szólsz? Szerinted ez igaz lehet?
Azt is magyarázd el légy szíves, hogy jól értem, hogy 3x-annyi Cuda mag lesz benne mint a GTX580-ban?Ez kb 3x-os sebesség növekedést kéne, hogy eredményezzen, viszont akkor nem értem a 256bites memo buszt... És mindezt kisebb méretben mint a Tahiti?
Vagy ezek valami butított shader-ek lesznek?Köszi
-
KillerKollar
őstag
Ezek szerint GTX 690 se lesz?Vagy lesz és 2 GK 104 lesz rajta?
-
poj
tag
Én picit csalódott vagyok, így nem lesz akkora dobás a csúcskártya, mint a GK110 lett volna.
Bár tekintve, hogy az úgyis csak év végére készült volna el...Hogy érdemes-e megvenni, az ár és teljesítmény fogja eldönteni. Én speciel nem fogok egy 7950 és 7970 közé eső GTX680-at ugyanannyiért megvenni, mint a 7970 vagy drágábban, ráadásul kevesebb memóriával. (ugyanis amikor még a GTX670-ről szóltak a pletykák, akkor ezt a lapot ide pozicionálták)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolom az NVIDIA is belátta, hogy semmi értelme egy új gyártástechnológia bevezetésénél szenvedni egy 500+ mm2-es lapkával. 300 és 400 mm2 közé kell lőni. Ez az ideális jelenleg a fizika törvényei mellett. Majd ha kiismerték a node-ot, akkor lehet továbblépni, de addig csak szenvedés lenne.
(#8612) p87: Ez az infó is épp olyan pletyka, mint a többi. Ha tudom a paramétereket, akkor úgy sem mondhatom már el.
(#8613) Löncsi: Ha sok a játékban a post-process, akkor elég jó lehet. Ha nem túl sok, vagy máshol van a hangsúly, akkor nem tűnik olyan jónak. De ez is csak pletyka.
(#8615) DemonDani: Nézd, ha tényleg 4,3 TFLOPS lesz, akkor ez is mehet Teslába. Ott nem számít, hogy gyenge a TMU. Gyanítom, hogy marad az 1/2-es DP, így ki is jön az a fejlesztés, amit a Fermihez mértek. 0,79 vs. 2,15 TFLOPS. Nagyjából háromszoros a különbség. Nem lesz itt GK100 így.
-
p87
senior tag
válasz
DemonDani #8609 üzenetére
Na erre kíváncsi leszek!
Elsőre sikerülne nekik kisebb GPU-val gyorsabb kártyát csinálni a 7970-nél, mikor eddig mindig jóval nagyobb batár GPU-kal tudtak csak az AMD aktuális megoldásai felé kerekedni???
Kétlem, ráadásul memóriában is visszaléptek 256bit-re...(#8610) Abu85:
Nem úgy volt, hogy a shaderek is GPU frekvencián fognak menni? -
poj
tag
Most az a hír járja, hogy a GTX680 a GK104-esből lesz, tehát amit eddig középkategóriának hittünk, az lesz a "felső" kategória. A GK110 meg már lehet, hogy GTX780 néven lesz, év végén, vagy jövő év elején.
A pletykák szerint március 12én jelentik be és március 23-án jelenik meg.
Kiváncsian várom a fejleményeket. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Elvileg ezek a speckók:
1536 shader, 64 textúrázó csatorna, 32 blending, 256 bit, GDDR5
705 MHz mag, 1411 MHz shader és 6 GHz memória
A pletykák szerint hasonló szervezése lesz, mint a GF110-nek, csak a CUDA magok jelentősen változnak. Az ALU:tex arány az félelmetesen nagy. Ha azt mondjuk, hogy az AMD compute irányt vett, akkor ez már über compute irány. -
DemonDani
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #8608 üzenetére
XD hehe tényleg, de hiddel jobban jártok azzal mint ezzel [link]
-
DemonDani
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #8587 üzenetére
Lehet, hogy én nem látok valamit, de úgy néz ki, mint egy VGA. Néhol nem a legjobb megoldás van bevetve, de az ES termékekre ez jellemző.
(#8597) ÁdiBá: Nem a memóriabusz szélessége számít, hanem a memória-sávszélesség.
-
Oliverda
félisten
válasz
gainwardgs #8601 üzenetére
Ott végképp nem számít a kinézet.
-
Klikodesh
senior tag
válasz
gainwardgs #8587 üzenetére
Egy ES kartya, mit vartal.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen széket vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Motoros topic
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Milyen monitort vegyek?
- Gyúrósok ide!
- Linux kezdőknek
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest