Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED monitor topic
- Bluetooth hangszórók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Monitor hiba topik
- Milyen videókártyát?
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sőt mai árváltozások elég érdekesek...pl lassan le lehet csapni a jó kis Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM II zoomobjektívre...50 ezret vittek le az árán...
-
Az elmúlt 2-3 hétben, össze vissza tologatták az egyes termékek árait...vázak mentek lefele... vakuk felfele...akkor emiatt volt.
-
rumos14
nagyúr
itt a 60D: [link]
érdekes, "féllel" lejjebb léptek az 50D-hez képest (méretben, anyagminőségben), olyan D90 szint kb.
kiváncsi vagyok, hány 550D vásárló csap a fejéhez. -
Jinxx
senior tag
válasz
Proci85 #4193 üzenetére
Objektív téren inkább válaszd az IS kitobis kitet, sem a sima kitobi, sem a 70-300 nem egy nagy durranás. Később, ha gyűjtögetsz még vehetsz hozzá egy jobb telét, pl.: 55-250 IS, vagy 70-300 IS használtan. Ha 150k a keret, és nem mindenképpen boltból, újat akarsz venni, egy használt 350 vagy inkább 400d, az IS kitobi és az egyik fent említett tele is beleférhet a keretbe.
-
Proci85
senior tag
Sziasztok!
Fuji 6500 bridge gép után váltanék tükörreflexesre.
Cora-ban hamarosan lesz akciós Canon EOS 1000D 18-55 + 70-300mm-es "III"-as fémjelzéssel állátott duplakit IS nélkül. Olvastam ezt is, azt is.
Kérdés ezt érdemesebb-e megvenni ~137 ezerért, vagy inkább csak 18-55 IS obival 116 ezerért és később meg nézek hozzá egy rendes telét? Igazából ~150k-nál többet nem szívesen szánnék rá.IS obiva kitben
duplakit IS nélkül, de III-asMire kell: Akvárium fotózás, családi képek, néha távolabbról lőni, tájképek.
Hobby fotós vagyok, nem akarom a világot megváltani.
Amit szeretnék: szebb, élesebb képeket kapjak, mint a bridggel kaptam.
Nem szeretnék kemény ezreseket pumpálni obikba. Most megvenném aztán (egy időre?) elég volt.
Melyik lenne az előnyösebb választás?
Előre is köszönöm a segítséget!
-
cablemanus
csendes tag
Pont ezt akartam mondani én is. Egy picivel jobb a képe / meg ott van a piros gyűrű az elején
/ de az árkülönbözet messze nem indokolt, hacsak nem stúdióban használja az ember. Nekem a beltéri sport miatt a lassú autofókusz miatt eleve ki van lőve. Mondjuk az 50/1.4 autofókusza is elég lassú (sorozat módban nagyon lelassítja a gépet) de az még pont határeset és ha tényleg nincs elég fény, akkor egyszerűen nincs más választás, ki kell nyitni a rekeszt - már ha van hová.
-
Z0mbi
senior tag
Yo,
Tudom hogy googliznom kell es fogok is csak gondoltam elobb megkerdezem itt mik a tapasztalatok a kovetkezokrol...
Van egy sigma 17-70 2.8-4.5 DC Makro uvegem. Nos a frontlencse mogotti lencsen figyel egy kis piszok. tudom hogy nem kezdoknek ajanlott a szetszedes megtisztitas,,ettol fuggetlenul lehet hogy bevallalom.
Csinalt mar valaki ilyet? Es mik a tapasztalatok? En attol felek hogy igy csak tobb koszt viszek be mint amitol megszabadulok... (sajna otthon epp nincs egy clean room om erre a celra)
koszi -
*Ropi*
félisten
válasz
BLOODSHOT #4186 üzenetére
Kétlem, hogy azt az üveget MF-ben tudná használni bárki is, főleg nem FF-en. Ugye a felépítéséből adódóan nagyon könnyű bemozdulni vele és olyan kis dofnál csak a nagy számok törvénye alapján lehet fókuszhelyes képet lőni: odapörkölsz vagy 8-10 képet és talán lesz közte egy, amin a helyén van a fókusz.
-
BLOODSHOT
senior tag
Azthiszem elmondtad a lényeget...
85mm fullframen szerintem kiválló portréra. De az az obi, csak studióba. Amennyi idő alatt azt a nagy üveget az a lassu fokuszmotor helyre teszi, addig már teljesen más a téma. Pl. egy esküvőn...
Nem is értem Jeff Ascough hogy tud vele olyanokat lőni. Lehet MF-ban. -
*Ropi*
félisten
válasz
BLOODSHOT #4184 üzenetére
Nemrég volt szerencsém a 85/1.2 II-höz...Megrémültem tőle olyan zömök darab, ráadásul majdnem akkora a szűrőmenete, mint a 2.8-as 70-200-amnak: 72-es. Jó-jó, hogy szép a képe meg a bokeh-je, de az AF használhatatlanul lassú. Rendezvényen minden 3. képet ha elkapná, azt is előre rákészüléssel. Szóval számomra használhatatlan. Lehet, hogy stúdióban lyukkamera üzemmódban elmegy, de én nagyon csalódottan raktam le...
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz
cablemanus #4183 üzenetére
Hja.
Csak akkor már egy 85 1.2 lenne a tuti)
Csak arra én sajnálom azt a 4x-res árat kifizetni, mert azt sem használja éppeszű ember 1.4-1.8 alatt. -
cablemanus
csendes tag
válasz
BLOODSHOT #4172 üzenetére
Egyetértek a véleményeddel, a 85-ös bokeh képességei tényleg kimagaslóak, nekem viszont az a bokeh is elég, amit a 70-200 nyújt
A tréfát félretéve nem lehetetlen, hogy a szezon végén újra veszek egy 85-öst, mert talán mégis hiányozni fog, de egyelőre még nem érzem a hiányt. Az 50/1.4-et azért meghagytam
-
P.Zoli22
tag
ha mégsem, tudtok valami megbízható műhelyt?
-
kiskornel
addikt
válasz
P.Zoli22 #4173 üzenetére
A magyar nyelvű leírás: [link]
Ez a rész:
Max. sorozatfelvétel: JPEG nagy/finom: Kb. 170 felvétel
RAW: Kb. 9 felvétel
RAW+JPEG Nagy/Finom: Kb. 4 felvétel
* A számok a Canon tesztelési szabványain (ISO 100 és
normál Picture Style) alapulnak, 2 GB-os kártya
használata mellett. -
P.Zoli22
tag
Sziasztok!
Ismerősöm vett angliában egy eos 500D-t, bontatlanul, gari nélkül!
A helyzet az, hogy 10-15fotó után a gép nem akarja menteni a memóriakártyára a képeket.. ez lehet elektronikai hiba, vagy beállítás gondjai lehetnek?
Egyik ismerősöm azt javasolata hogy ne raw beállításon használja a srác, mert valószínű az lehet az oka...Valakinek ilyesmi tapasztalat?
Előre is köszi!
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz
cablemanus #4171 üzenetére
Igen, csak a 70-200 @ 70mm/2.8-on közel nincs olyan bokeh mint a 85-ösnek 1.8-on.
Az meg hogy nem penge...Hát az egy dolog. A mostani 70-200 2.8 mark I-nek is nem feltétlen az életlenség 200/2.8-on a fő baja, hanem a laposság.Abban viszont egyet értünk, hogy a 70-200 egy kurvajó zoom tartomány, a canon pedig most ezzel nagyot dörrentett. 10évig szerintem nem is fogják frissíteni, de lehet több.
Mindenképp megveszem ezt az üveget még idén, de legkésőbb tavasszal. -
cablemanus
csendes tag
válasz
BLOODSHOT #4170 üzenetére
A 85/1.8 volt a kedvenc objektívem, még a 135/2-nél is jobban szerettem: kicsi, könnyű, olcsó, nagyon gyors az autofókusza, éles stb. Nem elsősorban a pénz miatt adtam el, hanem azért, mert soha nem használtam 2.2 alatt, mivel teljesen nyitva nem annyira jó még, a 2.2 és 2.8 közötti nem túl jelentős különbség miatt pedig tudtam, hogy a zoom előnyei miatt szinte soha többet nem fogom elővenni. NBI-es kosárlabdát fotóztam vele legtöbbször a pálya mellől, a fókusztáv az 1D mark III 1.3-as crop-jával kb. a palánk mögötti alapvonal tájékáról nagyon jó volt használni. A 70-200 IS II viszont gyakorlatilag ugyanolyan jó és már 70mm-től indul, amikor pedig még messzebb vannak a játékosok, nem kell crop-olnom a képet, sokat nyom a latban a zoom tartomány. A váz elég jó ahhoz, hogy az ISO-t mondjuk 800-ról 1250-re emeljem, a zaj itt még (sport fotó szinten) szerintem elhanyagolható.
A 135/2-vel készítettem anno állványról egy „Rákóczi” tesztet (500 ft-os pénzjegy minden rekeszen) simán és 1.4x konverterrel de ezt a 70-200-al még nem végeztem el, egyszerűen annyira elégedett vagyok az eredménnyel, hogy nem volt rá indíttatásom. Szerintem kb. egy kategória a kettő, ami a 70-200-ra nézve igen hízelgő – hiszen 2.8.on még teljesen nyitva van. A 135-ös persze kínál még 2.0-ig lehetőséget, de nincs stabi és fix a fókusztáv. Tudom, hogy egy „legenda” jó érzés is volt használni (jégkoronghoz imádtam, még 1.4x-el is) de a 70-200 IS II nekem egy csomagban megad mindent, amire szükségem van, ezért adtam el a 85-öst és a 135-öst is. Nem beszélve arról, hogy a kettő együtt kiadta a 16-35 II árát, ez pedig pszichológiailag jól érintett, mintha nem kellett volna pénzt költenem rá
A Mark III-at Karácsony táján szeretném Mark IV-re cserélni és az árkülönbözet miatt ott minden "talált" forint jól jön.
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz
cablemanus #4162 üzenetére
85/1.8at biztos nem adtam volna el, főleg hogy portréra jobb mint a 70-200 2.8 II.
Könyebb, élesebb, és amennyibe az kerül, anyniért ingyen van.
Tapasztaltaid szerint van olyan éles 135 @ 2.8-on mint a fix 135-ös ugyan ezen a rekeszen?
Mert igazából ahogy a neten mutatják, úgy hozza azt a szintet.
(Szerintem egyébként abból is jön a mark II nemsokára). -
kiskornel
addikt
válasz
KoRner™ #4165 üzenetére
"Arra gondoltam, hogy felrakom az 55-250est, arra rá fordítóval a heliost, ami elé pedig a raynoxot.
Kivitelezhető ez így?"
Olyanról hallani, hogy 50mm-es obikat fordítva feltesznek, és én is írtam, hogy az EF100 2,8 macro obira rátettem... azzal tökéletesen műxik. Hogy ez most mennyire kivitelezhető a nagyobbik kit obival az lutri. Lehet, hogy szörnyen vignettálni fog. Azt meg, hogy még rá tudod-e rakni még a Raynox-ot?.. Találgatok: szerintem az már nem adna kielégítő képminőséget. -
Jinxx
senior tag
válasz
KoRner™ #4165 üzenetére
Szerintem ha egyébként is akarsz venni egy 50/1,8-at, a helios felesleges, mehet a kukába. Dcr250-t kipótolod pár ezerrel (helios
), és vehetsz közgyűrűt is amivel fogod tudni használni az 50es fixet, és az 55-250-et is. A Dcr inkább csak a telével lenne használható. Ezzel a két obival és egy közgyűrűsorral igazából az apró pókoktól a szitakötőkön, lepkéken, gyíkokon át mindent tudnál makrózni. 1:1 alatt pedig zsebbenyúlós a dolog, nem éppen a kevés anyagi ráfordításos kategóriába tartozik.
Arra gondoltam, hogy felrakom az 55-250est, arra rá fordítóval a heliost, ami elé pedig a raynoxot.
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan. -
máyköl
veterán
válasz
KoRner™ #4165 üzenetére
Én nekem eddig egy kitobim, meg egy 50 1,8-om volt, vettem egy raynoxot, hogy valamelyiken majd tudok makrózni, de egyik sem volt az, amire számítottam, ezért most vettem a napokban egy Si(g)ma 70-300 -at, ezzel meg a raynoxxal már elég durván lehet makrózni.
Közgyűrűket nem próbáltam még, az áruk elriasztott, akkor már inkább + kis pénz, és makróobi. -
kiskornel
addikt
válasz
KoRner™ #4165 üzenetére
Én nem vagyok Raynox rajongó. Állítólag olcsó megoldás. Hogy melyik jobb, a közgyűrű v. a Raynox... mivel csak közgyűrűt használtam, ezért egyoldalú véleményem van.
Ebből hámozd ki, mi az általános vélekedés... -
KoRner™
tag
válasz
kiskornel #4164 üzenetére
Köszi a választ!
Tapasztalataidat olvasva azthiszem veszek egy EF50-est, a Helios meg marad makrózásra.
Tekintve, hogy akár alacsonyabb szinten is, de először csak kevés anyagi ráfordítással szeretnék makrózni, vakut nem szeretnék venni, és emiatt ugye közgyűrűt se, mert az erősen csökkent a kitobi így se túl jó fényerején.
Tegyük fel, hogy megvan a két kitobi, a helios, veszek egy távkioldót pár ezerért, egy raynox dcr250-est 15K-ért, egy fordítógyűrűt a ruszki obihoz, és még van itthon egy 40 éves, de még működő állványom.
Ha ez így megfelelő kezdetleges közelképek készítésére, akkor milyen sorrendben rakjam fel a ,,csöveket"?
Arra gondoltam, hogy felrakom az 55-250est, arra rá fordítóval a heliost, ami elé pedig a raynoxot.
Kivitelezhető ez így?
Vagy érdemesebb inkább tényleg közgyűrűket venni?
(Az hogy is működik pontosan? Ha jól tudom csökkenti a közelpontot, de akkor nem félő, hogy ,,lefejelem" a bogarakat?) -
kiskornel
addikt
válasz
KoRner™ #4161 üzenetére
"megkaptam a papám 40éves Zenith-E szovjet SLR gépét egy F2-es 58mm-es és egy F3,5ös 125mm-es szintén fullmanuális objektívvel.
Hogyan remélhetem, hogy ezek felmennek majd a gépemre?"Nos... Nehéz kimondani, de egy egyszerű EF50/1,8 sokkal használhatóbb, mint ezek a régi obik. A régi obik esetében felejtsd el a "célra tat azt nyomd a gombot" módszert.
Most próbálgatom pont ugyanezt a Helios 58/2 obit EOS 450D-n. Canonon a fénymérés sehogy sem stimmel. Automatika nem ad jó eredményt. Nap felé fordítva a rekesz alakja meglátszik a képen (ez az obi hibája!). És minden képkészítésnél nagyon gondosan egy procedurát kell lefolytatni. Átlagos körülmények közt, lerekeszelve, képminőségben hozza az EF 17-55/F2,8 minőségét 55mm-en. Amúgy egy egyszerű átalakítóval felcsavarhatók ezek az obik. 4-6k és chippeset kapsz, és lesz fókuszvisszajelzés, valamint Exif. Jó hír, hogy Canon-on van végtelen fókusz is. Tehát lehet használni tájfényképezésre is a manuálsi obikat. Olcsón lehet venni Zeiss m42-es obikat, amik azért legendásak és öregek.
Tesztkép a Helios 58/2-vel (3,3Mega):Ami viszont biztató: én a helios obit megfordítva felcsavartam a macro obim elé. 9x-es nagyítást értem el, 5cm-re volt a tárgy az "obikomplexum" frontlencséjétől. + közgyűrűkkel 20x-os nagyítást lehet elérni.
A nagyobb gyújtótávú ruszki obit ugyan nem ismerem, de a Zeiss 135/3,5 Sonnar-om (ami hasonló gyújtótávban) használható macro-ra közgyűrűkkel. Úgy 1:1-es nagyítás érhető el 15-20cm-rel a frontlencse előtt, ha a közgyűrűsorom rajt van.
"érdemes-e egyből duplakitben megvenni, ugyanis telezoom tartományban adnak egy 55-250es obit is" - Mikor én vettem a gépemet, a kit ára + külön az 55-250 olcsóbb volt, mint a dupla kit.
Mivel kezdő vagy, meg fogsz lepődni, hogy mennyire nem fényerősek ezek a kit obik. Kint, nappali fénynél jó eredményt produkálnak. Télen már kevésbé muzsikálnak jól. Bent szintén csak a vakura támaszkodhatsz.
Makro-hoz állványra, fejre, vakura, távkioldóra lesz szükséged még. -
válasz
cablemanus #4162 üzenetére
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatodat (privátban szívesen fogadnék egy-egy képet), jó pár tesztet is megnéztem és elolvastam időközben, nagyon fáj a fogam egy ilyen obira, de egyelőre sajnos nincs meg rá a keret, és más lépések szükségesebbek voltak előtte pl. egy 580EXII. Az biztos, hogy a mostani 70-200amat ha cserélem, akkor a 2.8IS2-re törekszem majd, addig meg megvagyok IS nélkül is. EF 2x ha minden jól alakul, hamarosan bővül vele a repertoár...
-
cablemanus
csendes tag
A 70-200 2.8 L IS II-est használom 3 hónapja (1D Mark III vázon) és azóta már eladtam mellőle a 70-200 4 IS, 135/2, 85/1.8 és Sigma 150-500-as optikákat. Ezzel mindent meg tudok oldani és a hely is több a táskában... Az EF 2x-el is nagyon éles, jobb, mint a Sigma volt 400mm-en és ott a Sigma már 6.3-as volt, ez pedig még csak 5.6). A 135/2-t nagyon szerettem, és kicsit sajnáltam is eladni, de a 2.0, 2.2, 2.5, amit a 2.8 alatt nyújt nekem nem ért annyit, hogy megtartsam az új 70-200 mellett, inkább vettem az árából egy 16-35 II-est.
A tömeg szerintem növekedett picit, nem pedig csökkent, de a közelpont 20 centis rövidülése is hasznos, a napellenző pedig végre olyam, mint amilyennek lennie kell. Szerintem a Canon utóbbi legnagyobb dobása - az ára magas, de a minőség magáért beszél. Már 2.8-on is nagyon penge a képe, a stabi már az új változat, de nem nyekereg, mint a 4IS-ben, Egyszerűen zseniális. Korábban volt 2.8 IS-em is, szerintem 2.8-on az nagyon tompa, ezért inkább a 4IS-t használtam helyette, de ez az új hamar a kedvencemmé vált. A 4 IS-t csak a kisebb tömege miatt szerettem, de az a képszéleken nem ilyen jó és vignettál is. Nem akarom lehúzni, mert tényleg tuti darab, de nem az új 2.8 IS kategóriája, főleg ha pl. beltéri sporthoz is használja az ember.
-
KoRner™
tag
Sziasztok!
Éppen DSLR vásárlás előtt állok, egy mezei Fuji S1500as Compact gépről szeretnék váltani, és habár egy Pentax K-xel szemeztem jó ideje, most mégis első látársa szerelembe estem a Canon 550D-vel.Már hónapok óta járkálom körül ezt a témát, és az objektívekkel még csak most kezdtem el foglalkozni.
Első kérdésem az lenne, hogy várható lesz-e, hogy lejjebb megy majd a gép ára?
(perpill 219 000 Ft 18-55ös kitobival.)Következő kérdésem az lenne, hogy érdemes-e egyből duplakitben megvenni, ugyanis telezoom tartományban adnak egy 55-250es obit is, bár ahogy elnéztem elég harmatos fényerővel. (Igaz nem vagyok biztos benne, hogy harmatos fényerőnek számít-e.)
Nemrég sikerült szert tennem egy régi EXA gépnek az objektívjére, teljesen manuális blende és élességállítással, 2,9es max fényerővel, 50mm gyútávval.
Lenne értelme emellett beruháznom egy fix 50es f1.8as canon objektívre?Ezen kívül olyan szerencse ért, hogy megkaptam a papám 40éves Zenith-E szovjet SLR gépét egy F2-es 58mm-es és egy F3,5ös 125mm-es szintén fullmanuális objektívvel.
Hogyan remélhetem, hogy ezek felmennek majd a gépemre? (Exa obira is gondolok itt.)Utolsóként pedig bevallom, érdekel a macro téma, tervezem is egy Raynox DCR 250-es előtétlencse megvételét. Még nem sikerült eléggé körbejárnom, úgyhogy megkérdezem, hogy a fentebb felsorolt objektív lehetőségek közül melyikre is kéne rátekernem, hogy igazán jó legyen?
Gondolom televégállásban, de ott nem lesz kevés a fényerő?
Meg majd a vázon kell kapcsolgatni valami macro módot?
Hozzátenném, még csak most alakulgat a fotós pályafutásom eleje, szóval egyenlőre olyan objektívek kellenének, ami mindennapi általános használatra jó.
(Meg persze a már említett macro.)Előre is köszönöm a türelmet és a válaszokat!
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz
skiny83 #4154 üzenetére
Nekem jópár ismerősöm használt a 17-40-et cropos vázon, ami átfogásban olyan mint a 24-70 (majdnem).
Egyébként 24-105-öt te az életbe nem kapsz 110-130-ért használtan. 230-ért esetleg, de azért is kétlem. De még 17-40et sem.
Egyébként Ropival egyet értek. Én is azt vennék. f/4-be szerintem hülyésg gondolkodni, főleg ha ilyen tartományú obiról van szó.
Egyébként nekem is volt 24-105. A képe valamelyest jobb f/4-en mint a 24-70-é 2.8-on. Lerekeszelve a 24-70 már jobb. 85mm felett szerintem használhatatlanul gyenge a 24-105.
17-40-et ajánlanám, ha fullrame-re keresnél. Legjobb obi. Könnyű, fillérekért adják, szép színek, éles f/4-en is.
-
skiny83
aktív tag
Na pontosan ezt a választ vártam, akkor ezek szerint a 24mm-es kezdő érték még éppen jó tájképekre!?
Értelek, nagyon jó ez a kép is. Hasonló helyzetekben én a pelengemet használom csak az már nagyon torzít a halszem miatt és a minősége sem ilyen.
k1csi: köszönöm a részletes magyarázatot, lehet azt az obit is felveszem a listára..
-
Fejo
őstag
válasz
skiny83 #4154 üzenetére
"mik azok a helyzetek amikor már nem állja meg a helyét a 24-105 és fel kell tenni a 10-22est? Persze tájképeknél biztos! De általános mindennapi helyzetekben?"
Általános fotózásnál a 24-105 van fent (család, tájkép, stb), én a 10-22-t nem "mindennapi" beállításoknál használom, hisz a nagylátóból adodó perspektívát leginkább ilyen helyzetekben lehet kihasználni. Itt egy példa:
-
k1csi
senior tag
válasz
skiny83 #4154 üzenetére
mik azok a helyzetek amikor már nem állja meg a helyét a 24-105 és fel kell tenni a 10-22est? Persze tájképeknél biztos!
Nagylátót akkor kell feltenni amikor nem tudsz távolabb kerülni attól amit le akarsz fényképezni és túl nagy, pl. egy épület.
Viszont a nagylátó mindent ami egy kicsit messzebb van összenyom és ettől még messzeb tűnik. Ettől óriási mélysége lesz a képnek. Ez klasszikus tájképnél nagyon nem jó. A kép nagy részét az ég fogja elfoglalni és valahol a végtelenben lesz miniben amit le akarsz fényképezni.
Van ahol persze ez a cél. Pl. volt egy hotel aminek a kacsaúsztatója úgy nézett ki képen mint egy óriási medence (nem tudom tudatos volt-e, de mindenesetre nagyon jó marketinges kép volt).
Másik példa amikor egy 3 házból álló utcát úgy mutatsz mintha soha nem akarna véget érni.A zoomnak pont ellenkező a hatása. A kicsit távolabbi dolgok is úgy tűnnek mintha ott lennének a közelben. Pl. egy távoli hegyet simán bele lehet komponálni a képbe, mintha csak az utca végén lenne.
Egyébként utazózoomnak egy Canon 15-85-öt használok (csak crop-os gépen megy). Nem túl fényerős, de arra lehet külön obikat használni.
-
MaUser
addikt
Szigorúan privát vélemény, de tapasztalatom szerint a Sigma 10-20 gyengébb a Tokinák mellett, bár a plusz látószög tényleg nagyon csábító, de 12mm-rel sem volt eddig gond. (Illetve egyszer igen: Sinsheim-ban a múzeum tetejére belülről van felfogatva egy Ju-52-es, na az nem fért bele teljesen, mert az egyik szárnyából mindig hiányzott egy méter.
)
A 11-16 brutál jó obi, de még a 12-24 aps-c-n használható alapzoomnak, addig azt állandóan cserélgetni kell már egy múzeumi fotózásnál is, aztán lusta vagyok na, ezért inkább a 12-24-et favorizálom.
Ez volt a bajom a Canon 10-22-szal is (és az ára
), hogy az a két mm néha nagyon hiányzik a végéről, hogy ne kelljen cserélgetni állandóan egy 8mp-es vázon. Nagyobb mp számnál (15) már jó lehet, mert ha beleveszik a téma a képbe, egy egyszerű vágással megoldható a helyzet, de 8-on sokszor nincs mit vágni.
Szerkesztve: hülyeséget beszélek, persze, hogy a Canon az 10-22...
Skiny83: Ezt neked kell eldönteni, csak jó dolgokból válogathatsz.
De nálam pl. a Tamron 28-75 két kép erejéig volt fenn, pedig boldogon megvettem, hogy milyen jó lesz az nagylátószög fölé. Aztán most gondolkozom, hogy 24-105 vagy Tokina 50-135 és egy 35 macro játszadozni legyen még a fotóstáskában, mert a 24-50mm nálam kihasználatlan.
Meg most bekavart egy kicsit a 15-85-is, bár a Canon segíti a döntést az 24-105-höz közeli árazásával....
-
skiny83
aktív tag
Fú, nagyon köszönöm a sok segítséget, nehéz választás lesz az biztos, főleg hogy további obik is beléptek a képbe.
(#4149) *Ropi*: nem tudtam, hogy ez ilyen jó obi de látom, hogy a photozone.de-n Highly recommended-et kapott ami azért nem semmi. Kicsit talán az ára magas, nagyjából ez a tartomány a 17-40L és azt már kapok használtan 110-130 ért. Tudom a 24-105 is kb ennyi de ott nagyobb az zoomátfogás.
no meg ki tudja, hátha egyszer lesz öddé
(#4148) cOxeR: köszi a véleményt, én is erre gondolok, hogy az a 10mm
nem fog hiányozni. max felteszem a fix 50est!(#4150) MaUser: köszi, szimpi ez a párosítás is nagyon, ezzel csak az a gond, hogy mostanában csak az egyikre lesz pénzem és nem tudom milyen lenne az élet nagylátó nélkül.. (tudom a kitobim sem pont az)
(#4153) Fejo: neked is köszi, te is mauser által javasolt kombót használod, az érdekelne, hogy mik azok a helyzetek amikor már nem állja meg a helyét a 24-105 és fel kell tenni a 10-22est? Persze tájképeknél biztos! De általános mindennapi helyzetekben? Amúgy láttam az ausztriai képeidet a másik topikban, gratulálok nagyon jók, én is most megyek egy hasonlóan szép helyre csak jóval gyatrább felszereléssel. Persze azért igyekszem majd jó képeket készíteni...
Ropi: ennek a tokinának is utánanézek köszi!
-
MaUser
addikt
válasz
skiny83 #4147 üzenetére
Hogy én is bekavarjalak: egy uw (Canon 10-20 vagy Tokina 12-24) és fölé a 24-105. Így mindenhová van egy F4-es objektíved (ok 10-20, "közel fix F4"). Az uw ideális múzeumokba, kis belterekbe, városi épületfotózáshoz, míg a 24-105 egy jó általános zoom aps-c kültéri eseményekhez (állatkert, családi kirándulás stb.). A 17 szerintem nagyon sok aps-c-n, mert sokszor nem tudsz hátrébb lépni. A fenti kombóval viszont szinte soha nem kell objektívet cserélni.
-
*Ropi*
félisten
válasz
skiny83 #4147 üzenetére
Ha aps-c vázra kell, akkor inkább a 17-55/2.8 IS-t ajánlom. Ugyan nem kapott piros csíkot, de simán kenterbe veri bármelyiket az általad gondolt üvegek közül. Napjaink egyik legjobb feloldású obija. Hacsak nem tervezel a közeljövőben fullframe-re váltást, akkor ő kell neked. Végig fix 2.8 és 4. generációs IS, kell ennél több?
-
skiny83
aktív tag
Hi!
Tudom nem az objektívek topik de inkább itt teszem fel a kérdést elöször, mégiscsak EOS topik. Szóval objektív vásárlását tervezem és kettő között vacilálok. 17-40L vagy 24-105L! Egyenlőre maradna az 55-250IS telének később majd az is cserélődik 70-200ra. Tehát a 17-40-el 10 mm maradna ki ami annyira nem vészes, viszont talán pici az átfogás. A 24-105ben pont az átfogás tetszik ott viszont a kezdőérték zavar picit mert croppos vázon használnám. Mennyire jól használható egy ilyen gépen az utóbbi obi? Tanácsot szeretnék kérni attól akinek van/volt használt már ilyen obikat! Köszi!
-
-
BLOODSHOT
senior tag
-
BLOODSHOT
senior tag
Az hogy mi kerül sokba, az elég relatív.
Ismerek olyat aki hétvégente 50 ezer forintokat bulizik el. Neki az nem drága.Nem lehet megcsinálni ugyan ezt a hatást, főleg mert ez éles a sarkokon ha ugy állítod az élességet a nagylátó meg nem (fullframen).
PS-el lehet ilyen gagyi próbálkozásokat csinálni, de nem lesz olyan a bokeh ugysem. Meg most érted, kinek van kedve ezzel szórakozni? Ha egyszer letudod alapból ugy fotózni és alapból úgy komponálni.
Hát ha nem érted azt a képet akkor még nézegesd egy picit, aztán rájössz.segítek. A kép jobb oldalán nincs minden elmosva, ugyanis a jobb saroktól az Inter Continental feliratig minden éles...
-
k1csi
senior tag
válasz
BLOODSHOT #4140 üzenetére
Tényleg vicces, bár kicsit sokba kerül az obi hozzá.
Persze felvetődött bennem, hogy egy sima nagylátó obival nem lehet ugyanezt elérni (kicsit lerekeszelve, esetleg utólag korrigálva, hogy ne dőljenek a párhuzamosak befelé)?
A kicsit messzebb lévő dolgokat jól összenyomja (jókora mélységet adva a képnek) aztán kész is a makett hatás. Vagy mégsem?Mondjuk nem nagyon értem, hogy a villamosos képen amikor az akadémia mellől fényképeztél miért jó az, hogy a kép jobb oldalán minden el van mosva. Technikailag értem, hiszen az obi lényege, hogy mikor fektetve használod a gépet a fókuszpont a kép alján közelebb van mint a tetején ami pl. amikor egy épületet fényképezel nagyon közelről jól jön, de ide minek (halványan emlékszek olyasmire, mintha ilyen esetre át lehetne csavarozni az obit...)?
-
BLOODSHOT
senior tag
A 24-70 egy eléggé régi konstrukciós objektív. De még így is fiatalabb 1 évvel a 70-200 2.8 IS-nél. Tehát valószínúleg ja cserélik. Remélem.
85 1.2-n meg még kisebb, meg 200 f/2-n is, aztán mégsem mozdul be. Hozzáteszem az IS erre is szolgál hogy ne essen ki ha már egyszer rányomtad a fokuszt.
-
Z-o-t-y
tag
Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni, első tükrős gépemet akarom megvenni, azért már utána jártam a témának, és egy 1000D és egy D3000 között gondolkozom, szerintetek melyik a jobb és miért?
-
Köszi.
Keret függvényében úgy is elválik, hogy mire cserélem le, IS kell bele az biztos. f4, f2,8 meg pénzkérdés. Viszont 77mm-is szűrőim vannak...a 17-40 miatt és nem mindegy az sem, hogy vesz-e az ember több méretben szűrőt, vagy egy-két mérettel átfedi az összes objektívét. f4-re ugye 67mm-s kell, a 2.8-asok meg szintén 77mm-sek. (tudom a szűrő ára azért meg így sem úgy sem akkora tétel, hogy az f4 és az f2.8 közötti árkülönbözetet nagyban mérsékelje) -
k1csi
senior tag
Egész jó lett a kép, nem tudom mit szerénykedsz.
Egyébként én tartanék attól, hogy f/2.8-on annyira kicsi mélységélesség, hogy ha a fókuszsík nem párhuzamos a témával (ami azért nem mindig adatik meg a fotósnak), akkor az is kikerül a fókuszból amit nem szeretnél.
BLOODSHOT és mások vélemény?
Csak kiváncsiságból mire használod a tilt-shiftet, koncert, épület vagy valami más?
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy 24-70 frissítése már csak azért is aktuális lenne, mert jobb obiknál a fókuszsík az tényleg az nem úgy mint a 24-70 f/2.8-nál)
-
BLOODSHOT
senior tag
Egyet értek.
Az f/4 IS -nek kurva jó képe van (nem is fogják még frissíteni sokáig)
Csak van amikor nem elég az f/4. Az a para.
Én csak 2.8-ban gondolkodom. Bokeh is komolyabb.De pl (mint már írtam pár napja) 16-35 II-t nem vennék a 2.8-a miatt, mert az f/4-es 17-40 hibátlan.
Most van nálam egy TS 45mm Canon. Hát szerelem az az obi! Muszáj lesz venni tavaszig egy tilt-shiftet. iszonyat komoly!
)
-
Én nem ebből élek, és mint mindig így is úgy is mérlegelek, mit mikor veszek meg, és na persze, hogy mennyiért. A 70-200 F4l IS nélkülit is azért vettem meg, mert kihagyhatatlan lehetőség volt. IS az mindenképpen kell, ezt levontam belőle. Koncerten mikor fotóztam, akkor meg jó lett volna az f2.8...na persze az f4-es könnyed verziót meg kézben is ki tudtam tartani, legalább is valamennyi eredménnyel.
Ebben a szituban valószínű sikeresebben vettem volna az akadályt:
[link] -
*Ropi*
félisten
"És ha lenne tisztán feketében azt venném. A francnak nem hiányzik a feltünés"
Neolux a barátod. Találkoztam már olyan sajtófotós kollégával, akinek le volt ragasztva ill. fújva a váza, meg rajta a 70-200. Nem azért mert szégyellte, hogy Canon, hanem a felismerhetőség miatt.
Piros csík sem volt rajta, csak sárga.
-
k1csi
senior tag
Engem nem igazán győzött meg egy 70-200-as teszt sem, hogy ha valaha eljutok oda az f/2.8-as verziót kellene vegyem (akár az mk II-t).
Az f/4 IS verzió kb. fele árban ill. súlyban is és végig ott van képminőségben mint az f/2.8 mk II.
A 70-200 f/2.8-as obik azoknak valók akik majdnem minden nap, de legalább hetente használják (ergo munkára) és számithat az 1 Fé előny ill. a valamivel jobb bukeh (ill. nem akarnak külön kondi bérletet
).
Persze, ha valami mélységélesség is kell, akkor oda a Fé előny. OK f/4-es obi a legjobb felbontást f/5.6-on hozza az f/2.8 mk II meg hasonlóan jó f/4-en ill f/5.6/on is. Legalábbis crop-os gépen.
70-200 f/4 IS
70-200 f/2.8 IS mk IIAzaz röviden a véleményem: A 70-200 f/4 IS obi messze a legjobb ár/érték arányt képviseli, persze ha valaki ebből él ill. a megmunkált üveget jó befektetésnek tekinti vsz. a f/2.8 mk II mellett fog dönteni.
Nekem a kis súly=kevesebb elmulasztott kép mert nem volt ott az obi nálam a súly miatt...
És ha lenne tisztán feketében azt venném. A francnak nem hiányzik a feltünés ill. már jártam olyan országban, ahol javasolták, hogy csak az útlevél fénymásolatát tartsuk magunknál mert elfogadja a rendőr... -
válasz
BLOODSHOT #4119 üzenetére
Jóójóóójóóó.
Tesztet megnézegetve egy picit, tényleg rá kell dobni a különbözetet, és sokkal jobb minőséget kapsz cserébe. Valamikorra idénre remélem nekem is összejön rá a lé...
Ha nem egy 5D mellett döntök... abból már le tudnám cserélni a 550D-t... egy ff gépre.
Nem tudom, érdemes-e... -
k1csi
senior tag
válasz
BLOODSHOT #4109 üzenetére
Van valakinek konkrét infója mikor várható a 24-70 f/2.8 mark II?
Értem, hogy már elég régi tervezés a jelenlegi 24-70 ill jópár jel arra mutat, hogy valamikor a közeljővőben aktuális az új verzió (a 70-200 f/2.8 mark II megjelenése, jelenlegi gépek felbontása már indokolná, használt piac tele van 24-70-el, vagy ez valami másnak a jele?).
De ugye ez mind csak spekuláció, vagy van valami konkrétum is?
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz
BLOODSHOT #4119 üzenetére
Ezt a mark I-el lőttem.
A színeit én speciel szeretem, 4re rekeszelve szép kontrasztos.
Ezen mondjuk van definition (clarity) meg raw sharpen is.Amugy meg ha az uj 24-70 is ennyivel jobb lesz, akkor én már egy boldog ember leszek.
17-40,24-70II,70-200II 85 1.8, 50 1.2 (vagy remélem kijön egy mark II 50 1.4)
macro 100.Más nem is kell.
-
BLOODSHOT
senior tag
Az hogy eszedbe ne jusson a mark I-et venni...
9 éves konstrukció, bár ahhoz képest jó.
200mm @ 2.8 kontrasztalan, életlen.
Ugyis vagy 135, 150 vagy 200on használja az ember, szóval para.
Az uj veri 135 2.8-on, a fix 135 f/2.0-at, ami egy éles üveg. Kontrasztos kép végig 2.8-on. Penge és sokkal részletgazdagabb.
Terveim szerint idén megveszem az enyémet
Nem mondom hogy nem használható a mark I, de nem eget rengető az ár differencia szerintem, ami a mark I-et indokolná.JA! + a photozone.de-től (az egyetlen oldal akinek hiszek) highly recommended-et kapott, ami már alapból elég szerintem
-
Milyen különbségek vannak a 70-200 2.8 IS USM-nél a MarkI és a MarkII-es kiadás kötött?
Azt láttam így első blikkre, hogy könnyebb lett 100g-mal, valamint a közel-pont 1,2m az 1,4 helyett, mi van még? Na meg, hogy 150k val drágább... -
*Ropi*
félisten
válasz
BLOODSHOT #4114 üzenetére
Tudom már: adok érte egy 70-200 termoszt.
-
BLOODSHOT
senior tag
Ma ránéztem hogy mennyiért mennek a 24-70-ek használtan, mert biztos váltok ha kijön a mark II belőle. Kedvenc obim, de 2.8-on nem penge sajna.
Lényeg, hogy [EZT] (2. hirdetés) érdemes elolvasni.
A parasztja képstabilizátoroskéne árulja, de csere is érdekli 70-200 2.8 IS-re, DE CSAK SZÉP ÁLLAPOTÚRA.
Kisebbféle madár lehet az illető
-
Nekem hátizsákom van, melyre rá tudom akasztani az állványt, ergo sok vizet nem zavar, ha nálam van, max a súlya miatt... de eddig sehol sem zavart, max jól jött ha kellett a stabilitás...csak a repcsire azért felvinni, egy "fém ütlegelőt" nem biztos, hogy túlzottan szabályos...
-
rumos14
nagyúr
-
máyköl
veterán
Én is utazok nyár végén, felmerült bennem is a kérdés.
Állványt én nem viszek, azt már nem szeretném cipelni, 1 héten keresztül.
"Elvileg" mindenkinél lehet egy kisebb csomag, aki a repülőgépre felszáll, hátizsák, laptoptáska, stb. Tehát én úgy tudom, hogy a fotóstáskát magadra rakhatod a repülőgépre, mikor felszállsz, és nem kell külön fizetni érte, nem kell poggyászba rakni.
Tehát mindenkinél lehet a poggyászon kívül egy kicsi csomag.
Ha állványt mindenképpen szeretnél vinni, akkor azt szerintem már poggyászba rakd. -
Ma kérdésekkel tele napra ébredtem... repülőgépre szálláskor van bárminemű problémázás komplett szett felvitelnél (fotós táska vázzal, obikkal, kiegészítőkkel)? esetleg állvány az oldalára erősítve, vagy az inkább a poggyászba...??
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen autót vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen routert?
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sweet.tv - internetes TV
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Politika
- BestBuy ruhás topik
- Külpolitika
- További aktív témák...
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. (3870 vagy 42200 expoval)
- Panasonic GX80 ,ELKELT, értékelésre vár....
- Komplett fotós szett (Canon EOS RP + Canon RF 35mm f/1.8 Macro IS STM + rengeteg tartozék)
- GODOX WITSTRO AD 200 AKKUS VAKU KIEGÉSZÍTŐKKEL ELADÓ!
- MANFROTTO 190XPRO3 Carbon állvány
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AX-370 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 580 8GB Zalman S3 EVGA 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPad 8 32GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z390 i7 8700K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB Zalman i3 Edge Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest