- Házimozi haladó szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- CES 2025: AMD Ryzen AI CPU-n alapuló okosságok a Minisforum fémjelzésével
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- iPad topik
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tankblock #100154 üzenetére
Van ráhatása ennek ellenkezőjét soha sem írtam, de önmagában ez nem változtat azon a tényen, hogy nem győződött meg kétséget kizáróan arról kanyarodás előtt hogy más előzésbe kezdett-e már vagy sem. Legjobb esetben is kármegosztásra számíthat ami annyit tesz kb, hogy mindenki viseli a maga kárát. Tehát egy büdös petákot nem fog látni a biztosítótól ha nincs casco-ja.
Az hogy gyorsan ment és esetleg valóban szabálytalanul előzött az szabálysértés, ami független a balesettől (ráhatása van, lásd alant). Alaptézis, hogy úgy kell kanyarodni, hogy másokat ezen szándékoddal ne veszélyeztess. Tehát:
Ha a kanyarodó jármű oldalának az eleje sérült 70-30
Ha a kanyarodó jármű oldalának a közepe 50-50
Ha a kanyarodó jármű oldalának a háta akkor 80-20És term. a kanyarodóé a nagyobb vétkességi %. Tehát legjobb esetben is mindenki viseli a maga kárát rosszabb esetben a kisterós kárának 30 vagy 20%-át kell fizetnie (a kötelezője terhére -> ugrik a bónusza).
hobizoli: Ezzel csak az a baj, hogy tanú hiányában akármit mond nem ér vele semmit. Ha van tanuja akkor bízhat az 50-50%-os kármegosztásban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Tankblock #97071 üzenetére
A michlen pilot sport se nagyon kedveli a 7 fok vagy azalatti hőmérsékletet, érezni, hogy veszít a tapadásból, főleg fékezésnél rossz. Tegnap tetettem fel a téli dunlop ws3d-t, elégedett vagyok
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tankblock #96925 üzenetére
Igen. Haver is az olcsóbb 140 lovasat vette pont ezért, aztán kb 3 perc alatt áttöltötték neki a 170-es szoftverét. Öröm és boldogság (bár sajnos gari vesztéssel jár ha belepiszkálsz az ecu-ba (már ha rájönnek).
mod:
deicide: Omg, azt "öröm" lesz majd újra gumizni. Országúton bent leszel 10 alatt simán ha nem bántod. De ha rendeltetésszerűen használod akkor aligha...
Runner: Az tényleg korrekt fogyi tőle.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gaborbol
őstag
válasz Tankblock #96753 üzenetére
Ket vagy harom eve vezettem szuleim Matiz-at ahol masodik auto volt talan 60K volt benne.
Ment az rendesen semmi gond nem volt vele. Siofok-Pecs-Siofok-Budapest-Siofok tavot mentem vele es teljesen rendben volt, gyorsul az elozni is lehetett vele,sot meglepon jol ment! Fogyasztasa is jo volt.
Lehet talan a tanuloauto volt szar, vagy vissza lett veve, hogy meg kevesebbett fogyasszon, meg talan ami a legfontosabb a rutin hianya. Normalis autozashoz nem kell baszott sok lo, ha van tapasztalat.( nem bantasbol irom)
-
parandroid
félisten
válasz Tankblock #96313 üzenetére
Ne a magyar piacot vedd alapul, Ny-EU még így a válságos időszakban is fel tudott egymás után 13 javuló hónapot, és éves alapon 5-6%-os növekedést mutatni. Persze, volt egy visszaesés a régi szép roncsprémiumos, mesterségesen generált keresletű időszakhoz képest, de ez akkor is növekedés, ha új autókra most éppen valós 0% kamatos hitelek mennek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TaaT
nagyúr
válasz Tankblock #95794 üzenetére
"a kérdés az h mondjuk a 90 [sec] nyi pirosnál az újraindítás fogyaszt-e többet, vagy a kipufogás."
Nekem a kis könyvecskémben azt írják hogy 30-40s alapjárat megfelel egy újraindításnak, de persze négyesgolfban nem volt start-stop rendszer, a motor és a szükséges alkatrészek sincsenek ehhez optimalizálva.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tankblock #95794 üzenetére
Attól függ milyen rendszer van benne. Ha olyan ami nem a motor által termelt elektromos áramot használja (fékenergia visszanyerés) vagy a Mazzag féle dugatyús gyújtást használja ott minden sec igazi spórolást hoz. Az egyszerűbb rendszerekbe meg betesznek egy bika akksit ami igazából nem spóráls (max látszólag).
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz Tankblock #95492 üzenetére
En ezeken csak mosolyogni szoktam . En is anyum 1.4 polojat hasznaltam sokat es aki azt irja, hogy nem lehet vele közlekedni, hat ott mashol van a hiba . Jaa hogy nem lehet vele ugy elözni, hogy 5. lepadlozom 90 nel es hussss....nyilvan es mondjuk közuti elözesnel pörgetni kell, kis lendület kell az elözeshez, de ha valaki tud vezetni szepen dinamikusanl lehet vele közlekedni. Autopalyan meg 140-150 et is tartja, erdi emelkedön 5. be 130 nal padlozva lendület nelkül gyorsul....stbstb.
1.4 varosi auto, de siman lehet vele dinamikusan közlekedni, csak tudni kell vezetni.
(#95490) Tsebacsi: Nekem hasonlo kocsim van 1,7cdti 110 lo astra gtc es ugyan 5 emberrel meg nem probaltam, de 1-2 emberrel siman jo kis auto. Takarekos es semmi szegyenkezni valom nincs az autobahnon . Persze az embernek tudni kell a helyet es ne apud e mercijehez, vagy a kiszemelt 328i hez hasonlitsd de annak az 1 eves amortizacioja+fenntartasi költsegebeöl en 2 evig autozom tankolasokkal mindennel együtt kinek milyen elethelyzetben, mi a fontos, en elsö autokent olyan boldog vagyok vele mint az allat
-
nagyúr
válasz Tankblock #94720 üzenetére
Én a bosnyák téri piacon próbáltam sötétedés körül, pont mielőtt megjöttek a hókotrók. Rajtam kívül még 1 illető próbálgatta a kocsit, amúgy egy lélek se járt arra. Direkt akkor és oda mentem, nyílt utcán nem kísértem a sorsom, se mások testi/lelki épségét. Részemről semmi másra nem ment ki a játék, csak hogy tudjam hogyan viselkedik a kocsi havon illetve milyenek az új téli gumik (akkor márciusban vettem a civicet). És mindkettő tetszett, persze a kézifékes csúszás hiánya kicsit fájt, de nem vagyok én ken block
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
nagyúr
válasz Tankblock #94716 üzenetére
Nem ez életem álma, csak kíváncsi voltam. Inkább megnyugtat a tudat, hogy a kocsi bolondbiztos, azaz épeszű sebességgel (50km/h pl.) havon nem lehet kicsúszni vele a világból, mert azonnal megfogja. A kis panda és Punto bezzeg úgy ment keresztbe kézifékkel hogy ihaj
[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Kornel
veterán
válasz Tankblock #91024 üzenetére
splash-ről is lelopták a 4 gyári dísztárcsát 9. kerület józsef attila lakótelep, kb. 2 éve volt.
azon az éjszakán jót foghattak, egy rakás suzukiról hiányzott a gyári dísztárcsa utána, direkt figyeltem.
vettem valami utángyártottat, de az gagyi volt, így azóta lemezfelnivel járok, jó az. -
-
Dany007
veterán
válasz Tankblock #91034 üzenetére
Ja mondjuk más gondolkodásra vall a dolog. Én sose állnék neki ilyesmit lopni. Mindegy mibe kerül... Valahogy alternatívaként se merül fel. Inkább egy jó indok lenne arra, hogy elkezdjek gyűjteni alufelnire.
Hoppá, látom te is Vp-i vagy. Asszem már köszöntünk egyszer itt a fórumon. -
runner 125
nagyúr
válasz Tankblock #84475 üzenetére
Ezt mire érted?
Crossover azért nem terepjáró... terepen nem is boldogulnak el úgy, eleve nem is alvázas autó.
Szerintem cégautó lehetett mert szépen beleszaladt a 136k 4 év alatt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
!Overdose!
őstag
válasz Tankblock #81306 üzenetére
Éppen ez az. Ha képben lennél a típussal kapcsolatban, akkor tudnád, hogy ebben csak ez az egyféle 140 lovas R5 TDI van és kizárólag 6MT váltóval. Láthatólag nem ismered, de fontosnak érezted, hogy hozzászólj. Nem gondolom, hogy rosszat akarnál, de így nem is segítesz csak félrevezetsz.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tankblock #81294 üzenetére
a R5 2.5TDI meg a V6 2.5TDI ket meroben eltero konstrukcio
az R5 az eleg jo, de a V6-l lehet copni jokat
csak az egyszeri jomunkasemebr azt hiszi csak 1 fele 2.5TDI van, pedig nem
pl digoknal van/volt egy idoben 3 fele 1.6-s motor, 1581, 1585 es 1596ccm...es mindegyik 1.6-s meg DOHC is, de furat-loket mereteik teljesen elteroek: 86.4x67.4, 84x71.5, 80.5x78.4
több drón kell ;P
-
-
-
Dany007
veterán
válasz Tankblock #79274 üzenetére
Ez már nemi előítélet!
Múltkor egy 90LE-s csodát néztem recaro sportülésekkel! Már nem tudom milyen típus volt, de olyan vicces... Vicces mikor egy ilyen kis autót (minden szempontból kicsit) agyontuningolnak... holott az igazi lényeget meg elfelejtik... a 80-90LE-s motort... -
-v-
addikt
válasz Tankblock #76592 üzenetére
Igen, kresz szerint ő a hibás persze, ezt nem is vitatom. Na de áll egy autó a kareszteződésben, index balra, mégis mi mást tudna onnan csinálni, mint kikanyarodni? Teljesen egyértelmű a szándéka, meg hogy mi fog történni. Azt viszont, hogy a sor elején jövő autó mögött valaki előzni fog, nem lehet látni, még ha indexel is (amit sokszor nem csinálnak), abból a pozícióból azt se fogod látni. Tehát az egyik autós szemszögéből egy tök jól felmérhető, egyértelmű helyzet, ahol a látottak alapján számítasz a dolgokra, a másik szempontjából meg olyan manőver a másik részéről, amit sok esetben nincs esélye észrevenni. Ehhez még hozzájön az, ha ki akarsz kanyarodni a főútra más választásod nincs, ha hely van ki kell kanyarodnod, mert különben állhatsz ott estig. Előzni viszont nem kötelező olyan helyen, ami potenciális veszélyforrás - meg lehet tenni máshol is. Ennek fényében, tudván mennyire nehezen észlelhető a pont a kereszteződésben előző autós, szerintem igenis az előzőt terheli a felelősség, hogy mégis megkockáztatja. Sajnos az, hogy a kresz szerint kinek van igaza, senkinek az életét nem fogja megmenteni, ha ne adj isten akkora kocc lenne a dologból. Szerintem a történet rém egyszerű, az előzés egy kockázatos manőver, ott és úgy kezdjen bele az illető, ahol nem lesz belőle baj
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-v-
addikt
válasz Tankblock #75500 üzenetére
Nos igen, magam is elég soványnak érzem ezt a fél évet, amennyit bírt Nem baj, legalább a kinyomócsapágyat is elvitte magával Meglátjuk az új mennyit bír, ha az is ennyit akkor nem fogok bohóckodni a DMF-fel, veszek bele sima lendkerekes szetet, mert ez így nem valami gazdaságos
-
neduddki
nagyúr
válasz Tankblock #73634 üzenetére
HI!
ez felso es spec kategoritaol eltekintve hujjeseg, azzla ayak amit eppen a legolcsobanmegtudnak venni mazsaszamra
udv
neduddki
mod: na moi tmondtam nem egy teszte olvasunk nem egy kapjan dontunk:- ) amllet egy jokora seberugast megereelnek;- (
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
e=mc²
őstag
válasz Tankblock #73634 üzenetére
Ize, ha veszel egy szett Continental teli gumit kapsz egy Polot ajandekba, vagy mi?
A gumi temahoz: en szerettem volna venni 4 uj teli gumit es epp Continentalt, de ugy jott ki a lepes, hogy ezen a zord es rendkivul hideg telen jo lesz a 4 evszakos hasznalt is, ami a kocsival egyutt jott. Aztan majd jo lesz ez nyarra is, mert ugysem lesz dogmeleg es aszaly es majd jovo telre veszem meg az uj teli garniturat.
Ambulimax Provider
-
Kornel
veterán
válasz Tankblock #73133 üzenetére
azzal mind egyetértek, hogy a riasztó semmit se ér, meg a többi se, mert ha pont az a kocsi kell alkatrésznek pl. megrendelésre, akkor elviszik.
a váltózárat az előbb ecseteltem
de azért az elég sok mindenkin kifogna, ha a tankba épített AC-t a tankon belül relézném meg, és a vezetéket jól elrejtve vezetném el. vagy rosszul gondolom?ja és CASCO-m van, nem költök ilyenekre, az előző tulaj tett bele egy elég jó riasztót, ennyi pont elég a kezdő suhancok ellen, a többire meg jó esetben fizet a biztosító.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tankblock #69909 üzenetére
Nincs ilyen. Arra vannak modszerek, hogy minimalis elettartamra tervezzenek. Maximalis elettartamra nem tervez senki.
Legyszives kerdezz meg barkit, aki _tenyleg_ tervez ipari vagy konzumer eszkozoket. (Ne a media marktban dolgozo havert, vagy a portast az Audinal.)
while (!sleep) sheep++;
-
footy
addikt
válasz Tankblock #69328 üzenetére
Nekem abszolut kellemes meglepetes az Insignia es a J astra is. Persze van egy par aprosag ami nem sikerult jol, pl a hangulatfeny kozepen gagyi, a kormanyon levo gombok, pedig nagyon otvarok mind nyomaspontra mind tapintasra. Nalam a valtoval nem volt problema, sot meglepoen kellemes volt, opelhez kepest pedig istenes. A futomu is nagyon kellemes volt, az utaster csendes, kenyelmes. En siman vennem barmelyiket.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tankblock #68557 üzenetére
nálunk az opelben így túrósodott be az ablakmosó folyadék, hogy nyárira télit öntöttünk...
az volt a marha nagy mák, hogy észrevettem, meg hogy belátható a tartály a corsában, és így egy dróttal ki tudtam szedni a szmötyit... olyan volt, mint a tej föle, amikor jó vastag, ha az belekerül a csövekbe azt élő ember onnan ki nem szedi
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tankblock #68460 üzenetére
Pedig nagyon jó ülni bennük És gondolj bele, egy éves BKV bérlet árából automata váltós bőrüléses autóban ülhetsz.
No, menni azt nem, mert valószínűleg egy tank benzint nem mennek el saját lábon, de ülni azt remekül lehet bennük
Meg a slusszkulccsal csajozni. Esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Tankblock #56500 üzenetére
Szerintem meg elbaxták a törvényalkotók ezt is mint mindent. UI. csak annyi kellett volna h az okmányirodában nyitnak egy kasszát oszt csí. Így meg foshatunk sünt ha a posta nem tudja megállapítani h hamis volt-é a csekk vagy nem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz Tankblock #56469 üzenetére
Az utolsó szériában kezdik ugyan összeszedni magukat de nekem a kiborulásom ezzel kezdődött:
Ezmiez?! Mint a Notre dame-i toronyőr. És a legborzasztóbb az h műszakilag nincs vele komoly gond, csak picit kellett volna ...ember közelibbre tervezni a belteret. Amikor Lujzit megvettem, egy ismerősömnek eltört a bokája és mivel neki állandóan mennie kellett ótóval, megbeszéltük h elcseréljük pár hétre a 0 km-s mondeóját a passatra. Srácok! Annyi kemény műanyagot nem láttam még egy közel 10 millás titanium 2.2 tdci autóban Pedig az meg kívülről tetszett nagyon[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
-
-
bandus
veterán
-
-
-
-
bandus
veterán
válasz Tankblock #50644 üzenetére
ha elöntöd, hogy a benzineset szeretnéd, akkor ilyet keresel. használt autó esetén nem kell rögtön az első szembejövőt megvenni, érdemes körülnézni, válogatni, mert ha egy közelit, de rossz állapotút veszel, az idővel sokszorosan megbosszulja önmagát.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
whitezo88
nagyúr
-
whitezo88
nagyúr
válasz Tankblock #50638 üzenetére
mivel ugyanolyan erősek (előző nyomatékosabb), de PD TDI ami kerülendő. ráadásul az 1.6 is viszonylag keveset eszik, olyan 7-et. apámnak pont ilyen van 4 éve. meghízható amúgy, kötelezőket kellett csak költeni, ennyi. jó a futásuk, családnak teljesen megfelelő.
szóval hacsak nem sokat mész (20 ezer évente), akkor a kevesebb szopóroller miatt 1.6 MPI.
apám is naponta megy, alkalmanként vidékre hosszabb távot.
[ Szerkesztve ]
-
Psychonaut
veterán
válasz Tankblock #47905 üzenetére
Ez a céges autó = rossz autó buta mantra, lehet jó cégautót találni. Sajnos még mindig tartja magát az a tévhit, hogy ha valakinek nem a sajátja egy autó, akkor azt automatikusan üti-vágja, illetve az üléseket sz@rral kenegeti hetente.
Aki igényes az autójára, az attól függetlenül az, hogy céges, vagy saját az autó. Közeli családtag cégautóját például újként el lehetne adni, pedig 3 éves, 125.000 kilométerrel.
-
Rivaul
addikt
válasz Tankblock #37254 üzenetére
Kényelmetlen volt számomra. Rossz összhang a váltó s a kuplung között. Kb 13 autóm volt eddig de ezzel fulladtam le csak egyfolytában... Nagyon rossz kilátás hátrafelé, s még előre se egy élmény. Nehézkes mozgás a nem túl nagy mérete ellenére. Bár amit én használtam az egy golf+ volt. Jah s ennyi pénzért kicsit puritán a jószág... A c-maxokat néztem én is s az szimpatikus, bár ezen az alapon csak a fiestára tudok támaszkodni, az egy remekmű. Én is ebbe a cipőbe vagyok most mint te s ezért is keveredtem ide. Bár nagyobbakat nézek pl: mondeo, passat, octavia. Ennyiért találsz azokból is remeket. Hangsúlyozom ezek csak személyes vélemények s tapasztalatok
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
-
_NCT
addikt
válasz Tankblock #34673 üzenetére
Mármint te a Megane 2-re gondolsz városi 10l-es fogyasztásra? Mert ha igen, akkor szólok, hogy nekem 1.6-os van és a városim az 7.2-7.5 között változott most télen, az átlagom meg 6.5-7 liter között van.
Persze ha valami hulladékot veszel, az simán bekaphatja 10litert, vagy ha csak 2 állásban használod a gázpedált.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Tankblock #1699 üzenetére
figyelmedbe ajánlom ezt a totalcar használt autó tesztet a fabia combiról itt minden motorról említést tesz és arról is ír mikre kell odafigyelni
Qru: ebben az árban van a kia ceed, pro ceed és sw is most akcióban
2,65M-ről indul a pro ceed alap ára és 100-100eFt al több a sima és az SW,
ha csak 1-2 személy használja akkor a pro ceed a legjobb vétel, mert külsőleg az a legszebb a 3-om közül[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
kisza25
félisten
válasz Tankblock #1691 üzenetére
szia én 5,5évig használtam egy skoda fábia combit 0problémám volt vele műszakilag, igaz csak 65ezret hajtottam bele, amire oda kell figyelni, hogy az 1,2L-esből csak a 64lovast szabad venni(a hátulján lévő HTP írásból az egyik betű piros a 60 lovasnál mind fekete)
a csomagtartó nagyon tágas és teljesen síkba le lehet dönteni a hátsó üléseket,
hátulra 2felnöt fér be kényelmesen, 6-6,5 lityi volt az átlagom, országúton lement 5,5-re,
csak városi használat mellett sem ment 6,5 fölé,
az 1,2lityis motorok közül a skodáé a legjobb(természetesen az összes vw, seat, skoda, ue motor van és a turbosokat ne keverjük ide) és a váltója is nagyon precíz, a kis motorhoz rövid áttételek vannak és 2500-3000felett elég kellemesen lehet vekle autózni(3000-től adja le a max nyomatékot)
az enyém amúgy 2hete még a Fehérvári kia-ban volt, de lehet azóta már eladták,
merem ajánlani teljesen újszerű sérülésmentes, minden évben lett cserélve benne olaj olajszűrő, pollenszűrő légszűrő, még a fékolaj is, a motor lánchajtásos tehát vezérműszíjat nem kell benne cserélni,
két hibája van, nincsen benne klíma és ilyen sárga, bár nekem tetszett, de sokaknak nem
ja ami van benne ABS, elektromos ablak(csak elöl)2légzsák, központizár, imobil., ködlámpa, tempomat(na ezt imádtam benne) CD(Panasonic 2 hangfal és két csipogó, szépen szólt)tetőcsomagtartó előkészítés, nagyon keveset lett gépi mosóban mosatva, többnyire kézzel mostam le,
tőlem 1150000-ért számolták be, nem tudom mennyit rakhatnak rá ilyenkor, de szerintem 1,2-be már el lehetne hozni, a klímát meg utólag is bele lehet rakatni[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR