- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Egérpad topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kissé retrós hangulatú NVIDIA Blackwell kártya az MSI színeiben
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
lorcsi #228875 üzenetére
Mármint a T-Jet többletfogyasztása sem? Mert másfél literes különbség csak a combosabb verzióknál (150-170 ló) jön össze, ezért használtam az akár szócskát.
Amit ajánlottam 120 pónis "eco" változat, az elvan 7 liter körül, ennél nem tud számottevően kevesebbet a MultiAir sem. -
tboldi
nagyúr
válasz
lorcsi #228873 üzenetére
MultiAir, a digók saját megoldása a változó szelepvezérlésre. [link]
Zseniális cucc, de tizenévesen már nem szoktam annyira ajánlani, mert kényes az olajra meg az időben történő karbantartásra, és ki tudja, az előző tulaj(ok) hogyan bánt(ak) vele, plusz ha cserélni kell, csak maga az alkatrész 470k Ft kedvezménnyel. De ha esetleg akad olyan példány, aminél igazoltan odafigyeltek rá, esetleg éppen nemrég történt az egység cseréje, akkor hajrá.Egy sima T-Jet, amiben hagyományos vezérműtengelyek nyomkodják a szelepeket, kevesebb buktatót rejt, viszont többet fogyaszt akár 1,5 literrel is.
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
lorcsi #228166 üzenetére
A mostani 3M fabatka a 4-5 éves 1M fabatkának felelne meg. Ha így nézzük, akkor korrekt a kuvik ára.
Ha ez ekkora problémát jelent, akkor benzinesből kb. csak a Renault marad, és is az 1.6/2.0 szívók. PSA-t csak 1.6/2.0/2.2 HDI-vel szabad venni. Olaszból az 1.4 turbók általában bevált cuccok, csak az M32-es váltóra kell figyelni. -
dellfanboy
őstag
válasz
lorcsi #226823 üzenetére
nem olyan merev mint egy B oszlopos, ne adj isten nehezebb (hogyha ugyanazt a merevseget akarjak elerni)
lehet zajosabbmeg mivel mar lassan +10 eves verdakrol beszelunk es ha a kuszob rozsdas/korrodalt, siman lehet hogy nem is annyira biztonsagos, ne adj isten balesetbol tamaszottak fel...
-
tboldi
nagyúr
válasz
lorcsi #226496 üzenetére
Az Ypsiloné, de hellyel-közzel ua., mint a 2-es Punto.
A MiTóban bár nincs city módja a szervónak (csak nehezedni tud dynamicba kapcsolva), viszont a vásárlást követő hazaúton elköszönt minden rásegítés, de egy új akkumulátor megoldotta, 2 éve nem is találkoztam a hibával.Deltákat régóta nem nézegettem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
lorcsi #226404 üzenetére
Mert többé-kevésbé az is, csak megtoldották a padlólemezt 20 centivel és kellemesebb anyagokat használtak. Elvégre a Lancia az upmarket márka az olaszoknál, nem a Fiat.
De a műszaki tartalom azonos. A 120 vagy 150 pónis 1.4 T-Jettel nyugodtan vehető, a turbó és a leömlő repedésre hajlamos, de semmi komoly (pénzben sem), sőt a váltója sem a hírhedt M32, csak a féltengely ropoghat vagy rázhat.
Illetve digitális klíma esetén a kis lapátmozgató motorkák eltörhetnek a műszerfal alatt, rezsógombos kivitel esetén viszont nincs ilyen.3-4 közepes táskát a picike Ypsilon is elnyel, a Delta meg pláne. Bár a közepes szubjektív, meg az sem mindegy, hogy képes-e némi alakváltozásra a táska.
-
válasz
lorcsi #226395 üzenetére
Giulietta esetén korlátozott a hátsó rész.
178cm max a testmagasságra vonatkozóan.
De ha a sofőt 180+cm, akkor mögötte már csak gyerek fér el normálisan, saccra 160cm felső limittel.Ahogy Tboldi írta, a Lancia Delta már nagyobb hátul, ott magam mögött is kényelmesen elfértem (180cm vagyok).
-
-
slett27
addikt
válasz
lorcsi #221330 üzenetére
szabonagyur : Lökhárító első, lámpák cserélve lettek.
lorcsi : 2 hét kb. Nem volt egyszerű. Vezérlés, hátsó kipufogó dob csere. Gyertya csere. Illetve a kp zár javítás így első körben.
Iszonyat le vannak rúgva az ilyen korú autók. Sírni lehetne.... no meg ebben a kategóriában már erősen jelen vannak a tesók, így ez is nehezíti.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
lorcsi #221175 üzenetére
A dákó is Renault, csak a románok rakják össze.
Laguna 3-tól kezdve tudtak nagyon megbízható verdákat csinálni, köztük is a Megane 3 az egyik legjobb. Van egy pár kerülendő motor, amire figyelni kell, és ennyi.
Emiatt vettem 1 éve Laguna 3-as 2.0 szívó benzinnel. Eddig csak kopó alkatrészeket cseréltem és egy mm-t sem mozdult a nívópálcán az olajszint. Pedig csak papíron van benne ~145k km. 3 éve hozták be németből, szóval tuti tekerték.
2M környékén sokkal kevesebbet nyújtó szekereket lehet kapni a német-japán vonalon, vagy sokkal kehesebbeket. -
-
Acheron
őstag
válasz
lorcsi #155460 üzenetére
Én szeretem a kombikat a praktikusságuk okán. De családi döntés alapján benzines kell. 5 - 6 év időtávra tervezek vele, és jó lenne, ha nem esne indokolatlanul az autó értéke egy mesterségesen gerjesztett tömeghiszti miatt. Ez sajnos rendkívüli módon beszűkíti a lehetőségeket
-
-
jerry311
nagyúr
válasz
lorcsi #110648 üzenetére
Még nincs, de ha úgy alakul jövő hét végén már lesz.
Igaz, az kicsit öregebb (97-es), cserébe első tulaj, vezetett szervizkönyv, csak márkaszervizes kalandok.
Hátsó sárvédőíven hólyagosodik a festés, azzal majd kell kezdeni valamit, de ez kb. minden ilyen idős autónál probléma.Egyébként a többiről majd meglássuk, hogy tényleg olyan jó-e, mint ahogy hirdették.
-
runner 125
nagyúr
válasz
lorcsi #110650 üzenetére
Nem.
Tévhit h az alvázvédő véd a rozsda ellen, max a kavicsfelverődéseket tompítja, így elkerülhető az ebből fakadó festék leverődés. Amennyiben van felületi roszda bárhol is, ki kell csiszolni fémig, majd epoxis alapozóval meg kell fújni, arra már mehet az alvázvédő de fontos h alatta rozsdamentes, tiszta, festett felület legyen.
Mindemellett az üregvédelemről sem szabad elfeledkezni, autóknál 80%-an belülről indul a rozsda, egyes Mazda-knál a küszöb az egyik legkomolyabb gócpont. -
-
-
-
footy
addikt
válasz
lorcsi #64491 üzenetére
A Punto2 szerintem nagyon alulertekelt auto. A futomuve jo az ulesei egy kategoriaval feljebb is megallnak a helyuket, fekek kivaloak. Az 1,2 60 lovas motor pedig szinte elpusztithatatlan es meglepoen nyomatekosnak erzodik. Velemenyem erdemesebb raszanni a plusz penzt.
-
Zewa
senior tag
válasz
lorcsi #64364 üzenetére
Jó nagy szórást adtál meg az egyszer biztos.
Amennyiben a szóba jöhetnek a kis benzinesek nem hiszem hogy indokolt lenne a dízel Megane. Amennyiben kell a hely akkor hajrá! A típus jó, kiváló ár/érték aránnyal.
Kisebbek közül a Puttony és a Clio mind jó választás. Punto mk1-hez képest az mk2 ég és föld mind minőségben, mind kényelemben mind pedig biztonságban.
Én is ezt a két típust néztem ~550k-ig. Nagyon nehéz tisztességes példányt találni belőlük, főleg azért mert az alapmotort kerültem, nem úgy mint a klímát. Úgy vettem észre a faceliftes Clio drágább (mert szebb). Én nyomtam rá egy figyelőt és vártam a megnézésre érdemes vasakra. Puttony lett.Puntoról: Remek ár/érték arányú kisautó. A kis önsúly miatt (1.2 8v 60ló 875kg, 16v 80ló - 935kg) elég jól fogyaszt illetve kis sebességnél egészen fürge. Nekem egy 1.2 16V HLX akadt a horogra. 80ló 120ig egészen elfogadhatóan mozgatja a bodét. Normálisan közlekedve Pécsett 6 litert eszik. Országúton 90-100-as tempóval 5-5,5 között (egyedül - 3 utassal) A gyengébbik 1.2-es pár decivel fogyaszt csak kevesebbet.
A HLX felszereltség igen gazdag ezt én igen hamar meg is szerettem. Futóműve kisautóhoz képest egészen feszes, ami egy jó abroncs társaságában képes arra hogy megteremtse bennünk a "jóérzésvezetni" érzést. (Én megajándékoztam a vasat egy szett 15-ös gyári alufelnivel, 195/50-es abronccsal így jobb ránézni, és vezetni is, bár a fogyasztás (4-5dl-el) nőtt.
Kontra: City szervó hajlamos meghalni de orvosolható. A kormány véleményem szerint némileg túl van szervózva, egy kicsit több visszajelzést jobb lenne kapni az útrólFelszereltség:
Punto alap: el. Szervokormány (City), 1 légzsák, fejtámlák elöl, rádió-előkészítés, 3. féklámpa, indításgátló, színezett üvegek, belülről nyitható csomagtartó, elöl áll. mag. övek
GO: mag. áll. kormány és vezetőülés + deréktámasz, osztott hátsó ülés, el. ablak, kp. zár, High autórádió (6 hangszóró) + mélynyomó
ELX: Punto alap + kp. zár, el. ablak, 2 légzsák, rádiósmagnó, mag áll. kormány és ülés + deréktámasz, osztva dönthető hátsó ülés, színre fújt lökhárítók, tárlódoboz az utasoldali ülés alatt, ford. számmérő, vízhőmérő, csomagtérvilágítás
HLX, JTD: ELX + távirányítós kp. zár, el. tükör, ködlámpa, klíma, plüss belső, ABS, hátsó fejtámlák -
Bitpalace
senior tag
válasz
lorcsi #64375 üzenetére
Az 1-vel nem tudom mi lehet a gáz, de annyi tapasztalatom van, hogy a családban van egy 2002-es fiat punto 1.2 16V és ahhoz képest, hogy én német párti vagyok meg vagyok elégedve vele. Úgy megy mint a golyó, kedvező fogyasztás mellett, és tényleg gond nincs vele, csak tankolni kell.
üdv!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Honor Magic V2 - origami
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OTP Bank topic
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L480 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z270G GAMING WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- SzoftverPremium.hu
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged