- Bluetooth hangszórók
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- DUNE médialejátszók topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Home server / házi szerver építése
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- E-book olvasók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
DigitXT #33396 üzenetére
Sajnos akadt a közvetlen közelemben példa. Egy gyerekkori barátom ment haza motorral munkából, és valahogy átkeveredett a felezővonalon, takarásból. Ott meg jött a busz, a takarás miatt 0 fékezéssel. Állítása szerint ott soha nem előzött, de az esetre nem emlékszik, szóval bármi történhetett. Ő életben maradt, de teljes élete már soha nem lesz sajnos. Az egyik keze lebénult, torz az arca, és nagyjából 100 métert tud bicegni 27 éves kora óta.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
DigitXT #33392 üzenetére
Gyorsulásban nem vettem észre érezhető különbséget, de nem mondom hogy nem így van.
Ja persze tudom, tervezek hazaérni a családhoz.Ez csak egyszeri volt a próba kedvéért, egy üres úton este 10 után. Fékezve szoktam itt legurulni 10-ből 9 alkalommal. Nem is merek vadulni. Mióta megvan a lámpám amivel látok is este, azóta látom hogy mekkora élet van a kerékpárutakon (is) sötétedés után. Kerültem már sünt, hódot, macskát. Eddig szerintem ők kerültek engem... A múltkor egy macska ijedt meg az út szélén, és rossz irányba kezdett el menekülni. Az én irányomba... Már szorítottam össze a fogam, hogy beszalad a két kerék közé, mert onnan láttam kb 20 centire amikor utoljára rápillantottam. Aztán valahogy megúsztuk.
Lehethalassabban megyek, akkor odaér és meghalunk.Figyelni kell no, nem vadulni. Néha sem szabadna megküldeni.
-
NOKA32
aktív tag
válasz
DigitXT #33353 üzenetére
Olvasgattam hogy rosszabb a tapadása de általában 2-4 km megyek naponta. Kanyarodásnál bőven lelassítok mert városban használom. Igen néztem hogy a pereme szerintem is alkalmatlan sajnos. Nem tudom akkor lehet új külső kellene ami nem szálasodott ki, úgy olvastam az általában még hamarabb kikoptatja.Talán belsőből is nagyobb átmérő kellene hogy jobban neki szoruljon.
-
válasz
DigitXT #33289 üzenetére
Tőlem veheti újonnan is a ~150 helyett 300ezerért is.
Az is ugyanolyan, mint egy teszem azt alighasznált.Remélhetőleg a parkoló autók mellett ezután is csak lassan fog elmenni. Ez jó egyébként, h erre felhívod a figyelmet, h 25-ről lefékezve még meg lehet úszni egy balesetet, de 40-50-ről már neccesebb.
Ezt én is tapasztalom sokszor. Ezért is próbálok óvatosan haladni. Nálunk sok indiai, meg filippínó van, amiket azok művelnek kerékpárokkal, fogom a fejem sokszor.Nem is néztem annyira hol fogja használni, de pl a körúton is sok szakaszon autoajtónyi távolságra is lehet menni, ahol teljes sáv van leválasztva bicikliútnak, ott nem kell közvetlenül a parkoló autók mellett haladni.
-
-
válasz
DigitXT #33285 üzenetére
Szóval vásároljak egy 600k-tól induló rollert azért, hogy be tudjak állni középre és ne menjen el mellettem senki? Nyilván azokon a helyeken ahol villamos megálló van és az autók is azt az egy sávot használják, mint én ott nem szoktam engedni őket elmenni, de 25-el nem mehetek a sáv közepébe 150-200 métert, mert megölnek. A szakaszon mindenki biciklivel és rollerrel jár a parkoló autók mellett. Majd egyszer lesz idegeztem, bérelek egy Dot-ot és felveszem az utat. 25-el haladni tudó rollerrel 18-20 perc az út, attól függően mennyi piros lámpát kapok meg.
-
válasz
DigitXT #33256 üzenetére
Igazad van, csak mobilról gyorsabb volt, bár most is mobilról írom ezeket a sorokat.
Amikor volt e-robogóm annak a töltője tartalmazott ventilátor is. A megoldás hátránya, hogy sokkal nagyobb mint ami a rollerekhez jár.
A rollereknél lehet, hogy pont emiatt nem alkalmazzák. Mondjuk én töltésnél a 210W-osra klimatizált lakásban még ráeresztettem egy 40 éves Tal-lux ventilátor, de sokat nem segített. 🤣Inverter:
Segway Ninebot G30E II-esemnél imádom az inverteres megoldást, mert, ott nincs ez, hogy ingadozna. Na most a már sajnos nem kapható 36V-os 5A-es külső Segway Ninebot Max G30E-ház való töltő is forrósodhat kegyetlenül, mivel kb ugyanakkora mint ami az F3 E-hez is jár.
Az inverteres megoldásnál valószínűleg azért is húzták meg 3A-nél a határt, mert a roller trepnijében nem lenne szerencsés az akksi miatt sem túlmelegíteni a környezetet.
A 3A-es töltés azért érezhető előny az 1.7 A-eshez képest.
Hátrány, ha meghibásodik, akkor körülményesebb a javítása.Külső töltő: F3 E-nél már nincs inverter, meghibásodás esetén könnyen cserélhető. Nagyobb felületen tud disszipálni, és 48V-os rendszer mellé 4A párosul. A töltőn 53.9 V -van, de ez most mellékes, mert a 36V-os és a 48V-os akkupakkokaról van szó.
Hátrány, hogy ingadozik, ahogyan a tápegysegben eléri a kritikus hőmérsékletet a belseje.Az F3E-hez alig várom, hogy megérkezzen a külső akkumulátor, mert tegnap is visszafelé elfogyott volna, ugyanis 16km/h-s szembeszél fújt, és a Ninebot Max G30E II-esem is 16%-on állt amikor hazaértem.
Hiába hirdeti úgy a gyártó, hogy nagyobb 5 km-rel a hatótávja az F3E-nek, mint a. G30E II-NEK, egyszerűen nem igaz. A 1.5x nagyobb akkumulátorkapacitást nem tudja ellensúlyozni sem az algoritmus optimalizáció, sem az, hogy itt ugye már 48V-os rendszer van 36V helyett.
-
válasz
DigitXT #33261 üzenetére
A Guinness rekordok könyvébe még nem fér bele. Bár egy kis gyakorlás után ki tudja.
Az eddig jegyzett eredmények egy része.
Leghosszabb megtett távolság 24 óra alatt (váltócsapatban)
A Vmoto-Soco csapata 2023 novemberében 24 óra alatt 1 931 km-t tett meg egy CPx PRO elektromos robogóval az olaszországi Tazio Nuvolari versenypályán, ezzel új Guinness-rekordot állítva fel.
Leghosszabb távolság 24 óra alatt egyénileg
Valerio Boni 2022-ben Spanyolországban egyedül tett meg 1 158,72 km-t elektromos robogón egy nap alatt.
Leghosszabb táv egyetlen töltéssel
2020-ban Kínában egy csapat 656,8 km-t tett meg egy elektromos rollerrel egyetlen töltéssel.
Legnagyobb elektromos roller-felvonulás
2018-ban Tajvanon 1 303 elektromos roller vett részt egy hivatalos Guinness-rekordot érő felvonuláson. -
-
-
válasz
DigitXT #33253 üzenetére
Idén kerestem olyan e-robogót amelyik 50, vagy 60+ km-t tud megtenni, de nem 20 kilós az akkumulátora , mert elsőre fel is kell cipelni. Mindegyik kiesett a ZT-09AL is, de a kedvencem: ja és nincs garázsom sem.
A Ztech ZT-27 elektromos robogó különböző akkumulátor-kapacitásokkal érhető el, például 12Ah, 20Ah és 27Ah. Az alábbiakban összefoglalom a 23Ah-s változatra vonatkozó információkat:
Hatótáv: A robogó hatótávolsága az akkumulátor kapacitásától és a használati körülményektől függően változik. Például a 12Ah-s változat esetén a hatótáv körülbelül 35–40 km . A 23Ah-s változat esetén a hatótáv ennél nagyobb lehet, de pontos érték nem áll rendelkezésre.
Akkumulátor kivehetősége: A Ztech ZT-27 robogó akkumulátora nem kivehető kivitelű. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátort a robogóban kell tölteni, és nem lehet egyszerűen eltávolítani .
Akkumulátor tömege: A robogó teljes tömege az akkumulátorral együtt körülbelül 65–72 kg, az akkumulátor típusától és kapacitásától függően . Az akkumulátor önálló tömegére vonatkozó pontos adat nem áll rendelkezésre, de az ólomsavas akkumulátorok általában nehezebbek, míg a grafén vagy lítium akkumulátorok könnyebbek.
Ha további információra van szükséged a Ztech ZT-27 robogóval kapcsolatban, kérlek, jelezd!
-
válasz
DigitXT #33245 üzenetére
Az EMOS-ról néztem, viszont töltés közben: több alkalommal is lement 70 W körülre, az szoba 24 C fokos volt, az akkumulátor pedig 29 C fokos.
Segway-Ninebot
F3E típusú rolleremhez vásároltam egy eredeti 210W-os Segway gyorstöltőt, az normális működés, hogy több alkalommal is a 200W körüli értékről klimatizált szobában visszaesik a felvett teljesítmény 70W körülire? A Roller akkumulátorának hőmérséklete 29C-fok a szobáé pedig 24 C fok."Igen, teljesen normális jelenség, amit tapasztalsz a Segway-Ninebot F3E roller és a 210W-os gyorstöltő használata során. A töltés közben megfigyelhető teljesítménycsökkenés – akár 200W körülről 70W-ra – nem hiba, hanem az akkumulátor védelmi és optimalizálási mechanizmusainak része.
Miért történik ez?
1. Töltési görbe (CC-CV logika):
A lítium-ion akkumulátorokat két fő fázisban töltik:
Konstans áram (CC - Constant Current): Az elején magasabb teljesítménnyel (pl. 200W) tölt, hogy gyorsan feltöltse az akkumulátor kapacitásának nagy részét.
Konstans feszültség (CV - Constant Voltage): A töltés végéhez közeledve a töltő fokozatosan csökkenti az áramerősséget (így a teljesítményt is), hogy ne lépje túl a maximális feszültségszintet, és ne károsodjon az akkumulátor.
Ebben a fázisban gyakori a 70W körüli vagy még alacsonyabb teljesítmény.
2. Akkumulátor hőmérséklet:
A 29°C nem problémás, sőt, ideális tartományban van.
Ha a hőmérséklet 45°C fölé menne, akkor a roller Battery Management System (BMS) le is csökkentené a töltési teljesítményt, vagy leállítaná a töltést – de nálad erről szó sincs.
3. Töltöttségi szinttől függő szabályozás:
Ha a roller már 70-80%-os töltöttségnél jár, akkor is természetes a teljesítmény csökkenése.
A BMS fokozatosan csökkenti az áramot, hogy minimalizálja a cellák feszültség-kiegyenlítetlenségét és meghosszabbítsa az élettartamot.
---
Összefoglalva:
A 200W → 70W visszaesés egy szabályos, védelmi célú és optimális töltési folyamat része. Ha a töltő nem melegszik túl, nincs rendellenes zaj vagy hibakód, akkor minden a gyári specifikáció szerint működik.
Ha szeretnéd, segíthetek egy tipikus töltési grafikon értelmezésében is a F3E típushoz, hogy még jobban megértsd a folyamatot.
-
-
-
-
-
-
válasz
DigitXT #33071 üzenetére
Igen megértem. Túrázáson szükség lehet a pumpára.
Az autók egy részéhez nem jár pótkerék. Helyette a szett van, ami felfújja és tömíti a gumiabroncsot. A közelben van egy kerékpárüzlet, ahol a kerékpárokat is defekt biztossá lehet tenni.
A rollerek esetében is érdekes lehet ez az upgrade. -
válasz
DigitXT #33067 üzenetére
Azért van megoldás.
Ha van gyárilag olyan ...cel cső aminek a falvastagsága megegyezik például a kormányoszlop vastagságával akkor azt kell rászabni az oszlopra. Ha nincs akkor csinálni kell.
Erre jön egy keményebb fémlemez borítás. A fémlemezborításra jön egy erősebb fólia réteg. Ezt időnként lehet cserélni.
Ha a távhő vezetékeit ez a módszer képes évtizedekig megőrzi, akkor a roller is jó állapotba marad legalább 10 évig.Igaz a látvány fura, de legalább jókedvre deríti az utca népét. Kissé kényelmetlen is, de ez legyen a legnagyobb probléma.
Más:
Ti folyamatosan magatoknál tartjátok a roller pumpát? -
-
lemmy71
őstag
válasz
DigitXT #33005 üzenetére
Köszönöm a tartalmas felvilágosítást
Még egy kérdésem lenne.
Ugye ha most majd megjön a roller, akkor az akkumulátorban "minimális" töltés lesz. Így azonnal mehet a gyerek egy pár próba kört az utcán (mivel ő fogja kicsomagolni és összeállítani) vagy egyből tegyük töltőre és várjuk meg a teljes feltöltést
Az energia visszanyerő kers beállításáról majd a későbbiekben érdeklődők -
lemmy71
őstag
válasz
DigitXT #32994 üzenetére
Ok. kösz értem mire gondolsz (apró abroncs, kis térfogat). Régebben olvastam itt, bizonyos rollerek pumpálási nehézségeiről, főleg a hajtott keréknél. Na majd kiderül ha itt lesz és hogyan is boldogulok vele. Max veszek az alin egy kis akkus (zsebpumpát).
Amúgy pár napja még azt hittem, hogy ezen zselés gumi van, amit nem kell pumpálni. Valószínűleg összekevertem egy másik modellel -
lemmy71
őstag
válasz
DigitXT #32987 üzenetére
Hát igen egy ful sisak lenne az igazi, de egy 18 éves lányra azt lehetetlen rábeszélni.
Örülök ha egy ilyen bazári sapkát a fejére vesz majd. -
enginev3.0
félisten
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #32868 üzenetére
A mostani kabátomban is van gerincvédő betét is...
Gyorsan megnéztem, 1910 km van már benne, de még nem estem - mondjuk nem is tervezem...Mocit újonnan vettem anno és kb. 40 akárhányezer km.el adtam el.
Egyszer csúsztam el egy hegyi szerpentinen, én sérülés nélkül úsztam meg, a mocinak az ülés alatti idomában pattant el az egyik rögzítési pont, azt kellett műanyagossal meghegesztetnem.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #32868 üzenetére
Kb félökölnyi kődarabra mentem rá pont a kanyarban, és kidobta az elejét. Szerencsére eléggé lassan mentem, pont a kanyar miatt. A motornak több baja lett, mint nekem, De szerencsére mozgásképes maradt, és meg tudtuk reparálni annyira, hogy haza tudjak vele jönni (1600km)
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #32865 üzenetére
Én egyszer estem egy kisebbet
motorral. A legnagyobb sérülést a zsebemben lévő fém cigitárca okozta, egy nagy kék foltot a combomon. Pedig az lapos, és csak 15mm vastag. Egy láncot biztosan nem vennék a nyakamba. Szerencsétlen esetben el is akadhat valamiben, és akkor letépi az ember fejét.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #32863 üzenetére
Az aszfalt van olyan kemény mint a lánc, úgyhogy kb. mindegy,de ha szerencséd van akkor az acélon csúszni kevésbé kopik, mint egy bőrön, arról nem is beszélve, h nem a testedre simuló lánc fog megölni, hanem az ütés amit az aszfalttól kapsz. Az utóbbi nem változik, ha van rajtad lánc, ha nincs.de minenki maga dönt.
Egyébként most is így a vállamon átvetve hordok egy 3-4cm széles csomagrözítő pántot a két végén egy-egy öklömnyi acél karabínerrel a Dualtron Citymen 70-el.
-
whbear
senior tag
válasz
DigitXT #32832 üzenetére
Amit leírtál, teljesen egyetértek és jó lenne ha elgondolkodna rajta komolyan a fórumtárs, főleg ha van családja. Tényleg csak jót akarunk, én pl. túl vagyok kerékpáros, rolleres, robogós és nagymotoros bukásokon és ebből ha egyszer volt saját hibás. Egy márkás, fiatal kevés km-es robogóval boldog lehetne.
-
Enigma1945
őstag
válasz
DigitXT #32799 üzenetére
Na varjunk csak: mint a mobiloknal, ugy itt is gondolom van toltesi ciklus, amig a gyarto vallalja a garanciat az akku életét kovetoen.
Mi ertelme surubben tolteni? Miert jo ha hamarabb elerjuk a toltesi ciklust?
En sosem merítem le az akksit teljesen
Kb mar kiismertem, mit tud, ha 25km/h sebesseggel megyek varoson kivul keves megalassal kb 35-38km van benne. Szoval varoson belul csak a melohelyre jarok be, es 5. nap erem el vele a 28-30km. Es meg van 2 csikom, ( az 5-bol ) ami nem azt jelenti nalla hogy mar gurulni sem bir, hanem kb 30% maradt. -
vigyorgó
tag
válasz
DigitXT #32778 üzenetére
Az is lehet hogy mikor elviszem a szervizbe, meg kell hozzá rendelni a fékbetétet, plusz javítási költség, idő mire megcsinálják, meg mit tudom én
Ha közepesre állítom az energia visszanyerést csak nem lehet gond.Evileg ezek modernebb rollerek már nem, ilyen szempontból? -
vigyorgó
tag
válasz
DigitXT #32727 üzenetére
Használati útmutatóban azt írja hogy "mindig töltse fel az akkumulátort mielőtt az teljesen lemerül ezzel meghosszabbítva az akkumulátor élettartamát."
"Teljesen töltse fel a rollert mielőtt hosszú ideig használaton kívül helyezné és 60 naponta kapcsolja be töltés céljából"
Százalékokról nem írnak. -
-
válasz
DigitXT #32473 üzenetére
Ott volt egy kis emelkedő, rásegített lábbal.
Szerintem nem látta meg a távolabbi sávban érkező autót. Lekötötte a figyelmét a közelebbi sáv, a jármű előtt még el tudott haladni. Utána jött a lepetés.
Azon túl, hogy a járdán kizárólag a gyalogosoknak van elsőbbsége. A "semmiből" jelentős sebességgel érkező rollernek ütközés ellen nem sokat tehetett az autós. Látszik, hogy forgalom van az úton. Pillanatnyi szellemileg mozgáskorlátozott állapotban kell lenni ezen manőver végrehajtásához. De legalább nem gyógyul lassabban azért, mert nem volt elsőbbsége.Nem szól a fiú mentségére, de ez a közlekedési hiba viszonylag gyakori. Nem számolnak a jobbról érkezővel vagy rosszul ítélik meg a sebességét.
-
válasz
DigitXT #32473 üzenetére
Igen, az.
Ugyanolyan, mint a Tier/Lime rollerek, csak más cég.Én is néztem, h lábbal hajtotta, de minek?
Mondjuk még sose próbáltam, de ha 25-ös tempónál lábbal rásegítek, gyorsabb lesz?
Tele akksival a Lime 27-28-ig gyorsul alapból. Bár azt utálom, h ha nincs tele, már a 25-öt se akarja elérni. Bosszantó, h applikáció szerint 20+ km hatótávú rollerek 20-21-el csordogálnak már csak. :/
Erre azért odafigyelhetnének, mert pl 25-el még átmegyek egy sárgán, adott esetben, de 21-el már inkább megvárom a következő zöldet, de a lóvét csengetni kell az állásidőért is. :/De ezt amúgy nem értem, hát zebránál megállok, körülnézek, utána indulok el. Txkmindegy, h gyalog vagyok, vagy biciklivel/rollerrel.
Már nem tanítják?
Volt egy ilyen könyvem: -
válasz
DigitXT #32341 üzenetére
Ebbe nem érdemes belemenni.
Nagyon sok függ a két vezetőtől.
A korrekt megoldás azonnal személyi sérüléses balesetet bejelenteni. Nem lehet tudni, milyen belső sérüléseket szerzett a rolleres. Ekkor már senki sem hagyhatja el a helyszínt. A legtöbb országban a helyszín egyoldalú elhagyása cserbenhagyásnak számít.
A mentővel jönnek a helyszínelők is.A maradék időben fényképezni kell. A helyszínen csak törmelék maradt. Az autó és roller mozgásirányait jelölve fényképezni kell a nyomokat. (Van erre használható kréta a kocsiban.) Majd a két jármű utolsó álló helyzetében a járműveket. Minél több a fénykép annál jobb. Az ütközés pontos helyét több irányból fényképezve.
Majd a rendőrök is helyszínelnek. De jogvita esetén a saját felvételek is lehetnek perdöntőek. Ha van tanú, megkérni, hogy adják meg az adatait illetve adataikat.A törmelék nyomok alapján egyértelmű a rolleres felelőssége. Nem az autó ütötte el, hanem a rolleres ütötte az autót, ami az útkereszteződésben szabályosan. egyenesen haladva közlekedett.
Az autómban van menetrögzítő kamera. Hátul is rögzít. Kétszer vettem hasznát. Másodjára egy parkolásból induló autó hajtott ki elém egy mellékutcában. A bal első gumiabroncs sérült, mert a fékezés mellett teljesen hozzáértem a megemelt járdaszigethez. A hangjelzés ellenére elhajtott a jármű. A felvétellel elmentem a legközelebbi rendőrőrsre és segítséget kértem. A felvételen látszó rendszám alapján megkeresték a tulajdonost Aki kifizette a keletkezett káromat és az autó futóművének ellenőrzés költségét.
(A másik esetben a felvétel közös megtekintése tisztázta a helyzetet.) -
válasz
DigitXT #32338 üzenetére
Háá..át biztosítási csalásnak rossz üzlet.
Nyilvánvalóan felelős a balesetért. Gondolom alaposan megzúzta a roller, az autó oldalát. Azt a kárt valakinek ki kell fizetnie. Ha nincs a rollernek felelősségbiztosítása, nem lesz boldog a számlán lévő összeg láttán. A CASCO jellegű biztosítás a rollerre sem olcsó. Ráadásul az avulás és önrész miatt csak a nagyon drága rollerek esetében észszerű a biztosítás megkötése. -
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #32245 üzenetére
Nagyon sokszor van az hogy nagyotmondási vágyból (marha sokaknak van ilyen bajuk
) elállítják a kerék átmérőt vagy mágnes számot és egyből mást mutat. Persze olyan is van aki azt hiszi tényleg erősebb/gyorsabb lett a gépe ettől
Szóval gps méréses képek videók nélkül minden kamu -
válasz
DigitXT #32190 üzenetére
De az.
Én is amiket vettem G2-ket egyik roller szervízből használtan, azokon ilyen piros fényvisszaverő volt/van.
Hasznos, mondjuk, autóból mögötte haladva, ha pont úgy esik rá a fény, egy gyengén megvilágitott útszakasznál frankón segíti a roller észrevehetőségét - szerintem. -
-
Enigma1945
őstag
válasz
DigitXT #32130 üzenetére
Holnap kiderul minden, teljesen lemeritem, feltoltott allapotban
Aztan autoval ertem jonnek😂
A 25-30km/h azert nem rossz, a varosban nem tudom kihasznalni amugysem a sokkal tobbet, sok a piros lampa+azert vigyazni kell masok testi epsegere is.
De szerintem a 37km az siman osszejohet
Jo igaz, nem nagyon fekezem ezen az uton, ahol ma voltam -
válasz
DigitXT #32070 üzenetére
Itt van egy jobb:
https://www.hoc.hu/honeywhale-m2-pro-roller/ -
Enigma1945
őstag
válasz
DigitXT #32025 üzenetére
Rendben, köszönöm.
A g4 nagyon gyorsan felgyorsult, de nem csak az a veszelyes, hanem a sebessege. Egyszeruen kezdoknek brutalis. Nem azt mondom hogy nem lehet bele jonni, megszokni. De a baj sajnos mindig megvan meg egy tapasztalt emberrel is!! Szempillantas az egesz..Szerintem nekem nagyon is jo lesz, ez az A1, nem ezzel akarom bejarni a vilagot, de varosba elso osztalyu lesz
-
válasz
DigitXT #31974 üzenetére
Na várjál, hogy jön egy hüvelykujjas gázkar elemzéséhez a tenyér méreted?
Nem önállóan a gázkar. Közrejátszik a kormányfogantyú mérete is.
A rolleremen vastagabb a fogantyú, mint a kerékpárokon megszokott. Egyrészt szokatlan és kevésbé zárt a fogás rajta.
Másrészt a gázkar nyomása a kisebb kézfejjel kényelmetlen.A motorkerékpárokon használt megoldás, fogantyú tekerése számomra optimálisabbnak tűnik. Próba nélkül nem lehet egyértelműen kijelenteni. De a nagy tételben gyártott motorkerékpár gáztekerős fogantyú használata olcsóbb lehet, mint az egyedi megoldások használata.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #31976 üzenetére
Közben eljutottam a 47. percig. Hát nekem égne a pofám, hogy ha egy frissen épített pakkom az első teszten 3,68V és 3,75V között szórna össze-vissza, amikor a cellák a szállítás során pontosan 3,54V-on érkeztek, mind: vagy csak illusztrációnak rakta be, esetleg már túl van egy töltési teszten, de akkor is, majdnem 0,1V különbség egy új(!) akkunál, ami minőségi, biztosan eredeti cellákból épült, teljességgel elfogadhatatlan.
Nem tudom, hogy ebben mennyi a forrasztás által okozott probléma, mennyi a mérő- vezetékek különböző hosszából adódó mérési hiba, de nekem ez szarul néz ki...
Ha megtalálom, rakok be majd képet a G-Boosterbe épített akkuról mit mutatott...Szerk: 57. perc vége, mutatja a kész 48V-os pakkot, nincs szigetelő gyűrű a cellákon.
Egyszer én is csináltam egy ilyen pakkot, ideiglenes jelleggel, magamnak. Eladásra? Szerintem eladásra ez azért gáz, főleg, hogy előtte mondja, hogy professional build... Félreértés ne essék, lehet hibázni, de egy tutorial videóban azért ilyeneket nem kéne!
A pozitív kábel forrasztását ugyanúgy elb.ssza, mint a 36V-os akkunál = szándékos. -
macskaur
friss újonc
válasz
DigitXT #31965 üzenetére
Módválasztóra azért van szükség, mert így nem csak a hosszú gázkarra bízom azt hogy meddig / milyen erővel gyorsulok fel, hanem egy plusz “védelem” van az esetleges balfaszságom (hirtelen lenyomás: kátyu, hullámos útfelület nagy sebességgel, stb) ellen. Én ha hosszú távot megyek, 35-50km mondjuk napon belül kètszer, akkor viszonylag sűrűn váltok fogást. Ha korlátozottabb módban megy a roller, akkor igazából a gázkart bármeddig nyomhatom, ahogy épp kényelmes + elég nagy tenyerem is van, úgyhogy tényleg frankó cucc a jetski kar.
-
-
válasz
DigitXT #31857 üzenetére
A nyektetni legfeljebb kisközösségi szóhasználat, nagyon tájjellegű szó. Nincs általános használatban.
Egy nagyobb közösségi oldalon általánosan használt szavakat érdemes használni. Mégpedig az általános használatnak megfelelő értelemben. Tessék szabatosan fogalmazni. Pontosan és érthetőn. -
válasz
DigitXT #31855 üzenetére
általános dolog rollereken, hogy van 1, 2, 3 fokozat
Azok nem fokozatok, hanem profilok. A maximális sebességet és/vagy a maximális nyomatékot (áramerősséget) állítják be.
A félreértések elkerülése végett érdemes a megfelelő szavakat használni.Amit pedig írsz, hogy max. 2 percig: ki méri? Mi korlátozza le a további túlterhelést, ha nincs hőmérő a motorban?
Minden gyártónak lennie kell kutatás+fejlesztés részlegének. A kisebbeknek inkább csak a fejlesztési részlegük van. Nekik kell a teszt példányokat tervezni, megépíteni és tesztelni. Az odáig "rendben" van, hogy egymás ötleteit nyúlják le. De pontosan meg kell érteni, mikor miért és mit csinál az ellopni szánt termék vagy részegység. Ha nem értik akkor az ki kell derülnie. Lehetőleg a nulladik sorozat legyártása előtt.
Ebben az időszakban kell optimalizálni a gyártást. Nem rakok hőmérőt a végleges termékbe, de a teszt sorozatokban rakok. Meg tudom határozni a környezeti paraméterek alapján a terhelhetőséget. A sebesség meghatározásához tudni kell meghatározni az időt, (Az időegység alatti tengelyfordulatok száma pontosan határozza meg a sebességet.) Táblázat szerűen lehet határozni. Ha én tervezném, akkor sem kerülne hőmérő a motorba. Egy bimetálos hőkapcsoló megoldja a motor vészleállítását. Sőt a túl meleg motor újbóli indítását is akadályozza. Ezt legalább nem lehet szoftverből módosítani.
(Életem első munkahelyén hasonló részlegben dolgoztam.)Ez csupán annyi, hogy a gyártó bízik benne hogy nem fogod
nyektetninyekkenni, mert előbb esel vele pofára, ha már szinte megáll az emelkedőn.Magyarországon nem sok ilyen emelkedő van.
Nyilvánvalóan ez hibás stratégia a gyártó részéről. Ha elsőre nem nyekken nem, 2-4. alkalommal meg fog nyekkenni. Amikor elkezd a tekercsek lakkozása lepattogni, megállíthatatlan a degradáció.De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc.
Ezt a viccet mechanikának hívják. Az autók esetében is könnyen előfordulhat. Sík és sikós úton a fronthajtás előnyösebb. Emelkedőn a hátsó kerekek hajtása a jobb.
Az összkerék hajtás minden esetben komoly előny.De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc.
Igen ezért olyan vicces a KRESZ. Van például minimális sebességre képesség előírás. Például az autópályák használata esetében. Amelyik jármű képes elérni a kötelező sebességet, az nem fog akadályt képezni az emelkedőn.
Ma már nincs komoly jelentősége. De a háború után sok jármű volt forgalomban, amelyiknek gondot okozott egy tartósabb és erősebb emelkedő.A vásárló megtévesztése kategória.
A vásárló megtévesztése az, ha a jármű képtelen teljesíteni a megadott paramétereket. Nem az a megtévesztés, amit a vásárló gondol bele termékbe.
A rollerek esetében nem vagyok biztos abban, hogy erre kialakított kötelező szabályozás már létezik.Az autók esetében teljesen azonos tesztpálya körülmények között kell megadni a jármű képességéinek paramétereit. Nyilván a valóságban nehéz elérni az elméleti fogyasztási értékeket vagy az egy tankolással leutazható kilométereket. Ma már sokkal nagyobb a forgalom, mint amikor a tesztpálya előírásait megalkották.
De összehasonlítási alapnak még ma is jó.A Kínai gyártók automatikusan a kínai előírás szerinti értékeket akarják megadni, ami megengedőbb mint az európai előírások. Ezért fordulhat elő, hogy egy roller papíron rosszabb mint a másik. A valóságban mégis jobban teljesít.
Például ezért is van jelentősége ennek a topiknak. Ha valaki információt akar szerezni itt megtalálhatja.
És ezért lenne szükség egy jó összefoglalóra a topik elején, hogy ne kelljen több tízezer hozzászóláson átrágnia magát.
-
válasz
DigitXT #31849 üzenetére
Minden más esetben a gyártó hibája lesz, de pláne hogy feltételezéssel él, nem mér!
Nem egészen.
Ha én vagyok a gyártó, akkor tudom tesztelni, hogy mekkora hőmérsékleten, mekkora energia befektetés, mennyi ideig nem tesz kárt például a motorban.
Például 45 fokon, 600W, 3 perc. Ha megadom erre irányelvnek 2 percet., akkor nem lehet nagy baj. Ha valaki kiüti a beállítást, nem a gyártó baja.Normálisan használva a nevesebb gyártók rollerjeinek motorját nem hiszem, hogy meg lehet égetni.
Vagy miért mentél 3. fokozatban fel a hegyre, amikor a kézikönyv szerint azt csak 2. fokozatban bírja a versenytechnika.
Szalmabábút állítottál.
Egyrészt a rollerek esetében nincs nyomatékváltó. Szükség sincs rá.
Másrészt belsőégésű járművek esetében a gyártók nem adnak sebességi fokozat előírást.
Ezek a motorok nagyon szűk fordulatszám tartományban nyújtanak nyomaték maximumot. Sebesség és motor fordulatszám függő az optimális fokozat kiválasztása.
Harmadrészt a versenyekre ezeknél a járműveknél sem ad garanciát.Ugye, mi sem a versenyekre tervezett rollerekről beszélgetünk.
-
válasz
DigitXT #31840 üzenetére
(Tuning esetén jön ki, hogy mit nem bír.)
A tuningra nincs garancia.
Nem várhatja el senki sem, hogy túlterhelésre garanciát vállaljon a gyártó.
(Nyilván 70 kg tömegű ember esetében alacsonyabb valószínűséggel ég meg egy motor, mint 110kg személy esetében. Főleg úgy, hogy a max megengedett tömeg 100 kg.
A gyártónak fölé kell terveznie a max terhelést. A max 10 kg plusz elméletileg nem okozhat gondot. Ha mellé benéz a túlhajtás akkor könnyen kiszállhat a fűst a motorból illetve a teljes roller károsodhat. -
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #31805 üzenetére
Inkább mégis motorra (Suzuki) valót vettem, ezt már jól ismerem (ilyen van a motoromon is). Bontott (5900Ft) Annyi, hogy nem lesz elakadásjelző (nem kell), cserébe lesz "fénykürt".
A kapcsolási rajzot nézegetve át fogom tudni kötni. Vettem az alin 6 pólusú 8mm-es kerek csatlakozót is hozzá. Így majd csak rá kell dugni, nem kell a rollert szétbarmolni, és visszaállítható az eredeti állapot (pl eladás esetén). -
válasz
DigitXT #31838 üzenetére
Ezért nem kellene ráhazudni a gyenge teljesítményű motorral szerelt rollerre, h ekkora meg akkora emelkedőn felmegy, mert aztán ha valaki tényleg 10 percig halad felfelé 10-el egy meredek emelkedőn, a végén tényleg az lesz, amit a képen mutattál.
Vagy nem tudom melyik a jobb, ha leég, vagy ha leold a hővédelem, oszt tolhatja a rollert felfelé inkább.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest