Hirdetés
- Ilyen videokártyát választana a DOOM Slayer
- Üvegben nem szűköldködő GameMax mikrotorony, "lopakodó" alaplapokhoz is
- 14 GB/s-mal olvasó, DRAM-os SSD az ADATA palettájáról
- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz
flash- #251393 üzenetére
Szerintem user függő az egész, a topikgazdánk valszeg 1 órás lánc kefélésre mondaná, hogy az a minimum, nálam inkább úgy néz ki a dolog, hogy:
- újrawaxolás előtt törlöm, de gyakran "elfelejtem"
- "a smoove esőt mennyire birja?" - passz, nálunk a kisbótban Squirt waxok, mucoff wax, finish line waxok és talán bikeworx van, de szerintem a Smoove is kb. úgy működhet, mint a Squirt, ami nálam lazán bírta a sarazós havas, esős tekeréseket. A Mucoff az sajnos nem igazán szereti.
- amikor nem forró waxolok, csak csepegtetőst használok, soha nem veszem le a láncot takarítani, vizet és tisztítószereket akkor lát, amikor bringát mosok
Szerintem ha waxolsz, egy kis fekete szmötyi nem gond, ha van a hajtáson. Hogy miért? Azért, mert ebbe nem ragad bele a por, ez nem darál, nem eszi a hajtást, kizárólag esztétikai "probléma". Ráadásul annyira sosem lesz fekete, mint az olajtól.
#251394 Dark Archon: +1
#251396 stickermajom: bármelyik bringás webshopban van valamilyen wax, a decathlonban is van, bár nem tudom milyen. Én most homemade waxot használok, olvasztott gyertyára öntöttem foltbenzint, összeráztam, hagytam hűlni és egy ideig le van tudva a dolog. Ha jól rémlik 600ft volt és többször annyi lett belőle, mint a Squirt.
-
fulton
addikt
válasz
flash- #251386 üzenetére
2022 .06 -tól használom a smoove-t, onnan mentem 8200 km-t máig. (22. júliustól nézve 16.085m szintel)
Most pár napja bontottam a második smoove flaskát amiből 2 szer kentem. (friss nagy tisztítás után). A láncomban van 9447 km és a 0.75 még nem esik bele. 0.5 már igen. Lánc hibátlanul fut, nem ugrik meg terhelve sem. -
AXisBOLD
addikt
-
flash-
veterán
válasz
Dark Archon #251394 üzenetére
elolvasni hosszabb mint megcsinálni, kiraktam tegnap is a napra a bringát eleve meleg volt (20 fok felett bőven, és tűzött a nap),úgyhogy én nem hajszáritoztam a láncot,tehát úgyhogy csak annyit csináltam hogy a vízforralóval melegitettem valamennyire egy fél liter vizet(hogy azért még ne forrjon), azt csészébe öntöttem csészébe a smovve dobozostól, kivittem és kétszer csepegtettem végig az összes szemet egyszer az alsó egyszer a felső sort úgy hogy először nagy nagy lánckerekeken volt alánc aztán meg kicsi-kicsin,mindkét csepegtetés után tekertem előre hátra 1-2 percet. Ez csak 5 perccel több nekem a gyakorlatban mint ami anno régen a sima olajozás volt..
-
-
flash-
veterán
válasz
jjeahh #251392 üzenetére
azért lenne pár kérdés nekem is:
-újra waxolás(smoove) előtt ti is csak letörlitek egy ronggyal a láncot? illetve minden tekerés előtt azért szoktátok törölni a láncot? (én ha nem törlöm azért "olajos")
-a smoove esőt mennyire birja? ha eláznék vele akkor ha hazaérek azonnal le kell takaritani (mosni,stb)és újra bekenni?
-ha újra is akarjátok már tisztitani a vázat,vagy a láncot is, akkor sem szoktátok külön a láncot(pl levenni, áztatni ebbe abba stb,,mint az első kezelés előtt), hanem akkor csak lemossátok a bringát egy általános mosással rajta a lánccal, megtörlitek és akkor viszitek fel a smoove-ot és ennyi?
-
jjeahh
nagyúr
Annyi a különbség, hogy ha waxot használsz, nem kell kenés előtt láncot takarítani. Illetve kell, de elég mittomén 2-3 havonta, vagy akár fél évente. Mondjuk waxtól is függ, a Squirt, Morgan Blue, Finish Line nálam kb. 3 havonta igényli, a wax alapú Mucoff Dry meg jobban feketedik (még mindíg nem annyira, mint az olaj), de bringamosáskor a víz simán lemossa, SOHA nem kell külön láncot, hajtást tisztítani. Kened, megszárad és mehetsz tekerni. Szerintem a csepegtetős waxolás sokkal egyszerűbb, mint az olajazás, csak hát az emberek azt szokták meg. Nálnk a helyi kisboltban már 7 (!) féle waxot lehet kapni, gyakorlatilag nagyobb a wax kínálat, mint az olaj, a bringás haverok mégsem tudják mi az
#251391 Hasaggymeg: más waxokon nem figyeltem, de pl. a mucoffon írja, hogy váltóra, pedálra meg mindenre jó
. A teló becsúszókra meg én soha nem raknék láncolajat sem, nemhogy waxot, szerintem egyik sem való oda. Ha valamit mégis kennék rá, az arra való fork deo lenne, vagy olyan rockshox olaj, amit alsó láb szervízkor töltök a telóba.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
flash-
veterán
na lefordítóztam deepl el a smoove felvitelét amit a zerofriction(elég pro srácok) aki nem akarja fordigatni( úgysem enged pdf ből rendesen fordítani nem értem miért na mindegy..)
"Helyezze a kenőanyagot tartalmazó palackot egy csésze forró vízbe (de még ne legyen forrás alatt lévő víz).
víz).
Melegítse a láncot hajszárítóval vagy hőlégfúvóval kb. 2 percig, ha a környezeti hőmérsékleten van.
ha lánc hőmérséklete kb. 20 Celsius fok alatt van. (Ha a lánc fémje hideg,
a kenőanyag felmelegítése nem lesz túl hatékony, mivel azonnal lehűl a lánc hőmérséklete. a láncfém hőmérsékletére hűl, amint érintkezik vele.)
A láncot nagy fogaskerékben, nagy lánckerékben helyezze el a maximális nyitás érdekében.
Rázza fel erőteljesen a palackot - Vigyen fel egy cseppet görgőnként a lánc alsó szakaszára.
Legalább tízszer pedálozzon vissza/előre a legnagyobb fogaskerékkel és nagy láncgyűrűvel.a láncszem alkatrészek maximális kinyílása érdekében.
Alkalmazzon görgőnként egy cseppet a lánc felső szakaszán.
Hátra / előre pedálozzon legalább tízszer a legkisebb fogaskeréknél és a kis láncgyűrűn.
láncgyűrűt a maximális láncszem-artikuláció érdekében
A felesleges kenőanyagot alaposan törölje le a lánc külsejéről a következő eszközökkel
egy nedvszívó ruhával (pl. mikroszálas anyaggal).
Hagyja meg a minimálisan megadott beállítási időt - ez általában a következők alkalmazását jelenti
a viaszos kenőanyagot legalább a motorozás előtti éjszaka.Bónusz tipp - Számos viaszos kenőanyag esetében előnyös lehet a fentiek megismétlése.
A kezdeti bevonat megszilárdulása után. Ez jelentős növekedést eredményezhet a
a kezelés élettartamát. A viaszos kenőanyaggal csak ennyit lehet tenni.
mielőtt elkezd csöpögni a padlóra. Kicsit olyan, mint a festékszóró -
több rétegben több festéket tudsz a felületre juttatni, mintha mindent megpróbálnál megcsinálni.
egyszerre.
Erre a tippre azonban általában nincs szükség, mivel ez a legjobb gyakorlatra vonatkozó útmutató -
a kétszeri alkalmazás néhány viaszos kenőanyaggal előnyös lehet a kezelésben.
élettartam - ami hasznos lehet, ha különösen hosszú utat tervez, és
ha a láncot épp most tisztították meg teljesen, így nincs rajta korábbi réteg.
is hozzáadódik. Ez különösen igaz egy olyan termékre, mint a Silca SS drip, amely eléggé
csúszós, és elkezd lecsöpögni a láncról a padlóra, amint túl sokat próbálsz felhordani belőle.
a láncra, és kevésbé lesz észrevehető a különbség más kenőanyagok esetében, ahol egy
nagyobb mennyiségű kenőanyagot lehet felvinni. -
AXisBOLD
addikt
válasz
lsebestyen #251372 üzenetére
-
flash-
veterán
válasz
Mr. Erikszon #251362 üzenetére
uha..
futár bringa
én alattam még nem tört -repedt bringa (oké strava szerint amióta kezdtem-2016 még csak 20ezret mentem összesen szóval kezdőnek számítok ) de ez, hát ez alapján nagyon durva megterhelés lehet valóban.. [link]amúgy wax: köszi nektek a tippet, nagyon bejött a wax (smoove)
mindenkit bátoritok, semmi para, van egy oldalas leírás zerofriciton-on hogy kell eljárni hogy a legjobb eredmény legyen (itt 13-14. oldal), kb úgy csináltam és valóban szuper!
első használattal 464 kmert mentem el, és még mindig nem csörgött a lánc, csak kezdett kicsit olajos lenni ha hozzáértem hiába törölgettem konyharuhával át minden tekerés után,illetve gondolotalm mégis csak az első alkalom legyen már meg a wax, most aztán már meglátom mennyit fog bírni mielőtt elkezd csörögniamikor waxolok 2x viszem fel tehát lánc alsó része, átforgatás aztán lánc felső része
így összesen 4 alkalom volt (4x2) amikor végigcsöpögtettem minden pin-t és most van a felénél a 125ml smoove,nemtom ez igy átlagos ahogy fogy vagy akkor nem bántam vele valami takarékosan? -
.LnB
titán
válasz
f4lcon #251383 üzenetére
Én ezt a kettőt vettem most:
Motorex Dry Power
Motorex Dry Power 300 ml -
-
6030D
őstag
válasz
Hasaggymeg #251377 üzenetére
A Loctite szerintem kicsit túlzás láncra.
-
-
6030D
őstag
válasz
MPowerPH #251374 üzenetére
Innen szoktunk, itt van parkoló, meg annak is jó, aki vonattal jön.
Csodaszarvas -
6030D
őstag
válasz
AXisBOLD #251371 üzenetére
Boltban láncolajból szerintem Rohloff-ot fognak adni, ami marha jó, szakadó esőben is tart, cserébe full fekete olajsár lesz tőle a lánc. Ha csak száraz időben használod, akkor azt ne. Weldtite Tf2 sem rossz, főleg sprayben, én azt spd pedálra fújkáltam, meg váltóhoz. Illetve van a WD-40-nek bringás vonala, ott van PTFE tartalmú spray, azt meg a topikgazda isteníti. Azt barkácsáruházban is lehet kapni néha.
Vagy áttérsz a sötét oldalra, és wax.
Lehet, hogy ez is van a boltban.
-
AXisBOLD
addikt
válasz
lsebestyen #251293 üzenetére
köszi, ezt fogom csinálni, olyan módszer kellett, ahol nem szedem le a láncot, de nem is taknyolom össze a bringát.
annyi, hogy láncolajból lehet valami más lesz, amit találok a közeli bringaboltban.#251347 Laci779095: köszi oda is, így fogom csinálni
#251294 parandroid: ez tök jó, ki is próbálnám, hogy mennyire hatékony, hogy koszol, de elég drága móka, meg akarom úszni kb egy ötösből.
-
6030D
őstag
válasz
Zoliwrc #251337 üzenetére
Június 17-18 jó lehet, annyi, hogy a szombat délelőtt általában nekem nem jó (max becsatlakozom valahol). De szerintem a reggel 9-et el kell engedni, főleg ha valaki az ország másik végéből jön. Illetve ha már valaki azért jön, mert még nem volt a Böriben, akkor csak meg kellene nézni a két magasabb pontját. Ráadásul fullysoknak nem megmutatni a zöldet Diósjenő felé....
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Mr. Erikszon #251364 üzenetére
Hát ha kuplung is akkor talán a nagyobb, második.
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz
Hasaggymeg #251363 üzenetére
Néha 1 néha 2. De nálam a fékkar igazából egy "kuplung" is egyben. Bafangnak van egy fékszenzorja ami huzáskor leállítja a motrot. Ilyenkor váltók majd visszaengedem a fékkart. Szóval fontos hogy legyen "holtpont" amikor csak picit húzom be hogy épp váltani tudjak.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Mr. Erikszon #251361 üzenetére
Attól függ hogyan szoktad meg a fékezést egy ujjal, vagy többel...illetve terepen 1érteműen az első, maradjon elég ujjad a kormány stabilan fogására is.
MPowerPH...nem, ideköltöztem...egy 7re.
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz
Mr. Erikszon #251361 üzenetére
(futár ebike szóval bírnia kell a strapát. Sram Guide T fékkarok 15000km után már elég kotyogósak lettek, ezért gondolkodom teljes fékcserén
)
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz
Mr. Erikszon #251358 üzenetére
Nem tudom eldönteni hogy Ebikera BL-M8100 vagy BL-T8100 kart tegyek inkább
-
ReFleXx
addikt
válasz
6030D #251309 üzenetére
epp tegnap este mostam le a lancot es a fogaskereksort brigeciol 2000el, vizzel oblitettem attoroltem majd fektisztitoval atfujtam hogy kinyomjam a maradek vizet. hagytam reggelig szaradni es nulla rozsda volt rajta. biztos jobb a dragabbik brigeciol de ezzel a 2000ellel is mukodik
-
Tin
veterán
válasz
Ixion77 #251348 üzenetére
Nem volt gondom a bicajjal, jól be volt csomagolva. Váltó is szinte tökéletesen be volt állítva. Münchenig biztos nem mennék el egy bicaj miatt, van itt tőlem nem messze is bicikli bolt, csak ez akkor épp akciós volt a neten, mondom mit veszíthetek. Azért is nézte át ismerős, mert minden műhelyben hosszú várakozási idő volt. Majd télen beviszem valahova ha kell. Vagy rádumálom őt a szerelésre
Csak annyira nincs pofám másokat terhelni ezzel, még ha szívesen is csinálja.
-
Mr. Erikszon
senior tag
[link] Ennél a shimano karnál mik a tapasztaltok? könnyen megkotyogósodik?
-
Fall-N
veterán
válasz
Ixion77 #251354 üzenetére
Ez a szakma szezonban mindig túlfeszített.
Egyébként sokkal könnyebb egy új biciklit összeszerelni nulláról, mint hibát feltárni, berohadt alkatrészeket szétszedni. Főleg, hogy egy idő után rutinszerűen megy az összes munkafolyamat, mert mindig ugyanazokat kell csinálni. Nyomatékkulccsal sem lassabb haladni és amúgy is váltogatni kell a szerszámokat. Úgyhogy nem igaz, hogy annyira nehéz lenne.
Egy szerviz teljesen más. Ott mindig van valami előre nem látott szívás, berohadt alkatrész stb. Meg persze türelmetlen ügyfél és főnök akinek tegnap előttre kell minden.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Mr. Erikszon #251355 üzenetére
Nem.
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok ha ráteszek egy 4 dugattyús Xt BR-M8120 egy MDPR magura tárcsára lehetnek hátulütők?
-
Ixion77
addikt
válasz
Fall-N #251353 üzenetére
De az alulfizetett melós pont hogy a boltban dolgozik, nem a a gyárban! És mivel millió féle bringát kell szerelnie rohammunkában, hiába is lenne 5nm-es kulcsa, egyrészt nincs kedves és ideje megnézni hogy az adott helyen hányasat kellene használnia, másrészt meg sz*ik rá. Nyilván nem mindenki ilyen, és nem is biztos hogy pont te fogod ki az elkefélt bringát, de előfordulhat.
Én jobban bízok abban amit én csinálok meg lassan és odafigyelve, mint amit egy bolt csinál ingyenes szolgáltatásként."A webshop bolt amire gondoltál szintén nem kockázat így normálisan szereli össze."
Nem gondoltam konrétan egyetlen webboltra vagy üzletre sem, csak általánosságban arról, hogy mennyire szoktak megfizetni ilyen ingyenes szolgáltatásra kényszerűen felvett embereket, milyen nyomás alá helyezik őket (pl. szezon elején amikor sok bringát kell szerelni), és ezek után mint vevők milyen színvonalú munkát feltételezünk tőlük. -
MPowerPH
félisten
válasz
Howkeddlee #251350 üzenetére
Topikban van egy szervizes, sajat muhellyel, akire rabiznam. De nem tudom, hogy Budapesten belul pontosan hol.
Irj ra Runner_fxr -re.
Jo szervizt nagyon nehez talalni... A tobbseguk mar nem lelkiismeretes, tojnak rad, cserebe mocsok sokba kerul minden. -
válasz
varsam #251281 üzenetére
Köszi a tanácsokat, de ezt inkább hagyjuk hogy ki hogy csinál meg egy féket. Én nem szeretnék nekiállni, mert ehhez nem értek. Ezért választottam szervízt. (Köszi az ajánlott helyeket!
)
Két szervízben is voltam, és mire a másodikból eljöttem rosszabb lett a fék/fékhatás mint amikor az elsőbe elvittem! Pedig csak olajat cseréltetni vittem az elején, de mire a másodiktól is elhoztam (mérgemben vittem el az első helyről máshova, mert ott mégjobban elcseszték) az addigi megszokott feszes és kemény fék/fékhatás, taknyos nyúlós szar lett, és még csak nem is fogott...
Na épp ezért keresek olyan szervízt, ahol tényleg nem a pénzem adom oda nekik ajándékba a rosszul elvégzett munkáért, hanem tényleg hozzáértően állnak a dologhoz és legalább jól megcsinálják a pénzemért.
Viszont közlekedni így szar fékkel nehéz, autóm sajnos nincs, ezért kerestem lehetőleg közel hozzám a XIV-XV.ker környékén szervízt, ahova valahogy csak eljutnék, még ha tolnom is kell addig. -
Fall-N
veterán
válasz
Ixion77 #251348 üzenetére
Szerintem olyan gyártó soronahol karbon váz vagy alkatrész van, ott nem Koliken szintű összeszerelés zajlik. Nagy eséllyel, pont, hogy használnak nyomatékkulcsot (fix szerszám is van rá, ami például csak 5 Nm után old le, nem állítható nyilván). Mert lehet, hogy a munkást nem érdekli, de a gyártót meg nagyon is. Vagy ha bérgyártás vagy alvállalkozói összeszerelés, akkor nagyon nem mindegy mit adnak ki a kezükből. Nagyon hamar kiderülne a hanyagság és bezárna gyorsan az üzem. Normális cég nem lehúzni akar, hanem azt hogy legközelebb is tőle vedd a dolgokat, tőle vegyél kiegészítőt stb.
Egyébként is van MEO, így gyáron belül kiderül a turpisság és hamar távoznia kellene a szerelőnek, mivel nyilván van tartva, ki mit szerelt össze.
Egyébként általában ami a bicikli boltba kerül pont nincs készre szerelve, így a bolt rakja össze és állítja be, így kizárt hogy túlhúzzák a gyárban. Van több bolttulaj ismerősöm, ahogy írtam épp, hogy összerakva kapják meg. Utána ők szerelik készre és állítják be.
-
Ixion77
addikt
Ők eleve úgy hirdetik magukat, hogy összeszerelve, jól becsomagolva kapod meg a bringáikat. Ha személyesen veszed át, még a nyeregmagasságot is beállítják neked.
Általánosságban viszont én karbon bringa vásárlásakor tartanék attól, hogy ahol összeszerelik, ott nem különösebben foglalkoznak a nyomatékkal. Időre mennek és érzésre húznak meg kb. mindent. Aztán ha ezt-azt sikerül túlhúzni néha, nem számít, 99%+ az esély hogy a vásárló úgysem veszi észre. Tudván hogy milyen munkaerőhiány van ilyen helyeken (az alacsony fizetések miatt), ezért milyen emberek vannak néha alkalmazva és milyen terhelés alatt kell időnként dolgozniuk, jobban örülnék ha darabokban jönne. Én ráérek akár egész nap szerelgetni egyetlen bringát, és akkor tudom hogy tökéletesen előírásszerű minden nyomaték.
-
Laci779095
csendes tag
válasz
AXisBOLD #251292 üzenetére
Tisztítás : fogkefe, benzin vagy Brigéciol.
Kenés valamilyen csepegtetős láncolaj (TF2, Shimano) száraz időre való olaja. Télen csapadékosabb időben sűrűbb olaj.
Tisztítás nálam úgy néz ki fogy benzines fogkefével megsúrolom a láncot, fogaskoszorút és utána benzines gépronggyal (póló) áttörlöm majd szárazzal. Fogakoszorú sorok között is kitakarítom. Ha nem tartod annyira piszkosnak akkor simán olajos rongydarabbal letörlöd.
Kénes általában 100 km megtétele után. Szemenként 1 csepp olaj. Megjáratom minden fokozatban a láncot majd száraz ronggyal a felesleget letörlöm. -
Tin
veterán
válasz
parandroid #251340 üzenetére
Nekem rendben volt, ismerős átnézte. Azóta se volt gond vele. Rahúzott pár csavarra, de nyomatékon voltak. Rabe bike-tól vettem.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #251301 üzenetére
Tan nyaralsz?
-
Tin
veterán
válasz
Fall-N #251338 üzenetére
Ja oké így értelek. Az enyém így jött, rendesen összeszerelve. Csak az első kerék, kormány és pedálok nem voltak fent. Azt hittem, hogy a nem-összeszerelés az, amikor kapod a vázat felniket meg minden mást dobozban. De akkor az, amikor minden a helyén van, de csak éppen odacsavarozva.
-
stickermajom
addikt
válasz
Napfénysüti #251342 üzenetére
Így tört nekem is a porc a térdemben. 3 hónapra rá már fociztam, addig pedig gyógytorna volt folyamatosan, hogy a térd körüli izmokat erősítsem. Műtét nekem nem volt, azt mondta a doki, hogy attól csak rosszabb lenne, mivel le nem tört belőle darab.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
parandroid #251318 üzenetére
Nekem egy szimpla focis baleset: ki akartam lépni a kapuból, elcsúszott a jobb lábam aztán megtapadt a testem meg ment volna tovább és ettől kifordult a térdem.
-
fulton
addikt
válasz
lsebestyen #251143 üzenetére
Kíváncsiságból megmértem tegnap a sajátomnál, mennyinél érne bele. (előrébb toltam szándékosan a lábam a taposó pedál részen) 17-18" kormány fordulatnál ér bele.
-----
Minap vettem egy noname nyeregcső bilincset, meghúztam min. 8Nm el. érzésre ahogy szoktam. Olyan jól fogott hogy a mai utam végére 1 cm lentebb került a nyereg
Megint meghúztam, meglátjuk ha megint enged, akkor felrakom a "zoom" kemény márkát ami megjöt. -
parandroid
félisten
Sok minden nincs benne redetileg, amit nyomatékra kellett húzni, hajtókar talán, gyakorlatilag minden mást te szerelsz be, szóval nyilván a saját felelősséged. Adtak hozzá egy viccesen kinéző mechanikus nyomatékkulcsot is, mondjuk nekem volt addigra rendes nyomatékkulcs készletem.
p
-
Fall-N
veterán
Összeszerelés nélkül pedig ezt jelenti. Láttam már pár ilyen unboxing videót. Még a váltók határoló csavarjai sincsenek beállítva. Ha összeszerelve kéri az ember, akkor teljesen beállítják, csak a kormány lesz befordítva 90°-al, pedál nem lesz fent és az első kerék esetleg nem lesz benne a villában. Bár ez változó, van amikor az is benne van.
Baleset meg nem lesz, nyilván beállítás nélkül nem nagyon kéri senki. Vagy a bolt szereli össze vagy lehet kérni ahogy írtam fejjebb beállítva.
-
Zoliwrc
aktív tag
Egyébként most már tényleg jó lenne belőni egy fix időpontot kicsit előre, hogy mindenki aki jönne tudjon szervezni/alkalmazkodni, otthon megbeszélni azt a napot stb...
Június 10-es az crosskovácsi (már aki indul) Június 17.-i hétvégéhez mit szólnátok?
Addig aki "parázik" hogy keveset ment az tud készülni, nem lesz benne Csóványos ami többeknek tolós lehet, igazából úgy jön össze a szint, hogy észre sem veszed -
Fall-N
veterán
válasz
lsebestyen #251325 üzenetére
A villa és a váz merevsége a lényeg. Hiába átütő tengelyes, ha takony anyagból van, vagy nem a megfelelő helyen van megerősítve. Másik hiba még ha a gyártó által ajánlott tárcsa méretnél nagyobb van feltéve. Nekem csak 9 mm QR mégsem hajlik. Váz sem és a teló sem.
Gyenge magnézium lábas telóknál szokott gond lenni, hogy csavarodik a lába. V-fék idejében azért voltak a fék merevítő plusz hidak. Tárcsaféknél ez nem játszik.
-
Fall-N
veterán
válasz
parandroid #251319 üzenetére
Sok bicikli úgy jön összeszerelés nélkül ahogy írod, plusz nincsenek normálisan meghúzva a csavarok nyomatékra, plusz a váltók sincsenek beállítva.
-
válasz
Hasaggymeg #251301 üzenetére
Hát ezt írtam én is. Bárki eljöhet, ha nem vállal egy adott kezelést, akár akkor is, ha tisztában van vele, hogy belehalhat. Nyilván ezért körözni sem fogják, ja, főleg nem a kórház.
-
vallas
őstag
válasz
Napfénysüti #251312 üzenetére
Keresztszallag 6 hónap(kocogás), bár 3 hónap után simán tudtam bicózni vele görgőn...
meniscus szakadás ugyan abban a térdben később az kb 3 hónap, de szerintem ott 1,5 hónap után már bicóval mentem gyógytornára, az volt a bemelegítés...
de ez változó, mert a parandroid-unk meg lassabban gyógyul.... -
Tin
veterán
válasz
parandroid #251319 üzenetére
Nekem is így küldték a Cube-ot. Azt hittem ez az összeszerelt állapot. Nem összeszereltnél arra gondolnék, hogy megkapod a vázat meg minden alkatrészt hozzá dobozban. Bár az meg hülyeség márkás biciklinél.
-
padzso
tag
Ok, köszi! Megnyugodtam. Átütőm van (Cube), r460db felnikkel. A fékbetét még húsos, tárcsa alig kopott, menés van, a fék a gyávák menedéke. :-) 90 kg vagyok vasággyal, most hogy nézem, lehet elmértem az EPO-arányt. Vagy nem kellene annyira oldalra dobálni a paripát állva tekerve.
Viccet félretéve, még mindig tanulom a tárcsás rendszert, de ez nekem még új volt. -
axlfsi
veterán
válasz
axlfsi #251311 üzenetére
Lehet hosszúra sikeredett a történet, próbáljuk meg rövidebben:
HOL vegyek korrekt áron, JÓ (ami általad is ajánlott) 29-es külsőket?
UI.: vagy ez folyamat változó és ahányan vagyunk itt, annyi felé vásárolunk általában, nincs kifejezetten ajánlott webshop?
OK, de akkor csak ajánlott külsőt írjatok párat!
-
padzso
tag
Az élet nagy kérdései: a hátsó keréknél lehet akkora flex, hogy állva tekerésnél, mikor "mennek a wattok", a féktárcsa egy pillanatra beleér a betétbe? Néha hallok valamit, más nem laza, szóval csak arra tudok gondolni. Köszi!
-
parandroid
félisten
válasz
mauimagic #251317 üzenetére
Canyont vettem a gyártótól, a nem összeszerelt azt jelentette, hogy a kerekeket nekem kellett betenni, a kormány a váz mellé volt téve, a helyére kellett tenni, bovdenek be voltak kötve, és pedál nélkül érkezett (illetve adtak hozzá 2 nagyon olcsó, gagyi műanyag pedált, de nyilván nem az került rá). Ezen mondjuk egy darab teló sem volt, azt nem tudom, hogy jött volna.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Napfénysüti #251312 üzenetére
Belső szalag szakadás után 10 nappal műtét, műtét után heti 2 physio 6 hétig, de az lófasz volt, most 2 hete aktív rehabot tolok, minden nap 30-45 perc gyógytorna, és 1,5-2 óra edzés személyi edzővel. Kezdem érezni, hogy használ. Sajnos csak 2 hetet kaptam, pár nap múlva megyek vissza kontrollra, azt mondták a rehán, hogy a saját orvosuk ír egy jelentést, hogy kell még ebből 2-4 hét, szóval vegyem úgy, hogy csinálhatom tovább. Szerencsére nagylelkűek, munkahelyi baleset volt, mindent a biztosító fizet. Különben az életben nem kapnék időpontot.
De gyanítom, hogy nekem súlyosabb ügyem volt, mert 3 hét után lábraállni alig bírtam, nemhogy biciklizni. Az még most is csak gyógybiciklin megy, rövidített hajtókarral.
p
-
mauimagic
senior tag
Német bótból írtak, hogy ha nem kell összeszerelni a bringát, akkor azonnal tudják küldeni.
Gyakorlatban mit jelent a "nem összeszerelt" bringa?
Bowdent, fékbowdent is méretre kell vágni?Még egy utolsó tökölődési lehetőségem van, áttúrják a raktárt, hátha van a méretemben még alu bringa.
Össztelós bringa, nemtom van e értelme karbont venni, kb fél kiló van a 2 bringa között, felszereltség nagyon hasonló. Érezni a gyakorlatban pl a merevségben a különbséget? -
chubby2o6
senior tag
válasz
Napfénysüti #251314 üzenetére
Csak vigyázz, mert a szőke nő is azért halt meg. Elküldték MR-re, ő meg amarra ment
-
tisn
addikt
válasz
Napfénysüti #251312 üzenetére
Apropó akinek volt térdsérülése (szalag vagy porc) annak mennyi idő után jött rendbe?
porc: varhatoan 0-40 ev alatt megszunik a porckopas okozta fajdalom. amikor meghalok
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
szuszinho #251313 üzenetére
Kedden megyek MR-re talán nem olyan súloys a helyzet de azért még nem tudom úgy hajlítani a lábam meg fáj is időnként.
A múltkor azt mondta ba dokinő hogy a kímélő bringázás még jót is tesz.
Viszont a vicc hogy a TB-s traumatológián a másik doki azt mondta csak rándulás és 10 nap után rendbejön. Hát ez a tippje nem jött be. -
szuszinho
őstag
válasz
Napfénysüti #251312 üzenetére
Nekem mind a két teremben volt szakadás, aztán műtét. Jó fél év a teljes felépülés, de mivel Te már most tudsz bringázni, így neked teljesen más a szitu.
-
Napfénysüti
nagyúr
Ejj ma végre tudtam menni egy kis outis kört bő 3 héttel a térdésülésem után.
Olyan jólesett.
Pedig csak 35 km lett meg szinte sík volt végig de legalbb bringázni finoman mér tudok, jobban mint gyalogolni.
Délután megjött a Magene pulzusmérő pántom jövő héten azt is tudom tesztelni.Apropó akinek volt térdsérülése (szalag vagy porc) annak mennyi idő után jött rendbe?
-
axlfsi
veterán
Sziasztok!
29-es kerekeimre keresek külsőt (kb 4 év allyear használat után, a hátsó kezdi megadni magát, huplis és nem a belső miatt). A mostaniak Continental Raceking 2.2 Nem gondolom, hogy rossz minőség, de nem is vagyok szakértő és habár kívülről sok kopás nem is látszik, illetve különösebben nem is repedezett, de azért az első már látni sérülések nyomait...
link... érdekes, hogy ennek ellenére a hátsó huplis, azon meg nem látni hasonlókat. Ettol függetlenül, szerintem már eljárt felette az idő.
Tudnátok ajánlani korrekt áron beszerzési forrást, illetve akár külsőt is, ez helyett?
Terepre nem járok, de azért nyilván nem slick gumit keresek, viszont semmi extra igényem nincs (mondjuk, ha nem aranyáron mérik a defekttűrőket, lehet tennék egy próbát - még sosem volt olyanom (de nem fontos végülis)).
Szóval, milyen külsőt, honnan?
Köszönöm!
-
Tin
veterán
válasz
arcitec #251306 üzenetére
Nem a színe. Látod élőben, és csalódás. Nem néz ki jól, tipikus öregasszony bringa. Semmi dögösség, hanem a kötelező felszerelés. Bár ez ugye ízlés, vagyis szubjektív.
Ettől még lehet jó, bár csak Altus, de nekem tényleg nem jött át. Képeken sokkal jobban néz ki. Így én Hyde-ot vettem végül. Csomagtartó, kitámasztó, dinamós lámpa és hasonlók úgyse kellenek, a sárvédő szett meg volt 30€. Igaz ez merev villa, de jó az nekem városba.
-
6030D
őstag
válasz
lsebestyen #251303 üzenetére
A 2000 az kb citromos mosogatószer. Sokkal hatékonyabb a D3, nem véletlen az a drágább is. Mindegyiknek az a lényege, hogy zsírtalanít, és mindegyiket ajánlják olajjal kezelt nyers felületek zsírtalanítására. Ha bántaná a fémet, nem ajánlanák. Mindegyiket vízzel kell leöblíteni. Ha egy nyers, kezeletlen fémfelületet vizesen hagysz, az rozsdásodni fog. Meg kell szárítani, és kenni. Ha valaki meg nem mossa le a D3-at, akkor szépen vegyíti a kenőolajjal/-waxszal. Nyugodtan használd a 2000-et. Amíg mosogattam, én is azzal mostam. Szerintem.
-
Nutra
tag
válasz
Hasaggymeg #251301 üzenetére
Jöttem el kórházból éjszaka saját felelősségre, miután infarktusgyanúval mentő vitt be. Igaz, hogy órákig feküdtem egy sima ágyon a felvétel után és csak akkor beszélt velem a doki, amikor közöltem, hogy MOST megyek haza. Hirtelem én lettem a felelőtlen, aki akár meg is halhat, de ha ragaszkom hozzá és aláírom, akkor mehetek. Eljöttem. Azért másnap reggel már egy (fizetős) vizsgálaton megállapították, hogy szerencsére vaklárma volt.
Ringman szerintem a szó nélkül a kulcs, így nem tudták volna könnyen rátolni a felelősséget. Ha aláírja, akkor mehet
-
chubby2o6
senior tag
válasz
lsebestyen #251298 üzenetére
Szerintem, ha csak lemosod vele, semmi baja nem lesz.
A Smoove-nál ( vagy bármelyik waxnál, amihez az első felhordás előtt fémtisztára kell csutakolni a hajtást ) jött elő ez a téma. Akkor asszem abban maradtunk, hogy lemosni lehet 2000-el is, de pl. áztatni benne egy éjszakán át már nem. Én is D3-at vettem, de én beáztattam a láncot meg a sort éjszakára. -
arcitec
addikt
Mert? Az ezüst? Mi a bajod vele. Másnak még lehet tetszik. Sajna jó 10 évvel ezelőtt mívesebb volt a Cube is ... Ez van és örülj ha kapsz... Persze a másik az más, de olcsóbb is és azért hobbira , de még túrára is a V fék is megfelelő, mert egyébként nem kerülhetne forgalomba.
-
Ringman
félisten
válasz
Hasaggymeg #251301 üzenetére
Pedig de, sbo-ra kerult ismerossel megesett ez, amioor szo nelkul lelepett
-
lsebestyen
addikt
válasz
werszomjas #251300 üzenetére
Ezt jo tudni. Szerencsere eddig nem volt ilyen gondom, de akkor legkozelebb visszterek a d3-ra.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Dark Archon #251289 üzenetére
Szerintem meg ilyen nincs csak a zárt osztályon és kiskorúaknál...nehogy már körözést adnának ki rád ha vagy olyan hüye, hogy fejsérülést félvállról veszel és hazamész, a kórház nem bűntetésvégrehajtó intézet.
ReFleXx...nyugodtan teheted, méghogy trekking nyeregcső.😳
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB CM CMP 510 Seasonic 750W
- BESZÁMÍTÁS! 1600W Corsair AX1600i Titanium tápegység garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest