- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Milyen notebookot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz gergo5991 #119704 üzenetére
Én Aliról vettem félfémes fékpofát, gyári XT gyantás helyett.
Érezhetően jobb a fékhatás, vizesen van csak hangja, de ha fékezel, úgyis pár másodperc alatt megszárad a tárcsa, szóval nem zavaró.
Nekem a gyantás elég hamar elkopott, 1000 km-t se bírt, pedig ritkán használtam sáros időben.
Szóval ha nagyobb fékerőt szeretnél, egyértelműen jó a fémes fékpofa, de az olcsóbb tárcsák nem szeretik, mert nem hőkezeltek, így szétégnek tőle. Ha "resin pad only" van a tárcsára írva, akkor azt is cserélni hell fémesre váltásnál.
Tartósságban is jobb a fémes, a tárcsát jobban eszi, de ez elenyésző, hangosabb és kevésbé adagolható.
-
mauimagic
aktív tag
Sziasztok!
Aliexpress-ről rendelt valaki Elitewheels kerékszettet? Vám jön rá még külön, vagy az ár, amit látok, az már a vége? -
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #244442 üzenetére
Pl egy Orbea Alma M50 is belefér ebbe a keretbe.
Használható Fully egy ezressel drágábban kezdődik (EUR).Én most két hétre visszaültem hardtailre 6 év fully után, egy álom. Igazából 3 óránál hosszabb bringázásoknál éreztem csak a hátsó tag hiányát, sokkal gyorsabb volt a bringa.
Mindenképp karbon vázasat nézz szerintem.
De arra amit leírtál, a gravel is jó. -
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #244499 üzenetére
Anno egy alu Hardtailről (GT Zaskar) azért váltottam össztelósra, mert hosszabb bringázások után teljesen kivolt a derekam.
Most visszaülve egy karbon HT-re el sem hittem,hogy ennyit számít a váz anyaga.
Milla feletti (karbon) össztelósról ültem át és nagyon elgondolkodtam, hogy eladom, és lecserélem HT-re, úgyhogy szerintem van viszonyítási alapom. -
mauimagic
aktív tag
válasz 6030D #244521 üzenetére
15 éve volt utoljára 26-os bringám, mondjuk az pont fully volt, úgyhogy mellélőttél, a GT 29-es volt.
Pont azért volt nálam 2 hetet egy HT, hogy ne elhamarkodott döntés legyen (egyébként végül marad a fully egyelőre)Én csak terepen megyek hosszúkat, ott kijött a karbon előnye, de hol nem...
Az eredeti kérdező 2000 EUR körüli bringákat linkelt, ennyiért nem karbont venni szerintem nem sok értelme van (normális alu vázat a specin meg pár más high end gyártón kívül más nem fejleszt).
Fully meg ennyiért vicc kategória, de gondolom sokan meg úgy gondolják, hogy sokkal jobb egy 15 kilós össztelóson billegni a bringaúton, mint egy 3-4 kilóval könnyebb HT-en 
A budget ugye adott... -
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #244590 üzenetére
Nem a bringa felszereltségével van a baj, hanem hogy koca bringázásra ez nem való, felesleges szenvedés, overkill.
Ezi úgy "merem" leírni, hogy hasonló bringám van és az esetek 90%-ában nem használom ki a rugóutat.
De én csak CC köröket megyek, hétközben kb 30 kiliseket 6-700 szinttel. Hétvégén van időm veretni, ott néha jól esik a 140/130, de igazából oda is sok. Kevélyre mondjuk jó, ott fosok így isDe várom a magyarázatot, hogy melyik bringaúton kell itthon 130/130 családdal túrázgatáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #244689 üzenetére
Akkor mégegyszer leírom: egyelőre maradok a fullynál.
Lehet kapni teljesen merev montit, pl Orbea Alma M LTD, de bizonyára van még kb 100 féle.A kioktatásoddal, miszerint nem jó bringát vettem, illetve a váltási tanácsaiddal nem nagyon tudok mit kezdeni így 25+ év montizás után, de inkább kérdezek, hadd tanuljak
Akkor a bringaúton meg mezőn bringázgatásra, amire a kérdező használná, a 130-at mozgó trail fully a célszerszám, ok.
Aki valóban "trail" felhasználó, annak is jó a trail, vagy ő vegyen endurot?
A karbon HT csak a versenyzőknek való?
A legtöbbet eladott (nem tudom pontosan melyik év) Canyon Grand Canyon HT-t kik veszik? Csak mert pont arra való az is, mint amire a kérdező használná, meg vagy még 2 millió német, de ők nyilván trail fullyt vesznek -
mauimagic
aktív tag
Szóljatok légyszi a gyártóknak/szakújságoknak is, hogy szedjék össze magukat, mert sehol nem javasolnak aszfaltra össztelóst, (nyilván hülyék a bringákhoz és a saleshez is) de várom a linkeket
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #244708 üzenetére
Ha a szakértő tanácsokat semmibe véve mégis inkább HT lenne a vége ( ), akkor ebben az árkategóriában Orbea Alma M30 baromi jó vétel, minden méretben van még 2022-es. 2.000 EUR-ból szállítással itthon van, SID SL villával, modern geoval.
Persze a 2.2kg-os kerékszett kilóg a sorból, de ha nem versenyző vagy, akkor tökmindegy[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz lsebestyen #244857 üzenetére
Ezért szeretem a 3/4-es gatyákat (pl edura hummvee). Mondjuk tegnap nekem az is kevés volt, nem kalkuláltam bele a szelet és azt hogy a Pilis-tetőn kicsit hidegebb van
-
mauimagic
aktív tag
Mez témában: az Ali tele van "NW" mezekkel, gatyákkal.
2018-ban vettem egy hosszú szettet, a gatya kritikán aluli, reklamáltam is, küldtek még egy szettet, az is ugyanolyan gagyi, a szivacs pozíció teljesen rossz helyen van.Viszont az anyaga elég jó, simán középkategóriás márkás színvonal. A 2db mezt a mai napig használom és gombokért volt. Annyi, hogy XXL, pedig a méretem L-es
Viszont sokkal jobban működik, ha normális hanyatló nyugati webshopról rendelsz nyáron téli, télen meg nyári ruhát, mert úgy már szinte kínai áron megkapod és nem lutri az egész.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #244964 üzenetére
A videó alatt is írja valaki ezt a kérdést, és az a válasz rá, hogy szét kell szedni az egészet.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #244977 üzenetére
A kerékszett az orbeánán nagyon gyenge, a fox SC elvileg finomabban mozog, a geo nem tudom mennyit számít, év(tized)ekig elvoltak az XC gépekkel 70fok körüli fejcsőszöggel, nem a lightos kirándulásokon fog előjönni a különbség szerintem...mázlista vagy, hogy van a méretedben, én a cubeot venném 1800 eur körül
-
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #244980 üzenetére
Az viszont meglepő, hogy a közel egy évvel ezelőtti kérdést és választ nem olvastad el
Hi, thx for your video and advice, unfortunely I don’t have courage and tools to try to remove the axle but I think I will be able to change only the conversion hub simply removing the old one as install the new one. Could you tell me if I can do it without problems or is necessary removing bearings? Thx best regards
Válasz·1 válasz@dtswiss11 hónappal ezelőttHi Claudio and thank you for your message. As the three pawl hub has another interface for the freewheel body, you would need to change this as well. This is the reason why you would need to rebuild the whole hub, like shown in the video. If you cannot do this by yourself, I would suggest to get in contact with a local dealer or one of our service centers, to do the rebuild. Friso "DT Swiss".
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #244995 üzenetére
Igen, elég furcsa a piac megint/még mindig.
1-2 éves használt bringákat kerestem, gyakorlatilag új árban hírdetik őket, újakból meg örülj ha van.2021-ben pontosan ugyanez volt, ezért "voltam kénytelen" új bringát venni
Viszont a bringák annyit drágultak, hogy a mostani full karbon össztelósom használt áráért kapnék egy kicsit rosszabb felszereltségű HT-t, feltéve ha el tudom adni az össztelóst és lesz még HT a méretemben...úgyhogy nagy eséllyel marad nekem is a régi szar
-
mauimagic
aktív tag
Az XCO versenyek technikai szakaszai az utóbbi pár évben annyival nehezebbek lettek, hogy egy 10 évvel ezelőtti DH pályának is elmennének.
Ezért a lapos fejcsőszög, meg a dropper, meg a fully, nem viccből visznek magukkal ezek a 60 kilós gyerekek +1-1.5 kg-t, mert azért a többségük tud bringázni szerintemAz, hogy a lapos fejcsőszög trend véletlenül pont jobb a weekend warrioroknak is, lehet hogy csak véletlen, de így van.
Ki kell próbálni. -
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #245007 üzenetére
van szerszámod egyébként a kalapácsos rész kiszedéséhez és ratchethez is? Nekem kalapácsos rendszer van a kerékben, de meggyőzhető vagyok, ha tényleg gamechanger lenne a ratchet LN
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #245019 üzenetére
Én a helyedben bérelnék egy normális össztelós bringát (talán az appsolutesport vagy az alpinbike ad tesztgépet) és elvinném 1-2 napra, hogy kiderüljön, neked megér e ennyit az össztelós.
Csapágycserétől nem kell félni amúgy, a kínai népköztársaságból gombokért megvehetők csapágyméretenként a présszerszámok, a lehúzó is olcsó. Ha átgondoltan csinálja az ember, akkor nem lesz baj, jó eséllyel jobban fogsz figyelni a gépedre, mint a szervizes.
Teló láb olaj/szimeringcsere szintén nem egy agysebészet, de ha a csillapításhoz kell nyúlni, akkor én is beadom, ahhoz nincsenek idegeim
-
mauimagic
aktív tag
válasz MPowerPH #245061 üzenetére
Egy Lux, vagy Orbea Oiz-féle fullyt is elviselnék duzzogva, de úgy vagyok vele, hogy legyen legalább 1-1.5 kilóval könnyebb, mint a mostani, különben nem sok értelme van cserélni.
Ez a kategória fullyban 3.500-4.000 eur, HT-ben meg kb 2.000.Sajnos-vagy szerencsére nem kell senkinek a neuron, úgyhogy eldőlni látszik a dolog...max veszek bele egy műanyag kereket, ha mindenáron pénzt akarok égetni, megspórolt grammonként 1 eur a hülyének is megéri
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #245195 üzenetére
Súlyban, árban, felszereltségben szerintem elég jó, én biztos nem vennék alut, mert hosszúkat megyek, akkor meg szétveri a hátam, de 2-3 órákat ki lehet bírni rajta, max felteszel 2.35-ös gumikat, arra a felnire úgyis inkább az való szerintem.
Váz élettartam kérdéseknek szerintem ma már nem sok értelme van, mikor normális gyártók eleve élettartam garit adnak. -
mauimagic
aktív tag
válasz 6030D #245223 üzenetére
Lehet szépíteni a dolgot, de én pl. Crosskovácsi rajtnál ugyanazokat az egységsugarú pedeleceseket látom, mint bárhol az erdőben: 35-45 közti apatestű férfiak, 3 számmal nagyobb hosszú DH mezben, fullface sisakban.
Érdekes módon az analógosok rövidben voltak...tudom, a menetszél miatt, az erőbedobás ugyanazEnnek ellenére ez a jövő, a MTB már nem mainstream, túl macerás a népnek.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz gordonfreemN #245323 üzenetére
nyeregmagasság nagyon alacsonynak tűnik...
-
mauimagic
aktív tag
Sok markolatot kipróbáltam már, a canyonon gyárilag ergon volt, azt cseréltem mostanában egy filléres alis szivacsra, kényelmesebb jóval. Kb a régi Ritchey WCS a feeling, csak vastagabb.
A hájpolt Ergon gumi markolat és a gagyi alis lock on gumi között sem érzek különbséget, mindkettő egyformán szarSzóval az ESI tényleg ekkora game changer, vagy csak megvette a fél fórumot?
-
mauimagic
aktív tag
válasz chubby2o6 #245726 üzenetére
Biztos nem hosszú a reach a bringádon?
Stucni hosszal érdemes variálni, ha már nem tudod feljebb rakni a kormányt.Ha főleg a külső része zsibbad a kezdenek, akkor keskenyebb kormányt érdemes kipróbálni (1-1cm-el beljebb teszed a markolatokat), vagy a backsweep legyen nagyobb.
Riser kormányokon sokszor nagyobb a backsweep, mint az egyeneseken.
Szerintem érdemes utána menni a dolognak, az is lehet, hogy egészségügyi probléma van a háttérben, akkor hosszú távon rosszabbodni fog.
Nekem volt egy hasonló régebben, a csukjás izom nyomta az ideget a vállamnál, először zsibbadt a kezem, végül eljutott oda, hogy nem tudtam a karom váll fölé emelni. -
mauimagic
aktív tag
válasz fulton #245872 üzenetére
Tudod Warren Buffett, a híreös ámerikai milliárdos minden nap mekit zabál évtizedek óta és 92 éves az öreg. Mégsem írja le se ő, se más, hogy a meki kaja a hosszú élet titka, mert egyszerűen hülyeség, az emberek 99%-ának nem tenne jót ez a diéta.
Te a saját tapasztalatod (ami mellesleg ellentétes az itteni fórumozók tapasztalatával és a szakirodalomban leírtakkal) alapján általánosítasz, az alapján adsz tanácsot, majd mikor ezt szóvá teszik, akkor te sértődsz meg.Részemről is befejeztem, érdemi vitára úgysem számítok.
-
mauimagic
aktív tag
válasz zsamiatt #245894 üzenetére
reggeli:
"Typically, Buffett gets breakfast once the market is open. If stocks are up, he gets a bacon, egg, and cheese biscuit. If they're down, he opts for a cheaper breakfast of two sausage patties. If the market is flat, as it was Monday morning before the open, he goes for the sausage McMuffin."
Plusz napi 5 doboz kóla...meg az ebéd, vacsi.... -
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #245897 üzenetére
Hát szombaton nehéz volt rávenni magam a bringázásra a 3 fokos havasesőben, ahhoz képest ma álom volt, fel is száradt nagyrészt az erdő.
-
mauimagic
aktív tag
válasz stickermajom #245911 üzenetére
felénk a kétféle ebikeos van:
az egyik a tesifelmentett, aki annyira lenullázta magát anyagilag, hogy a 2 millás bringa után nem maradt 10 rongy a zsebében egy alsópolcos bringás sisakra. Sosem húzódik le, nem köszön, lefelé olyan tempót megy, mint én analóggal felfelé.
A másik a hardcore endúrós. Falkában jár, egyenruhájuk a full face sisak, síszemüveg, DH mez, 3 mérettel nagyobb gatya.
Pilis bike útvonalon futottam többször össze ilyen falkával, ahol teljesen indokolt a 160-170-et mozgó enduro ebike (gravellel járható)[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
"TLDR: hozták a kötelezőt, de semmi komoly hardveres előrelépés"
Na ennek örülök, mert 2 hónapja vettem 530-at, így kevésbé érzem cikinekEgyébként van itt olyan, aki montin wattmérőt használ? Van bármi előnye watt alapján edzeni terepen, pulzus helyett? Valós tapasztalat érdekelne, ha van, nem a marketing BS
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #246343 üzenetére
Látom visszatértünk a HT vonalhoz... amit írtam priviben, az Orbea M30 2022-es 2000eur-ért van szállítással együtt, slack geo, sid, stb.
Az ibksportnál volt még egy csomó L-es készleten, aztán tegnap láttam, hogy utolsó db...rendeltem is egyet.
Ha mázlid van a bilikékből van még egy: https://www.ibksport.eu/orbea-alma-m30-2022-ice-green-matte-gloss/p?skuId=15725Vagy vedd meg a 2021-es canyon neuron cf8-omat, karbon, pike, eagle 12, 140/130. Annyiért adom, mint az Orbeát, hogy teljes legyen a tanácstalanság 
De viccet félretéve, tőlem mehetsz egy kört a kanyonnal, vagy a spanyol fapaddal is, ha megjön, hátha segít dönteni
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #246383 üzenetére
A rigid az tényleg fapad, a HT nyilván más, nem tudom hogy sikerült idekeverned.
De én évek óta össztelósokkal megyek, most mégis HT-ra váltok vissza, mert az esetek 90%-ában overkill a fully.
Mondom ezt úgy, hogy "pályaszálláson" lakom, pontosan 1m az erdő a kaputól és 99%-ban terepen használom.
Kevély szint alatt nekem nem kell fully, de ott is lejövök a HT-vel.
Dropper meg kell, nem véletlen már az XCO-ban is sokszor.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Maximum1 #246388 üzenetére
Ha a Judy nem alsópolcos, akkor miért nem árul olcsóbb villát a RS?
Kicsit olyan érzésem van, mint mikor a Suzukis/Daciás előadja, hogy igazából egy Bentley is ugyanazt tudja, mint az ő gyönyörűsége, csak 15x annyiért.
BTW asszonynak Dustere van, mielőtt le lennék sorosista karvalytőkésezve -
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #246401 üzenetére
Bizonyára kinyitom a pofonládát ezzel a fully fanok között, de legyen
A kilencvenes évek végén kezdtem montizni, egy merevvillás, V-fékes, acélvázas Magellannal kezdtem, na az tényleg kemény volt.
Volt pár kisebb kihagyásom, de komolyabban újra kb 6 éve montizom, egy másik sportsérülésem miatti regenerálódáshoz kedtem el.
Aluvázas GT Zaskarom volt, és ahogy nőtt a terhelés, a táv, egyre jobban rázta szét a hátam, minden hosszabb túra után fájt.
Aztán jött egy Trek Rumblefish, ami félig XC, félig trail, használtam 3 évig.
A Covid alatti elszállt használt bringaárak miatt vettem végül új bringát, 2021-ben a Canyont.
Felemás érzés a bringa, lefelé sokmindent megold, de egy idő után pont emiatt nincs kihívás, tetszik, nem tetszik, de nem az Alpokban élünk.
A Kevély meg hasonló DH orientált helyek nekem kiesnek, inkább az XC maraton vonal fekszik, hosszabbakat megyek, minél gyorsabban.Idén nálam "nyaralt" egy barátom karbon hardtail gépe, mert sérülés miatt nem tudta használni, azt mondta, használjam nyogodtan.
Az én felhasználásomhoz ez a bringa sokkal jobb, felfelé repül, a technikás lefeléknél eléggé figyelni kell, de nekem az is tetszik. 2 óra feletti bringázásoknál azért előjön a fully előnye, jobban esne akkor már a kényelem.Úgy döntöttem, hogy most még lehet egy HT bringám, 5-10 év múlva már biztos újra fully-m lesz, nyuggerként meg ebike
2 meglepő dolgot vettem észre a HT-en így több év fully után:
1. Sokkal gyorsabbnak érződik a HT, felfelé gyorsabb is, de nem egetverő a különbség. Nagyon könnyen megindul, nincs "lag", mint a fullynál (lockolva is)
2. Az igazán technikás lefeléket kivéve nem lassabb leejtőzve se, mit a fully. -
mauimagic
aktív tag
Monoblokkal és kormánycsapággyal szerintem ráérsz akkor foglalkozni, ha gond van vele, de a Samox látatlanban valami alap szintű alkatrész.
2x10-hez ha hozzányúlsz, szintén messzire vezető történet lesz, kezdve pl a láncvonallal.
2x10-es rendszernél mondjuk 26x42 a legkönnyebb fokozatod, gear ratio 0.62, a leggyorsabb meg 36x11-ben 3.27
1x10-nel mondjuk 28x42-ben 0.67 ez 10%-al nehezebb
A vége meg 28x11 ben 2.54 kb 30%-al lassabb, mint a mostaniÉn biztos nem nyúlnék hozzá, mert ha normálisan akarod megcsinálni, akkor új sor, jó eséllyel új hátsó váltó és hajtókar is kell.
-
mauimagic
aktív tag
válasz eddie1978 #246944 üzenetére
Szerintem ebben a kategóriában már nincs rossz választás. Elvileg a Fox érzékenyebb a kis egyenetlenségekre (small bump compliance), a SID sportosabbra van hangolva.
A RS-t szerintem könnyebb szervizelni, de régen volt rókás villám, úgyhogy ez már lehet nincs így.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz flash- #247016 üzenetére
Biztos le leszek hurrogva, de a wax, láckenés, főzés téma kissé túl van tolva szerintem.
Ahogy én évek óta csinálom:
-új lánc brigéciolban áztatva pár órára, utána vízzel lemosva
-száradás után Squirt. Ha megszáradt, újra squirt.
-kb 80-100 km-enként squirt, kivéve sárban, esőben, akkor minden bringázás előtt.
-a régi waxot csak vízzel csapatom le.
-mindig bringázás után viszem fel az új squirt-öt, hogy legyen ideje megszáradni.Két láncot váltogatok 500km-enként.
Nincs főzőcske, törölgetés, anyám fogkeféje, NASA hadronütköztetős láncmosóberendezés, ráolvasás, mise, voodoo szertartás, semmi.
Csak terepen bringázok esőben, sárban is, tiszta a lánc most is, 1500 km van benne éppen. Láncnyúlásmérő meg se mozdul rajta.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
bikeinn visszaárut intézett már valaki? most kaptam egy csomagcímkét, GLS csomagpontra kell vinni a szajrét, csak nem tudom mennyibe fog kerülni...
-
mauimagic
aktív tag
Idegenajkú hegyikerékpáros fórumokon felmerült többször, hogy a rövidebb hajtókarhossz jobb az ízületeknek, sokan váltanak 165-ösre, akiknek inseam hossz szerint pl abszolút nem lenne indokolt.
Van itt, akinek bevált? Mostanában érzem a térdem, főleg alacsony pulzusos hosszú edzéseknél, mikor kénytelen vagyok alacsony csapásszámmal vánszorogni felfelé... -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #247142 üzenetére
5-10mm-es különbségekről beszélunk, több kísérlet volt különböző hajtókar hosszokkal és power meterrel, nem annyira egyszerű a képlet.
Pont azért kérdeztem valós tapasztalatokat, mert nem tudom, hogy észre venni e 5-10 mm-t komfortban pl.
Ahhoz drága egy hajtókar, hogy kipróbálásra megvegyem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest