-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pc360
addikt
válasz
IMIIKE1998 #130098 üzenetére
Aszfalton mondjuk a minél nagyobb nyomás a leginkább haladós, de ha darálós külsőről van szó, akkor csak tönkreteszed és nem haladsz vele.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
ZolkoW #130096 üzenetére
Ennyiért nem rossz ez a merev villa, de azért ha néha kedvem támad "terepezni", akkor jól jön a teló. Akkor eze a héten megy is szervizbe. Amúgy mostanában kísérletezgetek a guminyomással, hogy all-terrain gépen csináljak a montimból. Olyan 2.9-3.0 bar körül tűnik a legoptimálisabbnak, ilyenkor nem darál úgy aszfalton és földúton is kényelmes.(2.0-s gumi, 26-os keréken.)
+Megoldódott a nyeregcső probléma. Megkérdeztem a srácot, akitől a vázat vettem, tényleg 27,2-es kell bele. Nem csoda, hogy lötyög. Gyorsan ki is lazítottam a nyeregbilincset, nehogy eltörjön. Köszi utólag is mindenkinek!
-
ZolkoW
őstag
válasz
IMIIKE1998 #130074 üzenetére
22e körül jött ki, tréfamentesen szerencsére. Kiderült, hogy azért volt vagy 5e a posta, mert EMS-sel jött, alig több, mint egy hét alatt Kínából.
Sok választást nem találtam, ha 26-os V-fékes NEM acél villát akarok, a Mosso azért ismertebb név, volt még ezen kívül nagyjából egy.. Meg még Exotic is jó lehetett volna, de olcsóbban akartam
Lányom bringáját próbálom diétáztatni, nos sajnos ezzel is még csak 11 kilóra megyünk le, de az már nem olyan barátságtalan. Kicsit jobbra számítottam az elején, de nehezek a kerekek, és valszeg a váz sem annyira pille. Azért kibírjuk, meg már költeni sem nagyon szeretnék többet
MTB villából azért szerintem a teljesen szénszálasak sem nagyon mennek 500g alá, meg tényleg, ez így rendben van, nem grammozunk, hanem dekázunkteló: én elvinném minél előbb, amíg nem rohanják le az emberek a szervizeket. Ha minden oké, a telózsír is, akkor nem kéne ennek sok vizet zavarnia, hogy hány fokban szervizelteted.
(#130075) Because : nálam annyi csavar volt, hogy eredetileg feketét rendeltem. Ír a csávó, hogy bocs, most vettük észre, hogy csak 27,5/29-esből van, jó lesz? Előszöris lehidaltam, hogy hogy a fenébe képzelik, hogy mindkettőhöz jó, mikor egyértelműen V-fékes a leírás és a kép szerint is, írtam is gyorsan vissza, hogy nekem mindenképp 26-os kell, de már addigra jött a következő értesítő, hogy feladták a következő csomagszámmal. Másnap írt, hogy akkor küldenek fehéret. mondom jjjjjjo, csak legyen. Persze egy lánybicikliben nem tudom, hogy állja meg a helyét a fehér a fekete helyett (költői kérdés volt), de ezt már megoldom.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
StLui #130090 üzenetére
Ha arról egyetlen fekete-fehér fotóm is lenne,nagy értéket képviselne most.Nem is tudom milyen méretű női kerékpár váz,un.háromnegyedes (az lehetett a 26") szimpla falú hátsó kerék,un.egészes (biztos 28-as) szimpla falú,félverseny kerékpár első kerék,a hozzávaló vékony,illetve vastagabb hátsó gumival (aminek mintázata megmernék esküdni,hogy pontosan ugyanez volt),kontra,egy sebesség,ékes hajtómű középtengely,melyben az éket szó szerint szétvertünk a folyamatos kotyogás miatti továbbütéstől,és aztán a 1/2"-os horganyzott csőből hajlított egykerekezésre optimalizált,ehhez hasonló kormány,amit a folyamatos kotyogás miatt végül összehegesztett a város szélén álló vegyipari óriásban egy szaki 2 sörért a 2-3cm-es,általunk csak pipának nevezett kormányszárral.Ma már szinte szürreálisnak tűnik az egész...
-
varsam
őstag
-
inifini
tag
válasz
Hasaggymeg #130089 üzenetére
Köszi, az elég lesz majd a tdv-n, vagyis egy része. Most inkább a 7-est választom, így is elég lesz az a közel 150 km így a szezon elején
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #130089 üzenetére
Te már akkor ráéreztél a tutira, egy felfedezetlen zseni, legalábbis a kerékpáripar részéről
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
StLui #130081 üzenetére
Én sem annyira észre vettem,mint hallottam az elején.Kölyökkoromban ('80-as évek) volt olyan bringám,hogy igaz kényszerből,de hátul 26,elől meg 28-as kerekem volt,így úttörőnek számítok a szektorban.
(#130084) inifini...Budaörs,Biatorbágy,Etyek,Alcsútdoboz,Lovasberény,Nadap és ott is vagy.Már voltam vagy 2x,az pont jó lesz bemelegítőnek.
(#130086) Des1gnR...mivel a Decathlon rengeteg kerékpárt elad,így érthető,hogy a kritikák középpontjában áll,ezért talán több rosszat hallasz a saját márkás kerékpárjairól mint hasonló kategóriájú egyéb kerékpárról.Ugyanakkor ez pl. jobb mint az általad linkelt Mali.A helyzet az,hogy 100 körül nagyon belépőszintű kerékpárt lehet vásárolni újan,ahhoz szerény véleményem szerint legalább 150e és egy jól kifogott akciós darab szükséges.
-
werszomjas
addikt
válasz
Des1gnR #130086 üzenetére
Én is nemrég vettem kerékpárt.
Hasonló utakra szántam mint te.
Ez amit linkeltél, ez teljesen alap, leggagyibb váltók, mechanikus tárcsafék.
Ha újat szeretnél venni, akkor egy már valamire való kerékpár 150-160k-nál indul, én pl ennyiért vettem egy Mali Mamba-t.
Nyilván van ettől is jobb választás, de én is így indultam, hogy max 100k a keret, de hamar pofára estem az árakat látva, így 160 lett belőle.
-
Des1gnR
őstag
Sziasztok!
Szeretnék egy bringát vásárolni. 110kg vagyok, 180 cm magas. Sokat (napi 8-10km) fogom városban használni, de szeretném hétvégeken hegyi utakon, földutakon is hajtani. Nem downhill és nem köves terep, hanem kitaposott túraútvonal. 100k a keret és az eddig olvasottak alapján kilőttem a Btwin-t. Nem ismerem különösebben a Malit és olvastam jót is, rosszat is, szóval elvesztem.
Szerintetek egy jó választás lehet? MALI Aspis 29 (2018)
Ha nem, akkor mit javasolnátok? -
inifini
tag
válasz
Napfénysüti #130083 üzenetére
Hát ha az idő olyan lesz, akkor lehet, hogy elmegyek. Mondjuk bele kell kalkulálnom egy Bp-Velence, majd Velence-Bp távot
-
Napfénysüti
nagyúr
Apropó, tervezi valaki hogy megy a Kokárdás karikára Velencére pénteken (persze ha megtartják)?
[link] -
rétisün
veterán
válasz
Napfénysüti #130077 üzenetére
az tényleg durva, nekem már az ilyen 1000 gramm körüli is űrtechnikának tűnik
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #130079 üzenetére
Megmondom őszintén észre se vettem ennél, de már láttam ilyet tavaly is.
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #130074 üzenetére
Már rég el kellett volna vinned, már akkor, amikor írtad, hogy nem mozog. De lehet, hogy már akkor is késő lett volna. Ilyen logikával melegben is lerakódik, sőt, hamarabb.
-
pc360
addikt
válasz
IMIIKE1998 #130074 üzenetére
Egy karbonvilla meg a fele ennek.
-
-
IMIIKE1998
őstag
-
StLui
veterán
válasz
StLui #130071 üzenetére
Akiknek esetleg van lehetőségük Ausztria felé menni bikeparkba, egy kis info:
Tavaly kiderült, hogy Saalbachban van joker kártya a legtöbb szálláshoz, ami ingyenes felvonózást meg még pár jóságot jelent. Én találtam 40 eur-ért/fő félpanzióval szállást nyáron a belvárosban! (síbérlet télen önmagában ennyi szokott lenni)
Fájt is a szivem, vagy inkább az eszem, máshova menni mert ott fizetni kell a bérletet is. Most kiderült, hogy Sölden-re is van hasonló, Ötztal premium card, igaz itt úgy látom csak felvonónként egyszer lehet ingyen menni, és bringáért mintha külön fizetni kéne, de van pár komoly hely (fürdők, kiállítás..stb) is ahova így ingyenes a belépő, plusz alap bringát is lehet kapni 1-1 napra, illetve profi bringákat is kedvezménnyel lehet bérelni. -
StLui
veterán
E-mtb, Fantic. Elég durva kinézete van, a legdrágább már sold out
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
IMIIKE1998 #130069 üzenetére
Amúgy meg valószínűleg ez lesz a gond, tuti igazatok van. Más színű, de hasonló vázhoz is 27.2-es kell. Vagyis a 16-os vázban is rossz méretű volt... :/
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #130063 üzenetére
Ha lötyög benne, akkor honnan veszed biztosra, hogy jó a méret?
-
válasz
sebgutkopf #130056 üzenetére
Az E-MTB szegmens gyorsan fejlődik, szinte évről évre jönnek ki jobb gépek. Nem is a reakció idő a baj, hanem ki kell ismerni a rendszert, hogy melyik sebességfokozatban és melyik rásegítési fokozatban ideális az adott szituációban. Illetve a pedálfordulatot is meg kell találni, ez rendszerenként eltérő. A Bosch valóban kicsit gépies, nem annyira természetes, de megszokható. Jól együtt lehet vele élni. Persze a Shimano rendszer sokkal természetesebb, de a Brose is hasonlóan jó. Ami nagyon fontos, hogy jól válaszd ki a vázat. Sok E-MTB inkább túrázós geometriával rendelkezik, így tudták megoldani. Bosch mellé nagyon kevés a jó váz. Ezért is érdemes a Shimano és Brose páros felé menni. A nagyobb súlyt azért érzed meg, mert ha túl hosszú a gép, hosszú a láncvilla, akkor nehezen tudod betenni a kanyarban, és kicsit esetlen lesz alattad. Ráadásul ha nem plus méretű gumik voltak rajta, akkor pláne hajlamos kifelé tolni az elejét egy kanyarban. Nincs meg a kellő tapadás. Ettől nehézkes lesz az egész gép. De egy eltalált geoval nagyon kicsi a kompromisszum. Sőt majdhogynem nincs is kompromisszum. Gyönyörűen be lehet tenni a kanyarokba modern E-MTB-ot. A nagyobb súlyból még előnyt is tudsz kovácsolni, mert nem pattog annyira a terepen, stabilabban oda tudod tenni egy köves, gyökeres terepre, mint pl egy 13 kilós gépet.
A linked sajnos nem jó. -
G@ben
addikt
válasz
IMIIKE1998 #130063 üzenetére
Egyelőre úgy néz ki, hogy a 29-es biztos. Illetve a gumiválaszték is nagyobb rá.
-
ZolkoW
őstag
válasz
IMIIKE1998 #130063 üzenetére
Múltkor is akartam írni, hogy szerintem ott mérethiba lesz... biztos, hogy tizedre jó? mert pl. van 30,2 és 30,4-es is, lányom bicóján bizony sörösdoboz megy bele, mert anélkül ugyanez van (csak emiatt meg nem akarnék új csövet venni). Esetleg a karbon paszta, de az is azt feltételezi, hogy jók az átmérők (az valami apró szemcsés cucc, kicsit segít a tapadásban)
-
IMIIKE1998
őstag
Valaki járt már úgy, hogy akármennyire rácsutkázza a nyeregbilincset, akkor is csúszkál a nyeregcső? A szervizes azt mondta, az sem oké, hogy amikor csúsztatom befele a nyeregcsövet, oldalirányba lötyög. Pedig tuti jó a méret, így gyanítom, a vázzal van gond. Zsír van a nyeregcsövön, de gondolom az nem okoz olyan nagy gondot. Kikopott volna a nyereg vázcső?
G@ben:
Szerintem nehéz előre megmondani, hogy 10 év múlva mi lesz a preferált kerékméret. Én nem feltétlen ez alapján döntenék. -
ZolkoW
őstag
válasz
#68216320 #130058 üzenetére
pumpáláskor a műhelypumpa prestánál is mutat nyomást, asszem rendesen... tubeless átalakító kiteket meg még nem is láttam autószeleppel, és ott is a szelepen keresztül szokás leginkább betölteni a lötyit.
Mondjuk pont a Slime volt (narancssárga, sűrűbb trutyi) azt hiszem, amit régen próbáltam autószelepes belsőbe betáplálni, és hát nagyon nehezen akart sikerülni. (én nem fúrnám fel a szeleplyukat)(#130060) G@ben : Valamikor körbenéztem, és úgy láttam, a 27,5-es cuccok a legdrágábbak... (kivéve talán a Decathlont, de ott meg akkor nem néztem). És normál méretű külsőkkel nézve közelebb van a méret a 26-oshoz, mint a 29-eshez, szóval aszfaltra biztos a 29-est erőltetném. Abba még tárcsás országúti kereket is pattinthatsz, és máris olyan, mint ... egy pizzaszeletelő Hulk kezében!
-
G@ben
addikt
Na most kezdek zavartan nézni... Eddig a 29-est ajánlottátok, és a kezdeti ellenszenv után már én is azokat nézegetem. Most itt a 27,5-es, ami akár jó is lehet, ki kéne próbálni. Hosszú távra venném mindenképp, azaz 10-15 évre, nem szeretnék olyat, hogy mondjuk 7-8 év múlva nincs rá normális aszfaltgumi, mert kihalt a méret!
Mondjuk először ráülök mindkettőre (amint a meló engedi), hogy mégis milyen, aztán már talán okosabb leszek. Így esett ki a Cube Attention SL is, pedig az nagyon tetszett. -
bringasisti
őstag
válasz
Hasaggymeg #130053 üzenetére
Értem én mert a kocsimat is én légtelenítem, de látod hogy a villás kulcs se fenékig tejföl.
-
#68216320
törölt tag
Gyors segítség kellene. Egy 622/37-es külsőgumihoz vennék belsőt. Viszont nem tudom eldönteni auto szeleppel vagy presta szeleppel vegyem. A felni eredetileg presta szelepre van, de felfúrom, ha szükséges.
A helyzet az, hogy:1. Szeretném a guminyomást mérni
2. Szeretnék slime (vagy ami ajánlott) defektmentesítőt tölteni beleTudnátok javasolni valami megoldást? Milyen szeleppel vegyem? Tudok presta szeleppel nyomást mérni?
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #129571 üzenetére
Próbálni már próbáltam e mtb-t, de az már évekkel ezelőtt volt, valószínűleg az általad kevésbé jónak titulált bosch rendszer lehetett.
Részemről látom létjogosultságát és simán el tudom képzelni, hogy a jövőben valamikor veszek egyet. Most még nem.
Visszatérve a bosch rendszerre nekem a pedelec rencszerének a reakció ideje azért még kevéssé volt természetes. Bele kellett taposni, hogy meginduljon, akkor pedig sokszor talán jobban meg is indult, mint kellett volna és a kanyar sebességet valahogy nem tudtam vele valami jól kontrollálni. Illetve én mint a bringás nagyon éreztem a gép súlyát, amivel nem tudtam mit kezelni, ellenben rásegítés nélkül nagyon nehéznek éreztem.
A leírásod alapján a tiéd és a shimano rendszer jóval fejlettebbnek és élhetőbbnek tűnik, sőt biztos lesz még jobb is.Egy ilyen bringától nagyjából azt várnám, amit te is írsz, hogy a mászás/lejtő egymáshoz viszonyított időbeli aránya kedvezőbbé váljon és több lejtő fér bele a napba. A nagyobb tehetetlen súly és kisebb agilitás egyelőre még visszafogott a mostani bringa vásárlásnál az elektromostól, de hát majd öregszem még
Pénteken elmentem megint gyakorolni ugrálni a géppel. Eddigi legjobb meneteim voltak, fejlődöm. Itt van egy rövid 2 perces élményvideó:
[link]
Persze az igazán nagy mágusoktól nagyon elmaradok, de nagy áttörés, hogy már többször elugrok az érkező rámpáig.Ehhez képest szombaton egy kb 2 órás tekerősre mentem HHH - Hűvösvölgy, visszafelé fel Árpád kilátó. Itt viszont meg kellett állapítanom, hogy ugyan minden emelkedőt normálisan meg tudtam tekerni a géppel, de a lefelék nagy csalódást keltettek. Ahol eddig az adrenalin buzgott bennem az xc gépen, ezzel akár milyen meredek is egy lejtő, tök uncsi, és könnyű terepnek tűnt, már direkt kerestem a kövesebb, gyökeresebb nyomvonalat, hogy történjen valami. Nagyon más ennek a bringának az ingerküszöbe, ezt a gépet tényleg célzottan a keményebb helyekre kell kivinni. Lassan megnézem megtalálom-e még fentről a Yoko-t
-
G@ben
addikt
válasz
Hasaggymeg #130053 üzenetére
Köszi! A 38 fogas tányér az épp határeset. Lehet, hogy kinézek a Hervisbe valamelyik nap.
Ha az árat nem nézzük, felszereltségben hogy viszonyul a linkelt Giant bringához? Nem sokat mond nekem a fék, az első váltó, illetve a villa sem. -
X Factor
addikt
válasz
StLui #130037 üzenetére
Páromnak vettük most pont a linkelt példányt M-es méretben, hogy ha néha jó időben csatlakozna hozzám, esetleg néha munkába járni, vagy jobb időben egy pár 10km-et letolni. Pont van egy kollégámnak, ő megvan vele elégedve, az ajánlás is tőle jött.
Féken kellett állitani az elején, 4 bar-on van használva, de köszöni szépen jól elvan. A hátsó váltót jól beállitották amikor atvettuk, az is teszi a dolgát, hajtani kell, kenni, plusz a fékbwdeneket az elején utanhuzni. Nyilvan az ár többszöröséért vannak jobb példányok, de ide-oda elgurulni a környéken.
A küllem az sajna szubjektÍv, nekem kifejezetten tetszetős.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
bringasisti #130052 üzenetére
Az a helyzet,hogy ezt a tömlővel rajta kell úgy meglazítsd,mint majd visszahúzd,hisz amint dugókulccsal meglazítottad folyadék jöhet rajta keresztül,ami aztán összeken mindent amire rákerül.Ugyanúgy,kvázi kifele folyó fékfolyadéknál kell visszazárni,így biztosítva a megfelelő buborékmentességet,ez viszont csak egy oldalról rátett kulccsal lehetséges,hisz fentről rá van csatlakoztatva a cső.
G@ben...itt van.
-
bringasisti
őstag
válasz
jjeahh #130049 üzenetére
Az imbuszkulcs, villás kulcs akkora méretre gyártják hogy vas a vasban érzéssel akinek gyakorlata van az meg tud húzni egy csavart. Amikor dolgoztam nálunk a kényes csavarok esetén ilyen szerszámot használtak csak hengeres szárral mert volt aki 20 év után se érezte hogy ez a csavar nem az a csavar. Lelazítod, csatlakozol, kézzel mehúzod a csavart, leveszed a fecskendőt és a szerszámmal meghúzód a légtelenítő csavart. -
G@ben
addikt
Sok adatot nem találtam róla, de ha ennek is 36 fogú az első nagyobb lánctányérja, akkor az nekem rövid. Ami bringákat kiválogattam, azok is 3 tányérosak elöl, nekem az jobban bejön. Tudom, hogy nem ez a trend, de nem érdekel. Ha kapható még olyan normális felszereltséggel, ami elöl 3 tányéros, azt fogom választani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
bringasisti #130045 üzenetére
Csavarhúzót? Van már, próbáltam, nem lehet ezen a csavaron használni.
6030D: Nekem úgy tűnt, hogy nincs elnyalódva a csavar, de végülis van esély rá. Csak annyi a gondom vele, hogy a paypal számlámon most ennyi pénz sincs, a kártyám lejárt, szal meg kell várnom amíg kapok a paypalemre pénzt valamelyik munkámért
. + Német oldalakról postaköltséggel együtt majdnem annyiba fáj mint egy fék, szal akkor már inkább komplett féket vennék egy szál csavar helyett
.
-
6030D
addikt
-
ShiTmano
aktív tag
Így kell gyorsan leszállni a bicikliről!!!
[link]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
6030D #130036 üzenetére
BR-M446. Ha lesz annyi fölös pénzem valszeg egy BR-MT500-at berendelek, ahogy elnézem kompatibilis a régi fékcsövemmel meg mindennel.
G@ben: Nem tom milyen az a teló, egy haveromnak van, de még nem próbáltam. Ő azt mondja nem vasal eléggé, de az a gyanúm nem lőtték jól be neki, valszeg túl van fújva.
Hasaggymeg: Legalább ezután tudom, hogy (ezt sem) szabad túlságosan meghúzni, csak óvatosan.
bringasisti: Ezeket sajnos olyan csavarhúzóval nem lehet, mert az szemből megy rá és amikor rajta van a fecskendő csak oldalból tudod meghúzni, szemből nem férsz hozzá.
-
bringasisti
őstag
válasz
Hasaggymeg #130042 üzenetére
Ezt olyan csavarhúzó segítségével kell meghúzni aminek dugó kulcs van a végén.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #130029 üzenetére
Csak azért kérdeztem mert mivel nekem nem volt,állítós kulccsal fogtam meg,annak meg akkora az erőkarja,hogy ha nem vigyázol valóban megszakíthatod a menetet.
(#130039) haarmaan...nem vagyok egy össztelós guru,de innen a Canyon nem csak olcsóbbnak,de jobbnak is tűnik.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
Napfénysüti #130015 üzenetére
De engem a minimum nyomáson is ha nem állok ki, vagy kihajít a nyeregből vagy a kormányt veri ki a kezemből a gagyi út. Én bringautakon nyomom főleg, de nem túl kényelmes/biztonságos. Fehérváron nem tudom, milyen a helyzet, de itt Debrecen környékén még a mellékutak is nagyon forgalmasak, a vezetéskultúra miatt meg oda nem sok kedvem van kimenni.
-
haarmaan
tag
Sziasztok, kéne egy kis segítség.
Két bringa közt gondolkodok.
Specialized Stumpjumper Comp Alloy 27.5 – 12-Speed 2019
[link]Canyon Spectral CF 7.0 2019
[link]Én a Stumpjumper felé hajlok, mivel nagyobb külsővel is kompatibilis. Ha jól néztem még a 3”-os gumival is elmegy. A Spectralra max 2.6-os gumik tehetök fel. Valamint a Stumpjumper geometriája, a távtartó a rugóstag aljában aszimmetrikus kialakítású, így a megfordításával 6 mm-rel lejjebb ültethető a középcsapágyház és kb fél fokkal csökkenthető a fejcsőszög. Valamint a középcsapágyház menetes míg a Spectralban press fitt.
A spectral viszont jobban felszerelt bringának tűnik és a váz első háromszöge carbon mig a Stumpjumper ALU. Súlyban szinte majdnem megegyezik a két bringa 13.9-14kg. Bár az egy kicsit érdekes hogy a 2 ével ezelöti spectralok 12-13 kg sulyuak voltak most meg 13-14.5 kg.Van valakinek esetleg tapasztalata bármelyik géppel vagy gépcsaládal Stumpjumper vs Spectral. Bármilyen segítség, tapasztalat , vélemény jól jönne. Előre is kösz a segítséget.
Üdv Gabi -
G@ben
addikt
válasz
ZolkoW #130022 üzenetére
Én sem tudom ezeket, de ugyanez van jóval drágább bringán is, talán nem olyan nagyon rossz.
jjeahh: akkor talán nem kell aggódnom, ha a topiklakók sem találkoztak még ilyen jelenséggel!
Még a villa kérdés, sajnos aról sem találtam túl sok infót. Itt azt írta valaki, hogy ennél rosszabbat ne, azaz valószínű nem egy Recon, de elvileg elfogadható lehet. Ne akarjon nagyon hajolni, meg ne essen szét 1-2 év alatt aszfaltos használattól!
-
StLui
veterán
válasz
k.zozo. #130035 üzenetére
Ez ugyan új de ennyi pénzért valószínűleg ez is olyan, hogy fél év múlva szét lesz esve rajta minden, pedig én deka párti vagyok sokszor, de ez a legalja, legolcsóbb biciklinek kinéző tárgy. Hogy találja meg mindenki pont ezt, csak nekem tűnik iszonyat csúnyának? Bocs, hogy ennyire leszólom, de tényleg ugyanennyiért valami használtat de sokkal jobbat inkább.
-
k.zozo.
tag
Sziasztok,
Bicikli vásárlás előtt állok, utóbbi 20 évben nem ültem bringán. A cél hétvégenként gyerekkel margitsziget, városliget, római part, stb.
EZt néztem ki: [link]
Kérdésem, hogy ezért az árért tudtok-e ajánlani valami jobb trekkinget használtan.
Kissé félek a használttól, mivel nem vagyok képben, nehogy vegyek egy olyat, amin minden szét van kopva és fél éven belül lehet rá szórni a pénzt.
Köszönöm -
FireKeeper
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #130007 üzenetére
esetleg 650B kerék nem jöhet szóba?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
bringasisti #130031 üzenetére
Nincs...
-
parandroid
félisten
válasz
Hasaggymeg #130023 üzenetére
Amióta cca 18 éves koromban kiállva tekerésnél tőből letört a pedálom a pedálaggyal együtt, én az agyakról is bármit el tudok képzelni. Mondjuk ez a Csepel kerékpárok minőségellenőrzésének, és gyártástechnológiájának is betudható, de nem vagyok benne biztos, hogy némelyik kínai üzem akár azt a szintet tudja hozni…
p
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #130028 üzenetére
Hát olyan fém és kb arasznyi hosszú, 7-es
. De már úgyis tökmindegy, csak most nem futja már semmire, nincs erre is pénz és egyre jobb az idő felénk is, lehetne tekerni, de a bringa még mindíg darabokban
bringasisti: Utólag már lehetek okos...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
ZolkoW #130026 üzenetére
Kár, hogy a csavar nem egyszerű átlagos csavar és gumigyűrű is van rajta, ami egy nagyobbra nem megy fel. Meg menetfúróm sincs, szal, ennek lőttek.
Kérdés: ha majd más féket rendelek, ami elvileg ugyanazzal a tárcsával, ugyanazzal a fékcsővel és betéttel kompatibilis mint a régi, érzetre vajon lesz különbség? Gondolom nem...
-
6030D
addikt
Egy kis összehasonlítás a "Milyen bringát vegyek, ha gyorsabban akarok haladni?" témakörre. Nagyjából ugyanaz a kör (tegnap többet kellett menni), ugyanaz az útirány, szél is hasonló volt illetve a közérzet is.
26" vs 29"
A vas kb 4-4,5 kg-mal nehezebb, RaceKingen megy, ami 3 bar köré van fújva, keskenyebb a kormánya. A műanyag 2,2-2,5 bar körüli Ikonokon ment, széles kormánnyal. (Nyomások nem tutik, 2 hete nem néztem rá egyikre se, csak kézzel.)
Az átlag pulzus mindkét esetben 140 lett, a max sebesség 1, míg az átlag 0,5 km/h-val jobb a 26" esetében.
Nem mondom, hogy nem lepődtem meg, minimálisan azért jobbra mondtam volna be én is a 29-et, de úgy látszik, a placebo nagy úr. Aszfaltra túrázni vegyen mindenki olcsó 26"-t.Tudom, országútival más számok lennének.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
G@ben #130012 üzenetére
Hm, nem tom mit mondjak, a Giant agy mivel sajátmárkás, gondolom senki nem próbálta a topikban, de nem hiszem, hogy olyan gyenge lenne, mint a régi agyad, az valami nagyon alap cucc volt. Nekem eddig belépő Acera agyaim voltam, bírták a telet, sarat, terepezést, sőt lépcsőzést is gond nélkül, egyedül az egyik műanyag porvédő törött el, de az fillérekért kapható.
Más: Úgy tűnik ez nem az én hetem, nem az én hónapom, de lehet az egész év nem kedvez nekem
. Most, hogy úton van a hátsó kerék és a héten gurulhatnék már, gondoltam a hátsó féket is újra légtelenítem, hogy legyen tökéletes, erre elnyalódott a menet itt és nem a csavaron, hanem a fékben, szal most, hogy kvára meg vagyok szorulva anyagilag, kereshetek új féket is
. El sem hiszem, hogy egy Deore fék ennyire gyenge anyagból van, nagyon érzéssel kell meghúzni azt a csavart, mert brutál könnyen elnyalódik a menet és elfolyik az összes olaj
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ZolkoW #130020 üzenetére
Én is fel vagyok dúLva amióta erről az agygörbülésről hallottam,de úgy tűnik vannak még csodák.
Azt,hogy egy ilyen hogyan történhet,mikor az agy elvileg küllők hadával van rögzítve a felnihez,nem tudom,de látszólag van olyan sz@r ami képes elvetemedni.Tudtommal ezeket az egyakat egy darabból esztergálják,így meglehet,hogy a kici kínai túltolta a kést és az agytest közepe már olyan lett mint a papír,így mikor egy combosabb mugli odalépett teszkósbringájának,a sor megrogyasztotta azt.
-
ZolkoW
őstag
válasz
G@ben #130010 üzenetére
A Giant márkájú agyak gondolom valami OEM márka termékei, de javítsatok ki, ha tévedek (Joytech, Quando..). Ez nekem picit kevésbé hangzik jól, mint a Shimano, és a fékek is inkább belépő kategória a hidrósak között, de árazásban nem vagyok jó, nekem ez egy biciklinek tűnik
-
G@ben
addikt
válasz
ZolkoW #130020 üzenetére
Én is meglepődtem, elhiheted! Elvileg Shimano RM30 volt az agy. Simán lehetett akár gyártási hiba, egy zárvány, akármi, és ez találkozott a durvára beállított fékkel, a nagy tempóval, meg azzal, hogy meg KELLETT állnom, mert jött a kereszteződés.
Szóval akkor az eredeti kérdés: a linkelt Giant alkatrészei megfelelnek az ilyen kihívásoknak? Illetve ez az ár jó érte? Az idei modell 300k árát sokallom, és úgy néztem, hogy csak a fékben, és a színben van eltérés.
-
ZolkoW
őstag
válasz
G@ben #130016 üzenetére
Dulva.
Nekem ez úgy hangzik, mintha valami extra gyenge anyagból készült agy lett volna, még nem is hallottam ilyenről azon kívül, hogy korábban itt olvastam, de lehet hogy akkor is te fogalmaztál így
A Shimano is inkább túlépíti a dolgait, szóval valszeg a legolcsóbb agyuk sem produkál ilyet, hacsak nem egy kamion hajt át rajta.
Juteszembe, milyen agy volt, azt tudod?
Nem mozdulhatott el a tengely egyik vége, ha esetleg csúszópapucsos volt?Csak részben kapcsolódik, de közben letettem a ZTTO/Koozer/stb aliexpresses agyak kipróbálásáról, mert rákerestem a véleményekre, és vegyesek ugyan, de amik az agyak elhalálozásáról írnak, ott nem tetsző fényképeket láttam. (szétszedékor kieső kalapácsok, lógó kazettatest, kitágult csapágyfészek...) Szeretem a kihívásokat, de tolni nem szeretem a biciklit
-
G@ben
addikt
válasz
6030D #130017 üzenetére
Ne úgy képzeld el, hogy 90 fokban behajlott, csak kicsit, amit gondolom még tolerált a váz rugalmassága, nem tört el. Lehetett vele menni, még így is jobb állapotban volt, mint a a tömegek által használt acélvázas montik többsége, azaz csak kis nyolcas volt benne, de engem zavart. Ezért építtettem új kereket erős felnivel, DT küllőkkel, LX aggyal. Ez bírja.
Hasaggymeg: nem emlékszem, hogy csináltam volna róla képet.
-
6030D
addikt
válasz
G@ben #130016 üzenetére
Ha az agy U alakban meghajlik, tehát a két kónusz közeledik egymáshoz (és nem vízszintesen csúszópapucsos a váz), akkor a váznak is deformálódni kell, ráadásul a tám- és láncvillák hossz tengelye mentén, amit kétlek, hogy ha megtörténik, nem jár váztöréssel.
Azt meg gondolom észrevetted volna.
Előtte biztos volt valahol más baj is. Nekem például amikor a régi bringán egy gyengébb mászásnál eltörött a mentes tengely, akkor szétszedésnél vettem észre, hogy a váz is eltört a hátsó papucsnál. De azt nem tudom, hogy mi volt az ok és okozat (ha tippelnem kell, akkor a váz tört előbb, csak nem vettem észre). -
G@ben
addikt
válasz
ZolkoW #130014 üzenetére
70-ről erőset fékeztem, csúnya csikorgást hallottam hátulról, majd elkezdett ütemesen rázni a bicaj hátulja. Megálltam, megnéztem, és volt egy nyolcas a kerékben, de nem a felni miatt, hanem a hátsó agy közepén volt egy kanyar. Tehát mintha fogtam volna az agy két végét, és nagy erővel görbítettem volna, így középen elhajlott. Na ilyet nem szeretnék többször!
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #130004 üzenetére
Hazai utakon 25-ös gumival megyek pedig nem 60 kg vagyok de még sose volt gondom.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
G@ben
addikt
válasz
jjeahh #130011 üzenetére
Ugratás max annyi, hogy nagyobb járdaszegélyről le.
A teleszkóp nem lötyögős? Azért hiába aszfalt, olyan fékezések előfordulnak, hogy emeli a hátulját. Illetve nem tudom, mennyit számít, de mintha a felni nem lenne szegecselt, meg olyanba sem szeretnék belefutni, mint a mostani bicajnál, hogy egy 70-ről való fékezés elgörbítette a hátsó agyat, bár az egy 110k-s mtb, valószínű jóval gyengébb alkatrészekkel. -
G@ben
addikt
Giant Talon 1-ről mik a vélemények? Főképp aszfaltos túrázós felhasználás lenne, minimális, és könnyű tereppel, de aszfalton azért előfordul nagy tempó (60-70) erős fékezéssel, illetve járdaszegélyre ugrás is a hátsó kerék emelése nélkül, de nagy nyomásra fújt gumival. Van olyan alkatrésze, ami erre gyenge?
-
rétisün
veterán
válasz
flash- #130008 üzenetére
Canyon. ár-értékben talán a legjobb. de a Cube-ok is jó kis bringák, volt is, van is, szeretem. (igaz, a Canyont meg imádom, de az már más kategória. mármint a bringa)
ezek közül (mármint Cube-Canyon, többit nem ismerem) a Cube-nak talán kénylemesebb a geoja, magasabb a fejcsöve, ha jól rémlik a geotáblázat -
flash-
veterán
Milyen Tiagrás országútit vegyek?
fontos lenne hogy haladós legyen, de azért túl kényelmetlen se legyen..
nem tudom hogy mekkora a diffi a komfort és a nem komfort országútik között..
(meg milyen átmenetek vannak?)
ezek közül geo-ra melyiket? melyik az amit meg biztos ne?Canyon Endurace AL 6.0, CTM Blade 2.0 (2017),GHOST Nivolet 2.8 AL ,SCOTT Speedster 20,CUBE Attain Race,Lapierre Audacio 300,
külföldi teszt oldalakon általában canyont legjobbak között szokták kihozni, a többi annyira nem szoktam látni tesztelni
bár annyiért németből van cube is meg giant
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
rétisün #130006 üzenetére
Köszi a tippet.
Ez igaz, de túlságosan drágák a CX-ek és Gravel-ök. Még ha le is cserélném az első féket, akkor is max. egy 28-as külső férne bele, ami necces lenne. Mindegy, akkor marad a monti, veszek rá egy hosszabb stucnit és felfújom rendesen a gumikat.Amúgy a mostani erős szélben borzasztó érzés bringázni. Még a sportosított mtb-vel is csigalassú a menet, hiába tekerem, annyira belekap a szél.
-
rétisün
veterán
válasz
IMIIKE1998 #130004 üzenetére
mindenhol ilyenek az utak.....cyclocrossal kell menni, vagy tárcsás outival, abban elrér a 30-as külső. az attain sl disc pl. outi, de simán belefér a 30-as külső
ha a féknél nem fér el, keress olyan féket, ahol elfér, sram rivalnál 28-as elfér az tuti, használtam ilyen párosítást jó régen, illetve talán említik is a honlapjukon.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Massmurderer #129997 üzenetére
A dugókulcsok helyett jobb egy láncbontó.
(#129998) 6030D...gondoltam,hogy nem egy csúcsmodell,de hát csak az a teló 80-100 ezer.Sokkal többet nem,de annyit szerintem simán megér...bár nem csodálkoznék ha már csak pár darab volna néhány megmaradt méretben.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
IMIIKE1998 #130000 üzenetére
Közben megnéztem zseblámpával és az első villánál a fék miatt van vagy 3mm hely max. Ez azért elég idétlen egy konstrukció... Túraouti geó és nem fér bele egy 28c gumi sem. Hátul persze simán elférne egy 30c is, annyi hely van. Nem is értem. Cube Peloton 2015. Így semmilyen mód nincs rá, hogy szélesebb gumit beleférjen?
Napfénysüti: Aszfalt, de néha kátyús, repedésekkel teli, szóval nem műút.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #130000 üzenetére
Hepehupás alatt mit értesz? Aszfalt, földút, terep?
-
beleriand72
tag
Ha még nem lett volna:
2019-től ADIDAS Five Ten a pontos megnevezés -
Ákkk
addikt
válasz
Massmurderer #129973 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- EAFC 25
- sziku69: Szólánc.
- Oázis Computer - Prohardver nyereményjáték egy Acer gamer monitorért
- Nintendo Switch 2
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Projektor topic
- Horgász topik
- További aktív témák...
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Xiaomi Redmi Note 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Watch5 Pro,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z590 GAMING FORCE alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest