Új hozzászólás Aktív témák

  • Samifiu

    tag

    Sziasztok!
    A nyári unalmak közepette neki fogtam egy játékkészítésnek java nyelven. Tudtam, hogy ez bőségesen kitölti majd az unalmas napjaimat.
    Az alapokkal tisztában vagyok, viszont van amikor rosszul logikázok bizonyos dolgokkal.
    Megcsináltam a játék gravitációját(a pálya Y szerinti magasság beállítása), továbbá, hogy a képből ne menjen ki a karakter. Hasonló gondolkodásmóddal szerettem volna megcsinálni azt, hogy legyen egy objektum(ez esetben egy fektetett téglalap a levegőben mint mondjuk a mario-ban) amin átmenni nem tudunk, csak ráugrani és rajta lenni.
    Ezzel a módszerrel próbálkoztam, de annyira jutottam, hogy alulról nem tudok átmenni rajta(miközben ugrok), viszont ha felülről akarom megközelíteni a tárgyat, akkor a tárgy alá dob vissza. Tehát az alulról való megközelítés okés, a felülről viszont nem.

    if(y <= 162 && x>=-4 && x<=122){
    y=162;
    }

    ezzel szabtam meg hogy a -4 és 122 között van a téglalap hosszúsága, és az Y érték volt a téglalap alja.
    Ugyanezzel az eljárással hogyan tudnám megcsinálni hogy: ha felülről közelítem meg a téglalapot akkor álljak rajta? Esetleg valaki ismer másfajta módszert az én elképzelésemhez?
    Előre is köszi a válaszokat!

Új hozzászólás Aktív témák