Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Samifiu

    tag

    Sziasztok!
    A nyári unalmak közepette neki fogtam egy játékkészítésnek java nyelven. Tudtam, hogy ez bőségesen kitölti majd az unalmas napjaimat.
    Az alapokkal tisztában vagyok, viszont van amikor rosszul logikázok bizonyos dolgokkal.
    Megcsináltam a játék gravitációját(a pálya Y szerinti magasság beállítása), továbbá, hogy a képből ne menjen ki a karakter. Hasonló gondolkodásmóddal szerettem volna megcsinálni azt, hogy legyen egy objektum(ez esetben egy fektetett téglalap a levegőben mint mondjuk a mario-ban) amin átmenni nem tudunk, csak ráugrani és rajta lenni.
    Ezzel a módszerrel próbálkoztam, de annyira jutottam, hogy alulról nem tudok átmenni rajta(miközben ugrok), viszont ha felülről akarom megközelíteni a tárgyat, akkor a tárgy alá dob vissza. Tehát az alulról való megközelítés okés, a felülről viszont nem.

    if(y <= 162 && x>=-4 && x<=122){
    y=162;
    }

    ezzel szabtam meg hogy a -4 és 122 között van a téglalap hosszúsága, és az Y érték volt a téglalap alja.
    Ugyanezzel az eljárással hogyan tudnám megcsinálni hogy: ha felülről közelítem meg a téglalapot akkor álljak rajta? Esetleg valaki ismer másfajta módszert az én elképzelésemhez?
    Előre is köszi a válaszokat!

  • Samifiu

    tag

    Sziasztok!
    Bocsi hogy ilyesmit írok, de szükségem lenne egy java programozáshoz értő személyre, aki segíteni tudna nekem. Természetesen nem maradna el jutalom nélkül!(net beans)
    SÜRGŐS,tehát csak most délutánról lenne szó! Írjatok privit,mert az előbb látom! :)

Új hozzászólás Aktív témák