Hirdetés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
grHawk
aktív tag
Kipróbáltam a HOLOMEt... csalódtam. 2 órán keresztül próbáltam megalkotni a fejemet. Rákészültem, csináltam profil és oldalfotót magamról, hátha. Egyszerűen nem jönnek ki azok az értékek. Néhol a méretváltoztatás lehetőségét hiányolom, néhol meg a csúszka alig változtat valamit az alakon. Az, hogy még egy ajánlott gombkiosztást sem kapunk (mint az SRVnél) az nevetséges. A multicrew része még nem tesztelhető, később adják hozzá. Nekem a commander creator bukta. Sokkal többet vártam.
Ja, amúgy tiszta bug az egész. Nem azt mondom, hogy erre nem lehetett számítani (révén ez béta), de ha meglátjátok megértitek, miért említem mégis... na mindegy
-
Ice_Man22
senior tag
Epp olvastam a 2.3 beta change log-ot, hat nem vagy en vagyok vak es nem lattam sehol, de az FPS droprol nem esik szo...
-
orientcx
őstag
Benéztem a karaktergyárba is. Kis kitartással irgalmatlan borzalmakat tudunk összelegózni, de a lusták számára már az alapkészletben is fellelhető néhány készre gyártott rettenet is. Sőt, mint látható, némi fantáziával a komplett Village Peoples is összehozható azoknak, akiknek erre lenne igényük
baphomet - Azt is lehet tudni, vajon mi is az a pl speed docking, vagy hogy milyen megahajókról van szó?
-
baphomet
senior tag
A felesleges (commander creator, multicrew
), meg a többi már ismert (Orca, hajónév, vanity cam) dolgokon felül lesz még néhány érdekesebb újdonság:
General
Added asteroid base type station (including air traffic controllers)
Added 32 asteroid bases in various deep space locations
Added some new challenge scenarios
4 new Incursion scenarios
Speed docking
Driver challenge
Ship launched fighter challengeAdded custom engine trails support
Added Megaships
Tanker
Cargo
Asteroid Miner
Flight Operations
Prison Ship
Science Vessel
Passenger
???
??? -
grHawk
aktív tag
válasz
orientcx #29991 üzenetére
Annyit mindenképp megér. Amúgy meg igenis kerüljön pénzbe a kosztumizációs tartalom. Inkább ebből húzzanak pénzt, mint más mikrotranzakciós marhaságból, mint azt sok más játék teszi... főleg, mióta divattá vált ez a gamecoin rendszer (amikor játékbeli pénzért és valódi pénzért is vásárolhatsz egy bizonyos fizetőeszközt), örülök, hogy itt ez nincs kilátásban.
-
orientcx
őstag
Nem is mondtátok, hogy elindult a béta! Ha nem nézek rá tiszta véletlenül, el sem indítottam volna.
Ja, és azt sem tudtam, hogy lesz hajónév is. De ingyen csak a scanneren jelenik meg, a tábláért fizetni is kell majd. Sztem lesz az vagy 10 Font, márpedig annyit nem adok érte.
Pedig biztos jól mutatna a Corvetten az orientcx felségjel -
grHawk
aktív tag
Mit szóltok az esedékes IPv6-hoz? Elvileg 2.3-al jöhet az is.
-
duvi
nagyúr
Igazad van, de létezik tökéletesen működő ellenpélda is, mint például a Blizzard. A Diablot és a Starcraftot is lehetne offline játszani, de mégis kötelező az online kapcsolat. Az ED-nél kiemelt jelentősége van az online kapcsolatnak, mivel napi szinten kell lereagálnia a szervernek a BGS változásaira. Ezt offline módban lehetetlenség kivitelezni. Lehetne még sorolni az érveket és ellenérveket, és mindkét oldalnak vannak jogos érvei, de a végső döntés nem a mi kezünkben van. A Frontier és Braben így döntött, ez van.
(#29983) cacasz02
A teljes univerzum a gépünkön van. Minimális az adatforgalma az ED-nek, mivel csak a koordinátákat és az általunk végrehajtott cselekedetek adatait küldik a szervereknek és a környezetünkben megtalálható játékosoknak a p2p rendszer miatt. -
Vesa
veterán
"Pc-re, kész öngyilkosság. Szerinted hányan töltötték volna le a "virágbolti" verziót?"
Ezzel vitába szálllnék, hiszen 2 kedvenc kiadóm és fejlesztőcégem üzleti stratégiája és játékai bizonyítják, hogy ez nem így van Egyikük a Paradox (Stellaris, EU Universalis, Cities:Skylines), a másik a CD Project (Witcher).
Bár a Cities:Skylines-t nem a Paradox fejlesztette, de ők adták ki és az üzleti startégiájuk egészen más, mégis csodásan működik. Minden játékukból renkord mennyiség fogyott, pedig virágboltiban is elérhetők. A mod és workshop támogatás miatt pl. a CS-hez olyan mennyiségű tartalom van, ami miatt a warez egyszerűen nem éri meg, mert nem férsz hozzá csak eredeti játékkal. Sőt, a Simcity igen jelentős részben abba bukott bele, hogy kötelező online kapcsolatra volt szükség hozzá! Braben leragadt az 1990-es években, ez sok ponton látszik sajnos. A warez ellen már régen nem úgy kell küzdeni, hogy védelmet pakolunk rá (ez a próbálkozás rendre megbukott a 2000-res években is, amikor olyan rettenetekkel szivatták a _fizető vásárlókat_, mint pl., a Securom). -
cacasz02
aktív tag
Nem úgy van hogy az ed a komplett univerzumot a szerveren tárolja, és a rendszerek közötti hyperugrás közben tőltődnek le a célrendszer paraméterei? Ergo mind a solo mind az open playhez szükséges az online jelenlét. Valószínünek tartom hogy eredetileg nem így tervezték, de amikor rájöttek hogy mennyi adatot jelent ez az egész akkor inkább a szerverek mellett döntöttek mint hogy még pár gigával nőjön a game, ámi így sem csekély.
-
duvi
nagyúr
Szerintem a GTA nem jó példa, mivel itt nagyobbrészt a konzolos eladások hozzák a bevételt. Az indie játékok többsége korai fázisban jelenik meg, ezért nem éri meg a warezcsapatoknak az állandó bajlódást, frissítést. Ha jobban megnézzük a "nagy címeket" akkor ezeknél is a konzolos eladások dominálnak. A Pc-s verziók már a hivatalos megjelenés előtt felkerülnek a virágboltokba. Az itteni eladások nagyrésze, csak a multiplayer (online) játékmódok miatt realizálódnak. A fejlesztési trendek is egyre inkább eltolódnak a konzolok felé. Sok esetben Pc-re már csak az utólagos portolásokkal találkozunk (Lásd konzolos irányítások és grafikai kompromisszumok). Az ED elsődleges célplatformja a Pc, ezért a fent leírtak alapján, nem tartom indokolatlan döntésnek az online védelmet.
-
brd
nagyúr
válasz
grHawk #29980 üzenetére
A valóságban a warez ellen az a legjobb, ha minőséget gyártanak, lásd a rengeteg indie program, vagy a GTA sorozat (úgy tudom, az összes elérhető warezben is, ennek ellenére kasszasiker volt szinte mindegyik). Az anyagi kár jórészt egy jól adagolt hazugság, feltételezi, hogy az összes, illegálisan használt verziót megvásárolták volna (de nem). Szomorú, hogy ezt be tudják adni tömegeknek és azokat még az sem zavarja közben, hogy őket szívatják leginkább a rosszul és hazugsággal kivitelezett másolásvédelmekkel (lásd pl. Ubisoft, Far Cry 3). Belegondoltál már, hogy az ilyen, online működő másolásvédelmekkel még csak nem is a használati jogát vásároltad meg, hanem tulajdonképpen csak bérled a "megvásárolt" programodat, mert csak addig tudod használni, ameddig a kiadó/készítő működteti a másolás(/használat)védelmi servert?
-
grHawk
aktív tag
Egyedül egy dolgot látok, mint problémát, és ezt csűrhetjük-csavarhatjuk, de kiküszöbölhetetlen:
Szinte minden single-player játék, ami valaha ki lett adva, megjelent tört változatban is, ezzel óriási anyagi károkat okozva kis és nagy játékfejlesztő cégeknek is. Emiatt ez elképzelhetetlen. Az internet kell a valós verzió megerősítéséhez és kész. Elfogadni ezt és elvárni a fejlesztőktől, hogy lenyeljék ezt a békát, számomra álomvilág kategória. Rózsaszínfelhő és a többi hasonlat. -
orientcx
őstag
válasz
anatron #29978 üzenetére
A tisztánlátás kedvéért hangsúlyoznám, az előző kommentem nem Braben védelmében íródott, csak arra bátorkodtam célozni, hogy ilyen-olyan pletykák, híresztelések és legendák alapján nem érdemes olyan sommás kijelentéseket tenni, hogy csak az egyik a zseni, a másik meg aki leszaladgált a sarki presszóba kávéért. Ebbe mi innen kívülről nem látunk bele. Túl azon, hogy a baphomet szaktárs által említett visszaemlékezés Ian verziója, meggyőződésem, hogy az Elite'84 ügyében nem is az volt az ász, aki ezt vagy azt a részt megalkotta(bár 64kb-on annyi mindent összehozni már önmagában is bravúr volt), hanem az az igazi mágus, akinek a fantáziája megálmodta magát a játékot, és annak kereteit, aki meg tudta haladni az akkori Mutant Chamel, vagy a Choplifter szerű játékok szintjét. Ne érts félre, én nem azt állítom, hogy ez az illető Braben volt, pusztán csak azt állítom, hogy mi ezt nem tudjuk.
Mindenesetre akármelyiküké is volt a nagyobb rész, hálás köszönet érte, életem kimagaslóan legnagyobb játékélménye az Elite'84-hez kötődik. Az akkora kiugrás volt a többi "lőj amíg el nem hunysz" stílusú programhoz képest, amit ebben a közben vérprofivá fejlődött műfajban már lehetetlen megismételni. Egy amatőr mezőnyben akadhat egy-egy futózseni, aki köröket ver a mezőnyre, de egy világbajnoki versenyen mindenki nagyon tud, ebből következően ilyen kiugrást már lehetetlen produkálni. Ott már egy-egy mp is nagy különbségnek számít, ergo még egyszer olyan fantasztikus + élmény sem fog többé rám szakadni. -
to.ca
tag
Na, ma már nem leszek márki a birodalmiaknál. Beadta a naval mission-t (csempéssz 24t dohányt ide, a szomszédba, 400 fényévnyire), felvettem, mission failed. Anyád! Rajtam maradt 24t "lopott" dohány, black market meg nincs a közelben.
Pár körrel később megint ugyanezt adta, felvettem, erre olyat crash-elt, hogy vitte magával a windowst is. Mindig lát az ember valami újat. -
baphomet
senior tag
válasz
anatron #29973 üzenetére
5. What parts of Elite were you responsible for?
David and I wrote and designed the original 6502 versions. My contributions to the 6502 versions were:
The flight control and combat systems. How your ship behaved, how enemy ships behaved, including when and how they attacked. Missiles, docking, scooping and so on. Moving and rotating things generally.
The graphics for planet, the sun, and the star fields. David did the ships plotting.
The scanner (though this was David's idea and his ellipse design)
The secret missions.
Game save.
Various ship designs, the Asp was my favourite of these. -
anatron
aktív tag
-
to.ca
tag
válasz
scyllafren #29967 üzenetére
Kösz!
Én is elsősorban az energiagazdálkodásra gondoltam, az nagyon jól jön, de hozzávenném még a vadász kiküldését, és az "attack my target" parancsot. Meg a fene tudja, még mit nem, jó lenne valami kézreálló kiosztást kitalálni.
Az a baj, hogy ahogy egyre inkább kiismertem magam a játékban, úgy egyre több funkcióhoz rendeltem billentyűparancsokat, de - mivel ez menet közben alakult - nem egy koherens rendszer, az egymással logikailag valamennyire összefüggő funkciók szanaszét vannak. Nem a megtanulással van a baj, az ment fokozatosan, hanem, hogy ez már egy kényelmetlen, összevissza rendszer(telenség).
Ha viszont megpróbálok a tapasztalatok birtokában rendet vágni a káoszban, akkor tényleg tanulhatom újra, megy majd a mellényúlkálás. Ezért kéne egy "tuti" kiosztás, amit egyszer azért be lehetne vágni.Alienware
-
grHawk
aktív tag
Igen. Jelenleg épp porondon van egy idegen-kutatós "puzzle", amolyan misztikum, amit a játékosok felderíthetnek. Ehhez kapcsolódik ez a küldetés. Az ebben foglaltak szerint fel kell kutatni a megtalált idegen-létesítményeket és szkennelgetni az ott lévő objektumokat, míg meg nem találsz minden adatot. A szóban forgó idegen-létesítmények koordinátáit ráböngészve megtalálod. Ezeken a helyeken vannak tárgyak. Ezeket az SRV-vel be kell zsákolni, különböző kombinációkkal pedig szkennelgetni a felvillanó oszlopokat.
-
grHawk
aktív tag
-
scyllafren
senior tag
En elkezdtem hasznalni, mivel az Alienware-emen van 9
Csak egy dologra hasznalom: pip-distribution: egy van 4ENG-2SYS, egy 4SYS-2WEP es egy 4WEP-2SYS. Mindegyik a le,x,x,y,y,y,y kombora epul, a le normalizal, a ket x a secondaryt maxra viszi, a 4 y meg a primaryra tesz negyet, igy kinullazva a harmadik distributort es meghagyja a maradek kettot a secondaryn.
Minden masra eleg a sima billentyuzet+eger
Nem hasznalok VoiceAttackot sem, valahogy nekem nem jott be
Sot, en ugyanerre a setupra tettem fel a X52 Pro-mat, a secondary keybindekre.
-
to.ca
tag
Egy kérdés: Használ valmelyikőtök bill. + egér kombóhoz makrókat?
Jól jönne néhány ötlet, mert amíg csak felfedez, meg kamionozik az egyszeri cmdr, esetleg deadly szint alatt lövöldébe jár, addig komfortos ez az irányítás is, de komolyabb bunyókban, nívósabb ellenfelekkel szemben már érződnek a korlátok. Hotas, joy nem jön szóba. -
grHawk
aktív tag
Mindenféle rosszindulat nélkül, én nem értem milyen álomvilágban élnek azok, akik szerint az offline mód reális kérés.
-
duvi
nagyúr
- Az előzetesen kiadott anyagokból már indulás előtt látszott, hogy multiplayer játéknak készült az ED. Főleg az ős Elite rajongói miatt került be az offline játékmód. Itt valóban nagyot hibáztak, mert nem gondolták végig ennek az ígéretnek a következményeit és visszavonása után volt is belőle nagy felháborodás. Lássuk be, hogy manapság kiadni egy játékot offline módban Pc-re, kész öngyilkosság. Szerinted hányan töltötték volna le a "virágbolti" verziót? Lehet, hogy anyagilag bele is buktak volna ebbe az üzleti lépésbe. Akik hosszútávra terveznek, azok mind online kapcsoltban gondolkodnak. Ennek a megoldásnak tipikus képviselője a Blizzard.
- Minden tiszteletem az olyan indie játékok fejlesztőinek, mint a Pulsar. Én is beruháztam pár hasonló címre. Azonban óriási különbség van egy jó ötletből összerakott indie játék egy óriásprojekt fejlesztése, menedzselése között. -
grHawk
aktív tag
Javaslom olvass utána a játék újraélesztésének témájában. Abszolút nem SP volt a cél. A szilárd és határozott elképzeléseket éppen azok pusztították el, akiknek köszönhetjük, hogy ma játszhatunk az Elite-el. Ha utána nézel, megérted
Sajnos ez a játék újjá születésével járt.
-
Vesa
veterán
A netkódban igazad van, de akkor megint az a kérdés, hogy tulajdonképpen mi is volt a céljuk ezzel a játékkal? Később az SP mód törlésével egyértelműnek tűnt, hogy egy alapvetően online game a cél, de ahhoz -ahogy írod is-, hiányzik a háttér, nem lehet felépíteni rá egy rendes MMO-t. De magányos SP játéknak sem tervezhették, mert ahhoz meg nem kéne állandó netkapcsolat. Na éppen ezért nincs jó véleményem a Frontierről. MIntha nem igazán lett volna megtervezve és kitalálva ez a game, legalább is, az alapokat nézve. Mert így most se nem MMO, se nem SP.
Éppen ezért becsülöm az olyan kis csapatokat, mint a Pulsar-t fejlesztők, mert ott legalább határozottan kitalálták, hogy alapvetően egy co-op élményre építenek, és ezt a részét valóban élvezetesre meg is csinálták (aprópénzből, páran, lelkesen).
Frontiert pedig a saját fejetlenségük kergeti korlátok közé, pedig a játékban akkora potenciál van, hogy az évszázad űrhajós játéka lehetne, csak kéne bele egy kis lélek és átgondoltság.
Mindegy, várom a mai stream-et, talán lesz benne némi meglepetés.Egyébként van egy olyan érzésem, hogy az ős Elite nem elsősorban Braben érdeme volt, hanem Ian Bell-é. Rengeteg sikersztori van, ahol nem a felhájpolt tag alkotott igazán nagyot, hanem valójában a csendes második. De ki tudja ezt már.
-
duvi
nagyúr
"Egy rendes co-op rendszer nem befolyásolná jelentős mértékben az ED futását, mivel elsősorban a grafika eszi meg a hardvert. Attól, hogy rendesen fel vannak osztva a szerepek és jól ki van találva a multi, nem halna le az ED sem."
Nem vagyok játékprogram fejlesztő és sok esetben jogosak a kritikák a Frontierrel szemben, de a fenti kijelentéseddel nem értek egyet. A co-op játékmódhoz kell egy nagyon jól megírt hálózati kód, ami biztosítja a csapattársak gyors reakcióit. Itt már eleve bajban van az ED, mivel a hálózati kommunikáció p2p+szerver alapon működik (Igen, lehetne havidíjas a játék és akkora szerverfarmunk mint az EVE esetében, de nem biztos, hogy ennek mindenki örülne.) Már a wingek működésénél is megtapasztaltuk, ennek a költséghatékony megoldásnak a hátrányait. Wingek esetében különálló hajókat irányítunk, ami egy hajóra egy parancsforrást jelent. Multi-Crew esetében alaposan bonyolódik a helyzet, mivel egy hajón már 4 játékos, azaz parancsforrás jelenik meg. Ebben az esetben, egyazon időben egymástól függetlenül 4 utasítást kel fogadnia és lereagálnia a rendszernek/hálózatnak egyazon hajóra. Közben ezt meg is kell jelenítenie. Miközben fut a hajó szimulált mozgása és körülöttünk fut a szimulált világűr, valamint közben azt szeretnénk, hogy ne lassuljon be a kliensünk. Ja és a gépigényünk is maradjon a jelenlegi szinten. Szerintem igenis hatással lenne a játék egészére, egy komolyabb szintű co-op rendszer. Mint a legtöbb esetben, most is az arany középút lenne a legoptimálisabb. Átemelni bizonyos elemeket/funkciókat, amitől nem romlik a játék teljesítménye, de nő az élvezeti faktora. Pont ez a folyamat zajlik az ED-ben. Menet közben érkeznek az új tartalmak, még ha nem is az általunk elvárt tempóban és minőségben. Reméljük, hogy a most debütáló co-op mód is fejlődni fog és meghallgatják a játékosaik véleményét, ötleteit!(#29959) grHawk
Kicsit elhúzódott a kommentem írása és most látom, hogy te is ezen a véleményen vagy -
grHawk
aktív tag
A co-op az EDben nem co-op. Inkább egy party rendszer. És a megvalósítási probléma közelsem a grafikai akármi miatt van. Az ED - akárhogy is nézzük - elég komplex játék. A hajó kb. annyi számértékkel rendelkezik, mint wowban egy karakter. Ennek a felosztása, irányítás szétválasztása, nem beszélve a buta p2p alapról... na az a nehéz. Ráadásul ott van az a tény, hogy 2.3 szinte mindent érint.
-
Vesa
veterán
Csak a co-op működésének megoldását hasonlítottam össze az említett játékéval. Egy rendes co-op rendszer nem befolyásolná jelentős mértékben az ED futását, mivel elsősorban a grafika eszi meg a hardvert. Attól, hogy rendesen fel vannak osztva a szerepek és jól ki van találva a multi, nem halna le az ED sem.
Tökéletesen igazad van a grafikát illetően, de nem a két játékot hasonlítottam össze, csak a mindkettőben meglévő játékmód megoldását. Egyébként a Pulsar-t fejlesztik kb. 10-en, az ED-t meg egy 300fős fejlesztő team, nem beszélve a két csapat anyagi háttere közötti óriási különbségekről. Ehhez képest a co-op mégis jobban van megcsinálva ebben a kis játékban, mert eleve 5 külön poszt van és mindegyikben számos feladatot lehet ellátni. A gyér grafika csak a pénz hiányát jelzi, ahogy szinte minden esetben. Nem tudják megvenni vagy kifejleszteni azokat az engine-ket, amiket a nagyok. De a befektetett munkát én így is tudom értékelni, főleg, ha közben euro milliókkal a háta mögött a Frontier csak csepegteti a tartalmakat, sokszor át sem gondolva, mit is csinálnak (pl. ruinos küldetés, káosz). Szeretem az ED-t, de a Frontierről és Brabenről nincs jó véleményem.
-
duvi
nagyúr
Sok játékból lehetne átemelni jó ötleteket, de ha ezeket mind integrálnák, valószínűleg meg se mozdulna az ED. Minden játéknak vannak erősségei és gyengéi, amiket igazságtalanság lenne összehasonlítani. Jelen példánál maradva, (anélkül, hogy kipróbáltam volna) biztos nagyon jó a coop multija, de visszafele is igaz, hogy ráférne erre a játékra az ED látványvilága. Kb. 10 éve láttam ilyen grafikát és elég kiábrándító lenne, ha így nézne ki az ED.
-
4580693
senior tag
Köszi az infót. Igazából Elvira nénihez kellett volna. Vagyis ahhoz, hogy elérjem, 300 fényévre kell eltávolodnom a kezdő rendszeremtől. Már csak olyan 70 fényév hiányzott. De merre is induljak? Egész délután ezzel szórakoztam. Igaz, hogy majdnem 15000 fényévet bejártam, de ez egy pici szelete volt csak a gx-nak. Palin bátyónál másként fogom csinálni. Ott veszek egy asp explorert, dobok rá egy fuel scoopot, aztán hajrá a gx széle, vagy a közepe.
-
Vesa
veterán
válasz
grHawk #29947 üzenetére
Már linkeltem egyszer ezt a játékot, csak annyi lett volna a dolguk, hogy megnézik! Így kell cooperatív multit csinálni egy űrhajó fedélzetén. Ennél jobb nem is nagyon kellene az Elite-be sem.
A Braben által elmondottakat pedig mindig oszd el tízzel...
-
to.ca
tag
válasz
4580693 #29943 üzenetére
Van rá mód. Pl.: regisztrálsz az EDSM-be, beimportálod a flight log-jaidat a legelsővel kezdve, ránézel a "My Travelmap-re, vagy a My Flight Log-on belül visszalapozol a legelsőre, és - láss csodát - ott is van.
De ugyanezt megteheted az inara-n is.
Mondjuk, ha van kedved, kibányászhatod az első .log fájlodból is. -
duvi
nagyúr
Ha igaz amit Edék mondtak, akkor kapunk még valami izgalmasat a 2.3-al,amit eddig nem mutattak be. Elvileg holnap jön a béta (ha nem tolják el újra) és alaposabban szemrevételezhetjük az újdonságokat és változtatásokat.
-
grHawk
aktív tag
válasz
anatron #29933 üzenetére
Habár örülök a 2.3-nak, én is úgy gondolom, hogy ez kevés. Már az első devupdatenél (a témával kapcsolatban) leírtam itt, hogy ez nagyon kevés abból, amit vártunk.
Az NPC legénység egy dolog, de gyakorlatilag nem adnak hozzá új tevékenységet a játékhoz. Ha nagyon szőrszálhasogatók akarunk lenni, akkor mondhatjuk, hogy harmadik nézetből lövöldözni a hajóból végül is újfajta tevékenység, de ha jobban belegondolunk, csak a meglévő tevékenységeket osztották fel.
Eddig a parancsnok egymaga kezelte a turreteket (kiadta a tűzparancsot), valamint a fightert - néha még nagyobb tudással - az NPC vitte el. Ez most feloszlik. Hol van a plusz? Ez olyan, mintha adtak volna egy kés a tortához, hogy "tessék vágd szeletre". Na persze adtak villát is, hogy kicsit szalonképesebb művelet legyen az evés is, de ez kevés. Amit elvártam volna (és nem hiú ábrándok alapján, vagy max. akkor, ha Braben szentbeszédét lehet annak nevezni, mivel ezt maga az E-univerzum atyaúristene sztárolta szét, nem a közösség. Itt említi a felszíni járgány és annak hajójának külön-külön játékos vezérlési lehetőségét, valamint régebbi (vagy éppen azután - lényeg, hogy nem találtam már meg) videóban/cikkben az olyan dolgokról is beszél, mint a hajók moduljának hackelése, a navigációs rendszerek kezelésének kibővítése - erre szakosodott - szerepkörben, és a többi. Én alapvetően combat-orientált játékos vagyok, így a 2.3 inkább nekem szól szerepkörök tekintetében, de akkor is hiányolom, hogy nem foglalkoznak a trader, explorer és egyéb szakmák szerepköreivel. Pl. lehetne a Tech szerepkör, ami a - fent említett - modulok hackelésével foglalkozna egy saját "mini-game" keretein belül, mint ahogy az Interdiction mini-game is működik. Ez lehetőséget adna a kalózoknak meghackelni a préda moduljait, ideiglenesen hatástalanná tenni, és így elpusztítása nélkül hozzájuthatnak a cargohoz. De akár a saját modulok diagnosztikájával, javításával is foglalkozhatna, ami bizonyos időre jobb teljesítményt adhatna egyes modulnak, amolyan "ideiglenes bónusz"-ként. Vagy lehetne egy Officer szerepkör, ami foglalkozhatna a navigációval, teszem azt sokkal részletesebb információkat látna a saját UI-án esetleg bolygókról, hol jobb az ilyen-olyan lelőhely, hol jobb a terep az SRVnek, vagy koordinátákat tagelhetne föl, így megkönnyítve a pilóta dolgát, mikor egy pontos helyre kell menyjen, amit nem jelöl a system map. De tervezhetne útakat sokkal részletesebben, köztes pontok, neutron csillagok bekalkulálásával, felhasználhatná a syntézist direkt beadagoláshoz, hogy ezzel se a pilóta kelljen foglalkozzon. A részletesebb információkezelési lehetőségeivel pedig jobb pénzeket szakíthatnának az adatok leközöléséből. De ugyanez a szerepkör foglalkozhatna akár üzletek előre-megkötésével, hogy a pilóta csak le kelljen szálljon és fel, ahelyett, hogy kattintgat minden alkalommal. Számtalan lehetőséget hagytak ki, amiket mind a játék, mind pedig a világa megérdemelne.
A fighterek, mint mondtam igen kényesek. Példának okáért, én egy Corvettet vezetek. Full engineerezett A-rated, stb... Tartok rajta egy fightert, amit használni is szoktam. Kiküldöm vele az Elite NPC-met, hogy mint egy kis őrző-védő öleb kövesse minden mozdulatom, és harapjon, akire mutatok. Nagyon hatásos, főleg fix fegyverekkel, meglepően pontos, FAOFF-ot is alkalmaz, tényleg király - ha éppen nem nyomkodja a chaffot offcombat. És ezt a relatíve hasznos kis plusz erőt cseréljem le a nem egyenértékűen megbízható pilótatársamra, aki lehet, hogy afkolni fog, lehet hogy éppen hibát követ el, vagy rá nem vonatkozik a "nyomhatsz annyi chaffot, amennyit csak akarsz, mert nem fogy el" szabály, mint az NPC-re. Nem éri meg. Így marad a gunner szerepkör, mint értékelhető elem a multicrewban.
Valamint ott van még az a kis baki is, hogy hiába vezérelheti a játékostárs a turreteket, mivel a játékosok nagyon kis részben használnak turreteket, akár nagyobb hajókat szemlélve is. Mivel felettébb gyengébbek, lassan fordulnak a célpontra, könnyen célt tévesztenek, a chaff ugyanúgy kifog rajtuk, valamint több hátránnyal is járnak - általában. Természetesen említettek balanceokat, ami valószínű ezt is érinti, szóval reméljük a legjobbakat.
És csak az zavar ezzel kapcsolatban, hogy nem azért lesz egy-egy hajó teljesítménye jobb, mert a playerek megosztott irányítása, csapatmunkája ily eredményt jelent, hanem mert kapunk fejenként +1 pipet. Amit nem ellenzek, csak nem ez kellene a fő oka legyen az erőviszonyok megváltozására. -
4580693
senior tag
Azt meg lehet tudni utólag, hogy melyik rendszerben kezdtem a játékot?
-
duvi
nagyúr
Minden fejlesztés az adott modulra v. fegyverre vonatkozik. Ha eladod ezeket a modulokat és újakat veszel, akkor ezek a gyári alapértékekkel rendelkeznek. Viszont az engineereknél nem veszik el a megszerzett blueprint, ezért csak a felesztéshez szükséges nyeresanyagot kell vinned az új modulok fejlesztéséhez. A blueprintek a felhasználóhoz tartoznak, nem a hajókhoz. Hajóváltás után az új hajókhoz is használhatod az addig megtanult fejlesztéseidet.
-
4580693
senior tag
Ó, az inara. Mindig elfelejtem azt az oldalt. De most már felveszem a könyvjelzők közé!
Köszi a segítséget -
Nekem egy alapvető kérdésem lenne. Ezek a fejlesztések pontosan mire vonatkoznak?
Ha mondjuk egy fegyverre kifejlesztetek bármit, akkor ez konkrétan az adott fegyverre vonatkozik csak?
Ha eladom oda a feljavítása is?
Vagy egy adott típusra értendő, ha jobbra cserélem, az újon is meglesz ez a fejlesztés?
Avagy a hajóra vonatkozik, és onnantól az adott fegyvertípusból bármikor bármelyik verzió mindig javított lesz már? -
to.ca
tag
válasz
4580693 #29937 üzenetére
Egyet olvass vissza!
Bővebben: Nézd meg (pl. itt), mire lesz szükséged a fejlesztésekhez, a többit nyugodtan szórd ki! Esetleg azt nézd meg, mennyire ritka / nehezen megszerezhető az adott adat, amit kidobnál. A nehezebben beszerezhetőből esetleg tarts meg valamennyit!
(Az általad felsoroltak közül egyik sem olyan ritka, főleg az utolsó kettő egészen könnyen hozzáférhető. Hogy melyik hogyan, arra is találsz tippeket az inara-n.) -
4580693
senior tag
Srácok, mi a fene az Insufficient data capacity? Nem tudom lepakolni a célállomáson a holmit, mert ez ott virít nekem.
Közben rájöttem. Tele vagyok adattal. Ezekkel mit kell csinálni?
-
grHawk
aktív tag
válasz
Ice_Man22 #29929 üzenetére
Korábban úgy volt, hogy a Február 26.-ra végződő héten lesz a frissítés, ami két lehetőséget ad; kedd és csütörtök. Ezt követően a frontier egyik fejlesztője megerősítette egy videó alatt, hogy, ha minden jól megy, akkor csütörtökön töltik fel a bétát, de előfordulhat késés, mivel ez nagyon-nagyon béta-build. Aztán nemrégiben jött a hír, hogy eltolják hétfőre, mert úgy néz ki akadtak problémák, de ezekre részben számítottak, szóval nincs semmi gond, csak csúszik hétfőre, ennyi.
-
Ice_Man22
senior tag
Akkor ma lesz 2.3 as frissites? Vagy a beta lesz elerheto? Vagy el van halasztva( ezt is olvastam aa Frontier foruman).
-
duvi
nagyúr
válasz
orientcx #29927 üzenetére
Ha jól tudom, te kizárólag solo módban játszol. Ez megmagyarázza, hogy miért nem keltette fel az érdeklődésedet a Multi-Crew funkció. Ennek ellenére, ha mégis szeretnéd kipróbálni, akkor itt a topikban könnyen találhatsz társakat
Egyúttal az egész csapatnak is írom, hogy van egy Ph játékoslistánk, amiről sokan már megfeledkeztek. 2.3-tól ennek ismét kiemelt jelentősége lesz, a közös játék lehetősége miatt.
-
orientcx
őstag
válasz
grHawk #29926 üzenetére
Ahogy írtam, belátom hogy elfogult vagyok a külső nézetes dolgokkal szemben, utálom a tps-t. Mindazonáltal zavarni nem zavar a bekerülése, de én biztos nem fogom használni, legfeljebb egy-egy kép kedvéért.
Ami pedig a karakter készítést illeti, jópofa dolog, biztos én is össze fogok legózni vele néhány szép arcot, és rommá fogok fuserálni sok-sok ijesztő torzszülöttet, de ez ennél nem több. Nem baj hogy ez is lesz, de nem pont ezeknek a dolgoknak a hiánya piszkálta a fantáziám. Eddig a 2.3 nem csigázott fel igazán, de még lehet reménykedni abban a + valamiben, amit olyan titokzatosan sejtetnek hogy lesz, hátha majd az kárpótol.
Addig is izgulok -
grHawk
aktív tag
válasz
orientcx #29925 üzenetére
Valóban nem egy immersion-fest a multicrew, de "gameplay" szempontból így lehetett megvalósítani. Kicsit keserű a mosolyom a 2.3 kapcsán, de legalább mosoly. Ezzel is gazdagabb lesz a lehetőségek tárháza. Csak nézzük magát a multicrewt:
- Kezdő haverodat eddig nem tudtad rávenni, hogy foglalkozzon a játékkal, mert túl nehéz elkezdeni, hogy kompetens hajóban ülve ne csak céltáblát játsszon? Megoldás: beül hozzád, megkapja a pénzt, amit te is, közben pedig tanítgatod.
- Ha egy másik haverod megunja a felfedezést, de egyik pillanatról a másikra nem tud visszaugrani lövöldözni, ez most megváltozik. Így nem kell félretegye a játékot hetekre, hónapokra, csak beteleprezenszkedi magát a harcostárs corvettejébe és máris lövöldözhet/repkedhet a kis mozgékony gépekkel.És habár én is inkább immersion párti vagyok, mint sem gameplay párti, azt meg kell jegyeznem, hogy ez szükséges feature. Arról nem beszélve, hogy mily részletességgel megkreálhatjuk virtuális másunkat, valamint az új kamerarendszerrel eddig sosem látott minőségben készíthetünk majd képeket, vagy éppen szelhetjük át a kanyonokat. Igen, a harmadik nézet lehetőségre gondolok. És kicsit vicces, hogy ezt mindenki úgy közelíti meg, hogy a "harmadik nézettől veszt a szimulációs részéből". Miért tartom viccesnek? Ezért.
Miért nem lehetne 1300 évvel később szinte láthatatlan, apró méretű kamera, amely tömege miatt hihetetlen sebességgel képes követni a szükséges irány nézetét. Egyetlen dolog, ami miatt nem tudjuk elhinni az az, hogy számtalan más, a jövő lehetőségeit kukába dobó félmegoldás van az elitben. Mert komolyan magyarázza meg nekem valaki, hogy mi értelme az ablakos cockpitnek? Semmi. Se tengeralattjárókon, sem mélytengeri kutató járműveken (csak egy laza explorer referencia) sincs, nem hogy a harcászatban használt nehéz páncélosokon. Főleg az űrben, ahol az űrcsatákon kívül számtalan veszély leselkedik egy ilyen megbízhatatlan felületre, űrszeméttől a mini-aszteroidákig... Aki eltudja fogadni a bazinagy üveggömböket, mint cockpit, annak ez nem kéne meggátolja a képzelőerejét.Általában azt veszem észre, hogy a deep-immersion pártiak gyakran azokat a dolgokat kritizálják, vagy nem fogadják el, amik megkapják a fejlesztői oldaltól a lore-magyarázatot, és azokat fogadják el, hagyják említés/megjegyzés nélkül, amikre semmilyen magyarázat sem érkezik, csak van és illogikus. Ha lenne egy skála, ahol 1 az abszolút immersion párti és 10, aki szerint akár árkádjátékká is válhatna az elite, én inkább 4-es lennék, de akkor is, ez még az a kategória, amiben megéri a gameplay javára dönteni. A 2.3-ban is ez történik.
-
orientcx
őstag
válasz
baphomet #29924 üzenetére
Jól értettem? Igazat adtál egy Fed bugrisnak???
Csak nehogy a császárnő fülébe jusson, és aztán rakomány váljon belőled egy mohó pénzsóvár rabszolgakereskedő rusnya Cutterén
Amúgy lehet hogy elfogult vagyok, és eltúlzom a dolgot a külső nézettel kapcsolatban, de mindig is betegesen úúútáltam a tps-t, és minden ahhoz hasonlót. Valahogy azokat a 80-as évekbeli együgyű játékokat idézi fel bennem, amik kb arról szóltak, hogy lőj le mindenkit amíg meg nem halsz. Általában 3x. Aztán dobjál be egy 20-ast. Aztán lőj le mindenkit, amíg meg nem halsz. 3x. Aztán dobj be egy 20-ast. És ezt lehetőleg minél többször.
De aztán felvirradt a wolfenstein dicsőséges napja, és én akkor örökre kitöröltem a listámról a tps-eket -
baphomet
senior tag
válasz
orientcx #29922 üzenetére
Jöttem volna korábban is, de befagyott a pokol, mikor kiderült, hogy maradéktalanul egyetértek veled az FDL vs Vulture vitában.
Az biztos, hogy kapnak egy pofont a realizmus pártiak az egész multicrew megvalósítással. Majd elválik mivé növi ki magát.
Ugyanakkor szerintem pont a TPS nézet nem olyan elvetemült ötlet, mint, aminek elsőre tűnik, és simán megmagyarázható. Mert oké, az igaz, hogy a 34. században nem tudunk 20 fényévnél messzebbről árlistákat letölteni a galaktikus interneten, de attól az még megoldható lehet, hogy a hajótesten elhelyezett tucatnyi kamera képének felhasználásával megalkotott VR látvány jut el a lövészhez, akit, ha például taktikai tisztnek neveznénk, akkor egy kicsit közelebb járnánk a valósághoz. -
orientcx
őstag
válasz
totila #29911 üzenetére
Csak had büszkélkedjen Secundus kartárs (#29905) azzal a 2320-as birodalmi győzelemmel. Hát nem mindegy, hogy volt az a história valójában? A lényeg az, hogyan tálaljuk a történelmet ma.
A Fed módszer roppant egyszerű: Ha nem tetszik a múltad, akkor hangos "ez ezentúl nem így volt!!!" felkiáltással írj magadnak egy másikat, aztán hirdesd büszkén. A lényeg hogy jó hangosan. Persze tisztában vagyok vele, ez nem Fed találmány, elég csak körülnézni napjainkban. Hamarosan meg fogjuk tudni, hogy Puskás Öcsi tulajdonképpen Felcsúton született, és valójában nem is azt a Mátyás nevű fickót koronázták meg a Duna jegén.
Szóval visszatérve arra a dicsőséges Fed győzelemmel zárult 2320-as csatára,azóta is látványos ünnepségek keretében emlékezünk meg eme hősies szövetségi diadalról, mely megalapozta a Federáció tartós fölényét a gyülevész birodalmi csőcselék felett
És azt már tényleg csak úgy zárójelben tenném hozzá, hogy ha jobban belegondolsz, a császáriakat, és így többek közt Secundus kollégát sem kell félteni, mert ők is jól ismerik ezt az ősi módszert, sőt, alkalmazzák is. Ahogy pl a birodalom jelen gyengeségét fölénnyé próbálta maszkírozni, az igazán bravúros volt tőle.Más kérdés, hogy neki sokkal kellemetlenebb a helyzete, mert nekünk, Fedeknek a régmúlt eseményeiről kell szemérmetlenül hazudoznunk, a birodalmiaknak viszont napjaink dolgában kell ugyanezt tenniük, ami lássuk be, sokkal nehezebb.
-
orientcx
őstag
válasz
baphomet #29916 üzenetére
Hát ez igazán remek. A betársuló játékos fegyverzetet közvetlenül ugyan nem irányíthat, de hozhat magával a zsebében egy plusz pip-et, amit beadhat a közösbe. Roppant életszerű. Nyilván van náluk egy hordozható elemes kemping PD turbósító, amivel képesek ezt a hatást generálni. És mindezt igazi játéktermi, külső nézetes szemszögből. Egy újabb pofánverés a szimulátor jellegnek. Nehogy még az is kiderüljön, hogy a thargoidok igazából Donkey Kong leszármazottai, és hogy majd gigantikus hordókat fognak gurítgatni ránk egy csillag mögül.
Belátom, valahogy fokozni kell az előnyöket(mert hát így látatlanban az a meggyőződésem, hogy a két plusz játékos nagyságrendekkel többet használ két plusz hajóval, és az újdonság varázsát leszámítva még élvezetesebb is a dolog, mint másod/harmad pilótaként pip-eket kapcsolgatni), és az is igaz, hogy a +2 pötty a mostanában folyamatosan melegedő fegyverzetek miatt nagy előny, de könyörgöm, ha beül egy utas az autóba, akkor hoz magával egy-két lóerőt??? Nanemááá!
Inkább gyúrjanak rá azokra a lehetőségekre, amik a kibocsájtható + vadászokban rejlenek(mittomén a játékosok irányította űr mopszokra lehessen combosabb cuccokat tenni, vagy ilyesmi). Csak próbálják már megőrizni legalább a maradék szim jelleget.
Mindenesetre az eddigi hírek alapján nagyon úgy tűnik, nem ez lesz a számomra legérdekesebb kieg.Amúgy üdv újra a fedélzeten
-
summers
tag
Hali!
Ismer valaki Selenium és Cadmium lelőhelyet?
-
42861
senior tag
Sziasztok. Erre a "Mission Failed" problémára van már valami hivatalos állásfoglalás a FD részéről, vagy valami megoldás? Rohadt idegesítő, hogy egy órája nem tudok semmilyen küldit felvenni, mert mindenre egyből failedet dob..
-
baphomet
senior tag
válasz
Cooper911 #29915 üzenetére
Akkor egyelőre visszadugaszolhatjátok azt a kibontott pezsgőt.
A gunner kezelheti (de nem irányítja) a turreteket, a nyomkövető rakétákat, és az egyebeket: chaff, SCB, ECM, HS, szkennerek. Nem egy turretben ül majd, hanem TPS nézetből -a hajó "válla mögül"- tud minden irányba 360°-ban körbenézni. A turreteknek és a rakétáknak célpontot kijelölhet, de a célra tartást továbbra is az elektronika végzi.
Gyakorlatilag a turretek fire at will módja helyett lesz egy fire at amire a gunner mutat. A rakétáknál jelentősebb az előny, hiszen így lehet tüzelni velük hajó mögött lévő célpontra is. Ezen felül további előny a multicrew javára, hogy tagonként plusz egy pip jár, így egy három fős hajó 6 helyett 8 pippel gazdálkodhat. -
-
Secundus
tag
válasz
Cooper911 #29912 üzenetére
Játékostárs által kezelt turret nekem csak akkor életszerű, ha a Star Wars Millenium Falcon ágyúihoz hasonlóan működik, tehát manuálisan a játékos irányítja az ágyút. Csak így van benne játékélmény, mert ha csak annyi lesz a kezelés, hogy a játékos kiválasztja, hogy a turret mit lőjön (mintha gimbal fegyverek), akkor nincs értelme a multi-crew játéknak. Ha viszont a gunner játékos manuális irányítja a turretet, akkor az ellenfél pedig dobhatja a kukába a chaff-ot.. Ráadásul ez esetben a gyors és fordulékony kis csivavák (Eagle, Vulture, Fer-de-Lance..
) szintén esélytelenek, mert pl. az Imperial Cutter-nek nincs holttere, tehát nem fogják kimanőverezni a turretet. Érdekes kérdés, hogy ezt hogy oldják meg. Én nem bánnám, ha nem lenne balance, mert akkor egyetlen flotta sem építene nagy és erős hadihajókat, ha egy csivava elég ellene..
-
BandiT85
aktív tag
Egyszer valaki (Duvi talán) posztolta a fegyverek balanszírozásával kapcsolatos dolgokat, pl a fix fegyverek javulása, gimball-ok gyengülése, stb. Ez is a 2.3-mal jön el?
-
Cooper911
senior tag
válasz
anatron #29904 üzenetére
Nem igazán értem miért lesz jobb ha egy haver kezeli a turretet és nem a fedélzeti számitógép. A turret eddig is ráfordult a célra ha rálátott. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy így ugye több célpontot lehet tűz alá vonni egyszerre de ugye olyankor megoszlik a tűzerő is, tehát legfeljebb egy muslincarajnál (sidey/eagle/vadászok) lehet előny.
-
duvi
nagyúr
-
Secundus
tag
válasz
grHawk #29890 üzenetére
A Federation valóban sokkal militánsabb. Pl. a Federation hivatalos beszállítója a Core Dynamics csak hadihajókat gyárt, míg az Empire szállító Gutamaya inkább multifunkciós szépségeket. A Farragut fegyverzete is sokkal erősebb (8 db Broadside Cannon, 8db Capital Torpedo Launcher, 20 db Laser Turret) mint a Majestic (3db Beam Laser, 23 db Interceptor Cannon). De ennek megvan az oka.
Ugyanis 2320-ban az Empire megalakulása után a Federation flottát küldött az Achenar rendszerbe, hogy elfojtsa a függetlenségi törekvéseket. Ebben az Achenar-i csatában létszámban jóval nagyobb Federation flotta vereséget szenvedett, és később még sok másikban is.
Csak 2380-ban írták alá a békeszerződést, ami stratégiailag a Föderáció vereségét és a Birodalom győzelmét rögzítette, hiszen elismerte a Birodalom függetlenségét. Innentől datálódik a hidegháború a két fél között, mert Föderáció gyomrát azóta is marja a frusztráció.
Én ahogy a 20. század történelméből is tudjuk, általában egy háború után mindig a vesztes fél fegyverkezik jobban. A győztes már kevésbé militánsabb, mert nincs rá a belső motiváció, hogy bizonyítsa a golyói meglétét. Tipikus emberi pszichológia.
Nos, ezért erősebb katonailag a Federation.
-
anatron
aktív tag
Gyanítom a Corvette hegemóniája véget fog érni a multy crewval.Hiszen ha a Cutterbe beszáll egy haver kezelni a turreteket,akkor a Cutter nagy hátránya,hogy lassan fordul már nem lesz akkora gáz.
-
duvi
nagyúr
"yaw azota sincs, arra kene talalnom egy kombinaciot"
Neten nem találtál megfelelő kontroller setupot? Amíg nincs a lehető legjobban belőve az irányítás, addig tényleg szenvedős a játék
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos az üzleti célú hirdetés!
RÉSZLETES, FOLYAMATOSAN
FRISSÜLŐ FAQ
AZ ÚJ JÁTÉKOSOKNAK
Ha szeretnél felkerülni a PH játékoslistára, küldj egy privát üzenetet duvinak, az alábbi formában:
PH név – játékbeli név - platform
- Bemutató Elite Dangerous: Beyond – Chapter 1
- Bemutató Elite Dangerous: Horizons bemutató (Xbox One)
- Teszt Elite: Dangerous teszt (Xbox One)
- Hír Jövő év elején jön az Elite: Dangerous - Odyssey
- Hír Megjelenési dátumot kapott az Elite: Dangerous 2.4 The Return
- Hír Megjelenési dátumot kapott az Elite: Dangerous PS4-es kiadása
- Hír PlayStation 4-re is megjelenik az Elite: Dangerous
- Hír GC 2016 - Komoly bővítést kap az Elite Dangerous (PC, XO)
- Hír Elite: Dangerous - Steamre költözhet az, aki a fejlesztőktől vette meg a játékot
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2984
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- 24 GB-os RTX 4090 - HP OEM - garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest