Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#17599 üzenetére
5 év autó használattal az a tapasztaltom, hogy kb mindig tudja egy jól megtervezett autó
, ha a töltő tudja... egyszer jártam úgy, hogy az autó nem tudta e208 de akkor hideg akkuval értem a töltőhöz (anyóséknál voltunk 4-5 órát és kihült az akku... ha odafelé töltöttünk volna akkor se lett volna gond vele )
-
hunspikey
őstag
válasz
bitpork #17588 üzenetére
óh dehogy jövök, pedig még fotót is mellékeltem 40 kilóméter feletti munkábajárós útról ahogy a ICE-vel 2.7 l/100-at értem el, sportból, nem kényszerből. Tudok spórolni, de a nulla mindig is jobb lesz mint a valamennyi. Azért hál istennek nem csak attól igazi férfi egy férfi amit írsz
de értem, te a vadnyugaton maradtál lélekben - ez is kell!
-
válasz
Andras6800 #17595 üzenetére
igazából a jelenlegi összes 800V-os autó teljesen jól használható már akár hosszabb távra is ... cirka 300-400 km-enként 20 perc töltésnek bele kell férnie...
az hogy egy autó max 270-nel tud tölteni vagy 400-zal cirka 5 perc különbség és 17vs22 perc 10-80nál -
Andras6800
senior tag
válasz
#17594 üzenetére
És a Gen6-ba nem fog passzolni más akkukémia/ setup, csak amit most beleraknak? Nyílván nekem nincs meg a pontos timeline, de ha CATL tudja tartani, amit ígér, azért lehet a kövi gen i7-be (nem facelift) beleférhetne.
Ez az egyik nagy cspdája jelenleg a német fejlesztésnek, a platform approach. Jó dolog ez a platform gondolkodás, de egy ennyire gyorsan fejlődő területen, mint a BEV, vannak nagy rizikói. ICe-ben nagyon jó volt, és sokat segített. Beláthatóan a paralell fejlesztés drágább, viszont most a Gen6-ot lefixálták sok sok évre.. biztos jó ez így?. Most még nyálcsorgatós a spec, de hamar elfáradhat, akkor majd jön a Gen6.5? -
Andras6800
senior tag
válasz
hunspikey #17586 üzenetére
Szerintem ez majd annak is lesz függvénye, hogy milyen szegmentációt diktál a piac. Lehet lesz ilyen hatótávú BEV majd szilárdtest akkuval, kérdés, mennyi lesz a felára. Mikor szivárog le... egyáltalán leszivárog-e a középmezőnybe, vagy egmarad a felső kategóriában. És itt direkt nem prémiumot írtam. Méf Mercing meg BMW-n belül is megvannak ezek a határok. A zászlóshajó a 7-es, meg az X6/X7. Ide jönnek majd az ilyenek. Pl kövi I7-nél simán el tudom képzelni, ahonnan hamar átkerül az 5-ösbe is. De az alá (4-es,3-as/ X3/X4) talán még idővel beér, de 1-esbe biztos nem egyhamar.
-
válasz
hunspikey #17571 üzenetére
Abból következtettem erre - bár lehet helytelenül - hogy a fene nagy cost effektív levezetésedbe egy szóval nem került be a zöldség kérdése
és ugye te magad írtad ott h a legfontosabb neked a legalacsonyabb költség.
MOD
Igen emiatt nem veszek teslát sem, mert a pénztárcámmal is kifejezem az értékeimet. Ezért nem veszek semmilyen itthoni támogatást igénybe a regnáló hatalomtól mert a polgártársaim meglopásának tartom. És nekem fontos hogy másoknak legalább úgy hagyjak itt mindent mint ahogyan én kaptam. Nem ok nélkül költök évente millió fölött a kocsinkra. Az emberi értékek fontosabbak nekem mint az anyagiak- Persze nekem is adott a budget de pl két lábbal állak a realitás talaján és sem mondom azt h 20-25 millás autó vásárlási lehetőséggel alsó közép osztály beli lennék.
És kérlek ne vedd személyed elleni támadásnak amit írok - beszélgetünk. Én egy semmihez nem értő beszélő malac vagyok csak -
válasz
Mauzes #17567 üzenetére
HA csak és kizárólag fillérbszás a cél - és ne gyere most azzal, hogy gazdasásosság mert egy jobb dízellel is 4 liter alatt ell lehet mászkálni!- akkor azon nincs mit szépíteni. Van barátom Dániában, F12, Tycan, Maserati és ami eszedbe jut ott áll a garázsában és szokta nagyon büszkén mondani h az ő autói. Aha, érdekes amikor a lízing lejár akkor már nem az övé. Szóval meg szoktam neki jegyezni hogy igazi férfi a nevére és egyösszegben veszi az autót és nem keres kiskapukat a minden költség elés leírására. A családban van szlovák és német cég is mégsem vetemedem ilyesmire.
-
WiZARD
addikt
válasz
hunspikey #17586 üzenetére
A motorok hatékonyságán nem lehet már ennyit nyerni, azok 90% körül/felett vannak már most is.
A légellenállás adja az autópályás fogyasztás legnagyobb részét, ott meg csodát nem lehet tenni SUV méretben/formával, és a szedán formák is eléggé optimalizálva vannak, túl sokat már ott se lehet nyerni.
Gördülési ellenállás a másik, fontos tényező, de sokat ott se lehet hozni, csak keskenyebb, gyengébben tapadó gumikkal. -
hunspikey
őstag
válasz
#17585 üzenetére
Én abban bízom, hogy az egységnyi volumentre eső akkumulátor kapaciás sűrűséget csak sikerül 5 éven belül megint jelentősen növelni és egy X1 méretű akksi pakk is tud majd 100kwh-t. De lehet túl optimista vagyok. Az NK már Gen6 és 800 voltos - valamit javult az energiasűrűség, kíváncsi vagyok az új iX3 mekkora hatótávval fog rendelkezni. Illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy folyamatosan sikerül a gyártóknak egyre hatékonyabb motorokat fejleszteni, illetve csökkenteni a járulékos kiegészítők veszteségeit. Így illetve a kasztni optimalizációkkal a fogyasztás am-blokk csökken. Lehet nincs is már messze, hogy a 130 tempomat megy majd 15kwh fogyasztás mellett- úgy tudom a rekorder teslák 18 -19 körül esznek most ilyen sebességnél.
-
tuzpenge
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz
#17580 üzenetére
Szerintem reális elvárás egy nomrál 4 személyes kocsi, ahol a vezető is és a mögötte ülő is lehet 185 centi magas, illetve alkalom adtán fér két nagy és két kézi bőrönd a csomiba. Nekem előtte F31-em volt az tökéletesen eleget tett ennek, de az iX1 is hibátlan helykínálattal rendelkezik, érdekes módon érezhetően nagyobb mint a most szerviz autónak kapott G20-as hármas bömbi.
Vagy nem jól gondolkodom?
-
emvy
félisten
Van valakinek valami lenyeges tippje/trukkje a Budapest-Milano utszakaszra? Nagykanizsa - Ljubjana - Padova - Bergamo a tervezett megallasok (mind SUC), van valami nem trivialis, amire erdemes figyelni? (Meg sose toltottem mashol, mint otthon.)
-
hunspikey
őstag
válasz
#17572 üzenetére
Én magamat alsó középosztályba sorolom - nekem a normál ár 20 milliónál végződik. 25 már drágább kocsi lenne, 30 szóba se jöhet.
De a BEV zöld oldala engem is megfog. Eleve hogy nincs zaj, nincs szaga - imádom. Nem véletlen építettem magunknak egy aktív házat (ez a passzívot meghaladó energatikával rendelkezik, több energiát állít elő mint amennyit elhasznál), pedig ott kell szerkezeti megfontolásokat és pénzügyi/tájolási stb áldozatokat tenni. Nekünk évi 4 megawatt óra áram marad feles, azaz ebből tudok közlekedni, ez nagyságrendileg évi 26.000 kilóméter EV táv, ami tetemes, akár két autóra is elég lehet, ha az egyik helyileg rohangál csak - pl feleség babát bölcsibe - suliba akárhová viszi el csak.
Abban nem vagyok egyedül biztos, hogy megfelelő módon lesz az életciklus végén a kocsi elbontva - nagyon remélem, hogy nem környezetszennyezéssé válik majd.
-
hunspikey
őstag
válasz
bitpork #17566 üzenetére
Már ne haragúdj de ezt te melyik mondatomból olvastad ki?
Szerintem pont arról írtam, hogy remélem hamarosan lesz 130-as tempóval 500 km megtételére képes általánosságban elterjedt EV megfizethető áron. Magyarul várom a következő generációt, de ha nem haragszol akkor én alapvetően üzletemberként gondolkodom a villanyautó cégautóként használatánál, mivel a cégnek tudod van bevétel/kiadás oldala és nagyon nem mindegy, hogy 100-120 ezret tankolok el gázolajra, vagy pont nullát villanyra. Amúgy meg nagyon helyesen más is írta, hogy nincs karbantartási költség se - legalábbis nem jellemző, (dízel kb 500e /év) szóval konkrétan elég buta dolog amit mondtál, mármint hogy csak ez számít. Nem, nem csak ez számít, de nálam elég magas prioritást élvez. Persze legyen kényelmes, meg szép, meg legyen jó klíma, zene - de számomra ezek végül is munka autó lévén másodlagos tényezők. Nálad egyébként mi a fontos? Hogy mi lesz 5 generáció múlva? Ez a jövőre vonatkozó spekuláció volt az alapja bármilyen jelenbéli döntésednek? Ez sci-fi kategória
-
mjani1172
addikt
utolsoként szerepelt mindig ez az érv.
Szerintem nem. Szinte mindenhol ez a fő érv mellette, na meg a megbízhatóság, és hogy szinte sosem romlik el. Ezeket mindenhol kész tényként kezelik.
A legtöbb műsorban, tesztben azt bizonygatják arról még győzködnek, hogy a töltési idő majdnem annyi mint egy belső égésűnél, csak még bekapsz egy szendvicset ami jó is.Én ezeket teljesen másként látom......Szerintem ez miatt sokan ( akik nem tudták mire vállalkoznak, tehát a vásárlók nagy része) csalódnak.
-
biga
őstag
válasz
hunspikey #17565 üzenetére
Van ilyen is, mint irtam is, lehet azért sok olyan scenario, amikor még gazdasagos is lehet. Ettöl még a fö érv mellette az, hogy talan holnap is marad némi élhetö élettér, talan még az unokainknak is marad némi alternativa (bar én mar abban is csak reménykedek, hogy a gyerekeinknek marad...).
valojaban ugy probal ebbe az iranyba menni elöre az EU, hogy a sajat autoiparat is kész bealdozni érte. Bar ez sokak szerint abszolut baromsag, szinte biztos, hogy gyerekeink/unokaink utolag azt fogjak mondani (ha lesz kinek), hogy ez volt az egyetlen logikus lépés, és de kar, hogy ezt szinte csak az EU latta be., és ö is nagyon lassan.. -
-
hunspikey
őstag
Érdekes, nekem a number 1 érv a gazdaságosság. Cégre vettem, nyílt végű lízing, 95% valós céges út így az áfa gyakorlatilag majdnem teljesen visszaigényelhető, cserébe napelemről tölthető mert van 4MWh /év felesleges energia, cserébe a kiszállásokért, tehát az útjaimért jól fizetnek.
-
biga
őstag
válasz
hunspikey #17535 üzenetére
Soha nem a gazdasagossag volt az érv a BEV-ek mellett. Ettöl még lehet sok esetben megérös is, de a fö érvek között legfeljebb utolsoként szerepelt mindig ez az érv.
Persze tudom, hogy sokan ezt hirdetik, de az EU sem azért erölteti, meg olcsobb lesz hasznalni (söt, valojaban inkabb azt mondja, hogy annak ellenére kell valtani, hogy lehet (valoszinü), hogy nem lesz gazdasagosabb...) -
-
WiZARD
addikt
válasz
hunspikey #17550 üzenetére
Repülővel.
2 kezemen meg tudom számolni, hogy 41 év alatt hányszor mentem autóval 600km-nél messzebb, és nem is hiányzik hogy ennél gyakrabban menjek.
De ha valamiért évente el akarnék menni autóval (isten ments) tengerpartra, akkor is beleférne az a +1 töltés, és az év másik 363 napján nem kellene emiatt nagyobb akku.
-
hunspikey
őstag
válasz
WiZARD #17547 üzenetére
ez max országon belül teljesül, a tengerpartra hogy gurulsz le? 130-140 körül már minimum 20-at esznek - jó pont a tesla nem, mert az fogyasztási rekorder a formája miatt, de a többi egyenlőre! És ha egészségesen 10-80% között autózod akkor effektív szerintem ~200 kilóméterenként tankolásra szorul...
-
-
válasz
#17534 üzenetére
DEhogy utángyártott! De azért ne legyen már egy 17kwh pakk 9 millió forint....
-
hunspikey
őstag
válasz
Andras6800 #17543 üzenetére
én talán tudok kicsit segíteni a vitában - ugyanis akksi pakkhoz szállítunk műanyag alkatrészt. Az új 800 voltos cucchoz, gen 6 néven fut. Na most a műanyag alkatrész lévén autoipar kb 500x van megmérve, ellenőrizve, külön így úgy csomagolva, iszonyú hiszti van körülötte, miközben az egész semmiről sem szól, csak arról, hogy összeszerelés után eldobják, mert már nincs rá szükség.. az akksi pakk két végén lévő műanyag keretről beszélünk. Na most ismerve a gyártási költésgeket, minősígbiztosítást, mindent, könnyű megérteni, hogy az átlag ember számára felfoghatatlan költségek léteznek, még olyanok is aminek nincs kézzel fogható darabja a valóságban, mert kikerül a végtermékből.
-
hunspikey
őstag
válasz
CharlieDrop #17542 üzenetére
Én azért bízom az EV fejlődésben. 5 év múlva nagyon remélem, hogy standard lesz a 800 km-es WLTP hatótáv ami kvázi úgy nézni ki, hogy 100 kWh-s akksikkal lenne nagyságrendileg 12-13 kWh/100km hatékonyság. Végül is ez belátható szint, talán már egy-két merci stb tudja is.
Számomra ez lenne az az áttörés amikor azt lehet mondani, hogy pályán 130-al is tud menni 500km-t és cserébe 300kw-al tölthető azaz nem kell szobrozni. A valós humán pihenési/pisilés/kv, stb időkkel kompatibilis és szinkronban lévő töltés igény lenne.
Egyszóval élhető lenne maximálisan.
A mostaniak azért kompromisszumok - én legalábbis ezt látom.
-
Andras6800
senior tag
"Lehet szidni a németek extrázási felárait"
Semmil ilyenről nem beszéltem.--> Igazad van, passzolt ide, de nem neked kellett volna írnom.
Én annyit kérdeztem, mi indokolja a sima LED fényszórók 1,5milliós árát? Erre továbbra sem látok olyan érvet, amire azt tudom mondani, így már értem.
--> SajnálomAz általad felsoroltakat fentebb megcáfoltuk,
--> Ez így barokkos túlzás, max megferdítetted. És a királyi többest sem értem.
tehát marad az, hogy a legtöbb gyártó a lehúzásra megy és itt akarja behozni a visszaesett értékesítési volumen miatti veszteségét.
--> Rendben, legyen igazad. Rohadék mind. Tesla-t kell venni, meg KínaitOtt korrekten áraznak.
-
cinemazealot
addikt
"...mi indokolja a sima LED fényszórók 1,5milliós árát?"
Szerintem egyszerű a válasz:
1. Újdonság erejével hat, ami több fényerőt ígér kevesebb fogyasztással,
2. Relatíve új technológia, ami még ritka, ezért lehet extraként tekinteni rá.
3. Autókban valamelyest kiforratlan is, ezért a listaár magasra állításával kell bevédeni az esetleges garanciális cseréket.
4. Nem sokan gyártják, ezért az a kevés gyártó szimplán megteheti, hogy ennyiért adja (főleg ha van is rá kereslet).A ma már gagyinak számító hármasikrek 2010-ben 45-50 ezer dolláros induló áron kerültek forgalomba (ami összeg akkor még jóval többet ért, mint ma), mert mint sorozatgyártásban elérhető EV újdonság volt és kevés volt belőle. Mára kialakult egy olyan piaci verseny, ahol jóval olcsóbban is elérhetők sokkal jobb modellek. Ugyanez lesz a LED fényszóróval is. Ma még unikum, holnapra -- ha nem is halogén árban, de -- jóval olcsóbban is beszerezhetők lesznek. Csak ezt az időt ki kell böjtölni.
-
Mivel elektromos autóról van szó ide írom kérdésemet, hátha van valakinek tapasztalata...
Új elektromos autó vásárlásában gondolkodunk s felmerült egy kérdés:
- opcióként kb 1 millió felárral lehet vásárolni adaptív légrugós futóműveta kérdés az, hogy megéri-e az kb 1 milliós felártat (- 15-17% kedvezmény amit kaptunk a teljes autóra)
-
hunspikey
őstag
válasz
#17534 üzenetére
Az akadályozó szoftver kódot a legkönnyebb eltávolítani- ami informatika az megváltoztatható ha nincs ROM-ba sütve, de az OTA miatt semmi sincs ROM-ban.
A gyártók mindig is igyekeztek lezárni az ECU-t még a klasszikus ICE korban - aztán érdekes módon mindig lehetett pár év elteltével programozni őket.
Egyébként most leadtam a kocsim akku pakk átnézésre (aki nem olvasta annak: egy napos korában csak úgy kidobott egyszer nem megismételve egy nagyfesz akku hibát -emiatt behívták) és kaptam szervíz autót egy 320i mild hibridet.
Azért na... ezek fejlődtek... szóval imádom a kis iX1-et, de baszki a 320i-vel most 4.7-el járok és összességében ha nincs városi használat ilyen jól élhető ICE-k korában nehéz érvelni az EV mellett - talán akkor csak ha van - mint nálunk - minden megtett kilóméterre ingyen napelem áram otthon, na, akkor okosság - de ezt is kinyírják majd, mert a szaldó kivezetésével a munkahelyemen fogok csücsülni amikor igazán termel a napelem, délután meg már nem fogom tudni feltölteni szerintem naperőműről - talán nyáron ha du 3-ra otthon leszek, akkor még olyan 6 kW/h a termelés nekem meg összesen 16kWh kell a kocsiba/nap.
Otthonra akksi megint csak soha meg nem térülő játék.. Szóval a politika illetve úgy az egész élet ezt elgáncsolja picit.
Mindegy nálunk 2030-ig megy a szaldó, addigra leketyeg a lízingje is, majd meglátom, hogy marad-e vagy vissza az ICE-be- ami igazából egy ökológiai személyes kudarc lenne számomra.
-
50% már nem használható számomra egy gyárilag 400 km el nem érő ev esetében. A másik meg ahogy fejlődik minden igen is van realitása h az akksi a legstabilabb része egy kocsinak. Emlékszel mi lett a 3g telefon modulokkal? Neeeeem, kérlek ne említsd se az AAt se a CP-t. értelmetlenül eszik a telefont , és annyival nem tudnak többet mint a kocsi saját rendszere. Mi több kifejezetten rosszabbak sok szempontból.
-
V.T.
aktív tag
Eszembe se jutott megkérdezni az AI-t de végülis jogos. Köszönöm hogy megtetted helyettem. Az autó itt van obd olvasót már rendeltem hozzá. Ha megjön én is megpróbálom kiolvasni de egyszer már probaltam és kellett hozza plusz modul vagy mi és csak androidos telefonnal akart működni. Egyébként a CarScanner programmal próbáltam.
az az erdekes hogy gyári diaggal olvasták ki a hibát de nem tudták bepontosítani hol a hiba ezért kellett 2x leszedni az aksit és át kötözni vagy sorrendet cserélni. Ez volt az első leszerelés előtt:
Műszeres vizsgálatnál megállapítottuk, hogy P1AAF00 hibakód van benne cellafeszültség hirtelen változása AC töltés közben.A hiba nehezen diagnosztizálható ,mert töltés közben valamikor jelentkezik csak. Az akkumulátor modult leszereltük, csatlakozásokat, vezetékeket ellenőriztük és rendellenes hibát nem találtunk.
CMU modulok felcserélésre kerültek egymással azért, hogy a hibakód vándoról az egyikről a másikra. -
biker
nagyúr
Az elektromos autókban a CMU a következőt jelenti:
CMU = Cell Monitoring Unit, azaz cellafelügyelő egység.
A CMU a hajtóakkumulátorban található akkumulátorcella-csoportokat figyeli, és fő feladata a következők:
Egyes cellák feszültségének mérése
Hőmérséklet-érzékelés (általában cellacsoportonként)
Balanszírozás vezérlése (ha szükséges)
Az adatok továbbítása a BMS-nek (Battery Management System)A nagyfeszültségű akkumulátorcsomag több modulból épül fel. Ezeken belül:
Minden modulhoz tartozik legalább egy CMU,
Egy CMU rendszerint 4–12 cellát figyel,
Több CMU csatlakozik egy központi BMU-hoz (Battery Management Unit).Funkció
CMU
BMS (vagy BMU)
Feladata
Cellák szintű felügyelet
Akkupakk szintű vezérlés
Működési szint
Modul (cella-csoport)
Teljes akkumulátor
Mért adatok
Feszültség, hőmérséklet
Teljes rendszer állapota
Elhelyezkedés
Akkumulátorcellákhoz közel
Általában központilag, külön egységbenHa például egy cellacsoportban a feszültség túllépi a biztonságos határt, a CMU ezt észleli, és jelzi a BMS-nek, ami:
kiegyenlítést (balanszírozást) kezdeményezhet,
csökkentheti a töltőáramot,
vagy akár megszakíthatja a töltést.Ha érdekel, megnézhetünk konkrét CMU típusokat is (pl. Tesla, BYD vagy Nissan Leaf rendszerben), vagy hogy mit jelez a hibakód, ha egy CMU meghibásodik.
-
válasz
CharlieDrop #17515 üzenetére
Azért azt nem tudom cáfolni de még csak megkérdőjelezni sem, hogy jelentősen túl vannak árazva bizonyos dolgok. Mert ugye az a tévedés netovábbja amikor a drágábbat kezeljük prémiumként csak az ára miatt. Sajnos ez nem feltétlenül jelent megfelelő szolgáltatást vagy arányos minőséget manapság.
-
-
válasz
CharlieDrop #17503 üzenetére
Pont ezért mert a q7 be pl 2000+€ / darab és még nem is a márkakeren keresztül.
-
V.T.
aktív tag
És mi az a CMU egység?
Most beszéltem a szervizzel és azt mondták használjam addig így, elvileg eddig a 67%-ig fel tudom tölteni. Mondjuk erre kíváncsi leszek mi lesz ha mégsem, mert innen 120 kilóméterre kell vigyem majd hozzájuk.
Kia nem annyira akar komplett aksit cserélni ahogy ezt észre vettem. Sajnos az autó csak Méltányossági garanciális pedig újonnan Magyarországon forgalomba helyezett de csúszott 2 szerviz az előző tulajnál.
-
V.T.
aktív tag
Sajnos nem próbáltam DC-n nincs a közelemeben. Viszont amit már kiderítettem, vagy a szerviz hogy az előző tulajnál már volt:
Amiket cseréltek az autóban. OBC egység ,3x BMU egység,1db akkumulátor kábelkötegrész,1db akkumulátor modul.Nálam most csak valami CMU egységeket cserélgettek fel, de nem újra hanem egymásra vagy sorrendre ezt nem tudom. De azt mondták ha most se lesz jó akkor vigyem vissza mert 1 modult nem próbáltak még, akkor az lesz a hibás... Mondom köszi
Szerintem az egész akku pakk halott. Azt már elértük hogy a Kia az alkatrészt állja majd, de eddig ugye semmit sem cseréltek.
-
V.T.
aktív tag
Niro folytatás:
Azóta az eladó cég kifizette a majdnem 600ezres javítás munkadíjáról szóló számlát. Ez múlt hét hétfőn, vagy kedden. Csütörtökön elmentünk nyaralni és elhoztam mert útba esett. Ott állt a parkolóban 4 napot, vasárnap haza értünk felraktam tölteni és 60%-ról megint csak 67%-ig töltött fel, és ugyan az a hibakód és hiba, Ismét nem lehet feljebb tölteni de így lemeríteni sem merem. Mikor átvettem valóban 100%-on volt az aksi és 360kilómétert írt ki.
Ma vissza akarom vinni, mert ez így nem jó, de a legjobb még mindig az lenne ha vissza vásárolná a cég akitől vettem, de ezt sajnos nem akarják.
9 hétig nem volt autóm, most megint ki tudja meddig nem lesz.
Beszéltem ügyvéddel azt mondta, hogy nem tudunk mire támadni maximum ha megint elő jön a hiba akkor van nyert ügy. Valószínűleg ez lesz, de ez is hosszadalmas folyamat az biztos. -
biker
nagyúr
A hétvégén elpukkant megint az egyik agyi erem, és miután a Green Cottage pár hete már csinált egy videót a kismegszakítókról, amiben mondtak szokásosan épp elég téves információt, jött ráadásként egy (hadd ne nevezzem meg) neves youtubernek otthon töltőt telepítő nagy neves cég villanyszerelője, aki ugyanazokat a butaságokat mondta, csináltam egy videót, hogy szerezzek újabb ellenségeket magamnak.
Lehet érte ekézni, hajrá[link]
Megjegyzem, nem linkelem be a videót, szerintem látták sokan, tudják melyik az, az a szerelés amit lehúzott, pont jó volt, ellenben az új szerelésben a fekete számozott YSLY kábelen a 4-es eret szigszalaggal kékíteni úgy, hogy a végén 5cm nincs kékítve, teljesen szabálytalan, mert csak olyan jelölés mehet rá, ami nem eltávolítható (zsugorcső) és teljes hosszában, köpenyszigeteléstől érvég szoknyáig vagy merev esetén a blankolásig, nem látszhat ki alóla az eredeti szín.
-
mjani1172
addikt
Rettenetesen túl vannak árazva az alkatrészek.
Én már nem foglalkozom autóalkatrésszel, de évekig csinálram. Egy barátom most az oem alkatrészek gyártóit keresi, van olyan kábel ami gyáriban közel 350.000 ft, maga a gyárto már miután eladhatja 40.000 kér érte. Ez nem utángyártott!
Egyszerűen vicc, már már bűncselekmény.
Egy pár fényszóró, légzsák, egy komolyabb szenzor vagy, lidar, , és összeadva kijön egy új autó ára. És akkormég hol van a többi hihgen. etelen drága, alkatrész? Műszerfal, kompresszor, váltó, difi, elektronika, szenzor, kijelző, elektromos tetó, ülés, kárpitok, stb...
Régen sem volt olcsó de ma már kb?? 100x annyi ha alkatrészből állítanád össze. Irreális. Egy új transit szélvédő 800.000 ft!
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest