Hirdetés
Hirdetés
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
A Lian Li Strimer kábel mókolása.
lo Értelmetlenül állok az egész előtt, hogy a Lian Li minden cuccából ad ki fekete/fehér verziót csak pont a Strimer...
-
SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
gp Az open béta rajtjával együtt a készítők egy hosszabb gameplay videóban magyarázzák el, hogy mire számíthatunk a játéktól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
rengeteg ilyen van, az összes ioniq (28 és 38kWh) modelltől, a 40-es leafeken át a zoe, kona (kisakkus) és niro, stb stb
Ezek nem nagy elvárások smemi esetre semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mauzes
őstag
Nem akarlak lebeszélni, ne érts félre, mégis csak egy EV topik. De szerinem az még egy fontos kérdés, hogy a 40k km-t hogyan/hol teszed meg. Ennyit általában már sok autópályázással és távoli utazásokkal szoktak menni az emberek. Ez pedig azt jelenti, hogy nagyon sokszor úton kellene tölteni, ami nem csak "lassú", de sokkal drágább, mint otthon.
-
gorbep
senior tag
esetleg egy i3 94Ah? Nekem télen vegyesben (nem autópálya) 180-200km, nyáron, 210-230 km Elrohadni biztos nem fog...
persze ez lábfüggő is, de a legtöbbeknek télen 170 biztos, nyáron 200 biztos
Most olvasom, ez csak 4 személy, hátul 2 ISOFIX
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
ratkaics
senior tag
Nem kötekedésből kérdezem, de hogy jön ki az éves 40.000km a napi 100km-ből?
Amúgy van néhány elég ritka típus, amibe azért normálisan elfér 3 gyerek és két felnőtt és nem a világ összes pénze.
Pl peugeot partner tepee electric( 2x kWh akku, de 100km-t még télen fűtéssel is tud és van benne akkuhűtés)
Vagy a nissan evalia ev. (Ennek a technikája megegyezik a leaf-el. Ebből a 40kWh már télen is kényelmesen tudhatja a 100km-t és ellentétben a leaf-el a 40-esben már van valamiféle akkuhűtés.)Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
4D4M
aktív tag
Kicsit jobban belekostolva a témába 3 fázisú töltés miatt képbe jöttek a Zoé-k. Ezeknél volt valami olyan generaciovaltas, ami miatt kerülni kellene valamelyik evjaratot? Ioniq-hoz képest esetleg van valami emlitesre méltó különbség?
Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
ratkaics
senior tag
Láttál már közelről Zoe-t?
Nem fikázni akarom, de szerintem nézz meg egyet élőben mindenképp.
Nem mindegyikben van amúgy DC töltés. Azt hiszem, hogy csak extraként lehetett rendelni bele. Illetve nyugaton volt olyan, hogy az akkut nem adták el az autóhoz, csak lízingelte a tulaj. Ezzel így voltak visszaélések, amikor használtként adták el őket. Ennek mindenképp utána kell nézni a konkrét autónál.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
biker
nagyúr
én soha nem vennék zoe-t, csak ha egy mazochista perverz vagyok
és a smart 22kw-os töltős is ugyanaz elektromosan.inkább i3 vagy valami hasonló
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
“Tehát a műszaki tartalom mennyire gáz?”
pont az a gáz, a töltési megoldása miatt magasan vezeti a problémás statisztikákatElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Az i3 94Ah mind 3F... amúgy könnyű, kérj egy fotót a type2 aljzatáról, látszik, hogy hány tüske van benne... a 3F-únak minden tüskéje benne van...
Én is fáztam a BMW-től, de az i3 az a ritka kivétel, ami nem nyűgös... cseréld az olajat a difiben, meg 2 évente klíma tisztítás és feltöltés kötelező! A kisakku nyűgös még, de az úgy látom EV baj...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biga
őstag
Semmivel nem gazabb, mint barmelyik 10 év körüli konstrukcioju mas EV. Nem szerette, ha egyfazisrol kellett tölteni. Ismeretségi körömben akinek volt/van, az nem panaszkodik ra. Nem tökéletes, de igazabol egy elfogadhato kis EV, bar mostanra eléggé elavultnak szamit.
Amugy nem a mundért akarom védeni, de itt körülöttem aztan böven van francia auto (micsoda meglepetés), nagyon régen nem igaz az a régi hiedelem, hogy rosszak lennének (vagy nem jobban, mint az adott kategoria mas markai). Ev-ben meg kifejezetten komolyan nyomjak. (Nem véletlen, hogy a történelem elsö jegyzett EV-je is francia volt )''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
-
Tiédetis
senior tag
nekem van azért ezekkel fenntartásom, hogy 3 vagy kvázi 3 ajtós autóval gyereket vinni hátul, mert azért balesetben egy hátsó ajtó normál esetben nyitható, menekülhet, menekíthető egyszerűbben, ezekből...
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
Ha a karbonig megsérül az autó, az nem koccanás, hanem frontális baleset, és ez lesz a legkisebb gondod... amúgy a karosszéria elemek műanyagok, fel le pattintgathatóak, és használtban a fényezettek olcsóbbak, mint karosszériáztatni egy fém elemet... Kivétel a hátsó ajtó, mert az edzett üveg, és ha odavered valahova atomjaira hullik... szóval tolatáskor figyelni kell...
Mérnök ember vagyok, és nagyon körültekintően választok az én jövedelmemhez képest drága dolgokat.... és ez lett a legészszerűbb döntés... de nálam nincs gyerek... amúgy nem véletlenül elég régóta a legnagyobb számban zöld rendszámot kapó autó itthon hónapról hónapra az i3... még akkor is, ha már nem gyártják... sokan jutnak ugyanerre a következtetésre...
Gumizni nem olcsó, mert egyedül ez az autó használja ezt a gumit, de már vannak költséghatékony kínai gumik is, tesztek alapján nem is olyan rosszak. Javaslok egy márkás 4 évszakost... ha már elunod mindenki legyorsulgatását, akkor nem fog nagyon kopni, Nokian téli gumimban 25e km van, és nem is látszik, egy padkázás miatt szálszakadt lett a gumim, a vadonat új pont ugyan olyan mély, elég volt 1-et cserélni... persze van akik fél évente lejárnak egy garnitúrát, 170 Le-t lehet vadul is használni, de ki hogy vezet... 110 felett ugrik meg a fogyasztása, autópályán számolni kell, megéri e 130-al menni, ha emiatt + töltés kell, akkor időben jobban jársz a 110-es tempóval... (anyagilag meg főleg) A csomagtatró elég pindur, de ha lehajtod az ülést meglepő mi bele fér, vittem már kombi hűtőt vele, meg szétszedhető betonkeverőt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
Nem ismerem az M1 forgalmat, M5 igen, Bp-Kecskemét között. 110-el megyek, ha kamionsor van - szokott - nem gond az opelnek, és i3-nak sem 5-6 kamiont elkerülni, ha sokan jönnek a belsőn, felmegyek 130-ig, majd vissza a külsőbe.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
Alul felül van 10% amihez nem férsz hozzá... azaz ha megfeszülsz se tudod gallyra vágni az akkut... nem kell törődni vele, hol tart, amikor gondolod-töltöd... nyugodtan 100%-ra. Nagyon jó minőségű Samsung prizmatikus cellák vannak benne. HA kellene később, bontható és javítható. Az akkuk kompatibilisek, itthon is van akku upgrade... 60Ah->94 Ah -> 120 Ah, remélhetőleg a jövőben lesz hozzá olcsón nagy akku.... 250e db talán már üzlet... Nem is hallottam még degradált példányról, pedig sok van a környezetemben és fent vagyok i3 topikokban is... az enyém 108e km-nél 96,7-98,2 SOH között mozog időjárás függvényében. Most már vannak akik 200-300e km körül járnak.
Szerintem egyszerűen új volt a technológia, túl óvatosak voltak, ami az autónak csakis előnyére vált... az akku/motor thermal management is nagyon hatékony...
Ha még nem ültél benne feltétlenül próbáld ki, sokkal nagyobb hely van benne, mint ami kívülről látszik, és sokkal nagyobb autó (4m úgy hogy gyakorlatilag nincs is orra), mint sokan gondolnák... az óriási kerekek kicsinyítik... optikai csalódás...( pont fordítva mint a Springnél)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Kroni1
veterán
Napelemeseknek, akik kikerülnek a 10év után a kedvező éves szaldó elszámolásból és jön a havi vagy mittomén, azok tudnák hasznát venni V2G rendszernek megfelelő inverter esetén vajon?
Olyat már olvastam, hogy kukázott EV akkut még így felhasználtak tárolónak..
[ Szerkesztve ]
-
biga
őstag
Ja, végül is igen, bar azért szerintem kifejezetten érdekes az orszagra lebontott statisztika is, illetve ha valaki veszi a faradtsagot, és elolvassa az ajanlasokat is, akkor érthetövé valik az is, miért veszik el a zöld rendszamot. Elég hosszan feszegeti az itt is rendszeresen felhozott problémat, miszerint sokan, föleg a céges felhasznalok gyakorlatilag sima ICE-ként kezeli.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
axioma
veterán
Ezt azert hozza kene tenni, hogy foleg a vilag jobbik felen ahol mertek, tokre nem ugyanaz a villany ara se otthon, se oszlopon a benzinhez kepest.
Itthon nem hiszem el hogy magasabb maganautokra [az a 12 db itthon eladott lehet, ami szinte biztos h nem maganembere, foleg egy 2022-es paper-ben ami ezek szerint covid elotti vasarlasok]. Mi a holland tulajtol labon [nyilvan csak benzinnel] elhozott autot 2.6l/100km-rel vettuk at, rogton felment egy Berlin oda-vissza miatt 2.9-re, es most 1.7-en all. Es ugye ebben benne van a covid, amikor ingazasra [csak arambol] kb. nem volt hasznalva, csak tavolabbra. Gyakorlatilag itthon a hollandban velhetoleg 2-2.2 koruli atlagnak, ami szinten alacsony, a fele korulit ette meg.
Mondjuk ez 5N, az 5P lehet nem tud ennyit arambol, de akkor se varnek erdemben mas ara'nyokat.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
A cikket nem olvastam, hogy mi alapján mérték, elnézést. De a grafikon alapján ez teljes mértékben a félig üres - félig tele esete. Elsőre ránéz valaki, egyből felhorgad, hogy 3x annyit fogyaszt?! 5x annyit fogyaszt?! Botrányos!
Csak szerintem a kérdés, hogy mihez képest. A gyári adatok botrányosan szarok, de ezt nem a felhasználókon kellene számon kérni, hanem oda kellene keményen csapni szabályozás oldalon és a mérés módját rendbe tenni. Hogy a gyártók ne tudjanak ennyire megtévesztő adatokat közzétenni.
Ha viszont azt nézem, hogy 4,5 literrel járnak el a phev-ek átlagosan, akkor nekem inkább az jön le, hogy nem a gyári adatokhoz képest érdemes nézni, hanem hogy ez a hasonló kategóriájú ICE fogyasztásnak kb a fele lehet. Akkor ez most tényleg szar és greenwashing? Ez persze nézőpont kérdése, de mondom, szerintem a félig üres - félig tele esete.
-
Kroni1
veterán
Jogos, ez mondjuk igaz, tényleg eléggé földbe állt a szektor.
MÁS: Egy átlagos mai elektromos autó ha lemerült teljesen akkor ha jól sejtem nem vontatható igaz?! Milyen megoldást szoktak alkalmazni erre? Mondjuk egy 5kVA-os aggregátorral melléállnak és töltik róla?
FB csoportokban olvasni lehet néha, hogy valami megadja magát a kocsiban és utána nem hajlandó megmoccanni se. Ilyenkor ha hibatörlés nem segít akkor csak tréler lehet a megoldás?
Nekünk szerencsére nem volt még gond az ioniq-al, de azon morfondírozok, h az asszony mit tud csinálni, ha egyszer kiir valamit és lehorgonyoz a kocsi, merthogy az ioniq áll a kertkapunál, a dízel ami ilyenkor B terv lehet, az mellette a kocsibeállón, és ha az Ioniq-ot nem tudjuk megmoccantani, akkor a másik kocsit is túszul ejti.. -
axioma
veterán
valoban, at is sugarozhatnank magunkat, vagy hoppanalhatnank
amig van tarsadalmi munkamegosztas es van csalad mint alapegyseg ami erre merolegesen szervezodik, nem tudod megoldani, hogy optimalisan legyen elosztva foldrajzilag a munkaido / pihenesido helye, me'g akkor se ha a penzzel nem kene szamolnod mint tenyezovel (szuksegletek szerint)
sot, azt se tudod megoldani, hogy (elfogadhato) tomegkozlekedessel mindegyik mukodjon, a bringa iranyt meg idojaras es egeszsegesseg (Mari neni visszerei) korlatozzak be
Addig marad az auto mint egyik(!) lehetseges megoldas, aztan van aki nem 1500kg-osat vesz, meg van ahol nem 1x80kg hanem 3x annyi van megmozgatva egyszerre. -
axioma
veterán
ok, mit dobnal el?
a tarsadalmi munkamegosztast? vissza az osemberhez [kibuchoz], ahol amit 20-50 fo nem tud elvegezni [pl. orvosi eredmenyek], az ne legyen?
vagy dobjuk a csaladot, gyerekek ellatasa is szakmai feladat legyen, illetve tars-szulo [bar az se lenne akkor] gondozasa is?
vagy dobjuk a szakmak szetvalasztasat, mindenki legyen egyszerre urkutato es mezogazdalkodo tizezrednyi reszben, az ennyi ido alatt elerheto hatekonysagaval?
vagy dobjuk az elerheto kozlekedesi sebesseget, annyit haladjon a tarsadalom, amit evi 1000 ora munka per ember meg tud tenni [2x2 ora setaval er be a munkahelyre, azt is csak a jo idojarasu napokon]?
Kar, hogy ez itt baromi off, ha nagyon valaszolni akarsz, privatban jojjon - engem erdekel, melyik ujjadba harapnal... -
axioma
veterán
elvarrnam, ezert csak az orvoslasra: azert en nem kivanom vissza a korabbi korok 10-20-40(!) evvel alacsonyabb varhato eletkorat (including csecsemohalandosag - Semmelweiss is csak civilizacios vivmanyt gyogyitott?), illetve a tajgetosz modern formajat se (nyomorekok igenyeinek figyelmen kivul hagyasa)
[ Szerkesztve ]
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPad topik
- iPhone-t használók OFF topikja
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Fűzzük össze a szavakat :)
- iPhone topik
- E61 blog 2. rész
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen