- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hisense LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple MacBook
- OLED TV topic
- Canon MILC: EOS R és M topik
-
PROHARDVER!
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
zerodot #12999 üzenetére
Evko esete egy pöttyet más, mint a korábbi esetek. Legalábbis szerintem ez új dimenzióba helyezi az egész eddigi beszélgetést.
Eddig ugye a régi rossz terminálra, órára, telefonra, 3G hiányára gyanakodtunk, erre most itt van ez, ami sztornózza az előbbieket, és rávilágít arra, hogy tényleg a Curve-nél van gond, és nem is kicsi. -
evko
aktív tag
Sziasztok!
Hogyan lehetséges az, hogy paypallal fizettem (geekbuying), de a paypalon curve kártya van regisztrálva.... A tranzakció sikertelen lett, a curva mégis levonta a full összeget a bankkártyámról. Ez náluk így normális?
A paypalon semmi nem látszik, 0 tranzakció (a régiek látszódnak)...Szerintem ezt a curvét hagyagolni fogom most már, mert kezd elegem lenni ebből.
Mit kell ilyenkor tennem? Vagy várni a csodára?
Köszönöm szépen.
-
ACE-
addikt
válasz
dredjudge84 #12992 üzenetére
Mert nem tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy összevissza vásároljak különböző bankokból... De persze én csak fizetésből élek, ha céges, egyéni vállalkozói, stb. költés miatt van, akkor jogos...
-
ACE-
addikt
válasz
dredjudge84 #12987 üzenetére
És annak mi az oka hogy ennyiféle kártyát használsz? Hitelkártyák?
-
simati
csendes tag
Sziasztok,
most váltottam/váltanék androidról apple-re, de máris problémába ütköztem. Nem találom az app store-ban. Van valakinek ötlete, hogy miért nem?
Amennyiben a weboldalról curve.com próbálom elérni, úgy azt írja, hogy App not available (This app is currently not available in your country or region.
-
Somatom
veterán
válasz
dredjudge84 #12987 üzenetére
Nem vagy egyedül. Én sem Gbitelek. A kp. felvétel "ellensúlyozása" miatt vásárolok vele.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Impair1980 #12985 üzenetére
en csak azt tudom javasolni, hogy akinek ez a kockazat nem fer bele, ne hasznalja a curve-ot. vagy hasznalja csak olyan tranzakcioknal, amiket kesobb at akar tenni masik kartyara. ha nem back in time-olnank nagyuzemileg, valoszinuleg nem is hasznalnank a curve-ot
de nagyon is lehet valami abban az elmeletben, hogy a 3g lekapcsolasa okoz gondokat itthon, mert a curve sajat forumat olvasgatva nincsenek ilyen elutasitos panaszok, plane tomegesen. nagyon furcsa
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Impair1980 #12983 üzenetére
"Régebben ez nem volt ennyire gyakori.... " - ahogy írod: régebben.
Sajnos mostanában viszont ez a megszokott működés. Szóval vagy belekalkulálod, hogy adott esetben 2× fizetsz és 5-10 napig izgulhatsz, hogy visszakapod-e a pénzed (nekem megjött mind a 3, amivel gond volt) vagy használsz mást (én most Revolut-ra váltottam). -
pictigjis
Topikgazda
válasz
<Adamsky> #12973 üzenetére
korábban írtam, hogy kis összeg nem zavar, ha "foglalja a helyet" a hitelkártya-keretből, öt számjegynél viszont be szoktuk jelenteni. most érkezett meg a feleségemhez a szokásos kopipészt sablonszöveg a visszatérítéses notificationnel együtt
I'm truly sorry you were charged in error. This happened because the merchant sent only an authorisation request for this transaction and didn't follow up with a message to confirm that the transaction has failed. This resulted in Curve unknowingly processing the payment anyway.
I've now refunded the failed transaction. In these instances, the transaction would have reversed automatically after 10 days, but since you've been in touch, I've been able to speed up the process. You should see your money back in your bank account in the next 1-2 working days, but depending on your bank it might take up to 5 days.
Have a great day and feel free to drop us a message if there's anything else we can help with.
-
ACE-
addikt
válasz
dredjudge84 #12977 üzenetére
Ezt miből gondolod hogy 4G-t nem tudnak? Szertintem nagyon sok terminál vezetékes hálózatra van kötve eleve...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zsola400 #12974 üzenetére
de nem is azt mondtam, hogy rossz terero = garantalt elutasitas, jo terero = tuti siker. nekunk is volt tobb elutasitasunk jo tereroben is, de ettol a megfigyeles igaz: nalunk azt mutatja sok szaz tranzakcio tapasztalata, hogy gyengen lefedett helyen nagyobb ESELY van ra. de nyilvan nem tortenik meg mindig
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #12931 üzenetére
ebben nem lett igazam sajnos. a felesegem lidl-je fel oran at volt pending a back in time mezoben, de utana siman aktivra valtott, ezuttal nem indult el automatikusan a refund. szoval ez a "pending transactions cannot go back in time" valojaban barmelyik iranyba atbillenhet. es ez most ot szamjegyu volt...
-
kircsi21
csendes tag
válasz
dredjudge84 #12953 üzenetére
Jelen!
Én csak pislogok itt a problémákat olvasva. Mióta sikerült hozzáadnom a G-Pay-hez a kártyát csak telefonnal fizetek és sehol semmi elutasítás, meg dupla levonás. Mondjuk szerencsére előtte sem volt (még G-Pay nélkül standard csomagban). Remélem így is marad!
Egyetlen hibám volt az utóbbi időben (ill. 2, de ugyanaz), hogy az eMag visszatérítések nem az eredetileg használt kártyára érkeztek vissza, hanem a Curve Cash-re GBP-ben. Minden más visszatérítés visszatalál az eredeti kártyákra, ezek nem... De ez szerintem valami Payu-s hülyeség lehet, nem a Curve sara.
-
pictigjis
Topikgazda
aki mostanában várna kártyát: augusztus 24-én újragenerált kártya ma érkezett meg, kb. 2 hét volt tehát. az app szeptember 3-ra jelezte elég optimistán
szerk.: hm, egyelőre úgy tűnik, valami porszem csúszott a gépezetbe (nahát!). aktiváltam az újat, de kiírta, hogy sikertelen, ellenőrizzem a hálózati kapcsolatot - gyakori, ismert hiba. de az app újraindítása után láttam, hogy valójában megtörtént az aktiválás, mindenhol frissítettem is a kártyaadatokat, ahol kellett. mielőtt töröltem volna a régi kéket, ráfrissítettem az adataira, hogy tényleg likvidálva lett-e, de nem, még mindig élő kártyának tűnik az is. szóval most úgy tűnik, egyszerre két aktív fizikai kártya is hozzá van rendelve az accountomhoz, előre izgulok, milyen remek hibajelenségekhez vezet majd ez
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
dredjudge84 #12967 üzenetére
egyébként nekem is van egy olyan megfigyelésem, hogy az internetkapcsolat nagyon is fontos: az a spar, ahol sokszor belefutok elutasításba, nagyon szarul áll térerővel és mobilnettel, sokszor a myspar app sem indul el, hogy le tudjam csippantani a qr-kódomat
vagy másik példa: egy mélygarázsban lévő gokartpályán, ahol egyáltalán nem volt térerő, se mobillal, se érintéssel, se bedugva nem tudtunk curve-vel fizetni, mindet elutasította. szóval a curve akkor működik jól, ha minden feltétel egyszerre áll össze, ami kényelmetlen, de ez van
-
dredjudge84
őstag
Én még arra tudok gondolni, hogy lehet valami köze a dolognak a 3g lekapcsoláshoz, mert a terminálok eddig azon működtek, a 2g meg jóval lassabb. És pont mivel ez egy hosszabb folyamat, így nem jön időben a válasz. Lehet hogy nálam Győrben azért nincs ilyen gond, mert itt még van mindenhol 3g. Ez csak egy elmélet.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
<Adamsky> #12965 üzenetére
pont ez a lényeg, hogy a terminál (a legnagyobb valószínűséggel) nem kap választ időben. a sikertelen fizetést maga a terminál generálja az "egyéb hiba" üzenettel, ami lényegében abból fakad(hat), hogy a terminálhoz nem ér vissza időkereten belül az információ arról, hogy minden OK
a curve-vel való fizetés lényegesen hosszabb folyamat, mint egy sima bankkártya esetén. a szerepek egyértelműek sima bankkártya esetén: van a kereskedői terminál, aminek nagyon leegyszerűsítve csak azt kell ellenőriznie, hogy a kártyához tartozó számlán van-e elég fedezet
ezzel szemben ha curve-vel fizetsz, több minden történik a háttérben. a kommunikációs lánc úgy épül fel, hogy első lépésben a curve-nek kell átvennie a kereskedői szerepet, vagyis létrejön a tranzakció közte és (mondjuk a példa kedvéért) a spar között. a spar szintén nagyon leegyszerűsítve a curve-től vonja le a pénzt, aki aztán tőled, de mindeközben gyakorlatilag ellenőriznie kell, hogy melyik kártyád van kiválasztva az appban, azon van-e elég fedezet, elfogadja-e a bankod a tranzakciót stb. közben be kell tenni az eredeti kereskedőnév elé a crv betűszót, gondoskodni kell az MCC-kód továbbításról, tényleg sokkal bonyolultabb és összetettebb folyamatról van szó. és ha mobillal vagy egyéb eszközzel fizetsz, a digitalizált kártyaszámok ellenőrzése és párosítása is szükséges. és így tovább, és így tovább. teljesen normális, hogy hosszabb ideig tart, csak az nem, hogy ha valamelyik rendszerük belassul, akkor tömegessé válnak az elutasított tranzakciók
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
dredjudge84 #12964 üzenetére
Tudom, és erre pictigjis is utalt már, de ezzel együtt se kellene szerintem ennyire lassúnak - de legfőképp instabilnak - lennie.
Te - vagy bárki más itt a topic-ban - egyébként vágja, hogy mi itt a folyamat?
Terminál → GPay → Curve → mögöttes kártya. Ez eddig OK, de a terminál kitől kapja a sikertelen fizetés választ, ha egyszer a Curve és a mögöttes kártya kibocsátója szerint is minden OK volt? -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Impair1980 #12958 üzenetére
"NFC hatótáv, érzékenység, stb"
Más nevében nyilván nem tudok nyilatkozni, de nálam tuti, hogy nem ezzel van gond. Egyszerűen annyira látványosan máshogy (értsd lassan) működik a Simple és a Curve szemben a Revolut-al, hogy azt zongorázni lehet.
Másképp: előbbi kettő k. lassú utóbbihoz képest. Ha, ugyanazt a mozdulatsort - telefonnal a kezemben - csinálom végig, akkor a Revolut már akkor "pittyen" és rajzolja a pipát a GPay-ben, mikor Curve még csak "ébredezik". Utóbbival gyakorlatilag végigviszem a mozdulatsort, ott van a telefon a terminál felett, és akkor "pittyen".
Szóval Revolut-al tényleg csak egy "suhintás". Ha pedig túl gyors lennék, akkor kapok valamilyen felkiáltójeles üzenetet, hogy kicsit lassítsak, és próbáljam újra.
All-in-all, én az "érzékenység / hatótáv" dolgot kizárnám, mert az 0. lépésben eldől: sikeres v. sem. A többi már a mögöttes szolgáltatáso(ko)n múlik. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
HoTDoG #12961 üzenetére
felesleges vitatkoznunk, legkésőbb a 10. napon elindult volna a visszatérítés, amit az appban a go back in time menüpontban is követhetsz. nem vártad ki, így a következtetésed is téves
soha nem fordult még elő olyan, amit írsz: a sikertelen tranzakció sikertelen tranzakció, aminek minden rendszerben nyoma van
amiről beszélsz, hogy "nem kaptak visszajelzést a kereskedőtől", az minden sablonlevélben benne van évek óta, hidd el. de ne csak nekem, a többieknek is
Úgyhogy ha pár nap után sem láttok "Decline" (elutasítva) jelzést a Curve alkalmazásban a tranzakció mellett, akkor nem fog magától megoldódni és a bankod sem fogja jóváírni.
ez meg félrevezetés, szóval lécci ilyeneket ne írj. ez a része az appnak, hogy mi declined és mi nem, mindig is ilyen volt, éppen nemrég tettem be az ezzel kapcsolatos (szintén több éves) sablont arról, hogy ezt a megjelenítési problémát jelezték a fejlesztőknek (csak sose javítják ki)
-
HoTDoG
tag
válasz
pictigjis #12942 üzenetére
"a bankod lekönyvelte, és majd fogsz kapni egy visszatérítést is"
Nem, nem kaptam volna visszatérítést ha nem jelzem. Majdnem 10 nap eltelt. A Curve visszaírt és nem kaptak semmilyen üzenetet/jelzést a kereskedőtől. Ez látszódott a Curve alkalmazásban is, hiszen nem volt "Decline"-ként jelölve, mint ahogy az hasonló esetekben lenni szokott.
Szóval úgy néz ki vannak esetek amikor nem oldódik meg magától. És ahogy írtam is, kellett bizonyíték, akár blokk, üzenet vagy a kereskedőtől üzenet formájában. Ma jeleztek vissza, hogy a blokk ellenében elindítják a jóváírást, annak ellenére, hogy a kereskedőtől nem érkezett ilyen jelzés.
Úgyhogy ha pár nap után sem láttok "Decline" (elutasítva) jelzést a Curve alkalmazásban a tranzakció mellett, akkor nem fog magától megoldódni és a bankod sem fogja jóváírni."és a curve ilyen, NINCS ticketszám meg ilyen sallangok, sose volt"
Oké, ettől függetlenül ez elég nagy hiány. Egyébként még aznap kaptam e-mail-ben visszajelzést és gyorsan reagáltak a válaszra is, szóval nem lett belőle probléma. Azonban egy komplex, elhúzódó ügy esetében kellemetlen lehet ha ticket hiányában egy új ügyintézőnél előről kell kezdeni a sztorit.
-
dredjudge84
őstag
válasz
Impair1980 #12958 üzenetére
Én nem vagyok híve a gpaynek, de most megcsinálom, hogy beállítom és tesztelem.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Impair1980 #12958 üzenetére
az elmúlt időszakban fizikai kártyával is ugyanúgy többször elhasaltak a tranzakciók sajnos. amint a curve rendszerei belassulnak a fizetések feldolgozása során, jönnek a (legnagyobb eséllyel) időtúllépésből fakadó elutasítások. a megfigyelések alapján különösen régi típusú termináloknál
-
Impair1980
aktív tag
Azoktól meg kellene kérdezni, hogy használják. Ha magával a fizikai CURVE kártyával fizetnek, akkor lehetséges, de szerintem a többség valami APP alá beteszi (Simple PAY, Google PAY, Samsung PAY, Apple PAY) és akkor kezdődnek a gondok (NFC hatótáv, érzékenység, stb) De lehet rosszul gondolom.
De az én tapasztalatom ez! -
válasz
Impair1980 #12955 üzenetére
Véleményem szerint nem a CURVE kártyával van a gond
Ennek ellentmond az, hogy mindenkinél mostanában kezdtek megjelenni ezek a problémák, olyanoknál is, akiknél ilyen még nem volt.
-
Impair1980
aktív tag
válasz
dredjudge84 #12953 üzenetére
Telefonról vagy Samsung óráról használom én szinte mindig! Véleményem szerint nem a CURVE kártyával van a gond, hanem vagy a Samsung PAY vagy a Google PAY appal vagy magával a készülékekkel (Samsung S21, Watch 3). Sokszor csinálja azt, hogy túl gyorsan fizetek és ilyenkor kéri, hogy ismételjem meg, ilyenkor szoktak a gondok lenni....NFC hatótáv, vagy érzékenység...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Impair1980 #12952 üzenetére
most nem pont miattad, de ezt eléggé meguntam. szóval most már belenyúltam kicsit az összefoglaló kódjába, jó ronda így, de talán a felesleges kérdések most már megelőzhetők lesznek...
-
dredjudge84
őstag
Van itt egyáltalán valaki rajtam kívül, akinek hibátlanul megy a curve? Én napi legalább 3 vásárlást mindig csinálok vele, de soha nem volt ilyen gondom. Hónapokig CIB bankkártya volt mögötte, most pár hónapja a TransferWise kártyával használom, de ilyen nálam továbbra sincs. Ha tényleg az lenne a megoldás, hogy valamikor túl sok kérés érkezik be egyszerre, és akkor van gond, akkor felvetődik bennem a kérdés, hogy én soha nem fizetek csúcsidőben?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Impair1980 #12950 üzenetére
pont azt, amit írtak: várj, mert magától meg fog oldódni
de néha tényleg azt érzem, feleslegesen szívatom magam az összefoglaló frissítésével, tiszta időpazarlás
-
Impair1980
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Decathlonban vásároltam 09.01-én. Az összeget kétszer vonta le. Kaptam blokkot, amin az egyiknél elutasítva a másiknál teljesülve van a tranzakció!
A CURVE appban és a Bankom oldalán azt látom, hogy mind a két tétel levonásra került. Decathlonba mondták, hogy náluk csak egyszer szerepel a tétel. A bankomban mondták, hogy náluk mind a két összeg levonásra került. 09.02-én irtam a CURVE supportnak, hogy mi a teendő. Írták, hogy várjak 5-6 napot és rendben lesz!
Most mit csináljak?
Köszönöm!
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
pictigjis #12948 üzenetére
" ... terminalfuggo IS. azok is szamitastechnikai eszkozok ... "
Értem, amit mondasz, de igazságot ettől függetlenül nehéz úgy igazságot tenni, hogy nem látunk rá egy ilyen problémás (?) terminál működésére. Arra gondolok, hogy adott nap pl. hány ilyen elutasítás is történik, és azok milyen kártyákkal.
Nálam az első elutasításnál - lányos zavaromban - rögtön átnyomtam a Curve mögötti kártyát a Revolut-ra (ne keress benne logikát). Kb. 1 percen belül újra próbálkoztam és ment (Curve+Rev.). Legközelebbi alkalommal már "lazább voltam", és azt mondtam próbáljuk még 1× (Curve+OTP virt.). Ugyanazzal a felállással, amivel elsőre nem ment, másodikra már igen.
Fifi esete a legdurvább, aki kitartóan mindennel végigpróbálta a Curve-öt mégsem jött össze a fizetés.
Én az egészből arra tippelek, hogy a rendszerűkben lehet valamilyen szűk keresztmetszet, aminek következtében, ha túl sok kérés fut be hozzájuk, akkor random generálódik pár timeout-os fizetés.#12947 kulu22
Én még nem. Eltűnt a kártyád, és meg kellett minden adatodat újra adni? -
pictigjis
Topikgazda
válasz
<Adamsky> #12946 üzenetére
pedig de, terminalfuggo IS. azok is szamitastechnikai eszkozok, amiket rendszeresen frissiteni, karbantartani kene
ma volt osszesen 10+ vasarlasunk a kettonknek egyutt, mind hibamentesen. de ott ugyanugy elhasalt, ahol egy hete is, igy annal a terminalnal 3-bol semmi az utolso 3 probalkozas. ez nem csak a curve hibaja
amugy ha visszaolvasol, en magam is irtam, hogy mas kartyak alapvetoen gyorsabbak, nekem nem kell bizonygatni
de a curve kicsit maskepp is mukodik, mint egy sima kartya
-
kulu22
aktív tag
Járt más is így? Néhány napja léptem be utoljára az applikációba, ma viszont úgy fogadott mintha új telepítés lenne.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
pictigjis #12945 üzenetére
Szerintem (!) nem terminál függő. Nagyon sokat vásárolok 5-6 helyen. Korábban sose volt gond: NFC bekapcs. → érint → fizetés → NFC ki. 100-ból, 100×.
Utóbbi időben viszont 3 (vagy talán 4?) lukra futásom is volt.Próbáld ki, hogy nem a Curve-öt erőlteted, hanem fizetsz mással (pl. Revolut) meg fogsz lepődni, hogy mennyivel gyorsabb (én is elszoktam tőle, ill. nem tűnt fel, hogy a Curve mikor lassult be) és természetesen "stabilabb".
Fifi eseteivel is "csak az gond", hogy gyakorlatilag bármivel is próbálkozott, mindig ott volt a gyenge / problémás láncszem, a Curve. Nem a telefon, az óra v. a kártya miatt nem megy most ill. történik időtúllépés. Náluk van - sajnos még mindig - valami kaki a palacsintában.
-
pictigjis
Topikgazda
amúgy ez baromi érdekes, hogy tényleg vannak ilyen elátkozott terminálok. most a feleségem volt a kínaiban, ahol a múltkor háromszor fizettem ki a kaját, de előre szóltam neki, hogy egy decline után ne erőltesse
jött is az elutasítás menetrend szerint. pedig van nekik két termináljuk is, de úgy tűnik, a szarabbat használják
-
ACE-
addikt
válasz
Impair1980 #12936 üzenetére
Itt pont azt írja, hogy akkor szólj, ha Business kártyát kérsz, és ha nem teszel semmit akkor simát küldenek.
-
HoTDoG
tag
válasz
HoTDoG #12901 üzenetére
A szeptember 1-ei elutasított tranzakciót a bankom lekönyvelte, a Curve-ben pedig sikeres tranzakcióként jelenik meg. Az icipici blokkot az elutasításról eltettem, de nem találom. A Curve pedig kérni fogja, mint bizonyíték.
A többi hasonlóan járt tranzakció esetében a Curve-n belül is "decline"-ként jelöli és pár napon belül megtörtént a jóváírás. Szóval itt félrement valami.
Most már valóban pain in the ass a helyzet. 7000 Ft-ot már nem hagyunk annyiban a semmiért. De most menjek el a DM-be, kerestessem vissza a tranzakciót, kérjek róla másolatot és boxoljam le a curve-vel... Ez így felejtős lesz. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
Impair1980 #12936 üzenetére
NE kerj business kartyat!
-
Impair1980
aktív tag
-
Somatom
veterán
Rendesek a srácok, emlékeztek rá, hogy hamarosan lejár a kártyám. Most küldték a lakcímmegerősítő mélt. Nemsokára pápá angol BIN. Kicsit tartok a váltástól, mert eddig kimaradtam az itt olvasott anomáliákból, mindíg rendesen működött.
-
Peter.70
addikt
Ezekkel a többszöri terhelésekkel csak akkor van gond, ha nagyobb összegért ( 50K / 100K / 150K )vásárol a felhasználó, és esetleg 200 - 300 ezer az egyenleg
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis #12928 üzenetére
Nálunk már múltkor produkált ilyet a feleségem, csak nem raktam be képet róla.
Az állapota azóta sem változott, pedig a pénz a mögöttes kártyán már 2 napja jóváírták.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #12858 üzenetére
úgy tűnik, igen, a hétvégi fee visszatért
a kép alapján amúgy sajnos úgy tűnik, kijavították azt a régi hibát, hogy kb. minden devizánál fél százalék volt a hétvégi felár a feltételekben szereplő másfél helyett. ennél a czk-eur váltásnál bizony repült a másfél százalék. (bár lehet, azért, mert czk-s vásárlást váltott eur-ra, általában fordítva szokott menni az ilyesmi, és talán abban az irányban még megvan a bug. de azért hivatalosan tényleg másfél százalékra kell készülni)
If the currency of the selected payment card and the transaction are both in GBP, USD or EUR, the rate will be increased by 0.5%. In any other case, that is if either the currency of your transaction or the currency of the selected Payment Card is any of our other supported currencies, the rate will be increased by up to 1.5%.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Grande Ale #12922 üzenetére
ez ilyen formában teljesen olyan, mintha egy különálló internetes fizetést hajtottál volna végre kártyaszámmal, lejárati idővel és biztonsági kóddal. ennek tényleg nem szabadott volna megtörténnie
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Grande Ale #12922 üzenetére
Én alkalomadtán lehet rákérdeznék a bankomnál, hogy ezt ők mennyire tartják normálisnak: elkérik a PIN-t, majd a kártyaszámot is. Nekem ez nagyon fura, és nem tűnik annyira OK-nak, ahogy az egész általad leírt fizetés se.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
TrollBalint #12920 üzenetére
arrol mar volt kommunikacio, itt irtunk is rola korabban, hogy nem lesz kenyszertorles
-
JohnnyWeiss
tag
válasz
<Adamsky> #12912 üzenetére
Elvileg hús vér, még neve is volt
. Ezt írta:
"... declined due to a "Timeout". This means someone in the payment chain didn't reply in time; it could've been us, your bank or the payment processor.
I'm really sorry about that, it's not very common, but it happens sometimes. Normally the initial authorisation will be reversed after 7 days.Majd kipróbálom a Revolut kártyámmal is a fizetést. Eddig csak Curve-on keresztül használtam azt is.
-
pictigjis
Topikgazda
akinek nincs x csomagja, tenyleg ugrott mar az ar?
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
JohnnyWeiss #12910 üzenetére
" ... ha ez egy nagyobb összegnél történik ... "
Na, ja. TV-t, drágább háztartási gépet mostanság jobb, ha nem Curve-ön keresztül vásárol az ember."Azt írták a Curve-nél, hogy időtúllépés miatt ... "
Ezt valami hús-vér figura mondta / írta neked?Azt nem említette, hogy hol történt az időtúllépés? Szerencsére nálam ilyen hülyeséggel nem próbálkoztak be.Ahogy korábban írtam, mérhető a fizetés sebességének a különbsége Curve vs. Revolut esetén. Ha van utóbbid (is) tégy egy próbát!
#12911 Grande Ale
Ez így akkor is nagyon fura. Csak így benyögte, hogy nem jó? Ilyenkor kérni kell, hogy mutassa a bizonylatot, amit kiköpött a terminál. Ha, nincs, akkor szia!
Egyébként tényleg be kellett ütni a kártyád számát (is)? -
JohnnyWeiss
tag
Sajnos nekem is az elmúlt 1 hétben 10 fizetésből 2x volt hogy elsőre elutasította a tranzakciót, majd másodszorra már sikerült. Azt írták a Curve-nél, hogy időtúllépés miatt van "néha" ilyen.
Ezzel az a baj, (azon felül, hogy kellemetlen és mostanában gyakrabban előfordul), hogy ha ez egy nagyobb összegnél történik meg pl. 200 000 Ft-os elutasított, de Curve által befoglalt vásárlásnál már nem biztos hogy van még plusz 200 000 Ft a kártyámon (vagy akár egy másikon), hogy fizetni tudjak. Ilyenkor mit tudsz csinálni? Megszívtad. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
ztoldy #12906 üzenetére
" ... a bedugós, pin-es módszerrel elutasítás történt ... "
Szerintem semmi köze hozzá. Ahogy pictigjis írta (és nekem is korábban) napok (hetek?) óta ez megy. Egy orosz ruletthez hasonlatos, hogy sikerül-e épp fizetned Curve-el (kb. mindegy, hogy kártya (touch v. chip + PIN), telefon).
A gyakorlat azt mutatja, hogy a pénzt előbb vagy utóbb a delikvens visszakapja, de akkor is ... na! Szóval ez most ilyen." ... nem rohanok akkor a bankhoz ... "
Oda semmi értelme. Ahogy a boltban sincs értelme reklamálni. Nézd meg, hogy app-on belül mit látsz az adott (amelyik el lett utasítva) tranzakciónál a "Go Back In Time" alatt. Ha azt írja, hogy "This transaction has been fully refunded ... ", akkor "szerencséd" van. Kis kerülővel meg fog érkezni a pénzed. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
ztoldy #12906 üzenetére
mindenkivel előfordul mostanában, csak olvass vissza legközelebb
és NEM, a bankodnak ilyenkor nem kell írni, semmi köze ehhez. minden dupla levonást a curve-vel kell rendezni (de mint egymilliószor kitárgyaltuk, legkésőbb 10 nap múlva automatikusan is korrigálódnak az ilyen tételek)
-
ztoldy
senior tag
Sziasztok!
Megosztanék egy tapasztalatot, nem tudom más járt-e hasonlóan.
Augusztus 27-én egyik pesti Lidl-ben akartam fizetni Curve-vel, mint már többször, de most gondoltam bedugósan használom, hogy utána gond nélkül tudjak órával fizetni.
Sajnos a pin kód megadás után kiírta, hogy pin elfogadva és jött az elutasítva nyugta és nem fogadta el a rendszer a fizetést. Ezt követően újra fizettem másik kártyával, mi mást tehettem volna a pénztárnál. A curve appban egyébként pending volt a fizetés állapota és most sem látszik elutasítottnak.
A csavar az volt a történetben, hogy a bankom mindkét tételt sikeresnek könyvelte le annak ellenére, hogy elutasított lett az első fizetés.
Szerencsére ilyenkor meg szoktam őrizni a nyugtát, így tudtam írni a bankomnak, hogy dupla levonás volt. Erre ők átirányítottak a Lidl-höz, hogy velük rendezzem, akiknek írtam is, tőlük még nem kaptam választ, de pár napra rá jött a banktól az értesítést, hogy jóváírják az összeget.Nem tudom mi okozta, hogy a bedugós, pin-es módszerrel elutasítás történt, mert se így se órával történő fizetésnél még nem találkoztam ilyennel. Gránit kártya van mögé téve régóta.
-
pictigjis
Topikgazda
nekem viszont ugye volt azzal is
a bedugás pont, hogy gyorsítja amúgy a tranzakciót, mert a chip tartalmaz egy csomó olyan adatot, amit mobilos fizetésnél egyenként ellenőrizni kell a háttérrendszerekben
pár mikroszekundum ide vagy oda, és már bukhat is a tranzakció, de az is igaz, hogy főleg az ősrégi terminálokon. nekem amúgy van összehasonlítási adatom (mobilos is), és ha a kh-s kártyával fizetek, érezhetően gyorsabban teljesülnek a tranzakciók
szerintem curve-ös fizetésnél sokaknak volt már olyan élménye, hogy a kasszás dörmögött az orra alatt, hogy "na, milyen lassú ma a rendszer"
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Grande Ale #12898 üzenetére
"Viszont a másik kasszas szerint nem ... "
Ezt csak én nem értem (nem tudom elképzelni)?" ... adjuk meg a kartyaszamot ... "
A 16 digit-es számot be kellett pötyögnöd majd még a kódot is?
... ilyet sem láttam még. Mondjuk ha valakinek le akarnám nyúlni az adatait lehet ezzel kezdeném ...Szóval fizettél "A" kasszánál a fenti fura módszerrel, majd "B" kasszában ülő figura szólt, hogy valami nem OK, és fizess nála is?
Ez nekem így nagyon-nagyon fura.
... és igen, ha fogadnom kellene, akkor azt mondanám, hogy bizony ezt 2× fizetted ki. Remélem megvan(nak) a blokk(ok), és a visszaigazolás a fizetésekről. Mert ezt meg kell majd reklamáld, ha nem akarod elengedni a pénzed. De, nem a Curve-nél, hanem helyben, a patikában.Más
Mióta áttértem Revolut-re, egyszerűen gyorsabb a fizetés. Mielőtt elkezdett volna sz@rakodni a Curve, néha már olyan lassú volt a fizetés mint anno a Simple-el. Most megint olyan gyors, amilyennek lennie kéne. Egy-két hét, talán egy hónap múlva újra próbálkozom majd, de most egy picit elment a kedvem a Curve-től.#12901 HoTDoG
Ha visszaolvasol (csak egy egészen picit) láthatod, hogy most szinte mindenki szív ezzel. Én emiatt jegeltem is egy picit a használatát. -
ACE-
addikt
válasz
pictigjis #12902 üzenetére
Azért nem logikus amit írsz, mert nekem még Chip+PIN-el sosem volt tranzakció elutasítás, és az pont ugyanúgy timeout-ba futhat, mint az érintés... Itt egyszerűen a rendszerrel való inkompatibilitás okozhatja, mert bizonyos termináloknál (régebbieknél) észrevettem, hogy sokkal sűrűbben előfordul, egyes termináloknál (újabbak) viszont soha... Az a baj hogy szinte semmilyen összehasonlítási adatom nincs a sima betéti kártyás (ERSTE) fizetésekhez képest, mert 99%-ban Curve-öt használok. Viszont korábban Curve előtt még sosem volt ilyen hibám (074 - egyéb hiba) bármilyen más kártyával sem. Egy ideig volt Gránit Mastercard is.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
HoTDoG #12901 üzenetére
valószínűleg sima időtúllépési hiba van a háttérben, semmi blokkolási izé. a tranzakcióknak az a része még időkereten belül megtörténik, hogy a curve beterhelje a mögöttes kártyát, de mire a terminálnak visszaérne - a curve felől - az OK üzenet, addigra a terminál oldalán már megtörténhet az időtúllépés, és egyéb hiba miatt bukik a tranzakció
csak remélni tudom, hogy a vasárnap hajnali karbantartás azért volt, hogy kicsit gyorsuljon a tranzakciók feldolgozása. a mobilos, karkötős, órás stb. fizetések különösen veszélyeztetettek időtúllépés szempontjából
-
HoTDoG
tag
Sziasztok,
Az utóbbi hetekben egyre gyakoribb, hogy elutasítja a terminál a vásárlást Curve-ön keresztül, miközben a terhelés megtörténik. Élelmiszerbolt, gyógyszertár, ruhabolt. Aztán X nap után megtörténik a jóváírás, de egyre kellemetlenebb. Elkezdték a bankok limitálni / tiltani a CRV kódot?
Emellett hiába vaa beállítva backup kártya, ha adott kártyán épp átlépem a limitet, nem dobja át magától a beállított backup kártyára a tranzakciót. Kvázi semmit nem ér a funkció.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Nintendo Switch játékkonzol Mário játékkal (kézikonzol)
- Asztali PC , i5 6600 , RX 580 8GB , 24GB DDR4 , 256GB m.2 , 640GB HDD
- Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB (sku:11293-03-40G) használt VGA
- Szép! Lenovo Thinkpad T14 G3 "Golyóálló" Üzleti Érintős Laptop 14" -60% i5-1250P 12Mag 32/512 FHD+
- Rockrider AM50s enduro - Teljesen új első maxxis DHF, belsők!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Surface Laptop 4 i7-1185G7 16GB 256GB
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 16GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest